Rabu, 14 Maret 2012

Demontering Kebid'ahan Carriers og avveksling Task Ett Science (kategori av Bid'ah i islam)


Demontering Kebid'ahan Carriers og avveksling Task Ett Science (kategori av Bid'ah i islam)
Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam har forklart, at Allah Subhanahu wa Ta'ala har skapt presteskapet etter dødsfallet av profeter og apostler.

 
They leder menneskene tapte til instruksjonene og gjøre dem til å se sannheten i Guds sanne religion. Hvor mange mennesker som hjalp med undervisning og kamp for sin propaganda.
Ville at deres innflytelse på samfunnet og menneskene. Dermed oppgaven av de lærde bærere av vitenskap. De må holde religionen islam og muslimer fra hele skulke, kebid'ahan og ulydighet.De holder den fra oppløsning og herjinger disse tingene. Men hva gjorde de mottar? Kritikk, fordømmelse av terror, og mange kommer og går. De ble dømt som splittende mennesker, skarphet forskjeller i rase, ærekrenkende og en myriade av andre kostnader.
Det er all risiko, fra plikten bærere av kunnskapen de fikk. De fortsetter å utføre oppgaven med å opprettholde disse religioner og mennesker av splittelse og ødeleggelse, med hengiven hengivenhet for disse menneskene lever under beskyttelse. De stoppe kjetter og fiende av Gud fra virksomheten for å ha evangelisert frafall folk, med vennlighet beramar nahi urettferdig, og invitere folk til å holde seg borte fra all kesyirikan bertauhid, kebid'ahan og ulydighet.
Bid'ah om Tarawih Prayer
Tarawih bønn raskt, som en kylling hakke på mat. Flertallet av imamer manglet fornuft og kunnskap god tro. Det var tydelig fra hvordan å be.
 
At nesten all bønn er gjort, ligner på bønnene til folk som er besatt, spesielt når tarawih bønn. De utfører 23 rak'ahs ba på bare 20 minutter, med resitere Surat Al 'Ala Duha eller Adh.
Ifølge alle skolene, bør bønnene ikke være sånn, fordi han er en hykler bønner, som hans ord:. "Og når de sto opp for bønn, står de med latskap De har tenkt Riya" i nærvær av mennesker og nevner ikke Gud, men bare svært lite ".

 
Form og måte tarawih bønn sånn, klart i strid med måten tarawih bønnen profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, følgesvennene og Salaf. Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa. "Og Hold sunnahku og Sunnah av de fire kalifene som ga instruksene, og gigitlah Hold ham med tennene.
Vokt dere for nye saker (bid'ah), fordi hver ny sak er en nyskapning og hver innovasjon er en misforstått ".
 
Og profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa. "Be deg alt som du ser meg be".

Avslør Garn Ahlul Bid'ah Med Red mellom jøder og Nassara
Om de snakker om Ahl-ul-bid'ah, faktisk trekker oss for å undersøke ideologi folket i tidligere historie, slik at vi kan se for dem gjennomsiktig i alle aspekter av livet.
 
En person noen ganger ubevisst, har vært låst i atmosfæren tanke eller karakter. Derfor trenger vi å se etter et øyeblikk om alle moduler og outs av dem ikke er berørt av råtnende tannkjøttet.

 
Antagelig kalifen Umar råd verdt å merke seg. Han er Allah 'anhu gang sa: "Jeg lærte onde (dårlig) ikke skal gjelde, men skjoldet selv. De som ikke kjenner innholdet av det onde, så vil han falle i den ".

 
Jøder og Nassara, to personer fra fortiden som kunne bygge en sivilisasjon og herske over verden. Slik at mer eller mindre vil være sentrum for andre mennesker. Profeten har mensiyalir, vil de fleste tilhengere følge Sunnah (livsstil) de er i videste forstand.

