Kamis, 03 Mei 2012

Wills, testament generasjon Salaf

Wills, testament generasjon Salaf

Av Geistlige Abu Ihsan Al-Atsari

ALTERNATIVER som en generasjon GENERASJON Salaf Allah sier i sin bok:
والسابقون الأولون من المهاجرين والأنصار والذين اتبعوهم بإحسان رضي الله عنهم ورضوا عنه وأعد لهم جنات تجري تحتها الأنهار خالدين فيهآ أبدا ذلك الفوز العظيم
Folket det foregående annen i første omgang (til islam) blant folk Muhajirin og Ansar og de som følger dem godt, forutsatt Guds gode vilje for dem, og Gud for dem Gardens under, mange elver flyter under å bo der for alltid. Det er en stor seier. [At-Tawbah: 100]
I siste vers Allah Subhanahu wa Ta'ala ga ros til sine følgesvenner og de som fulgte dem i godhet. De var det beste generasjonen valgt av Gud som hans profet følgesvenn i å utføre den guddommelige budskap.
Lovprisning av Gud, er tilstrekkelig som bevis for sin dyd eller overflødig. De er kjent som Salaf generasjon Rabbani generasjon som alltid følger i fotsporene av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam.
Med løypa tråkker de tilasi, vil den endelige generasjon av dette folket kunne nå tilbake til gullalderen. Som sagt av Imam Malik kan Allah ha nåde, "Det vil ikke ende folk i denne generasjonen bedre enn med hva som gjør en god første-generasjons". Det var en tale verdig til å bli skrevet i gull blekk. Dersom folket i denne generasjonen er best å ta det som et eksempel i alle aspekter av livet vil utvilsomt være glad for å møte dem.
I denne anledning vil vi utforske hvordan Salaf rense deres sjeler, som vi nukil av passasjen ord av visdom og visdom er veldig nyttig for oss.
Salaf og TAZKIYATUN NUFUS Den ene siden av religion som ikke bør glemmes er tazkiyatun nufus (renselse av sjelen). Gud alltid menyebutan tazkiyatun nufus sammen med vitenskap. Han sa:
كمآأرسلنا فيكم رسولا منكم يتلوا عليكم ءاياتنا ويزكيكم ويعلمكم الكتاب والحكمة ويعلمكم مالم تكونوا تعلمون
Som vi sendte dere en apostel av våre avsløringer resitert til deg og rense deg og lære deg boken og visdom og lære deg hva du ikke visste. [Al-Baqarah: 151]
Det vil si kunnskap som kan slå tilbake hvis ikke ledsaget av tazkiyatun nufus. Derfor kan vi finne i biografien om den Salaf om askese, oppriktighet, ketawadhu'an og renslighet deres sjeler. Det vil si at de alltid minne hverandre om at det haster med denne nufus tazkiyatun. Derfra finner vi utsagnene i den Salaf blir kastet inn i hjertet og full av visdom. Hamdun bin Ahmad ble spurt: "Hvorfor er noen ord fra Salaf mer nyttig enn våre ord» Han svarte: «Fordi de snakker til ære for islam, frelse sjeler og å behage Ar-Rahman, mens vi snakker til ære for selv, jakten på verden og for å behage mannen! "
Salaf og utholdenhet i SCIENCE KRAV Imam Adh-Dzahabi sa: "Ya'qub ibn Ishaq al-Harawi fortalte om bin Muhammad Salih Al-Hafiz, som han hørte Hisham bin Ammar sa:" Jeg kom til Imam Malik, og da jeg sa til ham: «formidle meg noen hadith! Han sa: "Les!" "Nei, men tuanlah som leser den til meg!" Svarte jeg. "Les!" Imam Malik sa igjen. Men jeg fortsatte å nekte ham. Til slutt sa han: «O tjener, kom hit Ta denne fyren og slo ham femten ganger!" Da servitrisen brakte meg og slo meg femten piskeslag.Så førte han meg tilbake til ham. Kelneren sa: "Jeg har pisket ham!"Så jeg sa til ham: «Hvorfor gjorde menzhalimi meg Host har mencambukku femten ganger uten feil at jeg gjør jeg ikke unnskylde master"?! "Hva er løsepenger?" spurte han. "The løsepenger er master må lese for meg så mye som femten hadith!" Svarte jeg. Da leste den femtende hadith beliaupun meg.Jeg sa til ham: «Herre kan slå meg igjen, så lenge hadith mester legge meg!" Imam Malik lo og sa: "Gå!"
Salaf og oppriktighet Salaf generasjon er den generasjonen som er å opprettholde aktiviteten i leveren. En mann spurte en gang Tamim Ad-daari om hans aftenbønn. Med sinne sa han: "Ved Allah sykluser i midt på natten jeg gjør det i hemmelighet, likte jeg bedre enn å be hele natten og neste morgen jeg fortalte folket!"
Ar-Rabi 'bin Khaitsam sa: "Hele handlingen er ikke ment å behage Gud, så handlingen bli brutt!"
De visste at bare med oppriktighet, vil folk følge, lytte og elsker dem. Imam Mujahid sa: "Når en tjener konfronterer sitt hjerte til Gud, vil Gud utsette det menneskelige hjerte til ham."
Riktignok holder hjertet er veldig tung på grunn av praksisen selv som om det ikke mottok noen del av det. Sahl bin Abdullah sa: "Ingen er mer alvorlige tilfeller av psykisk snarere enn oppriktige hensikter, fordi han (som IF-ED.) Ikke fikk noen del av det."
Slik at Abu Ad-darani Sulaiman sa: "Heldigvis for dem som trinn foten svingende, men han forventet ikke å Venner!"
De er også ekstremt viker unna eiendommer som kan skade oppriktighet, for eksempel popularitet gal, gal sted, heller hyllet og løftet opp.
As-Sikhtiyaani Ayyub sa: "Ingen tjener sies å være ærlig om han fortsatt liker å popularitet."
Yahya bin Muadh sa: "Det vil være heldige folk som har gale begrunnet i stillingens karakter."
Abu Uthman ibn Sa'īd al-Haddad sa: «Uansett hvem slår sinnsyk person for Gud er hinsides ros og smiger gal."
Derav Salaf svært oppriktig intensjon å testamentere sine studenter. Ar-Rabi 'bin Shabih sa: "En gang, presenterer vi i monteringen av Al-Hassan Al-Basri, på den tiden han ga prekenen.Plutselig en av deltakerne brast i gråt. Al-Hasan sa til ham: «Ved Allah, vil dommedag Allah spørre deg hva målet ditt er å gråte på dette!"
Salaf og omvendelse Hver av Adams barn må være skyldig, og det beste av skyldig er å omvende seg til Gud. Dermed profeten nevnte sallallaahu 'alaihi wa sallam i en hadith. Salaf generasjon er i forkant av denne saken!
'Aisha Allah Anha sa: "Heldigvis for dem som bestiller fylt med mange veldedig notatet ber om tilgivelse."
Al-Hasan Al-Basri hadde rådet: "Utvid tilgivelse i hjemmet ditt, foran parabolen din, på gaten, på markeder og i forsamlingene du er og hvor du er! Fordi du ikke vet når høsten tilgivelse! "
GENERASJON tårer Salaf Salaf generasjon er den generasjonen som har en veldig myk hjerte. Slik at deres hjerter er lett flyttes og gråt av frykt for Allah Subhanahu wa Ta'ala. Spesielt når resitere vers fra Koranen.
Når du leser Guds ord:
وقرن في بيوتكن
«Og du skal bo hjemme" [Al-Ahzab: 33]
'Aisha Allah' Anha hulket frem basahlah klær.
Tilsvarende Ibn Umar 'anhu, mens du leser versene.
ألم يأن للذين آمنوا أن تخشع قلوبهم لذكر الله
"Har ikke kommet tid for dem som tror, ​​for å utsette sine hjerter til minne om Allah og sannheten som har kommet ned (til dem)." [Al-Hadid: 16]
Han ropte til det er ingen kraft tilbake tårene.
Da han leste Al-Muthaffifin etter ankomst i punkt
ليوم عظيم يوم يقوم الناس لرب العالمين
"På en stor, (dvs.) dagen (når) mennesker står overfor Herren, Allhærs Gud." [Al-Muthaffifiin: 5-6]
Han gråter og gråter ble sterkere slik at han ikke har råd til å fortsette lesingen.
Salaf og TAWADHU ' Aldri nevnt om tawadhu "i nærvær av Al-Hassan Al-Basri, men han sa ingenting. Når folk oppfordret ham til å snakke han sa til dem: «Jeg ser du har mye å fortelle om tawadhu '!" De sa: "Hva er tawadhu' O Abu Sa'īd" Han svarte: "At hver gang han forlot huset og møtte en muslimsk mann han alltid trodd at det var bedre enn ham. "
Ibn al-Mubarak ble spurt om et problem før Uyainah bin Sufyan, sa han: "Vi var forbudt å snakke foran folk som er mer overordnet enn oss."
Al-Fudhail bin Iyadh gang spurt: "Hva er tawadhu" Han svarte: "At du sender til sannheten!"
Mutharrif bin Abdillah sa: "Ingen komplimentert meg til å føle mindre enn".
NATURE Salaf og høflig På en mørk natt Omar bin Abdul Aziz inn i moskeen. Han passerte en mann som sov tungt. Mannen våknet og sa: «Er du gal Umar svarte:" Nei. "Men vaktene forsøkte å runde opp mannen. Men Omar bin Abdul Aziz for å forebygge dem og sa: "Han bare spurte: Er du gal! og jeg svarer: Nei. "
En mann rapportert til Munabbih bin Wahab: "Så og så har skjente Sikkert du" Han svarte: "Det ser ut som djevelen ikke finner en kurer annet enn deg!"
NATURE Salaf og asketisk Yusuf ibn Sufyan hørt Asbath ATS-Tsauri sa: "Jeg har aldri sett en mer vanskeligere enn askese askesen av makt. Vi ser mange mennesker som er asketisk i saken av mat, drikkevarer, klær og eiendeler. Men når de får makt til ham da han også vil opprettholde og modig fiender å forsvare ham. "
Imam Ahmad ble spurt om en mann som har tusen dinarer er inkludert asket? Han svarte: "Jeg kunne, forutsatt at han ikke er altfor glad når øke og ikke være for trist om den er redusert."
Dermed noen av Salaf perle ekstrakter som er nyttige for oss, Gud vil, i ledende prosessen med rensing av sjelen. Måtte Gud gir oss alltid styrke i å forfølge Salaf generasjon fotavtrykk i alle aspekter av livet.
[Kopiert fra bladet utgave av As-Sunnah Foundation Publisert 04/Tahun VI/1423H/2002M Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Purwodadi Km. 8 Selokaton Gondangrejo Reiser 57 183 Tel.08121533647, 08157579296]
Råd om jordskjelv og naturkatastrofer


