Rabu, 14 Maret 2012

Nedtagning Kebid'ahan Transportører og viderestilling Task Et Science (kategori af bid'ah i Islam)


Nedtagning Kebid'ahan Transportører og viderestilling Task Et Science (kategori af bid'ah i Islam)
Profeten Muhammed sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam har forklaret, at Allah swt har skabt de gejstlige efter død af profeter og apostle.

 
De stadig leder til mænd tabte til instruktionerne og gøre dem se sandheden i Guds sande religion. Hvor mange mennesker, der hjalp med undervisning og kampen for deres propaganda.
Ville, at deres indflydelse på samfundet og de mennesker. Således opgave lærde bærere af videnskab. De skal holde religionen islam og muslimer fra hele shirk, kebid'ahan og ulydighed.De holder det fra disintegration og hærgen af ​​disse ting. Men hvad har de fået? Censur, fordømmelse af terror, og mange kommer og går. De blev fordømt som splittende mennesker, slibning forskelle i race, ærekrænkende og et utal af andre afgifter.
Det er alle risici, fra pligten til bærere af viden, de har opnået. De fortsætter med at udføre den opgave at opretholde disse religioner og folk til splittelse og ødelæggelse, med viet hengivenhed for disse mennesker lever under beskyttelse. De stoppe kætter og fjende af Gud fra aktiviteter missionerende og frafald mennesker, med venlighed beramar nahi uretfærdig, og invitere folk til at holde sig væk fra alle kesyirikan bertauhid, kebid'ahan og ulydighed.
Bid'ah om Tarawih bøn
Tarawih bøn hurtigt, som en kylling hakke på mad. De fleste af imamer manglede sund fornuft og viden god tro. Det fremgik af hvordan de skal bede.
 
At næsten alle af bønnen er færdig, svarende til de bønner af mennesker, der er besat, især når tarawih bøn. De udfører 23 rak'ahs bad på bare 20 minutter, med at recitere Surat al 'Ala Duha eller ADH.
Ifølge alle de skoler, bør bønner ikke være sådan, fordi han er en hykler bønner, som hans ord: "Og da de stod op for bøn, de står med dovenskab De ønsker riya 'i tilstedeværelse af mennesker og ikke nævner Gud, men kun meget lille ".

 
Form og måde tarawih bøn sådan, i klar modstrid med den måde, tarawih bøn Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, ledsagere og Salaf. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde. "Og Hold sunnahku og Sunnah af de fire kaliffer, der gav de anvisninger, og gigitlah Hold ham med dine tænder.
Pas på nye sager (bid'ah), fordi hver ny sag er en nyskabelse, og enhver innovation er en misforstået ".
 
Og profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde. "Bed jer alle, som du ser mig bede".

Løs Garn Ahlul bid'ah Med Red mellem jøder og Nassara
Om taler om Ahl-ul-bid'ah, trækker i virkeligheden os til at undersøge ideologi folks tidligere historie, så vi kan se dem gennemsigtige i alle aspekter af livet.
 
En person nogle gange ubevidst, blevet låst inde i en atmosfære af tanke eller karakter. Derfor er vi nødt til at kigge et øjeblik om alle de ins og outs af dem ikke er angrebet af råd tandkød.

 
Formentlig, kaliffen Umars råd værd at bemærke. Han er Allah 'anhu sagde engang: "Jeg lærte det onde (dårlige) ikke at anvende, men skjoldet selv. De, der ikke kender karakteren af ​​det onde, så vil han falde i det ".

 
Jøder og Nassara, to personer fra fortiden, som kunne bygge en civilisation og regere verden. Så det mere eller mindre vil være centrum for andre mennesker. Profeten har mensiyalir, ville de fleste tilhængere følge Sunnah (livsstil) de er i bredeste forstand.

