Kamis, 09 Agustus 2012

Folk i Happy Day, den Almægtige Allah siger: قد أفلح من تزكى وذكر اسم ربه فصلى Faktisk lykkes som rense sig selv (med tro). Og han husker navnet på hans Herre, da han bad. [Al-'Ala/87 :14-15]


Folk i Happy Day, den Almægtige Allah siger:
قد أفلح من تزكى وذكر اسم ربه فصلى
Faktisk lykkes som rense sig selv (med tro). Og han husker navnet på hans Herre, da han bad. [Al-'Ala/87 :14-15]



Ved
Shaikh Dr. Salih bin Abdullah al-Fauzan Fauzan


O muslimer, lad os få frygt for Allah den Almægtige og taknemmelig for al sin nåde til tonerne af Ramadan fastende. Lad os bede til, at Allah den Almægtige acceptere, al tilbedelse, at vi søger en hurtig og qiyâmul Lail til Allah den Almægtige om at tilgive alle de synder, vi gør. Se, i dag er den dag IED virkelige. Alle muslimer er tilfredse med Allahs nåde Almægtige givet dem i form af raffinement og gennemførelsen af ​​ramadan faste qiyâmul Lail. Glæd dig, fordi Gud den Almægtige har gjort dem i stand til at bruge nogen af ​​hans nåde i lydighed, lydighed og tilbedelse gerninger.

I dag er en dag med taknemmelighed og erindring, spise og bryde af dagen. Faste på denne dag, er haram, fordi årsskiftet banket af Allah den Almægtige og hans bud anses menyelisihi, og Allah den Almægtige mensyariatkan pause i dag. Faktisk når profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam kom til Medina, havde de to festdage, de brugte til at bermainmain, så sagde han: "Sandelig, har Allah den Almægtige forsynet dig med et skifte til to dage bedre end både dag af Eid Eid al-Fitr og Adha ".

Allah den Almægtige har erstattet de to-dages fest, som de bruger til at lege og fjolle med et to-dages fest for dhikr, taknemmelighed, tilgivelse og tilgivelse vundet.

Muslimerne har foretaget en tre-dages fest, efter at perfektionere en af ​​de store handlinger af tilbedelse i Islam.

Første: The Feast gentages hver uge, nemlig fredag. Allah den Almægtige gjorde Eid på en ugentlig basis og en stor mensyariatkan fredagsbøn for muslimer. Bøn begynder to prædikener, der indeholdt ros til den almægtige Gud og vidnesbyrd om enhed af Allah den Almægtige og Hans Profet, foruden at give råd og advarsler. Desuden er fredag ​​også dagen perfektioneret skabelsen af ​​mennesket, den dag Adam blev skabt, indtastet himlen, bortvist fra himlen, den dag, undergang og ødelæggelse af denne verden.

Andet: Eid al-Fitr velsignede, kom efter at perfektionere obligatorisk faste under ramadanen er Allah den Almægtige gøre det som den fjerde søjle af grundpillerne i islam. De har ret til tilgivelse og frelse fra helvede. De samles på denne dag med taknemmelighed til den almægtige Allah, forherlige og bertakbir vejledning af Allah den Almægtige.

O muslimer, i virkeligheden blandt de mest glorværdige tilbedelse ordineret af Gud den Almægtige på dagen for Eid al-Fitr er bøn. Argumentet er nødvendigheden af ​​al-Qur'an og Sunnah og ijma 'af muslimer.

Allah den Almægtige siger:

قد أفلح من تزكى وذكر اسم ربه فصلى

Faktisk lykkes som rense sig selv (med tro). Og han husker navnet på hans Herre, da han bad. [Al-'Ala/87 :14-15]

Religiøse lærde siger, betyder det at fjerne tazakka fitri sadaqah. Og Shalla betyder IED bøn. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam befalet muslimer til at gå ud til bøn, og kvinderne også kom ud af deres hjem for at bede og se IED muslimerne tilbedelse.

IED at bøn skal afholdes i det store felt, som ligger i nærheden af ​​beboelse befolkning, som profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam tidligere var uden for bøn området. Og ingen har nævnt uddrag, at profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam IED bøn i moskeen, hvis der ikke er udzur (nødsituationer). Dette er de største symboler på islam. Således er det ikke muligt for en muslim at komme til dase rundt og isoleret sig fra menigheden af ​​muslimerne.

Og en tredje: Den store dag af islam, som Allah den Almægtige er Eid al-Adha syariatkan. Og denne fest er den største og mest Afdhal.

Allah den Almægtige mensyariatkannya efter at perfektionere Hajj, som er den femte søjle i Islam. Intet i den islamiske fest ferien foruden de tre ovenfor. Der er ingen fest af profetens fødselsdag, eller på anden måde. Fordi det er en nyhed, eller tasyabbuh med de vantro og polyteister. Hvor mange muslimer har en stor sejr, og de skaber ikke noget nyt ved at lave en fest, der aldrig blev ordineret af Allah den Almægtige.

O tjenere Allah den Almægtige, er rigtig fest foretages af Allah den Almægtige til at lege og spille. Dog anvendes til dhikr af Allah den Almægtige, har lydighed, lydighed og øget tilgivelse til den almægtige Allah, indgivelse til ham, sige tak for den hurtige og perfekte arbejde qiyâmul Lail og tættere at håndhæve velgørenhed og bøn.

Se, folk er glade for det er ikke en til at blive mødt med en festdag, forskønne lahiriyahnya med nyt tøj, mødes med maveindhold af forskellige fødevarer og bersenda nydelse med sin verbale drilleri. Men den person, siges at være ulykkelig, hvis den Almægtige Allah acceptere faste og bøn, og Gud den Almægtige fjerner alle sine synder.

Med henblik herpå os ikke blive narret af liv i verden lad. Og ikke være alt for narre af den sprudlende vifte af smykker, som vi ser hver dag. Det ultimative smykker er fromhed. Allah den Almægtige siger:

يا بني آدم قد أنزلنا عليكم لباسا يواري سوآتكم وريشا ولباس التقوى ذلك خير ذلك من آيات الله لعلهم يذكرون

O Children of Adam, Sandelig, vi har sendt ned til tøj til at dække auratmu og smukke tøj til smykker. fromhed og tøj. Det er den bedste. Sådan er den part af Allahs tegn, forhåbentlig vil de altid huske. [Surat al-A'raf / 7:26]

Rahimakumullah muslimer, Allah den Almægtige acceptere alle de gerninger, vi har gjort i Ramadan måneden og de foregående måneder.

Bemærk, at der er nationer, og livet for dem omkring dig, der er i kebodohon, vrangforestillinger, en falsk religion, skoler i islam, der afviger, grupper og rivaliserende fraktioner er forvrænget. Faktisk All-sande Gud den Almægtige, da han sagde:

فإن آمنوا بمثل ما آمنتم به فقد اهتدوا وإن تولوا فإنما هم في شقاق فسيكفيكهم الله وهو السميع العليم

Så hvis de tror på, hvad du har tro på ham, de virkelig har fået anelse, og hvis de vender sig bort, de i virkeligheden befinder sig i en fejde (med dig). Allah vil være tilstrækkeligt dig fra dem. og Han er den Althørende, alvidende. [al-Baqarah / 2:137]

Dette er sunatullâh for sin tjener. Hvis de forlader sandheden, vil de blive overskrevet med sleaze. Det vides ikke, bortset fra dem, der bor i fornøjelsen af ​​at Allah den Almægtige. Så modsatte vil afsløre sin modstander, og det modsatte af alt det, der er blevet klar / lys. Sandelig, ingen kender undtagen den dyre lægehjælp, når i smerte. Og ingen kender betydningen af ​​lys med undtagelse af dem, der er i mørke.

Vid, o muslimer virkelige Islam er ikke bare et navn og uden beriltizâm Nasab til hukumhukumnya, sine forpligtelser værne om og holde sig væk fra ting, der strider mod hende og de ting, der sænker den. Men Islam har søjlerne, Shari'a sharia-Sunnah og Sunnah. Disse omfatter tilbedelse af en tjener til al-Khaliq og omfatter Ihsan (gøre godt) til væsen. En muslim er en person, der arbejdede på de forpligtelser og undgå ting, der er haram. Muslimer er brødre og søstre, som overlevede den verbale og hænder i blod, skattejagt og ære dem. Så ikke slå sjælen ihjel, som er forbudt af Allah den Almægtige, undtagen den rigtige måde. Lad os ikke såre muslimer med en række tiltag.

Allah den Almægtige siger:

والذين يؤذون المؤمنين والمؤمنات بغير ما اكتسبوا فقد احتملوا بهتانا وإثما مبينا

Og de, der sårede troende mænd og troende kvinder, at de gør noget forkert, så helt sikkert de ligger bare og åbenbare synd [Al-Ahzâb/33: 58].

O muslimer, lad os har udsat vores synspunkter. fordi det er Djævelen, der plantede en pil i hjertet af manden til at falde ind i en vederstyggelighed. Lad os gøre isbâl på vores tøj og handsker, fordi alle gennem øjnene på foden i helvede. Lad os bertawadlu ', Almægtige Allah elsker ikke arrogant. Vænne sig til de kvinder bære tørklæder og hijab og væk fra at blande med mænd, alene med chaufføren og hjælper. Sikkert en mand bør ikke være alene med en kvinde, der ikke er lovligt for ham, men djævelen tredjedel ven.