 
Profeten sa: Dere er virkelig kommer til å følge sunna (livsstil) mennesker før deg, alen av alen og sedepa etter armlengdes avstand. Inntil da de kom inn i pit øgle også, vil du følger.Følgesvennene spurte: "Hvem er de Allahs sendebud? Gjør jøder og Nassara? Han sa, "Hvem else if (ikke dem)"

Demontering Kebid'ahan Og Diversion En oppgave Bærer of Science
Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam har forklart, at Allah Subhanahu wa Ta'ala har skapt presteskapet etter dødsfallet av profeter og apostler.
They leder menneskene tapte til instruksjonene og gjøre dem til å se sannheten i Guds sanne religion. Hvor mange mennesker som hjalp med undervisning og kamp for sin propaganda. Ville at deres innflytelse på samfunnet og menneskene.
Dermed oppgaven av de lærde bærere av vitenskap. De må holde religionen islam og muslimer fra hele skulke, kebid'ahan og ulydighet.

 
De holder den fra oppløsning og herjinger disse tingene. Men hva gjorde de mottar? Kritikk, fordømmelse av terror, og mange kommer og går.
De ble dømt som splittende mennesker, skarphet forskjeller i rase, ærekrenkende og en myriade av andre kostnader. Det er all risiko, fra plikten bærere av kunnskapen de fikk. De fortsetter å utføre oppgaven med å opprettholde disse religioner og mennesker av splittelse og ødeleggelse, med hengiven hengivenhet for disse menneskene lever under beskyttelse.

 
De stoppe kjetter og fiende av Gud fra virksomheten for å ha evangelisert frafall folk, med vennlighet beramar nahi urettferdig, og invitere folk til å holde seg borte fra all kesyirikan bertauhid, kebid'ahan og ulydighet.
Når det gjelder kjetteri av kjetteri-Qira'ah
Fitnah (error: error) å etterligne stemmene til den qaari '(folk som leser Koranen) og praktisert i moskeer i nærvær av Gud er en sak som anses kjettersk (ekstra) i spørsmål om tilbedelse å lese Koranen.
Faktisk er en sak som er forståelig at det etterligner lyden av qaari 'som kan enten gjøres ved Profetens sallallaahu' alaihi wa sallam og hans følgesvenner på tidspunktet for Allah 'anhum, men ingen kjente blant dem som bertaqaarub (tilbedelse) til Gud ved å imitere imitere stemmen til Profetens sallallaahu 'alaihi wa sallam.
Så herfra oppmerksom på at handlingen ikke var masyru '(disyari'atkan / undervist) samt en holdning av å gjøre det opp til spørsmålet om tilbedelse.

 
Men ifølge Qaida Personality "at ethvert tilfelle av tilbedelse er bid'ah diada oppfinnelser og alle nyvinninger er misguidance. Dette er, i vår tid-som gjør mye jostling mennesker samlet rundt moskeene at prester har et prinsipp som ovenfor (imitere lyden av qaari 'berømte).Så mange mennesker i løpet av Ramadan reiser fra ett land til et annet med sikte på tarawih bønn i en moské som prester har en "god lyd".

 
Prøv å huske på dette er greit, hvordan tråkket på dem Sunnah til Profeten om forbud av "bevisst reiste (til en glorifisert rød) enn å tre moskeer: Haram-moskeen, Profetens moské og Masjid al-Aqsa"


Advarsel fødselsdagen til profeten sallallaahu alaihi wa sallam Ifølge islamsk Shari'ah
Advarsler Birth av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam er kjetteri av en forseelse. Blant de første til å holde det er Bani 'Ubaid al-Qaddah som kalte seg av Fatimids i det fjerde århundre AH.De tilskriver seg til sønn av Ali bin Abi Talib Allah 'anhu. I virkeligheten er de opphavsmannen til flyten av psykoterapi. Deres forfedre er kjent Disjan Ibn al-Qaddah, medstifter Bathiniyah flyt i Irak.
De lærde i Ummah, lederne, og hans overordnede har forklart at de var hyklere zindiq, som dukket opp for å skjule utroskap og islam.
Hvis det er folk som vitnet om at de var troende, da han vitnet for noe som ikke er kjent, fordi det er ingenting som viser sin tro, tvert imot mange ting som viser hykleri og kezindikan dem.

 
Kjærlighet profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam var ikke til å være vert hendelser bursdagsfeiring, men å adlyde hans ordre, bekrefter all dikabarkannya, vekk fra alt som er forbudt og diperingatkannya, og ikke tilber ikke unntatt Allah med sin Shari'ah' atkan.

