Selasa, 14 Agustus 2012

Refleksioner i Ramadan måneden, Allah sagde: يأيها الذين آمنوا كتب عليكم الصيام كما كتب على الذين من قبلكم لعلكم تتقون Åh, I der tror, ​​påhviler dig hurtig som nødvendig for dem, før du så, at du er forsigtig. [Al Baqarah: 183]


Refleksioner i Ramadan måneden, Allah sagde:
يأيها الذين آمنوا كتب عليكم الصيام كما كتب على الذين من قبلكم لعلكم تتقون Åh, I der tror, ​​påhviler dig hurtig som nødvendig for dem, før du så, at du er forsigtig. [Al Baqarah: 183]




Ved
Ustadz Firanda Ibn Abidin As-Soronji


Er en stor velsignelse for sine tjenere, som Gud har skabt særlige tidspunkter fyldt med velsignelser, til sine tjenere at drage fordel af det og løb vundet så mange velsignelser.

Mødtes med måneden Ramadan er en kæmpe fornøjelse. Så en muslim bør virkelig føle glæde og animerer det. Hvor mange mennesker afholder sig fra denne lækre, enten på grund af død er blevet samlet op, eller manglende evne til at tilbede, som de skal, på grund af sygdom eller andet, eller fordi de er misforstået og uvidende om denne herlige måned. Derfor bør en muslim takker Gud for denne gave. Bed til ham for givet, oprigtighed og den ånd, der har ansvaret for denne ædle måned, med tilbedelse og dhikr til ham.

Desværre, mange mennesker ikke forstår herlighed denne hellige måned. Må ikke gøre denne hellige måned, da landet for at høste frugterne af Gud ved at udvide tilbedelse, velgørenhed, og læse Koranen. Men denne store måned, sæson, hvis de gør, og spiser en bred vifte af mad og drikke, besætte moderen fortsætter med at kæmpe med i køkkenet. De fleste af de andre er, at drage fordel af denne herlige måned bare for at holde sig vågen og tale til i morgen, så i eftermiddag er fyldt med drømme. Der er endda for sent at bede i moskeen. Eller når bede i moskeen, han drømte, at præstens hilsen med det samme. Andre der ikke, som kender det som den hellige måned af sæsonen til at rive i penge, så meget som muligt. Job, jobmuligheder spores som et forsøg på at skrabe verden [1]. Nogle andre er meget aktive køb og salg, står bye på markedet og forlade moskeen. Selv om bøn i moskeen, beder de i en fart. Og Allah musta'an ... [2]
.
Enhver person, der kender storhed i denne hellige måned, vil hun virkelig savne at møde ham. Den Salaf virkelig føle majestæt denne hellige måned, så dens tilstedeværelse er altid set frem til af dem. Selv langt tidligere, havde de forberedt på at møde.

Mu'alla bin Al Fadl sagde: "De (Salaf) bad til Allah for seks måneder, således at Gud bragte dem i kontakt med Ramadan måneden ...." [3]

Ros Gud og takker ham for at have bragt os til Ramadan måneden i en tilstand af ro og fred. Tænk over, hvordan staten af ​​vores brødre i Palæstina, Tjetjenien, Afghanistan, Irak og andre lande? Hvordan er deres situation i byde denne hellige måned? Disaster efter katastrofen, der lider efter at have lidt hændte dem. Græd med smerter, og de hilser denne hellige måned.

Med vores brede vifte af mad fastende. Så hvordan kan vores brødre i Somalia bryder fasten? De står fortsat over for hungersnød katastrofe. [4]

Ramadan er en gylden mulighed for at blive den forsigtige
Han sagde:

يأيها الذين آمنوا كتب عليكم الصيام كما كتب على الذين من قبلكم لعلكم تتقون

Åh, I der tror, ​​påhviler dig hurtig som nødvendig for dem, før du så, at du er forsigtig. [Al Baqarah: 183]
.
Shaykh Uthaymeen, kan Allah have barmhjertighed sige, "لعل er at ta` lil (forklar hvorfor). Dette forklarer den visdom (mål) fastende. Nemlig, at du (til mennesker) har frygt for Allah. Denne visdom (de vigtigste) af fastende. Den visdom-visdom faste, såsom fysisk velvære eller sociale velfærd, så bare følg den (ikke de vigtigste erfaringer, Pen). "[5]

Hvor mange personer i denne aldersgruppe, hvis det bliver sagt til dem "Frygt i Gud", så padamlah hans ansigt rødt med vrede og bedraget sig selv. Han tror, ​​han har frygten for Allah, så føle sig krænket, hvis du fortæller hende, af frygt for Allah.

Ibn Mas'ud sagde, "det tilstrækkeligt at sige nogen er uskyldig til ham:" Frygt Allah ", da han sagde:" Pas på dig selv, ville folk som dig fortælle mig? '. "

En dag kaliffen Harun Ar Rashid kamel ride ud luksuriøse og overpyntet, og en Jøde sagde til ham: "O Troendes. Du frygter Gud, "så beliaupun ned fra sin bil og bøje sig for Allah på jorden med fuld tawadhu` og ydmyghed. Khalifah derefter besluttet, at de jødiske folks behov er opfyldt.

Da han blev spurgt, hvorfor kalif besluttet, at han svarede: "Da jeg hørte de ord, det jødiske folk, jeg huskede Guds ord

وإذا قيل له اتق الله أخذته العزة بالإثم فحسبه جهنم ولبئس المهاد

(Og når det sagde til ham: "Frygt Allah", opstod arrogance, der forårsagede synd vil være nok (retur) helvede og ja det Jahannam boliger værste "Al-Baqarah vers 206 -...), Så jeg bekymret Jeg var en der kaldte Gud ". [6]

Derfor er fasten er en gylden mulighed for at træne os selv til at have frygt for Allah.

Det meste af Salaf sagde, faster er den letteste venstre for at spise og drikke. Jabir sagde: "Hvis du spoler, så bør din hørelse, syn, lisanmu, for hurtigt ... Og når fastende, du ikke gøre som, hvordan tingene var, når tingene ikke var fastende." [7] Abul 'Aliah sagde, folk, der fastede altid være i tilbedelse, selv om han var i en tilstand af søvn i sin seng, (at) så længe der ikke bagtalelse (logre) for andre. [8]

Som Shaykh Sudais sagde: "Og hvis de havde udført, og anvender, hvad målene disyariatkannya fastende (det er at have frygt for Allah)? Eller er mange af dem der ikke kender den visdom disyari'atkannya fastende og glemme den søde frugt af fromhed og hengivelse gader er tændt, så tilstrækkeligt faste kun ved at afstå fra mad og drikkevarer samt faste ugyldig Zahir? "[9 ]

Han sagde også, "De fleste mennesker kender ikke essensen af ​​fastende. De begrænser betydningen af ​​faste, som kun afstå fra at spise og drikke. Så kan du se nogle af dem, faster ikke er i stand til at forhindre (onde) verbal, så nedsunket i bagvaskelse, og liggende namimah. Ligeledes, de lade dem strejfe ører og øjne, så det faldt i synd og ulydighed. Imam Bukhari har berettet en hadith i hans Sahih, at profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

من لم يدع قول الزور والعمل به والجهل فليس لله حاجة في أي يدع طعامه وشرابه

Enhver, der ikke opgiver falsk tale og til at gennemføre dem [10] såvel som ikke uvidenhed [11], så Allah behøver ikke at faste fra venstre til at spise og drikke. [12]

Ibn Rajab sagde: "Den i Ramadan er ikke heldig, så hvornår vil hun være heldig? Enhver person, som i denne hellige måned kunne ikke få sig selv til Gud, så han mistede faktisk. "[13]

Vær vi er som sommerfugle er sjove og smukke når det ses, samt til gavn for ægteskabet mellem planterne, mens før er en larve, der skader de blade og plante skadedyr. Men efter fastende for et stykke tid i kokonen bliver larven forvandles til en smuk sommerfugl.

Fasten er en chance for at vænne sig til MENTADABBUR Koranen
Hvor mange mennesker har vendt sig bort fra Koranen og venstre for at læse Koranen. Eller når han læste det, uden at være ledsaget af mentadabburi (fordybelse) indhold af betydning. Så i nogle mennesker, Koranen til noget mindeværdigt [14].

Ibn Rajab sagde, "Allah fordømte de mennesker, der læser Koranen uden forståelse (mentadaburi) betydning. Han sagde ومنهم أميون لايعلمون الكتاب إلا أماني (Og blandt dem var analfabeter ikke kender Skriften (At Law), men kun en simpel myte "Al-Baqarah vers 78 -.). Nemlig i at læse den uden at forstå dets betydning. Formålet med åbenbaringen af ​​Koranen skal forstås for sin mening og praktiseres, ikke blot til at blive læst. "[15]

Når Ramadan kommer Az Zuhri sagde: "Ramadan læser Koranen og foder (de fattige)".

Ibn Abdilhakim sagde: "Hvis ankomsten af ​​Ramadan, reciterede Imam Malik hadith viger tilbage fra og udveksle ideer med forskere. Han koncentrerede læsning af Koranen Mushaf ".

Abdurrazak sagde: "Hvis du går under ramadanen, Ats Tsauri opgive al tilbedelse og fokus på læsning af Koranen."

Ibn Rajab sagde: "I måneden Ramadan, koncentrere Salaf at læse Koranen. Blandt dem er der mengkhatamkan Koranen hver uge, er der hver tredje dag, nogle er afsluttet i to nætter. Selv nogle af dem på tidspunktet for de sidste ti nætter, udfylde Koranen hver aften.

Med hensyn til den hadith, der forklarer mengkhatamkan forbyde Koranen i mindre end tre dage, så hensigten, hvis de gennemføres kontinuerligt. Som til udfyldelse af Koranen til tider (kun) en ædel, som i Ramadan-måneden, især på nætter, der forventes, er der Laylat al-Qadr, også på steder, der ædle, så så er sunnah at recitere reproducere Koranen `en til at drage fordel af muligheden for at være på plads, og en herlig tid. Det er af den opfattelse Imam Ahmad og andre, og det praktiseres af andre end dem. "[16]

Blandt civiliserede manerer når man læser Koranen. [17]
A. Bør læses med tartil, er opmærksom på reglerne for recitation ledsaget af mentadabburi vers læst. Hvis det vers, der lyder relateret til mangler eller fejl, så bør han beristighfar. Hvis det passerer de vers om Guds nåde, så han skulle bede Gud om nåde af Gud. Hvis gennem vers af Allah, så han skal frygte Allah og søge tilflugt hos Allah fra det. Derfor, hvis du læser Koranen med en hurtig og mindre opmærksomhed på reglerne for recitation, er det vanskeligt at praktisere tadabbur Koranen. Selv at læse Koranen på farten uden regler, dels loven kan være ulovligt, hvis at forårsage ændringer i bogstaverne (ikke i overensstemmelse med makhrajnya), fordi det fører til ændringer i Koranen. Som om læse hurtigt, men stadig overveje reglerne for recitation, så det gør ikke noget, fordi nogle mennesker er det lettere for den mundtlige læsning af Koranen (og nogle mennesker kan mentadabburi Koranen selv læse hurtigt).

2. Bør ikke skære læsning af Koranen, fordi han ønskede at chatte med venner sidder ved siden af ​​ham. Nogle mennesker, hvis du læser Koranen, og så er der en ven ved siden af ​​ham, da han alt for ofte afskåret læse for at tale med sin ven. Sådanne tiltag bør ikke ske, fordi det falder ind under kategorien væk fra Koranen uden behov.

3. Må ikke læse Koranen højt dermed forstyrre folk omkring ham, der læste Koranen, også, eller bede, eller sover. Profeten har forbudt dette emne.