Av Sheikh Abdul Aziz bin Abdullah bin Baz
_______________________________________________________________________
Kjære lesere, Vi har ikke glemt de hendelsene som bulldoze Aceh tsunamibølge på begynnelsen av år 2004-2005 e.Kr., som kostet tusener av mennesker og naturskade. Uventet før, lørdag 28. Rabi Thani 1427H, 2006M sammenfaller med 27. mai ble vi overrasket igjen en tektonisk jordskjelv, med en styrke på 5,9 på Richters skala.Shock som varte ca 57 sekunder har vært herjet Klaten (Central Java) og Bantul (Yogya). Tusenvis av mennesker døde. Ikke noen få mennesker ble skadet. Fra barn til foreldre. Mange hjemløse ly, fordi husene ble ødelagt. All grepet ubeskrivelig redsel.
Hva disebalik visdom fra alle jordskjelv som oppstår på jorden Guds? Her er rådene for Shaykh 'Abd al-Aziz bin Baz rahimahullah, som vi plukket opp fra Majmu' Fatawa wa Maqaalaat Mutanawwi'ah, IX/148-152. Insha Allah svært gunstig for de troende og menneskeheten generelt. _______________________________________________________________________
الحمد لله و الصلاة و السلام على رسول الله و على آله وصحابته و من اهتدى بهداه أما بعد:
Sannelig Allah og allvitende, den kloke av all implementert og etablert. I tillegg til Allah, den kloke og den allvitende av all Shari'ah og alt fortalt. Allah skapte tegn på hva han ønsker, og sette dem til å skremme sine tjenere. Minnet om sine forpliktelser, hører noe til Allah. Minn dem om skulke og brudd ordre og atferd som er forbudt.
Som Allah:
وما نرسل بالآيات إلا تخويفا
"Vi ga ikke tegn til det, men å skremme." [Al-Israa ': 59].
Word:
سنريهم آياتنا في الآفاق وفي أنفسهم حتى يتبين لهم أنه الحق أولم يكف بربك أنه على كل شيء شهيد
"Vi vil vise dem skiltene (makt) Vi er i alle horisonter, og i seg selv, så det er klart for dem at al-Koranen som er sant. Og dersom din Herre er ikke nok (for deg), at han var vitne alle ting ". [Fushilat: 53].
Allah sier:
قل هو القادر على أن يبعث عليكم عذابا من فوقكم أو من تحت أرجلكم أو يلبسكم شيعا ويذيق بعضكم بأس بعض
"Si (O Muhammed):" Han (Gud) den allmektige Allah Mighty å sende til deg, ovenfra deg eller fra under føttene, eller han du blander i fraksjonene (motstridende), og føler for noen av dere malignitet sebahagian de andre "[al An'am: 65]..
Fortalt av Imam Bukhari i hans Sahih fra Jabir bin Abdullah Allah 'anhuma, fra profeten sallallaahu' alaihi wa sallam, hans (Jabir) sa: "Når ord av Allah قل هو القادر على أن يبعث عليكم عذابا من فوقكم ned, Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam ba: «Jeg søker tilflukt i ansiktet, og han sallallaahu' alaihi wa sallam fortsatt (lesing) أو من تحت أرجلكم, profeten ba igjen, jeg søker tilflukt i ansiktet". [1]
Fortalt av Abu Mujahid Shaykh al Ashbahani av kommentarene på dette verset:
قل هو القادر على أن يبعث عليكم عذابا من فوقكم
Han sa lyn, hagl og vind storm. (أو من تحت أرجلكم), jordskjelv og jordskred.
Åpenbart jordskjelvet som skjedde i denne perioden flere steder inkludert de versene (skilt) på makt som brukes til å skremme sine tjenere. Alt som skjer i naturen, (ie) i form av jordskjelv og andre hendelser som utgjør en fare for tjenerne, og føre til ulike typer lidelser, forårsaket av loven i shirk og umoral.
Som Allah:
وما أصابكم من مصيبة فبما كسبت أيديكم ويعفو عن كثير
"Og hva ulykke ramme deg, da handlingen er forårsaket av dine egne hender, og Gud tilgi de fleste (av feil)". [ASY Syuura: 30].
Allah sier:
ما أصابك من حسنة فمن الله وما أصابك من سيئة فمن نفسك
"Uansett favoriserer dere har mottatt, så det er fra Allah, og uansett hva katastrofer ramme deg, så er det fordi den (feil) selv". [An-Nisa ': 79].
Om tidligere folkeslag, sier Allah Subhanahu wa Ta'ala:
فكلا أخذنا بذنبه فمنهم من أرسلنا عليه حاصبا ومنهم من أخذته الصيحة ومنهم من خسفنا به الأرض ومنهم من أغرقنا وما كان الله ليظلمهم ولكن كانوا أنفسهم يظلمون
"Hver og en (de var) Vi beslaglagt på grunn av sin synd, da blant dem er det kaster ham vi hagl, og blant dem er det en høy røst som tordnet overskrives (lyn), og blant dem er det vi fordypet i jorden, og blant dem noen Vi druknet, og Allah er ikke til å forfølge dem, men de som forurettet selv. " [Al Ankabut: 40].
Det er obligatorisk for enhver muslim som mukallaf og andre, til å omvende seg til Allah, konsekvent over DIN (religion) det, og være klar over alt som er forbudt, nemlig i form av skulke og umoralsk.Dermed er de trygge fra all fare i verden og den hinsidige, og Allah Allah avvise dem alle, og ga dem alle slags godhet.
Som Allah:
ولو أن أهل القرى آمنوا واتقوا لفتحنا عليهم بركات من السماء والأرض ولكن كذبوا فأخذناهم بما كانوا يكسبون
"Hadde folk i landet tror og frykter Allah, sikkert Vi vil bli skjenket dem velsignelser fra himmelen og jorden, men de avviste (Våre Signs), så vi tok dem for sine gjerninger". [Al A'raaf: 96].
Allah sier om boken:
ولو أنهم أقاموا التوراة والإنجيل وما أنزل إليهم من ربهم لأكلوا من فوقهم ومن تحت أرجلهم
"Og bortsett fra de som faktisk kjører (lov) Toraen, evangeliet og den (al-Qur'an) sendt ned til dem fra Herren sin, vil de få sin mat ovenfra og fra under føttene". [Al Maidah: 66].
Allah sier:
أفأمن أهل القرى أن يأتيهم بأسنا بياتا وهم نائمون أوأمن أهل القرى أن يأتيهم بأسنا ضحى وهم يلعبون أفأمنوا مكر الله فلا يأمن مكر الله إلا القوم الخاسرون
"Så hvis folk i disse landene føle seg trygge fra straff Vårt komme til dem i kveld på den tiden de sover eller er bosatt i disse landene føle seg trygge fra vår straff kommer til dem i solen sepenggalahan opp når de spiller? Har de føler seg trygge fra Allah (den uventet)? Nor som føler seg trygge fra Allah enn personene er taperne ". [Al A'raaf: 97-99].
Allama Ibn Qayyim Al rahimahullah sa: "På litt tid, til Allah gi tillatelse til jorden for å puste, og det var en ødeleggende jordskjelv. Av hendelsen, og frykten for selv oppstår tjenere av Allah, en følelse av anger og opphører av umoralske gjerninger, underkaste seg Allah og anger. Som ordene til noen Salaf etter jordskjelvet, "Sannelig, din Rabb inveigh '. Umar Allah 'anhu, etter jordskjelvet i Medina levert prekenen og råd, han Allah' anhu sa: "Hvis et jordskjelv skjer igjen, vil jeg ikke tillate deg å bo i Medina». "Ferdig - ord Ibn al-Qayyim kan Allah ha barmhjertighet.
Atsar-atsar av Salaf så mye om det. Så når et jordskjelv eller en annen hendelse, slik som formørkelser, orkaner eller flom, plikt til å omvende seg til Allah, krype og trygle ham 'afiyah Ham, Dhikr og søke tilgivelse.
Som ordene av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam når formørkelser:
فإذا رأيتم شيئا من ذلك فافزعوا إلى ذكره ودعائه واستغفاره
"Hvis du ser på det, da umiddelbart dhikr av Allah, og be til Ham beristighfar". [2]
Sunnah elsker også de fattige og bershadaqah til dem.
Basert på ordene av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam:
ارحموا ترحموا
"Ha barmhjertighet med, sikkert du vil synes synd på" [3].
Profetens ord sallallaahu 'alaihi wa sallam:
الراحمون يرحمهم الرحمن ارحموا من في الأرض يرحمكم من في السماء
"De som sår barmhjertighet vil bli elsket av essensen i den All-Barmhjertige. Ha barmhjertighet på jorden, ville du bli spart ved himmelen". [4]
Profetens ord sallallaahu 'alaihi wa sallam:
من لا يرحم لا يرحم
"Folk som ikke har medfølelse, vil det bli elsket". [5].
Det ble fortalt at Umar ibn Abdul 'Aziz rahimahullah, at når et jordskjelv skjer, skrev han et brev til lokale myndigheter til bershadaqah.
Blant de faktorer ble reddet fra alt ondt, ville at regjeringen snart ta kontroll over folket og kreves for å være i samsvar med al Haq, anvende loven allmektige Gud midt iblant dem, beordret at å gjøre gode og avskrekkende.
Som Allah:
والمؤمنون والمؤمنات بعضهم أولياء بعض يأمرون بالمعروف وينهون عن المنكر ويقيمون الصلاة ويؤتون الزكاة ويطيعون الله ورسوله أولئك سيرحمهم الله إن الله عزيز حكيم
"Og de som tror at menn og kvinner, noen av dem (er) skal være hjelpere hverandre. De ba (å gjøre) er å gjøre godt, hindre den fra å være onde, etablering bønner, praksis vanlig veldedighet og de adlyder Allah og Hans sendebud. De vil bli gitt nåde av Gud. Allah er mektig, Wise ". [At Tawbah: 71].
Han sa:
ولينصرن الله من ينصره إن الله لقوي عزيز الذين إن مكناهم في الأرض أقاموا الصلاة وآتوا الزكاة وأمروا بالمعروف ونهوا عن المنكر ولله عاقبة الأمور
"Sannelig, Allah sikkert hjelpe de som hjelper (religion) Ham. Allah virkelig er sterk, den allmektige, (dvs.) som, hvis vi teguhkan sin posisjon på jorden, vil de etablere bønn, gi veldedighet, gjør fortellegjør godt og hindre av urettferdige gjerninger, og til Allah returnere alle saker ". [Al-Hajj: 40-41].
Allah sier:
ومن يتق الله يجعل له مخرجا ويرزقه من حيث لا يحتسب ومن يتوكل على الله فهو حسبه
"De som har frykt for Allah, vil han gjøre henne helt ut. Og gi ham lykke til fra uventede retninger, men tenkte tidada. Og den som er eneste tillit i Allah, vil Allah være tilstrekkelig (trenger) dem". [Ath Thalaaq: 2-3].
Versene om dette temaet veldig mye.
Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:
من كان في حاجة أخيه كان الله في حاجته
"Den som hjelper sin bror, da Allah vil hjelpe ham" [6]. [Avtalt alaih].
Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:
من نفس عن مؤمن كربة من كرب الدنيا نفس الله عنه كربة من كرب يوم القيامة ومن يسر على معسر يسر الله عليه في الدنيا والآخرة ومن ستر مسلما ستره الله في الدنيا والآخرة والله في عون العبد ما كان العبد في عون أخيه
"Den som frigjør en troende fra en nød nød nød-verden, så Allah vil fjerne den fra problemer i trøbbel-trøbbel heretter. Den som gir tjeneste til dem som trenger det, da Allah vil lette ham i verden ogHeretter. Den som lukker skam muslimer, da Allah vil dekke skam av verden og den hinsidige. Og Allah vil alltid hjelpe en tjener for den tjener hjelper sin bror [7]. [Rapportert av Imam Muslim i Sahih hans ].
Skaperen av hadither som er mange.
Bare i Gud ber vi forbedre tilstanden til muslimene, for å gi en forståelse av religion og gir strøm til istiqamah, å omvende seg til Allah fra all synd k. Måtte Allah forbedre tilstanden til herskerne av muslimer, måtte Gud hjelpe al Haq gjennom dem og ydmyke baatil, veilede dem til å implementere Shari'ah av Allah for sine tjenere. Og måtte Gud beskytte dem og alle muslimer fra bakvaskelse og ondskapsfull felle som er misvisende.
Allah er mektig til å det.
وصلى الله على نبينا محمد و آله و صحبه و من تبعهم بإحسان إلى يوم الدين
[Kopiert fra As-sunnah magasinet X/1427H/2006M 04/Tahun Edition. Foundation publiserte Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Solo Gondangrejo Purwodadi Km.8 Selokaton 57 183 Tel. 0271-761016]
Vær oppmerksom på denne virkeligheten