Men på slutten av slutten av Bid'ah Experts
Kjettere er forbudt å drikke en deilig munnfull vann fra hånd til Profeten Sallallahu 'alaihi wasallam telaganya og hvorfra vannet var hvitere enn snø og søtere enn honning.Da er det virkelig har vært sant fra hadith av Anas Allah »anhu han sa: Rasulullah Sallallahu 'alaihi wasallam sa:" Det er virkelig et folk av Ummah min vil bli avvist fra sjøen som en fremmed kamel avvises (fra mengden av kamel) ", så sier jeg:" Ya Allah Det er mitt folk, "sa:" Sannelig du ikke vet hva de ble oppfunnet etter deg ".

 
Så det er at de endelige denouement innovasjon eksperter både i fortid eller nåtid, (Måtte Allah beskytte oss fra negativ kardiovaskulær død som avslutter sin). Så om de er bevisste på kjetteri eksperter i enhver alder og plassere dem tilbake i dårlig sted?

Mellom tradisjonell og lovsang
Dette er en svært viktig sub-studie som tilbakeviser den overfladiske oppfatningen av fornuft og kunnskap, innovasjon eller praksis dersom de gjør utfordret og kritisert, trodde de at de gjorde godt, svarte de: "Det er kjetteri! Hvis ja, bilen kjetteri, kjetteri elektrisitet, og timer av kjetteri! "
Noen mennesker som får litt av vitenskapen om jus noen ganger føler smartere enn sunni geistlige og de som følger sunnah ved å si til dem som en fornektelse av reprimande dem som sier at den nye veldedighet at han gjorde det mens han ble erklært kjetterske at "opprinnelsen til alt er mulig". Slike uttrykk kommer ikke ut av dem, men på grunn av uvitenhet om skillet mellom vanlige regler og praksis.

Kjetteri og gode intensjoner

Når folk flest av kjetteri, resonnerte de at deres gjerninger gjort med gode hensikter, er ikke rettet mot Shari'ah, hadde ikke tankene for korrekt religion, og ikke ha i leveren for kjetteri! Selv noen av de postulerte av hadith av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam."Sannelig all veldedighet avhenger av intensjon".
For å utvide omfanget av deres måte å konkludere sannheten av forslaget og noen av grunnene til at de benyttet det, bemerket vi at plikt en muslim som ønsker å vite sannheten som kom til ham og ønsket å praktisere det ikke er lov å bruke noen av argumentene hadith ved å la en del av det.

 
Men hva han må gjøre er merket seg alle de juridiske argumentene generelt til nærmere sannheten og en masse feil. Så hva skal gjøre hvis han var blant dem som har kompetanse i avsluttende argumenter.

Enhver avgjørelse i Hell
Uttrykket er sikkert sant som leverte Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam som høres absurd i hodet til mange mennesker når de blir utsatt for det når du gjør eller kjetteri. Dersom noen svarte med misnøye: «Er det på grunn av denne lille innovasjon som jeg er i helvete?"

 
For å avklare dette spørsmålet, og svarene på disse kemusykilan kan vi se på fra to punkter som følger. Først: En av de grunnleggende trosbekjennelse av Ahlus Sunnah wal Jama'ah er, "Vi vil ikke sette noen fra den sakkyndige retning av himmel eller helvete". Second: At Ibn Taymiyyah i Fatawanya (IV/484) sa: "På grunn av trusselen om tekster felles form, så vi ikke erklære ham til visse folk at han var blant innbyggerne i helvete.


For grunner Bid'ah

Faktisk form av feilen som førte til fremveksten av innovasjon skyldes uvitenhet om Sunnah, qiyas stilling og rang, også om stilen på arabisk språk.
Uvitenhet om uvitenhet om hadith inkluderer saheeh ahaadeeth og dårskap å bruke hadithene i islamsk lov besluttsomhet.
Der det tidligere innebærer tap av loven, selv om dens rettslige grunnlag er hadith, er andre virkningen ikke slitt autentiske hadither og ikke være styrt av ham, og selv erstattet sin stilling med argumenter som ikke er begrunnet i Shari'ah.
Mens uvitenhet om islamsk lov i fastsettelsen av qiyas er den generasjonen av juristene som gjør en definere Khalaf qiyas i saker av religiøs tilbedelse og spesifisere det i hva som ikke finnes i hadith og veldedighet, men mange trenger å praktisere det, og ingen stoppe ham.