Lad os ikke blive snydt i køb og alle gerninger. Er virkelig vildledende handlinger og kezhaliman zhalim er mørke på Dommedag. Hvem snydt til muslimerne, så er det ikke fra deres gruppe. Det er som indeholdt i hadith af Profeten, "Må ikke gøre i en kamp, ​​lovovertrædere og bermudah-let i ed og vidnesbyrd-vidnesbyrd".

Allah den Almægtige siger.

إن الذين يشترون بعهد الله وأيمانهم ثمنا قليلا أولئك لا خلاق لهم في الآخرة ولا يكلمهم الله ولا ينظر إليهم يوم القيامة ولا يزكيهم ولهم عذاب أليم

"De, der sælger løftet af hans (hende) Allah og sumpahsumpah deres priser en smule, har de ikke får en andel (belønning) i det Hinsidige, og Allah vil ikke tale med dem og vil ikke se dem på dommedag og ikke (også) vil rense dem. dem en smertefuld straf. " [Ali Imran / 3:77]

Lad os ikke graft og åger. Sikkert de omfatter en stor synd. Begge indeholder en grim job, der resulterede i vrede Allah den Almægtige og laknatnya. Han tilhørte en uægte og ødelæggelse og ødelægge samfundet.

Lad os få frygt for Allah den Almægtige. Virkelig den bedste tale, er Allahs Bog og den bedste vejledning er vejledning profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam og det grimme, grimme tilfælde er, at de nye sager (bid'ah). Lad os følge de muslimske tilbedere på grund af hænderne på Allah den Almægtige i menigheden. Hvem er alene, han alene i helvede.

Reference: Al-Al-Minbariyah Khuthab, Dr. Fauzan Salih ibn 'Abdullah al-Fauzan, vol. 2, s.. 367-372. Artikel titel (i tillæg til festen af ​​admin)

[Kopieret fra As-Sunnah magasin XIII/1430/2009M 06-07/Tahun Edition. Publishers Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 Tlf. 0271-858197 Fax 0271-858197]





Beklager, festen for tilgivelse i forbindelse med ordineret?



Ved
Præst Abdullah bin al-Buthoni MA taslim


Tilgivende, medfølende over for deres medmennesker muslimer og yndefuldt om fejl i fromme velgørenhed, som er en stor dyd, og anbefales i islam. Allah den Almægtige siger.

خذ العفو وأمر بالعرف وأعرض عن الجاهلين

Vær tilgivelse, kommandoen, hvad gode gerninger, og berpisahlah af mennesker, der er dumme. [Al-A'raf / 7:199]

I et andet vers siger Allah den Almægtige.

فبما رحمة من الله لنت لهم ولو كنت فظا غليظ القلب لانفضوا من حولك فاعف عنهم واستغفر لهم وشاورهم في الأمر

Det var ved Allahs nåde, I blid kraft imod dem. Havde du været hård igen være uhøflig, ville de distancerer sig fra alle omkring dig. Derfor, tilgive dem og bede om tilgivelse for dem, og høre dem i anliggender. [Ali Imran / 3:159]

I virkeligheden omfatter disse egenskaber karakteristika ved Allah den Almægtige tjenere, der frygter ham, som hans ord.

الذين ينفقون في السراء والضراء والكاظمين الغيظ والعافين عن الناس والله يحب المحسنين

(De, der er retfærdige er) dem, der bruger (frit), enten i området samt smal og dem, der hæmmer vrede, og (let) tilgivende (fejl) af andre. Allah elsker dem, der gør godt. [Ali-Imran / 3:134]

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam er khsusus beskrive omfanget af karakteren af ​​dyd og fortjeneste tilgivelse fra Allah den Almægtige i ord af hans sallâ Allâhu' alaihi wa sallam: "Det tilføjer en Guds tjener ved at give hans undskyldning (hans bror), men herlighed (af verden og det Hinsides) "[1]

Betydning stigningen i herlighed af verdens tilgivende den person, der var med ham, ophøjet og herliggjort i hjerterne manusian fordi det er nemt at tilgive andre, mens der i efterlivet med størrelsen og dyd belønnes af Allah den Almægtige. [2]

DESVÆRRE, tilgive I DAG STORBRITANNIEN?
Men denne store fromme velgørenhed, kan omdannes til en ulovlig og forkasteligt, hvis det gøres på en måde, at ingen formaninger i Koranen og Sunnah profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam.

For eksempel er der denne handling har specialiseret sig i en bestemt tid, og fordi er ikke noget argument om specialisering i Shari'a. Som adskille det til tiden og inden for rammerne af festen Eid ul-Fitr og Eid al-Adha.

Dette bid'ah [3], som åbenbart var blevet advaret af profeten sallâ Allâhu grimhed 'alaihi wa sallam i de ord, han sallâ Allâhu' alaihi wa sallam: "Sandelig, alle ting, som er bid'ah diada opfindelser, og alle kætterier er falsk, og alle de perverse (sted) i Fire "[4]

Hvis nogen spørger: Hvorfor er dette betragtes som en misforstået handling for kætteri, men islam var tydeligvis stærkt ind og priste karakter let at tilgive andres fejltagelser, som allerede nævnt i ovenstående beskrivelse?

Svaret: Ja, Islam varmt anbefale det, forudsat at hvis der ikke tid afsat til eller på nogen måde, uden argument (argument), at udvise en sådan specificitet. Fordi, hvis der afsættes til periode uden særlige argumenter, så det blev til en meget foragtelig handling kætteri i islam.

For eksempel er Sunnah faste og bøn nat stærkt anbefales i islam. Men disse to typer af tilbedelse hvis gennemførelsen er dedikeret på fredag, de to store emner skal være forkasteligt og forbudt at ske [5], som ord af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam.

لا تختصواليلة الجمعة بقيام من بين الليالى ولا تخصوايوم الجمعة بصيام من بين الأيام إلا أن يكون فى صوم يصومه أحدكم

Har du specialiserer sig i fredag ​​aften mellem den anden aften (udføre) nattebønner, og ikke specialiserer fredag ​​på bekostning af den anden dag ved at faste, men faste kan ske ved en af ​​jer. [6]

Det er, hvad der betegnes af de lærde som "kætteri idhafiyyah", den retsakt, der anbefales generelt i islam, men nogle muslimer er specialiserede tiltag fra tid, sted, årsag, omstændigheder eller visse procedurer, som ikke er afledt af Guds vejledning Almægtige i Koranen og Sunnah af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. [7]

Et andet eksempel på dette spørgsmål er helliget bøn nat Rajab og Sha'ban. Imam an-Nawawi, må Allah have barmhjertighed sige om disse to bøn: "Bøn (nætter i måneden) Rajab og Sha'ban er en nyskabelse, som er meget dårligt og forkastelige" [8]

Imam Abu Shama rahimahullah forklare dette vigtige princip i ordene: "Det er forbudt at tilbede specialiseret sig i tider med (visse), der ikke er specificeret af sharia, men bør være alle gode gerninger er gratis (DO) til enhver tid (uden specialisering) . Der er ingen grund ad gangen over tid, bortset foretrukket fra Shari'a og dikhsusukan med en slags tilbedelse .... Såsom faste på dagen for Arafa og Ashura, bad midt om natten, og Umrah i Ramadan ... "[9]

Rahimahullah Imam Ibn al-Qayyim sagde: "... omfatter (eksempler) i dette tilfælde, at Sunnah af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde, at forbuddet har specialiseret sig i fastemåneden Rajab og fredag, så der ikke skal bruges som et middel mod handling kætteri i religion (dvs. ) med specialisering af en bestemt tid ikke er afsat til tilbedelse af udtrykkene "[10]

BETRAGTNING BIL HALAL HALAL BEGIVENHEDER
Herunder en livlig begivenhed udført af muslimer i Indonesien for at tilgive hinanden efter Idhul Fitr fest er, hvad der er almindeligt kendt som mia halal Halal begivenhed.

Arrangementet var en forkastelig bid'ah af grunde som vi beskriver ovenfor. Denne begivenhed er aldrig gjort, og er eksemplificeret af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam og den bedste generation af denne ummah, ledsagere af Allahs anhum, og præster, der følger Sunnah ahlus deres måde også. Men de er dem, der har rost deres forståelse og praksis af islam fra den Almægtige Allah og Hans Sendebud sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. Allah den Almægtige siger.

والسابقون الأولون من المهاجرين والأنصار والذين اتبعوهم بإحسان رضي الله عنهم ورضوا عنه وأعد لهم جنات تجري تحتها الأنهار خالدين فيها أبدا ذلك الفوز العظيم

De folk forud anden i første omgang (til islam), blandt de mennesker Emigranter og Ansar (ledsagere), og dem, der følger dem godt. Guds velbehag til dem, og de var glade for at Gud, og Gud har forberedt til dem Gardens under hvilke floder løber, deri bor deri for evigt. Det er den sande sejr. [I-Tawbah / 9: 100]

Og i en saheeh Hadith, sagde profeten sallâ Allâhu alaihi wa sallam: Den bedste af mine folk, er den generation, som jeg sendte i den periode, de (ledsagere), så den generation, der kom efter dem, så den generation, der kom efter dem. [11]

Desuden denne begivenhed viste sig at indeholde mange kemungkaran og krænkelse af sharia Allahs Azz wa Jalla, herunder:

A. Den ikhtilath (frit blandet) blandt mænd med kvinder uden binding tilladt i Sharia. Denne handling klart er forbudt i islam, selvom det er mor til alle korruption i samfundet.

