Jumat, 27 Juli 2012

Law of Prayer At Grave, Ord profeten Muhammed sallallaahu 'alaihi wa sallam: لا تجلسوا على القبور ولا تصلوا إليها Ikke sitt på gravene, og ber ikke vendt ham. [Muslim (II/668 nei. 972) fra Abu Martsad Allah anhu]


Law of Prayer At Grave, Ord profeten Muhammed sallallaahu 'alaihi wa sallam: لا تجلسوا على القبور ولا تصلوا إليها Ikke sitt på gravene, og ber ikke vendt ham. [Muslim (II/668 nei. 972) fra Abu Martsad Allah anhu]


Av:
Geistlige Abdullah Zaen, Lc, MA [1]


"RIWAS (Wali Songo Pilgrimage Ritual)", et begrep veldig kjent i ørene enkelte kretser. De syntes å kreve meg for å gjøre det, minst en gang i året. Alt som blir gjort for å samle kostnadene for turen. Da spurte hva som ble gjort der? Svarene er mangfoldig. Noen ønsker å be, be for en forfremmelse, eller for utrustet rizki jevn nedstigning og andre.

Til hvem å spørre? Det er åpent om å mbah verge. Men andre sier at han fortsatt ber til Allah, men så fort gitt dem bevisst valgte de Graves 'linuwih' er.

Som vil bli diskutert i følgende enkle innskriften er ikke lovlig grav pilegrimsreise. Derfor er det forstått Sunnah i islam, hvis i samsvar med siviliserte oppførsel skissert. Men det vil bli observert her er: loven bønn ved graven og ba der. Etter eksponering kan være nyttig!

FØRSTE: be ved graven
Bønn ved graven er haraam, kategoriserer også noen lærde stor synd. [2] Denne praksisen kan føre til skulke og tiltak for å gjøre kirkegården som en moské. Det er derfor vår religion forbyr praksisen. Svært mange tekster av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam som bekrefter det. Blant dem:

A. Ord av hans sallallaahu 'alaihi wa sallam:

لا تجلسوا على القبور ولا تصلوا إليها

Ikke sitt på gravene, og ber ikke vendt ham. [Muslim (II/668 nei. 972) fra Abu Martsad Allah anhu]

Rahimahullah Imam Nawawi (d. 676 H) konkluderer, "Denne hadith bekrefter terlarangnya be vendt mot gravene. Imam Shafi'i rahimahullah sa: Jeg hater handling av ærbødighet til graven blir brukt som en moské. Fryktet for henne og føre til baktale folket etterpå. "[3]

al-'Allamah al-Munawi rahimahullah (d. 1031 H) la til: «Profeten sallallaahu' alaihi wa sallam forbød bønn vendt mot graven, for å minne folket om at ikke forherlige hans grav, eller graver av helgener enn han sallallaahu 'alaihi wa sallam. Fordi de kan være overflødig å tilbe ham. "[4]

Under den opprinnelige loven, forbud mot Profetens sallallaahu 'alaihi wa sallam ovenfor viser at loven forbudte handlinger er ulovlige. Uttalelsen av Imam al-San'ani rahimahullah (d. 1182 H). [5]

2. Profetens ord sallallaahu 'alaihi wa sallam:

اجعلوا في بيوتكم من صلاتكم, ولا تتخذوها قبورا

Laksanakanlah noen bønner du i ditt hjem og du ikke gjør graven. [HR. Bukhari (I/528-529 nei. 432) av Ibn Umar anhuma]

Dette hadith forteller at huset ikke skal tømmes for bønn, for huset som ikke brukes til bønn, spesielt be sunnah, som en grav som ikke var et sted for bønn.

Imam al-Baghawi rahimahullah (d. 510 H), etter bringe hadith ovenfor, konkluderte: «Dette hadith indikerer at kirkegården er ikke et sted for å be." [6]

Lignende konklusjoner ble også presentert av Ibn Batthal rahimahullah (d. 449 H) [7] og Ibn Rajab, kan Allah ha barmhjertighet (d. 795 H). [8]

Ibn Hajar al-'Asqalany rahimahullah (d. 852 H) konkluderer i bredere forstand. Rahimahullah sa han, "Justin er ikke et sted for å tilbe." [9]

3. Ord profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam:

الأرض كلها مسجد إلا المقبرة والحمام

Hele jorden er en moské (et sted for bønn), med unntak for alvorlig og bad. [HR. Ahmad (XVIII/312 nei. 11 788) fra Abu Sa'īd Allah anhu. Sanadnya vurderes sterkt av al-Hakim [10], kan Ibn Taymiyyah Allah ha nåde [11] og al-Albani [12].

Imam Ibn Qudama rahimahullah (d. 620 H) forklare at jorden som helhet kan bli et sted for bønn, unntatt de stedene forbudt å be i det, som i graven [13].

En lignende uttalelse levert av Imam en-Nawawi, kan Allah ha nåde [14] og al-Hafiz al-'Iraqi rahimahullah (d. 806 H) [15].

4. Bønn om profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam:

اللهم لا تجعل قبري وثنا يعبد, اشتد غضب الله على قوم اتخذوا قبور أنبيائهم مساجد

O Allah, ikke gjør min grav en idol som blir tilbedt. Allah er sint på folk som har gjort gravene til sine profeter moské [16]

Imam Ibn Abd al-Barr rahimahullah (d. 463 H) forklarte, "Det pleide å be vendt mot arabiske folk og tilbe avguder. Så profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam var bekymret hans folk vil gjøre hva generasjoner før dem. Vanligvis, hvis død profeten deres, vil de bo rundt graven, som de gjorde mot avguder. Så profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa: "Å Allah, ikke gjør min grav en avgud som tilbes", med bershalat mot ham, baug ned og tilbe ham. Allah er sint på folk som gjør nettopp det.

Profeten Muhammed sallallaahu 'alaihi wa sallam advarte sine følgesvenner og hans tilhengere for å unngå å falle byttedyr til dårlig oppførsel fra fortiden. De ber vendt mot gravene til profetene og gjorde det et mekka og en moské. Som de hedenske praksis av sine idoler. Dette er skulke Akbar! "[17]

5. Hadither som inneholder forbud å gjøre graven som en moské. Herav Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam:

قاتل الله اليهود; اتخذوا قبور أنبيائهم مساجد

Måtte Allah ødelegge jødene. De gjorde gravene til sine profeter som moskeer. [HR. Bukhari (I/531 nei. 437) og muslim (I/376 nei. 530) fra Abu Huraira Allah anhu]

Imam Ibn Abd al-Barr sa at hadith rahimahullah ovenfor inneholder "forbud mot jorden seg på gravene til profetene. Det er også formidle den samme illegitim nedbrutt til andre enn Allah. Denne hadith kan også tolkes til å gjøre forbudet mot gravene til profetene som sentrum for bønn. Noen mening i arabisk i denne hadithen: da det inneholder en forbudt handling "[18].

Etter å ha brakt en hadith som inneholder et forbud mot å bygge moskeer i løpet graver, sa Imam Ibn Mulaqqin rahimahullah (d. 804 H), "Denne hadith argumentet hater bønn ved graven ... Heller be om det, ved siden av eller overfor ham. Det gjør ingen forskjell, alle av dem hater (religion). "[19]


Law of Prayer At Grave




HIKMAH BAK i graven TERLARANGNYA Prayer

Islamske lærde er enige om at tyr til bønnene ved kirkegården er forbudt. [20] Ingenting er tillatt ham, og enda mindre oppmuntre det. De skiller seg bare med å bestemme "illah (årsak) terlarangnya gjerninger; [21]

De fleste av vitenskapsmenn mener at grunnen er fordi graven er identisk med den urene. Fordi landet er blandet med pus av menneskelige lik. Det er også andre forskere som hevder at grunnen er fordi folk frykter det vil falle i skulke.