 
Profeten sagde: I fyre virkelig kommer til at følge de Sunna (livsstil) mennesker før dig, Alen ved alen og sedepa efter armslængde.Indtil da de kom ind i pit firben også, vil du følge. Ledsagerne spurgte, "Hvem er de O Allahs Sendebud? Har jøder og Nassara?Han sagde, "Hvem else if (ikke dem)"

Nedtagning Kebid'ahan Og Diversion En opgave Bearer of Science
Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam har forklaret, at Allah swt har skabt de gejstlige efter død af profeter og apostle.
De stadig leder til mænd tabte til instruktionerne og gøre dem se sandheden i Guds sande religion. Hvor mange mennesker, der hjalp med undervisning og kampen for deres propaganda. Ville, at deres indflydelse på samfundet og de mennesker.
Således opgave lærde bærere af videnskab. De skal holde religionen islam og muslimer fra hele shirk, kebid'ahan og ulydighed.

 
De holder det fra disintegration og hærgen af ​​disse ting. Men hvad har de fået? Censur, fordømmelse af terror, og mange kommer og går.
De blev fordømt som splittende mennesker, slibning forskelle i race, ærekrænkende og et utal af andre afgifter. Det er alle risici, fra pligten til bærere af viden, de har opnået. De fortsætter med at udføre den opgave at opretholde disse religioner og folk til splittelse og ødelæggelse, med viet hengivenhed for disse mennesker lever under beskyttelse.

 
De stoppe kætter og fjende af Gud fra aktiviteter missionerende og frafald mennesker, med venlighed beramar nahi uretfærdig, og invitere folk til at holde sig væk fra alle kesyirikan bertauhid, kebid'ahan og ulydighed.
Med hensyn til kætteri for kætteri-Qira'ah
Fitnah (fejl: fejl) at efterligne stemmer for qaari '(folk, der læser Koranen) og praktiseres i de moskeer i Guds nærvær er et spørgsmål, der betragtes som kætterske (yderligere) i forbindelse med tilbedelse at læse Koranen.
I virkeligheden er et spørgsmål, der er forståeligt, at det efterligner lyden af ​​qaari 'som enten vil kunne ske på Profetens tid sallâ Allâhu' alaihi wa sallam og hans kammerater på det tidspunkt, Allah 'anhum, men ingen kendte blandt dem, der bertaqaarub (tilbedelse) til Gud ved at efterligne efterligne stemmen af ​​profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam.
Så herfra konstatere, at handlingen ikke var masyru '(disyari'atkan / undervist) samt en holdning om at gøre det op til spørgsmålet om tilbedelse.

 
Men ifølge Qaeda Personality ', at alle tilfælde af tilbedelse er bid'ah diada opfindelser, og alle innovationer er vildledning. Dette er, i vor tid, der gør en masse skubbet mennesker samlet omkring moskeerne, at præster har et princip, som ovenfor (efterligne lyden af ​​qaari 'berømte).Så mange mennesker i løbet af Ramadan rejser fra det ene land til det andet med det formål at tarawih bøn i en moske, at præster har en "god lyd".

 
Prøv at huske på, det er fint, hvordan trampet dem Sunnah af profeten om forbuddet mod "bevidst rejste (til en glorificeret rød) undtagen for tre moskeer: Haram moskeen, Profetens Moské og Masjid al-Aqsa"


Advarsel fødselsdag af profeten sallâ Allâhu alaihi wa sallam Ifølge den islamiske Shari'ah
Advarsler fødsel af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam er kætteri af forseelser. Blandt de første til at holde det er Bani 'Ubaid al-Qaddah som kaldte sig selv ved fatimiderne i det 4. århundrede AH.De tilskriver sig, søn af 'Ali bin Abi Talib Allah' anhu. I virkeligheden er de ophavsmand strømmen af ​​psykoterapi. Deres forfædre er kendt Dishan Ibn al-Qaddah, medstifter Bathiniyah flow i Irak.
De lærde i Ummah, lederne, og hans overordnede vidnede om, at de var hyklere zindiq, som syntes at skjule utroskab og islam.
Hvis der er mennesker, der vidnede om, at de var troende, da han vidnede for noget, der ikke er kendt, fordi der er intet, der viser deres tro, tværtimod mange ting, der viser hykleri og kezindikan dem.

 
Kærlighed profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam var ikke til at være vært begivenheder som fødselsdag, men at adlyde hans ordrer, bekræfter alt dikabarkannya, væk fra alt, hvad der er forbudt og diperingatkannya, og ikke tilbede undtagen Allah den Almægtige med sin Sharia' atkan.