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde: "Jeg havde ingen efter mig bagvaskelse (ondt / skade) er mere skadeligt for mænd end (fitnah) af kvinder" [12]

Imam Ibn al-Qayyim rahimahullah forklarer dette i sin tale: "Der er ingen tvivl om, at give kvinderne mulighed for at blande sig frit med mænd, er mor til alle katastrofer og ødelæggelse, selv inklusive årsag (primært) af de forskellige katastrofer, som jævnt. Da dette også årsagen (incidens) af skader i alle tilfælde, at den generelle og specifikke. Promiskuitet skyldes den hurtige vækst og grufulde handling af utroskab, som er medtaget, fordi masseødelæggelsesvåben (menneskeheden) og udbrud af smitsomme sygdomme, langvarig "[13]

Sheikh Abdul Aziz bin Baz rahimahullah yderligere bekræftet dette i beiau siger: "Argumenter (fra Koranen og hadith af Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam) yderligere bekræfter den uægte (mandlige) alene med en kvinde, der ikke er lovligt for ham , (såvel som forbudt) så på ham, og alle de midler, som kastede (menneske) i en sag, der er forbudt af Allah den Almægtige. Argumenterne er mange og stærke (alle) hævdede, forbud-ikhtilath (blandet frit blandt mænd med kvinder til sagen (skade), er meget dårlige konsekvenser "[14]

2. Rystende og rystende hænder mellem mænd og kvinder, der ikke er lovligt for ham (ikke mahram).
Denne handling er forbudt i islam baseret på de ord af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam: "Hvis hovedet af en mand blev stukket med en nål af jern er bedre for ham end han rørt en kvinde, der ikke er lovligt for ham" [15]

3. Tilstedeværelsen af ​​de kvinder, der besolek og klæde sig ud som kvinder klædt Uvidenhed.
Det er også forbudt i islam, som Allah den Almægtige.

وقرن في بيوتكن ولا تبرجن تبرج الجاهلية الأولى

Og lad dig (O kvinder Mukminah) bosatte sig i jeres hjem, og du ikke bertabarruj (blære sig og dekoreret) som (brugerdefineret) Uvidenhed om kvinder først. [Al-Ahzab/33: 33]

I en autentisk hadith, sagde Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam: "Sandelig, en kvinde er nøgenhed, så da han kom ud (huset) vil følge Satan (dekorere det at være en retssag for mænd), og de omstændigheder, der er tættest til sin Herre (Allah) var, da han var i sit hjem "[16]

LUKNING
Således grov skitse af loven om tilgivelse, tilgive hinanden for at spise. Obligatorisk for enhver muslim at tro, at alle ting kræves af muslimer at komme tættere på Allah den Almægtige alt, hvad der er blevet beskrevet og eksemplificeret af profeten sallâ Allâhu komplet 'alaihi wa sallam i de instruktioner, som han havde anlagt.

Noble ven Abu Dhar Al Ghifari Allah 'anhu sagde: "Profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam har forladt os i mangel af en burungpun det blafrende sine vinger i luften, medmindre beliu sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam har forklaret os viden om ". Så Abu Dhar Allah 'anhu sagde: Allahs Sendebud sallâ Allâhu' alaihi wa sallam har sagt.

ما بقي شيء يقرب من الجنة ويبا عد من النار إلا وقد بين لكم

Der er ikke (længere) efterlod en smule (ucapan'perbuatan), der kan bringe (dig) til Paradis og holde (dig) fra helvede, medmindre det er blevet forklaret for dig "[17]

Gud den Almægtige fortsætte med at skænke hans taufiq os alle til altid at holde fast Sunnah af Allahs Sendebud, og holde sig væk fra noget, der afviger fra Sunnah, han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam indtil slutningen af ​​vores liv. Amen

O Gud, vor wafatkanlah om islam og på Sunnah (vejledning) Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. [18]
Og Allah ved bedst

[Kopieret fra As-Sunnah magasin XV/1432/2011M 04-05/Tahun Edition. Publishers Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 Tlf. 0271-858197 Fax 0271-858196]
_______


Revurdering af gyldighed Bi Halal Halal


Ved
Anas feat Burhanuddin MA


DEFINITION OG HISTORIE Halal Halal BI
I sproget er halal bi halal et sammensat ord på arabisk og betyder kosher med halal eller kosher ens. Men denne forbindelse er kendt i arabiske ordbøger og brug af hverdagens arabiske samfund. Arabere i Mekka og Medina normalt ville høre pilgrimme Indonesien, med den begrænsede evne til deres arabisk-halal spørge? Når du handler på markeder og indkøbscentre. De spørger, om sælgeren er enig med de citater, de giver, således at varerne er lovlig for dem. Hvis der opnås enighed, vil sælgeren komme tilbage til at sige "halal". Eller når der er mad eller drikke serveres på offentlige steder, pilgrimmene normalt spørger "kosher?" For at sikre, at den mad / drikkevarer er gratis, og kosher til dem.

Denne forbindelse synes at være lavet i Indonesien, landets oprindelige produkt. Ordet halal bi halal indonesisk, og det absorberes defineres som "undskyldning, tilgivelse efter fastende Ramadanen pilgrimsrejse, som regel holdes på et sted (auditorium, hall, etc.) med antallet af mennesker, og er en typisk vane Indonesien" [1]

Forfatteren, at Iwan Ridwan halal bi halal er en tradition at samle en gruppe af muslimer i Indonesien på et bestemt sted for hinandens ryste hænder som et udtryk for tilgivelse, der er haram at være halal. Generelt er disse aktiviteter, der afholdes efter Eid al-Fitr bøn [2]. Nogle gange, showet også gjort halal bi halal i dagene efter Eid al-Fitr i form af forelæsninger, varmhjertet, eller spise sammen.

Når det er sagt, traditionen med halal-bi halal oprindeligt udviklet af KGPAA Mangkunegara I (født 8 Apri 1725), der er kendt som Prince Sambernyawa. For at spare tid, energi, tanker, og omkostninger, derefter efter Eid ul-Fitr bøn møde mellem kongen og hofmand og soldat samtidigt i slottet hallen. Alle hofmand og soldat med en ordentlig adfærd sungkem til kongen og kejserinde. Hvad gjorde prinsen Sambernyawa senere blev efterlignet af islamiske organisationer i form af halal-bi halal. Så regeringsorganer / den private sektor havde også en halal-bi halal, deltagerne omfattede folk fra forskellige religiøse samfund [3]

Halal bi halal betydning som ovenfor er heller ikke fundet omtale i de bøger, de lærde. Nogle af de forfattere, er stolt over at nævne, at halal-bi halal er kreativitet Indonesien og indfødte islam i indonesiske samfund [4]. Men i øjnene af religiøs viden, den slags ting, det er tvivlsom, fordi jo længere gerninger profetisk vejledning, vil det blive mere og mere i miskredit. Islam er komplet og udover det vil kun plette perfektion. Kort papir har til formål at efterprøve gyldigheden af ​​den tradition for halal-bi halal efter synspunkter Shari'a.

Nogle forståelse af ovenstående kan det konkluderes, at hvad der menes med halal-bi halal ikke er en tradition for at besøge hinanden på festen Eid al-Fitr er også almindeligt i andre islamiske verden. Denne tradition kom ud af oplægget, men der er også arrangementer Greetings der.

Hari Raya I islam skal være baseret på det forslag (TAUQIFI)
Den lovlige oprindelse problemet er, at al religiøs tilbedelse er haram (gjort), indtil der er argumenter. I forbindelse med traditionel og muamalah kapitel, er alle ting lovligt at forslaget om, at der mengharamkannya. Festivaler ('id) er faktisk tættere på muamalah kapitel. Men problemet med "id er undtagelsen, og de argumenter, dér viser, at 'id er tauqifi (skal være baseret på sætningen). Dette skyldes, at "id ikke blot sædvanlig, men har også en religiøse side. Imam ash-Syathibi rahimahullah sagde.

وإن العاديات من حيث هي عادية لا بد عة فيها, و من حيث يتعبد بها أو تو ضع وضع التعبد تد خلها البد عة

Faktisk toldmyndighederne i den oprindelige side af det, er der ingen kætteri i det. Men fra siden brugte han / positioneret som tilbedelse, kan der være et kætteri i det [5]

Taufiqi karakter af fest 'id har to sider:

A. Tauqifi af landoperation, fordi Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam grænse er der kun to brødre fest i år, og dette er baseret på åbenbaring.

عن أنس بن مالك رضي الله عنه قال: قدم سمع رسول الله صلى الله عليه وسلم المدينة ولهم يومان يلعبون فيهما, فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم: ما هذان اليومان, قالوا: كنا نلعب فيهما في الجاهلية, قال: إن الله عزوجل قد أبدلكم بهما خيرا منهما: يوم الفطر ويوم النحر

Anas bin Malik Allah anhu sagde: (Når) Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam kom til Medina, og dens indbyggere har to dage, hvor de spiller i det. Så spurgte han: Er disse to dage? De sagde: I fortiden brugte vi til at spille på to dage i løbet af Jahiliyyah. Han sagde også: Ja Allah har erstattet dem med to bedre dage, Eid al-Fitr og Eid al-Adha. [Berettet af Abu Dawud nej. 1134 dømt autentisk Al-Albani] [6]

Så, som en form for praksis af denne hadith, har profetens tid sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam og de første generationer af muslimer ikke kendt andet end de to-dages fejring af denne fest [7], i modsætning til muslimerne i denne alder, der har en masse ferie og fester som ikke har nogen fundament syar'i.