Fra Abu Sa'id Al Khudri, sagde han: "Profeten i'tikaf i moskeen, da han hørte folk læser Koranen i en høj røst, og profeten var i teltet i'tikafnya. Beliaupun åbnede sitar (klud) telt, og derefter sagde: "Du er alle bermunajat med sin Herre, så gør nogle af jer forstyrre andre. Lad nogle af jer hævede stemmen, da han læste i Koranen ", eller han sagde:" Når den (læser Koranen) i bøn ". [18]

Ramadan er den mulighed for personlig fordybelse
Umar Al-Faruq sagde:

حاسبوا أنفسكم قبل أن تحاسبا وزنوها قبل أن توزنوا و تزينوا للعرض الأكبر

Hisablah dig selv, før du bliver stillet til regnskab. Vej dig selv før du bliver vejet. Og berhiaslah (shalihlah velgørenhed) for udarbejdelse af skøder ditampakkannya slaver. [19]

Han sagde يومئذ لا تخفى منكم خافية (På den dag, du bliver konfronteret (til dig Herre), der er intet skjult fra din tilstand (for Gud)-Al Haqqah: 18 -).

Det er sandt, der tales af Al Faruq, muhasabah virkelige selv i denne verden, meget lettere end anerkendelse af Allah i det hinsides, (dvs.), når børnenes hår bliver hvide. Den ene, som er Gud.

Og beviset er autentisk naturens bog: ... ikke forlader en lille og ikke (også) en stor, men han bemærkede det hele,?, og de fandt, hvad de laver der (skriftligt). Og din Herre ikke slå en juapun. (Al-Kahf: 49).

Al-Hasan sagde: "En troende er selve controlleren. (Bør) han menghisab sig selv som Gud. Det førte til et opgør af lyset i det Hinsidige er, fordi de har menghisab deres sjæle i verden. Og der forårsager vægten af ​​opgør på Dommedag er snart, fordi de tager dette tilfælde uden bermuhasabah (verden). "[20]

Muhasabah naturen, beregne og sammenligne mellem godt og ondt. Således sammenligning er ukendt, hvilken af ​​dem mest [21].

Ibn al-Qayyim forklarer, "Det vil dog muhasabah være svært for folk, der ikke har de tre tilfælde, nemlig på baggrund af visdom, uden at dette berører sig selv og (evne) til at skelne mellem glæde og bagvaskelse (istidraj)."

Første: Lyset af visdom, videnskab, ved hvilken en slave kunne skelne mellem sandhed og løgn, vejledning og vildledning, gavn og skade, og de mindre perfekt, godt og ondt. Således kunne han finde ud af niveauet af den praksis af lys og tunge, som blev accepteret, og afvist. Jo lysere lyset af denne visdom i en person, så vil han være mere præcis i sine beregninger (muhasabah).

Andet: Som for den skade, selv er nødvendigt (i muhasabah). Fordi venlig tanke til sjælen, kan hæmme ufuldkomne undersøgelse af sjælen, så det kunne være, ville han se ind i den godt af det onde, grimhed, og (omvendt) betragter som perfektion af hendes skam. Og ingen forbehold til ham, undtagen dem, der kendte ham. Hvem ville have troet venligt til hans sjæl, han var den mest uvidende om sig selv.

Tredje: Som for (evne) til at skelne mellem glæde og bagvaskelse, som er at skelne mellem den glæde, at Gud gav ham, for hans godhed og kærlighed, følelser, som han kan opnå evig lykke med glæde, at er istidraj af Gud. Hvor mange mennesker får glæde terfitnah med (fra venstre mod drukne i nydelse, så jo længere bort fra vejen af ​​Allah, Pen), og han var ikke klar over det.

De prise terfitnah med dumme mennesker, bedraget af hans behov er altid opfyldt, og den skam, der er altid lukket af Gud. De fleste mænd gør de tre sager (ros af mænd, udækkede behov, og den skam, der altid er lukket) som et tegn på lykke og succes. Indtil videnskaben er, hvor det synes de ......

Ibn Qayyim fortsætter: .... al magt, godt udseende og et sind, hvis de ledsages af gennemførelsen af ​​Guds bud og hvad Gud godkender, så er det en gave fra Gud. Hvis ikke, så den kraft, er en katastrofe.

Hver stat bruges til at hjælpe prædike Allahs religion og på hans måde, så er det en gave fra Gud. Hvis ikke, så er det bare en katastrofe.

Enhver ejendom, der er ledsaget af berinfaq i vejen for Allah, ikke at forvente belønninger og tak for mennesket, så er det en gave fra Gud. Hvis ikke, så ejendommen kun give bagslag for ham ....

Og hver mand, der får sin holdning og pengagunggan og deres kærlighed til ham, hvis de ledsages af en følelse af indsendelse, en lav og ydmyg for Gud, såvel som at vanære ham med kendskab og mangel på handlinger, samt rådgive erhvervsfolk, så er det Guds gave. Hvis ikke, så er det bare en katastrofe.

Derfor bør det være en tjener at observere et meget vigtigt punkt, og dette farlige, med henblik på at skelne mellem gaver og katastrofer og boomerang velsignelse for ham, fordi hvor mange eksperter og ædel tilbedelse er misforståelse og tvetydighed i at forstå denne diskussion. [22]

Vid, herunder muhasabah perfektion, at du kan vide, at enhver celaanmu til broderen, som begår utroskab, eller vanære, vil det blive returneret til dig.

Berettede fra Profeten, at han sagde:

من عير أخاه بذنب لم يمت حتى يعمله

Enhver person, der fordømte hans bror på grund af hans synd (kemaksiatannya), så han ville ikke dø, før han begik ulydighed. [23]

Ved fortolkningen af ​​denne hadith, sagde Imam Ahmad: "Det (fordømt som) synd (syndere), at han havde fortrudt det." [24]

Ibn al-Qayyim sagde: Og også bebrejdelse af spænding kombineret med faldet af de modstandere, som skylden fejlen. Imam At-Tirmidhi også berettet, at Profeten er marfu'-sagde, "ikke viser begejstring for den katastrofe, der ramte din bror, så Gud velsigne din bror og bringe ulykke til dig '." [25]

Og måske også, at hensigten med profeten, der celaanmu synd mod din broder større end din brors synd og syndere er værre end at gøre det. Fordi det viser tazkyiatun celaanmu nafs (selv ros), og hævder, at du var altid på toppen af ​​overholdelse og har været uskyldige i synd og den synd, der bragte saudaramulah.

Så måske beklage, at din bror på grund af hans synd og de konsekvenser, der opstår efter, at en følelse af afdæmpet og lav såvel som en fornærmelse mod hans sjæl, og befri ham fra hans hellige selverkendelse af sygdom, en følelse af stolthed og ujub, samt etableringen af ​​hende i ansigtet af Gud i en tilstand ned til hjerte resigneret, mere nyttigt og bedre for ham end den tilståelse, at du er altid på toppen af ​​lydighed mod Allah og du anser dig selv for en masse lydighed mod Gud. Selvom du føler har bidraget til skabelsen af ​​Gud og skabninger sådan underkastelse. Det er din bror, der har begået ulydighed-(meget) tættere på Guds nåde. Og hvor meget folk "føler ujub og bidrager til velgørende formål på grund af hans lydighed mod Guds vrede.

Sin, der førte til synderen føler sig ydmyget foran Allah Allah foretrækkes, i stedet for tilslutning til en velgørende organisation, der fører synderen føler sig 'ujub. Ja, hvis du falder i søvn om natten (ikke udføre natarbejde bønner), så man fortryder i morgen, bedre end hvis du beder nat og derefter i morgen du føler dig 'ujub til dig selv, fordi virkelige mennesker' ujub, ikke velgørenhed op til Gud. Du griner, da han anerkender (fejl og mangler, som) bedre end dig græde, men du føler "ujub.

Stønner en synder i Allahs øjne foretrukne stemme i forhold til dem, der forherlige dog dhikr 'ujub. Det kan være, at med den synd begået af brødre, Gud gav ham, og tilbagekalde stof, der dræber selve sygdommen, men sygdommen er på dig og du ikke føler det.

Gud har en hemmelig og visdom på sine tjenere til at adlyde, og som er involveret i umoralsk, ingen kender undtagen ham. De lærde og kloge mænd forstår ikke hemmeligheden bag det, bortset fra blot at man ville forvente, og blev fanget af de fem menneskelige sanser. Men ud over det, er der mysteriet om Gud er ikke kendt, selv ved optagelse engle velgørenhed.

Profeten har sagt:

إذا زنت أمة أحدكم فليقم عليها الحد ولا يثرب

(Hvis en slave kvinde, der ejes af nogen af ​​jer begår ægteskabsbrud, den straf Opret havde bebrejdet ham, må og ikke) [26], fordi i virkeligheden, vurderingen er på den side af loven af ​​Gud og er hans. Og dens formål er at fuldbyrde den straf, havde på slaven kvinde, ikke en bebrejdelse.

Gud har sagt om at være den mest kendte og mest tæt sammen med ham (dvs. Profeten): "Og hvis vi ikke styrker (hjerte) dig, er du næsten helt sikkert mindre tilbøjelige til dem (de vantro)". (Al-Isra ': 74). Profeten Joseph havde sagt, "... Og hvis du vender væk deres lilletromme fra mig, jeg ville helt sikkert være tilbøjelig til at (overholde deres ønsker), og jeg helt sikkert omfatte folk, der er dum "(Yusuf: 33)..

Profeten oftest sværger ved at sige لا ومقلب القلوب (ved at vende tilbage Essence af det menneskelige hjerte) [27]. Han sagde: "Ikke engang en menneskets hjerte, men han var i mellem to fingre af fingrene på Gud. Hvis Allah (dengang) Gud vil give ham instruktioner. Og hvis Allah, Allah så vil vildlede, "[28] og derefter bad han:

اللهم مقلب القلوب ثبت قلوبنا على دينك

O One, der vendte tilbage menneskets hjerte, indstille vores hjerter på din vej. [29]

اللهم مصرف القلوب صرف قلوبنا على طاعتك

Essence of O-malingkan stjæle menneskers hjerter, palingkanlah vore hjerter til at være lydige til dig. [30]

Bede Gud om at dyrke vor FAST MODTAGET
Ibn Rajab sagde: "Salaf, de stræber efter indtrængende at finpudse og forbedre deres praksis. Så, efter at de var meget bekymret for, at deres gerninger blive accepteret, og de frygtede, at gerninger accepteres ikke. Det er dem, der giver, hvad de giver, med et hjerte af frygt. (Al Mukminun: 60).

Det blev berettet fra 'Ali, sagde han: "Vær mere bekymret over, at du har modtaget din velgørenhed (efter at gøre en god gerning), fra den opmærksomhed, du for dine gerninger (når denne er velgørende). Har du ikke høre Guds ord إنما يتقبل الله من المتقين (Sandelig, Allah accepterer kun fra dem, der frygter Allah, Al Maidah: 27).

Af Fadhalah sagde han: "Jeg ved, at Gud acceptere mine gerninger så lille som sennepsfrøet, selv om jeg syntes bedre, end den verden og alt i det, fordi Allah sagde: Sandelig Allah accepterer kun fra dem, der frygter Allah. (Al Maidah: 27) ".

Abu Darda sagde: "Jeg ved, at Gud har accepteret mig bare en bøn mere til min smag end Jorden og alle dens indhold, fordi Allah sagde: Sandelig Allah accepterer kun fra dem, der frygter Allah. (Al Maidah: 27). "[31]

Malik bin Dinar sagde: "Følelsen af ​​frygt, hvis denne praksis ikke er accepteret, er tungere end velgørenhed."