Men enden af ​​enden af ​​bid'ah professionelle
Kættere er forbudt at drikke en lækker mundfuld vand fra hånden af ​​Profeten Sallallahu 'alaihi wasallam telaganya og hvorfra søen var hvidere end sne og sødere end honning.Så det har virkelig været tilfældet fra Hadith af Anas Allah 'anhu sagde han: Rasulullah Sallallahu' alaihi wasallam sagde: "Det er virkelig et folk i min Ummah vil blive afvist fra søen som en udenlandsk kamel afvises (fra mængden af ​​kamel)", så siger jeg: "Ya Allah Det er mit folk, "sagde:" Sandelig, du ikke ved, hvad de blev opfundet, efter dig ".

 
Så det er, at de endelige afsløring innovation eksperter både i fortiden eller nutiden, (Må Allah beskytte os mod skadelige kardiovaskulær død som deres ende). Så hvad enten de er bevidste om kætteri eksperter i alle aldre og læg dem tilbage i dårligt sted?

Mellem de traditionelle og tilbedelse
Dette er en meget vigtig sub-undersøgelse, der gendriver overfladiske begrebet fornuft og viden, innovation eller praksis, hvis de laver udfordret og kritiseret, at de troede, de gjorde godt, svarede de: "Det er kætteri! Hvis det er tilfældet, "bilen kætteri, kætteri elektricitet, og timer for kætteri!
Nogle mennesker, der får lidt af videnskaben om retspraksis undertiden føler klogere end sunni-gejstlige, og dem, der følger Sunnah ved at sige at dem som en fornægtelse af påtale dem, der siger, at den nye velgørenhed, at han gjorde det, mens han blev erklæret for kættersk at "oprindelsen af ​​alle ting er muligt". Sådanne udtryk er ikke kommet ud af dem, men på grund af uvidenhed om sondringen mellem almindelige regler og praksis.

Kætteri og gode intentioner

Når de fleste mennesker i kætteri, de, at deres gerninger gjort med gode intentioner, er ikke rettet mod den islamiske Shari'ah, havde ingen sind for den rigtige religion, og ikke har i leveren for kætteri!Selv nogle af dem, postuleret af hadith af Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. "Sandelig al velgørenhed afhænger af hensigten".
For at udvide omfanget af deres måde at afslutte sandheden af ​​udsagnet og nogle af årsagerne til at de udtrykte det, vi bemærkede, at pligten til en muslim, der ønsker at kende sandheden, der kom til ham og ønskede at praktisere det ikke er tilladt at bruge nogle af de argumenter, hadith ved at overlade en del af det.

 
Men hvad han skal gøre, er at noterer alle de juridiske argumenter i almindelighed, indtil tættere på sandheden og en masse fejl. Så hvad skal gøre, hvis han var blandt dem, der har ekspertise i afsluttende argumenter.

Enhver Dom i Helvede
Sætningen er sikkert rigtigt, at leverede profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, der lyder absurd i hovedet på mange mennesker, når de bliver udsat for det, når de foretager eller kætteri. Når en person svarede med mishag: "Er det på grund af denne lille nyskabelse, at jeg er i helvede?"

 
For at afklare dette spørgsmål, og svarene på disse kemusykilan kan vi se på fra to punkter, som følger. Første: En af de grundlæggende overbevisning af Ahlus Sunnah wal jama'ah er, "Vi kan ikke sætte nogen fra ekspert retningen af ​​himlen eller helvede".For det andet: At Ibn Taymiyyah i Fatawanya (IV/484) sagde: "På grund af truslen af ​​tekster almindelige form, så vi ikke erklære ham for visse mennesker, at han var blandt indbyggerne i helvede.


Af de grunde bid'ah

Faktisk form af fejl, som førte til fremkomsten af ​​innovation skyldes uvidenhed om Sunnah, qiyas position og rang, også om stil det arabiske sprog.
Uvidenhed om uvidenhed om hadith omfatter saheeh ahaadeeth og tåbeligt at bruge hadith i islamisk lov beslutsomhed.
Hvor førstnævnte indebærer tab af loven, selv om dens retsgrundlag er Hadith, er den anden indvirkning ikke slidt autentiske hadith og ikke være styret af ham, og selv erstattet sin stilling med argumenter, der ikke er begrundet i Shari'ah.
Mens uvidenhed om islamisk lov i fastsættelsen af ​​qiyas er den generation af jurister, der gør en definere Khalaf qiyas i forbindelse med religiøs tilbedelse og angive det i, hvad der ikke er indeholdt i hadith og velgørenhed, men mange har brug for at praktisere det, og ingen stoppe ham.