2. Tauqifi af procedurerne for dens gennemførelse, fordi der i islam, festen er ikke kun almindeligt, men også tilbedelse, som er oprettet procedurer for gennemførelse. Hver tjeneste udføres på festen af ​​bøn, har Takbir, zakat, faste blevet slagtet og illegitim sæt. Selv ting, der foretages på festen for frihed i form af mad og drikke, påklædning, lege og have det sjovt også stadig er begrænset af reglerne i Sharia. [8]

BRUG specialisering sætning
På den ene side, forklarer Islam procedurerne for ferie fest, men på den anden side ikke pålægge begrænsninger på nogle Sunnah i fejringen af ​​'id, såsom hvordan at manifestere glæde, hvordan makeup og kjole, eller en omgang hvad der bør gøres. Islamisk lov henvise sagen til de skikke og traditioner hver.

Således kan muslimer har samlet, er sjov, rejser, besøg og lykønske hinanden. Selv spændingen ved dette skal understreges, at familiemedlemmer føler forskellige dage, og derfor er opfyldt, så de ikke længere fristet af den store dag, stor dag, har intet grundlag i islam. [9]

Dog har specialiseret dages Eid al-Fitr Greetings kræver en separat argument. Han var ikke medtaget i showet eller den spænding, der var dekoreret i ferien er ordineret. Han er wazhifah (praksis), som kræver en særskilt argument.

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam og hans ledsagere aldrig gjorde, men den drivende faktor for Greetings findes også i deres tid. Den veninde har også en fejl med andre, også dem der var mest ivrige efter at befri sig for skylden til en anden. Det gør dog ikke nødvendigvis gøre dem specialiseret til en bestemt dag Greetings.

Således specialiseret Eid al-Fitr Hilsen til den nye tilføjelse af den islamiske shari'a uden fundament argumentet. Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah rahimahullah sagde.

فكل أمر يكون المقتضي لفعله على عهد رسول الله صلى الله عليه وسلم مو جودالو كان مصلحة ولم يفعل, يعلم أنه ليس بمصلحة

Så hvert enkelt tilfælde de faktorer, der forårsager dens gennemførelse på Profetens tid sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam var der, da det (faktisk) er en fordel (god), og (men) han ikke gør det, så være opmærksom på, at sagen ikke er god. [10]

Lighed med hilse efter bøn og specialisere pilgrimsrejser grav i dag af botaniske
Fordi det ikke vides, undtagen i Indonesien og den nyligt dukkede op i tidligere århundreder, ikke mange lærde, der diskuterer ordet halal bi halal specifikt. Men der er andre problemer med tilsvarende karakteristika som en halal-bi halal og er blevet bredt diskuteret af forskere siden oldtiden, hilse de problemområder ryste hænder eller efter bøn ved graven og specialiseringen af ​​pilgrimsfærden festivaler.

Rystende hænder er sunnah når de mødes med andre, som beskrevet i det følgende hadith.

عن البراء رضي الله عنه قال: رسول الله صلى الله عليه وسلم: مامن مسلمين يلتقيان فيتصا فحان إلا غفر لهما قبل أن يتفر قا

Fra al-Bara (bin Azib) af Allah 'anhu, sagde han: Allahs Sendebud sallâ Allâhu' alaihi wa sallam sagde: Det er to muslimer mødes og ryste hænder, men de er tilgivet før afskeden "[Berettet af Abu Dawud nej. 5212 og-Tirmidhi no. 2727, dømt saheeh af al-Albani] [11]

Men når Sunnah er helliget et bestemt tidspunkt, og menes at være sunnah udføres kontinuerligt efter hver bøn, loven ændret, fordi det er en yderligere specialisering i den nye sharia religion.

Hertil kommer, hilser efter bønnen også gør efterstillede skødet er sunnah dhikr efter bønner. [12]

Ibn Taymiyyah rahimahullah spurgt om dette spørgsmål, så svarede han: Rystende hænder efter bønnen er ikke Sunnah, men det er et kætteri, wallahu kender bedst. [13]

Mere klart, de lærde kategorisere specialisering i de alvorlige pilgrimsrejse festivaler, herunder kætteri, [14], men også en alvorlig pilgrimsrejse, der dybest set anbefalet praksis i islam, som beskrevet i det følgende hadith

عن بريدة رضي الله عنه قال: رسول الله صلى الله عليه وسلم: إني كنت نهيتكم عن زيارة القبور فزوروها? فإنها تذكر الآخرة

Af Buraidah (al-Aslami) han sagde: Allahs Sendebud sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde: Sandelig siger jeg var blevet forbudt pilgrimsrejser din grav, så nu berziarahlah, fordi han mindede herefter. [HR Ashabus SUNNAN, og det er lafazh lafazh Ahmad (nr. 23 055) vurderes autentisk af al-Arnauth Syu'aib]

Tilsvarende, rystende hænder og hilsner er en del af islamisk lære. Men når det er specifik for en bestemt dag, og menes at være en sunnah, der konstant bliver lavet hvert år, loven forvandlet til en bebrejdelse. Og Allah ved bedst.

NOGLE I STRID Shari'a Halal Halal BI
Ud over at argumentet ikke har fundament i halal-bi halal er også ofte fundet flere overtrædelser af sharia, herunder;

A. Mengakhirkan undskyldning indtil ankomsten af ​​Eid al-Fitr. Når en fejl eller kezhaliman på andre, nogle mennesker venter for Eid ul-Fitr for at undskylde, som nævnt i den berømte sætning "Tilgiv ked af sagen er den sidste bankdag Eid '. Og skal "undskylde og usynlige" ucapa en "obligatorisk". ved festen i Eid al-Fitr. Selvom vi ikke nødvendigvis leve op til Eid al-Fitr, og vi bliver bedt om straks at retfærdiggøre kezhaliman vi gør, som den følgende beskrivelse af hadith

عن أبي هريرة رضي الله عنه أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال: من كانت عنده مظلمة لأخيه فليتحلله منها? فإنه ليس ثم دينار ولا درهم من قبل أن يؤخذ لأخيه من حسناته, فإن لم يكن له حسنات أخذ من سيئات أخيه فطر حت عليه

Fra Abu Hurayrah at Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde: Hvem har kezhaliman til sin bror, lad dem bede om lovlig (undskyldt) fra ham, fordi der (det hinsides) er ikke længere beregnes dinar og dirham, før den venlighed givet til sin bror, og hvis han ikke har godt længere, så dårlig, at hans bror ville blive taget og givet til ham. [Bukhari, no. 6169]

2. Ikhtilath (blandet op det modsatte køn), der kan føre til andre syndere, såsom utroskab og illegitime synspunkter. Derfor forbød profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam det, som i følgende Hadith af Abu USAID.

عن أبى أسيد الأنصارى رضي الله عنه أنه سمع رسول الله صلى الله عليه وسلم يقول وهوخارخ من المسجد فا ختلط الرجال مع النساء فى الطريق فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم لانساء استأخرن فإنه ليس لكن أن تحققن الطريق عليكن بحافات الطريق, فكانت المراة تلتصق بالجدار حتى إن ثوبها ليتعلق بالجدار من لصوقهابه

Fra Abu USAID al-Ansari af Allah 'anhu han hørte Messenger sallâ Allâhu' alaihi wa sallam sagde, da ud af moskeen og mændene blandede sig med kvinder på gaden. Så sagde han til kvinden: "Tilbage fra dig, er du ikke berettiget til at køre i midten af ​​gaden, gå på kanten". Så kvinderne fastgjort til væggen, så at deres tøj mod muren, fordi deres tøj er så mepetnya væggen "[Berettet af Abu Dawud nej. 5272, dømt Hasan af al-Albani] [15]

3. Ryst hænderne med det modsatte køn, som ikke er mahram. Disse syndere er meget undervurderet af mange mennesker i en lovlig måde bihalal eller daglige liv, men keharamannya blevet beskrevet i det følgende hadith.

عن معقل بن يسار رضي الله عنه يقول: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: لأن يطعن في رأس أحد كم بمخيط من حد يد خير له من أن يمس امر أة تحل له

Ma'qil Allah ibn Yasar fra 'anhu sagde han: Allahs Sendebud sallâ Allâhu' alaihi wa sallam sagde: "Hvis en af ​​jer gennemborede hans hoved med en nål og jern, det er bedre for ham end at røre en kvinde, der ikke er lovligt for ham". [HR ATH-Thabrani, bedømt autentisk af al-Albani] [16]

Shaykh al-Albani rahimahullah sagde: "Truslen for barsk for den person, der rører en kvinde, der ikke er lovligt for ham i denne hadith viser illegitime ryste hænder med kvinder (som ikke er mahram, red), fordi der er ingen tvivl om, at rystende hænder, herunder rørende. Mange muslimer, der falder ind under denne fejl, endda nogle lærde "[17]

LUKNING
Af eksponering til ovenstående, kan vi konkludere, at der er omhandlet i halal-bi halal er specialisering Greetings på festivaler. Specialisering af denne begivenhed er blevet indlysende tilføjelsen af ​​nye Sharia mangler fundament syar'i argumenter. Så hvis en masse møder afholdt for at byde de tomme Eid ul-Fitr Hilsner fra dagsordenen, blev mødet tilladt mødet; som et udtryk for glæde ved festen af ​​islam disyariatan og begrænsninger henvises til de skikke og traditioner i lokalsamfundene. Selvfølgelig. Hvis uafhængigt af sharia lovovertrædelser, blandt andre, som vi har nævnt ovenfor Ud over Indonesien, kaldet generalforsamlingen mu'ayadah (gensidig tillykke 'id), findes også i andre dele af den muslimske verden uden en benægtelse af Ulama.