Mellom kjetteri og kjetteri Ahlu
Hver studie er å forstå fortiden, må han vet tydelig forskjellen mellom våre ord om et nytt problem, nemlig "Det er kjetteri," og vår lov til perlakunya at han "Ahlu kjetteri"! Fordi loven over ny veldedighet at han var en kjetter, er gjeldende lov i henhold til vitenskapelige prinsipper og bestemmelser vitenskap usul, som oppstår fra å studere og anvende loven på en klar og konkret.
Kjetterne er så kanskje han en mujtahid, som allerede nevnt. Så ijtihad som om man ikke kan sies at den skyldige som kjetteri. Og det kan være kjettere som nektet ham stum-som-uvitenhet ahlu cap som kjetteri, men han syndet melalaikannya søke kunnskap, unntatt hvis Allah vil. Kanskje er det også barrierer som hindrer mennesker som faller byttedyr for kjetteri som kjetteri ahlu.

Ahlul Bid'ah måte å argumentere
Hver (gruppe) som avviker fra Sunnah, men han forkynte for å implementere Sunnah, må være takalluf (force selv) leter etter argumenter for å rettferdiggjøre sine handlinger (avvik) dem.

 
Fordi, hvis de ikke gjør det, (deres handlinger) sette av Sunna selv har benektet disse kostnadene. Hver gjerningsmannen kjetteri blant muslimer blir hevdet at han er en tilhenger av Sunnah, i motsetning til andre firqah firqah-menyelisihinya kun de ennå ikke hadde nådd den grad av forståelse av Sunnah som helhet.

 
Det er nok fordi det ikke er deres forståelse av arabiske ord og ikke forstår de formål som finnes i Sunna. Eller, kanskje også fordi det er deres forståelse i forhold til kunnskap om prinsipper for usul.


Obligatorisk Vet kjetteri og advart
Monoteisme er ikke kjent annet enn å holde seg borte fra sin motstander, som er skulke, og tro ikke vil bli realisert keculi å holde seg borte fra sin motstander, som er kufr, da sannheten ikke oppnås unntatt ved å observere feilen. Og at det er helt det samme som "Sunnah".Så forstå Sunnah vil ikke være klar og skilting vil ikke bli forklart med unntak av å kjenne motstanderen sier han, er "vranglære". Og faktisk ble slik det kreves av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam i ordtaket hans. "
Virkelig det beste av talen er Allahs bok (Koranen), og det beste av veiledning er veiledning av profeten Muhammed sallallaahu 'alaihi wa sallam, og så ille som de verste fall er at nye ting, og hver nye er en nyskapning , og hver kjetteri i Brann "

Hvem skille former for kjetteri?
Vit at betydningen av språket er: "en måte eller bane". Og ingen tvil om at de som følger levemåte og måten profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam og hans følgesvenner er en gruppe av Ahlus Sunnah. For i disse dager har ikke skjedd kjetteri.

 
Faktisk variasjonen av ting nye og andre former for innovasjon er etter tiden av Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam og hans følgesvenner.
På denne bakgrunn er det ikke alle som leser, hører en forelesning eller undersøke en sak av noen bøker kan fortelle forskjellen mellom kjetteri og kjettere er ikke en enkel og lett.
Men for folk som ønsker å skille mellom kjetteri og kjettere er ikke å forstå to ting. Først: Vet Sirah Messenger of Allah 'alaihi wa sallam-Sunnah og Sunnah. Second: Kjenne til grunnleggende vitenskapelig kjetteri.

Er Tasbeh Bid'ah?