Mellem kætteri og kætteri Ahlu
Hver undersøgelse er at forstå fortiden, skal han kende klart forskel mellem vores ord om et nyt problem, nemlig "Det er kætteri", og vores lov til perlakunya, at han "Ahlu kætteri"! Fordi forrang for nye velgørenhed, at han var en kætter, er den gældende lovgivning i overensstemmelse med videnskabelige principper og bestemmelser i videnskaben om Usul, der opstår ved at studere og anvende loven i et tydeligt og håndgribeligt.
De kættere er så måske han en mujtahid, som allerede nævnt. Så ijtihad som om man ikke kan sige, at synderen som kætteri. Og det kan være kættere, der nægtes ham dum-som-uvidenhed ahlu cap som kætteri, men han har syndet melalaikannya søge viden, medmindre Allah. Måske der er også barrierer, der forhindrer folk, der falder bytte for kætteri som kætteri ahlu.

Ahlul bid'ah måde at argumentere
Hver (gruppe), der afviger fra Sunnah, men han prædikede at gennemføre Sunnah, skal være takalluf (force mig selv) på udkig efter argumenter for at retfærdiggøre sine handlinger (afvigelse) dem.

 
Fordi, hvis de ikke gør det, (deres handlinger) afsat Sunna selv har afvist disse omkostninger. Hver gerningsmanden kætteri blandt muslimer hævdede, at han er tilhænger af Sunnah, i modsætning til andre firqah firqah-menyelisihinya-bare de havde endnu ikke nået den grad af forståelse af Sunnah som en helhed.

 
Det er sandsynligvis fordi det ikke er deres forståelse af arabiske ord og ikke forstår de formål, der er indeholdt i Sunna. Eller, måske også fordi det er deres forståelse i form af viden om principperne for Usul.


Obligatorisk Kend kætteri og advarede
Monoteisme er ikke kendt bortset fra at holde sig væk fra sin modstander, der er shirk, og tro ikke vil blive realiseret keculi at holde sig væk fra sin modstander, hvilket er kufr, så sandheden vil ikke blive opnået, undtagen ved at observere fejlen. Og at det er helt det samme som "sunnah".Så forstå Sunnah vil ikke være klart og tegn vil ikke blive forklaret, undtagen ved at kende modstanderen siger han, er "kætteri". Og faktisk var sådan kræves af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam i hans ordsprog. "
Virkelig den bedste tale, er Allahs Bog (Koranen), og den bedste vejledning er vejledning af profeten Muhammed sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, og så slemt som det værst tænkelige er, at nye ting, og hver ny er en nyskabelse , og hver kætteri i Fire "

Hvem skelne former for kætteri?
Vid, at betydningen af ​​sproget er: "en vej eller sti". Og ingen tvivl om, at dem, der følger livsstil og den måde profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam og hans kammerater er en gruppe af Ahlus Sunnah. For i disse dage er ikke sket kætteri.

 
Faktisk er mange forskellige ting, nye og andre former for innovation er efter profetens tid sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam og hans ledsagere.
På dette grundlag, er det ikke alle, der læser, hører et foredrag eller undersøge et spørgsmål om nogle bøger kan fortælle forskellen mellem kætteri og kættere er ikke en enkel og nem.
Men for folk, der ønsker at skelne mellem kætteri og kættere er ikke til at forstå to ting. Første: Kend Sirah budbringer fra Allah 'alaihi wa sallam-Sunnah og Sunnah. Andet: Kend de grundlæggende principper for videnskabelig kætteri.

Er Tasbeh bid'ah?