Av Sheikh Khalid al-Raasyid


Har vi noen gang tenkt på hvor mange som døde i byen vår for en måned? Eller for ett år? Eller enda hver dag over hele jorden?Resolusjon av Allah wa Ta'ala Subhanhu holde det gående. Noen er født inn i verden og noen døde. Someday, sikkert vi vil få en tur. Det er en realitet av livet som ikke kan nektes. Dessverre, mange glemmer eller glemme død.
Mens tidligere profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam mye å snakke om døden av venner, mens levekårene deres hjerter. Dette er svært forskjellig fra virkeligheten er dette. Hvor mange hendelser er opprettet, måler designet for å avlede oppmerksomheten bort fra døden. Når vi desperat trenger det for å gjøre oss oppmerksomme på unnlatelser og bløtgjøre harde hjerter allerede! Hvis vi ønsker å svare ærlig: Hvem er et større behov for å snakke om døden, vi eller følgesvenner Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam? Svaret selvsagt er vi.
Derfor plukket vi opp samtalen om døden. Snakker om en forferdelig hendelse. Hendelsen som avgjør det hele gleden og begrave alt ønsketenkning. Døden betyr avskjed med sine kjære.Skjær sjansen for død veldedighet, og leverer til porter tidsregning!
Profeten Muhammed sallallaahu 'alaihi wa sallam har blitt informert av råd som rørte oss. Han sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:
أكثروا ذكر هاذم اللذات: الموت, فإنه لم يذكره أحد في ضيق من العيش إلا وسعه عليه, ولا ذكره في سعة إلا ضيقها عليه
"Utvid husk breaker glede, som er døden. Siden døden, hvis husket av dem som er i behov av livet, vil det kunne lindre hans elendighet. Og hvis husket av folk som er glade, så lykke vil kunne begrense den." [HR. ath-Thabrani og al-Hakim. Se også Sahih al-Sagheer Jâmi'ush: nei. 1222; Shahîhut Targhîb, no: 3333]
Gitt at døden kan slå på leveren. Folk som er virkelig skamme seg over den allmektige Allah vil ikke forsømme dødsfall og ville ikke undervurdere forberedelse til døden. Som nevnt i hadith:
عن عبد الله بن مسعود قال قال رسول الله صلى الله عليه وسلم استحيوا من الله حق الحياء قال قلنا يا رسول الله إنا نستحيي والحمد لله قال ليس ذاك ولكن الاستحياء من الله حق الحياء أن تحفظ الرأس وما وعى والبطن وما حوى ولتذكر الموت والبلى ومن أراد الآخرة ترك زينة الدنيا فمن فعل ذلك فقد استحيا من الله حق الحياء
"Fra 'Abdullah bin Mas'ud Allah' anhu, sa han,« Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa: "Du skal virkelig skammer seg over å Allah" Vi sa. Messenger of Allah, priset være Allah vi er skamfull (til Allah) ". Han sallallaahu 'alaihi wa sallam sa," Det er ikke slik at (som du antar-penn), men (er) egentlig sjenert før Allah er du holde hodet og dens innhold, holde magen og noe forbundet med det.; og du skal huske på død og ødeleggelse. Og den som ønsker det hinsidige, forlot han smykker verden. Den som har gjort det, var han virkelig sjenert før Allah ". [HR. Tirmidhi, no. 2458, Ahmad, nei. 3662; Shaykh al-Albani stater rahimahullah 'lighairihi Hasan, i boken Shahîhut Targhîb, 3/6, nei. 2638, utgiveren. Maktabah al-Ma'arif]
Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam lot ikke muligheten gå fra deg.Hvis det er en sjanse, han sallallaahu 'alaihi wa sallam minner stadig sine følgesvenner om døden og de ulike seriene persistiwa å bli eskortert.
عن البراء قال كنا مع رسول الله صلى الله عليه وسلم في جنازة فجلس على شفير القبر فبكى حتى بل الثرى ثم قال يا إخواني لمثل هذا فأعدوا
Fra al-Bara 'Allah' anhu, sa han, "Vi delte profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam på (begravelse-rød) av et lik, og han sallallaahu' alaihi wa sallam satt på kanten av graven, så han gråt slik at jorda blir våt, så sa han: "O mine brødre! Vær forberedt på noe slikt som dette! "[HR. Ibn Majah, nei: 4190, i hennes Hasan av Shaykh al-Albani rahimahullah]
I en annen rapport, sa al-Bara 'bin' Under konstant press Azib:
بينما نحن مع رسول الله صلى الله عليه وسلم إذ بصر بجماعة فقال: علام اجتمع عليه هؤلاء?قيل: على قبر يحفرونه, قال: ففزع رسول الله صلى الله عليه وسلم فبدر بين يدي أصحابه مسرعا حتى انتهى إلى القبر فجثا عليه, قال: فاستقبلته من بين يديه لأنظر ما يصنع, فبكى حتى بل الثرى من دموعه ثم أقبل علينا قال: أي إخواني لمثل اليوم فأعدوا
"Når vi var sammen med profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, plutselig han sallallaahu' alaihi wa sallm så en gruppe mennesker, da han spurte:« Hvorfor samles de? "Er sa til ham:« De er samlet ved graven de grov ". Han sallallaahu 'alaihi wa sallam overraskelse, da sprang foran hans følgesvenner, så inntil graven, så han knelte ned i dødsriket. Bara »sa' Så jeg gikk videre, han sallallaahu 'alaihi wa sallam å se hva han ville gjøre". Da han ropte slik at jorda blir våt med sine tårer. Da han sallallaahu 'alaihi wa sallam mot oss og sa: "O mine brødre! Gjør deg klar for den sepertil dag!" [Se Silsilatush Saheehah, nei. 1751, Shaykh al-Albani arbeid rahimahullah]
Tilsvarende rettferdige minnes de døde og minne andre til ham. Det er rapportert at Uwais al-Qarni fortalte folk i Kufa rahimahullah, "O folk av Kufa, faktisk når du sover, er du dempet ved døden. Derfor, hvis du var våken, og lære at døden er alltid foran deg. "
Gitt at døden har en dyp innflytelse på sjelen klar over forsømmelsen. Døden er den største leksjonen. En ekspert asketisk ble spurt: "Hva er lærdommen av de mest innflytelsesrike?" Han svarte: «Seeing stedet for dem som døde". Asketisk andre eksperter sa, "Folk som ikke slutte fra ulydighet ved (prosessfullmektig) al-Koranen og død, om fjellene kolliderer foran ham, vil han ikke stoppe!"
Faktisk grav pilegrimsreise, så kroppene, for å se folk dø, døden sakaratul tenke, vurderer overfor avdøde etter døden, ville dempe sjelen av en rekke moro og spenning for å utvise leveren.
Folk som forbereder seg til døden, vil han gjøre godt for alvor og forkorte ønsketenkning.
Al-Lubaidi sa, "Jeg så Abu Ishaq rahimahullah på den tiden av livet sitt, alltid fjerne et stykke papir og lese den. Da han døde, så jeg avisen, ble skrevet til ham "Perbaguslah gjerninger, ekte ajalmu vært nær! Perbaguslah gjerninger, ekte ajalmu vært nær! '.
Mine brødre, virkelige mennesker som lever med fortsatt skeptisk til slutten av livet, ville han leve et liv med en fortsatt forberedelser. Slik at når døden kom, hadde han ingen anger eller om noen beklagelse, men ikke altfor.
Derfor er det rapportert at al-Balkhi Syaqiq rahimahullah sa: «Gjør deg klar! Hvis døden kommer til deg, trenger du ikke hyle desperat ba liv. Men begjæringen ikke gis ".
Med dette rådet vil jeg vekke hjertene til søvne, stoppe vasse i ånden av feil og syahwatnya.
Med dette rådet vil jeg noen som tilber økt keshalihannya og person som ikke klarer å få opp før beklagelse eller før hans død.
Du har sett dette livet går fort, men folk flest ikke innser det. Noen er født, mens andre døde. Fjerne livmor barnet, mens jorden svelge avdøde.
Mine brødre, dette livet tid er begrenset. Han må bli avsluttet.Rettferdige mennesker vil dø, så vel som de slemme gutta. Fromme mennesker vil dø, så også er syndig.
Helten og Mujahid, de feige og de som flyktet fra slagmarken jihad, vil alle dø. Folk som bor i de neste strålende og grådige mennesker som lever kun for gledene i verden, vil semuanta ikke flykte fra døden.
Personer som har høye idealer eller leve bare for lyst kjønnshår og magen, ville alt har opphevet sitt liv.
Allah sier:
"Alt på jorden, skal omkomme." [Ar-Rahmân/55: 26]
"Hver sjel skal smake døden". [Ali Imran / 3:185]
Alle besjelede skapninger vil dø. Han er essensen, men vi prøver alltid å løpe bort fra den. Døden er naturen, som kan veltet:
- Pride of menneskene som bersombong - Motstanden mot de menneskene som avviker - Kezhaliman den taghout som oppdro ham som en gud som må adlydes.
Død av en slik art som ville bli opplevd av alle de døde, selv de profeter og apostler. Allah sa:
"Vi gjør ikke evig liv for et menneske foran deg (Muhammed): Så hvis du dør, vil de være evig?" [Al-Anbiya '/ 21:34]
Døden er en virkelighet som lød gjennom tidene og på hvert sted.Han hørtes i ørene, i tankene til alle menn av forståelse og hjertene til alle som lever. Han gispet ut at alle mennesker vil dø, men herlighet, og den som har mot.
"Hver ting skal gå fortapt, unntatt Allah". [Al-Qashshash/28: 88]
Døden er en realitet som kan unngås. Allah Subhanahu wa Ta'ala sier:
"Si, 'Sannelig døden som du flykte fra ham, og sikkert døden skal finne deg, så du vil bli returnert til (Allah), vet hvem den usynlige og synlige, og Han vil fortelle deg hva du gjorde". [Al- Gomaa / 62: 8]
Ja, døden sikkert møte deg ... uansett hvor du er, vil du dø, O sterke menn ... O sterke menn, ung nan ... O intelligente mennesker og geniale ... Kjære ledere, prinser ... O de fattige og vanlige folk ... Alle som gråter (på grunn av dødsfallet til en kjær), han også ville gjøre andre mennesker gråte (da han døde) ... All nyhetsanker død, han også vil bli informert om hans død ... Alle innskudd er tapt skatt ... Alt det nevnte vil bli glemt ... Ingenting er evig unntatt Allah. Hvis det er folk som føler seg høy, så Allah Subhanahu wa Ta'ala høyere.
Vit, måtte Allah ta vare på deg, vil den levende dø ... og han som dør vil gå tapt (fra livet) ... og alle som vil komme vil komme omtrent på den tiden ...
"De som forventer møtet med Allah, så faktisk det (lovede) som Allah, ville komme". [Al-Ankabut/29: 5]
O min bror, er ditt liv viktig å starte etter din død ... Forbered alt for levering av levende liv. Gode ​​gjerninger, som bestemmelsen står overfor Allah.
[Bearbeidet av Ismail Abu Muslim al-Ablaghul Atsari av en artikkel med tittelen 'Izhaat, ved Sheikh Khalid al-Raasyid]
[Kopiert fra As-sunnah magasinet XIV/1431/2010M 04-05/Tahun Edition. Utgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 Tel. 0271-7574821]
Ikke tillatt Futur fordringshaver Science, Ikke tillatt Watchful Against motløshet og Sliten