Derfor bruker høyre hånd for å telle antall perler mer mainstream enn å bruke venstre hånd, dette er gjennomføringen følge Sunnah, og har satt en prioritet til høyre. € ~ profeten sallallaahu alaihi wa sallam veldig glad sette denne retten i iført sandaler, og initiere tiltak i rensing samt andre ting.Dermed er den salmen ved hjelp tasbeh ikke ansett kjetteri i religion, fordi det er en forbudt innovasjon en nyskapning i religiøse spørsmål, mens den salmen er eneste bruker tasbeh mellommenn for å beregne det nøyaktige antallet.
Så bare en mellommann som marjuh. Men over de viktigste teller perler tall med fingrene.

Forbered juridisk Mat September Twenty-syv Rajab, Shaban, og Day of Ashura Nisyfu
Kveldens tjuesyvende måned Ramadan så mange mennesker trodde natten hvor profeten sallallaahu alayhi wa sallam i mi'rajkan av Gud.
 
Dette er alt historisk grunnløse. Hver av dem er grunnløs løgn, og alt er basert på baatil er løgn. Selv om slike hendelser skjedde på natten av tjuesyv, så stille det ikke må være for oss å gjøre det en feiring eller en form for tilbedelse, fordi det aldri ble etablert av profeten sallallaahu alayhi wa sallam og hans kompanjonger, men de er mennesker som de fleste liker å følge Sunnah og implementere syari'atnya.Hvor sannsynlig er tillatt for oss å etablere det som aldri var der på den tiden av Profeten sallallaahu alayhi wa sallam og ledsagere på den tiden?
Birth Day Celebration av profeten [Profetens fødselsdag]
Når det gjelder Shari'ah, var feiringen ikke der opprinnelig. Hvis den har Shari'ah av Gud, av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam har gjort det og hadde fortalt sitt folk, og hvis han gjorde det og levere det, sikkert dette vil bli opprettholdt Shari'ah, fordi Allah Subhanahu wa Ta'ala har sagt.

 
"Sikkert vi som mister Koranen, og vi vil ganske sikkert vokte det."Fordi det ikke er tilfelle, så er det kjent at feiringen var ikke religion Allah, og hvis ikke fra religion til Allah, så vi ikke skulle tilbe med Allah Subhanahu wa Ta'ala og komme nærmere Ham med det.
Forholdet Bid'ah Og Benefit mursalah
Vranglære har spesielle egenskaper som er noe som er ment fra begynnelsen av den skyldige. De er-vanligvis-taqarrub til Gud ved å praktisere kjetteri og de ikke vender seg bort fra det. Veldig fjernt mulighet-for-innovasjon ekspert til å eliminere gjerninger, fordi de anser det kjettersk å vinne over alle som motarbeider ham.
Mens mashlahat musrshalah er ikke intensjonen i både første og faller innenfor rammen av støtte anlegg (wasa'il), fordi dette er faktisk mashlahat murshalah er foreskrevet som et middel til støtte i å realisere målsettingene i eksisterende sharia sharia.
Som bevis på dette, kan mashlahat murshalah falle når møtt med mafsadah (skade) er større.

Forskjeller mellom den siden av kjetteri med vice
Forskjeller mellom den siden av kjetteri med vice, som for eksempel: Grunnleggende forbud mot umoralske vanligvis konkrete argumenter, både tekst av åpenbaring (Koranen, Sunnah) eller ijma 'eller qiyas. I motsetning til kjetteri, at grunnlaget for forbudet sin, argumentene er vanligvis vanlig og ord av profeten samt dekning maqaashidusysyarii'ah 'Kullu bid'atin dhalaalah' (hver kjetteri er kjetteri).

 
Vranglære matche disyari'atkan ting, fordi det var basert og kjetteri tilskrives religion. I motsetning til umoralsk, i motsetning til hva han foreskrevet, fordi det er umoralsk er hinsides religion, og ikke tilskrevet ham, med mindre syndig ble gjort for å trekke nær til Gud, så terkumpullah i denne typen umoral, vice og kjetteri i tiden det samme.
Forholdet mellom kjetteri vice
Likhet Bid'ah med syndere: Begge er like forbudt, kritikkverdig i Shari'ah, og den skyldige fikk synd. Deretter taster du inn i den virkelige kjettersk ulydighet [se Al-Itisham 2/60]. Med denne gjennomgangen, er enhver kjetteri umoralsk, men ikke alle umoralsk er kjetteri. Både rekkehus tingkart, ikke en av grad, fordi, i henhold til konsensus av de lærde, var syndere delt inn lastene som kan gjøre gjerningsmenn vantro, og umoral som er kaba'ir (store synder) og shagha'ir (små synder) [se Al-Jawaabul Kaafi 145-150], samt vranglære delt inn i flere nivåer.