'`Som Sulami Atha sagde:" Tag dig i agt, for at dine gerninger ikke på grund af Gud. "

Abdulaziz bin Abi Ruwwad sagde: "Jeg fandt dem (Salaf) meget alvorligt, når gode gerninger. Men hvis de var færdige gøre en god gerning, de er overskrevet sorg og bekymring om deres gerninger er accepteret eller ej? "

Derfor Salaf efter seks måneders bede, at Gud bragt sammen af ​​Ramadanen. De bad også efter Ramadan for seks måneder, således at deres gerninger blive accepteret.

Wuhaib bin Al Ward, når du læser Guds ord

وإذ يرفع إبراهيم القواعد من البيت و إسماعيل ربنا تقبل منا إنك أنت السميع العليم

(Og når Abraham hævet (pleje) af grundlaget for det Hus med Ismael (bede): "O vor Rabb, acceptere fra os (vore gerninger) Sandelig Du hører og bestemmer Al-Baqarah vers 127 -, så han (. Wuhaib bin Al Ward) græd og sagde: ". O elskede AR Rahman Du Ar Rahman rejst huset, så man frygter, at dine gerninger ikke bliver accepteret af AR Rahman" [33].

Ibn al-Qayyim sagde, følte tilfreds (glad) var en af ​​de velgørende hengivenhed, han har gjort, er en indikation af, at han var uvidende om situationen selv. Han kendte ikke rettigheder Alllah, og hvordan skal tilbede Gud. Uvidenhed om sig selv og manglende Vederstyggeligheder indeholdt i velgørende hengivenhed, og hans uvidenhed om Guds storhed og hans højre-højre, hvilket gør ham til enten forudindtaget imod hans sjæl fuld af fejl, således at han endelig var tilfreds med sin lydighed velgørenhed. Det skaber også en følelse af "ujub (overrasket) med sig selv, der har gennemført velgørende lydighed, og fremkalde en følelse af stolthed og andre leversygdomme, der (selvfølgelig) er mere farlige end de store synder, der vises, såsom utroskab, drikke hårdt, og løb fra slagmarken. Hvis det er tilfældet, føler tilfredse med velgørende hengivenhed, den dumhed og dumhed af sjælen.

Hvis vi mener, det viser sig, mennesker, der er forsigtige og ekspert service, er de at bede om tilgivelse fra Gud, selv når de har afsluttet lydighed for velgørenhed. Dette, fordi de anerkender de mangler, når de gør godt. Og de erkendte, at velgørenhed ikke passer til deres tilslutning til storhed og majestæt Gud. Var det ikke for Guds befaling om at handle, så vil de skamme sig over for Gud med deres tilbedelse mangelfuld, og at de ikke giver op fornøjelsen af ​​tilbedelse til Gud, er fejlbehæftet. Men de stadig køre kommandoen til at tilbede Gud, men fuld af fejl.

Allah har beordret pilgrimme (besøgende Guds hus) til beristigfar efter afslutningen af ​​de ritualer Hajj af de mest majestætiske og ædle, det er Arafat wukuf. Allah siger, hvilket betyder: Så hvis du har bevæget sig fra Arafat til Gud i Masy'aril berdzikirlah Haram. Og berdzikirlah (kald) af Gud som en ditunjukanNya til dig, og før at du virkelig, virkelig, folk på vildspor. Så er taget op fra udgangspunktet mange mennesker (dvs. Arafat), og bede om tilgivelse fra Allah, helt sikkert Allah er Tilgivende, Barmhjertig. (Al Baqarah: 198-199).

Allah siger også والمستغفرين بالأسحار (og tigge tilgivelse ved daggry, Ali Imran vers 17 -.). Hasan Al-Basri sagde: "De forlænge natten bøn, indtil det er tid til daggry (før solopgang), og så sidde og beristighfar til Gud". Og i en saheeh Hadith nævnt, hvis profeten havde hilsener fra bøn, han n beristighfar tre gange. [34]

Allah beordrede profeten til beristighfar efter at levere hans profetiske afhandling, og han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam har været godt opfyldt, samt efter endt pilgrimsfærd, og før han døde. Så Allah siger i brevet sidste efterår til Messenger af n: "Når Allahs hjælp og sejren kom. Og du kan se folk kommer til at Allahs religion i hobetal, så forherlige lovprisninger af din Herre og bede om tilgivelse for ham. Sandelig Han er den mest acceptere omvendelse ". (En Nasr vers 1-3).

Med nedgangen i dette brev, Umar og Ibn Abbas derefter vide, at dette er en meddelelse til Allahs Sendebud n, som et tegn på hendes død var Allahs Sendebud. Så Gud befalet at beristighfar efter at han formodes pligt afhandling af Gud. Det er som om meddelelsen, at du (O Profet) har opfyldt din forpligtelse og ingen anden opgave, så gør låget er tilgivelse. Ud over den afsluttende bøn, pilgrimsfærd, bønner i aften. Også efter afvaskning, sagde han:

سبحانك اللهم وبحمدك أشهد أن لا إله إلا أنت أستغفرك وأتوب إليك.
أللهم اجعلني من التوابين و اجعلني من المتطهرين.

Således tilstanden af ​​de mennesker, der ved, hvad der skulle til og i overensstemmelse med Guds herlighed, og forstår om rettighederne for tilbedelse og dens krav.

Sagde nogle af de kloge: "Når du er tilfreds (tilfreds) med dig og dine gerninger for Allah, (dengang), derefter vide, at Allah ikke er tilfreds med amalmu. Og nogen der ved, at for ham var et sted en fejl, vanære og hæslighed, og vide, at de gerninger er fulde af sygdomme og mangler, så hvordan kunne han være tilfreds med gerninger? Hvordan kunne han praksis er for Allahs skyld? "

Det er smukke ord, Shaykh Abu Madin: "De, der indser tilbedelse, da han ville se på hans gerninger med briller riya '. Han så på situationen med den blotte anerkendelse, og så på hans ord med en ren og skær løgn. Jo mere af, hvad du forventer i dit hjerte, din sjæl bliver mindre vil det være, før du, og jo mindre værdien af ​​det offer, som du skal bruge for at opnå et stort håb. Jo mere du genkende karakteren af ​​Gud og naturen rububiyah 'ubudiyah, og jo mere du kender Gud og kender dig selv, jo mere klart for dig, at det er i dig i form af velgørende hengivenhed, er det uhensigtsmæssigt at give Gud. Selvom du kom op med handling (såsom den praksis, vejer alle) jinns og mænd, så vil du stadig være frygt for straf fra Gud (fordi du er bange for ikke at blive accepteret, Pen). Sandelig Allah acceptere dine gerninger ved nåde og værdighed og nåde til dig. Han kan belønne og belønne dig, såvel som ære, barmhjertighed og nåde ". [36]

Shaikh Abdurrahman Som Sudais sagde: "Se, mine brødre, da du velkommen til denne hellige måned, du også snart vil forlade ham. Kender du, O tjener af Allah, om du vil blive opfyldt ved udgangen af ​​denne måned? Eller vil du ikke se ham? Ved Allah, vi ikke kender, mens vi er hver dag menyalatkan dusinvis af organer. Hvis de er vant til hurtigt med os? En klog mand vil gøre det hele for halthed bermuhasabah og ret, skal den fjernes fra stien af ​​lydighed før sin død med en pludselig, så der var ingen fordel, med undtagelse af gode gerninger. Rabb Ikrarkanlah løfte til dig på dette hellige sted, og i denne velsignede hellige til at angre og fortryde, og bryde væk fra de lænker ulydighed og synd. Faktisk skulle bede til gavn for dig selv og dine brødre, muslimerne. "[37]

Washallahu 'ala Nabiyina Muhammadin sallâ Allâhu' alaihi wa sallam.

Maraji `:
A. Madarijus Salikin, Ibn al-Qayyim, tahqiq Abdulaziz bin Nasir Al Julaiyil, Dar Ath Thaibah.
2. Wazhaif Ramadan, Sheikh Abdurrahman bin Mohammad bin Qasim.
3. Som Ahaditsu Siyam, Wa Ahkamuhu Adabuhu, Sheikh Abdullah Al Fauzan.
4. Tafseer Al Koranen Al Karim, Shaykh 'Uthaymeen, Dar Ibn Jauzi.
5. Ramadan Fursah Lit Taghyir, Muhammad bin Al Habda Abdillah.
6. Kaukabah Khutab Al Al Al Kabaen Munifah Min Pulpit Ash Syarifah, Sheikh Abdulaziz bin Abdurrahman Som Sudais.
7. Fathul Bari, Ibn Hajar al-'Asqalani, darus Salam, Riyadh.
8. Tuhfatul Ahwadzi, Al Mubarakfuri, Dar Ihya På Turots Al-'Arabi.
9. Tafsir Ibn Kathir.

[Kopieret fra As-Sunnah magasin IX/1426/2005M 06/Tahun Edition. Publishers Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 Tlf. 0271-858197 Fax 0271-858197]


Overvind Marahmu, Ridha Nå Din Rabb!


Ved
Præst Abdullah bin al-Buthoni MA taslim


Uanset om vi nogensinde ville føle vrede, nogle gange kan ikke kontrollere mig selv, fordi følelser forstærkes.

Det er karakteren af ​​vrede er menneskets natur, fordi de har et ønske, der har tendens til altid at blive adlydt og ikke nægtet hans ønske.

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

إنما أنا بشر أرضى كما يرضى البشر وأغضب كما يغضب البشر

Jeg er kun et menneske. Jeg kunne være lykkelig som en mand lykkelig, og jeg kan være vred, så vred mænd. [1]

Udover det, har karakter af vrede gløderne er optændt af Satan i menneskenes hjerter til at ødelægge deres religion og sig selv. På grund af vrede, en person kan være et mørkt øje, så gribe ind eller sige et ondt ord for sig selv og sin religion. [2]

Derfor, tjenere af Allah swt er forsigtige, selv om de ikke undslippe karakter af vrede, men fordi de altid forsøger at bekæmpe ønske om begær. For at de kan reducere deres vrede for Allah swt. Almægtige Allah roste dem i Hans Ord:

الذين ينفقون في السراء والضراء والكاظمين الغيظ والعافين عن الناس والله يحب المحسنين

De, der er retfærdige er dem, der bruger (deres ejendom) enten i feltet og smalle, og dem, der hæmmer vrede, og tilgivende (fejl) af andre. Almægtige Allah elsker dem, der gør godt [Ali 'Imran / 3:134]

Det er, hvis de såre andre mennesker, der provokerer vrede, de ikke forkæle deres lidenskaber (af hensyn til udluftning vrede), men tværtimod, at de (lige prøve) at holde vrede i deres hjerter og være patient til behandling af mennesker, der ikke responderer at skade dem. [3 ]

KUTAMAAN hold vred, når følelser og selvkontrol
I en autentisk hadith, sagde Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:

ليس الشديد بالصرعة, إنما الشديد الذى يملك نفسه عند الغضب

Ikke en stærk mand (ægte) med (altid slå sin modstander i) kamp (kampen), men den stærke mand (real) er i stand til at kontrollere sig selv, når ophidset. [4]

Dette er en beundringsværdig styrke og har i kraft af Allah den Almægtige. Denne magt er ikke deles af mange mennesker. [5]

Imam al-Munâwi rahimahullah sagde: "Betydningen af ​​denne hadith er en stærk mand (bogstaveligt talt) er en person, der (kan) hjælpe mig, når vreden er flygtig, og han (kunne) mod og underkue hans ønsker (når det). I denne hadith, at Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam betydning fysisk styrke bærer betydningen af ​​indre styrke. Hvem er i stand til at kontrollere sig selv, når det er rigtig at han har været i (i stand til) at besejre fjendens mest kraftfulde og mest farlige (dvs. begær). "[6]

