Rabu, 13 Juni 2012

Könyv adásvételi (1). "És Allah a kereskedelem és a tiltott uzsora." [Al-Baqarah: 275]


Könyv adásvételi (1). "És Allah a kereskedelem és a tiltott uzsora." [Al-Baqarah: 275]


ÁltalSejk Abdullah bin Abdul al-Azhim Khalafi


A meghatározás adásvételiAl-Buyu "a többes bai'u, és dijamak mert sokféle.
Míg bai'u amelyek tulajdonjogát másra átruházni másra áron.Mint ilyen bai'i syira érkezik. És mindegyiket az elnevezés a többiek.
Pensyari'atan adásvételiAllah Ta'ala mondja:
وأحل الله البيع وحرم الربا
"És Allah a kereskedelem és a tiltott uzsora." [Al-Baqarah: 275]
Is mondta:
يا أيها الذين آمنوا لا تأكلوا أموالكم بينكم بالباطل إلا أن تكون تجارة عن تراض منكم
"Ó ti, akik azt hiszik, nem esznek egymás szomszéd telken egy hamis módon, kivéve a kereskedelmi úton vonatkozó konszenzusos köztetek." [An-Nisa ': 29)]
Hakim bin Hizam a Allaah "anhu, hogy a Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam, azt mondta:
البيعان بالخيار ما لم يتفرقا.
"Al-Bayyi'an (eladók és vevők) joga van khiyar (dönt, hogy továbbra is értékesítési vagy megszüntetni), mindaddig, amíg azok nem osztják fel." [1]
A muzulmánok berijma "lesz bolehnya adás-vétel, és a bölcsesség is előírja az adásvétel, mert az alapvető követelményt, hogy az ember attól függnek, milyen tulajdonában van valaki (de) néha az ember nem ad neki, hogy van a vételi és eladási pensyari'atan Wasilah ( közvetítők), hogy egy olyan helyre anélkül, hogy megterhelő. [2]
Prompt munkaA Miqdam anhu, hogy a próféta a Allaah sallallaahu "alaihi wa sallam, azt mondta:
ما أكل أحد طعاما قط خيرا من أن يأكل من عمل يده وإن نبي الله داود q كان يأكل من عمل يده.
"Ez nem valaki más eszik egy kicsit jobb, mint fogyasztó munkájuk magukat, mert biztosan Nabiyullaah, Dawud Aliahissallam első étkezés a saját eredményeit". [3]
És Abu Hurayrah, hogy ő mondta: "A Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam mondta:
لأن يحتطب أحدكم حزمة على ظهره خير له من أن يسأل أحدا فيعطيه أو يمنعه.
"Valóban, az egyik meg összegyűjteni, hogy ő egy köteg tűzifát a hátára csípő (eladó) a jobb neki, mint a koldulás másokkal, vagy adott, vagy megtagadja." [4]
Gazdagság az óvatosA Muadh bin "bin Abdillah Khubaib, az ő apja, a nagybátyja anhum Allaah, azt mondta:" A Messenger sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:
لا بأس بالغنى لمن اتقى والصحة لمن اتقى خير من الغنى وطيب النفس من النعيم.
"Ne törődj a vagyon az igazak. Azok számára, akik attól tartanak, egészség jobb, mint a vagyon, és az élet jó, így a helyes." [5]
Egyszerű javaslatokat megélhetése KeresésJabir bin 'Abdillah anhuma Allaah, azt mondta: "A Messenger sallallaahu alaihi wa sallam mondta:
أيها الناس اتقوا الله وأجملوا في الطلب, فإن نفسا لن تموت حتى تستوفي رزقها, وإن أبطأ عنها فاتقوا الله وأجملوا في الطلب خذوا ما حل ودعوا ما حرم.
"Ó, emberek, félelem, Allah és a jót a koldulás, mert biztosan egy lélek nem hal meg annyira tele rizkinya bár lassan jönnek, így félelem Allah, és nem jó a koldulás. Végy egy jogszerű, és hagyja aHaram ". [6]
Fenyegetés rákérdez Doing Őszinte és hazudikHakim bin Hizam a Allaah "anhu, hogy a Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam, azt mondta:
البيعان بالخيار ما لم يتفرقا, أو قال: حتى يتفرقا, فإن صدقا وبينا بورك لهما في بيعهما, وإن كتما وكذبا محقت بركة بيعهما.
"Az eladó és a vevő joga van mind a kettőt nem külön khiyar (vagy ő mondta:" Amíg nem búcsúzott "), ha becsületesen és magyarázza (az állam az ő pékáru), akkor áldott lesz az eladás és megvette, (de) ha a fedél-up és a hazugság, akkor az eladás törlődik áldás vásárlás ". [7]
A "Uqbah bin 'Amir, azt mondta:" Hallottam a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:
المسلم أخو المسلم لا يحل لمسلم باع من أخيه بيعا فيه عيب إلا بينه له.
"Egy muszlim testvére más muszlimok. Nem jogszerű a muszlim eladni árut, hogy testvérét, hogy szégyen, hacsak magyarázta:" [8]
Prompt megkönnyítése és irgalmas Az adásvételiJabir bin 'Abdillah Rdhiyallahu "anhum, hogy a Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam mondta:
رحم الله رجلا سمحا إذا باع وإذا اشترى وإذا اقتضى.
"Isten legyen irgalmas valaki, aki nagylelkű mikor kell eladni, hogy mikor kell vásárolni, és mikor követelte" [9]
Adunk elsőbbséget a People Tempo Nehézségi Kifizető adósságAbu Hurayrah a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam, azt mondta:
كان تاجر يداين الناس, فإذا رأى معسرا قال لفتيانه: تجاوزوا عنه لعل الله أن يتجاوز عنا, فتجاوز الله عنه.
"Volt egy kereskedő, aki gyakran adott kölcsön az emberek, amikor látja, az emberek, akik nem tudnak fizetni adósságaikat (mu'-SIR), és monda az ő szolgáinak:" Bocsáss meg neki, akkor Allah bocsáss meg (a hiba) minket. "Szóval, Allaah fogja megbocsátani (megbocsátani) hibáit ". [10]
Tilalma MegtévesztőAbu Hurayrah, azt mondta:
مر رسول الله صلى الله عليه وسلم برجل يبيع طعاما, فأدخل يده فيه فإذا هو مغشوش فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم: ليس منا من غش.
"A Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam telt el valakit élelmiszer-értékesítés, majd belenyúlt meg, kiderül, ő megcsalta, ezért a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:" Aki csal (csalás) nem a mi csoport ". [11 ]
Prompt-Berpagi reggel Keresés RizkiAz al-Ghamidi Shakhr Allaah "anhu, azt mondta:" A Messenger sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:
اللهم بارك لأمتي في بكورها.
"Ó, Allah, áldd meg az emberek a reggel." [12]
Döntés, amikor a piacok GoSalim től ibn 'Abdillah bin' Umar, apjától, nagyapjától anhum Allaah, azt mondta: "Allah Küldötte sallallaahu" alaihi wa salalm mondta: "Aki elolvassa, amikor beléptek a piacra:
لا إله إلا الله وحده لا شريك له, له الملك وله الحمد يحيي ويميت, وهو حي لا يموت بيده الخير كله, وهو على كل شيء قدير.
"Nincs Isten joga van imádni kell, kivéve Allah egyedül helyes, nincs partnere hozzá, saját királyságába, és minden dicséret az övé, ő be-és kikapcsolják, ő Mahahidup és nem hal meg, minden jóság van a kezén , és Ő hatalma mindenek fölött. "
Allah fogja írni 1000000 jó neki, és távolítsa el hibákat, és egy millió fog házat építeni neki a mennyben ". [13]
Allah tette adásvételiJogi eredetű megengedett eladni semmit, és valamilyen módon során a vételi és eladási végzi kölcsönös megegyezésen alapuló eladó és a vevő között, ugyanakkor nem tiltja a shari'ah.
[Másolt a könyvből az Al-Sunnah Wal Wajiiz FII Fiqhis Kitaabil Aziiz, szerző Azhim bin Abdul al-Khalafi Badawai, Indonézia Guide Fiqh Complete Edition Translation Team Tashfiyah LIPIA - Jakarta, Ibn Kathir Reader Publishers, nyomtatva Ramadan 1428 - szeptember 2007M]

Könyv adásvételi (2)