Av Al-Yazid ibn Abd al-Qadir Ustadz Jawas


En saksøker bør ikke være Futur vitenskap i sine bestrebelser på å anskaffe og praktisere vitenskapen. Futur er følelsen lat, motvillig og sakte forut sin flittig, oppriktig, og energisk.
Futur er en sykdom som ofte rammer de fleste religiøse lærde, predikanter, og påtale av vitenskap. Så den personen blir svak og lat, noen ganger også stoppe helt av god aktivitet.
Folk som er berørt av sykdommen Futur er i tre kategorier, nemlig:
1). Gruppe som stopper på alle sine aktiviteter med Futur, fordi, og denne klassen mye.
2). Gruppe som fortsetter i ånden av latskap og brutt, men ikke å stoppe på alle sine aktiviteter, og denne klassen mer.
3). Gruppe tilbake til sin opprinnelige tilstand, og denne gruppen er svært liten. [1]
Futur har mange og varierte årsaker. Hvis en muslim overlevende fra den delen, deretter svært liten sjanse til å overleve enn andre.Dette fører til en del av en generell karakter, og det er en spesiell karakter.
Blant årsakene er.
1). Tap av oppriktighet. 2). Svake syar'i vitenskap. 3). Avhengighet av hjertet til verden og glemme det hinsidige. 4). Fitnah (forsøk) i form av koner og barn. 5). Leve i et samfunn som er brutt. 6). Bli venner med folk som har en svak ønske og verdslige ambisjoner. 7). Synd og maksiyat og spise det forbudte. 8). Ikke å ha et klart mål (begge i sine studier og forkynnelse). 9). Svak tro. 10). Alene (ikke i menigheten). 11). Svak utdanning. [2]
Futur er en svært ondartet sykdom, men det er ikke Gud, men han senket sykdom var lavere kur. Vil vite om folk som ønsker å vite, og vil ikke vite hvor folk som er motvillige til å vite.
Blant Futur medisin.
1). Fornyet tro. Det er, med mentauhidkan Gud og be ham til pluss tro, og vekt på tilbedelse, hevder at de fem obligatoriske bønnene i menigheten, arbeidsforhold rawatib Sunnah bønner, bønner og Witr tahajjud. Så også med veldedighet, vennskap, birrul walidain, og mye av gjerninger lydighet. 2). Var alltid så mye dhikr Allah og til Ham. 3). Oppriktighet og fromhet. 4). Rense leveren (fra avføring skulke, bid'ah og maksiyat). 5). Studerer, flittig til å delta leksjoner, forsamlinger taklim, muhadharah ilmiyyah, og daurah-daurah syar'iyyah. 6). Angi tid og refleksjon. 7). Leter du etter en god venn (rettferdig). 8). Multipliser gitt død og frykt for Suul khatimah (slutten av livet er stygg). 9). Vær tålmodig og lære å være tålmodig. 10). Be og be Gud pertologan. [3]
Aktor ikke desperat Science in NATURVITENSKAPELIGE og pass deg for KRAV Lei
Derfor er kjedsomhet en dødelig sykdom, drepte ens idealer natur i ham lei. Hver gang personen er overgitt til kjedsomhet, vil kunnskapen bli mindre. Noen ganger noen av oss å si med hans oppførsel, selv med tungen, "Jeg har gått til en rekke vitenskapelige samlinger, men jeg kunne ikke nytte, bortsett fra litt."
Husk, min bror, er din tilstedeværelse i forsamlingene vitenskap nok til at du får en belønning. Hva hvis du samler på belønning og fordeler? Derfor må du ikke fortvile. Vet, er det noen mennesker at hvis jeg forteller sin historie, vil du bli overrasket. Blant annet forfatteren av al-Hanabilah Dzail Thabaqaat. Når du skriver en biografi, nevner han mange av historiene til noen folk når de studerer.
«Abdurrahman ibn-en-Nafis en-Hanbali madhhab lærde pleide å være en sanger. Han har en god stemme, og han angret denne misguidance. Han studerte og han var memorere boken al-Haraqi, en av de berømte bok Hanbali madhhab. Se på hvordan han var før.Da han var oppriktig i omvendelse, hva han fikk?
Tilsvarende med 'Abdullah bin Hassan al-Jubba'i Abi'l. Tidligere var han en kristne kan. Kristne kan også Kelurganya prestens far selv de kristne i stor grad kan foredle dem. Omsider han konverterte til islam, huske Al-Qur-en og studie. Noen mennesker som hadde sett ham si: "Han har innflytelse og ære i byen i Bagdad."
Tilsvarende Nashiruddin Ahmad bin 'Abdis Salam. Tidligere var han en Highwayman (røver). Han forteller historien om omvendelse hans: En dag da han ble konfrontere forbipasserende, satt han under et palmetre eller under et gjerde datoer. Så se på fuglene flytter fra palmer regelmessig. Han ble overrasket og deretter klatre inn i en av palmen. Han så at blind slange og fuglen kastet ham mat.Han ble forbauset av det som er sett, da han angre sine synder. Så hørte han kravene fra vitenskap og mange av de lærde. Mange også av dem som hørte sin lekse.
Dette tall som tidligere var en Highwayman, sangere og noen er kristne kan. Men de ble ledere av geistligheten, finne de sine tomler og nestekjærlighet ble nevnt etter at de døde.
Fortvil ikke, søker oppriktig, be om hjelp fra Allah og ikke være svak. Selv i dag du ikke får vitenskapen, fortsetter det å helle din innsats på den andre dagen, tredje, fjerde, .... år, to år, og så videre ... [4]
Science bør ikke være en søker i en hast for å oppnå syar'i vitenskap. Syar'i studere kan ikke blinker eller dikursuskan på kort tid. Det må bli husket, at reisen i å studere på lang sikt, og derfor må være tålmodig og alltid be om hjelp fra Gud for å forbli forpliktet og i sannhet.
[Kopiert fra boken The Road to Heaven Sciences Etterspørselen "Etterspørselen Free Science", Forfatter av Yazid ibn Abdul Qadir Jawas, Publishers Bibliotek At-Taqwa, PO BOX 264-16 001 Bogor West Java - Indonesia, Rabi'uts Thani Først publisert 1428H/April 2007M]
Science saksøkeren må lage en levende og prøver ikke å være andre personer utgifter



Av Al-Yazid ibn Abd al-Qadir Ustadz Jawas



Aktor vitenskap skal sørge for levekostnader, særlig for dem som har vært gift med obligatorisk for dem. Han bør ikke være lat til å jobbe og være en byrde for andre, spesielt med tigging.
Derfor har profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam fordømt handlingen var i ordene til hans
"Betydning:. Noen alltid tigge for mannen før han ville komme på dommedag i fravær av enhver stykke kjøtt på ansiktet hans" [1]
En saksøkeren må lage en levende vitenskap for å opprettholde sin verdighet engang å selge fyringsved i markedet. Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa,
"Betydning: Ærlig talt, en av dere ta et tau og ta en bunt av ved på ryggen og så solgte han den til sin Gud for å beholde sin ære, det er bedre for ham enn han måtte tigge til mannen, de gir eller ikke gir." [2]
Umar ibn al-Khattab radhiyallaahu »anhu gang sa," O våre lesere Koranen-en, en rase-lombalah deg i godhet, lete etter noen av Guds nåde, og ikke du blir en byrde for mennesker. "[3]
Sa'īd ibn al-Musayyib rahimahullaah sa, "Det er ingen godhet i folk som ikke akkumulere rikdom (levende), som er den skatten som han kunne opprettholde sin ære og gjennomføre sitt mandat." [4]
Imidlertid må forsøket være fra virksomheten er lovlig og berettiget den Shari'ah og ikke grådig i å samle eiendom, fordi eiendommen er en fitnah (test) for den islamske Ummah. Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa
"Det betyr: Hver kommune har fitnah (test), og baktalelse min ummah er en skatt." [5]
Abu Darda 'radhiyallaahu »anhu sa," inkludert i kefaqihan (kefahaman) en muslim er til hans innsats i å forbedre sitt levebrød. "Han sa også:" Den gode levebrød, herunder god tro, og religion, herunder det gode i det felles gode. "[6]
Abu Umar Ibn 'Abd al-Barr rahimahullaah sa: «Ifølge de lærde, er den skjendige eiendom eiendommen som søkes fra bedrifter som ikke er sanne og tatt fra den inntekten som ikke er kosher. Den atsar-atsar fordømte eiendommen som følger
Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa,
"Betydning: To sultne ulver slippes i en haug med geiter er ikke mer skadelig enn kjærlighet (grådighet) en person av rikdom og ære i hans religion." [7]
Umar ibn al-Khattab radhiyallaahu »anhu sa," Det er ikke Gud den allmektige åpne (dør) dinarer og dirham, eller gull og sølv på et folk, men av dem ville utgyte deres blod og deres forhold til å bryte. "[8]
Fordringshaver gitt bredden av vitenskap rizki av den allmektige, må han gi takk til Gud den allmektige for ham at han kan søke kunnskap, kjøpe bøker og bøker som er nyttige, hjelpsomme forkynnelse, han også kan hjelpe mennesker er vanskelig, gi almisse , hjelper slektninger, og forlot sin arving i velstående omstendigheter.
Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa,
"Betydning: hånd på hånd er bedre enn under. Som er over den hånden som gir (berinfak) og under hånden som mottar (forespørsel). "[9]
Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam gang fortalte Sa'ad bin Abi Waqqash,
"Betydning: Ærlig talt, har du forlatt arving i en tilstand rik (rike) er bedre enn du forlot det i en tilstand av Faqir, hever de hendene (tigging) til mennesker. Og ikke en levende at du menginfakkan kautujukan å søke Guds ansikt, men du vil bli belønnet for det. "[10]
[Kopiert fra boken The Road to Heaven Sciences Etterspørselen "Etterspørselen Free Science", Forfatter av Yazid ibn Abdul Qadir Jawas, Publishers Bibliotek At-Taqwa, PO BOX 264-16 001 Bogor West Java - Indonesia, Rabi'uts Thani Først publisert 1428H/April 2007M]
Råd for Organisasjonen grunnlegger, Jama og Party