Dette er betydningen af ​​magt, der er elsket af Allah swt nævnt i ord af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:

المؤمن القوي خير وأحب إلى الله من المؤمن الضعيف

Stærk troende er bedre og mere elsket af Allah end den svage troende. [7]

Stærk i denne hadith, betydningen er kraftig og stærk tro på kampen kue hans ønsker i vejen for Allah den Almægtige. [8]

I en anden hadith, sagde Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:

من كظم غيظا وهو قادر على أن ينفذه دعاه الله عز وجل على رءوس الخلائق يوم القيامة حتى يخيره الله من الحور ما شاء

Enhver, der hæmmer vrede, og han er i stand til at tage den ud da Allah den Almægtige vil kalde ham (stolt) på dommedagen i lyset af hele menneskeheden, (dengang) Allah, lad ham vælge en engel. [9]

Imam ATH-Thîbi rahimahullah sagde: "(Deeds) begrænse den vrede er prisværdigt, fordi det lykkedes at undertrykke vrede betyder altid hvisker onde lidenskaber, og derfor k Allah roste dem i Hans Ord:

والكاظمين الغيظ والعافين عن الناس والله يحب المحسنين

... Og de, der hæmmer vrede og tilgive (fejl) af andre. K Allah elsker dem, der gør godt [Ali 'Imran / 3:134] [10]

Word af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam i hadith ovenstående, "... da han var i stand til at tage den ud ...", tyder på, at holde vrede er prisværdigt i islam er, når en person er i stand til at lufte sin vrede, og han holdt det for Allah den Almægtige. [11] Med hensyn til, når han var ikke i stand til at tage den ud, for eksempel, af frygt for de mennesker, der gjorde ham vred, eller på grund af sin svaghed, og andre årsager, så i sådanne tilfælde er at holde den vrede er ikke prisværdigt.

En troende, som bruges til at styre sine lyster, og derefter under alle omstændigheder var han altid i stand til at sige og opfører sig ordentligt, fordi dine ord og handlinger ikke påvirkes af hans begær. Folk der synes det vil være let for ham at være fair, og det er denne følelse af retfærdighed, som blev rost af Allah swt som en holdning, der er tættere på fromhed. Allah den Almægtige siger:

ولا يجرمنكم شنآن قوم على ألا تعدلوا اعدلوا هو أقرب للتقوى

Og ikke nogensinde had mod et folk, opmuntre dig til at gøre uretfærdighed. Vær opmærksom på, fordi det er bare tættere på fromhed [al-Maidah / 05:08]

Imam Ibn al-Qayyim rahimahullah tale at citere nogle salafi lærde, der fortolker retfærdighed i dette stykke. Rahimahullah Han sagde, "Messen er en person, når han er vred, har hans vrede ikke kaster sig ind i fejl, og da han glad for, er fornøjelsen ikke gør ham afvige fra sandheden." [12]

Med vrede, hæfte en GOD
I en Hadith af Abu Hurayrah berettede, at Allah anhu der en mand, som kom til profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam at spørge til råds, han sallâ Allâhu' alaihi wa sallam. Manden sagde: "Giv en vilje (rådgivning) til mig!" Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde: "Du må ikke blive vred." Manden gentaget mange gange en anmodning om rådgivning til profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam, gentog derefter profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam svaret, "Du må ikke blive vred." [13]

Denne mand kom til Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam at bede om råd kompakt, men dækker alle de gode egenskaber, så profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam rådede ham til at holde sit temperament. Så den person, til at gentage anmodning flere gange og rådgivning af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam gav det samme svar. Dette antyder, at vrede er kilden til alt ondt og holde en opkøber af al godhed. [14]

Imam Jaffar bin Muhammad rahimahullah sagde, "(vent) åbner alle vrede er dårlig."

Imam Abdullah ibn al-Mubarak al-Marwazi rahimahullah, da de spurgte ham: "transportblokken (rådgivning), som bringer os alle gode moral i en sætning." Rahimahullah Han sagde, "(Det er) for at forlade (hold) vrede."

Tilsvarende Imam Ahmad bin Hambal rahimahullah og præsten søn af Isak Rahuyah rahimahullah når forklarer betydningen af ​​god moral, siger de, "(Det er) for at forlade (hold) vrede." [15]

Så ordrer profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam i hadith over, "Du må ikke forstyrret" betyder kommandoen til at gøre, fordi (formidlere), som vil give fødsel til sædeligheden, nemlig karakteren af ​​den blide, generøs, genert, tawadhu' (ydmyge), vente, ikke skade andre, tilgivende, venlige, og andre gode kvaliteter, som vil blive vist, når nogen forsøger at indeholde hans følelser på det tidspunkt er der faktorer, der provokerer ham. [16]

TIP Profeten sallâ Allâhu alaihi wa sallam vred over at overvinde
Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam gav hints eller tips til at uskadeliggøre vrede og holdt med tilladelse fra Allah den Almægtige [17], blandt dem:

A. Søg tilflugt hos Allah den Almægtige fra djævelens fristelser
Shurad af Allah ibn Sulaiman anhu, sagde han, "(når) jeg sad med profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, er der to mænd, som var (og kampen) fordømme hinanden. En af dem, hans ansigt var skyllet og venerne i halsen stivnede. Så Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde: "Jeg kender en sætning, hvis han sagde, at det vil utvivlsomt miste den vrede han følte. Hvis han siger:

أعوذ بالله من الشيطان الرجيم

Jeg søger tilflugt hos Allah fra den fordømte Satans fristelse

Han følte vrede vil forsvinde. "[18]

2. Silence (ingen tale), for at undgå de dårlige ord, der ofte opstår, når folk er vrede. [19]
Fra 'Abdullah ibn' Abbas, at budbringer fra Allah anhuma sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde (hvilket betyder): "Hvis nogen af ​​jer vred så han skulle være stille" [20]

3. Sidder eller ligger ned, så fastholdt i sin vrede, og ikke på grund af dårligt til andre. [21]
Abu Dhar al-Ghifari Allah anhu, at Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

إذا غضب أحدكم وهو قائم فليجلس فإن ذهب عنه الغضب وإلا فليضطجع

nogen af ​​jer vred på staten stod så han skal sidde, hvis hans vrede ikke er væk så han skal ligge [22]

Hertil kommer, er det vigtigste i denne forbindelse forsøg på at undertrykke og kontrollere, hvornår vred. Dette vil lukke vejene eller sprækker af de humane djævle, der ønsker at styrte i afgrunden af ​​ondskab og ødelæggelse. [23] Allah swt siger:

إنما يأمركم بالسوء والفحشاء وأن تقولوا على الله ما لا تعلمون

Sikkert er han bare at fortælle dig at gøre dårlige (alle syndere) og grusom, og sige om Allah, hvad du ikke kender [al-Baqarah / 2:169]

En dag, en ædel Kalif, Umar ibn 'Abd al-' Aziz rahimahullah vred, da hans søn (navn) 'Abdul Malik sagde til ham: "O Troendes, med ynde og dyder, som Allah gav dig, er du vred på denne måde?" Så 'Umar bin' Abd al-'Aziz rahimahullah sagde, "du aldrig vred, O' Abdul Malik?" Så 'Abdul Malik rahimahullah svarede: "Hvad betyder det for maven (bryst) er rummelig, jeg ellers (brug for) at holde min vrede i dem, der ikke vises (så det ikke forårsager ondt)." [24]

Vred over, at prisværdigt
Mor til troende Aisha anhuma Allah sagde:

وما انتقم رسول الله صلى الله عليه وسلم لنفسه إلا أن تنتهك حرمة الله فينتقم لله بها

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam aldrig vred (anliggender) hans personlige selv, medmindre begrænsning krænket shari'a af Allah, så han sallâ Allâhu' alaihi wa sallam ville blive forstyrret forhold til overtrædelsen på grund af Allah. [25]

Det er prisværdigt i islam vred, vred, fordi Allah den Almægtige. Vred og glad, da de påbud og forbud til Allah den Almægtige brydes af mennesket. Dette er den ædle Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, der var altid tilfreds med, hvad Allah ridhai i al-Qur'an og vrede eller vred ved hvad Allah bebrejdet af k i al-Qur'an. [26]

'Aisha anhuma Allah sagde: "Det er tegnet profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam er al-Qur'an". [27] I en anden er der en ekstra, "... Han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam vrede eller had mod det, er hadet i al- Koranen og acceptere, hvad der bliver rost i Koranen al-'. [28]

Imam Ibn Rajab al-Hanbali rahimahullah siger: "Obligatorisk for en troende at gøre hans begær ønske begrænset til, hvad der er tilladt af den Almægtige Allah for ham, at det kan omfatte goodwill, der vil blive belønnet belønning (fra Allah den Almægtige og Ophøjede). Og krævede ham til at gøre sin vrede for at afvise indblanding i religion (opfattet), af ham selv eller andre, og for at straffe eller kritisere dem, der modsætter sig Allah den Almægtige og Hans Sendebud sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, som ord- Ham:

قاتلوهم يعذبهم الله بأيديكم ويخزهم وينصركم عليهم ويشف صدور قوم مؤمنين ويذهب غيظ قلوبهم

Bekæmp dem, vil helt sikkert Allah torturere dem med (medium) dine hænder, og Allah den Almægtige vil ydmyge dem og hjælpe dig mod dem, og trøste dem, der tror. Og fjerne vrede dem, der tror. [At-Tawbah / 9:14-15] "[29]

LUKNING
Derfor denne korte artikel, kan være nyttigt for os alle og motivation til altid at forsøge at undertrykke og begrænse de lidenskaber i vrede, så vi undgår alle de dårlige ting.

Vi slutter dette papir ved at bede til Allah den Almægtige til Hans navne er fuldkommen i skønhed og arten af ​​hans alt perfekt, at han hele tiden skænker hans vejledning og Taufik for os at have gode kvaliteter og ædle i hans religion. Sandelig Han hører og tilskud bønnen.

[Kopieret fra As-Sunnah magasin 03/Tahun Edition XV / Shaban 1432/2011M. Publishers Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 Tlf. 0271-858197 Fax 0271-858196]



Definition af resignation



Ved
Dr. 'Abdullah bin' Umar ad-Dumaiji


A. Forståelse Lughawi (I Bahasa).
Ordet "التوكل" stammer fra ordet "وكل". Det siges,
"وتوكل عليه واتكل وكل بالله" betyder at overgive sig til Ham. [1] Også, "وكل إليه الأمر وكلا ووكولا", hvilket betyder, overgive sig og forlade ham. [2]

Så godt, "رجل وكل ووكلة" som ordet "humazah" og "tukalatun", hvilket betyder en svag person, der repræsenterer sin virksomhed til en anden person på samme tid afhængig af det [3] Al-Azhari sagde.:

رجل وكلة إذا كان يكل أمره إلى الناس

"Nogen kaldte 'Wukalatun," hvis han gav sin virksomhed til en anden. "[4]

Og udtrykket "وفرس واكل" betyder at stole på rytterne i spring og kræver en punch.

Og ordet "الوكيل" berwazan fa'iil mening maf'ul, det vil sige dem betroet med anliggender af virksomhedens ejer. Al-Azhari sagde: "Kaldet" وكيل ', fordi den har tildelt en virksomhed ejer (repræsenterer) den myndighed, til ham for at afslutte sin virksomhed, og han betegnes som [5]' موكول إليه '"

Nogle af dem fortolket ordet "الوكيل" som "الكافل", dvs at de garantier. Raghib siger: "Ordet" الواكيل 'mere generelt, fordi hver skal wakiil kafiil, men ikke hver wakiil det som kafiil. "[6]

Ordet "التوكيل" betyder, hvis du stole på andre, og du gør det som en repræsentant for dig selv.