ÁltalSejk Abdullah bin Abdul al-Azhim Khalafi

Különböző típusú Eladás Vásárlás Tiltott Syari'atA. Bai'ul GhararEz minden, hogy tartalmaz olyan elemeket, a vételi és eladási jahalah (homályból), vagy egy elem a szerencse, vagy szerencsejáték gödörbe.
Abu Hurayrah, hogy azt mondta:
نهى رسول اللهصلى الله عليه وسلم عن بيع الحصاة وعن بيع الغرر.
"A Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam megtiltotta bai'ul bai'ul hashaat és gharar (tárgyak eladásával nem történt csalás) "[14]
Imám Al-1-Nawawi mondta Sharh muszlim rahimahullah (X / 156), "A tilalom gharar bai'ul nagy elve elveinek vételi és eladási könyveket, mert a muszlim imám mendahulukannya menni, mert a problémák olyan sokan nem kizárólagosan, mint például a bai'ul aabiq (rabszolgák, akik eladni megszökött a gazdája), bai'ul ma'dum (eladási valamit, ami nem létezik), bai'ul majhul (értékesítés valamit, ami nem nyilvánvaló), eladási áruk, amelyeket nem lehet adni A vásárló, a tulajdonosi jogokat eladni valamit, hogy az eladó nem tökéletes, eladni hal a vízben egy csomó, értékesít tejet, amely még mindig a zsebében, amely még mindig értékesíti a magzat a gyomrában az anyja, hogy eladja egy darabka étel nélkül, egyértelmű dózis, eladta egy ruhadarab gyűjteményéből egy csomó ruhát ( anélkül, hogy ezt meg) eladja a kecske gyűjteményéből sok kecske (nem határozza meg), és hasonló, ezek a törvények a hazugságot eladni, mert ez tartalmazza gharar nem szándékosan. "
Azt mondta: "Ha van szándék tenni gharar hívó és nem terjed ki, hacsak a masyaqqah (mennyire nehéz / kemény) és a forma ghararnya triviális, akkor kell eladni. Éppen ezért a muszlimok (oktatók) egyetértenek abban, hogy bolehnya eladási pamut ruhát töltötte az időt, miközben nem töltse ki és nézze meg a töltőanyag külön akkor nem kellene. "
Továbbá azt mondta: "Tudjátok, hogy bai'ul mulamasah, bai'ul munabadzah, bai'ul hablil habalah, bai'ul hashaat" asbul Fahl és a különböző értékesítési és vásárlási az ilyen speciális szövegeket neki, ez teszi az összes A tilalom gharar bai'ul, de említésre elszigetelten és tilos, mert egyfajta híres kereskedelmi Jahiliyyah. Wallaahu tudja a legjobban. "(Rövidítve).
Bai'ul Mulamasah és MunabadzahAbu Hurayrah, azt mondta:
نهي عن بيعتين الملامسة والمنابذة, أما الملامسة, فأن يلمس كل واحد منهما ثوب صاحبه بغير تأمل, والمنابذة أن ينبذ كل واحد منهما ثوبه إلى الآخر ولم ينظر واحد منهما إلى ثوب صاحبه.
"Két formája vételi és eladási tilos; mulamasah és munabadzah.A mulamasah azaz (az úton) minden az eladók és a vásárlók a ruhákat megérintette barátja értesítés nélkül / csekk (van egy hibája, hogy azt vagy sem). Míg munabadzah azaz (az úton) minden az eladó és a vevő eldobja ruháit a másik, és az egyik nem látja a ruhát testvére "[15]
Abu al-Sa'id Khudri Allaah "anhu mondta:
نهى رسول الله صلى الله عليه وسلم عن لبستين وعن بيعتين, نهى عن الملامسة والمنابذة في البيع, والملامسة لمس الرجل ثوب الآخر بيده بالليل أو بالنهار ولا يقلبه إلا بذلك, والمنابذة أن ينبذ الرجل إلى الرجل بثوبه وينبذ الآخر ثوبه ويكون ذلك بيعهما عن غير نظر ولا تراض.
"A Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam megtiltotta minket értékesítette a két forma és két különböző típusú ruha-ben kitiltották mulamasah munabadzah és a vételi és eladási. És mulamasah egy személy megérint valaki más ruhát kézzel, a nappal vagy éjszaka, és sarkon fordult, azt kivéve, hogy megérintené. Míg munabadzah valaki dobott ruháit egy másik személynek, és valaki más is dobott neki a ruháját, és ez hogyan mind a vételi és eladási és nem nézett egymás nélkül, mert tetszett "[16]
Bai'ul Habalil HabalahTől Ibn 'Omar' anhuma, azt mondta:
كان أهل الجاهلية يتبايعون لحوم الجزور إلى حبل الحبلة قال وحبل الحبلة أن تنتج الناقة ما في بطنها ثم تحمل التي نتجت فنهاهم النبي صلى الله عليه وسلم عن ذلك.
"Ez az ahl-ul-Jahiliyyah egymást eladni teve húst habalul habalah. És habalul habalah, hogy egy teve terhes, és szül, majd fia, a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam megtiltotta". [17]
Bai'ul HashaatAbu Hurayrah, azt mondta:
نهى رسول الله صلى الله عليه وسلم عن بيع الحصاة وعن بيع الغرر
"A Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam megtiltotta gharar bai'ul hashaat és bai'ul ". [18]
Imám Al-1-Nawawi mondta Sharh Shahiih rahimahullah muzulmán (X/156), "A bai'ul hashaat, majd három értelmezések is:
Először is: (A), mondván: "Én eladni nektek ezek a ruhák vannak kitéve, miről dobott kavics", vagy "árulok ezt a földet, hogy meg innen olyan mértékben, hogy én dobott kavics."
Második: (A), mondván: "Én eladni neked azzal a feltétellel, amíg van khiyar dobtam rá kavics."
Harmadik: (A) mindkét (eladó és vevő) teszi azt a fajta dobja a kavicsot magát adásvételi, amely azt mondja: "Ha én dobni egy sziklát ezeket a ruhákat vett áron, így az Ön számára." (Kész).
"Asbul Fahl [19]Től Ibn 'Umar anhuma, azt mondta:
نهى النبي صلى الله عليه وسلم عن عسب الفحل.
"A Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam megtiltotta "asbul Fahl". [20]
2. Laisa Bai'u Maa "Indahu (adásvételi áruk nem az eladónak)Hakim bin Hizam a Allaah "anhu, azt mondta:" Azt mondtam: "Allah Küldötte, valaki megkérdezte tőlem, hogy eladja, de nekem nincs, ha eladják neki?" Ő így válaszolt:
لا تبع ما ليس عندك.
"Árulnak egy elemet, hogy nincs". [21]
3. Vásárlás eladni érkezett áru nemIbn 'Abbas, azt mondta: "A Messenger sallallaahu" alaihi wa sallam mondta:
من ابتاع طعاما فلا يبعه حتى يقبضه.
"Bárki, aki megvette az ételt, majd hagyd, hogy eladja vissza, amíg ő kapta meg először."
Ibn 'Abbas Allaah "anhu azt mondta:" Azt hiszem, minden az ő pozícióját az élelmiszer ". [22]
A Thawus, az Ibn 'Umar azt mondta: "A Messenger sallallaahu" alaihi wa sallam mondta:
من ابتاع طعاما فلا يبعه حتى يكتاله.
"" Azok, akik élelmet vásárolni, akkor nem kell eladni, amíg ő megvan. "
Azt mondtam, hogy Ibn 'Abbász: "Miért?" Azt válaszolta: "Nem látod, hogy kereskednek az arannyal, míg az élelmiszer felfüggesztésre kerül (pending)." [23]
4. Adásvételi tranzakciók adásvételi tranzakciók testvéreTől Ibn 'Umar, hogy a Messenger a Allaah anhuma "alaihi wa sallam mondta:
لا يبيع بعضكم على بيع بعض.
"Nem néhány srácok, hogy a vételi és eladási át a vételi és eladási mások". [24]
Abu Hurayrah, hogy a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:
لا يسم المسلم على سوم أخيه.
"Ne legyen egy muszlim ajánlatot tesz (elem) jelenleg kínált testvére". [25]
5. Bai'ul "InahEz eladni valamit valakinek áron a tempó, és ő adta át a vevőnek, akkor, mielőtt megkapta a fizetési vette vissza (a vevő) a készpénz ára kevesebb (olcsóbb), mint az ára a tempó.
Től Ibn 'Umar anhuma, hogy a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:
إذا تبايعتم بالعينة وأخذتم أذناب البقر ورضيتم بالزرع وتركتم الجهاد سلط الله عليكم ذلا لا ينزعه حتى ترجعوا إلى دينكم.
"Ha a vételi és eladási útján" Inah, és szeretné, hogy tartsa a farkát • szarvasmarha, és elégedett a gazdaság, és hagyja a kötelessége a dzsihád, (kétségtelenül) Allah fog okozni megaláztatás rátok. Ez nem szégyen, ő rajzolta, de amikor visszatér a vallást ". [26]
6. Vásárlás, hogyan kell eladni áremelés A Tempo (adásvételi akkreditív)Ma már elterjedt a vételi és eladási árak növekedése miatt a jobban ismert bai'ut taqshiith (jaul hitel vásárlás). Az űrlap e felvásárlási és értékesítési, amint értesítést kapott, hogy eladja az árut, hogy jóvá egy további árat cserébe időben. Így például egy elemet készpénzben ezer, majd az eladott hitel egy 200 ezer, beleértve az értékesítés ilyen eladás tilos.
Abu Hurairah a'nhu a Allaah, azt mondta: "Allah Küldötte sallallaahu" alaihi wa sallam mondta:
من باع بيعتين في بيعة فله أوكسهما أو الربا.
"Aki eladja a két ügylet egyetlen tranzakció, akkor az elvesztése vagy uzsora neki". [27]
Az értékesített termékek nem engedélyezettek:A. A bor (bódító italok)A 'Aisha ahuma Allaah, azt mondta:
لما نزلت آيات سورة البقرة عن آخرها خرج النبي صلى الله عليه وسلم فقال حرمت التجارة في الخمر.
"Amikor lemegy a verseit Surat al-Baqarah ...., a Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam jött ki, mint mondta, "a borkereskedelem már tilos". [28]
2. Tetemek, sertés és szobrokJabir bin 'Abdillah anhuma Allaah, hallotta, hogy a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta, amikor ő volt a Makkah" Amul Fath (megnyitásával a város Mekka):
إن الله ورسوله حرم بيع الخمر والميتة والخنزير والأصنام, فقيل يا رسول الله أرأيت شحوم الميتة فإنها يطلى بها السفن ويدهن بها الجلود ويستصبح بها الناس فقال لا هو حرام ثم قال رسول الله صلى الله عليه وسلم عند ذلك قاتل الله اليهود إن الله لما حرم شحومها جملوه ثم باعوه فأكلوا ثمنه.
"Bizony Allah és az Ő Messenger már tilos a bor értékesítése, tetemek, sertés-és szobrászat." Aztán valaki azt kérdezi: "Ó Allah Küldötte, mit gondol (eladás) karkasz zsír, sőt szokott festeni a csónakot, olajozza a bőrt és a többen használják a világítást? "azt válaszolta:" Nem szabad, ő tisztátalan. "A próféta sallallaahu" alaihi wa sallam majd azt mondta, "Május Allah harcolni a zsidók, miközben valójában Isten ments zsírok (állati eredetű), őket elolvadt, majd eladni, és fogd a pénzt ". [29]
3. KutyaAbu al-Ansari Mas'ud a Allaah "anhu:
أن رسول الله صلى الله عليه وسلم نهى عن ثمن الكلب ومهر البغي وحلوان الكاهن.
"Ez a próféta sallallaahu" alaihi wa sallam tilos a kutyák értékesítése, mahrul baghyi (a bevételt a házasságtörés / prostitúció) és hulwanul kaahin (bér sámán gyakorlatok) ". [30]
4. Festés (Kép a képben), a SzellemA jelzett ibn Abul Hasszán, azt mondta: "Én azon a helyen, Ibn 'Abbas anhuma Allaah, hirtelen valaki odament hozzá, amikor azt kérdezte:" Ó, Ibn' Abbas, én vagyok az a személy, amely a bevételem a kezemből kézműves, és valójában teszek egy képet ezeket a képeket. "Így Ibn 'Abbász azt mondta," nem fogom elmondani, kivéve, amit hallottam a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam. Én már hallottam tõle:
من صور صورة فإن الله معذبه حتى ينفخ فيها الروح وليس بنافخ فيها أبدا.
"Azok, akik felhívni egy képet (animálása), akkor biztosan lesz Allah mengadzabnya, hogy ő életet lehel rá (a képeket), és ő nem tudja robbantani a lélek örökké."
Akkor ez a személy is tapasztalható súlyos légszomj és az arca elsápadt. (Ibn 'Abbas) azt mondta: "Jaj nektek, kivéve, ha vonakodnak, hogy meg kell tenni, majd rajzoljon egy fát, (döntetlen), bármi, ami nincs lelke". [31]
5. Mielőtt érett gyümölcsAnas bin Malik a Allaah "anhu, a Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam:
أنه نهى عن بيع الثمرة حتى يبدو صلاحها وعن النخل حتى يزهو, قيل وما يزهو? قال: يحمار أو يصفار.
"Hogy megtiltotta értékesítési gyümölcs megérik előtt, valamint azt az időpontot, hogy ő volt színes." Aztán valaki azt kérdezi: "Mit értesz színe?" Ő így válaszolt: "(Up), piros vagy sárga." [32]
Narrátora is tőle, "hogy a próféta sallallaahu" alaihi wa sallam, megtiltotta, hogy érett gyümölcs értékesítése. Aztán azt kérdezte: "Mi az, hogy érett?" Azt válaszolta, 'Till elpirult. "Ekkor a Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam mondta:
أرأيت إذا منع الله الثمرة بم يأخذ أحدكم مال أخيه.
"Mit gondolsz, ha Isten tartja gyümölcsök (nem takarítják), akkor milyen eszközökkel bármelyik szedése a kincs az ő testvére." [33]
6. Mielőtt a magokat a mezőgazdasági Harden (Régi)Től Ibn 'Umar,
أن رسول الله صلى الله عليه وسلم نهى عن بيع النخل حتى يزهو وعن السنبل حتى يبيض ويأمن العاهة نهى البائع والمشتري.
"Ez a próféta sallallaahu" alaihi wa sallam megtiltotta eladási időpontokat, ameddig a ma-Tang, és a (tiltó értékesítés) Gabona-ig edzett (érett) [34], és biztonságos a kártevők. Ő tiltja az eladók és a vevők ". [35]
[Másolt a könyvből az Al-Sunnah Wal Wajiiz FII Fiqhis Kitaabil Aziiz, szerző Azhim bin Abdul al-Khalafi Badawai, Indonézia Guide Fiqh Complete Edition Translation Team Tashfiyah LIPIA - Jakarta, Ibn Kathir Reader Publishers, nyomtatva Ramadan 1428 - szeptember 2007M]_______