For dem, der siger "Ja, her er bare virkelig bør ikke være!" Husk, at profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde hver ny sag i religion som syarrul alder (så slemt som det worst-case). Så hvordan kan vi undervurderer ham? Enhver muslim Haris omhyggelige med nye sager, der kom senere. Mari, genoptage praktiserer den rene Sunnah og islam, fordi det vil elskede profet sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam

Og Allah ved bedst

REFERENCER
A. Wa al-A'yad Atsaruha 'alal muslimer, Dr. Sulaiman al-Suhaimi, Islamic University of Madinah.
2. Iqtidha 'ash-Shirath al-Mustaqim, Ibn Taymiyyah, Darul Ashimah.
3. Mi'yarul bid'ah, Dr. Muhammad Hussein al-Jizani, Dar Ibnil Jauzi.
4. Risalatun fil Ikhtilath, sheik Muhammad bin Ibrahim
5. http://bahasakita.com/2009/08/23/halal-bihalal2/~~V

[Kopieret fra As-Sunnah magasin XV/1432/2011M 04-05/Tahun Edition. Publishers Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 Tlf. 0271-858197 Fax 0271-858196]


Eid ul-Fitr og Bi Halal Halal




Ved
Ahmas præst Faiz Asifuddin



Eid al-Fitr er en af ​​de to store festivaler, der findes i islam. Normalt i Eid ul-Fitr, i dette elskede land,. Altid ensbetydende med kosher bihalal begivenhed En eller anden måde oprindelse, men traditionen har varet i lang tid.

Det er klart, den dag af Eid al-Fitr er den dag, hvor muslimerne fejrer glæden efter Ramadan. Selv i dag muslimerne er tilladt glad som et udtryk for taknemmelighed over for Gud ved at gøre kegaiatan hvad behager, så længe det ikke strider mod islamisk lov.

Ibn Manzhur i Lisan al-Arab al-mor bragte A'rabiy ord: "Hari Raya ('Id) kaldet" Id, fordi det altid blev gentaget hvert år med spænding af stadig nye "

Al-Allamah Ibn Abidin rahimahullah [2] siger, benævnt festen "Id", fordi på denne dag Allah swt har et godt udvalg af gode Samua det tilbage til sine tjenere. Blandt andet: (Virtue) Iftar måltid efter forbuddet, samt velgørenhed Fitr. Også perfekt Hajj (Eid al-Adha) til circumambulate pilgrimsrejse, spise kød, og andre. Hans vane med, at dagen indeholder glæde, nydelse og glæde.

For eksempel, i en autentisk fortælling Aisha Allah anha sagde: "Allahs Sendebud sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam kom til mig, mens der er to mennesker før mig, slave kvinde, der sang (i en anden nævnte fortælling: de var ikke en sanger) med en sang bu'ats. Han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam blev liggende i sengen, vender ansigtet (nævnt i en anden fortælling han sallâ Allâhu' alaihi wa sallam dækker hovedet med en klud). Abu Bakr kom i, da han menghardikku og sagde, "Song of djævelen foran profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam?" Så profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam sagde, vender Abu Bakr sagde: "Lad dem". Da han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam blev ikke passe, så jeg signalerede til dem at komme ud.

I en anden rapport (nævnt). Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde.

يا أبا بكر, إن لكل قوم عيدا, وهذا عيدنا

O Abu Bakr, ja enhver menneskelig gruppe har en festdag. Og (i dag) Det er festdag (id) os. [3]
Betydningen af ​​sangen er et digt, at Hum Bu'ats nasyid stil, indeholder skildringer af krig og mod.

Sheikh Ali bin Hasan Imam Hafizhahullah menukilkan Baghawi rahimahullah ord, der siger følgende: "Bu'ats er i dag kendt blandt araberne. Historisk, den dag det skete massakre ved hær af Aus mod Khazraj stamme soldater. Kampen fandt sted mellem de to stammer var til at fortsætte i hundrede tyve år, indtil den kommende af islam.

Hum digte af to slave-kvinder er et digt, der beskriver kampen og om mod. Mens omtale af dette digt vil være i stand til at hjælpe vække ånden i forsvaret af Islam dinul denne sag.

Med hensyn til de sange, der omtaler noget beskidt, distribuere og ulovlige spørgsmål åbent gav udtryk for uretfærdige ord, det indeholder sange, der er forbudt. Og det er ikke sandsynligt finde sted i brystet profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, mens han ignorerede fornægtelse af det.

Så, med ordene af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, "i dag er' Id (fest) os", afslører den spænding er forståeligt, at de to islamiske helligdage er religiøse symboler. Dagen var ikke andre dag [4].

På den anden side, at når forklarer en af ​​historiens profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam dækker hovedet med en klud (for ikke at se to kvinder synger slave slaver), sagde al-Hafiz Ibn Hajar al-Asqalani rahimahullah.

"Med hensyn til, når profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam og hovedet dækket med et klæde, så i det er der en erklæring om, at profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam vendte væk fra det, fordi den position, han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam krav, der ikke er opmærksomme på den slags. Men, at profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam ikke benægte det, viser bolehnya sådan en ting, hvis det passer, hvad han sallâ Allâhu' alaihi wa sallam enig med, fordi han ikke kunne godkende sleaze.

Dog skal de indfødte folk befri sig af de ovennævnte spil og ting, der er ubrugelige. Så i dette tilfælde bør folk begrænser sig til ting, der eksisterer nashnya, både i tid og proceduren, for at minimere den gennemsnitlige afvigelse fra oprindelsen er tilladt "[5]

Al-Hafiz Ibn Hajar al-Asqalani rahimahullah sagde senere.
"I denne hadith er der også flere faidah (blandt andre) disyariatkannya giver keleluasaaan til familier på festdage, til at gøre forskellige ting, der kan behage sjælen og genopfriske kroppen efter trætte gøre tilbedelse. Men vender sig bort fra disse ting (spil) er bedre. I hadith er også indeholdt oplysninger, der dukkede op på den festdag spændingen herunder religiøse symboler "[6]

Således er det er halal bihalal eller hvad sigt, er en aktivitet for at være tilladt, hvis det kun er beregnet til at udtrykke sin glæde over festen, Eid al-Fitr og Eid begge Adha, f.eks en bid at spise sammen, mødes familie og venner. Fordi det tilladt musilmin udtrykte sin glæde i tider med fest, var al spændingen ikke afvige fra bestemmelserne syar'i.

Problemet, ja der er mange ting, så afviger fra bestemmelserne i Sharia, såsom ikhtilath (blandet mellem mænd og kvinder er ikke mahram), et håndtryk mellem det modsatte køn, Rah-Rah, vise kønsorganer, vise skønhed, umoralske sange, spille fyrværkeri og så videre.

Sådanne umoralske aktiviteter, der bør undgås. Hertil kommer, at tænke aldrig ked tilgive hinanden aktiviteter i hovedmenuen eller i tilfælde berhalal bihalal dage og helligdage. Tilgive hinanden behøver ikke at vente til showet bihalal halal. Den antagelse, at den gensidige tilgivelse som om mere Afdhal hvis det sker i løbet af ferien, er en forkert antagelse. Og hver slags ked af det er mere tydeligt. Ikke at være alvorlig og oprigtig. Folk siger: "Mens ferien, vi tilgiver hinanden". Som et resultat, er folk så let at såre hinanden, hinanden og andre undertrykte krænker en anden part, med den antagelse: "nemmere at undskylde senere på festen".

Allahu al-Musta'an.

[Kopieret fra As-Sunnah magasin XV/1432/2011M 04-05/Tahun Edition. Publishers Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 Tlf. 0271-858197 Fax 0271-858197]




Eid al-Fitr dage og Vejledning



Ved
Aris gejstlige Abu Sulaiman Sugiyantoro


HVORFOR hedder 'id?
I sprog, Id 'er noget, der igen og igen og igen. Noget, der plejede at komme og vende tilbage fra ét sted eller tid.

Derefter kaldte 'Id, fordi Gud giver godhed at bryde deres ryg, efter vores faste og betale Zakat Fitr. Og en perfektioneret pilgrimme, efter at være blevet beordret til at slagte dyret offer og Tawaf. Fordi, som regel på tidspunkter som dette er der glæde og lykke.

Som rahimahullah Suyuti sagde: "'Id ​​er specificitet dette folk. Eksistensen af ​​to dages 'id, Guds nåde til denne nation. Fra Anas Allah 'anhu, sagde han, "Profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam kom til Medina, og folk i Medina havde to festdage. På tidspunktet for Jahiliyyah, spiller de på disse to fester. Han sagde, "jeg kommer og du har to dage, har du spille i Uvidenhed. Gud derefter udskifte med en bedre end både dem, (nemlig) dagen for Nahr og dagen for Fitr. "[Dr. Abdullah Athenæeren Thayyar, Ahkam Al 'Idain Wa' Asyri Dhi'l Hijjah, s.. 9].