[Tafsir Al-Quran Surat Al-An `am: 159]
Av Al-Ustadz Aunur Rofiq bin Ghufron

"Betydning: De som dele deres religion og (delt) i flere klasser, ikke en tøddel av ansvar overfor dem. Sikkert ingen av deres virksomhet er (opp) til Allah, så Allah vil fortelle dem hva de gjør "[al-An` am: 159]
Prolegomena Forplantning Institute i dag spredt overalt. De satte opp organisasjoner, partier og noen bønner, hevder de å kjempe for islam. Men realiteten er, blir de brutt to-delt. De føler gruppen er mest sant, var dens tilhengere stolte av sine ledere, er avgjørelsen av det lederen som guddommelig åpenbaring ikke å bli nektet og må følges, truet ham på livet da kritisert for feil beslutning, ikke å kritisere, men ønsker ikke å bli kritisert, noen ganger nektet forkynnere fraksjon anses ikke skadelig for gruppen selv om predikanten hadde rett, de føler seg trist når medlemmer exit. Dette er en virkelighet som ikke kan nektes for de som kjenner sin natur.Virkelig så måten vi kjempe for islam? Insha Allah ved å observere den følgende diskusjonen og Sunnah lærde fatwa vil vi vite svaret.
Generell betydning av avsnitt Ibn Katsit rahimahullah sa: "Medlemmer av tidligere religioner er uenige med hverandre i et mønster av tenkning. Hver hevde at hans gruppe er riktig, folk er også i konflikt med hverandre i religion, ble alt tapt bortsett fra en som er Ahlus Su'nnah Wal Jama'ah, at de som holder fast ved Koranen og Sunnah Rasululloh fred ' alaihi wa sallam, og den første generasjonen av følgesvennene til Allah 'og tabi'in anhum og lærde av muslimene (Salaf) fortid og nåtid, som fortalt av Imam Hakim i sin bok Mustadrok når Rosululloh sallallaahu' alaihi wa sallam ble spurt om gruppen som overlevde, da han sallallaahu 'alaihi wa sallam sa: "Dette er mennesker som følger Sunnahku dag og beste venn" [Tafsir Ibn Kathir 5/282]
Dette verset blir tatt på alvor av de lærde av Sunnah, derfor var det veldig heldig når vi Dalat ta sin vitenskap. La oss se på deres råd.
PARAGRAPH FAWAID [A]. Logg av polyteister, som brytes til dem fra hverandre. Rahimahullah Ibn Kathir sa: "Folk liker å endre og forvandle polyteist religion, sin tro mot flertallet vil, men avvise andre. De forlater sin religion som jøder, kristne, Magians, avgudsdyrkere, og alle tilhengere av en falsk religion, som fastsatt i dette verset (Al-An `am: 159)" [Tafsir Ibn Kathir 6/282)
[B]. Unngå å skade partiet og klassen enhet og religioner Ibn Jarir At-Thobari rahimahullah sa: "Folk som mistet sin tro og virkelig forlot partiet og gruppen har delt velsignet religion Allah til sine tjenere, slik at noen blir jødisk, kristen og zoroastrisme. Dette kalles splitt, de bergolong fraksjonene vil ikke forene, forstår de den sanne religion, men forlot det og splittende "[Tafsir At-Thobari 8/78]
[C]. Splittende snarere enn klasser av mennesker av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam Fortalt av ibn Abi Hatim og Sheikh Abu Al-Sudi at verset "O Profet beordret deg til ikke å bekjempe dem", deretter slettet disse bestemmelsene med bokstaven Al-Baqoroh: 92, og han sallallaahu 'alaihi wa sallam befalt å bekjempe dem. Abul Ahwash sa: "din profeten Muhammed sallallaahu 'alaihi wa sallam uskyldig av sin tid til tvisten" [Durul Mansur 3/400]
Den faidah den andre, er det svært mange, som skrevet i boken og andre kommentarer.
Organisasjonen, og lovlig parti Organisasjonen er en samling av noen mennesker som har oppgaven med hver med samme mål og ordnet strukturert.
Unity er en sammensatt av flere deler som er forent i en institusjon.
Settet er en organisasjon eller forening som samlet på ett sted for en ideologi [Dictionary of Contemporary Indonesian: 1063]
Stiftelsen er en juridisk enhet som ikke er medlem, adressert av styret, ble grunnlagt med det mål om sosiale tjenester og bistand som skoler, sykehus og så videre. [Side: 1727]
Et politisk parti er en samling av mennesker som har prinsipper, retning, visjon og felles mål i politikken. [Side: 1099]
Fra ovenfor i bakhodet at en organisasjon eller gruppe etablert for å verdslige anliggender i henhold til sin juridiske opprinnelse er lovlig, med mindre organisasjonen bærer mafsadah eller personlig skade, rase eller religion islam, så det er haraam, som den foreslåtte regel som sier at al-fil-asyya ashlu '-al-ibahah (tillatt lovlig opprinnelse av alle ting).
«Han er Allah som gjorde alt på jorden for deg" [al-Baqoroh: 29]
Etablering ORGANISASJON LOV forkynnelse Hva om de etablerte partier, bønner, grupper med mål om forkynnelse? Her er svaret.
"Og ikke inkludere de som tilskriver partnere til Allah er de som deler deres religion, og de ble noen av klassene. Hver gruppe var fornøyd med hva som er i sin klasse "[Al-Rum: 31-32]
Rahimahullah Ibn Taymiyyah sa: "Det bør være for alle å løfte folk til å invitere folk til å følge mønsteret av livet og dets regler, elske og hate for ham annet enn profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam Sunnah og ijma lærde. Ekspertene karakterisere deres kjetteri hevet leder av dette folk, eller folk gjør reglene som resulterte i brukket i stykker, fordi de elsker å følge folket reglene og fraksjonen fiendtlig til personer som ikke følger fraksjon "[Dar'ut Ta'arudh 1/149]
Da han rahimahullah sa: "Og man bør ikke lage lover som han elsket menneskene, eller fiendtlige til de grunnleggende reglene, ikke regler som er fastsatt i Koranen og Sunnah til Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam" [Majmu Fatawa Ibn Taymiyyah 20 /164]
Shaykh Salih Fauzan (medlemmer av Ulama Kibarul Saudi Arabia) spurte: "Vi hører ofte om menigheten, menigheten (fraksjonene) Islam i dag som har spredt seg globalt. Hvor lenge denne navngiving?
Han svarte: «The Messenger sallallaahu 'alaihi wa sallam har fortalt oss hvordan du gjør godt han ikke la noe som kan bringe disse menneskene kepda Allah, men han måtte forklare det, og ikke la noe som gjør folk langt borte fra Allah, men han måtte forklare det.Inkludert dette tilfelle du spør, han sallallaahu 'alaihi wa sallam sa: "Sannelig, den som av livet (etter jeg er død) vil finne mye av tvister.Hvordan takle når disse hendelsene forekommer? Han sallallaahu 'alaihi wa sallam sa: «Plikt til deg å holde på sunnahku fire første kalifene og Sunnah av rettledede etter meg, bør du holde ham, og gir gigitlah med gerahammu, holde seg unna den nye saken, som hver ny sak om kjetteri og hvert bud «ah og hver innovasjon er tapt".(Klassifisert som Sahih al-Albani Se Al-Irwa:. 2455) Så fra en eksisterende menighet, da han sto på oppdrag av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam og hans følgesvenner, spesielt de fire første kalifene og strålende tallet, menigheten og grupper hvor vi går i den, og vi må arbeide sammen med dem. Menigheten er menyelisihi instruksjoner av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, må vi holde deg unna, selv om han sa den islamske menigheten.Størrelsen er ikke navnet, men en realitet. Navnene er mange og vi har vært vitne frodig overalt, men null og løgn også. Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa: "Det har blitt brutt for det jødiske folk fra hverandre utvidet sytti-to grupper, og disse menneskene vil bepecah delt i sytti-tre sekter, alle i helvete bortsett fra én. Vi sa: 'O Allahs sendebud Hvem er han? Han sallallaahu 'alaihi wa sallam sa: «Folk liker meg på standen i dag og stå til Sunnah min beste venn"
Denne informasjonen er klart og levende. Hvis vi møter denne menigheten og dens tegn, følger de Sunnah av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam og hans kompanjonger, da de er sanne muslimer.Menigheten er menyelisihi denne banen, og gikk på gaten den andre, menigheten var ikke vår klasse, og vi ikke skriver dem, går vi ikke i det, og de ikke faller inn under kategorien vi er, er de ikke kalles Jama «ah, men de var firqoh (splittende klasse) av firqoh tapt. Derfor menigheten er ikke der, men på høyre manhaj, mannen forent på den, mens baatil må dele og ikke forene, sier Allah SWT.
"... Og hvis de slår bort de faktisk er i en feide (med deg)" [Al-Baqarah: 137] [Al-Al-Mufidah Ajwibah en As'ilatil Manahajil jadidah 6-8]
Shaykh Bakr Abu Zaid bin Abdullah (Saudi Arabia Ulama Kibarul medlem) sa: "Ingen skal oppnevnes for å invitere disse menneskene på veien, men Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam og Profeten Muhammed sallallaahu' alaihi wa sallam. Alle som plukket fra hverandre Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam som guide på livet da han gikk seg vill og innovasjon eksperter "[Hukmul intima Ilal Firoq wal Jama'at Islamiya wa Ahzab: 96-97]
Sheikh Abu Anas Ali sa: "Sannelig partiet og gruppen som har regler menyelisihi Koranen og Sunnah er avvist av islam, fordi det er ikke noe argument fra Koranen og Hadith som tillater muslimer tilhører en fest og bergolong- gruppe, tvert imot finner vi mange tekster som fordømmer etablering av flere partier og grupper, slik som hans ord spesifisert i Al-An `am: 159 og Ar-Rum: 32, vi kjenner virkningen selv i nærvær av mange partier og grupper av andre gjensidig bakvaske, spott og memfasikan, kanskje enda mer enn det, mengkafirkan andre uten argument "[Kaifa Nualiju Waqanal Alim 199-200]
Forplantning virkelig ikke går uten organisasjon? Sheikh Abu Anas Ali sa: "Det er folk som sier:« No way vil sette opp og spre propaganda, men hvis regi av partiet og fraksjon ". Så vi sa: Shaykh Ibn 'Uthaymeen sa: «Denne uttalelsen er galt, men heller være sterk og spredning propaganda er sterk når stikker kepda Koranen og Sunnah til Profeten sallallaahu' alaihi wa sallam og de mange som følger profeten 'alaihi wa sallam og hans følgesvenner. Vit, O ungdom! Faktisk antall menigheten eller gruppen er en smertefull faktum at sunn og ikke fakta. Jeg synes muslimer bør være bare ett parti, nemlig tilbake til Koranen og Sunnah til Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam "[Al-Islamiyah Shohwatul Dhowabith wa Taujihat av Shaykh Ibn' Uthaymeen: 258-259]
Shaykh Ibn 'Uthaymeen, kan Allah ha nåde sa: "Som et folk-brutt å splitte inn så mange grupper slik at hver sa han var den mest korrekte, er ikke bare bare, selv de vurdere kjettersk en annen gruppe, en annen gruppe membid'ahkan, få folk bort fra gruppen en annen, er det ingen tvil om at dette er pendiskreditan og uførhet for muslimer. Dette er det kraftigste våpenet for å ødelegge den islamske vekkelsen er full av velsignelse. Deretter må du anbefaler våre brødre, du bør være United, unngå fragmentering, sannhetens vei kembalikah Dette er en plikt for enhver muslim "[Study of hver måned ved Shaykh Ibn 'Uthaymeen første utgave p.31]
Al-Al-Albani Muhaddits da spurte: "Hvordan er synet på islamsk lov, til muslimer bergolong-klasse, forskjellig partisan sammenslutning av islam, når systemet er forskjellig fra hverandre, måten, hans kall, og annerledes aqidahnya fundament holder sitt grep, korrigere når bare én gruppe, som nevnt i saheeh hadith?. Han svarte: "Det er ingen tvil om for folk som er kunnskapsrik av Koranen og Sunnah, og forstå med en forståelse av den velsignede gjerninger salafush Allah, som tilhører et parti, delta forskjellige grupper berfikirnya mønster, er dette en først. Og manhaj eller ulike måter og metoder for alle, dette var den andre, da islam tillater ikke det i det hele tatt, forbyr også vår Skaper Allah oss fra hverandre brutt til ikke bare ett vers, for eksempel en Ar-Rum: 32, Hud: 118-119 I dette verset Allah ikke utelukker konflikter er uunngåelig, (fordi dette er vil kauni skulle skje, heller enn viljen syar'i), så Gud bare velsignet med å ekskludere grupper, nemlig: «Hvis folk blir velsignet av Raabmu"[Hud: 119] [Fatawa Shaykh al-Albani kassett nummer: 608, eller se bok Kaifa Nualiju Waqianal Alim: 201]
Shaykh Ibn Jibrin da spurte: "Hvordan kan den muslimske loven etablere et politisk parti?" Han svarte: «Islam kaller oss sammen, og brutt å forby oss fra hverandre, er muslimer forbudt brutt to-delt basert på hans ord i Al-Imran: 105 , brev av Ar-Rum: 31-32