Khiyar (Select)



ÁltalSejk Abdullah bin Abdul al-Azhim Khalafi


Definíció KhiyarKhiyar keres két legjobb választás között imdha (továbbra is az ügylet) vagy ilgha (törölje az ügyletet.)
Különféle KhiyarA. Khiyar KözgyűlésKhiyar ez történik az eladók és a vásárlók, hiszen a szerződést, amíg el nem oszlik fel, mindaddig, amíg nem kereskednek a nem kötelező és azt megszakítja khiyar khiyar után, a szerződés, vagy ezek közül bármelyik (akár az eladó vagy a vevő) joga van szakítani khiyarnya, gugurlah akkor, de mások (akik nem menggugur azt), majd jobbra khiyarnya maradnak.
Től Ibn 'Umar anhuma, a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam, azt mondta:
إذا تبايع الرجلان فكل واحد منهما بالخيار ما لم يتفرقا وكانا جميعا أو يخير أحدهما الآخر فتبايعا على ذلك فقد وجب البيع وإن تفرقا بعد أن يتبايعا ولم يترك واحد منهما البيع فقد وجب البيع.
"Ha két ember a vételi és eladási egymással, akkor mindenki közülük választani, és nem khiyar őket együtt (egy helyen), vagy egyikük khiyar másokkal, így ha egyikük adott a khiyar más akkor, hogy a vételi és eladási a khiyar igazán van (megtörtént), adásvételi, és amikor feloszlott után adásvételi, és egyikük sem hagyja el a vásárlást már a vételi és eladási. "[1]
Elkülönített Haram Közgyűlés való félelem miatt a tranzakció törléseA 'Amr ibn Syu'aib, apjától, nagyapjától, hogy a Messenger a Allaah anhum sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:
البيعان بالخيار ما لم يتفرقا إلا أن تكون صفقة خيار ولا يحل له أن يفارق صاحبه خشية أن يستقيله.
"Az eladók és a vevők nem külön khiyar egyaránt, kivéve, ha arra született megállapodás, hogy meghosszabbítja, amíg a khiyar osztott, nem jogszerű neki, hogy hagyja a legjobb barátját, nehogy ő törölje az ügyletet." [2]
2. Khiyar SyartAz eladó és a vevő vagy egyikük feltételei khiyar amíg egyértelmű határidőt. Khiyar legitimnek bár az idő túl hosszú.
Től Ibn 'Umar anhuma a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam, azt mondta:
إن المتبايعين بالخيار في بيعهما ما لم يتفرقا أو يكون البيع خيارا.
"Bizonyára az eladó és a vevő khiyar vásárolni és eladni egyaránt nem különül el, vagy (ha) az értékesítés bármely khiyar őt." [3]
3. Khiyar "AIBTilalom elrejti a szégyen letette (a vita), majd ha valaki vásárol hibás áru hibás, miközben nem tudta, amíg szét, lehet, hogy visszatér a tétel az eladónak.
Abu Hurayrah, mondta a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:
من اشترى غنما مصراة فاحتلبها فإن رضيها أمسكها وإن سخطها ففي حلبتها صاع من تمر.
"Aki vásárol egy kecske musharrah [4], aztán memerahnya, majd ha a jó szerencsém letartóztatása (nincs visszaút), de ha utálta azt a tejet, amit fejni ő váltotta sha" dátumok ". [5]
Abu Hurayrah, hogy a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam:
لا تصروا الإبل والغنم فمن اشترى مصراة فهو بأحد النظرين إن شاء ردها ورد معها صاعا من تمر.
"Ne hagyja, hogy a teve és kecske tej (nem memerahnya mikor fog eladni), akkor azok, akik után vásárolt, hogy neki van két választása után memerahnya, ha nem akkor volt, és ha nem ő visszaadja azt együtt sha" felel meg. " [6]
[Másolt a könyvből az Al-Sunnah Wal Wajiiz FII Fiqhis Kitaabil Aziiz, szerző Azhim bin Abdul al-Khalafi Badawai, Indonézia Guide Fiqh Complete Edition Translation Team Tashfiyah LIPIA - Jakarta, Ibn Kathir Reader Publishers, nyomtatva Ramadan 1428 - szeptember 2007M]