Sunnah ting på 'ID
Der er nogle, der praktiserer sunnah for os på denne lykkelige dag, herunder:

A. Bath.
På dagen for "Id, Sunnah for bruseren. Fordi på denne dag muslimerne vil samle, så Sunnah som et bad på fredag. Men, hvis nogen bare wudoo 'kun, det er legitimt for ham. (Ibn Qudama, Al Mughni, 3/257). Såsom bade-og kaifiyatnya janabat.

Nafi 'fortalte, dels »Eid al-Fitr, Ibn Umar' anhuma bad før afrejse til feltet. [Berettet Imam Malik i al Muwatta ', 1/177].

Sa'id Ibn Musayyib rahimahullah sagde, "Sunnah på dagen for Eid al-Fitr er der tre. (Det er): en kort gåtur til området, spise og tage brusebad, inden de forlader huset. [Irwa'ul Ghalil, 2/104].

2. Bøn før Afgang udsmykkede 'Id.
Sunnah at vaske op og sætte på sine bedste klæder, bære parfume og bersiwak.

Af Allah ibn Abbas 'anhuma, sagde han:

كان رسول الله صلى الله عليه وسلم يلبس يوم العيد بردة حمراء

"Det er profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, på dagen for" Id, bar hun en rød Burdah ". [Ash Saheehah, 1279].

Rahimahullah Imam Malik sagde, "Jeg hørte Ahlul Ilmi, de betragtede Sunnah iført parfume og dekoreret på dagen for 'Id." [Al Mughni, 3/258].

Rahimahullah Ibn al-Qayyim sagde: "I fortiden, når du er ude på en to-dages fest bønner, blev profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam iført en smuk kjole. Hullah Han har været iført i to dage ferie og Sun, kl. En tid var han iført to grønne klæder og undertiden bar Burdah (rød tæppe klæde). " [Zaadul Ma'ad, 1/426].

Mens det for kvinder, anbefales ikke til at bære tøj dekoreret med en fancy eller bære parfume. Og bør de holde sig væk fra mændene, så for ikke at bagtale, som den virkelighed, vi ser i dag.

3. At spise, før Prayer 'Eid al-Fitr.
Fra Anas Allah 'anhu, sagde han:

كان رسول الله صلى الله عليه وسلم لا يغدو يوم الفطر حتى يأكل تمرات. رواه البخاري

"Det er profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam kom ikke ud for at bede Eid al-Fitr, så han spiste nogle datoer". [Berettet af al Bukhari].

Og Buraidah Allah 'anhu, sagde han:

كان النبي صلى الله عليه وسلم لا يخرج يوم الفطر حتى يطعم و يوم النحر لا يأكل حتى يرجع
فيأكل من نسيكته. رواه الترمذي وابن ماجه

"Det er profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam kom ikke ud på dagen for Eid al-Fitr, så han spiste. Og han gjorde ikke spise på dagen for Eid al-ADH-ha, så han gik hjem, og derefter spise kødet af offeret." [At-Tirmidhi og HR Ibn Mâjah].

Rahimahullah Ibn al-Qayyim sagde: "Før i tiden, før du går ud for at bede Eid al-Fitr, profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam spise nogle datoer, med et ulige antal. Og på dagen for Eid al-ADH-ha han ikke spise, så bagsiden af ​​feltet, og derefter Han spiste kødet af offeret. " [Zaadul Ma'ad, 1/426].

4. Under en anden vej og hjemrejse Of Når Prayer 'Id.
Sunnah til menyelisihi måde, nemlig ved at tage en vej, når de går ud for at bede 'Id, og passere den anden vej, når vender hjem fra marken.

Fra Jabir Allah 'anhu, sagde han:

كان النبي صلى الله عليه وسلم إذا كان يوم عيد خالف الطريق. رواه البخاري

"Det er profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, da dagen for' Id, tog han en anden vej, når orloven og gå hjem". [Berettet af al Bukhari i Bab Al 'Idain]

Rahimahullah Ibn al-Qayyim sagde: "Før i tiden, kom Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam ud til fods, og han menyelisihi vejen; (at) gik gennem en vej-og hjemrejse med en anden vej." [Zaadul Ma'ad, 1/432].

Loven tog en anden vej er kun en speciel på to dages Id. Ikke Sunnah for andre gerninger, såsom bøn søndag, som nævnt i bogen af ​​Ibn Dhuwaiyan Manarus Sabil 1/151. Eller i de gode gerninger for andre problemer, Imam An Nawawi nævner i bogen Righteous Riyadhush, gå kapitel disunnahkannya at bede 'Id, besøge de syge, ledsaget af hajj, krigen, liget og den anden ved at tage en anden vej, så multipliceres place- sted for tilbedelse.

Shaykh Ibn 'Uthaymeen, kan Allah have barmhjertighed sagde: "Ting som dette kan ikke være diqiaskan. Desuden er den praksis ikke er nogen praksis på Profetens tid sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. Og aldrig citerede, at han tog en anden vej, undtagen på to dages Id. Vi har en vigtig regel for thalibul ilmi, alt hvad der er grunden til Profetens tid sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, og han ikke gør det, så praksis afvises ". Indtil Shaykh Ibn 'Uthaymeen sagde: "Det er sandt, er forslaget, at tage en anden vej, en særlig bøn på de to' Id alene fra ord Zahir-al Hajjawi muallif i Zaadul Mustaqni'-fordi han ikke nævner dag fredag, men kun nævnes i to dage Id. Dette tyder på, at han ikke valgte disunnahkannya mening tog en anden vej, undtagen på to dages Id '. [ASY Syarhul Mumti ', 5/173-175].

5. Bertakbir.
Allah den Almægtige siger:

ولتكملوا العدة ولتكبروا الله على ما هداكم ولعلكم تشكرون البقرة - 185

"Og så du perfektioneret et spørgsmål om ramadan og bertakbirlah fordi Gud har givet dig, kan du være taknemmelig". [Al Baqarah: 185].

Bertakbir tid begynder efter observation af den nye måne Shawwal, er det om muligt. Og hvis det ikke er muligt, derefter med ankomsten af ​​nyheder, eller når den nedgående sol på den 30. Ramadan. Så dette Takbir indtil Imam færdig med prædiken af ​​'Id. Ligeledes, i udtalelsen fra højre, blandt Ahlul Ilmi mening. Men, vi ikke bertakbir når du lytter til prædiken, men hvis du følger takbirnya præst. Og understregede, at bertakbir når ud af huset til feltet, eller mens du venter for præsten til at komme. [Ahkamul 'Idain, 24].

Rahimahullah Shaykh al-Islam Ibn Taymiyah sagde: "Takbir på dagen for Eid al-Fitr begynder, når observation nymånen, og slutter med færdiggørelsen af" Id Det er, når præsten afsluttet af prædiken, (dermed) udtalelse er rigtigt. ". [Majmu 'Fatawa, 24/220, 221].

De egenskaber (shighat) Takbir, i dette tilfælde er der bredde. Er kommet en autentisk fortælling af Ibn Mas'ud Allah 'anhu, at han bertakbir på tasyriq med lige numre dag (to gange) Allahu Akbar lafadz sagde. Fortalt af Ibn Abi Syaibah, og sanadnya autentisk, men bemærkede, at andre lafadz tre gange.

الله أكبر, الله أكبر, الله أكبر, لا إله إلا الله, الله أكبر, الله أكبر, ولله الحمد

Bør ikke være jama'i bertakbir, der samlede en gruppe mennesker for at sige det med én stemme, eller den person, der giver kommando efterfulgt af en gruppe af mennesker. Fordi, som det er denne praksis aldrig citeret fra Salaf. Sunnah, bertakbir alle individuelt. Som det er godt på ethvert dhikr eller bad bøn-bøn når masyru 'til enhver tid. [Ahkamul 'Idain, Ath Thayyar, s.. 30].

Sheikh Al Albani rahimahullah sagde: "Det er værd at blive givet en advarsel på nuværende tidspunkt, at hendes stemme, når menigheden disyari'atkan bertakbir ikke med én stemme, som det sker ved at nogle mennesker Ligeledes blev ved hver erindring læst op eller. nej, det gør ikke disyari'atkan til berjama'i. Vi bør være opmærksomme på dette problem "[Lineage Al ahadith Saheehah, 1/121].

Bøn JURIDISKE ID
Loven om at bede "Id er fard 'ain, for alle at gøre det. Af Umm 'Athiyyah Allah' anha, sagde han:

أمرنا - تعني النبي صلى الله عليه وسلم - أن نخرج في العيدين العواتق وذوات الخدور وأمر الحيض أن يعتزلن مصلى المسلمين. متفق عليه

"Profeten beordrede os (kvinder) for at få den" awatiq (unge kvinder), og pigerne er afsondret. Og han beordret til at holde sig væk fra menstruerende kvinder mushalla (bedested) af muslimer ". [Aftalt alaih].

I fortiden, Rasululllah sallâ Allâhu 'til alaihi wa sallam bede altid holde' Id. Dette er et argument for nødvendigheden af ​​at bede 'Id. Og beder 'Id afbryde fredagsbøn forpligtelser, hvis' Id faldt på fredag. Noget der ikke er obligatorisk, er ikke sandsynligt, at afbryde en forpligtelse til en anden. Se på Ta'liqat Ar Radhiyah, sheik Al Albani, 1/380.