Blant dem som valgte dette second opinion: Abu Bakr al-Atsram rahimahullah (d. 273) [22], al-Mawardi rahimahullah (d. 450 H) [23], Ibn Qudama rahimahullah [24], kan Ibn Taymiyyah Allah ha barmhjertighet (d. 728 H) [25], som-Suyuti (d. 911 H) [26] og andre.

Etter å ha forklart at hovedformålet med å forby bønn ved graven var fordi man fryktet ville resultere i tiltak for å gjøre kirkegården som en avgud, Imam Suyuti njelaskan klart at hovedformålet med å forby bønn ved graven var fordi folk fryktet at det ville gjøre i graven som en avgud, Imam as-Suyuti memeperjelas, "Dette er den Derfor sharia forbyr slike handlinger. Og dette stuper også inn de siste mange mennesker skulke skulke akbar eller under den.

Ikke sjelden du får så mange mennesker på villspor som ydmyker seg i graven from mann, ydmykhet ', underkastelse og tilbe dem utenat. En form for tilbedelse som de aldri gjør, selv i husene til Allah, betyr moskeen! ...

Denne mafsadah (onde) som er forhindret av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam fra kilden. Inntil han sallallaahu 'alaihi wa sallam forbød absolutt be ved graven, men målet er ikke å søke velsignelser sted. For å lukke dørene eller huller som potensielt kan levere til den skade som kan føre til avgudsdyrkelse. "[27]

Som for argument at fordi forbudet skyldes stedet for uren grav, er det ikke rett og ikke støttet av skriften. Rahimahullah Imam Ibn al-Qayyim (d. 751 H) har et bredt omstendelig å forklare det. Blant argumentene som han rahimahullah beskrive:

A. Hele hadith er be ved graven inneholder forbudet skiller ikke mellom nye og grav som ble gravd opp gamle graver.

2. Plasser moskeen på Profetens sallallaahu 'alaihi wa sallam pleide å være gravene til avgudsdyrkerne. Før moskeen ble bygd på toppen av det, beordret han sallallaahu 'alaihi wa sallam at graven er gravd og landet flatet ut igjen. Og han ble fortalt at landet ble overført. Selv etter at trim, direkte brukt til bønn.

3. Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam forbannet jødene og de kristne fordi de gjorde gravene til profetene som moskeer. Det er forstått klart at forbudet var ikke på grunn av urent, fordi hvis så forbudet er ikke nødvendigvis spesifikt til gravene til profetene. Videre gravene er hellige steder, og ikke anses å være uren, fordi Allah forbyr k å spise likene av jordens deres. [28]

Folk ba TOMB LOV
I generelle bønner på kirkegården området var utenfor grensene, men hva med de menneskene som gjorde det? Hva er dommen en, eller hva?
Hvis vi ser på fakta, har folk som ber ved graven området en rekke formål. Basert på dette, da loven for hver av skuespillerne også variere basert på intensjonen.

Første: Den som ber ved graven med sikte på å tilby bønner for innbyggerne i graven.

Dette er helt klart inn i kategorien skulke Akbar (major), fordi han hadde tilbudt tilbedelse til andre enn Allah. Allah Subhanahu wa Ta'ala hevdet:

وأن المساجد لله فلا تدعوا مع الله أحدا

Det er vel moskeene på Allah, så du ikke tilbe noe annet enn Allah. [Al-Jinn/72: 18]

Andre: Den som ber ved graven med det mål bertabaruk (påkalle velsignelser) med en viss grav. Slike handlinger inkluderer urettferdige og kjettersk avvik fra læresetninger allmektige Allah og Hans sendebud sallallaahu 'alaihi wa sallam, er begge gravene ligger i retning av qibla eller ikke. Fordi det inneholder skaper seg en ny i praksis av tilbedelse.

as-Suyuti rahimahullah forklarer, "Hvis en mann ty til bønn eller å be ved graven for seg selv i interesser og anliggender, med den hensikt å oppnå en velsignelse for henne og forvente hennes bønner ble besvart der, så dette er kjernen i motstanden mot Allah og Hans sendebud sallallaahu 'alaihi wa sallam. (Og dette) avviker fra religion og sharia. Også vurdert kjetteri som ikke er tillatt av religion Allah, k, samt Hans sendebud sallallaahu 'alaihi wa sallam og prestene som er trofaste muslimer til å følge hans lære og Sunnah. "[29]

Ibn Hajar al-Haitami (d. 974 H) [30], al-Munawa [31] og ar-Rumi (d. 1043 H) [32] ga også lignende vitnesbyrd.

Tredje: Bønn i kirkegården uten ulykken, nettopp fordi det skjer samtidig med inkludering av bønn tid. Uten noen hensikt bertabarruk (ngalap velsignelse fra ham) eller tilbud av tilbedelse til andre enn Allah.

Om lag en tredjedel av dette, de lærde skiller [33]. Men kraftigere er av den oppfatning at forbudet, fordi forbudet mot profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam er generelt og for den lukkede døren møtet som potensielt fører til skulke. Og dette er av den oppfatning at flertallet av lærde, som beskrevet Imam Ibn al-Mundhir (d. 319 H). [34]

Fire: Bønn i graven med det mål av kroppen bønn.
Hadith av Abu Hurayrah Allaah anhu viser det kan gjøres:

أن امرأة سوداء كانت تقم المسجد أو شابا, ففقدها رسول الله صلى الله عليه وسلم فسأل عنها أو عنه, فقالوا: "مات". قال: "أفلا كنتم آذنتموني". قال فكأنهم صغروا أمرها أو أمره. فقال: "دلوني على قبره" فدلوه فصلى عليها, ثم قال: "إن هذه القبور مملوءة ظلمة على أهلها, وإن الله عز وجل ينورها لهم بصلاتي عليهم"

"Det er sagt en svart kvinne som brukes til å feie moskeen eller ungdom. En dag profeten Shallalalhu 'alaihi wa sallam å miste ham, så beliaupun spør.
"Han er død" sa vennen.
"Hvorfor ikke du fortelle meg?"
De virket ikke så mye opptatt av personen. Han sallallaahu 'alaihi wa sallam sa: "Vis meg hvor hans grav?"
Etter showet, han sallallaahu 'alaihi wa sallam ba over det, da sa, "Ja innbyggerne i denne kirkegården ble bekmørkt. Nå markere det fordi jeg ber Allah over dem ". [HR. Bukhari (I/551 nei. 438) og muslim (II/659 nei. 956) med en muslimsk redaktør].

[Kopiert fra As-sunnah magasinet 03/Tahun Edition XV / Shaban 1432/2011M. Utgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 Tel. 0271-858197 Fax 0271-858196]



Posisjon Bønn I Islam


Av
Sheikh Abdullah bin Abdul al-Azhim Khalafi


Det er fem obligatoriske bønner: middag, 'Asr, Maghrib,' Isha ', og Shubuh.

Anas bin Malik av Allah anhu, sa han, "På natten av Isra» (da Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam ble hevet til himmelen) kreves for å profeten sallallaahu' alaihi wa sallam ba femti ganger. Deretter reduseres til fem ganger. Så ropte han, 'O Muhammed, den virkelige beslutningen på min side ikke kan endres. Og sannelig, er du (belønning) av fem som (belønning) og femti. '"[1]

Av Talha bin 'Ubaidullah Allah anhu, forteller han oss at når en beduin arabisk, tousle-haired kommer til profeten sallallaahu' alaihi wa sallam og sa: "O Allahs sendebud, la meg be hva Gud krevde av meg." Han svarte:

الصلوات الخمس إلا أن تطوع شيئا.

"Bønn fem ganger om dagen, med mindre du vil legge til noe (fra Sunnah bønn)." [2]

Posisjon Bønn I Islam
Av 'Abdullah bin Umar anhu, sa han at profeten sallallaahu' alaihi wa sallam sa:

بني الإسلام على خمس, شهادة أن لا إله إلا الله وأن محمدا عبده ورسوله, وإقام الصلاة, وإيتاء الزكاة وحج البيت, وصوم رمضان.