R i b 1



ÁltalSejk Abdullah bin Abdul al-Azhim Khalafi

A meghatározás RibaAr-Riba-isim maqshur-vett a szó rabaa - yarbuu, hogy ar-írt Alif ribaa (الربا).
Ar-RIBA eredeti jelentése volt az-ziyadah (növekedése) mind lényege maga a dolog, mint a szava Allah, a Magasságos:
اهتزت وربت
"... Live és suburlah föld ..." [Al-Hajj: 5]
És is (megnöveljük) történt a csere, mint 1 dirham érme két.
Uzsora törvényekRiba van haraam szerint a Szentírás, mint Sunnah-és ijma "a nép.
Allah Ta'ala mondja:
يا أيها الذين آمنوا اتقوا الله وذروا ما بقي من الربا إن كنتم مؤمنين فإن لم تفعلوا فأذنوا بحرب من الله ورسوله وإن تبتم فلكم رءوس أموالكم لا تظلمون ولا تظلمون
"Ó ti, akik azt hiszik, attól tartanak, és Allah adja fel, mi marad az uzsora (ami nem gyűjtött), ha hívők vagytok. Tehát ha nem teszed (a háború), akkor tudjátok, hogy Allah és az Ő Messenger harcolni fog veled. És ha meg nem tértek (abban, hogy uzsora), akkor vágott a kincsed, nem üldöznek, nem (is) kell üldözni. "[Al-Baqarah: 278-279]
Azt mondta:
الذين يأكلون الربا لا يقومون إلا كما يقوم الذي يتخبطه الشيطان من المس
"Azok, akik enni (hogy) uzsora nem bírom, de ahogy áll, akit a Sátán által megszállott miatt (nyomás) őrültség." [Al-Baqarah: 275]
Allah is mondja:
يمحق الله الربا ويربي الصدقات
"Isten elpusztította az uzsorát, és megtermékenyíteni a szeretet." [Al-Baqarah: 276] [1]
Abu Hurayrah, hogy a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:
اجتنبوا السبع الموبقات, قالوا: يا رسول الله وما هن? قال: الشرك بالله والسحر وقتل النفس التي حرم الله إلا بالحق وأكل الربا وأكل مال اليتيم والتولي يوم الزحف وقذف المحصنات الغافلات المؤمنات.
"Maradj távol az Ön által hét (eset) és elpusztítani." Társa azt kérdezte: "Mi van, Allah Küldötte?" Ő így válaszolt: "Shirk Allahban, a mágia, öld meg a lélek, amely Allah készített jogellenes, kivéve igazság útját, fogyasztó RIBA, fogyasztó az ingatlan árva gyermekek, elmenekült a harctérről, és a menü-duh ismét tisztítani a szent asszonyok, akik hisznek (a házasságtörés). "[2]
-Tól Jabir Allaah "anhu, mondta
لعن رسول الله j آكل الربا وموكله وكاتبه وشاهديه وقال: هم سواء.
"A Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam megátkozta az embereket, akik felfalják az uzsorát, akik képviselik őket, pencatatnya és a két tanú. Azt mondta: "Ők mind egyformák." [3]
És Ibn Mas'ud a'nhu Allaah, azt mondta, hogy a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:
الربا ثلاثة وسبعون بابا أيسرها أن ينكح الرجل أمه.
"Riba van 73-ajtó (bűn), és a legkönnyebb (bűn), ez olyan, mint egy férfi, aki feleségül vette anyját." [4]
A "Abdullah bin Hanzalah, a Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam, azt mondta:
درهم ربا يأكله الرجل وهو يعلم أشد من ستة وثلاثين زنية.
"Egy dirham (vagyon) a RIBA megeszik valaki, ő tudja (azaz RIBA) erősebb, mint 36 házasságtörést". [5]
Ibn Mas'ud, a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam, azt mondta:
ما أحد أكثر من الربا إلا كان عاقبة أمره إلى قلة.
"Nem valaki reprodukálni (vesz) Riba kivéve, ha a tettei következményeit is (szabadon lesz) egy kicsit". [6]
Különböző típusú RibaKét féle Riba: Riba és Riba fadhl nasi'ah.
A kiegészítő uzsora szükséges nasi'ah hozza a hitelező (ad-da-in) az adós (al-madiin) cserébe a tempó (adott).
Riba tilos típusonként (javaslat) a Szentírás, mint Sunnah-és ijma "a nép.
Az uzsora fadhl pénz vételi és eladási pénzből élelmiszert vagy élelmiszer nem erősítés.
Riba tilos a típusú érvelés-és Sunnah ijma "Tekintve, hogy az uzsorát nasi'ah Wasilah.
Milyen típusai Riba Tiltott veleRiba nem fordul elő, ha az al-ashnafus Sitta (hat fajta) szerepel a hadíszt.
-Tól bin al-Samit Ubadah azt mondta: "A Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam mondta:
الذهب بالذهب والفضة بالفضة والبر بالبر والشعير بالشعير والتمر بالتمر والملح بالملح مثلا بمثل سواء بسواء يدا بيد, فإذا اختلفت هذه الأصناف فبيعوا كيف شئتم إذا كان يدا بيد.
"Az arany az arany, ezüst-ezüst-, búza búza, a sya'ir sya'ir, időpontok, dátumok, só só (hadd eladott) az azonos feltételek, pontosan és közvetlenül átadta (készpénzben). (De) ha különböző majd eladni az otthoni ott önkényesen átadja. "[7]
Ha a hatféle értékesítik a szeret, mint az arany, vagy arany dátumok dátumok, majd végzett tafadhul Haram (egy másik túlzás), és az is történik oly módon, tiltott nasi'ah (amíg az átadás átvétel), és ott kell lennie egyenlőség tömegben vagy intézkedés, és nem kell nézni a (minőség), a jó és a rossz, és el kell taqabudh (váltás) a szerelvény.
Abu al-Sa'id Khudri Allaah "anhu, hogy a Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam mondta:
لا تبيعوا الذهب بالذهب إلا مثلا بمثل ولا تشفوا بعضها على بعض ولا تبيعوا الورق بالورق إلا مثلا بمثل ولا تشفوا بعضها على بعض ولا تبيعوا منها غائبا بناجز.
"Ne eladni arany az arany, csak az azonos feltételek, és nem kell előnyben részesíteni a másikkal szemben részben. Te nem fogsz eladni ezüst ezüst kivéve az azonos feltételek, és nem kell előnyben részesíteni a másikkal szemben részben, és nem lehet eladási láthatatlan dolgok (nem a kamrában), az elemek jelen vannak (az összeszerelés). "[8]
A 'Umar ibn al-Khattab Allaah "anhu, azt mondta:" Allah Küldötte sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:
الذهب بالذهب ربا إلا هاء وهاء والبر بالبر ربا إلا هاء وهاء والشعير بالشعير ربا إلا هاء وهاء والتمر بالتمر ربا إلا هاء وهاء.
"Gold arany uzsora hacsak azonnali átadás, gabona gabona uzsora hacsak azonnali átadására és a sya'ir sya'ir uzsora hacsak azonnali átadás dátumát és időpontját, az uzsorát, kivéve, ha az azonnali átadás-átvétel." [9]
Abu Sa'id, azt mondta: "Abban az időben a próféta sallallaahu" alaihi wa sallam mi soha nem adott egy időpontot jama "(IE) keveréke dátumok (az a jó és rossz), majd eladtuk 2 sha" egy SHA ". A hír jött, hogy a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam aztán azt mondta:
لا صاعي تمر بصاع ولا صاعي حنطة بصاع ولا درهم بدرهمين.
"Ne eladni a két sha" a dátumok egy SHA ", és nem is árulnak 2-sha 'búza SHA", és nem is 1 dirham érme két ". [10]
És ha a hat típusok értékesítése más típusú, mint az arany (eladva) vagy ezüst búza tafadhul sya'ir akkor adhatók át, feltéve, hogy a tanács, mert a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam a hadeeth a" Ubadah már említettem: '( de), ha különböző, így lesz eladni, amíg van elfogadását. "
És azért is, mert a szó azt sallallaahu "alaihi wa sallam a hadeeth a" Ubadah szereplő hadeeth narrátora Abu Dawud és mások:
ولا بأس ببيع الذهب بالفضة, والفضة أكثرهما, يدا بيد, أما نسيئة فلا, ولا بأس ببيع البر بالشعير, والشعير أكثرهما يدا بيد, وأما نسيئة فلا.
"Rendben van, hogy eladja arany és az ezüst az ezüst több (ha) a közvetlen átadás, mint ahogy nasi'ah (amíg az átadás átvétel), akkor ott kell lennie. És miért nem adja el a búzát az összeget sya'ir sya'ir több (ha) a közvetlen átadás, míg nasi'ah így nem kellett volna ". [11]
És ha a hatféle értékesítik a típus és "illat (mert) a menyelisihinya, mint például arany és ezüst egy csipet sót, majd akkor is nasi'ah tafadhul.
A 'Aisha Allaah anhuma:

أن النبي صلى الله عليه وسلم اشترى طعاما من يهودي إلى أجل ورهنه درعه.
"Ez a próféta sallallaahu" alaihi wa sallam élelmet vásárolni egy zsidó a (fizető) a dátumot és megterhelésére páncélja neki ". [12]
Al-Amir al-Salaam San'ani mondta Subulus (III/38): "Tudd meg, hogy a tudósok már megállapodott uzsora bolehnya árut más árukat, amelyek az uzsorát nem ugyanolyan, mint egy másik módja a halasztott és túlzás, mint az eladás arany búza, ezüst és a másik sya'ir vegyes árukat. "(Kész).
Szintén nem lehet eladni ruthab (nedves napokon) aszalt dátumok kivéve az ahl-ul-'Araya, ők rászorulóknak, akik nem rendelkeznek egy pálmafa, akkor fel kell vásárolni a tulajdonostól ruthab pálmafák esznek a fa becslése alapján (mérési) a tamr (szárított dátumok).
A "Abdullah bin 'Umar anhuma:

أن رسول الله صلى الله عليه وسلم نهى عن المزابنة, والمزابنة بيع الثمر بالتمر كيلا وبيع الكرم بالزبيب كيلا.
"Ez a próféta sallallaahu" alaihi wa sallam megtiltotta muzabanah (hogy) értékesít dátumok tamr nedves (száraz dátum), amelynek mértéke és értékesítése szőlő száradni a nedves adagot ". [13]
Zaid ibn Thabit a Allaah anhu:
أن رسول الله صلى الله عليه وسلم رخص لصاحب العرية أن يبيعها بخرصها من التمر
"Ez a próféta sallallaahu" alaihi wa sallam ariyah mentességet adhat a tulajdonosa (tulajdonos a pálma) eladni nedves időpontok szerinti becslésével (mérő) a tamr (szárított dátumok) ". [14]
A Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam tilos eladni a ruthab tamr lanaran ruthab, ha száraz az arány csökkenni fog, mint említést ibn Abi Sa'id Waqqash.
Ibn Abi Sa'id Waqqash a Allaah anhu:
أن النبي j سئل عن بيع الرطب بالتمر فقال أينقص الرطب إذا يبس? قالوا: نعم فنهى عن ذلك.
"Ez a próféta sallallaahu" alaihi wa sallam azt kérdezték az eladási ruthab tamr, aztán azt mondta, "nem lenne ruthab fog csökkenni, ha száraz?" Azt mondta, "Igen." Így aztán megtiltotta ". [15].Szintén nem lehet eladni elemek hasonló uzsorát, míg a második helyezett együttes egyik vagy másik fajta.
A Fadhalah bin 'Ubaid a'nhu Allaah, azt mondta: "Megvettem a nyakláncot napján Khaibar a 12 dinárt, a nyaklánca arany és gyöngy van. Aztán kivette a gyöngy. Hirtelen ott találtam több mint 12 dinár. Akkor elmondom, hogy a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam, azt mondta:
لا تباع حتى تفصل.
"Árulnak így szét őket (egy arany gyöngy)". [16]

[Másolt a könyvből az Al-Sunnah Wal Wajiiz FII Fiqhis Kitaabil Aziiz, szerző Azhim bin Abdul al-Khalafi Badawai, Indonézia Guide Fiqh Complete Edition Translation Team Tashfiyah LIPIA - Jakarta, Ibn Kathir Reader Publishers, nyomtatva Ramadan 1428 - szeptember 2007M]_______