Ordet "توكل" berwazan "تفعل" af ordet "الوكلة" eller "وكلة", hvilket betyder showet, og den manglende evne til at stole på andre [7]. Og isimnya er [8] "التكلان".

Ibn al-Athir sagde, "Det siger 'توكل بالأمر', hvis gennemførelsen af ​​en sag er dækket. 'وكلت أمري إلى فلان', betyder det, at jeg lænede mig til ham en gang søgte tilflugt i sagen. Og også delegerede selve sagen [9]. Og nogle gange begge sammen.

Ar-Raghib al-Ashfahani sagde: "Ordet" التوكل "sagde de to sider. Det siger, 'توكلت لفلان ", hvilket betyder, at jeg serahi magt til ham. Og det siges også, "وكلته فتوكل لي", som betyder, at jeg forlader spørgsmål til ham, så han repræsenterer mig. Og ordet "توكلت عليه 'betyder, at jeg lean på ham." [10]

På grundlag af ovenstående, er det menes med ordet الوكالة er dobbelt:

Først: التوكيل, der repræsenterer og præsenteres.

Andet:. التوكل hvilket betyder, kører opgaven baseret på repræsentation givet af giveren af ​​rettigheder [11]

Så at nogle af betydningen af ​​dette ord. Og der er stadig en anden mening, og her jeg bevidst ikke fortælle, fordi der ikke var nogen forbindelse med, hvad der er hensigten her.

B. Definition af begrebet.
Betydningen af ​​udtrykket "توكل" (tawakkul), så set fra den position, afslører en af ​​tilstanden af ​​leveren er svært at gætte på en vis grænse. Derfor var der mange fortolkninger af de lærde i forskellige former. Som der ikke fortolke dem, og der er også normalt fortolkes ved hjælp af årsagerne samt de faktorer, eller den værdi eller en del af sin betydning, da det er skik i Salaf i deres fortolkning.

Blandt de årsager, forskellen er, at tilstand af hjerte og gerninger det er meget vanskeligt at gætte med sikkerhed og videregivelse (begrænsning) i ord. Derfor på denne fratræden. Al-Ghazali sagde: "... Det er ikke klart med hensyn til betydning og vanskelig i form af velgørenhed." [12]

Da de ikke løse disse forestillinger med en iboende betydning af ordet, men de er kun beregnet til at forklare betydningen af ​​disse kriterier eller fastholde en tilstand af den person, der siger, eller endog til en lytteren selv, eller andre årsager.
Derfor, fremkomsten af ​​deres fortolkning og lahiriyahnya ud, som om der er en forskel og forandring, som i det væsentlige består af flere dele af den generelle betydning af ordet selv eller fratræden af ​​forekomsten, virkning og værdi.

Blandt de vigtigste af de fortolkninger, der er:

A. Ibn 'Abbas anhuma Allah siger, "Det er, stoler fuldt ud på Gud [13]".

2. Imam Ahmad sagde, "The resignation midler til at beslutte søgningen med fortvivlelsen over at være [14]."

Og han sagde også, "Ordet resignation betyder underkastelse til Allah den Almægtige Tsanuhu anliggender samt tillid helt til ham." [15]

3. 'Abdullah ibn Dawud al-Khuraibi [16] siger, "Jeg så fratræden som husnuzhan (enten bias) til Gud." [17]

4. Syaqiq bin Ibrahim [18] sagde, "Den afgang betyder fred i sindet, hvad der blev lovet af Gud den Almægtige." [19]

5. Al-Hasan blev spurgt om fratræden, svarede han, "Det er, glæden ved den Almægtige Gud"

6. Når spurgt om fratræden, 'Ali ibn Ahmad al-Busyanji [20] siger, "Breaking væk fra magt og styrke og kraft og styrke mennesker som dig." [21]

7. Ibn Jauzi rahimahullah sagde nogle af dem, "dvs forelæggelse for Guds anliggender, som en form for fuld tillid til hans gode ledelse." [22]

8. Ibn Rajab al-Hanbali sagde: "Det er de faktiske afhængighed hjerter til Gud den Almægtige i at få gavn af anliggender og nægtede at skade hele verden og det hinsides." [23]

9. Al-Hafiz Ibn Hajar sagde: "Nogle siger," Det er, vende synspunkter af forskellige årsager efter forberedt til. '"[24]

10. Shaykh 'Abdullah bin Muhammad bin' Abd al-Wahhab sagde: "Det er den handling, en tjener hvilede sin virksomhed til Allah alene, der ikke har nogen partner til Ham i alle anliggender, både religiøse anliggender og verdslige anliggender." [25]

11. Måske det tætteste definition, der kan kombinere de forskellige dele af ovenstående, er at sige, "Det er en tilstand af hjerte, der kommer fra kundskab om Gud, tro på Hans enhed i at skabe, kontrollere, giver skader og fordele, og nægte at give. Hvad han vil, vil ske, og hvad der ikke er ønsket, ville det aldrig ske. Så der er ikke nødvendigt at stole på ham straks overgive alt til ham straks til at føle sig rolig og fortrolig med ham. Også tror fuldt ud på tilstrækkeligheden af ​​de eksisterende i ham for hvad han læne sig op på ham. "[26]

[Kopieret fra bogen At-tawakkul 'alallaahi Ta'aalaa, forfatter Dr. 'Abdullah bin' Umar annonce-Dumaiji, Indonesien FORSTÅ resignation skæve Edition Alle anliggender til Allah den Almægtige, oversætter M. Abdul Ghaffar E.M. Læser Publishers Ibn Kathir, Rabi al-Awwal 1426H April 2005M]



Arten af ​​resignation



Ved
Dr. 'Abdullah bin' Umar ad-Dumaiji


Som vi har nævnt tidligere, at fratræden er en tilstand som følge af sættet, hvor karakteren af ​​fratrædelse, vil ikke være perfekt, bortset fra ham. Derfor, Ibn al-Qayyim sagde: "Det er blevet fremført, at en stor del af menneskeheden er fuldt fortolke fratræden som tillid og gøre det så naturens egen tilbagetræden. Og der er nogle, der tolker det som en overgivelse. Andre har fortolket det som overgivelse. Således kan det ses, at placeringen af ​​resignation er at forene det hele. "[1]

Nogle forskere har fortolket fratræden er blevet udnævnt som en, to eller tre af disse anliggender. Ibn al-Qayyim og kalder det med et par grader [2], som følger:

A. Kend Herren og hans Egenskaber, det være sig evnen, myndighed, tilstrækkelighed, slutningen af ​​alle anliggender i hans videnskab, hans udseende for hans vilje, troen på tilstrækkeligheden af ​​Hans beskyttelse, og perfektion af henrettelse, hvad der blev tildelt ham, og at ingen væsen kan indtage denne position. [3]

Rahimahullah Ibn al-Qayyim sagde: "ma'rifat (viden) er det første niveau, hvor en tjener satte sin fod i den (position) fratræden." [4]

Han citerer også udtrykket Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah kan Allah have barmhjertighed, som er: "Derfor ville fratræden ikke være sandt, og det er svært at forestille sig kunne ske en filosof eller Qadariyah grupper (grupper, der afviser Guds egenskaber), som siger, at i naturen der er en Gud af magt noget, der ikke kan testamenter eller fra klassen Jahmiyah som ophæver karakter Gud den Almægtige. Og fratræden bliver ikke lige, bortset fra Ahl-ul-Ithbat (Ahlus Sunnah). "[5]

Ibn al-Qayyim sagde: "De var, at de filosoffer og Saxon Qadariyah et hjerte breaker til gaden, i hjertet selv med Skaberen og kærlighed til Allah subhanahu wa hjertet Ta'la". [6]

Hvordan kunne de forestille sig det, nemlig den resignation at Allah swt, mens de nægter kendskab til Allah swt små ting såvel som at nægte ham egenskaberne af al-ficil al- ikhtiyariyah (testamenter gerninger), Guds vilje og vilje.

2. Bestemmelse af de årsager, vedligeholdelse og implementering.
Det vil sige, tilbagetræden af ​​en tjener der ikke være lige og sande, bortset fra at fastslå årsagerne til, fordi fratræden var årsagen til den mest magtfulde i den skyldige til at levere op til ham. De fleste af de mystikere forstå, at fastsættelsen af ​​de årsager, der kan plette den resignation og penafiannya (peniadaannya) er et perfekt resignation.

I dette tilfælde har de nogle temmelig velkendt udtalelse, vil diskussionen blive præsenteret samt tilbagevisning til det yderligere, om Gud vil. Men, der omfatter perfektion af opsigelse er ikke baseret på disse årsager, og afhang af ham, samt opsigelse af hendes hjerte, som det vil blive nærmere beskrevet senere dijelasskan.

Derfor vil fratræden ikke være perfekt, bortset fra ved at fjerne årsagerne til hjerte og lemmer afhængighed af ham, så nogle gange blev han afskåret fra ham og fortsatte med ham nogle gange. Kun Allah swt kender bedre. [7]

3. Styrkelse af hjertet på grundlag af monoteisme.
Udmeldelse ikke betragtes som en sand tjener til tauhidnya dømt korrekt alligevel. Faktisk. Essensen af ​​afgang, at der er enhed i leveren Derfor, så længe det forbliver i mit hjerte, der er forbindelser af Shirk, så tawakkalnya fejlemner. Hvor langt renheden af ​​monoteisme, så vidt det er også sandt resignation vurderet. [8]

4. Hvilepuls til Allah swt og føler dig rolig og afklaret, og stoler udelukkende til hans ledelse, som foreslået af nogle intellektuelle: "Folk, der er eneste tillid er som en baby, ikke at vide, hvad han kunne gøre beskyttelsen , medmindre moderens bryst. Sådan så er de eneste tillid, folk, hvor han ikke kan søge tilflugt, bortset fra til sin Herre alene. "[9]

Derfor kan Ibn al-Qayyim Allah er barmhjertighed sige, "tilbagetræden er meningen knyttet til de to basics: tillid og stole på. Dette er essensen: إياك نعبد وإياك نستعين ". Kun jeg elsker Dig og Dig alene har jeg beder om hjælp '" [10] [11]

5. Venlige menes at Gud den Almægtige.
Det er blevet fortolket af nogle mennesker, der først havde talt om det. Dette er en af ​​grundpillerne i resignation, som tilbagetræden ikke kan beskrives, bortset fra folk, der berhusnuzhan (venligt mente) til Allah swt.

Rahimahullah Ibn al-Qayyim sagde: "Sandheden er, at Gud tog hende husnuzhan for den eneste tillid til ham, fordi fratræden var utænkeligt for dem, der tjener som mål for mistanke, og der er også en resignation på den del af det uventede. kun Gud ved bedst. "[12]

Derfor har Allah den Almægtige siger i en hadith qudsi, "jeg er afhængig af mine tjenere fordomme mod mig." [13]

Tre dage før sin død, har profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

لا يموتن أحدكم إلا وهو يحسن الظن بالله تعالى

"Lad ikke nogen af ​​jer dør, men han var i en tilstand af venlig tanke til den almægtige Gud." [14]

6. Heart overgive sig til ham og trække al den faktor, der fører til ham og afbryde alle perintangnya.
Dette er en glimrende form for forelæggelse for Allah swt, så hun aldrig vil, men hvad der ønskes Allah, ikke elske, men hvad han elskede, ikke hadet, hadet, undtagen hvad Ham, og ikke gøre eller lade, undtagen hvad der er befalet af Gud til at gøre det eller lade være.