Argumentet om, at bønnen "Id er fard 'Ayn, er madhhab Abu Hanifah, og en af ​​historien om Imam Ahmad. Tilsvarende udtalelse fra Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah valgt. Han sagde i Majmu'Fatawa (23/161), som følger: "Derfor har vi beder om, at loven merajihkan» ID er obligatorisk 'Ain. Hvad angår forslaget ikke er obligatorisk, er et ord, der er meget langt fra sandheden, fordi bøn 'Id inklusive den største islamiske syi'ar. Muslimer, som samles på denne dag, mere end fredag. Tilsvarende disyari'atkan på denne dag til bertakbir. Som for hans juridiske opfattelse, sagde fard kifaya, ikke helt ".

Bøn tid 'Eid ul-Fitr
Det meste af Ahlul Ilmi opfattelse, at tiden til bøn 'Id er så høj som et spyd efter solopgang til solen glider. Nemlig Duha.

Mengakhirkan også Sunnah at bede Eid al-Fitr, muslimer har mulighed for at give velgørenhed Fitr.

Rahimahullah Ibn al-Qayyim sagde: "Før i tiden," bede alaihi wa sallam mengakhirkan 'Profeten sallâ Allâhu Eid al-Fitr og trangen til at bede Eid Adh-ha. Mens Ibn Umar 'anhuma, en ven, der holdes til Sunnah. Han kom ikke ud, før den stigende af solen ". [Zaadul Ma'ad, 1/427].

PLACER etablere Salat »ID
Sunnah bøn 'Id i mushalla. Nemlig marken uden for afviklingen af ​​muslimer, medmindre der er udzur. For eksempel, såsom:, regn, kraftig vind og det andet bør det ske i moskeen.

Ibn Qudama rahimahullah sagde: "Doing bønnen" Id på området er Sunnah, fordi først, profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa salalm ud i marken og forlade moskeen. Tilsvarende fire kaliffer. Og det er alle muslimer. De har aftalt i enhver alder og sted for at komme ud i feltet, når bad 'Id'. [Al Mughni, 3/260].

Ingen opkald og IQAMAH før bønnen 'ID
Ibn Abbas og Jabir af Allah "anhuma, sagde de:

لم يكن يؤذن يوم الفطر ولا يوم الأضحى. رواه البخاري ومسلم

"Aldrig kald til bøn på dagen for Eid al-Fitr og dagen for Eid al-ADH-ha". [Berettet af al Bukhari og Muslim]

Jabir bin Samurah af Allah 'anhu, sagde han:

صليت مع رسول الله صلى الله عليه وسلم العيدين غير مرة ولا مرتين بغير أذان ولا إقامة. رواه مسلم

"Jeg bad med profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam på en to-dages fest, en eller to gange, uden bøn og uden iqamat". [Berettet af Muslim].

Rahimahullah Ibn al-Qayyim sagde: "Tidligere, når profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam på marken, begyndte han at bønnen uden adhan og iqamat eller ordet" asken shalatu jami'ah ". Og Sunnah, ikke at gøre det ". [Zaadul Ma'ad, 1/427].

SHIFAT bede »ID
At bede 'Id, arbejdede to rak'ah, bertakbir i to rak'ah er 12 gange Takbir, 7 i den første rak'ah efter takbiratul ihram og før qira'ah, og 5 Takbir i den anden rak'ah før qira' ah.

عن عمرو بن عوف عن أبيه عن جده أن رسول الله صلى الله عليه وسلم كبر في العيدين سبعا في الأولى وخمسا في الآخرة. رواه ابن ماجه

"Fra Amr bin Syu'aib af sin far fra sin bedstefar, faktisk budbringer fra Allah 'alaihi wa sallam bad bertakbir om to' Id syv gange i den første rak'ah og fem gange i anden rak'ah." [HR Ibn Mâjah].

عن عائشة أن رسول الله صلى الله عليه وسلم كبر في الفطر والأضحى سبعا وخمسا سوى تكبيرتي الركوع. رواه أبو داود و ابن ماجه

"Fra Aisha, sandelig Allah sallâ Allâhu 'til alaihi wa sallam bertakbir bede' Eid al-Fitr og bede Eid al-ADH-ha syv gange og fem gange, ud over to Takbir bukke". [Berettet af Abu Dawud, Ibn Mâjah. Se Irwa'ul Ghalil, 639].

Rahimahullah Ibn al-Qayyim sagde: "Han begyndte at bede 'Id før berkhutbah. Han bad to rak'ahs. Bertakbir i den første rak'ah syv successive tidspunkter efter Takbir Takbir iftitah. Han standsede mellem to Takbir. Det vides ikke specifikt dhikr mellem Takbir, Takbir dette. Men (der) nævnes, at Ibn Mas'ud Allah 'anhu og priste Gud, flatterende og aldeles velsignelser på profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam (mellem de to Takbir), som nævnt af Al Khallal. Og Ibn 'Umar' anhuma er en ven der er meget tamassuk (sidder fast) til Sunnah. Han løftede sine hænder hver gang Takbir. Og efter at perfektionere takbirnya begyndte profeten qira'ah. Han læste Al Fatiha, og derefter læste brevet Qaf i en rak'ah. På den anden rak'ah, recitere Surat Al Qamar. Nogle gange læser brevet, og brevet Al Al A'laa Ghasyiyah. Han har to legitim end dette, og den uautoriserede historie stater i andre.

Når du færdig med at læse, han bertakbir og bukke. Så, når det har perfektioneret den første rak'ah, han steg fra den liggende og bertakbir fem gange i træk. Efter at han havde læst. Derefter Takbir åbner i to rak'ahs, så læs, og efter bukke. " [Zaadul Ma'ad, 1/427].

ER DER FØR OG EFTER Sunnah Prayers 'id?
Ikke Sunnah Sunnah bønner før og efter 'Id. Allah er nævnt fra Ibn Abbas 'anhuma:

أن النبي صلى الله عليه وسلم صلى يوم الفطر ركعتين لم يصل قبلها ولا بعدها. رواه البخاري

"Ja, 'bad alaihi wa sallam' Profeten sallâ Allâhu Eid al-Fitr to rak'ah, beder ikke før eller siden" [Berettet af al Bukhari].

Imam Ahmad, må Allah have barmhjertighed sagde: "Der er absolut ingen sunnah bøn før eller efter 'Id'. Så spurgte han: "Hvad med folk, der ønsker at bede på det tidspunkt?" Han svarede: "Jeg er bange for vil blive fulgt af dem, der ser det. Ya'ni beder ikke ". [Al Mughni, Ibn Qudama 3/283].

Ibn Hajar Al Hafidz rahimahullah sagde: "Konklusionen er, at bønnen 'Id ingen sunnah bøn før eller efter, forskellig fra den person, med bøn mengqiyaskan Gomaa Men Sunnah bønner muthlaqah noget særligt argument imod det, medmindre det sker til tiden. er makruh som på andre dage. " [Fath-Hul Bari, 2/476].

Når bede 'Id gjort i moskeen på grund af udzur, og derefter bestilte to rak'ah bøn tahiyyatul moské. Og Allah ved bedst.

Hvis en person fra Left Behind bede "ID, er nødvendig MENGQADHA?
I dette nummer, Shaykh Ibn ', Uthaymeen kan Allah have barmhjertighed erklæret i ASY Syarhul Mumti "5/208:." Shaykh al-Islam Ibn Taymiyah argumenterer diqadha ikke dem, der forlod eller flygtede fra at bede' Id, er det ikke Sunnah for mengqadha'nya, fordi det aldrig har Ingen af ​​profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. og beder' Id bønnen sker med en særlig forsamling. Derfor disyari'atkan ikke, bortset fra på den måde ".

Shaykh Ibn 'Uthaymeen, da han sagde også:.. "Bøn er ikke diqadha fredag ​​Men for folk, der er efterladt, til (det) erstatte de obligatoriske fredagsbøn med en bøn på det tidspunkt, at Dhuhr I bede." Id, når lag af menighed, er det ikke diqadha, fordi på det tidspunkt er der ingen obligatorisk bøn eller bede Sunnah ".

Prædiken 'Eid ul-Fitr
I Shahihain og andre nævnes:

كان رسول الله صلى الله عليه وسلم يخرج يوم الفطر والأضحى إلى المصلى فأول شيء يبدأ به الصلاة ثم ينصرف فيقوم مقابل الناس والناس جلوس على صفوفهم فيعظهم ويوصيهم ويأمرهم. رواه البخاري و مسلم

"Det er Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam kom ud i feltet på' Eid al-Fitr og Eid al-ADH-ha. Første han gjorde, var at bede, vendte og stod over for sin ven, og de blev siddende i deres rækker. Så han ville give forb. izhah, samt testamenter og beordrede dem ". [Berettet af al Bukhari og Muslim].

I spørgsmålet om prædiken "Id, er personen ikke forpligtet til at lytte. Lov til at forlade banen efter bønnen. Ikke som den prædiken søndag, som er obligatorisk for os at deltage.