Muzara'ah



ÁltalSejk Abdullah bin Abdul al-Azhim Khalafi


Definíció muzara'ahAl-muzara'ah a nyelv muamalah a földön a (csere) része annak, amit eredményezett belőle.
Bár a meghatározás itt az, hogy a földet az emberek, akik dolgoznak rajta hozamot megszerezni a fele az eredmény, vagy hasonlók.
Pensyaria'atan muzara'ahNafi től ", hogy" Abdullah bin 'Umar azt mondta neki anhuma:
عامل أهل خيبر بشطر ما يخرج منها من ثمر أو زرع.
"Ez a próféta sallallaahu" alaihi wa sallam elmondta népe Khaibar a földet, és Khaibar kapnak felét a termék, mint a gyümölcs vagy a mezőgazdasági termékek ". [1]
Imám al-Bukhari mondta: [2], Qais ibn Abu Ja'far muszlim azt mondta, azt mondta, nincsenek lakosok Medina Hijrah hacsak növényeinek szerezni harmadát vagy egy negyedét (az eredmény), majd Ali, Sa'ad bin Malik, "Abdullah bin Mas'ud, 'Omár bin Abdul' Aziz ibn al-Qasim" Urwa, Abu Bakr családja, a család 'Umar, a család "és Ibn Ali Sirin muzara'ah tette.
Költsége a WHO (karbantartás)?Miért nem akkor, amikor az ellátás költségét terhelik a földtulajdonos és a bérlő, vagy mindkettő.
Imám al-Bukhari mondta: [3], "'Umar bermuamalah az emberek (a megállapodás), amikor" Omár, aki hozta a magokat szerzett fél (az eredmény), és amikor a testükön a magot, akkor ezeknek annyi. "
Ő (al-Bukhari) azt mondta, "mondta al-Hasszán," Nem baj, ha a föld tulajdonosa az egyikük, aztán együtt töltenek. Tehát mi generálja között oszlik meg a két fél. "Ez a véleménye az-Zuhri."
A dolgok nem megengedettek muzara'ahMuzara'ah nem megengedett (előzetes egyeztetéssel), hogy a cselekmény e (végeredmény), a földesúr és a telek van a bérlők számára. Hasonlóképpen, nem lehet a birtokos mondani, hogy "értem (a föld), így és így wasaq."
Ezt narrátora a ibn Qais Hanzalah a Rafi "bin Khudaij, azt mondta:" Két ember azt mondta, hogy a nagybátyám egyszer már bérelt földterület idején a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam (eredmény) attól, ami folyik a tetején Arbu'a (azaz kis patakok) vagy valami nem a föld tulajdonosa, így a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam tiltaná ezt." Megkérdeztem Rafi "," Mi lenne, ha (bérelt), hogy a dinár dirham vagy? "Rafi mondta:" Nem Ezért ha a dinár dirham vagy. "
Al-Layth mondta: "Mi tilos (ha nem), akik ismerik és Halal Haram találkozni vele, akkor nem engedi őt panaszkodni, mert ebben van is némi szerencse." [4]
Szintén említik Hanzalah azt mondta: "Megkérdeztem Rafi" bin Khudaij mintegy bérelnek földet, arany és ezüst? Azt válaszolta: "Ne törődjetek vele, csak az emberek abban az időben a próféta sallallaahu" alaihi wa sallam bérleti díj fejében (mi nő) a bankok a folyóparton és a vízkészletek, valamint valamit a mezőgazdaság, majd az oldalán (telek) van megsemmisült, és a többi túlélő telek, telkek, és túlélte, hogy a többi elpusztult telkeket. És az emberek nem bérbe földet csak ezen a módon, mert ez tilos. A dolog, ami egyértelmű és biztos, hogy nem számít neki. "[5]
[Másolt a könyvből az Al-Sunnah Wal Wajiiz FII Fiqhis Kitaabil Aziiz, szerző Azhim bin Abdul al-Khalafi Badawai, Indonézia Guide Fiqh Complete Edition Translation Team Tashfiyah LIPIA - Jakarta, Ibn Kathir Reader Publishers, nyomtatva Ramadan 1428 - szeptember 2007M]


Musaqah, Ihyaa-ul Mawaat



ÁltalSejk Abdullah bin Abdul al-Azhim Khalafi


Definíció MusaqahAl-Musaqah átadását az egyes fák (például a tenyér-pent.) Annak a személynek, aki gondoskodni fog (cserébe) kap egy bizonyos része (ismét) a gyümölcs, mint például egy fél, vagy valami.
Pensyari'atan MusaqahTől Ibn 'Umar "anhuma:
أن رسول الله صلى الله عليه وسلم عامل أهل خيبر على ما يخرج منها من ثمر أو زرع.
"Ez a próféta sallallaahu" alaihi wa sallam elmondta népe Khaibar a földet Khaibar cserébe felében a növények vagy gyümölcsök vetésterületet. "[1]
Abu Hurairah a'nhu a Allaah, azt mondta:
قالت الأنصار للنبي: صلى الله عليه وسلم اقسم بيننا وبين إخواننا النخيل قال لا فقالوا تكفونا المئونة ونشرككم في الثمرة قالوا: سمعنا وأطعنا.
"Az Ansar mondta a Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam osztani a pálmafák köztünk és a barátaink. Azt válaszolta, "Nem." Majd ezt mondták: "Vigyázz magadra, és megosztjuk veletek a gyümölcsöt." Ezt mondták: "Hallunk és engedelmeskedünk." [2]

IHYAA-UL MAWAAT (NO művelt a tulajdonos)

Definíció Ihyaa-ul MawaatAl-Mawaat a difat-hah-túl könnyű és a sárkány földet, hogy még nem virágzott (épített). Pemakmurannya hasonlította az élet és menganggurkannya (hasonlította) az emberéletet. És az úgynevezett-ul ihyaa mawaat valaki fog egy ismeretlen földet, hogy van valaki, akinek volt rá, aztán vitte a víz is, a mezőgazdaság, ültetnek és építenek, és így a föld az övé. [3]
Számára a hívás az iszlámFrom 'A'isha a próféta a Allaah anhuma alaihi wa sallam, azt mondta:
من أعمر أرضا ليست لأحد فهو له.
"Azok, akik boldogulni földet, amely nem tartozik senkinek, akkor a föld az övé." [4]
"Urwa mondta:" Azért, hogy döntés született az "Omár khilafahnya során."
-Tól Jabir Allaah "anhu, a Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam, azt mondta:
من أحيا أرضا ميتة فهي له.
"Aki újraéleszteni a halott föld, a föld című" [5]
Belőle is a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam, azt mondta:
من أحاط حائطا على أرض فهي له.
"Aki épít egy fal tetején, a talaj (nem tulajdonos), akkor lesz az övé." [6]
[Másolt a könyvből az Al-Sunnah Wal Wajiiz FII Fiqhis Kitaabil Aziiz, szerző Azhim bin Abdul al-Khalafi Badawai, Indonézia Guide Fiqh Complete Edition Translation Team Tashfiyah LIPIA - Jakarta, Ibn Kathir Reader Publishers, nyomtatva Ramadan 1428 - szeptember 2007M]

Ijarah (Bérlet Kiadó)