Og det er erkendelsen af ​​betydningen af ​​"ubudiyah (trældom) er perfekt til Allah Ta'ala. Og det er betydningen af ​​hadith af administrator (Allah), som udtalte:

... وما يزال عبدي يتقرب إلي بالنوافل حتى أحبه, فإذا أحببته كنت سمعه الذي يسمع به, وبصره الذي يبصر به, ويده التي يبطش بها, ورجله التي يمشي بها, وإن سألني لأعطينه, ولئن استعاذني لأعيذنه ...

"... Og min tjener altid tættere på min sunnah praksis med praksis-så jeg elsker ham. Og hvis jeg havde elsket ham, så jeg kan høre, at han plejede at høre, øjne, han brugte til at se, våben, som han brugte til at angribe, og at han brugte sine ben at gå. Og hvis du spørger mig, vil jeg helt sikkert give ham, og hvis du spørger mig den beskyttelse, for at beskytte den vil jeg helt sikkert ... "[15]

7. Self overgivelse. [16]
Dette er fortolket af Imam Ahmad og andre. Ibn al-Qayyim sagde: "overgivelse af ånd, stof, samt karakteren af ​​resignation. Nemlig, holdning overgivelse til Gud alle anliggender, og satte den på ham med håb, uden tvang og krav. "[17]

Således er den gennemsnitlige distance på én gang trak sig ud af kraft og styrke og indsendelse af alle anliggender kun Penguasannya [18] The Mighty, sublime igen. I de bønner, reciterede Profeten Shallalahu 'alaihi wa sallam:

اللهم أسلمت وجهي إليك, وفوضت أمري إليك.

"O Allah, jeg sender mit ansigt til dig, og jeg pasrahkan min virksomhed til dig." [19]

Og om de troende fra blandt familien af ​​Farao sagde han i Allahs ord, den Ophøjede:

وأفوض أمري إلى الله إن الله بصير بالعباد

"... Og jeg sende min sag til Allah. Sandelig Allah er seer sine tjenere "[Al-Mu'min: 44].

Fortsat med levering af belønninger for resignation, hvor han sagde:

فوقاه الله سيئات ما مكروا

"Så Gud bevare fra det onde deres svig ..." [Al-Mu'min: 45]
.
Ibn Jarir Tabari fortælles med så-Sya'abi sanadnya, sagde han, "Syatir [20] Ibn Sahl engang sad tæt Masruq, så Syatir siger, kan du fortælle mig, hvad du har hørt fra Ibn Mas'ud, så jeg vil berettiger dig eller mig, der vil fortælle dig, at du vil retfærdiggøre mig selv? Masruq sagde, 'Nej Men, er du informeret om, at jeg vil retfærdiggøre dig "Så sagde han:" Jeg hørte Ibn Mas'ud sagde, "Sandelig, den største vers i al-Koranen-en handler om:. Tafwiidhan [21] (indsendelse selv), det vil sige, "Og hvem eneste tillid til Allah Allah vil være tilstrækkeligt (brug for) det." [22] Masruq sagde, 'Du har ret. "[23]

8. Ridha.
Ibn al-Qayyim sagde: "Ridha var resultatet af fratræden. Og dem, der fortolker det [24], så han fortolker med stor værdi og fordele. Derfor, hvis eneste tillid ham helt, han uden tvivl ville være tilfreds med, hvad der sker af den part, dipasrahinya. "[25]

Shaykh al-Islam sagde, at velsignelsen og surround, hvad der er bestemt resignation (hvilket fratræden før hændelsen, mens den glæde efter begivenheden). [26]

Derfor er folk, der alene tillid til Gud, før handlingen og glæde i, hvad du der er fastsat for ham efter loven, hvilket betyder, han har gjort "ubudiyah eller mening. [27]

Og Allah swt er nødt til at forene de to i hans ord:

ولو أنهم رضوا ما آتاهم الله ورسوله وقالوا حسبنا الله سيؤتينا الله من فضله ورسوله إنا إلى الله راغبون

"Hvis de var virkelig tilfreds med, hvad hun gav Allah og Hans Sendebud til dem og sagde:" Allah er tilstrækkelig for os, vil Gud give os nogle af hans gavmildhed, og dermed (også) Hans budbringer, sikkert vi dem, der håber på Gud, "(så det ville have været bedre for dem)" [At-Tawbah: 59]..

Da profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam også nødt til at forene mellem dem i den bøn, som han lærte Istikharah hans ledsagere, som han også underviser et brev fra al-Koranen-en til dem, hvor i begyndelsen af ​​bønner, han sagde:

اللهم إني أستخيرك بعلمك, وأستقدرك بقدرتك, وأسألك من فضلك العظيم

"Alah Ja, jeg beder dig at lede din videnskab, tryglede magt Dine vedtægter, og jeg beder Din nåde er stor."

Og det er en resignation og tafwidh (overgivelse). Så lukkede han det ved at spørge til bøn på fornøjelsen af ​​at hilse ham:

واقدر لي الخير حيث كان, ثم أرضني به

"Etablere god til mig den gode, hvor det er, så de mennesker, der gør mig tilfreds med denne bestemmelse." [28]

Og blandt de bønner, som han bad i sin bøn er som følger: "... وأسألك الرضا بعد القضاء" (". ... Og jeg beder den glæde efter at have foretaget up '(løse))" [29]

Shaykh al-Islam Ibn Taymiyah sagde, "Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam spurgte dig efter fornøjelsen af ​​at gøre op", fordi på dette tidspunkt mellem karakteren af ​​glæde før, fordi faktisk er det en afgørelse om, at han er glad, hvis du får det, fordi alt det vil teralisasi ridhaan bagefter. "[ 30]

Således otte niveauer, hvoraf nogle er en del af årsagerne til og leddene i resignation, og der er også en del af værdien og indflydelse, og hvoraf nogle er en del af sin betydning. Enhver, der perfektionerede betyder det at han har perfektioneret station fratræden på én gang bestemt ham. Og hvis ikke en af ​​dem, betyder mindske dens værdi tawakkalnya tilsvarende mangler. Og Allah ved bedst.

[Kopieret fra bogen At-tawakkul 'alallaahi Ta'aalaa, forfatter Dr. 'Abdullah bin' Umar annonce-Dumaiji, Indonesien FORSTÅ resignation skæve Edition Alle anliggender til Allah den Almægtige, oversætter M. Abdul Ghaffar E.M. Læser Publishers Ibn Kathir, Rabi al Awwal 1426 H - April 2005 M]


Forskellige former tawakal



Ved
Dr. 'Abdullah bin' Umar ad-Dumaiji



At dømme fra den eneste tillid, er resignation opdelt i to typer, nemlig: afskedsbegæring til Gud den Almægtige og resignation til andre end Ham. Og i hvert afsnit er der flere slags resignation.

Første: Allah Ta'ala fratræden
I overensstemmelse med formålet, er dette afgang opdelt i fire typer:

A. Udmeldelse til Allah Ta'ala i glatning op, instruere den, rense monoteisme, og holde fast ved lære af sin religion ved fødsel eller åndelig, uden at forsøge at påvirke andre. Med fratræden til Gud i den forstand, selvstændig forbedring uden at se en anden person.

2. Udmeldelse til Gud i glatning op, som det første punkt, kombineret med den resignation til ham at etablere Allahs religion på jorden og forebygge skader, bekæmper kætteri, og bekæmpe de vantro og hyklerne. Også være opmærksom på velfærd af muslimerne, påbyder håndhæve det onde, for at give effekt til de andre, så hun virkelig tilbede Gud alene. Og dette er tilbagetræden af ​​profeterne og deres arvinger forskere. Det er også en slags resignation af de mest strålende og mest nyttige. [1]

Al-'Allama Ibn as-Sa'di rahimahullah sagde: "Og vide, at fratræden af ​​profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam er den højeste efterspørgsel niveauer samt den mest ædle. Og det er resignation til Gud og medvirke til at skabe sin religion, gav instruktioner til sine tjenere, og forvilde sig væk fra dem. Det er den mest perfekte afsked. "[2]

Således mest Afdhal fratræden er i den obligatoriske fratræden. Hvad jeg (forfatteren) mener, er den forpligtet til at forsvare sandheden og forpligtelsen medskabninger, pligten til dig selv. Og den mest omfattende og mest nyttige, nemlig tilbagetræden i færd med at iværksætte andre til gavn for religion eller forebygge skader på religion. Og det var fratræden af ​​profeterne i at opretholde religion Gud og forebygge skader udkæmpes folk der kan lide at gøre fortræd. Og disse er arvinger deres fratræden (præster). [3]

3. Udmeldelse til Gud at opfylde de behov, som en tjener, og hans andel af verdslige, eller forhindre de ting, han ikke kan lide samt forskellige naturkatastrofer, såsom eneste tillid til mennesker, der tog held og lykke eller sundhed eller hustru eller børn eller hjælpe i kampen mod fjenden, og så videre. Denne tilbagetræden vil give ham blod i verden og den næste for hvad han alene tillid til Gud, hvis han agter at bede om hjælp med at adlyde Allah den Almægtige.

Al-'Allama Ibn Qayyim kan Allah have barmhjertighed sige, "mellem de to slags resignation, der er, den anden og tredje slags, er der et ukendt antal dyder, men af ​​Gud alene. Derfor, hvis en tjener udelukkende stoler på ham med en anden fratræden i god tro, så Gud vil give en tilstrækkelig fyldestgørende til tilstrækkeligheden af ​​den tredje form for resignation. Og hvis en tjener eneste tillid til Gud med alle tre slags resignation, så ville han også være nok alligevel, men han vil ikke få et resultat fra ditawakkalinya objektet til, hvad der er elsket og velsignet ham. "[4]

4. Udmeldelse til Gud i at gøre noget haram eller afvise, hvad der blev bestilt.
Der er folk, der udelukkende stole på Gud i synd og begå afskyelige. I almindelighed vil folk, der har mål som dette ikke være i stand til at gøre det, bortset fra at bede om hjælp til Gud og den eneste tillid til ham. Det kunne endda være stærkere end deres fratrædelse fratræden de fleste mennesker, der gør lydighed. Derfor har de kastet sig ud i ruin og ødelæggelse, læner sig tilbage til Gud, at Han ville gemme dem, og at realisere deres krav. [5]

Derfor er det ofte deres ønsker går i opfyldelse, men de syndede, at de vil få et svar i det hinsidige. Denne form for tilsyneladende resignation til de mennesker, deres ulydighed skyldes urigtige eller tvivlsomme fortolkning er vildledende. Dette omfatter mange mennesker i staten dem, der afviger orienterede mennesker, der begår handlinger i strid med de kommandoer af Allah og Hans Budbringer. De giver mere opmærksomhed på dette problem, selv nogle af dem, der bad om hjælp til Gud i at gøre det. Men fordi det ikke er i overensstemmelse med de kommandoer af Allah og Hans Sendebud, så de får til gengæld de får hurtig og endelig (resultat) er dårlig. [6] Vi søger tilflugt hos Allah fra ydmygelse.

Således opdeling af resignation til Gud i form af dens formål. Og ingen tvivl om, at fratræden er bedst, mest perfekte, og vigtigst er en anden slags resignation, som omfatter den første form for resignation, så den tredje. Og det værste er den sidste slags resignation. Vi søger tilflugt hos Allah fra ham.