"Islam er bygget på fem (tilfeller): vitnesbyrdet at det er ingen gud har rett til å bli tilbedt, men Allah, og Muhammed er Allahs sendebud, etablere regelmessig bønn, utstedt almisser, pilegrimsreise til Huset, og faste Ramadan." [3]

A. Juridisk person som ikke ber
Hele islamske Ummah enige om at de som fornekter nødvendigheten av bønn, så han tvilte på og ut av islam. Men de er uenige om folk som fremdeles tror på forlater bønn med sine juridiske forpliktelser. Tvister fordi de er en del hadith av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam som kaller mennesker som forlot bønner som hedningene, uten å skille mellom dem som benekter og lat til å gjøre det.

Jabir anhu av Allah, sa han at profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

إن بين الرجل وبين الشرك والكفر ترك الصلاة.

"Sannelig (grense) mellom skulke og Kufr noen med bønn." [4]

Av Buraidah, sa han, "Jeg hørte profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

العهد الذي بيننا وبينهم الصلات, فمن تركها فقد كفر.

«Avtalen mellom oss og dem er bønn. Den som forlot det, er en kaafir. "[5]

Men Rajih av meningene til den lærde ", som er kufr kufr her er ikke en liten utgave av religion. Dette er resultatet av et kompromiss mellom disse hadithene med noen andre tradisjoner, blant annet:

Av 'Ubadah Allah ibn al-Samit anhu, sa han, "Jeg hørte Allahs sendebud sallallaahu' alaihi wa sallam sa:

خمس صلوات كتبهن الله على العباد, من أتى بهن لم يضيع منهن شيئا استخفافا بحقهن كان له عند الله عهد أن يدخله الجنة, ومن لم يأت بهن فليس له عند الله عهد, إن شاء عذبه وإن شاء غفر له.
«Fem bønner til Allah på sine tjenere er nødvendig. Den som avfall det og ikke noe hensyn lett, da han har en avtale med Gud å sette den inn i himmelen. Og hvem gjør ikke det, da han ikke har en pakt med Gud. Hvis han vil, da han mengadzabnya. Eller hvis han vil, tilgir han. "[6]

Vi konkluderer med at loven forlot bønn er fortsatt under graden av kufr og skulke. Fordi Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam ga saken den personen som ikke gjør Guds vilje.

Mens Allah Subhanahu wa Ta'ala sier:

إن الله لا يغفر أن يشرك به ويغفر ما دون ذلك لمن يشاء ومن يشرك بالله فقد افترى إثما عظيما

"Sannelig Allah vil ikke tilgi synd shirk, og han tilgir alle synder bortsett fra (skulke), for hvem han vil. Den som er til Allah, så ja han har en stor synd »[An-Nisa ': 48].

Fra Abu Huraira Allah anhu, sa han, "Jeg hørte profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:" Se første gang brakt til kontoen fra en tjener muslimer på dommedagen er obligatorisk bønn. Hvis han gjør det til perfeksjon (han overlevde). Hvis ikke, så si: Se, hvis han hadde bedt sunnah? Hvis han hadde bedt sunnah bønn er obligatorisk å be sunna ble videreutviklet av. Så hele praksisen av obligatorisk bønn ble brakt til konto i tillegg. "[7]

Av Hudhayfah ibn al-Yaman, sa han at profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa: "Islam vil forsvinne som forsvinningen av fargen i falmede klær. Inntil ikke lenger vet hva faste, bønn, qurban, og sadaqah. Koranen vil bli løftet på en natt, før tersisalah ingen enkelt vers i jorden. Forble et parti av menn bestående av eldre og skrøpelige. De sa, 'Vi fant våre fedre talte ordene:. La ilaha illallaah og vi sier det er "Shilah sa til ham:« Er ikke uttrykket laa ilaha illallaah ingen fordel for dem, hvis de ikke vet hva det er bønn, faste, qurban, og sadaqah? "

Så Hudhayfah snudde seg vekk. Shilah gjentas tre ganger. Hver gang det er også Hudhayfah slått unna. På den tredje gang, vendte Hudhayfah og sa: "O Shilah, en setning som vil redde dem fra helvete. Han gjentok det tre ganger. "[8]

B. Hvem nødvendig?
Bønn er obligatorisk for enhver muslim som har baligh og fornuftig
Av Ali Allah anhu, profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, sa han:

رفع القلم عن ثلاثة: عن النائم حتى يستيقظ, وعن الصبي حتى يحتلم, وعن المجنون حتى يعقل.

"Pena (veldedighet opptakere) er løftet fra tre: fra den sovende å våkne, fra barn til baligh, og fra den gale for å komme tilbake bevisstløs." [9]

Obligatorisk for foreldre å sende barna sine be bønnen selv om det ikke var nødvendig, at det er kjent for sine bønner.

Av 'Amr ibn Syu'aib, fra sin far, fra sin bestefar, sa han at profeten sallallaahu' alaihi wa sallam sa:

مروا أولادكم بالصلاة وهم أبناء سبع سنين, واضربوهم عليها وهم أبناء عشر سنين, وفرقوا بينهم في المضاجع.

"Be dine barn til å be i en alder av sju år. Og slo dem for å forlate ham i en alder av ti år. Så vel som deres separate senger ". [10]

[Kopiert fra boka av Al-Sunnah wal Wajiiz FII Fiqhis Kitaabil Aziiz, forfatter Azhim bin Abdul al-Khalafi Badawai, Indonesia Guide Fiqh Complete Edition, Translation team Tashfiyah LIPIA - Jakarta, Ibn Kathir Leser Publishers, trykt i Ramadan 1428 - September 2007M]


Tid-Time Prayers



Av
Sheikh Abdullah bin Abdul al-Azhim Khalafi


Jabir bin 'Abdillah Allah anhu, at Profeten sallallaahu' alaihi wa sallam Alaihissallam Gabriel hadde besøkt, og han sa til profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, "Stå opp og be!" Så han ba middagstid når solen har glidd. Da Gabriel kom til ham igjen når 'Asr og sa: «Stå opp og be!" Da profeten sallallaahu' alaihi wa sallam ba 'Asr når skyggen alle samme lengde som den opprinnelige objektet. Da Gabriel kom til ham igjen som Maghrib og sa: «Stå opp og be." Da profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam ba Maghrib når solen hadde satt. Da Gabriel kom til ham som 'Isha' og sa, "Stå opp og be!" Da han ba 'Isha' når det røde skumringen har forsvunnet. Da Gabriel kom til ham igjen når Shubuh og sa: «Stå opp og be!" Da profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam Shubuh når det dukket morgenbønnen, eller Jabir sa: "Når det var morgen."

Den neste dagen Gabriel tilbake til profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam på middag og sa: «Stå opp og be!" Da hans middagsbønn når skyggen alle samme lengde som den opprinnelige objektet. Da hun kom til ham som 'Asr og sa: «Stå opp og be!" Da han ba' Asr når de lange skyggene av alle objekter to ganger den opprinnelige lengde. Da hun kom til ham da Maghrib samtidig i går og ikke endres. Så kom han på 'Isha' når natten har passert midten eller Jibril sa en tredje natt, - og da han ba 'Isha'. Da Gabriel kom til profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam når dagen var svært lyse og sa: «Stå opp og be!" Da han ba Shubuh da sa "I tiden mellom de to er på tide å be." [1]

At-Tirmidhi sa at Muhammad (dvs. Ibn Ismail al-Bukhari) sa, "Den mest autentiske historien fra den tiden for bønn er hadith av Jabir."

A. Noon
Tidspunktet for slipping av solen for å skygge alle samme lengde som den opprinnelige objektet.

2. 'Ashar
Tidspunktet for når skyggen av alle ting like i lengde til den opprinnelige til solnedgang.