ÁltalSejk Abdullah bin Abdul al-Azhim Khalafi


Meghatározása IjarahIjara szó szerint azt jelenti al-itsaabah (díjazás), azt mondta, hogy az őrült aajartuhu (hossz), és nem jelenti atsabtuhu őrült (I mengupahnya).
Ami a tulajdonosi személy előnyökért cserébe.
Pensyari'atan IjarahAllah Ta'ala mondja:
فإن أرضعن لكم فآتوهن أجورهن
"... És ha ők (a feleségek, akik elváltak) terhes volt, majd ad nekik egy élő akár a születés ..." [Ath-megtagadása: 6]
Allah Ta'ala is mondja:
قالت إحداهما يا أبت استأجره إن خير من استأجرت القوي الأمين
"Az egyik a két nő azt mondta:" Ó, apám, vegye be, akik dolgoznak (számunkra), mert valóban a legmegfelelőbb személy, hogy vegye dolgozni (nekünk), volt egy erős és megbízható. "[Al -Qasas: 26]
És Allah is mondja:
فوجدا فيها جدارا يريد أن ينقض فأقامه قال لو شئت لاتخذت عليه أجرا
"... Aztán kap egy olyan országban, amely szinte összeomlott a falak, a ház, a falak Khidhr érvényre juttassa. Mózes azt mondta: "Ha azt szeretnénk, ha lenne vevő fizetni érte." [Al-Kahf: 77]
A 'Aisha Anhua Allaah (ő mondta),
واستأجر النبي صلى الله عليه وسلم وأبو بكر رجلا من بني الديل ثم من بني عبد بن عدي هاديا خريتا الخريت الماهر بالهداية.
"A Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam együtt Abu Bakr bérleti díj (bérlet) egy ügyes vezető, aki Bani Ad-Dail a későbbi Bani 'Abd bin "Adi". [1]
Bármi, ami bérleti díj?Minden lehetséges, hogy az előnyöket az áruk sértetlen, akkor jogos bérelni, amíg nincs tilalom, amely megakadályozza a syar'i.
És hagyja, hogy a szükséges árukat kiadó és a bérek világosan látható, valamint a hosszú (idő) a bérleti és az a fajta munka.
Allah azt mondja Ta'ala menghikayatkan barátjának, hogy Mózes azt mondta:
قال إني أريد أن أنكحك إحدى ابنتي هاتين على أن تأجرني ثماني حجج فإن أتممت عشرا فمن عندك
"Bizony, kívánom elvenni, hogy egy ilyen két fiam, azzal a feltétellel, hogy te engem szolgálsz nyolc évig, és ha kitölti 10 év lesz (kegyelem) tőled ..." [Al-qa-vkit: 27]
A Hanzalah bin Qais azt mondta: "Megkérdeztem Rafi" bin Khudaij mintegy bérelnek földet, arany és ezüst? Azt válaszolta: "Ne törődjetek vele, csak az emberek abban az időben a próféta sallallaahu" alaihi wa sallam bérleti díj fejében (mi nő) a bankok a folyóparton és a vízkészletek, valamint valamit a mezőgazdaság, majd az oldalán (telek) van megsemmisült, és a többi túlélő telek, telkek, és túlélte, hogy a többi elpusztult telkeket. És az emberek nem bérbe földet csak ezen a módon, mert ez tilos. A dolog, ami egyértelmű és biztos, hogy nem számít neki. "[2]
Bérek (Rent) munkavállalókTől Ibn 'Umar anhuma, azt mondta: "A Messenger sallallaahu" alaihi wa sallam mondta:
أعطوا الأجير أجره قبل أن يجف عرقه.
"Adja meg a munkavállalóknak a bérek, mielőtt verejtéke szárad". [3]
A bűn az, aki nem fizet munkavállalói bérekAbu Hurayrah, hogy a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam, azt mondta:" Allah azt mondja Ta'ala.
ثلاثة أنا خصمهم يوم القيامة ومن كنت خصمه خصمته يوم القيامة رجل أعطى بي ثم غدر, ورجل باع حرا فأكل ثمنه, ورجل استأجر أجيرا فاستوفى منه ولم يوفه أجره.
"Három ember, aki leszek ellensége az ítélet napján: (1) az a személy, aki megígérte, hogy én és ő elárulja, (2) olyan személy, aki elad egy szabad ember, és megette a vagyona, és (3) az a személy, aki felveszi a munkavállalók és akkor teljesítette (de) ő nem adta jutalmát. "[4]
A dolgok, hogy nem fizethetőAllah Ta'ala mondja:
ولا تكرهوا فتياتكم على البغاء إن أردن تحصنا لتبتغوا عرض الحياة الدنيا ومن يكرههن فإن الله من بعد إكراههن غفور رحيم
"... És ne kényszerítsék a rabszolga lányok prostitúció, amikor ők maguk vágynak a tisztaság, annak érdekében, hogy keresni világi nyereség. És aki arra kényszeríti őket, Allah Megbocsátó és Könyörületes legtöbb (számukra), miután kénytelen volt (van). "[An-Nuur: 33]
A Jabir (ő mondta), hogy "Abdullah bin bin Ubay Salul volt egy rabszolga nő és egy szolga nevű Masikah más néven Amimah."Abdullah bérelt számukra, hogy paráználkodj, akkor mind a rabszolga panaszkodott, hogy a Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam lenne, akkor Allah feltárta a vers
ولا تكرهوا فتياتكم على البغاء إن أردن تحصنا لتبتغوا عرض الحياة الدنيا ومن يكرههن فإن الله من بعد إكراههن غفور رحيم
"... És ne kényszerítsék a rabszolga lányok prostitúció, amikor ők maguk vágynak a tisztaság, annak érdekében, hogy keresni világi nyereség. És aki arra kényszeríti őket, Allah Megbocsátó és Könyörületes legtöbb (számukra), miután kénytelen volt (van). "[An-Nuur: 33] [5]
Abu al-Ansari Mas'ud a Allaah "anhu:
أن رسول الله صلى الله عليه وسلم نهى عن ثمن الكلب ومهر البغي وحلوان الكاهن.
"Ez a próféta sallallaahu" alaihi wa sallam megtiltotta a pénzt (a) kutya értékesítés, a béreket és a bérek prostitúció sámánizmus ". [6]
Től Ibn 'Umar anhuma, azt mondta:
نهى النبي صلى الله عليه وسلم عن عسب الفحل.
"Ez a próféta sallallaahu" alaihi wa sallam megtiltotta "asbul Fahl (vagyis hogy a bérek a hím állatok bérbeadás, hogy feleségül)." [7]
Reading bérek al-Qur-1A "Abdurrahman ibn al-Ansari Syabl, azt mondta:" Hallottam a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:
اقرءوا القرآن ولا تأكلوا به ولا تستكثروا به ولا تجفوا عنه ولا تغلوا فيه.
"Olvassa el az al-Qur-1, és kereshet az élelmiszer vele, mit szorozza meg a kincset vele, ne maradj távol tőle, és nem te elárulta őt." [8]
Jabir bin 'Abdillah anhuma Allaah, azt mondta: "A Messenger sallallaahu" alaihi wa sallam kijött elénk, amikor olvasod al-Qur-1 és köztünk van egy beduin és a "Ajam (nem arab), aztán azt mondta:
اقرءوا فكل حسن وسيجيء أقوام يقيمونه كما يقام القدح يتعجلونه ولا يتأجلونه.
"Olvasd el, (mert) minden rendben van, és jön, hogy hangolja össze a nép, az al-Qur-1, mint diluruskannya nyilak, ezek a sietős (hogy a jutalom a világon), és nem akarta késleltetni (a jutalmat a továbbiakban)." "[9]
Abu al-Sa'id Khudri Allaah "anhu, hogy hallotta a próféta sallallaahu" alaihi wa sallam mondta:
تعلموا القرآن وسلوا به الجنة قبل أن يتعلمه قوم يسألون به الدنيا فإن القرآن يتعلمه ثلاثة: رجل يباهي به, ورجل يستأكل به ورجل يقرأه لله.
"Tanuld meg al-Qur-1, és kérjük Isten az Isten volt vele, mielőtt a világ megtudta, hogy keressen neki, sőt, al-Qur-1-ben vizsgált három (fajta): (1) valakit, aki kérkedni vele, (2 ), aki eteti őt, és (3) az a személy, aki olvasni, mert Allah ". [10]
[Másolt a könyvből az Al-Sunnah Wal Wajiiz FII Fiqhis Kitaabil Aziiz, szerző Azhim bin Abdul al-Khalafi Badawai, Indonézia Guide Fiqh Complete Edition Translation Team Tashfiyah LIPIA - Jakarta, Ibn Kathir Reader Publishers, nyomtatva Ramadan 1428 - szeptember 2007M]_______



Shirkah (United)



ÁltalSejk Abdullah bin Abdul al-Azhim Khalafi


Definíció ShirkahAsh-Shirkah az al-ikhtilath (keverés / ösztöndíj). A személyiség az, ami történik két ember között ikhtiyar vagy több keveréke (a társaság), hogy bevételt / nyereséget. És néha véletlenül a régi. "[1]
Pensyari'atan ShirkahAllah Ta'ala mondja:
وإن كثيرا من الخلطاء ليبغي بعضهم على بعض إلا الذين آمنوا وعملوا الصالحات وقليل ما هم
"... És valóban, az emberek többsége azt szervezők, legtöbbjük azért, hogy néhány más törvénysértők, kivéve azokat, akik hisznek és dolgoznak igazak tettei, és kevesen vannak? ... "[Sad: 24]
És Allah Ta'ala mondja:
وإن كان رجل يورث كلالة أو امرأة وله أخ أو أخت فلكل واحد منهما السدس فإن كانوا أكثر من ذلك فهم شركاء في الثلث
"... Ha valaki meghal, a férfiak és nők, akik nem elhagyja apját és engedélyezte a gyerekek, de volt egy bátyja (Seibu csak), vagy egy nővér (Seibu csak), akkor mind a két testvér volt egy hatod kincs. De amikor Seibu testvérek voltak több mint egy, akkor voltak partnerek egyharmadát mert ... "[An-Nisa ': 12]
Az AS-Sa-IB, hogy ő mondta a prófétának sallallaahu "alaihi wa sallam:
كنت شريكي في الجاهلية فكنت خير شريك لا تداريني ولا تماريني.
"Te egyszer voltak szövetségesei a Jahiliyyah, és te vagy a legjobb szövetségesek, és soha nem volt hajlandó ellentmondani nekem." [2]
Egyesült Syar'iAl-Imam ash-Syaukani rahimahullah mondta az AS-Sailul Jarraar (III/246, III/248), "United syar'i történik jelenlétében kölcsönös örömet két ember között, vagy inkább az egyes rendelkezései a díjazásra (betét) száma törölje az ő tulajdonát, akkor keresni üzleti és profit a pénzzel. Mindegyikük jól kupán körülbelül akkora, mint az ingatlan általa benyújtott, és minden egy meglévő pénzügyi kötelezettségek által kibocsátott tulajdonában vannak az unió. Ha van közös öröm, hogy megosszák a nyereség is, bár a kiadott ingatlanok száma különbözik, akkor megengedhető, bár az ingatlan (ki) az egyikük egy kicsit, és mások tovább. És ilyeneket miért nem megfelelően Shari'ah, mert kereskedelem alapján folytatják a kölcsönös öröm és a relaan szívet. "

[Másolt a könyvből az Al-Sunnah Wal Wajiiz FII Fiqhis Kitaabil Aziiz, szerző Azhim bin Abdul al-Khalafi Badawai, Indonézia Guide Fiqh Complete Edition Translation Team Tashfiyah LIPIA - Jakarta, Ibn Kathir Reader Publishers, nyomtatva Ramadan 1428 - szeptember 2007M]_______