Kjetteri, kjetteri moskeen og Ghuluw
Faktisk sette et bilde grav av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam i en moské eller å etterligne, er en kjetteri og urettferdig.

 
Besøk og stå foran henne er en kjetter og andre munkar fordi bly mann å søke ghuluw (overskudd) mot rettskafne mennesker og utover i forherligelsen av profeter og apostler, som profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, har forbudt den ekstravaganse i driften av religion, sa han.

 
"Stay away av deg ghuluw (overdrevet) i (løping) religion, fordi den har ødelagt folk før du er på grunn av deres overdreven lebihannya i (løping) religion.". Annet enn det, ble denne loven aldri eksemplifisert av venner eller den generasjonen etter dem best i århundrer dette folk, når de bodde i ulike land og bort fra Madinah Al-Munawwarah

Law of Sufi religiøs besøk på graven og engasjerte lærere Sacrifice
Dette kemungkaran og stor ondskap, fordi å gå til kirkegården er en religiøs besøk kemungkaran, profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam har sagt: "Ikke prøv hardt reise til annet enn å tre moskeer, Masjidku dette (profetens moské), Grand Mosque og Aqsa-moskeen."

 
Tross alt, nærmere beboere av gravene med nadzar, offer, velsignelser på, bønn og be om hjelp fra dem, er alt dette skulke, til Allah.

 
En muslim skal ikke be til innbyggerne i kirkegården, selv om innbyggerne i graven til en edel som apostlene ikke bør be om hjelp til dem som ikke ber om hjelp til avgudene, trær og stjerner. De viltretter og trommer som de akter å komme nærmere Allah Subhanahu wa Ta'ala, utgjør dette en urettferdig kjetteri.

Feirer juridiske fødselen av profeten i moskeen
Muslimer bør ikke holde feiringen av fødselen til profeten på natten av 12 Rabi al-Awwal eller den andre natten, og kan ikke være godt organisert feiring av hans fødsel enn Saw, for bursdagsfeiring, inkludert innovasjoner i religion, fordi profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam aldri feiret bursdagen sin i hans levetid, men hun som underviser religion og set-Shari'ah Shari'ah av Lord hans, han heller aldri bestilt det, Khulafa'ur kalifene og følgesvennene og tabi'in ble aldri gjort.
 
Så med dette i bakhodet at det er en feiring av innovasjon, mens profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam har sagt: "Den som gjør noe nytt i våre saker (i islam) som ikke er (veiledning) til ham, så han fabrikkert

Forholdet mellom Bid'ah Med Sunnah

M gjelder betydningen av språket lughawi Sunnah betyr også innovasjon, fordi Sunnah ordrett betyr ath-tariqa (bane), enten det er bra eller dårlig. Derfor, hver person som startet det som til slutt gjorde av mange mennesker etter det, så det kalles sunna. [Se Al-Al-Munir Mishbah 292].
Så Sunnah og innovasjon i lughawi adalam samme mening. Blant eksemplene på bruk av Sunnah i den forstand lughawi lafazh er ord av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam.
"Den som ga eksempel på islam med et godt eksempel, så vil han få en belønning (for eksempel) belønne de som praktiserer det etterpå, uten minske deres belønning i det hele tatt. Og den gir et dårlig eksempel, da han skal bære sin synd og synder de som praktiserer det etter ham, uten å berøre den minste av deres synder "

Forholdet mellom Ibtida 'With Ihdaats
Ibtida 'og Ihdats i språk som deler en felles opprinnelse av mening, er at å bringe noe nytt som ikke har eksistert før. Som for betydningen syar'i, deretter fire hadith siden har vist at det er kjetteri ifølge Shari'ah har to navn, det "kjetter og muhdatsat".Det er bare at ordet kjetteri er mye brukt og offentliggjort i saker av (noe) som diada oppfinne og forkastelige i enhver religion. Den mye uttrykt i ord muhdatsat diada oppfinne noe mer forkastelig, både i spørsmål om religion eller det andre.Derfor kan vi vite, at ihdats mer vanlig og mer utbredt enn ibtida ', fordi ordet dekker alt ihdats diada oppfinne og forkastelig, både i spørsmål om religion eller den andre, så alle handlinger av synd og syndere i definisjonen ihdats.