3. Maghrib
Tidspunktet for solnedgang til tapet av den rødlige fargen skumring.

Basert på ordene av profeten sallallaahu alayhi wa sallam: ". Tiden for Maghrib bønner rødlig farge på kvelden har ikke gått bort" [2]

Fire. 'Isha'
Tidspunktet for tap av røde skumring til midten kveld.
Basert på ordene av profeten sallallaahu a'alaihi wa sallam: ". Når de ber 'Isha' inntil midten night"

5. Shubuh
Tid fra soloppgang til solen stiger.
Basert på ordene av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam:

وقت صلاة الصبح من طلوع الفجر مالم تطلع الشمس.

"Tidspunktet for utstedelse av morgenbønnen Shubuh opp før soloppgang." [4]

A. Hva menes med al-al-Wustha Prayer (midten)?
Allah Ta'ala sier:

حافظوا على الصلوات والصلاة الوسطى وقوموا لله قانتين

"Hold alle bønnene (MU), og (vakt) Wusthaa bønn. Stå opp for Gud (i bønn) med ydmykhet '"[Al-Baqarah: 238]..

Av Ali Allah anhu, sa han at den dagen slaget ved al-Ahzab Profetens sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

شغلونا عن الصلاة الوسطى صلاة العصر, ملأ الله بيوتهم وقبورهم نارا.

"De har okkupert oss fra å be al-Wustha (ie) be 'Asr. Måtte Allah oppfylle sine hjem og sine graver med ild." [5]

B. Advancing Sunnah formiddagen bønner i Start Tid Når dagen er ikke for varmt.
Jabir bin Samurah, sa han:

كان النبي صلى الله عليه وسلم يصلى الظهر إذا دحضت الشمس.

"Når profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam middagsbønn når sola har glidd (i vest)." [6]

C. Hvis været er svært varmt, Sunnah Forsinke bønn til middag, vær litt Cold (Over Ikke Out of Time, Ed.)
Fra Abu Huraira Allah anhu, sa profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam:

إذا اشتد الحر فأبردوا بالصلاة, فإن شدة الحر من فيح جهنم.

"Hvis en veldig varm dag, er det ikke å be til været ble ganske kaldt. Virkelig en svært varm det er en del av Jahannam syde". [7]

D. Skynde Sunnah Prayers 'Asr
Fra Anas Allah anhu:

أن رسول الله J كان يصلى العصر والشمس مرتفعة حية, فيذهب الذاهب إلى العوالي فيأتي العوالي والشمس مرتفعة.

"At Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam aldri be' Asr, mens solen er fortsatt høy og lys. Så noen gikk og besøkte al-'Awali (et sted på hjørnet av Medina) mens solen er fortsatt høy." [8]

E. Hoppe synd Folk som ber 'Asr.
Fra Ibn Umar anhuma, profeten sallallaahu sa alaihi wa sallam, "Folk som hopper ber 'Asr som en redusert familie og hans eiendom."

Av Buraidah Allah anhu, sa profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam:

من ترك صلاة العصر فقد حبط عمله.

"Den som forlater be 'Asr, deretter terhapuslah gjerninger." [10]

F. Folk synd Mengakhirkannya Mot Dusk Till (Når solen vil sette)
Fra Anas Allah anhu sa, "Jeg hørte Messenger sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:


تلك صلاة المنافق, يجلس يرقب الشمس حتى إذا كانت بين قرني الشيطان قام فنقرها أربعا لا يذكر الله إلا قليلا.

«Det er bønn hyklere. Han satte seg ned og så på solen. Opp når solen er mellom de to hornene på Satan (tidspunktet for soloppgang og solnedgang), reiste han seg og ba fire rak'ahs raskt. Han husker ikke Allah, men lite. "[11]

G. Maghrib bønner og Sunnah trang Dimakruhkan Mengakhirkannya
Av 'Uqbah bin' Amir Allah anhu, profeten fred og velsignelser a'alaihi wa sallam sa:

لا تزال أمتى بخير أو على الفطرة مالم يؤخروا المغرب حتى تشتبك النجوم.

"Min Ummah er alltid i godt eller i en tilstand av naturen er så lenge de ikke ber Maghrib mengakhirkan dukker opp mye av stjerner." [12]

Av Salamah ibn al-Akwa 'Allah anhu: "Når Profeten sallallaahu'. Alaihi wa sallam ba Maghrib når solen hadde satt og gjemme seg bak en gardin (ikke synlig)" [13]

H. Mengakhirkan Sunnah Prayers 'Isha' Så lenge ikke til byrde
Av 'Aisha anhuma Allah, sa han, "På natten av profeten sallallaahu' alaihi wa sallam mengakhirkan be 'Isha', inntil berlalulah meste av natten og beboere av moskeen hadde sovet. Så kom han ut og ba, og sa: «Sannelig, dette er den tid, bare jeg ikke ønsker å belaste mitt folk. [14]

I. Dimakruhkan sove tidligere og senere Conversation er ikke nyttig.
Fra Abu Barzah Allah anhu: "The Messenger sallallaahu 'alaihi wa sallam hater søvn før' kvelden 'og en prat etterpå." [15]

Fra Anas Allah anhu, sa han, "One night ventet vi på profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam inntil midt på natten. Så kom han og ba med oss, så vi anbefaler. Han sa:

ألا إن الناس قد صلوا ثم رقدوا, وإنكم لم تزالوا في صلاة ما انتظرتم الصلاة.
'
Vet, har sannelig folket ba og deretter sov. Og sannelig du fortsette i bønn så lenge du venter på bønnen. "[16]

J. Shubuh skynde Sunnah Prayers i Early Timing (Når fortsatt mørkt)
Av 'Aisha anhuma Allah, sa han, "Det pleide å troende kvinner å delta bønner med Allahs Allaah Shubuh' alaihi wa sallam med klærne pakket. Så tilbake til sine hjem når de har fullført bønn. Ingen har anerkjent dem for natten. "[17]

K. Når er det noen som Regnes fortsatt tid til Get bønn?
Fra Abu Huraira Allah anhu, sa profeten sallallaahu alaihi wa sallam:

من أدرك من الصبح ركعة قبل أن تطلع الشمس فقد أدرك الصبح, ومن أدرك ركعة من العصر قبل أن تغرب الشمس فقد أدرك العصر.

"Den som finner en rak'ah bønn Shubuh før soloppgang, så be han har funnet Shubuh. Og den som finner en rak'ah bønn 'Asr før solnedgang, har han funnet be' Asr." [18]

Denne loven er ikke i bønn Shubuh spesialisere og 'Asr, men for hele bønn.

Fra Abu Huraira Allah anhu, sa profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam:

من أدرك ركعة من الصلاة فقد أدرك الصلاة.

"Den som finner en rak'ah bønn, så be han har funnet det" [19]

L. Mengqadha Manglende Prayers
Fra Anas Radhiyiallahu anhu, sa han at Profeten av Allah sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

من نسى صلاة أو نام عنها فكفارتها أن يصليها إذا ذكرها.