Derfor bruger højre hånd til at tælle antallet perler mere mainstream end at bruge den venstre hånd, det er implementeringen følger Sunnah, og har sat en prioritet til højre. € ~ profeten sallâ Allâhu alaihi wa sallam meget glade for at sætte denne ret i iført sandaler, og indlede trin i oprensningen samt andre ting. Således salme ved hjælp tasbeh ikke betragtes som kætteri i religion, fordi det er et forbudt innovation er en nyskabelse i religiøse spørgsmål, mens salmen kun bruger tasbeh formidlere til at beregne det nøjagtige antal.
Så kun en mellemmand, der marjuh. Men over de vigtigste optælling perler tal ved hjælp af fingrene.

Forbered juridisk Mad September Syvogtyve af Rajab, Sha'ban, og Day of Ashura Nisyfu
Aftenens 27. Måned Ramadan så mange mennesker troede, natten hvor profeten sallâ Allâhu alaihi wa sallam i mi'rajkan af Gud.
 
Det er alt historisk grundløse. Som hver er ubegrundet løgn, og alle er baseret på baatil er løgn. Selv om sådanne hændelser om natten af ​​27, så det stadig må ikke være for os at gøre det til en fest eller en form for tilbedelse, fordi det aldrig blev etableret af profeten sallâ Allâhu alaihi wa sallam og hans følgesvende, men de er mennesker, som de fleste kan lide at følge Sunnah og implementere syari'atnya.Hvor sandsynligt er tilladt for os at fastslå, hvad der aldrig var der på det tidspunkt af profeten sallâ Allâhu alaihi wa sallam og ledsagere på det tidspunkt?
Birth fejringen af ​​profeten [profetens fødselsdag]
Med hensyn til Shari'ah, var fejringen der ikke oprindeligt. Hvis det omfatter Shari'ah af Gud, af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam har gjort det og havde fortalt sine folk, og hvis han gjorde det og levere det, helt sikkert vil blive opretholdt Shari'ah, fordi Allah swt har sagt.

 
"Sandelig, vi, der mister Koranen, og vi vil helt sikkert passe det."Fordi det ikke er tilfældet, så er det kendt, at fejringen ikke var Allahs religion, og hvis ikke fra Allahs religion, så bør vi ikke tilbede med Allah swt og komme tættere på ham med det.
Forhold bid'ah Og Benefit mursalah
Kætterier har særlige træk, der er noget, der er beregnet fra begyndelsen af ​​synderen. De er-regel-taqarrub til Gud ved at øve kætteri, og at de ikke vender sig bort fra det. Meget fjern mulighed-for-innovation ekspert for at eliminere gerninger, fordi de anser det kættersk at vinde over alle, der modsætter sig ham.
Mens mashlahat musrshalah ikke er hensigten med både den første og falder inden for rammerne af supportfaciliteter (wasa'il), fordi det er faktisk mashlahat murshalah er ordineret som et middel til at støtte i at realisere målsætningerne i de eksisterende Sharia Sharia.
Som bevis for dette, kan mashlahat murshalah falde, når de står med mafsadah (skader) er større.

Forskelle mellem den side af kætteri med skruestik
Forskelle mellem side for kætteri med næstformand, såsom: Grundlæggende forbud mod umoralske normalt specifikke argumenter, både tekst af åbenbaring (Koranen, Sunnah) eller ijma 'eller qiyas. I modsætning til kætteri, at grundlaget for sit forbud, argumenterne er som regel almindelige og ord af profeten samt dækning maqaashidusysyarii'ah 'Kullu bid'atin dhalaalah' (hver kætteri er kætteri).

 
Kætterier matche disyari'atkan ting, fordi den var baseret, og kætteri tilskrives religion. I modsætning til umoralsk, i modsætning til, hvad han ordineret, fordi det er umoralsk er hinsides religion, og ikke kan tilskrives ham, medmindre syndigt blev gjort for at komme nær til Gud, så terkumpullah i denne form for umoral, næstformand og kætteri i den tid, den samme.
Forholdet mellem kætteri vice
Lighed bid'ah med syndere: Begge dele er lige forbudt, forkasteligt i Shari'ah, og synderen fik synden. Indtast derefter i den virkelige kætterske ulydighed [se Al-Itisham 2/60]. Med denne undersøgelse, er alle kætteri umoralsk, men ikke hver umoralsk er kætteri. Begge terrasser tingkart, ikke en af ​​grad, fordi henhold til konsensus blandt de lærde, blev syndere opdelt i laster, der kan gøre gerningsmændene vantro, og umoral, der er kaba'ir (store synder) og shagha'ir (mindre synder) [se Al-Jawaabul Kaafi 145-150] samt kætteri opdelt i flere niveauer.