Mudharabah


ÁltalSejk Abdullah bin Abdul al-Azhim Khalafi

Mudaraba meghatározása [1]Mudaraba származik ADH-Fil dharbu Ardhi ami azt jelenti, Safar (séta a földön), a kereskedelmet.
Allah Ta'ala mondja:
وآخرون يضربون في الأرض يبتغون من فضل الله
"... És azok, akik a földön járnak, keresek a Bounty Allah ... "[Al-Muzzammil: 20]
És is nevezik Qiradh venni a szót al-Qardhu ami azt jelenti, al-qath'u (cut), mert a földesúr levágta a vagyona részét a kereskedelmet, és mások az előnyöket.
Bár ami azt jelentette, itt van egy megállapodás a két fél, az egyik közülük, hogy készpénzben fizet a másik félnek, hogy ő kereskednek vele, és a nyereség között oszlik meg ezek szerint, amit a megállapodások ketten.
Pensyari'atan MudharabahIbn al-Mundhir mondja könyvében, al-Ijmaa "(124.)," Ők (a papság) van berijma "(a megállapodás) fog bolehnya Qiradh a dinár és a dirham, és ők is berijma", hogy a munkások követelni a tulajdonos az ingatlan ( megszerzése) egy harmadik fél, vagy a nyereség, illetve aszerint, amit mindketten megállapodnak után világossá vált része. "
És a Társak a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam volt jótékonysági neki.
A Zaid bin Aslam apjától, hogy ő mondta: "Abdullah és" Ubaidullah, két fia 'Umar ibn al-Khattab, kiment a csapatokat Irakba. Amikor visszatért révén egyaránt az Abu Musa al-Ash'ari majd szolgált emír a várost Bászrában, ő (Abu Musa) is üdvözölte a érkezését a két, majd így szólt: "Ha tudnék adni neked egy kérdést, amit minden bizonnyal hasznos az Ön számára fogja tenni. "Aztán (folytatás) szavakat," Igen, vannak kincsek a kincset az Isten, azt akarom, hogy küldje el a parancsnok a hívek, én is kölcsönöz neked, hogy lehet kapni árut Irak és akkor eladni Medina, akkor mondd (vissza) A parancsnok a hívek saját tőke és a nyereség mind a ketten. "Azt mondták," mi tetszik. "Akkor csinálta, és írt egy levelet a" Omár, hogy tulajdon tőlük. Ha mindkettő fel, és hogy a nyereséget.Mire ad ez a 'Umar, ő (' Umar) azt mondta, "Vajon ad hitelt, hogy milyen csapatokat kölcsönzött neked?" Azt válaszolta, "Nem", majd "Omár bin al-Khattab mondta:" (A mert), akkor két fia Amir al-Mumineen, éppen ezért kölcsön neked is? Adja meg az ingatlant és a nyereség! ", Mint" Abdullah, aztán elhallgatott, míg a "Ubaidullah mondta," nem ezt érdemlem, ó parancsnoka a hívők! Ha az ingatlan csökkent vagy megsemmisült mi biztosan kibír. "'Umar azt mondta:" Add nekem a vagyona. "Abdullah elhallgatott és" Ubaidullah is tagadják. Aztán egyik helyettese "Umar azt mondta:" Ó parancsnoka Hűséges, (hogy) ha teszik, mint Qiradh? "És ő így válaszolt:" hagytam azt Qiradh. "Then 'Umar vette a főváros és fele a nyereség és a" Abdullah és "Ubaidullah, két fia 'Umar ibn al-Khattab vette a fele nyereséget az ilyen dolog ". [2]
A munkavállaló Amin (Trust)Mudaraba megengedett vagy abszolút, vagy akár kötött, és egy Amil (munkás) nem viselik a (kár), hacsak ő gondatlan és menyelisihi (megállapodás).
Ibn al-Mundhir mondta: "Ők (oktatók) egyetértenek abban, hogy ha a tulajdonos eladja az ingatlant, hogy megtiltsák a munkavállalók módon nasi'ah (tempó), majd eladta azt egy módon nasi'ah, majd elviselni (azt helyettesítő)". [3]
Narrátor Hakim bin Hizam, a Friends of the Prophet sallallaahu "alaihi wa sallam, hogy ő adta a feltételei egy személy, ha ő adta az ingatlant a főváros számára:" Ne használjon modalku (kincsem) tételek animálni, nem hozzák azt a tengerbe, és ne vegye be a vízbe folyik. Ha mégis közéjük, akkor te egy medve modalku ". [4]
[Másolt a könyvből az Al-Sunnah Wal Wajiiz FII Fiqhis Kitaabil Aziiz, szerző Azhim bin Abdul al-Khalafi Badawai, Indonézia Guide Fiqh Complete Edition Translation Team Tashfiyah LIPIA - Jakarta, Ibn Kathir Reader Publishers, nyomtatva Ramadan 1428 - szeptember 2007M]_______

Salam (Order)


ÁltalSejk Abdullah bin Abdul al-Azhim Khalafi


Meghatározása tekintetébenAs-Salam a két kövér-hah, a AS-Salaf valamint wazan (sharaf tudomány mérleg), valamint jelentését.
És végül a személyiség "a javak eladásával kapcsolatban merült fel, hogy a természet a jelzálog kifizetése készpénzben (előzetes). [1]
Üdvözlettel Pensyari'atanAllah Ta'ala mondja:
يا أيها الذين آمنوا إذا تداينتم بدين إلى أجل مسمى فاكتبوه
"Ó ti, akik azt hiszik, ha nem bermuamalah készpénzben a meghatározott ideig, hagyd, hogy írsz ..." [Al-Baqarah: 282]
Ibn 'Abbas anhuma Allaah mondta: "Én tanúsítom, hogy az Salaf (salam / megrendelések) garantált, amíg a kitűzött időben Allah tett jogszerű könyvében, és megengedte neki, aztán olvasni ...(Fenti bekezdés). "[2]
Ibn 'Abbas is anhuma Allaah, "hogy a próféta sallallaahu" alaihi wa sallam jött Medina és abban az időben a lakosság Medina do salaf szerződés (salam) egy időpontra határidőn belül két év és három év. Aztán azt mondta:
من أسلف فليسلف في كيل معلوم ووزن معلوم إلى أجل معلوم.
"Aki elrendelte egy elemet, akkor meg kell rendelni őket mennyiségben és pikkelye, amelyekről ismert, hogy a határ az idő nem ismert." [3]
Hail To do Akad emberek, akik nem rendelkeznek az áruA szerződés tekintetében nincs szükség azok számára, akik rendezett (Al-Musallam ilaih) a megrendelt áru (al-Musallam FIH).
Ezt narrátora a Muhammad ibn Abi al-Mujalid, azt mondta: "Abdullah bin Abu Burdah Syadad és elküldte nekem, hogy" Abdullah bin Abi Aufa Allaah "anhu, akkor azt mondta:" Kérdezd meg, (azaz "Abdullah bin Abi Aufa), hogy a Sahaba A Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam idején csinál szerződést köszönteni hinthah (búza)?" Abdullah válaszolt: "Először a szerződés teljesítése a gazdálkodók a népesség tekintetében Syam a búza, és az olaj sya'ir (Zait) világosan dózist, egyértelmű határidőket is. "Megkérdeztem," az a személy, aki rendelkezik az áru? "Ő azt válaszolta," Nem kérünk nekik. "Aztán küldött engem" Abdurrahman bin Abza, majd megkérdeztem tőle, és ő válaszolt:
كان أصحاب النبي صلى الله عليه وسلم يسلفون على عهد النبي صلى الله عليه وسلم ولم نسألهم, ألهم حرث أم لا.
"Ha a Társak a Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam tette köszöntik őt abban az időben, és mi nem kérdezte meg őket, ha van egy növény, akár nem. "[4]
[Másolt a könyvből az Al-Sunnah Wal Wajiiz FII Fiqhis Kitaabil Aziiz, szerző Azhim bin Abdul al-Khalafi Badawai, Indonézia Guide Fiqh Complete Edition Translation Team Tashfiyah LIPIA - Jakarta, Ibn Kathir Reader Publishers, nyomtatva Ramadan 1428 - szeptember 2007M]

Qardh (kölcsön)