"Alle som har glemt eller sov på en bønn fra ham, da kaffarat (løsepenger), er det ba om at hvis han hadde i tankene." [20]

M.Apakah Folk bønn med hensikt gjort Out of Time nødvendig opp til Mengqadha slik bønn?
Ibn Hazm sa i al-rahimahullah Muhallaa (II/235), "Sannelig, har Allah Ta'ala gjort en viss tid, begynnelsen og slutten, for hver obligatorisk bønn. Inngang og utgang på et bestemt tidspunkt på et bestemt tidspunkt. Det var ingen forskjell mellom mennesker som ber og de som tidlig etter bønnetid. Fordi begge er i tillegg til bønn tid. Å gjøre opp forpliktelsene i religion. Mens religion bør ikke være fra hverandre fra Gud gjennom hans apostler muntlig. Hvis det er obligatorisk for de som legger opp de som bevisst forlater bønn før avkjøringen tid, og sikkert Allah og Hans sendebud vil ikke bli neglisjert og glemt. Heller vilje gjøre det vanskelig ved ikke å gi en forklaring om det. "Og glem ikke din Herre." (Maryam: 64). Og hver av de Shari'ah er ikke fra al-Koranen og Sunnah er en løgn. "

[Kopiert fra boka av Al-Sunnah wal Wajiiz FII Fiqhis Kitaabil Aziiz, forfatter Azhim bin Abdul al-Khalafi Badawai, Indonesia Guide Fiqh Complete Edition, Translation team Tashfiyah LIPIA - Jakarta, Ibn Kathir Leser Publishers, trykt i Ramadan 1428 - September 2007M]



Tid-Time Prayers forbud




Av
Sheikh Abdullah bin Abdul al-Azhim Khalafi



N. Tid-Time Prayers forbud
Av 'Uqbah bin' Amir Allah anhu, sa han:

ثلاث ساعات كان رسول الله صلى الله عليه وسلم ينهانا أن نصلي فيهن أو أن نقبر فيهن موتانا: حين تطلع الشمس بازغة حتى ترتفع, وحين يقوم قائم الظهيرة حتى تميل الشمس, وحين تضيف الشمس للغروب حتى تغرب.

"Tre ganger profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam forbød oss ​​å be eller begrave våre døde på den tiden:. Når soloppgangen for å gå opp, da midt på ettermiddagen før solen gled, når solen er i vest til vasken" [1]

Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam har forklart årsakene til forbud mot bønn i disse tider gjennom hans ord til' Amr bin 'Abasah: "Arbeid Shubuh bønn. Så slutte å be til solen står opp og stiger. For sikkert som soloppgangen, er solen mellom de to hornene til Satan. På den tiden de vantro nedbrutt til solen. Etter at bønnen, fordi bønn er vitne til og faktisk deltok. Till skygger klatret så høyt som et spyd. Deretter slutte å be. Siden den gang Jahannam turbulent. Dersom bildet er forskjøvet mot vest, be fordi bønn faktisk deltok og var vitne til. Inntil du ber 'Asr. Så slutte å be til solen går ned. For sannelig går han på mellom de to hornene til Satan. Og når de vantro nedbrutt til solen ". [2]

O. Unntatt fra dette forbudet viss tid og Place
Som for tiden, er når solen står rett over på fredag:
Bevisene er uttalelsen av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam:

لا يغتسل رجل يوم الجمعة فتطهر ما استطاع من طهر ويدهن من دهن أو يمس من طيب بيته, ثم يخرج فلا يفرق بين اثنين, ثم يصلى ما كتب له, ثم ينصت إذا تكلم الإمام, إلا غفر له, ما بينه وبين الجمعة الأخرى.

"Det er ikke noen et bad på fredag, så rensing så godt som mulig, ha et hår olje, eller slitasje parfyme huset. Så gå ut og ikke skiller mellom de to mennene, så be sunnah kan. Etter det var han stille når presten berkhutbah, men vil bli tilgitt sine synder mellom som fredag ​​med hverandre fredag. »[3]

Han forfektet Sunnah bønn og ikke forby sitt beste, men etter utgivelsen av presten. Derfor er det mange tidligere forskere, blant dem Umar ibn al-Khattab Allah anhu, etterfulgt av al-Imam Ahmad bin Hanbal, sa utgivelsen av presten å stoppe bønner, og gudstjenesteliv stoppord. De gjorde utgivelsen av presten som en hindring for bønn, ikke en midt på ettermiddagen.

Unntakene er steder, Mekka, kan Gud legge herlighet og storhet-. Fordi Allah Ta'ala har melebihkannya med ære og herlighet. Be det ikke er en dimakruhkan til tidligere tider.

Basert på ordene av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam: "O Bani' Abdi Manaf, hindrer dere vet noen som gjorde tawaf og be i huset til enhver tid. Både natt og dag. "[4]

Bønner er forbudt i disse tider er sunnah bønn ren er det ingen hvorfor. Til tider er det lov å mengqadha tapte bønner, enten obligatorisk eller Sunnah.

Bevisene er basert på ordene av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam:

من نسى صلاة فليصل إذا ذكرها لاكفرة لها إلا ذلك.

"Den glemte til en bønn, så la ham be når husket. Nei kaffarat til ham med mindre (bønn) var." [5]

Bønn etter wudoo "er også lov å gjøre til enhver tid.

Bevisene er basert på hadith av Abu Huraira Allah anhu, hvor profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa til Bilal når Shubuh, "O Bilal, la jeg gjerninger meste du forventer (belønning) som du kan gjøre i Islam. For sannelig hørte jeg sandalene er foran meg i himmelen. "Bilal svarte," Det er ikke en praksis jeg mest jeg hadde håpet (belønning). Det er bare ikke meg renselse, både i løpet av kvelden eller ettermiddagen, men jeg ber Sunnah med ham. "[6]

Tillot også tahiyyatul moské bønner.
Basert på ordene av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam:

إذا دخل أحدكم المسجد فلا يجلس حتى يصلي ركعتين.

"Hvis en av dere gå inn i moskeen, ikke sitte ned å be to rak'ahs." [7]

P. Sunnah Prayers forbudt etter soloppgang og før daggry Bønn Shubuh.
Av tidligere slaver Yasar Ibn Umar, sa han, "Ibn Umar så meg be etter daggry. Så sa hun, 'O Yasar, ja profeten sallallaahu' alaihi wa sallam kom ut for å møte oss når vi gjør denne bønnen. Så sa han: "La de tilstedeværende av deg å fortelle at ikke er til stede. Ber du etter daggry unntatt to rak'ah. "[8]

Q. Sunnah Prayers utestengt etter Iqamat
Fra Abu Huraira Allah anhu, sa profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam:

إذا أقيمت الصلاة فلا صلاة إلا المكتوبة.

"Hvis iqamat bønn blir stemt, så er det ingen bønn bortsett fra obligatorisk bønn." [9]

R. Steder forbud of Prayer
Fra Abu Huraira Allah anhu, sa profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam:

فضلت على الأنبياء بست: أعطيت جوامع الكلم, ونصرت بالرعب, وأحلت لي الغنائم, وجعلت لي الأرض طهورا ومسجدا, وأرسلت إلى الخلق كافة, وختم بي النبيون.

"Jeg overdrev på profetene med seks tilfeller: (1) Jeg fikk en kort tale og full av mening, gjort (2) jeg hjalp med frykt (en fiende på meg), (3) lovlig til meg etter kampene, (4) av jorden brukt som et middel rensing og moskeen for meg, (5) Jeg har blitt sendt til alle vesener, og (6) av Profetenes ble stengt meg. "[10]

All jorden er en moské annet enn de som er unntatt i noen hadith nedenfor:

Av Jundub bin 'Abdillah Allah al-Bajali anhu, sa han, «Fem dager før Profetens sallallaahu' alaihi wa sallam døde jeg hørte han sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

ألا وإن من كان قبلكم كانوا يتخذون قبور أنبيائهم وصالحيهم مساجد, ألا فلا تتخذوا القبرر مساجد, إنى أنهاكم عن ذلك.

«Se, sannelig de før du gjør gravene til sine profeter og rettferdige de kalte en moské. Vet ikke du gjøre i graven som en moské. Faktisk jeg forbyr deg å gjøre det. '"[11]

Fra Abu Sa'īd al-Khudri Allah anhu, sa han at profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

الأرض كلها مسجد إلا المقبرة والحمام.

"All jorden er en grav og moskeen unntatt badet." [12]

Fra al-Bara 'bin' Under konstant press Azib Allah anhu, sa han at profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam ble spurt om bønn i penderuman kamel. Han svarte:

لا تصلوا في مبارك الإبل فإنها من الشياطين.

"Ikke be i penderuman kamel. Fordi den inneholder djevelen. "

Og han ba om forbønn på standplass geit. Han svarte:

صلوا فيها فإنها بركة.