Kætteri, kætteri-moskeen og Ghuluw
Faktisk satte et billede grav af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam i en moské eller at efterligne, er et kætteri og uretfærdigt.

 
Besøg og stå foran hende, er en kætter og andre munkar da bly mand til at anvende ghuluw (overskud) mod de retfærdige mennesker og ud i forherligelse af de profeter og apostle, som profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, har forbudt ekstravagance i driften af ​​religion, sagde han.

 
"Hold dig væk fra dig ghuluw (overdrevet) i (drift) religion, fordi det har ødelagt de mennesker, før du er på grund af deres overdrevne lebihannya i (drift) religion.". Bortset fra det, blev denne handling aldrig eksemplificeret ved de venner eller den generation efter dem de bedste i århundreder dette folk, når de boede i forskellige lande og væk fra Madinah Al-Munawwarah

Lov af Sufi religiøs besøg i graven og engagerede lærere Sacrifice
Dette kemungkaran og store onde, fordi at gå til kirkegården er en religiøs besøg kemungkaran, profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam har sagt: »Forsøg ikke hård tur bortset fra at tre moskeer, Masjidku dette (Profetens Moské), Grand Mosque og Aqsa-moskeen."

 
Efter alt, tættere på beboerne i gravene med nadzar, opofrelse, velsignelser på, bøn og bede hjælp fra dem, er alt dette shirk, for Allah.

 
En muslim bør ikke bede til indbyggerne i kirkegården, selv om indbyggerne i graven af ​​en ædel ligesom apostlene ikke skal bede om hjælp til dem, som ikke beder om hjælp til afguder, træer og stjerner. De vildtretter og trommer, som de agter at nærme sig Allah swt, dette udgør en uretfærdig kætteri.

Fejring af juridiske fødsel af profeten i moskéen
Muslimer bør ikke holde fejringen af ​​fødslen af ​​profeten om natten af ​​12 Rabi al-Awwal eller den anden aften, og kan ikke være godt organiseret fejring af hans fødsel end Saw, til fødselsdag, herunder nyskabelser i religion, fordi profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallamaldrig fejrede sin fødselsdag i hans levetid, men hun som underviser religion og set-Sharia Sharia sin Herre, at han heller aldrig bestilt det, Khulafa'ur kaliffer og ledsagere og tabi'in blev aldrig gjort.
 
Så med dette in mente, at det er en fejring af innovation, mens profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam har sagt: "Den, der gør noget nyt i vores anliggender (i islam), der ikke (vejledning) til ham, så han opdigtede

Forholdet mellem bid'ah Med Sunna

M hvad angår betydningen af ​​sproget lughawi Sunnah også betyder innovation, fordi Sunnah bogstaveligt betyder ATH-Tariqa (sti), hvad enten det er godt eller dårligt. Derfor, enhver person, der startede den ting, der i sidste ende gjort af mange mennesker efter det, så det kaldes sunna. [Se Al-Al-Munir Mishbah 292].
Så Sunnah og innovation i lughawi adalam samme betydning.Blandt eksempler på anvendelsen af ​​Sunnah i den forstand lughawi lafazh er Profetens sallâ 'alaihi wa sallam.
"Hvem gav eksempel på islam med et godt eksempel, så vil han få en belønning (såsom) belønne dem, der praktiserer det bagefter, uden at mindske deres belønning i det hele taget. Og den giver et dårligt eksempel, da han skal bære sin synd og synder af dem, der praktiserer det efter ham, uden at dette berører de mindste af deres synder "

Forholdet mellem Ibtida 'Med Ihdaats
Ibtida 'og Ihdats på sprog, der deler en fælles oprindelse af mening, er at bringe noget nyt, der ikke har eksisteret før. Hvad angår betydningen syar'i, de fire hadith så siden har vist, at det er kætteri i henhold til Shari'ah har to navne, den "kætterske og muhdatsat".Det er bare, at ordet kætteri er almindeligt anvendt og offentliggjort i anliggender (noget), der diada opfinde og forkastelige i enhver religion. Den udbredte udtrykkes i ord muhdatsat diada opfinde noget mere forkasteligt, både i forbindelse med religion eller den anden.Derfor kan vi vide, at ihdats mere almindelig og mere udbredt end ibtida ", fordi ordet dækker alt ihdats diada opfinde og forkastelige, både i sager om religion eller den anden, så alle former for synd og syndere i Definition ihdats.