Lærde av Sunnah beskrivelsen over er det klart at fakta, fester og klasser som stiftelser avvike fra Sunnah er ikke årsaken til den økende propaganda Islamiyah, men ellers skade aqeedah av folket.Hvor mange partiledere å rettferdiggjøre ulovlig, rettferdiggjøre kjetteri og polyteisme, lojal til en annen religion enn islam fordi de ønsker å finne etterfølgere og ønsker å finne et sete. Men det motsatte skjer ved en individuell forkynnelse av Sunnah lærde som kommer tilbake til forståelsen salafush rettferdige, de lyktes, var de United, selv om et annet sted og tid. Se Imam Ahmad rahimahullah propaganda og andre hadith forskere, jurister og kommentatorer salafush Salih, Ibn Taymiyyah, Muhammad ibn Abdul Wahhab og Sunnah lærde som nettopp hadde dødd, for eksempel Ibn Baz, al-Albani, Ibn Uthaymeen og andre som har dødd enten verden, eller som fortsatt er i live, deres virkelige oppdrag, lyser verdens befolkning, rohmatan lil ALAMIN. De klarte å utrydde polyteisme og kebid'ahan, en meget farlig sykdom som skader verden monoteisme og Sunnah, men de ikke etablere et parti, organisasjon, og menigheten tapt.
Farekategori fanatiker Sheikh Al-Rabi ibn Hadi Madkhali sa: "Det er noen forskere har beskrevet skadene forårsaket av mennesker som er fanatiske til skolene i islam eller gruppe, hvorav Ibn Qayyim Al-Jauziyyah, beskriver han skaden som følger.
[1]. Nash er sterk mot Koranen og Sunnah, på grunn av fanatiske grupper, og noen ganger hadde nok med uttalelsen.
Forfatteren sa: "Ja de gjør, faktisk, mange tilhengere utsatt for magi og bedratt av sine ledere, så det er det de religiøse ledernes.
[2]. Tar hadith er svak og falsk som grunnlag for å opprettholde sin mening, de selv ligger og tør å gjøre hadith for å støtte sin mening.
Forfatteren sa: "Blant funksjonene til innovasjon eksperter, nektet de og tok saheeh hadeeth svake hadith".
[3]. De satte den oppfatning av mennesker som anses kunnskapsrik i dag enn på rettferdige salafush vitenskap lærde.
Forfatteren sa: "Ja, fordi lærde av den Salaf av gamle anses ikke vet fiqhul waqi" eller politisk, og ladet med påståtte dårlige "
[4]. Fanget av personlige mening, og ønsker ikke å ta vitenskapen eller sannheten av de andre skolene, ønsker ikke å lese råd av presteskapet, på grunn av fanatiske ledere
Forfatteren sa: "Ja, ikke noen få ledere som er korrupte aqeedah og dens moralske, men som en leder, være et speil av livet av sine tilhengere".
[5]. Vanligvis lov eller vedtekter for hver klasse av proposisjoner syar'i stille enda membecinya.
Forfatteren sa: "Ja, hva er ikke, fordi laget perumusnya fra ulike bekker, mens bestemmelsene tatt ved flertallsvalg, det er der mye av vinner.
[6]. Spredning av taqlid, stiv og lukket døren til ijtihad.
[Oppsummert fra At-Taasshub wa Al-Dzamim Atsarohu av Rabbi Dr. Umar bin Al-Hadi Madkhali 5-15]
Shaykh Bakr Abu Zaid bin Abdillah forklarte at det var førtien fare med etablering av islamske partier og grupper av dem.
1) De binder Wala og bara eller lignende og hater folk på grunn av klasse. 2). De fleste grupper / gruppe som kaller seg gruppen / klassen av skadelige Islam Islam, se Baha'iyah og Qodyaniah grupper, og så videre. 3). Vi spurte: "Er noen part tillates dersom matchet av den andre parten i et land? Hvis svaret kan være, dette er en urimelig svaret, og ønsker ikke dette å være gode mennesker. Hvis ikke snudde, hvordan tillate seg selv og hindre at andre mennesker? Selv om alle partiene de angivelig ønsker å forsvare islam ». 4). Hvor mange politiske partier er i utgangspunktet bare bare stillhet av de grunnleggende prinsippene i islam, som til slutt ødelegger islam og den islamske da'wah å være dyster. 5). Med eksistensen av flere grupper i kroppen av muslimene viste en splittelse i det 6). Med så mange partier ville kastrere virksomhet islamske veldedighetsorganisasjoner 7). Hver klasse av Parati og skjule sannheten om islam på grunn av sykdom fanatiske grupper. 8). Partier og grupper må være en muslim brorskap 9). Med etableringen av mange grupper må sies opp og ga en dårlig tittel til en annen gruppe. Det er karakteristisk for den ødeleggeren av uvitenhet om islam. 10). Partier og grupper er bygget på grunnlag av lyden så mye, ønsker ikke dikriitik og nektet. 12). Ved første partiet ble stiftet for å skape en islamsk veldedighetsorganisasjon å være et menneske som bertauhid, men generelt blir til en merkelig form i kroppen, fordi de ønsker å konkurrere med den annen part. 13). Den mest åpenbare fare for etablering av grupper og partier er en vei som fører til forsvinningen av Guds misjon i samsvar med Sunnah til Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam 14). Propaganda av partiet grunnlagt på tankemønstre og Design Group
Dette skyldes blant annet fare for fremveksten av mange partier og grupper. For de som ønsker å skade andre, kan du lese boken Hukmul intima 'Ilal Firoq Ahzab Wal Wal Jama'at Al-Islamiah ved Shaykh Bakr Abdullah Abu Zaid saken. 135-152]
Muslimer må-brutt å splitte MEN MÅ forene Bakvaskelse som vises på slutten av tiden som muslimsk knust til delt opp i flere grupper, hver gruppe hevder retten, som jødene og de kristne, ble de brutt to-delt og den fraksjonen som hevdet at eneste sanne
"Og jødene sier:« Den kristne har ikke et grep ", og de kristne sier:« Jødene hadde ikke et håndtak noe ". Men de (begge) gjøre boken "[Al-Baqarah: 113]
Som for argumentet som forklarer bringe muslimer må brytes til ende-skillet dem er hadith av Allaah Anas bin Malik 'anhu, profeten sallallaahu' alaihi wa sallam.
"Se Israels barn brutt å splitte inn syttien, og virkelige mennesker vil bli brutt å splitte inn syttito, alle av dem i helvete unntatt én, og han er en forsamling" [Ibn Majah HR; 3983] klassifisert som Sahih Sahih Al-Albani Ibn Majah 2/364.
Betydningen av menigheten i denne hadith er å gå tilbake til Haq, eller som forklart av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, det vil si dem som står til Sunnahku den dagen og Sunnah min beste venn.
Muslim splittelse kauny dette er skjebnen (Guds vilje for å lage den) som på slutten av tiden folk av profeten Muhammed sallallaahu 'alaihi wa sallam hverandre må brytes til, men det betyr ikke at vi kan brytes til-splitt, som argument som alltid gjentatt av eksperter bud ah for å dekke deres skam, postulat de en falsk hadith ikhtilafu umati nåde '(dette splittelse er en velsignelse). Vet disse ordene er ikke hadith profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam men den falske hadith. Shaykh al-Albani sa: "Forskere har prøvd å finne en hadith ekspert Sanad av denne hadithen, men fant ikke den" [Se Genealogy av hadithene Dho'ifah 1/141]
Deres forslag er absurd, fordi umulige folk som kjempet og slått i stykker av livet hans er full av nåde. Er ikke par krangle truet når hans sjel, hvordan å være uenig i form av religiøs tro og overbevisning og følelse av nåde! Derfor kritiserte innovasjon ekspert og fanatisk gruppe mennesker som føler smerte ham Bika feil.
Vet dette splittelse er en test for dem som tror, ​​la dem velge den rette vei og lar den andre tapt. Som for argumentet om nødvendigheten av en helhetlig, ikke delt og slått i bergolong-klassen.
"Og hold dere alle til stroppene (religion) til Allah, og ikke skilsmisse uorden, og husker favør av Allah til dere når dere først (perioden av uvitenhet) fiendtlig fiendtlighet, Gud forener hjerter, så Gud blir for deg fordi det favoriserer de som brødre "[Ali-Imran: 103]
Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa.
"Gud velsigne deg og hater deg tre tilfeller av tre tilfeller, han velsigne deg hvis du tilber Ham og ikke knytte noe til ham, og hvis du holder fast i tauet Allahs alt og du ikke er brutt to-split" [Rapportert av Muslim: 3236]
HVORDAN MUSLIMER united? Vers og hadith ovenfor viser hvordan å forene muslimene, at vi bør gå tilbake til tau av Allah, mens Allah er meningen med tauet av Koranen og Sunnah som beskrevet i hadith.
«The Book of Gud er den Gud som strakte et tau fra himmelen til jorden" [Se Genealogy av As-Saheehah 5/37]
Som for argumentet som viser at As-Sunnah herunder tau av Allah, profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam.
"Jeg forlater deg to ting, vil du ikke gå tapt for alltid er boken Allahs og Sunnah Hans profetens [HR 1395 stammer fra Imam Malik Omar Allah 'anhu dihasankan av Al-Albani i boka Manzilatus Sunnah fil Islam 1/18]
Muslimer i dag er ikke nok å bare bepegang Koranen og autentisk hadith å forene folket, fordi innovasjon eksperter hevder også å følge Koranen og Sunnah, men de hadde falt og brukket to-delt, fordi Det var ikke muslimer forenes, men da i lasterommet til Koranen og autentisk hadith følges av en forståelse salafush Salih, fra blant følgesvennene, tabi'in og Hadith-eksperter, fordi hvis folk forstår argumentet tegnet tekstene med å forstå den rettferdige salafush ville de ikke har brutt i stykker selv om de er uenige om et problem, fordi de feile på spørsmålet ijtihadiah høsten.
Som for argumentet om nødvendigheten av å forstå argumentet om tekstene med forståelse salafush rettferdige er som følger.
"Folket det foregående annen i første omgang (til islam) blant folket og Anshor innvandrere og de som følger dem godt, er Gud fornøyd med dem og de glade Gud, og Gud, og Gud beredt for dem et paradis under hvilke elver flyter, der for å bo der for alltid. Det er den store "[At-Tawbah: 100]
I siste vers Allah roste følgesvennene og de som følger dem godt, som nå er kjent som Sunnah Wal Jama'ah ahlus eller tilhengere salafush som-Salih.
Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa.
"Den som kommer over den (splittelse) bør han holde seg til Sunnah av kholifah Sunnahku og som viser godhet og veiledning, dette Sunnah gigitlah jekslene" [Tirmidhi 2600 og andre Al-Albani dishahihkan se stamtavle As-Saheehah 6 / 610]
Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam ikke bare rådet hans folk til å følge Sunnah, men også til Sunnah venner uansett.
Abu Burdah av Allah 'anhu, profeten sallallaahu sa alaihi wa sallam.
"Og min venn er en som kan være klarert til mitt folk, så hvis de hadde gått, vil da komme det som er lovet til mine folk" [Rapportert av Muslim, 4596]
Imama rahimahullah Nawawi sa: "Betydningen av" hva som ble lovet "fremveksten av innovasjon, en ny sak i spørsmål om religion, og fremveksten av bakvaskelse" [Sharh muslimske imamen 16/83]
Videre forståelse av folk som avviser det vil være tilbøyelig til å være venner på den forsvunne.
"Og de som motsetter budbringeren etter at åpenbare sannheten for ham, og følg sti som ikke er måten de troende. Vi lar ham fritt til feilen som har mestret det, og vi legger det inn i Jahannam, at Jahannam og en ond fristed "[An-Nisa: 115]!
Shaykh al-Albani sa: "Det er sant det som sies av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, at muslimer i dag-med unntak for et fåtall av dem, når de ikke holder fast ved Allahs bok og Sunnah til Profeten sallallaahu' alaihi wa sallam de seg vill og foraktelige, er det fordi de klamrer seg til den oppfatning av deres leder.
Når tvister oppstår, er de i utgangspunktet re-etablering av lederen sin, hvis det er tegn som passer, de tar, hvis ikke, de nekter. Selv noen av dem sa: "Hver vers eller hadith i strid med deres mening, da dimansukh (slettet)". Må Gud ha nåde med Imam Malik kan Allah ha barmhjertighet, sa han: "Og ikke vær et godt løp på slutten av denne alderen, men når de kommer tilbake som de første lærde å forbedre folket" [Hajjatun profeten 1/71]
I konklusjonen de lokale lederne skal invitere folk til å gå tilbake til den rettferdige salafush forståelse når du skal ta argumenter fra Koranen og Sunnah, slik at folket forblir samlet og ikke følelsen selvrettferdige og fordømmer de rettferdige.
Figurerer hans folk bør være forsiktige i ledende muslimer ikke å være årsaken til skader på mennesker.
Tsauban av Allah 'anhu, profeten sallallaahu sa alaihi wa sallam.
"Faktisk er jeg redd de fleste av mine folk er lederne av den misvisende" [Tirmidhi 2155 klassifisert som Sahih al-Albani Sahih al-Jami '2316]
Figur folk bør frykte foran Guds dom over de som følger klaget til oppstandelsens dag. Les brevet Ibarhim: 21-22 og et brev Ghofir: 47-48, brev av As-Saba: 31-33. Forhåpentligvis Allah gir veiledning til oss alle, en leder som inviterer folk til Haq er velsignet av Allah Jalla Luhu Jala.
[Kopiert fra bladet Al-Furqan, Issue 6, Th. Syvende 1429/2008.Publisert Av Lajnah Da'wa Al-Furqan Ma'had Al-Islami, Adresse: Ma'had Al-Furqan, Srowo Sidayu Gresik i East Java]
Råd for Preacher Salafi