"Be på den, fordi han er velsignet." [13]

[Kopiert fra boka av Al-Sunnah wal Wajiiz FII Fiqhis Kitaabil Aziiz, forfatter Azhim bin Abdul al-Khalafi Badawai, Indonesia Guide Fiqh Complete Edition, Translation team Tashfiyah LIPIA - Jakarta, Ibn Kathir Leser Publishers, trykt i Ramadan 1428 - September 2007M]



Law Athan, Adhan Virtue og prosedyrer Athan


Av
Sheikh Abdullah bin Abdul al-Azhim Khalafi


A. Athan lov
Athan er et varsel om ankomsttid av bønn med en spesiell lafazh [1]. Loven er obligatorisk.

Av Malik ibn al-Huwairits, sa Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam:

إذا حضرت الصلاة فليؤذن لكم أحدكم وليؤمكم أكبركم.

"Hvis det har kommet (tid) bønn, så la en av dere et kall til bønn for deg. Og om den som de fleste av dere lede den gamle deg". [2]

Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam beordret kallet til bønn, og inneholder kommandoen kjent som obligatorisk.

Fra Anas Allah anhu, at når profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam med oss ​​for å kjempe mot et folk, er ikke han kjempe før daggry. Han ventet, da jeg hører et kall til bønn, gjorde han ikke bekjempe dem. Derimot, hvis du ikke hører kallet til bønn, da han angrep dem. "[3]

B. Virtue Athan
Av Mu'awiyah Allah anhu, at Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

إن المؤذنين أطول الناس أعناقا يوم القيامة.

"Sannelig, var det mu-adzin det mest lange halsen på dommedag." [4]

Av 'Abdurrahman ibn' Abdillah bin 'Abdirrahman Sha'sha'ah bin Abi al-Ansari og al-Mazini av sin far, rapporterte han at Abu Sa'īd al-Khudri sa til ham: «Sannelig, jeg ser deg som sauer og ørken (innland ). Hvis du var blant geitene eller gurunmu, deretter adzanlah keraskanlah bønner og din stemme til denne appellen. For sikkert er det ikke djinnene, mennesker og andre mu-adzin hørt, men de ville vitne for ham på dommedag. "Abu Sa'īd fortsatte:" Jeg har hørt fra profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam. "[5]

C. Athan Prosedyrer
Av 'Abdullah bin Zaid bin' Abdi Rabbih, sa han, «Når profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam har avtalt å slå det langt, men han hatet det fordi det ligner de kristne, drømte jeg at jeg kjørte inn i en mann om natten. Han bar en grønn kjole holde to klokker. Jeg sa til ham: «O tjener av Allah, selger dere en bjelle?" Han spurte: "Hva gjorde du med det?" Svarte jeg, "Vi pleide å kalle bønn." Han sa: "Vil du kutunjuki (vei) mer ?. bedre enn at "jeg sa," Sure "Han sa," Si:

ألله أكبر ألله أكبر, ألله أكبر ألله أكبر.

أشهد أن لا اله إلا الله, أشهد أن لا اله إلا الله.

أشهد أن محمدا رسول الله, أشهد أن محمدا رسول الله.

حي على الصلاة, حي على الصلاة.

حي على الفلاح, حي على الفلاح.

ألله أكبر ألله أكبر. لا اله إلا الله.

Noe senere fortsatte han, "så hvis du ønsker å etablere bønnen (skrallende iqamat) du sier:

ألله أكبر ألله أكبر.

أشهد أن لا اله إلا الله, أشهد أن محمدا رسول الله.

حي على الصلاة, حي على الفلاح.

قد قامت الصلاة, قد قامت الصلاة.

ألله أكبر ألله أكبر, لا اله إلا الله.

Da morgenen kom, gikk jeg til profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam og jeg fortalte ham om hva jeg så (i en drøm). Da profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa: «Sannelig, dette er en drøm gått i oppfyllelse, med Guds vilje." Da han bestilte bønn. Og Bilal slaver som ble løslatt av et kall til bønn med Abu Bakr (lafazh det). [6]

Sunnah for å kombinere de to Takbir mu'adzin i ett åndedrag.

Fra Umar ibn al-Khattab Allah anhu, sa han at profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa: "Hvis mu'adzin si" Allahu Akbar, Allahu Akbar. Da la en av dere sier:' Allahu Akbar, Allahu Akbar ». Så hvis si, 'ASYHADU allaa ilaaha illallaah.« Så sa han, «ASYHADU allaa ilaaha illallaah.' ..." [7] Her er det et klart tegn på at muezzin kombinere to Takbir i ett åndedrag. og lyttere også svare sånn. [8]

Disunnahkannya at-Tarjiil (Repetisjon).
At-tarjiil er to setninger trosbekjennelse deklamerte høyt to ganger, etter at uttalen av de to setningene trosbekjennelsen to ganger med en myk stemme. [9]

Fra Abu Mahdzurah, at Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam lært ham Adhan (veien) er: "Allahu Akbar, Allahu Akbar. ASYHADU allaa ilaaha illallaah, ASYHADU allaa ilaaha illallaah. ASYHADU Muhammadar Rasulullaah Anna, Anna ASYHADU Muhammadar Rasulullaah. "Da gjenta og si:" ASYHADU allaa ilaaha illallaah, ASYHADU allaa ilaaha illallaah. ASYHADU Muhammadar Rasulullaah Anna, Anna ASYHADU Muhammadar Rasulullaah. Hayya 'alash Shalaah. to ganger. Hayya 'alal Falaah. to ganger. Allahu Akbar, Allahu Akbar. La ilaha illallaah. "[10]

At-Tatswib (*) I første Shubuh Athan.
Fra Abu Mahdzurah, at Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam undervist bønn, der det er lafazh, "Hayya' alal falaah, Hayya 'alal falaah. Ash-shalatu Khairun nauum dominant, dominant Khairun nauum shalatu Ash. "På (bønn) begynnelsen Shubuh. (Så fortsett med) "Allahu Akbar, Allahu Akbar. La ilaha illallaah. "[11]

Al-Amir al-Salaam San'ani sa i Subulus (I/120): Ibn Ruslan sa: "At-Tatswib bare Shubuh disyari'atkan på den første samtalen til bønn. Fordi det tjener til å vekke den sovende. Den andre bønn varsle oppføringen funksjon av tid og en oppfordring til bønn. "

Sunnah bønn i begynnelsen av tid og prioritere å be spesielt for Shubuh.
Jabir bin Samurah, sa han, "Bilal bønn når sola har glidd, og han ikke redusere (den minste av lafazh bønn). Og han ikke iqamat til profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam ut. Hvis han kom ut, så han erklærte iqamat når man skal se det. "[12]

Fra Ibn Umar anhuma, profeten sallallaahu sa alaihi wa sallam, "Sannelig Bilal bønn om natten, så spise og drikke før Ibn Umm Maktum kaller dere til bønn." [13]

Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam har forklart visdom sette bønn Shubuh av sin tid med sin sa "Ikke kalle til bønn Bilal blokkere noen av dere fra måltidet. Fordi han faktisk kalle til bønn, eller han sa: ringer på kvelden slik at folk som ber deg igjen i kveld (pause) og også for å vekke den sovende av dere "[14].

[Kopiert fra boka av Al-Sunnah wal Wajiiz FII Fiqhis Kitaabil Aziiz, forfatter Azhim bin Abdul al-Khalafi Badawai, Indonesia Guide Fiqh Complete Edition, Translation team Tashfiyah LIPIA - Jakarta, Ibn Kathir Leser Publishers, trykt i Ramadan 1428 - September 2007M]



Hva skal høre Athan Og uttalt når Iqamat.




Av
Sheikh Abdullah bin Abdul al-Azhim Khalafi



D. Hva skal høre ytret Når Athan og Iqamat.
Sunnah for dem som hører kallet til bønn og til å si iqamat uttales som muezzins.