ÁltalSejk Abdullah bin Abdul al-Azhim Khalafi

Fadhilah (erény) QardhAbu Hurayrah, hogy a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:
من نفس عن مؤمن كربة من كرب الدنيا, نفس الله عنه كربة من كرب يوم القيامة, ومن يسر على معسر يسر الله عليه في الدنيا والآخرة, والله في عون العبد ما كان العبد في عون أخيه.
"Aki eltávolítja a nehézsége a muszlim világban a baj, nehézség, Allah eltávolítja őt a baj, baj baj ezután. És azok, akik a kényelmet, akik mu'sir (nehézséget a tartozás megfizetése), Allah meg fogja könnyíteni a világon és a túlvilágon. És Isten mindig segített az ő szolgája az a szolga, hogy segítsen testvérének. "[1]
Ibn-tól Mas'ud anhu, hogy a próféta a Allaah sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:
ما من مسلم يقرض مسلما قرضا مرتين إلا كان كصدقتها مرة.
"Ez nem egy muszlim, amely kölcsönt nyújt más muszlimok, kivéve 2 alkalommal, olyan volt, mint minden menyedekahkannya". [2]
Veszélyek fémáruk adósságA Tsauban, rabszolga Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam, a Messenger Allaah a" wa alaihi sallam, hogy azt mondta:
من فارق الروح الجسد وهو بريء من ثلاث دخل الجنة الكبر والغلول والدين.
"Aki meghalt egy ártatlan állapotban három dolgot, aztán a mennybe, (vagyis) arrogáns, ghulul (álnok a hadizsákmány) és az adósság." [3]
Abu Huraira Allaah anhu, azt mondta: "A Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam mondta:
نفس المؤمن معلقة بدينه حتى يقضى عنه.
"A lelke egy hívő, amíg ő lógott a tartozások visszafizetésére." [4]
Től Ibn 'Umar anhuma, azt mondta: "A Messenger sallallaahu" alaihi wa sallam mondta.
من مات وعليه دينار أو درهم قضي من حسناته ليس ثم دينار ولا درهم.
"Azok, akik meghaltak, és voltak adósságai 1 dinár, vagy egy dirham, akkor vissza kell fizetni az ő jó, (mert) van (a túlvilágon) nem dinár dirham sem." [5]
Abu Qatadah anhu, hogy a Messenger a Allaah sallallaahu "alaihi wa sallam megállt közöttük, és megemlítette nekik, hogy a dzsihád FII sabilillah és az Istenbe vetett hit a végső gyakorlat.Aztán valaki felállt és azt mondta: "Ó Allah Küldötte, mit gondolsz, ha én öltem FII sabilillah, ha bűneimet eltávolítják (megbocsátott)?" Aztán a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta neki:" Igen, ha megölt téged a FII sabilillah állapot beteg és várják a jutalmat, előre és nem hátra. "Aztán a próféta sallallaahu" alaihi wa sallam mondta: "Milyen kérdést (volt)?" Azt mondta: "Mit gondolsz, ha én öltem FII sabilillah, ha bűneimet eltávolítják (megbocsátott) "Akkor a próféta sallallaahu" alaihi wa sallam mondta:
نعم, وأنت صابر محتسب مقبل غير مدبر إلا الدين, فإن جبريل عليه السلام قال لي ذلك.
"Igen, ha megölt FII sabilillah van egy létállapot türelmetlen és jutalom vár, előre és nem visszafelé, hanem azért, mert a reáladósság Alaihissallam Gabriel mesélt róla." [6]
Azok, akik más emberek kincse az a célja, hogy vissza vagy kárAbu Hurayrah a prófétája Allaah anhu sallallaahu "alaihi wa sallam, azt mondta:
من أخذ أموال الناس يريد أداءها أدى الله عنه ومن أخذ يريد إتلافها أتلفه الله.
"Azok az emberek, akik vette az ingatlant azzal a szándékkal, hogy visszaállítani, akkor Isten (súgó) visszaállítani. És aki elvitte azt a szándékát, hogy megsemmisítse, majd Allah fogja elrontani. "[7]
A Syu'aib bin 'Amr, azt mondta: "Azt mondta nekünk Suhaib al-Khair a Próféta sallallaahu alayhi wa sallam, azt mondta:
أيما رجل يدين دينا وهو مجمع أن لا يوفيه إياه لقي الله سارقا.
"Bárki, aki tartozik az adósság olyan, hogy nem szándékozik visszatérni hozzá, aztán Allah fog találkozni, mint a tolvaj." [8]
Command to Pay AdósságAllah Ta'ala mondja:
إن الله يأمركم أن تؤدوا الأمانات إلى أهلها وإذا حكمتم بين الناس أن تحكموا بالعدل إن الله نعما يعظكم به إن الله كان سميعا بصيرا
"Bizony Allah kérni fogja közvetíteni az üzenetet azoknak, akik megérdemlik, és (megmondtam), ha a bíró férfiak között az igazságszolgáltatással, hogy meg kell adni. Bizony, Allah adja a legjobb tanítás van. Bizony Allah minden meghallgatás, All-Látó ". [An-Nisa ': 58]
Legyen jó a kifizető adósságAbu Huraira Allaah anhu, azt mondta: "Valakinek meg kell hitelezni a teve a Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam, és azért jött, hogy a próféta, hogy összegyűjtsék a tartozás, akkor a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:" Adj neki. "A barátom majd forduljon Teve, teve, kivéve, hogy nem találnak egy jobb, majd a Próféta azt mondta: "Adj neki." Azt mondta, "Te már találkoztam jobb (remélhetőleg) Allah teljesíti azt." A próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:
إن خياركم أحسنكم قضاء.
"Tényleg te vagy a legjobb a legjobb embereket az adósság." [9]
Jabir bin 'Abdillah anhuma Allaah, azt mondta:
أتيت النبي صلى الله عليه وسلم وهو في المسجد, قال مسعر: أراه قال ضحى, فقال: صل ركعتين, وكان لي عليه دين فقضاني وزادني.
"Azért jöttem, hogy a Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam ben ő volt a mecsetben. -Mis'ar mondta: "Azt hiszem, mondta, amikor a Duha." - Aztán azt mondta: "Imádkozzatok 2 rak'ahs." És ő tartozik nekem, így ő fizetett nekem és adott nekem extra ". [10]
-Tól Isma'il ibn Ibrahim ibn Abi Abdillah Rabi'a bin al-Makhzumi, apjától, nagyapjától, a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam soha kölcsönkérni harminc-negyven ezer neki, ha a harc Hunain.Amikor odamentek hozzá és fizetni adósságait, majd a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:
بارك الله لك في أهلك ومالك إنما جزاء السلف الوفاء والحمد.
"Isten áldást ad a család és a vagyona, igazi számláló hitelezni (is) kell fizetni, és dicséretes". [11]
A számlázott Légy jó adósságTől Ibn 'Umar és "Aishah, hogy a Messenger a Allaah anhum sallallaahu" alaihi wa sallam mondta:
من طالب حقا فليطلبه في عفاف واف أو غير واف.
"Azok, akik azt állítják, jogot, majd kérje tisztelettel, visszaváltható (fizetős), vagy nem történt meg". [12]
Adakozás nehéz Aki fizeti a nehézségek adósságAllah Ta'ala mondja:
وإن كان ذو عسرة فنظرة إلى ميسرة وأن تصدقوا خير لكم إن كنتم تعلمون
"És ha (az a személy miatt is) egy nehéz, adjon neki időt, amíg ő visszafizetni. És menyedekahkan (néhány vagy az összes adósság), akkor jobb, ha ti csak tudtam. "[Al-Baqarah: 280]
A Allaah Hudhayfah anhu, azt mondta: "Hallottam a próféta sallallaahu" alaihi wa sallam mondta:
مات رجل فقيل له ماكنت تقول? قال: كنت أبايع الناس فأتجوز عن الموسر وأخفف عن المعسر, فغفر له.
"Van valaki, aki meghalt, és ezt mondta neki:" Amit az elmúlt mondasz? "Azt válaszolta," szoktam vételi és eladási emberekkel, én pedig puha (összegyűjteni a tartozást), hogy azok, akik kaptak tágas, és adok megkönnyebbülés emberek, akik nehezen. "Szóval van bocsátva." [13]
Abul-tól Yasar, Társak a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam, azt mondta:" A Messenger sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:
من أحب أن يظله الله في ظله, فلينظر معسرا أو ليضع له.
"Azok, akik szeretnék, hogy Isten az árnyékban védje őt, hadd adjon haladékot azoknak, akik nehezen, vagy ő megszabadítja a tartozását." [14]
Delay-Nunda a fizetőképességen tartozás KezhalimanAbu Huraira Allaah anhu, azt mondta: "A Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam mondta:
مطل الغني ظلم.
"Mathlul Ghani (gazdag emberek, akik a adósságait kifizetések) az kezhaliman". [15]
Tudják fizetni Adósság személy, aki börtönbe Ha Ő Nem akartak fizetni az adósságaitA 'Amr ibn al-Syarid az apja, azt mondta: "A Messenger sallallaahu" alaihi wa sallam mondta.
لي الواجد يحل عرضه وعقوبته.
"Layyu al-Wajid (gazdag ember, aki késlekedik a tartozások kifizetése) méltóságát és törvényes büntetést". [16]
Bármely olyan adósság, ami azért érdekes, előny RibaAbu Burdah, azt mondta: "Azért jöttem, hogy Medina és találkozott" Abdullah bin Salam, és azt mondta: "Gyere velem a házba, adok neked egy italt, egy pohár, hogy a Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam inni belőle, és imádkozunk mecset, hogy imádkozott benne. "Aztán elmentem vele. Ő adta meg a kaja és ital sawiq dátumok, én is imádkozom a mecsetben.Azután így szólt hozzám: "Valóban van olyan állapotban uzsora terjedését, és az ajtók között az uzsora az egyik hitelező mindaddig, amíg (határozza meg), és ha a futamidő, akkor jön egy könyv adósság és egy kosár ajándék, akkor félsz a kosárba és annak tartalma is ". [17]
[Másolt a könyvből az Al-Sunnah Wal Wajiiz FII Fiqhis Kitaabil Aziiz, szerző Azhim bin Abdul al-Khalafi Badawai, Indonézia Guide Fiqh Complete Edition Translation Team Tashfiyah LIPIA - Jakarta, Ibn Kathir Reader Publishers, nyomtatva Ramadan 1428 - szeptember 2007M]_______


Rahn (zálogjog)


ÁltalSejk Abdullah bin Abdul al-Azhim Khalafi


Definíció RahnRahn az a nyelv, az al-ihtibas (fogva tartás), amelyek a beszéd, "Rahana syai-1-kőris (ha tart, és az is maradt)." És az Isten szavát közülük:
كل نفس بما كسبت رهينة
"Minden önálló felelősséggel azért, amit tett." [Al-Muddatstsir: 38]
A személyiség az, hogy az ingatlan fedezetként a tartozás visszafizetni, ha a hitelfelvevő hiányzik belőle (udzur) megfizetése alól az adósság. [1]
Pensyari'atan RahnAllah Ta'ala mondja:
وإن كنتم على سفر ولم تجدوا كاتبا فرهان مقبوضة
"Ha az úton (és nem pénzbeni bermuamalah), amíg nem kapják meg az író, akkor hadd ne eltartottak tartott áruk (a légi-számlák)." [Al-Baqarah: 283]
Korlátozások (jogi) egy idő Safar (utazás) a fenti pont nem vonatkozik, hogy általában nem lehet megérteni fordított jeleként a hadíszt mutatja masyru'nya Rahn.
A 'Aisha Allaah anhuma:
أن النبي صلى الله عليه وسلم اشترى من يهودي طعاما إلى أجل فرهنه درعه.
"Ez a próféta sallallaahu" alaihi wa sallam élelmiszert vásárolni egy zsidó az ő törlesztő esedékes és páncélok. "[2]
(Törvény) Kihasználva a jelzáloggal terhelt termékekAmennyiben nem lehet a kedvezményezett gyalogot (murtahin), hogy kihasználják a elzálogosította áru (Rahn), amint átment a kérdésben qardh (követelések): "Minden hitel RIBA előny."
Kivéve, ha a zálogjog áruk formájában tartók (lovak, szamarak és hasonlók-Desc.), Vagy valami, ami lehet fejni (tehén, teve-, kecske-és mások-Desc.), Aztán lehet lovagolni tartók és fejni őket, ha ő ad jövedelem (a takarmányozás) őt.
Abu Huraira Allaah anhu, azt mondta: "A Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam mondta:
الظهر يركب بنفقته إذا كان مرهونا ولبن الدريشرب بنفقته إذا كان مرهونا وعلى الذي يركب ويشرب النفقة.
"Backs jelzáloggal állat is felmászott egy élő (fizetés) és a tej az állatok, hogy lehet venni egy élő jelzáloggal terhelt. Azoknak, akik isszák, és menafkahinya kötelező". [3]
[Másolt a könyvből az Al-Sunnah Wal Wajiiz FII Fiqhis Kitaabil Aziiz, szerző Azhim bin Abdul al-Khalafi Badawai, Indonézia Guide Fiqh Complete Edition Translation Team Tashfiyah LIPIA - Jakarta, Ibn Kathir Reader Publishers, nyomtatva Ramadan 1428 - szeptember 2007M]

Forrás: http://almanhaj.or.id/

Tidak ada komentar:

Posting Komentar