Så en masse mennesker, der er eneste tillid tawakkalnya bedraget, selvom han har faktisk alene tillid til Allah den Almægtige, som en, der dirigerer den til staten delvis tawakkalnya, som hun tog al sin styrke tawakkalnya, selvom det er muligt for ham at gøre det ved let. Og koncentrerer sin afskedsbegæring kun til forøgelse af tro og videnskab samt at etablere religionen. Og give effekt til det naturlige er bedre. Og dette er trådt tilbage af den svage, der har viljen, er meget lav, da de fleste af dem vende sig bort vilje, resignation og bønner til den smerte, der kan behandles til noget meget mild, eller sult kan elimineres med en halv skive brød eller en halv dirham. Mens han ikke ønsker at henvende sig til forsvaret af religion og udryddelse af alle former for kætteri, tilføje til troen, og bekymring for de interesser muslimer. Wallaahu kender bedst. [7]

Således menneskeracen består af en lang række forskellige personer. De er bedraget mange, selv dem, der har bedraget den eneste tillid, der involverer en række verdslige interesser i overensstemmelse med de ønsker og mål. Derfor er der folk, der udelukkende stole på Gud i at opnå magt og der er også mennesker, der er eneste tillid med henblik på at erhverve et stykke brød. [8]

I dette tilfælde, som så skal udføres af en person, der ikke er optaget rette sind og hjerte, bortset fra i sager af mere perfekt og bedre, at resignation at Allah Ta'ala i at opnå, hvad er elsket og velsignet ham, som en udtrykt ved en digter:

وإذا علمت بأنه متفاضل فاشغل فؤادك بالذي هو أفضل

Og hvis du ved, at det [9] er så værdifuld,
Derefter sibukkanlah samvittighed med mere mainstream.

Andet: Til tilføjelsen af ​​Allahs Ta'ala resignation
Udmeldelse sortiment er opdelt i to dele:

A. Udmeldelse Syirki (shirk), som han opdelt i to slags:
a). Udmeldelse til andet end Allah den Almægtige i de anliggender, som ingen var i stand til at gøre, medmindre den almægtige Gud, som de eneste stole på folk til folk der er døde, og det onde i håb om at deres krav, i form af støtte, omsorg, Rizki og syafa'at. Dette er den største shirk. Sikkert ting som dette og hint semisalnya ingen kan gøre det, men kun Allah wa Ta'ala Tabaraka. [10]

Udmeldelse kaldes en slags resignation Sirri, fordi opsigelse ikke sker, medmindre den, der tror, ​​at den afdøde havde evnen til at gøre dette i al hemmelighed i naturen. Der var ingen forskel mellem profeten, værge eller Evil er en fjende af Allah Ta'ala. [11]

b). Udmeldelse til andet end Gud i ting, som er i stand til at arbejde-baserede skøn over den eneste stole på ham. Og det er en mindre fralægge sig. [12]

Ligesom i en resignation, fordi det ser mere normal. For eksempel folk i myndighed eller regeringens eneste tillid til ting, som Gud har givet dem, om det er held, interferens afvisning, og andre. Det omfatter fralægge sig tavs (skjult). [13]

Derfor siges det, menolehnya medfører, at leveren en handling af Shirk i Tawheed, på grund af den stærke afhængighed og tilbage forelsket i ham.

Det er, fordi leveren ikke vil være eneste tillid, medmindre parterne havde håbet. Derfor, hvem håber til magten, action, videnskab, staten, venner, slægtninge, Sheikh, magt eller ejendom, uden at se til den almægtige Gud, så det indeholder en slags resignation uden grund (midlet) er. Det er ikke nogen, i håb om at væsner eller tunge stole på ham, men han vil få en fiasko, så bliver det helt sikkert også fralægge sig. [14]

Allah den Ophøjede har sagt:

ومن يشرك بالله فكأنما خر من السماء فتخطفه الطير أو تهوي به الريح في مكان سحيق

"Enhver, der tilskriver noget til Gud, så er det som om der falder fra himlen og ramt af en fugl, eller vinden til fjerne steder." [Al-Hajj: 31]

Syaqiq al-Balakhi sagde: "Enhver har rang (position), hvor han kunne udelukkende stoler på sin ejendom, selv, hans tunge, sværdet, eller hans magt, og også til Gud den Almægtige.
Som for dem, der alene tillid til Allah den Almægtige, han så nødt til at få fred. Med hvilke, vil Allah ophøje hans stilling. Allah Ta'ala siger:

وتوكل على الحي الذي لا يموت

"Og læg din tillid til den levende Gud (Eternal) Det er ikke død ..." [Al-Furqaan: 58]

I mellemtiden, folk, der føler sig fred til andet end Allah, er det frygtede, at han vil blive afskåret fra ham, så han vil leve elendigt. "[15]

Men, hvis han tog det til forestillingen om ham som et middel, men Gud, den Almægtige, som sætter det hele på sig selv, så så det er ikke noget problem, hvis det ditawakkali det har en god indflydelse på præstation.

2. Wakalah (repræsentere) er tilladt.
Menes her er en person, der repræsenterer andre mennesker til at gøre noget, der er i stand til at gøre, og dermed vil opnå, hvad der ønskes.

Wakalah her: levering og vedligeholdelse. For eksempel, du siger, "وكلت فلانا" (hvis du beder ham om at holde det). Og "ووكلت الأمر إليه" (hvis du forlader ham).

Og ved Shari'ah betyder fuldmagt en person give magten til en anden til at afløse ham, er absolut eller begrænset. [16]
Advokat, i en sådan form, er tilladt efter bogen, as-Sunnah og ijma '. [17] Allah Ta'ala har talt gennem den mundtlige Alaihissallam Jakob, der taler til sine børn:

يا بني اذهبوا فتحسسوا من يوسف وأخيه

"Mine små børn, I går, derefter søge nyheden om Josef og hans brødre ..." [Yuusuf: 87]

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam også repræsentere arbejderne og vagter.

Abu Huraira Allah anhu har sagt,

وكلني رسول الله صلى الله عليه وسلم بحفظ زكاة رمضان ...

"The Messenger n've gjort mig selv som en repræsentant til at holde velgørenhed i Ramadan måneden ..." [18]

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam repræsenterer også det sæt hadd straf og håndhævelse, som nævnt i hadith Unais. 'Ali bin Abi Talib anhu Allah havde også været en skruestik apostel i slagtning af offerdyr på tidspunktet for hans Farvel pilgrimsrejse' til menyedekahkan hud og det meste af det. Og beordret til at slagte hundrede offerdyr tilbage efter Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam slagtes 60-tre-haler med sine egne hænder.

Detaljeret forklaring af denne fuldmagt, der er indeholdt i de bøger retspraksis. [19]
Men skal han ikke være alene stole på ham, selvom han har stedfortræder ham. Tværtimod, må han stole på Gud, den Almægtige at gøre det lettere, hvad der var repræsenteret til andre. [20] Derfor vil et væsen ikke kunne dække alle behov er tjenere og ikke i stand til at opfylde alle hans behov, eller magt til at gøre noget for de mennesker, der repræsenterer ham, undtagen ved den vilje og magt Gud den Almægtige. [21]

[Kopieret fra bogen At-tawakkul 'alallaahi Ta'aalaa, forfatter Dr. 'Abdullah bin' Umar annonce-Dumaiji, Indonesien FORSTÅ resignation skæve Edition Alle anliggender til Allah den Almægtige, oversætter M. Abdul Ghaffar E.M. Læser Publishers Ibn Kathir, Rabi al Awwal 1426 H - April 2005 M]



Rejsen til det hinsides



Ved
Præst Abdullah bin Al-Buthoni taslim


Den næste dag er dagen efter dødsfaldet af sandhed, som skal blive troet af alle, der tror på Allah den Almægtige og Hans religion for sandhed. I dag er dagen for hævn af alle menneskelige handlinger, en perfekt dag i opgør, og dagen ditampakkannya alle skjulte gerninger mens du er på jorden. Også på denne dag vil folk sige uden beklagelse:

يقول يا ليتني قدمت لحياتي

"Duhai, ville det være rart Jeg vil først gøre (gode gerninger) for mit liv." [Al-Fajr/89: 24]

Så burde enhver muslim, der satte hendes sikkerhed rent faktisk giver stor omhu i at forberede og samle mad til den dag, der er evig. Fordi i det væsentlige, den dag, dette er fremtiden for rigtige mænd. Ankomstdag er meget hurtigt på grund af hurtig passage af menneskeliv. Allah den Almægtige siger:

يا أيها الذين آمنوا اتقوا الله ولتنظر نفس ما قدمت لغد واتقوا الله إن الله خبير بما تعملون

"Åh, I der tror, ​​frygt Allah og lad hver eneste sjæl overveje, hvad han har gjort for i morgen (det hinsides), og frygt Allah, helt sikkert Allah er klar over, hvad du gør" [al-Hasyr/59: 18]

Ved fortolkningen af ​​ovenstående vers Imam Qatadah rahimahullah [1] sagde: "Altid Rabbmu (Gud den Almægtige) tættere på dommedag, til det punkt, at han gør det ud i morgen" [2].

Må Allah den Almægtige være tilfreds med de ædle ledsagere af Allahs Umar 'anhu, som blev mindet om dette i de berømte ord: "Hisablah (introspeksilah) du nu, før du bliver stillet til regnskab (kontrolleres / tælles velgørende gerninger på Dommedag). Vej dig selv nu, før de velgørende gerninger vejes (på Dommedag), for helt sikkert det ville være let for dig at stå dommedag, hvis du introspect selv i dag, og pryde dig selv med fromt velgørenhed at møde den store dag, når mennesker udsættes for Gud den Almægtige. Allah den Almægtige siger:

يومئذ تعرضون لا تخفى منكم خافية

"På den dag, du bliver konfronteret (til Allah), er der intet af, hvordan tingene er skjult (for ham)" [al-Hâqqah/69: 18] [3]

I overensstemmelse med ovenstående bemærkninger, sagde Ali bin Abi Talib Allah 'anhu: "Sandelig, verden har forladt os, mens den næste er kommet til os, og hver af dem (og herefter) har en beundrer, så vær mænd, der beundrer / elsker det hinsides, og ikke bliver mennesker, der beundrer verden, for sikkert nu tid til velgørenhed og nogen beregning, som i morgen på tidspunktet for beregning og efterlivet er ikke længere tid til at handle "[4].

"Du vil blive som en fremmed i verden ..."
Verden er et midlertidigt tilflugtssted og som et felt ved siden af ​​hvor vi er ved at indsamle forsyninger på vej til den evige landet. Enhver person, der høster nok lager, så med tilladelse fra Allah den Almægtige, han ville komme til destinationen sikkert, og ikke hendes hvem det frygtes, at han ikke vil komme til destinationen.

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam lært den rette indstilling i livet i verden med hans sagde: "Vær i verden som en fremmed eller en person, der var på rejse" [5]

Denne hadith som rådgivning til troende, hvordan skal han sætte sig i livet i verden. Fordi udlændinge (indvandrere) eller som rejser er den eneste person, der opholder sig midlertidigt, ikke forpligtet til at placere ham på hans ophold, og fortsætte med at gå glip af at vende tilbage til sin hjemby. Således tilstand af en troende i verden, hvis hjerte altid bundet og længes efter at vende hjem sandheden, det er Himlens første husly begge vores forældre, Adam Alaihissallam og hans kone Eva, før de blev forvist til verden.

I en skriftlig rådgivning fra Imam Hasan al-Basri rahimahullah til Imam Omar bin Abdul Aziz rahimahullah, sagde han: "... Ja, verden er et land i udlandet, og ikke den faktiske bopæl, og kun Adam Alaihissallam forvist til verden for at modtage afstraffelse synd ... "[6].