Fra Abu Sa'īd Allah anhu, sa profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, "Hvis du hører kallet til bønn, den muezzin oss bare si så uttalt." [1]

Fra Umar ibn al-Khattab Allah anhu, sa han at profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa: «Hvis muezzin si:« Allahu Akbar, Allahu Akbar. Da la en av dere (også) si: "Allahu Akbar, Allahu Akbar. "Så hvis muezzin å si ASYHADU allaa ilaaha illallaah.« Så sa han, «ASYHADU allaa ilaaha illallaah. Da hvis muezzin å si ASYHADU Muhammadar Rasulullaah anna." Så sa han, «ASYHADU Muhammadar Rasulullaah anna. ' Så hvis muezzin å si Hayya 'alash shalaah. «Så sa han,' Laa haula walaa quwwata illaa billaah. Da hvis mu-adzin si Hayya 'alal falaah.« Så sa han,' Laa haula walaa quwwata illaa billaah . "Så hvis muezzin si:« Allahu Akbar, Allahu Akbar ". Så han sa:" Allahu Akbar, Allahu Akbar ". Så hvis muezzin si," La ilaha illallaah. «Så han sa," La ilaha illallaah, 'med et hjerte oppriktig, så han vil komme til Himmelen. "[2]

Den som sa som mu-adzin ytring, eller når muezzin sier Hayya 'alatain ("Hayya' alash shalaah" og "Hayya 'alal falaah"), sa han, "Laa haula walaa quwwata illaa billaah", eller kombinere mellom hva som ble sagt av og hauqalah muezzin ("Laa haula walaa quwwata illaa billaah."), så han har å gjøre rett, Gud villig.

Hvis muezzin kallet til bønn og iqamat gjennomført og lytteren må svare, så la si hva som er i de to følgende hadith:

Av 'Abdullah bin' Amr, hørte han profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

إذا سمعتم المؤذن فقولوا مثل ما يقول, ثم صلوا علي, فإنه من صلى علي صلى الله بها عليه عشرا, ثم سلوا الله لي الوسيلة, فإنها منزلة في الجنة لا تنبغى إلا لعبد من عباد الله, وأرجو أن أكون أنا هو, فمن سأل الله لي الوسيلة حلت عليه الشفاعة.

"Hvis du hører mu-adzin, så bare si som han snakket. Så bershalawatlah for meg. For de som bershalawat meg en gang, da Allah vil bershalawat med ham ti ganger. Da har al-Wasilah til Gud for meg. Det er et sted i himmelen oppnås ikke unntatt ved en tjener av Guds tjenere. Og jeg håper det er meg. Den Wasilah spør meg til Gud, så han fortjener en syafa'atku. " [3]

Av Jabir, sa profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam:

من قال عند يسمع النداء: "اللهم رب هذه الدعوة التامة, والصلاة القائمة, آت محمدا الوسيلة والفضيلة وابعثه مقاما محمودا الذي وعدته," حلت له شفاعتى يوم القيامة.

"Den som sa at når han hørte kallet til bønn, 'O Allah, Herren over denne perfekte samtale og etablert bønn og dyd Wasilah Muhammed. Sett den i en strålende posisjon som du lovet. "Så han fortjener en syafa'atku på dommens dag." [4]

Merknad:
Sunnah for en muslim for å utvide kallet til bønn og påkallelse iqamat. Fordi bønn ble gitt på den tiden.

Fra Anas Allah anhu, sa han at profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

الدعاء لايرد بين الأذان والإقامة.

"Herskende kallet til bønn og iqamat ikke avvist." [5]

E. Det er Sunnah for Mu-adzin [6]
For mu-adzin Sunnah å følge følgende ting:
A. Forvent Guds ansikt med adzannya, så la ham ta en lønn.

Av 'Uthman ibn Abi al-`anhu Allah, sa han," sa jeg, "O Allah, gjør meg en prest for mitt folk». Han sa, 'Du er en prest dem. Følg en av de svakeste blant dem (gjør det som en benchmark-ed.), Og en mu-adzin heis som tar ingen lønn fra adzannya. "[7]

2. Hadats helgen av store og små
Som det har blitt anmeldt i diskusjonen av "ting er sunnah wudu 'i det."

3. Stå vendt mot Qiblah
Ibn al-Mundhir sa, "Det var enighet om at standen når et kall til bønn er sunnah. Fordi kallet til bønn ble mer hørbar. Og inkluderer Sunnah er å møte Qiblah når et kall til bønn. På grunn av mu-adzin Profetens sallallaahu 'alaihi wa sallam pleide å kalle til bønn mens mot Qibla. "

4. Snu hodet og hals til høyre i å si, "Hayya 'alash shalaah", og til venstre som til å si: "Hayya'. Alal falaah"

Fra Abu Juhaifah, så han Bilal være bønn. Han sa, «jeg fulgte munnen frem og tilbake som bønn." [8]

5. Sette to fingre inn i øret
Basert på ordene til Allah Abu Juhaifah anhu, "Jeg ser kallet til bønn var Bilal og følger hans munn, rullende frem og tilbake. Mens de to fingrene er i ørene. "[9]

6. Heve stemmen når du ringer
Basert på ordene av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, "Det er ikke djinnene, mennesker, og andre hører stemmen din, adzin men ville vitne for ham på dommedagen". [10]

F. Hvor lenge er Avstand mellom Adhan og Iqamat?
Mellom bønn og iqamat bør skilles nok tid til å forberede å delta på bønn. Det er hensikten disyari'atkannya bønn. Ellers er lærdommen tapt.

Ibn Baththal sier [11], "Det er ingen begrensning i denne saken bortsett fra vissheten om oppføringen tid og innhenting av folk som ønsker å be."

G. Gå ut utestengt fra moskeen etter Athan
Fra Abu Sya'tsa », sa han," Vi har aldri sitte i moskeen sammen med Abu Huraira Allah så mu-adzin anhu var et kall til bønn. Så er det en mann som reiste seg og gikk ut av moskeen. Abu Huraira deretter følge den med øynene til han forlot moskeen. Da Abu Hurairah sa Denne personen har ikke adlød Abul Qasim (profeten Muhammed). Sallallaahu 'alaihi wa sallam "[12]

H.Adzan og Iqamat for en glemt Prayers
Av bønn som sover eller glemme, så disyari'atkan for ham å ringe og iqamat.

Basert på hadith fortalt av Abu Dawud i historien om Dormition av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam og hans følgesvenner på en reise for å be Shubuh savnet. At profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam bedt Bilal (for bønn og iqamat), da noen kallet til bønn og iqamat Bilal. "[13]

Hvis bønn er savnet mer enn ett, så kallet til bønn gang iqamat for hver bønn.

Basert på hadith av Ibn Mas'ud Allaah anhu, sa han, "Sannelig, hadde polyteister okkupert Profetens sallallaahu 'alaihi wa sallam arbeid på fire bønner om dagen av slaget ved grøften. Inntil berlalulah natten i henhold til Guds vilje. Da han beordret Bilal å kalle til bønn og deretter iqamat siste formiddagen bønner. Så iqamat og be 'Asr. Da iqamat deretter be Maghrib. Så iqamat da ba' Isha '. "[14]

[Kopiert fra boka av Al-Sunnah wal Wajiiz FII Fiqhis Kitaabil Aziiz, forfatter Azhim bin Abdul al-Khalafi Badawai, Indonesia Guide Fiqh Complete Edition, Translation team Tashfiyah LIPIA - Jakarta, Ibn Kathir Leser Publishers, trykt i Ramadan 1428 - September 2007M]


Bønn for juridiske Betingelser


Av
Sheikh Abdullah bin Abdul al-Azhim Khalafi


For bønn å være gyldig, kreves det:
A. Kjenne Tid Entry
Basert på Guds ord:

إن الصلاة كانت على المؤمنين كتابا موقوتا

"... Faktisk er det plikt bønn er tidsbestemt for dem som tror "[An-Nissa ': 103]..