Betydningen af ​​bid'ah Til sammenligning Lughawi Og Syar'i
Definition af kætteri i øjnene af sproget (lughah) er mere udbredt end syar'inya betydning. Mellem de to betydninger har almenhed og specificitet er absolut, fordi hver kætteri i definitionen af ​​kætteri syar'iyyah lughawiyyah, men ikke omvendt, for sandelig nogle saadan opfindelse eller innovation lughawiyyah væsener omstændigheder, der ikke indgår i materialet forståelse af innovation i Shari'ah [See Iqhtidlaush Shirathil Mustaqim 2/590].
Hvis det siges at være absolut kætteri, så er det en kættersk menes ved hadithen "enhver innovation er forkert", og innovation lughawiyyah medfølger ikke, derfor faktisk kætteri tilskrives dlalalah syar'iyyah (falsk) og mardudah (afvist).
Forståelse bid'ah Ifølge Shari'ah

Hadith af Jabir bin Abdullah, Profeten fred og velsignelser Alaihi Wasallam har sagt i khuthbahnya: Sandelig det bedste i bogen af ​​Guds ord er den smukkeste og vejledning er vejledning af Muhammad og den mest grimme sagen er noget, der diada opfundet (i religion), og hver af de diada opfundet (i religion) er det en nyskabelse, og enhver innovation er kætteri og frafald setap det (hvor) i helvede. ".

 
Og hvis det har været klart med begge disse hadith, at det er al-bid'ah mubdatsah (diada opfinde noget i religion), så det kræver (os) til at undersøge betydningen ibda '(Forges i religion) i Sunnah .

I Triangle Language Understanding bid'ah

Betyder noget, der er oprettet (holdes) uden foregående eksempel.Denne betydning som Guds ord. "Sig," Jeg er ikke den første apostel blandt apostlene ". Denne betydning er også indeholdt i ord Umar 'anhu. "I bedste kætteri".
Også med andre ord imamer som Imam Shafi'i, "bid'ah er dobbelt, både kætteri og kættere, der er hævet over enhver kritik, hvis det er relevant Sunnah, så er det godt, men hvis tværtimod, så er det beskæmmende ". Ibn Rajab sagde, "som er indeholdt i ord Salaf betragtes som enten en del af kætteri er kætteri i den forstand af sprog. Ikke en kætter i den forstand, Shari'ah.
Nogle eksempler bid'ah dag: tilbedelse og taqarrub til Allah swt
Kætteri, kætteri relateret til tilbede, i dette øjeblik en masse. Dybest set er det tauqif service (begrænset til nærvær og fravær af argumenter), derfor ikke noget, der er ordineret i form af tilbedelse af de grunde.
Noget, der ikke er kategoriseret som kætterske argumenter, baseret på ord af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. "De, der ikke praktiserer vores ordrer til ham, at han afvist". Mange handlinger for tilbedelse, der blev praktiseret på nuværende tidspunkt, er legio, blandt dem, hærde hensigt i bøn. F.eks. Ved at læse højt "Jeg agter at bede sådan og sådan, fordi Allah Ta'ala".
Nogle eksempler bid'ah dag: Celebration of Birth af profeten Sammenfaldende med månen Rabiul Awwal
Moderne kætteri for kætteri-mange slags, med tiden, mindst videnskab, nummeret på den, (præster) er inviteret til kætteri og afvigelse, og udbruddet af tasyabuh (efterligne) de vantro, enten itoldspørgsmål såvel som deres religiøse ritualer.Dette viser sandheden (fakta) af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. "Hvad du vil følge de måder, før du", for eksempel, er: fejrer fødslen af ​​profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam er kætteri, fordi festen ikke har hjemmel i Bogen og Sunnah, Salaf Salih også i gerning og i efterfølgende generationer tidligere valg. Fejring af fødselsdag af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam opstår hurtigt efter det fjerde århundrede AH.
Holdninger til Gerningsmændene Manhaj af Ahlus Sunnah og bid'ah modbevist Actors I bid'ah
Manhaj dem i dette tilfælde baseret på bogen og Sunnah. Manhaj stabil og ikke i tvist, hvor de først afsløret tvivlsomt, tvivlsomt, om de kættere og derefter nægter det (én efter én).