Av Shaykh Muhammad bin Salih Al-Uthaymeen


Blant predikantene som adab kreves for å kjøre dem, er en gjensidig hjelp blant dem. Og de bør ikke ønsket at hennes ord er akseptabelt og skal gå foran andre. Men skulle ønske en predikant er å forkynne (sannheten), fikk enten selv eller andre. Så lenge du ønsker er opprettelsen av religion (på jorden) ikke så trenger du perdulikan hvor den vil spre sannheten, enten fra deg eller andre.
Det er sant at man ønsker å godhet var det i hånden, men han bør ikke motsetter seg det hvis hvis det er også godt i hendene på andre. Som er obligatorisk for ham til Allahs religion kommer opp fra hvor som helst. Hvis en misjonær har bygget opp sine tanker om denne regelen, så vil han hjelpe sin bror i å forkynne på Guds vei mer menneskelig skjønt tilbøyelig til andre enn seg selv.
Er obligatorisk for predikanten var blant dem jobbet sammen og rådførte hverandre, stå på en fot og kjempet for Gud, enten to og to, eller tre eller fire [Saba: 46]
Hvis vi har sett at kjetter forkynnere kan forene og hjelpe hverandre, så hvorfor forkynneren ikke praktiserer sannheten av dette? Slik at de kan rådet, råd hvis det er noe galt, både i vitenskap og metoder for propaganda eller på annen måte.
Hvis vi ønsker å ta hensyn til tekstene i Koranen og Sunnah så vi vil møte som Allah Ta'ala har karakterisere troende med saifat egenskaper som tilsier at de var forent og hjelpe hverandre hjelp.Allah Ta'ala sier.
"Hvilket betyr: Og de som tror at menn og kvinner, sebahagian de (er) en hjelper for en annen sebahagian. De spurte (å gjøre) som ma'ruf, hindre den fra å være onde, etablering bønner, praksis vanlig veldedighet og de adlyder Allah og Hans sendebud. De vil bli gitt nåde av Gud. Allah er mektig, Wise "[At-Tawbah: 71]
Og Allah sier også.
"Hvilket betyr: Og la ingen av dere kaller en klasse av mennesker til dyd, sendt til ma'ruf og forhindre det fra å være onde, de er de heldige. Gjøre og ikke være som de folk til å spre og komme i tottene på hverandre etter en klar forklaring til dem, er det de som får streng straff "[Ali-Imran: 104-105]
Tillat å overta Satan inn i hjertet av en predikant, en forkynner av hat mot semisalnya hvis det lykkes i forkynnelsen. Han var ikke glad da ingenting fungerer som forkynnelse, selv om han hater egentlig andre mennesker mer avansert og mer akseptabelt for mennesker.Derfor Shaykh al-Islam er rahimahullah sagt om definisjonen av misunnelse: "Hasad er hatet av ens velsignelser som Gud skjenket andre. Selv kjent blant de lærde at misunnelse er ens ønske vil favorisere tap av andre. Sier vi nok en gang at misunnelse er hat (noen) ville favorisere Gud skjenket andre mennesker, både menn er villige til å fjerne hyggelig eller ikke ".
O predikant, obligatorisk for deg å hjelpe en fyr bror i misjonær predikant, selv om han var mer vellykket og administreres fra deg i oppdraget, så lenge du bare vil etableringen av religion Allah.
Vit da, min bror, som kjetter forkynnere ønsker å splitte forkynner av sannheten, fordi de vet at unionen (predikanten av sannheten) er en suksess fordi, mens de delt er på grunn av svikt. Allah Ta'ala sier.
"Det betyr: Du skal ikke argumentere, som fører deg til å vike og miste styrke og være tålmodig. Sannelig Allah sammen med dem som tålmodig "[Al-Anfal: 46]
Ingen tvil om at hver enkelt av oss må ha en feil, derfor er vi forpliktet til gjensidig hjelp i å fjerne disse feilene, i form av å kommunisere og forklare feilen. Kanskje vi trodde det var en tabbe, men det var ikke så på denne måten (kommunikasjon) vil vi vite hva som er galt.
Som for å gjøre feil som et våpen for å skjelle og fremmedgjøre folk fra denne personen, så er det ikke inkludert trekk av troende særlig som predikant.
På den siste (delvis) ungdoms-alhamdulillah-begynne å gå på en rett linje i forkynnelse, men det er en feil i det at de klamrer seg til sin egen mening uavhengig av andres meninger (fra presteskapet-pent), selv blant dem er ujub med vitenskap og trodde de hadde skjønt uvitenhet er iboende i dem.
Blant feil hans, han underslår andre og uvillige til å underkaste seg sannheten, selv nevnte for ham en prest av muslimene som har vært kjent for å være vitenskapelig, religiøs og amanahnya. Han sa: «Hvem er den personen (Alim), er han ikke mannen, og jeg er også en mann!
Da anerkjennelsen som menn er bare basert på ren dumhet. Du finner det ikke kan kombinere argumentene. Han tar ett argument og la de andre argumentene. Han bryr seg ikke om han ble fortalt: Tenk tenke og se på alle de argumentene og se på den oppfatning av lærde jumhur. Men disse menneskene ikke ønsker å tenke og anta at den ikke samsvarer med det er over sleaze og bare han som er sannheten som om han fikk en guddommelig åpenbaring.
Ingen tvil om at dette er feil metode. Bør ikke være for noen å tro, at noen andre ville være galt, og han er riktig i tilfelle døren ijtihad er fortsatt åpen. Hvis personen mener dette, er det som om han satte seg på tronen profet og helgenstatus. Hvis noen andre kan gå galt og du kan også gå galt, og du forkynner sannheten som også forkynt av selainmu. Det er der flertallet av ungdom (salafi-pent) tilskriver seg til en bestemt gruppe eller en from person og ta og forsvare det enten rett eller galt. Dette kan føre til splittelse og undergrave deres makt. Og dette gjør de unge mennene som sti og denne religionen som en sladder og fornærmelser av villedet.
Obligatorisk for oss å være mennesker som har blitt feilaktig tilskrevet Gud.
"Hvilket betyr: Sannelig (religiøs monoteisme), er det religion dere alle, er religion en, og jeg er din Herre, så hold plikt til meg» [Al-Mukminun: 52]
Og er obligatorisk for oss er å forene rekkene, men det betyr ikke at vi er forpliktet til å forene mening eller ikke må tvist (som er tillatt) fordi det ikke er mulig. Men jeg sier: I tilfelle av en tvist mellom oss i form av en mulig tvist, er det obligatorisk å holde våre hjerter for ikke å krangle og våre hjerter bør holde sammen og bo i kjærlighet (for Gud).
Jeg viste for eksempel i et mindre problem i forhold til det kritiske spørsmålet i islam er å sitte (hvile) i bønn når du går opp til den andre eller fjerde rak'ah, en del av de lærde her vurdere Sunnah og noen anser ikke Sunnah og andre detaljering problemene.
Denne tvisten har vært berømt, men hvis min venn tror på forkynnelse disunnahkannya sit (hvile), og jeg er ikke enig med det, så er det lov for oss å gjøre denne tvisten som en grunn til å hate oss de fleste andre, som materiale for oss å spre (feil- feil)? Nei, ved Allah ikke tillatt. Når følgesvennene til Allah 'anhum tvist i et større problem enn dette, er de aldri mentahdzir andre og ikke hater hverandre, så hvorfor vi hater hverandre rett og slett fordi problemet er trivielt i forhold til flere viktige problemstillinger i denne religionen? !
Det er ikke de fleste av oss vet at profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam når tilbake fra krigen Ahzab Jibril kom til ham og beordret ham til å gå til Children Quraizhah fordi de hadde kansellert avtalen, så han beordret følgesvennene til Allah' anhum gikk til Bani Quraizhah sa: " La ikke noen av dere be Asr unntatt i Bani Quraizhah "[HR. Bukhari]. Så de satte ut fra Medina og 'Asr bønn når den tid kom noen av dem sa: "Vi bør ikke' Asr bønn men på Banu Quraizhah, før de også forsinke Asr bønn før tiden utenfor. Og noen andre sier: Asr Vi bønn i tide selv om vi ikke har nådd Bani Quraizhah. Dette ble hørt av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, men han visste ikke klandre en av dem og de er ikke hatet hverandre selv om tvisten er mer alvorlig enn en tvist i saken sit (hvile) når du går opp til den andre eller fjerde rak'ah .
Hva jeg forventer av mine brødre predikanter er at de ikke gjør de problemene at døren fortsatt er åpen ijihad i det som en årsak til splittelse, og gjensidige gremmelse hizbiyyah misforståtte mennesker som er uenige med ham, da dette vil svekke deres makt i øynene til fienden. Du vet allerede at det er mange fiender som lurer oss, men Gud er alltid med ham baragsiapa at det vil være bra og han vil redde verden og den hinsidige, som Allah sier.
"Det betyr: Vi hjelper våre budbringere og de som tror på dette livet og på dagen når vitnene (på timebasis)" [Ghofir: 51]
Jeg ber Allah å gjøre meg og alle dere som et hjelpeprogram av sin religion, og som en predikant som alltid er på toppen av vitenskap og alltid ha miskunn deg over oss alle, faktisk er han giveren.
[Al-Asholah Magazine, Issue 51 av Abu As-Salafi Abdurrohman Lc]
[Kopiert fra bladet Al-Adh-Islamiyya Dzakhiirah Vol. 5 stjerner. 2 Issue 26 Muharram 1428H. Utgiver Ma'had Ershad Ali Al-As-Salafi Surabaya. Jl. Ingen Sidotopo Kidul. 51 Surabaya]
Råd for Preacher Å spre As-Sunnah og Teach Humans
A