I dette tilfælde afslører betydningen af ​​Ibn al-Qayyim sagde i sin vers rahimahullah:
Lad (os) himlen "Eden (et sted at bo)
fordi det er virkelig
Vores første husly, som i
Inside er telte (smukke)
Men vi (nu) fjendtlige fanger
(Satan), så hvis man ser på
Vi vil (kunne) gå tilbage til min hjemby
os sikkert? [7]

Holdning til livet er ikke længere lavet en tilhænger af ønsketænkning og for høj i verden at leve, fordi "dem, der bor i verden som en fremmed, så hun har intet ønske end at forberede bestemmelser, der gavner ham, når han vendte tilbage til livet efter døden. Han er ambitiøs og konkurrerer med mennesker, der forfølger verden af ​​luksus, på grund af omstændigheder som nomader, der ikke føler sig berørt af fattigdom og lav position. "[8].

Det er det underforstået 'Abdullah bin' Umar: "Hvis du er i aften så vent ikke for om morgenen, og hvis du erada i morgen, så du skal ikke vente til om aftenen. Brug den fremtidige helbred før din smerte komme og hente dine dage før døden "[9].

I virkeligheden er betydningen af ​​asketisk i den virkelige verden, som siger Imam Ahmad bin Hambal rahimahullah: "Dens betydning er ikke længere ønsketænkning, nogen der ved om morgenen sagde han:" Jeg er bange, vil ikke være i stand til at nå aftenen mere "" [ 10].

"BERBEKALLAH, og virkelig den bedste af bestemmelserne er fromhed"
Den bedste mad til rejsen til det hinsides er fromhed, som betyder "at gøre sig selv en tjener af den beskyttende barriere mellem straf og vrede Almægtige Gud, som frygter, vil ske med ham, nemlig (a), og undgå at gøre umoralske gerninger lydighed til Ham" [11] .

Så alt efter omstændighederne i en tjener i verden ved at gøre lydighed til Allah den Almægtige og venstre umoralske gerninger, samt situationen i det hinsidige. Jo mere han gør det gode i verden vil mere og mere også godt at være i raihnya i den næste, hvilket betyder, jo større er chancerne for at nå frelsen til himlen.

Dette er blandt de betydninger, der ligger i profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam i hans sagde: "Alle vil opstå (på dommedag) i overensstemmelse med situationen, da han døde" [12]. Det betyder, at han vil få et svar senere på dagen for opstandelsen i henhold til de gode eller dårlige gjort gerninger, mens i verden [13].

Den største bane er to sætninger fromt Creed: la ilaha illallah og Muhammad profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. Derfor er den bedste af bestemmelser, der skal være parat til at overleve i en stor måde er dette en rensende Tawheed (Enheden af ​​Allah den Almægtige i tilbedelse og shirk væk), som er kernen betydningen af ​​La ilaha illallah tro og perfektionere al ittibâ '(efter Sunnah af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam og undgå bid'ah), som er kernen betydningen af ​​tro på Muhammad profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam.

Allah den Almægtige vil gøre det lettere for folk i lyset af de store begivenheder, der vil ske til dem på Opstandelsens dag, i henhold til deres forståelse og praksis af islam er de to vigtigste banen mens du er i verden.

Test af tro på graven er den første større begivenhed, der opleves af mennesker efter hans død. De vil blive spurgt af to engle Munkar og Nakir [14] med tre spørgsmål: "Hvem er din Herre, Hvad er din religion? Og hvem er din profet? "[15]. Almægtige Gud lover at lette og fasthed i troen, når de står med denne store test for folk, der forstår og praktiserer disse to Islamic Foundation ordentligt, så de vil svare: "Min Herre er Allah den Almægtige, min religion er islam og profeterne er Muhammad sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. "[16]

Allah den Almægtige siger:

يثبت الله الذين آمنوا بالقول الثابت في الحياة الدنيا وفي الآخرة ويضل الله الظالمين ويفعل الله ما يشاء

Gud bekræfter (tro), der mener med 'urokkelige ord' i livet i verden og det hinsides, og Allah at vildlede folk, der dzalim og begå, hvad han vil "[Ibrâhim/14: 27]

Betydning »stærk tale 'i dette vers er fortolket af profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam i Sahîh al-Bara 'bin' âzib Allah 'anhu, at han sallâ Allâhu' alaihi wa sallam sagde:" En muslim, når de bliver spurgt i en grav (af englene Munkar og Nakir) så vil han bevidne, at der er ingen sand tilbedelse undtagen Gud (la ilaha illallah), og at Muhammad sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam er Allahs Sendebud (Profeten Muhammad), at betydningen af ​​hans ord: "Allah har bekræftet ( tro) dem, der tror med 'urokkelige ord' i livet i verden og det hinsides "[17]

Herunder større begivenheder på dommedag er at gå til søen budbringer fra Allah 'alaihi wa sallam fuld af herlighed, farven af ​​sit vand er hvidere end mælk, sødere end honning smag, og lugter mere velduftende end duften Misk (moskus), dem, der drikker det kun én gang så ville hun ikke tørst for evigt [18]. I en autentisk hadith [19] De mennesker også nævnes, at der modarbejdet og bortvist fra søen profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam er. Det er fordi, når de vender verden af ​​spor og Sunnah af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, og kom ind på problemet med kætteri.

Imam Ibn Abd al-Barr rahimahullah [20] sagde: "Alle personer, der ikke begår kætteri Allah den Almægtige velsignet i denne religion, vil blive bortvist fra søen Rasululah sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. Den mest alvorlige af dem er folk (Ahl-ul-bid'ah), som menyelisihi forståelse af menigheden af ​​muslimerne, ligesom de Kharijitterne og shiiter, de tilhængere Râfidhah og lidenskaber. De mennesker, der gør, så er overtrædere, og lovovertrædere mod sandheden, samt personer, der gør de store synder åbent. De har alle frygtede herunder dem, der er nævnt i hadith (Profetens bortvist fra søen sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam) [21].

Herunder større begivenheder på Dommedag er på tværs af aske-Shirâth (bro), der er spredt over overfladen af ​​Helvede, mellem den kraftige stigning og helvede. I en autentisk hadith [22] nævnes, at tilstanden af ​​personer, der passerer broen varierer, alt efter deres gerninger, mens på jorden. "Der er en passage gennem så hurtigt som et kys, der er en lynhurtig, nogle er som vinden, er der et tæt løb så hurtigt som en hest, kamel ridning så hurtigt som nogen, er der kører, nogle gang, nogen gennemgang, og der er ramt af krogen jern og støbt ind i helvede "[23] - na'ûdzu billahi min dâlik -.

Shaykh Muhammad ibn Saalih al-'Uthaymeen, kan Allah have barmhjertighed, når forklaring på forskellene i staten personer, der passerer broen, sagde: "Det er ikke de valg af hver person, som ved deres eget valg naturligvis alle ønsker at krydse det hurtigt. Men den menneskelige tilstand, mens passage i overensstemmelse med den hurtige eller langsomme de er til at modtage og vedtage den islamiske lov i verden. Alle, der modtager undervisning i en fart og Sunnah af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, så vil han hurtigt krydse den. I stedet for han, som er langsom i dette tilfælde, så vil han langsomt passere gennem, som et svar i form af naturalier, og returnere det i overensstemmelse med den type handlinger "[24].

"En god afslutning svar (Remix) for folk, der frygter Allah"
Endelig, den måde folk kommer på spidsen; paradis lyksalighed, eller et helvede fyldt med en smertefuld pinsel. Det er her, Allah den Almægtige vil give det perfekte svar til mennesker efter deres gerninger i verden. Allah den Almægtige siger:

فأما من طغى وآثر الحياة الدنيا فإن الجحيم هي المأوى وأما من خاف مقام ربه ونهى النفس عن الهوى فإن الجنة هي المأوى

"Som for dem, der overskrider grænserne, og foretrækker livet i verden, så helt sikkert Fire husly (det). Med hensyn til dem, der frygter storhed sin Herre og ønske om at afstå fra hans begær, sandelig surgalah bopæl "[en Nâzi'ât / 79:37-41]

Så svarer en god afslutning kun Allah den Almægtige forbeholdt folk, der er forsigtige og udstyre sig selv med lydighed over for Ham, og væk fra handlinger, der afviger fra hans religion. Allah den Almægtige siger:

تلك الدار الآخرة نجعلها للذين لا يريدون علوا في الأرض ولا فسادا والعاقبة للمتقين

"Landet er herefter, Vi har lavet for folk, der ikke ønsker at prale og gøre skade (næstformand) i (front) af jorden, og dens efterfølger (det gode), der (Paradis) er for dem, der frygter Allah" [al-Qasas / 28:83]

Shaykh Abd al-Sa'di rahimahullah sagde: "... Hvis de ikke har lyst til at prale eller synder på jorden, betyder det, at de er fokuserede kun ønsker at Gud den Almægtige. Deres formål er kun at forberede mad til livet efter døden, og deres forhold, da verden var altid ydmyge os til Guds tjenere, og altid holde sig til sandheden og gør gode gerninger. De er de retfærdige mennesker, der vil få en god endelige afkast (Paradis Allahk). "[25]

LUKNING
Efter overvejer faser af denne rejse, så lad os spørge os selv: Vi har forberedt nok lager til at overleve turen? Hvis svaret er: ikke endnu, så fortvivl ikke, er der stadig tid til at forbedre sig selv og rette eventuelle mangler vi - med tilladelse fra Allah den Almægtige - Way, skyndte sig at vende tilbage og omvende til Gud k, og der lægges vægt på den resterende levetid for fromme velgørenhed vi stadig no. Og det hele vil være let for den person, der fik Allah k taufik og bekvemmelighed for ham.

Fudhail Imam ibn 'Iyâdh rahimahullah [26] aldrig rådgivet nogen mand, sagde han: "Hvor mange år gammel er du?" Manden svarede: "Tres år." Fudhail rahimahullah sagde: "Det var tres år af din rejse til Allah den Almægtige, og kan være du er der næsten". Manden svarede: "Sandelig vi tilhører Allah den Almægtige, og vil vende tilbage til ham." Så Fudhail rahimahullah sagde: "Forstår du betydningen af ​​dine ord? Du siger, at jeg hører til den almægtige Allah, og vil vende tilbage til ham, enhver, der indser, at han er tjener Gud den Almægtige, og vil vende tilbage til ham, så han burde vide, at han vil stå foran ham på Dommens Dag . Enhver, der ved, at han vil stå foran ham, så han burde vide, at han ville blive holdt ansvarlige for alle handlinger i verden. Enhver, der kender vil blive holdt ansvarlige (hans handlinger), så han skal forberede svaret ". Manden spurgte: "Så hvordan man kan spare dig selv, hvornår er det?" Fudhail rahimahullah svarede: "Det er nemt". Han spurgte igen: "Hvad er det" Fudhail rahimahullah sagde: "Forbedre dig selv til resten af ​​dit liv, Allah den Almægtige så vil tilgive dine synder i fortiden, fordi hvis du fortsætte med at gøre dårligt på resten af ​​dine dage, vil du blive tortureret (på dag Dom) for dine synder i fortiden og i resten af ​​dit liv "[27].

Endelig, vi lukke dette papir med bøn af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam [28] til gavn for religion, vores verden og det hinsides:

O Allah, reparere min religion som er afgørende for (god) hele min forretning, og reformer (business), som er der, hvor mit liv i min verden, og herefter fix, hvilket er hvor min retur (for evigt), at (fremtidige) som et supplement til det gode liv for mig, og (at) døden som en hindring for mig fra alt ondt.

City of profeten sallâ Allâhu wa sallam a'alaihi, 20 Shafar 1430 H
Taslim bin Abdullah Al-Buthoni

[Kopieret fra As-Sunnah magasin XIII/1430H/2009M 03/Tahun Edition. Fonden Udgivet Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Solo Gondanrejo Purwodadi Km.8 Selokaton 57 183 Tlf. 0271-858197 Fax 0271-858197]





kilde: http://almanhaj.or.id/

Tidak ada komentar:

Posting Komentar