 
Og baseret på bogen og Sunnah, de udtrykker forpligtelse klamre sig til lære af sharia, og forpligtelsen til at forlade en bred vifte af innovationer og ting, der er afholdt. Ahlus Sunnah lærde har udsendt en masse arbejde i denne henseende.Og i de bøger Aqeedah, de også tilbagevise de kættere i forbindelse med tro og jurister. Faktisk har nogle skrevet værker specielt til dem.
Baggrund Fremkomsten af ​​bid'ah

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam har forklaret det i en hadith berettet af Ibn Mas'ud ledsagere af Allahs' anhu, sagde: Allahs Sendebud sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam at lave en linje for os, og derefter sagde: "Dette er den måde Allah", da han gøre linjer på hans højre og hans venstre, og derefter sagde: "Og dette er et stykke vej over hver gade er der satan, der altid inviterer (mænd) til vejen".Hvem vender sig fra Bogen og Sunnah, vil altid ramme gaderne i falsk og kættersk. Så baggrunden, der førte til fremkomsten af ​​innovation-innovation, sammenfattende er som følger: uvidende tilnærmelse af Ad-Deen, efter de lidenskaber.

Definition af kætteri, kætteri og forskellige former for lovgivning Statutten
Det handler om kætteri i toldvæsenet (vaner), som de nye opdagelser inden for videnskab og teknologi (også nye afsløringer af videnskab med forskellige-slags). Det er tilladt (tilladt), fordi oprindelsen af ​​alle told (vaner) er tilladt.
 
Det handler om kætteri i Ad-Deen (islam) er haram, fordi det er i deen er tauqifi (kan ikke ændres-ændring), Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde: "Det betyder: De, der har en ny ting (gørenye) i vores anliggender er ikke af sådanne sager, så handlingen er afvist (ikke accepteret). " Og i en anden beretning står der: "Det betyder: Enhver person, der begår en handling, der ikke bygger på nogen af ​​vores forretning, så er hans handling afvises.

Kriterier bid'ah
Forståelse innovation i syar'i Pointen er at tilbede Allah med noget, der ikke disyari'atkan Gud. Man kan også sige, at innovation er at tilbede Allah med noget, der ikke fremgår af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam eller de fire kaliffer.Indgået den første definition af ordet Allah swt "Har de nogen guder ud over Gud mensyari 'atkan at deres religion er ikke tilladt at Allah". Mens den anden definition udledes fra de ord af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. "Lad du holder fast i Sunnah sunnahku og Khilafat ur Rashidun, der modtager vejledning. Gigitlah-Sunnah Sunnah det med visdom, og lader dig holde sig væk fra sager, der diada nye opfindelser"

Er bid'ah Kun effektiv ved Fields of Worship, karakter bid'ah
Innovation er som nævnt af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam."Lad du væk fra sager, der diada nye opfindelser, som hver ny sag (i religion) er bud 'Åh, alle bud' AH blev perverteret, og hver perverteret det (hvor) i helvede".
Således er alle de kætterier, både for begyndere og kontinuerlig, at synderen er skyldig, fordi som der står i Hadith Profeten, "(hvor) i helvede" Jeg mener, at fejlen var årsag til diadzab i helvede. Fordi Rasulullan har advaret sit folk mod kætteri, så er det forståeligt, at det er virkelig skadeligt, fordi profeten kaldte det globalt, og ikke specifikt er nævnt, som i de ord, han sagde, "Enhver innovation er forkert."
kilde: http://almanhaj.or.id

Tidak ada komentar:

Posting Komentar