Betydningen av Bid'ah sammenligning Lughawi Og Syar'i
Definisjon av kjetteri i øynene av språket (lughah) er mer vanlig enn syar'inya mening. Mellom de to betydningene har generalitet og spesifisitet er absolutt, fordi hver kjetteri i definisjonen av kjetteri syar'iyyah lughawiyyah, men ikke vice versa, for sikkert noen slik oppfinnelse eller innovasjon lughawiyyah vesener forhold som ikke inngår i materialet forståelse av innovasjon i Shari'ah [Se Iqhtidlaush Shirathil Mustaqim 2/590].
Hvis det sies å være absolutt kjetteri, så det er en vranglære som menes med hadith "Hvert innovasjon er misforstått", og innovasjon lughawiyyah ikke inkludert, derfor faktisk kjetteri tilskrevet dlalalah syar'iyyah (falsk) og mardudah (avslått).
Forstå Bid'ah Ifølge Shari'ah

Hadith av Jabir bin Abdullah, profeten fred og velsignelser 'Choice Alaihi Wasallam har sagt i khuthbahnya: Truly det beste av boken Guds ord er den vakreste og veiledning er veiledning av Muhammed og mest stygg affære er noe som diada oppfunnet (i religion) og hver av diada oppfunnet (i religion) det er en nyskapning og hver innovasjon er kjetteri og frafall setap det (der) i helvete. ".

 
Og hvis det har vært klart med begge disse hadith, at det er al-bid'ah mubdatsah (diada oppfinne noe i religion), så det krever (oss) for å undersøke betydningen ibda '(smiene i religion) i Sunnah.

I Triangle språkforståelsen Bid'ah

Betyr noe som er skapt (avholdt) uten foregående eksempelet.Denne betydningen som Guds ord. "Si:" Jeg er ikke den første apostelen blant apostlene ". Denne betydningen er også inneholdt i ord Umar 'anhu. "I beste kjetteri".
Også i andre ord imamene som Imam Shafi'i, "Bid'ah er todelt, både kjetteri og kjettere som er hinsides bebreidelse, eventuelt Sunnah, så det er bra, men hvis tvert imot, så det er skammelig ».Ibn Rajab sa: "Som inneholdt i ord Salaf regnes enten en del av kjetteri er kjetteri i den forstand av språk. Ikke en kjetter i betydningen Shari'ah.
Noen eksempler Bid'ah dag: Gudstjeneste Og taqarrub til Allah Subhanahu Wa Ta'ala
Kjetteri, relatert kjetteri å tilbe, i dette øyeblikk mye. I utgangspunktet er det tauqif tjeneste (begrenset til nærvær og fravær av argument), derav ikke noe som er foreskrevet i form av tilbedelse unntatt på grunn.
Noe som ikke er kategorisert som kjetterske argumenter, basert på ordene av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam. "De som ikke praktiserer våre ordre til ham han avvist". Mange handlinger av tilbedelse som ble praktisert på det nåværende tidspunkt, er Legion, blant dem; herde intensjon i bønn. For eksempel, ved å lese høyt. "Jeg har tenkt å be slik og slik fordi Allah Ta'ala".
Noen eksempler Bid'ah dag: Feiring av Birth of Prophet samtidig med Moon Rabiul Awwal
Modern kjetteri av kjetteri-mange slag, med passering av tid, minst naturfag, antall innringeren (predikanter) er invitert til kjetteri og avvik, og utbruddet av tasyabuh (etterligne) de som tviler, enten itollspørsmål samt deres religiøse ritualer.Dette viser sannheten (fakta) av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam. "Hva du vil følge veier før du", for eksempel, er: Vi feirer fødselen av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam er kjetteri, fordi feiringen har ikke noe grunnlag i boken og Sunnah, Salaf Salih også i gjerning og i påfølgende generasjoner tidligere valg.Feiringen av fødselsdagen til profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam oppstår kort tid etter det fjerde århundre AH.
Holdningen overgripere Manhaj av Ahlus Sunnah og Bid'ah tilbakevist aktører i Bid'ah
Manhaj dem i dette tilfellet basert på boken og Sunnah. Manhaj jevn og ikke i tvist, der de først avslørte tvilsom tvilsomt av kjettere og deretter benekte det (en etter en).