Uautorisert oppføring av bønn blir utført før eller etter tid ut av tiden med mindre det er en hindring.

B. Hadats helgen av stor og liten
Basert på Guds ord:

أيها الذين آمنوا إذا قمتم إلى الصلاة فاغسلوا وجوهكم وأيديكم إلى المرافق وامسحوا برءوسكم وأرجلكم إلى الكعبين وإن كنتم جنبا فاطهروا

"Dere som tror, ​​når dere ber, deretter vaske ansiktet og hendene opp til albuene, gni hodet og (vask) føttene til anklene, og hvis du junub deretter vaske ..." [Al- Maa-Idah: 6].

Og hadith av Ibn Umar, profeten sallallaahu sa alaihi wa sallam:

لا يقبل الله صلاة بغير طهور.

"Gud ikke mottok bønn (gjort) uten rensing." [1]

C. Hellighet Klær, kropp og stedet er brukt til bønn
Argumentet for hellighet disyaratkannya skjorten er Guds ord:

وثيابك فطهر

"Og Clean antrekket." [Al-Muddatstsir: 4].

Og ordene av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam:

إذا جاء أحدكم المسجد, فليقلب نعليه, ولينظر فيهما فإن رأى خبثا, فليمسحه بالأرض ثم ليصل فيهما.

"Hvis en av dere gikk til moskeen, la ham snur meg og ser Sandal. Da han så uren, la ham gni den med jorden. Så la ham be med ham." [2]

Argumentet for hellighet av kroppen er disyaratkannya Prophet sallallaahu 'alaihi wa sallam til Ali. Hun spurte ham om madhiy og sa:

توضأ واغسل ذكرك.

"Wudu 'og vaske din nakenhet." [3]

Han sa til kvinnen som istihadhah:

اغسلي عنك الدم وصلي.

"Vask blod fra deg og be." [4]

Som begrunnelse for sine hellige steder er ord av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam fortalte sine følgesvenner når en beduin urinerer i moskeen:

أريقوا على بوله سجلا من ماء.

"Siramlah urin med en bøtte med vann." [5]

Merknad:
Alle som har vært i bønn og han visste ikke om han utsatt for uren, så hans bønn er ugyldig og må ikke gjenta. Hvis han visste når bønnen, så hvis det er mulig å eliminere den-lignende sandaler, eller noe mer enn å dekke nakenhet, da han skulle ta den av og fullfører sin bønn. Hvis den ikke tillater det, så hun fortsatte å gjenta hans bønn og ikke obligatorisk.

Basert på en hadith fra Abu Sa'īd: «Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam ba aldri og tok av begge sandaler. Slik at folk fikk hjelp av sine sandaler. Når du er ferdig, snudde han og sa: «Hvorfor gjorde du ta av deg tøflene? De svarte: "Vi så deg ta den av, så vi lot ham gå." Han sa, «Sannelig Jibreel kom til meg og sa at på begge sandaler er urene. Hvis en av dere gikk til moskeen, la tøflene og snudde for å se det. Hvis han så uren, la ham gni det inn i bakken. Så la ham be sammen med ham. "[6]

D. Lukk Aurat
Basert på Guds ord:

يا بني آدم خذوا زينتكم عند كل مسجد

"Sønn av Adam, bære vakre klær i hver (enter) i moskeen ..." [Al-A'raaf: 31].

Det vil si at nakenhet av frivillig. Fordi de pleide å circumambulate huset naken.

Også ord av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam:

لا يقبل الله صلاة حائض إلا بحمار.

"Allah aksepterer ikke bønnene til kvinnene som hadde menstruasjon (baligh) unntatt ved å bære en som dekker hodet (hijab)." [7]

Mannlig kjønnsorgan mellom navlen og knærne. Som i hadith av 'Amr ibn Syu'aib anhum Allah, fra sin far, fra hans bestefar, en marfu':

ما بين السرة والركبة عورة.

"Mellom navlen og knærne er nakenhet." [8]

Av Jarhad al-Aslami, sa han, «Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam gikk da jeg var iført en klut som ser løftet opp mitt lår. Han sa:

غط فخذك فإن الفخذ عورة.

"Lukk bena. Fordi den virkelige låret er nakenhet." [9]

Som for kvinner, er det nakenhet var hele kroppen unntatt ansiktet og hendene i bønn.

Basert på ordene av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam:

المرأة عورة.

"Kvinner er en nakenhet." [10]

Hans ord også:

لا يقبل الله صلاة حائض إلا بحمار.

"Allah aksepterer ikke bønnene til kvinner som har hatt menstruasjon (baligh) unntatt ved å bære en kledet." [11]

E. Facing the Qiblah
Basert på Allahs ord, den Opphøyde:

فول وجهك شطر المسجد الحرام وحيث ما كنتم فولوا وجوهكم شطره

"... palingkanlah ansiktet til Grand Mosque. Og hvor dere (alle) er, så ansiktet mot ham palingkanlah ... "[Al-Baqarah: 150].

Også ord av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam til fattige mennesker i bønn:

إذا قمت إلى الصلاة فأسبع الوضوء ثم استقبل القبلة.

"Hvis du ønsker å be, så berwudhu'lah perfekt. Deretter møte Qibla ... "[12]

Tillatt (bønn) ved ikke mot Qibla når i en tilstand av frykt, og når bønnen er frivillig på bilen mens du er i transitt.

Han sa:

فإن خفتم فرجالا أو ركبانا

"Hvis du er i en tilstand av frykt (fare), så be mens du går eller kjører ..." [Al-Baqarah: 239].

Ibn Umar anhuma sa, "Facing the Qibla eller ikke vender det."

Nafi sa, "Jeg tror, ​​ikke Ibn Umar anhuma nevne det, men fra profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam." [13]

Fra Ibn Umar anhuma, sa han, "Når profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam ba over bilen overfor i alle retninger og be Witr på den. Imidlertid er han ikke obligatorisk bønn på den. "[14]

Merknad:
Den som prøvde å finne retningen Qiblah og han ba mot Qibla retning av ham som påstått, men det viser seg galt, så han ikke må gjenta.

Av 'Amir bin Rabi'a Allah anhu, sa han, "Vi har delt Profetens sallallaahu' alaihi wa sallam på en reise på en mørk kveld, og vi visste ikke retning Qiblah. Så hver og en av oss be etter deres retning. Da det ble morgen, forteller vi det til profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam. Så verset kom ned:

فأينما تولوا فثم وجه الله

"... så hvor dere slå det er Guds Ansikt ... "[Al-Baqarah: 115]." [15]

F. Intensjon
La de som ønsker å be en bønn intensjon og bestemmer han ønsket å gjøre med hans hjerte, for eksempel (intensjon) middagsbønn, 'Asr, eller Sunnah bønner [16]. Disyari'atkan ikke si det fordi profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam aldri uttale. Dersom profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sto opp for bønn, han mengucapan, "Allahu Akbar", og ikke si noe før. Tidligere har han melafazhkan ingen hensikt i det hele tatt, og heller si: "Jeg ber til Allah, denne bønnen, vendt mot Qiblah, fire rak'ahs, som en prest eller menighet." Ikke si, "Cash eller gjøre opp" ... "

Disse er alle kjettere. Ingen ble fortalt med en saheeh Sanad eller da'eef, Musnad eller mursal. Ingen andre lafazh. Ikke fra en av hans venn, det er heller ikke ansett det bra med Tabi'in, eller de fire imamene. [17]

[Kopiert fra boka av Al-Sunnah wal Wajiiz FII Fiqhis Kitaabil Aziiz, forfatter Azhim bin Abdul al-Khalafi Badawai, Indonesia Guide Fiqh Complete Edition, Translation team Tashfiyah LIPIA - Jakarta, Ibn Kathir Leser Publishers, trykt i Ramadan 1428 - September 2007M]





kilde: http://almanhaj.or.id/

Tidak ada komentar:

Posting Komentar