Av Sheikh Abdul Aziz bin Abdullah bin Baz


Spørsmål Sheikh Abdul Aziz bin Abdullah bin Baz ble spurt: Vi ber om tillatelse til å gi motivasjon for Shaikh forkynnere og Talib 'ilm (kunnskap syar'i påtale) at de gjennomfører studiene og foredrag over hele landet, fordi faktisk , er det noen deler av vakuum, en predikant og en litt lat og motvillig til å holde de mest krevende vitenskapelige studier og foredrag, hvor dette har resultert i utbredt uvitenhet og ikke vite Sunnah og utbruddet av handlinger av skulke og byr perbauatan ' ah. Må Gud alltid beholde og vedlikeholde Shaykh.
Svare. Ingen tvil, at plikten av de lærde, uansett hvor de er, er å spre sannheten, spre Sunnah og lære mennesker og ikke motvillige eller flau for å gjøre det. Obligatorisk selv for ekspertene å spre sannheten gjennom realfag i deres nabolag moské, selv om de ikke er imamene til moskeer er. Mens prestene ble forpliktet til å forkynne i moskéen, minst til fredag ​​Khutba-preken. Så hver fredag ​​prekener de må ta vare på og møte behovene i samfunnet.
Likeledes bør forelesninger og seminarer, være i stand til å møte behovene i samfunnet, bør utøverne forklare utbredelsen av religiøse saker som fortsatt er vag på samfunnet, forklarer om forpliktelsene til andre, enten naboer eller andre. Uansett, som alle forholder seg til kommanderende det gode og forby urettferdig og inviterer til banen Allah, skal sendes. I tillegg bør også vedta metoden for ømhet og visdom i mendakwahi uvitende.
Dersom presteskapet ikke snakker opp, ikke å gi råd og veilede folk, ville de uvitende folk ser ut til å snakke, som et resultat de er misforstått og misvisende. Det har blitt nevnt i hadith av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, at han sa.
"Hvilket betyr: Sannelig Allah henter ikke ut all vitenskap med berøvelse av tjenerne unna, men Gud vil trekke ut av vitenskap ved å slå av de lærde, slik at når det ikke er mer fromme, mannen vil løfte idioter som ledere, så de spurte (om vitenskap) og så de gir fatwa uten basert på vitenskap, slik at (derfor) sin falske og villedende ". [Rapportert av Imam Al-Bukhari i boken Shahihnya, boken Al-Iman 100]
Måtte Allah frelse oss, og alle muslimer fra alle onder.
Fra denne forklaringen kan være kjent, er det som kreves for forskere uansett hvor de er, både i byer og bygder, både i dette landet og i andre land, er å lære folk og veilede dem i samsvar med veiledning fra Allah og Hans sendebud sallallaahu 'alaihi wa sallam.Da han fant vanskeligheter i dette tilfellet, må de refererer til boken og Sunnah og uttalelsene fra de lærde.
En lærd må lære å dø, som er å lære å løse de vanskelighetene, se uttalelsen blant vitenskapene med et fundament av sine argumenter, slik at måten han kan gi en fatwa for allmennheten og opplyse og engasjere dem basert på etablert vitenskap.
Faktisk, det krever en mann av fag før han døde, selv de vennene sallallaahu 'alaihi wa sallam gang. Så bør hver mann søker kunnskap, forståelse av religion, gjennomgå og studere, nefarious Al-Koranen og leve det, å studere de såkalte Hadith av edel og beskrivelse, og undersøker vurderingene av forskere, slik at måten han kan ta fordelene og vet de tingene som ikke er kjent, kan undervise andre i kunnskapen om at Gud har gitt ham, enten det er hjemme, på skolen, på universitetet, i en moské i nærheten av hjemmet sitt, i biler, på fly, hvor som helst, selv i kirkegården som et sted å begrave de døde, som når ferdig gravlagt, ble folk bedt om å bo for et øyeblikk og så minnet av Gud, slik det ble gjort av Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam.
Det vil si at en from bruk av muligheten i alle passende sted og på ethvert møte av en anstendig, ikke kaste bort den muligheten, og med bruke den til å tilby propaganda til advarselen og levere en god tale, er språk glatt og jevn, for å være årvåken for ikke å Allahs navn uten kunnskap. Wallahu waliyut taufiq.
[Al-Buhuts magasinet Al-Islmiyyah, utgave 36, s.. 127-128, Sheikh Bin Baz]
[Kopiert fra bukuAl-Fatawa aske-Fi Syar'iyyah Masa'il Al-Fatawa al-Ulama Ashriyyah Min Al-Balad Al-Haram Al-Khalid Komponist Juraisy, Issue Fatwa Fatwa Siste Indonesia, oversetter Amir Hamzah et al, utgiver av Darul Haq]
Råd for muslimsk ungdom Science og aktor



Av Shaykh Muhammad al-Albani Nashiruddin



Først ber jeg dere innstendig og meg til frykt for Allah Jalla Jalaluhu, deretter hvilken del / gren av fromhet til Allah wa Ta'ala Tabaarakan som:
[1]. Du skal søke kunnskap rett og slett fordi Jalaluhu oppriktig til Allah, med noe ønske bak det, og en takk svare. Nor ønsker å være ledende i vitenskap forsamlinger. Hensikten med å studere er å oppnå en grad at Allah har spesialisere Jalaluhu til de lærde. Hans Ord.
"Det betyr: ... Allah vil opphøye dem som tror blant dere og de som fikk en viss grad av kunnskap ...?" [Al-Mujaadilah: 11]
[2]. Styr klar av saker som kan menggelincirkanmu, har den mest "Thalibul Ilmi" (kunnskap søkere) styrtet og falt på ham.
Blant de forhold som:
[A] De svært raskt dominert av naturen ujub (forundret over meg selv) og bedratt, så ønsker å ri sine egne hoder.
[B] Fjerne fatwa til seg selv og andre i henhold til det som vises i hans syn, uten å spørre om hjelp (fra meningene) av Salaf av dette Ummah forgjengere, som hadde forlatt "arv" av kunnskap som opplyser og belyser vitenskapens verden Islam. (Arven) at dersom det brukes som et verktøy i arbeidet med ferdigstillelse av ulykker / katastrofer stablet opp langs løpet av tiden. Som hvor vi har kommet gjennom / følelse, der hele tiden er i en veldig mørk svart.
Be om hjelp i uttalelsen ved å henvise til ord og meninger av Salaf, vil i stor grad hjelpe oss til å eliminere en rekke mørkt og vi vender tilbake til den rene kilder til islam, Koranen og AS-Sunnah som Saheehah.
Noe som ikke er lukket for deg bahwasannya bor jeg i en alder der jeg har hatt ham to tilfeller av motsigelser og kontrast, som er den tiden da muslimer, verken aktor eller vitenskapen sheikh, eller lekfolk som har kunnskap, lever i dypet av taqlid , ikke bare i skolen, enda mer enn det bertaqlid på sine forfedre.
Mens vi er i et forsøk på å stoppe slik atferd, inviterer mennesker til al-Koranen og as-Sunnah. Det samme skjer i mange islamske land.Det er visse mennesker som søker hva vi søker, så vi også leve som en "Ghuraba" (utlendinger) som har blitt beskrevet av Messenger for Allah 'alaihi wa sallam i hans ahaadeeth som har blitt tolerert, for eksempel:
"Hvilket betyr: Sannelig islams begynnelse som en fremmed / merkelig, og fremmed vil komme tilbake som begynnelsen, så gjerne for folk som er fremmede"
I noen versjoner, "Profeten alaihi wa sallam sa:
"Det betyr: De (al-ghurabaa) er de med små mengder rundt fromme mennesker, som ikke adlyder dem mer enn de adlyder" [Hadith Rapportert av Ahmad]
I en annen fortelling sa han:
"Det betyr: Det er de som kan fikse hva som har blitt skadet av mann-Sunnahku av Sunnah etter meg".
Jeg sier: ". Vi har opplevd disse dagene, og da vi begynte å bygge en god innflytelse for oppdraget vil bli foretatt av den ghuraba dem, med sikte på å holde de midterste rekkene av unge forbedrede troende Derfor finner vi at ungdom beristiqomah for alvor i de ulike landene muslimer, er aktiv i å holde fast ved Koranen og Sunnah til Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam når han vet keshahihannya ".
Men gjorde vårt spenning vi følte på vei opp i de senere år ikke lenge. Vi har blitt sjokkert over den holdningen av "snu", og de store endringer i de ungdommene selv, i noen land [1]. Attitude, nesten ødelegge innflytelse og god frukt som et resultat av denne vekkelsen, hva som forårsaker det? Heri ligger en viktig lærdom, årsaken er fordi de er rammet av den følelsen ujub (stolthet) og villedet av den klarhet som de er i vitenskapen om hadith. Følelsen er ikke bare rundt hver av de fordrevne muslimsk ungdom, selv for de lærde. Følelser som oppstår når føler de har fordelen med fødselen av denne vekkelsen, for de lærde, forskere og sjeikene som ble spredt i ulike deler av den islamske verden.
Som de heller ikke sette pris på de velsignelser Allah har gitt Jalaluhu Taufik og instruksjoner til dem å kjenne til vitenskapen er rett og deres manerer-adabnya. De er forført av seg selv og tror de har faktisk vært i posisjon og status for visse stillinger.
Og de begynte å utstede fatwaer som ikke kokes rå alias, ikke stå på en forståelse som kommer fra al-Koranen og as-Sunnah. Og jeg så at de fatwaer av de synspunkter som ikke er modne, da de tror det er grunnen til vitenskap er hentet fra Koranen og as-Sunnah, så de ble borte med sine meninger, og også føre mange vill.
En ting som ikke er det samme for deg, som et resultat av det hele dukket en gruppe mennesker ("menigheten") i enkelte islamske land som er høyt mengkafirkan hver menighet, menigheten muslimer med filosofier som ikke kan opplyses i detalj i anledning så snart, enn si vårt mål ved denne anledningen bare å gi råd og minne aktor av vitenskap og du'at (predikanten).
Derfor anbefaler jeg våre brødre og ekspert Sunnah Hadith eksperter som er i alle muslimske land, så vær tålmodig i sine studier, la ikke lure av hva de har oppnådd i form av kunnskap han hadde. I hovedsak er de bare å følge stien, og ikke bare stole på rene forståelser de er eller hva de kaller "sin ijtihad".
Jeg har hørt altfor mange av våre brødre, snakket de ordene, med en veldig enkel og lett uten å tenke på konsekvensene: "Jeg er flid".Eller "Jeg tror dette" eller "Jeg tror ikke det", og når du spør dem; Du ijtihad basert på hva, så tror du så og så? Stole du på en forståelse av Koranen og Sunnah til Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam og ijma' (konsensus) blant de lærde av Friends of the Prophet sallallaahu 'alaihi wa sallam og de andre? Eller tror du dette er bare lidenskaper og forståelsen av den korte i å analysere og beristidlal (gjør argument)?. Dette er virkeligheten, mener bygger på lidenskap, forstå og analysere beristidlal dverg. Det handler i min tro, fordi ujub følelser, overrasket seg selv og villedet.
Derfor har jeg støtt på et fenomen i den islamske verden (fenomen) er veldig rart, se på noen skrifter.
Phenomenon vises når en hadith som var som en fiende, ble en forfatter i vitenskapen om hadith som sier at han har arbeidet i vitenskapen om hadith. Og hvis du går tilbake for å se hans skrifter i denne edle vitenskap, finner du bare en samling av utdrag, utdrag herfra og derfra, og deretter bli et verk. Vel, hvis de faktorer drivkraft (i å gjøre dette), O unge mann? Factor var spørsmålet fordi de ønsker å se og vises på overflaten. Så det er sant at folk sier.
"Følelser av kjærlighet / elsker å utføre ville være å bryte ryggen (vil berkaibat dårlig)"
Igjen jeg råde mine brødre rettsforfølgelse av vitenskap, for å unngå eventuelle uislamsk affekterthet, som føler bedratt av det som har blitt gitt til dem i form av vitenskap, og ikke bli beseiret av ujub selvfølelse.
Til slutt la dem råde råd av denne mannen med best mulig måte, å avstå fra bruk av stive måter og harde i forkynnelsen, fordi vi tror at Allah er opphøyet Jalaluhu når snakket.
"Betydning: Kall på gater Rabbmu mann med visdom og god advarsel, og de debatlah den beste måten ..." [An-Nahl: 125]
Jalaluhu at Allah er ikke å si det, men sannheten (al-Haq), føles den menneskelige ånd tung, så han hadde en tendens til å skryte til menerimannya, med mindre de er villet av Gud. Derfor, hvis kampen mellom alvorlighetsgraden av sannheten av den menneskelige ånd pluss en hardere måte å forkynne stiv, betyr dette at folk i økende grad fjernt fra samtalen propaganda, mens du allerede vet hvilke ord av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam.
"Hvilket betyr: Sannelig blant dere er det folk som viker (menn av religionen), han sa tre ganger".
[Dette råd ble sitert fra boken "Hayat al-Albani" siden: 452-455]
[Kopiert fra bladet: as-Salafi, 5/Th 1420-1421 utgave. sak 41-48, med den originale tittelen "Hukmu Fiqhil Waqi 'wa Ahammiyyatuhu".Ashalah, oversatt av BM Mubarak Bamuallim LC i boken "Biography of Shaykh Al-Albani og Expert Hadith mujaddid dette århundret," s.. 127-150 Publikasjon Bibliotek Imam ash-Shafi'i.]

kilde: http://almanhaj.or.id/ __________ 

Tidak ada komentar:

Posting Komentar