 
Og basert på boken og Sunnah, uttrykker de forpliktelse klamre seg til læresetninger sharia og plikten til å forlate et bredt spekter av innovasjoner og ting som holdes. Ahlus Sunnah forskere har utstedt en mye arbeid i denne forbindelse.Og i bøkene til Aqeedah, de også tilbakevise kjetterne knyttet til tro og jurister. Faktisk har noen skrevet arbeider spesielt for dem.
Bakgrunn Fremveksten av Bid'ah

Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam har forklart det i en hadith fortalt av Ibn Mas'ud følgesvennene til Allah' anhu, sa: Allahs sendebud sallallaahu 'alaihi wa sallam å lage en linje for oss, så sa han: "Dette er Allahs vei", da han lage linjene på hans høyre og venstre, så sa han: "Og dette er en måte over hver gate er det Satan som alltid inviterer (menn) til veien".Den som snur fra boken og Sunnah, vil alltid treffe gater falske og kjetterske. Så bakgrunnen som førte til fremveksten av innovasjon-innovasjon, i sammendrag er som følger: uvitende om lovene for Ad-Deen, følge lidenskaper.

Definisjon av kjetteri, kjetteri og ulike typer Law-Loven
Loven av kjetteri i toll (vaner), som de nye funn innen vitenskap og teknologi (omfatter også nye avsløringer av vitenskap med forskjellige-slag). Det er tillatt (tillatt) fordi opphavet til alle skikker (vaner) er tillatt.
 
Loven av kjetteri i Ad-Deen (Islam) er haraam, fordi det er i Deen er tauqifi (kan ikke endres-change), Profetens sallallaahu 'alaihi wa sallam sa: "Det betyr: De som holder en ny ting (do nye) i våre saker er ikke av slike saker, da handlingen er avvist (ikke godkjent). " Og i en annen fortelling står det: "Det betyr: Enhver person som begår en handling som ikke er basert på noen av vår virksomhet, skal hans handling er avvist.

Kriterier Bid'ah
Forstå nyskaping i syar'i Poenget er å tilbe Allah med noe som ikke er disyari'atkan Gud. Du kan også si at innovasjon er å tilbe Allah med noe som ikke vises av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam eller de fire kalifene.Avsluttet den første definisjonen av ordet Allah Subhanahu wa Ta'ala "Har de noen guder foruten Gud mensyari 'atkan til deres religion ikke har lov til Allah". Mens andre definisjonen utledes fra ordene av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam. "La dere holder fast på Sunnah sunnahku og Khilafat ur Rashidun som mottar veiledning. Gigitlah-Sunnah Sunnah det med visdom, og lar deg holde deg unna saker som diada nye oppfinnelser"

Er Bid'ah eneste effektive på Fields of Worship, natur Bid'ah
Innovasjon er som nevnt av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam."La du holde deg unna saker som diada nye oppfinnelser, som hver ny sak (i ​​religion) er bud ah, noen bud ah var perverst, og hver pervertert det (der) i helvete".
Dermed alle partier, både nybegynnere og kontinuerlig, er den skyldige skyldig, fordi som det står i hadith profeten "(der) i helvete" Jeg mener, at feilen var årsaken for diadzab i helvete. Fordi Rasulullan har advart sitt folk mot kjetteri, så det er forståelig at det er veldig skadelig, fordi profeten kalte det globalt og ikke spesifikt nevnt, som i de ordene han sa, "Hver innovasjon er misforstått."
kilde: http://almanhaj.or.id

Tidak ada komentar:

Posting Komentar