I Hadith Ibn Sa'id Som Allah 'anhu, sagde han:

شهدت مع رسول الله صلى الله عليه وسلم العيد فلما قضى الصلاة قال إنا نخطب فمن أحب أن يجلس للخطبة فليجلس ومن أحب أن يذهب فليذهب

"Jeg så bedende" Id med profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam Når du er færdig, sagde han: ".. Vi er nu berkhutbah Enhver, der vil lytte, kan du sidde ned Og hvem er villig, skal du gå".. [Udgivet af Abu Dawud, An Nasa'i, Ibn Mâjah. Se Irwa'ul Ghalil 3/96]

Rahimahullah Ibn al-Qayyim sagde: "I fortiden, han når profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam perfekt bøn, vendte han sig og stod foran hans venner, mens de sidder i deres rækker. Gav mau'izhah, testamenter og ordrer og forbyde dem. Han åbnede khuthbah -sin tale med at prise Gud. Det blev aldrig rapporteret-i-en haditspun at han åbnede to prædikener på 'Eid al-Fitr og Eid al-ADH-ha med bertakbir. Og givet rukhshah for folk, der deltog i' Id for at lytte til prædikener eller gå ". [Zaadul Ma'ad, 1/429].

Hvis dag "ID sammenfaldende med fredag
Når dagen for 'Id dagen falder sammen med fredag ​​efter fredagsbønnen forpligtelser for personer, der har deltaget i' være ID for evigt spærret. Men for de myndigheder, bør pålægges at oprette fredagsbønnen, med deltagelse af folk, der ikke ser "Id, eller for dem, der ønsker at deltage i fredag ​​de mennesker, der har bedt 'Id. Og i stedet for fredag ​​for folk, der ikke fredagsbønnen, det bønner Dhuhr. Men jo bedre, er at deltage i begge dele. [Se Ahkamul 'Idain, Ath Thayyar, s.. 18; Ma.ialis 'Asyri Dhi'l Hijjah, Sheikh Abdullah Al Fauzan, s.. 107].

Fra Abu Hurayrah fra profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, sagde han:

قد اجتمع في يومكم هذا عيدان فمن شاء أجزأه من الجمعة وإنا مجمعون. رواه أبو داود و ابن ماجه

"Har du samlet på disse to 'Id. Hvo vil derefter bede' Id fået nok af fredag. Men vi arbejder på fredagsbønnen." [Berettet af Abu Dawud, Ibn Mâjah]

GOD dag for at sige »ID
Shaykh al-Islam blev lykønsket på dagen for "Id. Han svarede:

"Lykønske den dag," Id, hvis nogen møder sin bror, så sagde han تقبل الله منا ومنكم (Allah acceptere gode gerninger fra os og fra dig), eller أعاده الله عليك (kan Gud give gode ting til dig), eller semisalnya, i noget som dette er blevet berettet blandt en gruppe af venner, at de først gør det. Og diperperbolehkan af Imam Ahmad og meget mere. Imam Ahmad sagde, 'Jeg vidste ikke starte med at komplimentere nogen' Id. Men hvis nogen lykønskede mig, jeg vil menjawanya, fordi svaret tahiyyah obligatorisk. Den lykønskningerne startede 'Id er ikke en Sunnah er bestilt, og omfatter ikke noget, der er forbudt. Hvem gør arbejdet, så er der en sag i punkt. Og for dem, der ikke gør det, er der også et eksempel ". [Majmu 'Fatawa, 24/253, se også Al Mughni, 3/294].

Wallahu a'lamu shawab bish.

Afsluttet den 15. Rajab 1425, sammenfaldende August 30, 2004.

[Kopieret fra As-Sunnah magasin VIII/1425/2004M 07/Tahun Edition. Publishers Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 Tlf. 0271-858197 Fax 0271-858197]



Om uregelmæssigheder Eid bøn



Ved
Hasan Shaikh Salman berømt


Udmattende begivenhed at byde velkommen til ankomsten af ​​ferie sker overalt. Hovedparten af ​​muslimer med en byge af sent en masse tid, kræfter og penge. Tøvede ikke, uangpun udstedt uden at føle tung. Det er vigtigt, i forhold til deres fester kan videregives til den mere meningsfuld.

Vaner som denne, vi hvert år kan se, næsten altid male dagen før festen. Som om farende er en nødvendighed, at der ikke kan opgives af de fleste mennesker i Muhammed sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. Men en anden her på tærsklen til festen, er mange vigtigere ting forsømt.

Voldsom kemungkaran meget undervurderet af nogle mennesker har blå forveksler denne herlige dag. Nogle kemungkaran det, er der allerede ofte er tilfældet uden for ferieperioden, og fik værre, når ferien kommer. For eksempel gerne pynte sig med barbering, hilser ikke-mahram kvinde, tabarruj (skønhed vise sig), ligesom hedningerne i kjole og nyd musikken, for at sætte en tid for pilgrimsfærd af graven, samt distribution af mad og slik, til at sidde på toppen grav, spilder ikke faidahnya ejendom, og mange andre. Alt dette afsmag denne herlige fest.

Men i denne diskussion, vil vi ikke udforske de ovennævnte spørgsmål. Men, vil vi fokusere på nogle af de fejl i udøvelsen af ​​Salaah. Forhåbentlig kan det inspirere vores bevidsthed til at være mere forsigtig. Tilskynder os til at være mere ivrige efter at gå til samlinger af videnskab, spørger 'Alim, samt læse bøgerne af de lærde, bliver så at kunne blive skånet og ikke fanget i de forkerte vaner. Desuden, hvis fejlen allerede var grundfæstet.

Blandt de fejl, som ofte opstår i forbindelse med gennemførelsen af ​​bedende 'Id, er som følger:

A. NOGLE mennesker undervurderer Salaah og overveje CASE, og ikke i opfyldt INDEN
Imam Ash Syaukani sagde: "Se, profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam altid bede ved to fester (Eid al-Fitr og adh-ha). Han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam aldrig forladt, selv om det kun én gang. Han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam befalet muslimer at komme ud af bøn, i det omfang, bestilt af en kvinde, hvad enten slave, kvindelig afsondrethed og menstruerende kvinder at komme ud. Han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam beordret til de perioder væk fra et sted for bøn, vidne og prædike gode af muslimerne. I det omfang, at kvinder bliver befalet at have et slør, for at give sin bror, som ikke har en hijab. Alt dette viser, at bøn 'Id obligatorisk for alle individer (fard' Ain, Red), ikke fardlu kifayah ". [Som Sailur Jarar, 1/315].

I (berømt Shaikh Salman Hassan) sagde: "(I ovenstående forklaring, Red), antydede Imam Ash Syaukani til en hadith fra Umm Athiyah Allah 'anha der sagde:

أمرنا رسول الله صلى الله عليه وسلم أن نخرجهن في الفطر والأضحى العواتق والحيض وذوات الخدور فأما الحيض فيعتزلن الصلاة ويشهدن الخير ودعوة المسلمين قلت يا رسول الله إحدانا لا يكون لها جلباب قال لتلبسها أختها من جلبابها

"Allah beordrede os til at fjerne kvinder på 'Eid al-Fitr og Eid al Adh-ha, det er slaven, den kvinde, der er menstruation og afsondrethed af kvinder. Med hensyn til den kvinde, der er menstruation ud af bøn. (I en anden fortælling af feltet), og vidne og prædike gode af muslimerne I (Umm Athiyah) sagde:... "Lad bror sætte et tørklæde til sin bror, som ikke havde et slør" ". O, havde Allahs Sendebud En af os ikke har et slør" Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde, [ 1]

Han befaler sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, at ud, derefter kommandoen til at bede for dem, der ikke har udzur. Dette er baseret på hensigten med samtalen. Grund ud til mushalla (felt) er washilah (middel) til bøn. (If) wasilahnya obligatorisk, vil det bevirke, at målet om washilah det også bliver obligatorisk. Og mænd er mere obligatorisk end kvinder. [Se Al Mau'izhah Al Hasanah, 43].

Blandt de argumenter, som viser nødvendigheden af ​​bøn to festivaler, kunne bønner personlige id annullere (kunne erstatte, Red) fredagsbøn, hvis sammenfaldende på den samme dag. Der er en legitim historie om profeten, at han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde da festdag falder sammen med fredag.

اجتمع في يومكم هذا عيدان فمن شاء أجزأه من الجمعة وإنا مجمعون

"På den dag, du præsenterer, indsamlet to festdage. Enhver, der gerne vil (ingen fredagsbønnen), da han har været utilstrækkelig fra fredagsbønnen. Og vi indsamle ferie og fredagsbønnen, og vi vil holde bede fre ' på. "[2]

Vi ved allerede, noget at loven er obligatorisk, vil ikke være i stand til at afbryde noget, der er obligatorisk. Der er en legitim historie, da bønnen 'Id disyari'atkan, sallâ Allâhu han' alaihi wa sallam altid bede 'Id menigheden indtil sin død. Deed Han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, der altid beder' Id sammen med sine ordrer til de mænd til at holde op bede 'Id. Se Majmu 'Fatawa Ibn Taymiyyah (24/212, 23/161) og Ar Raudah En Nadiyah (1/142), Nailul Authar (3/282-283) og Tamamul Minnah, 344. Og det er nødvendigt at bede 'Id, er valget af Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah. Han sagde: "Vi betragter rajih (styrkelse) udtryk for den opfattelse, at bøn 'Id er det obligatorisk for alle, som man siger Abu Hanifa og andre. Så er udtalelsen fra en af ​​Imam ash-Shafi'i, og en af ​​to udtalelser i madhhab af Imam Ahmad.

Den hilsen, der siger, 'Prayers' Eid er ikke nødvendigt ", ordene er meget langt fra sandheden. Faktisk bad 'Id er en meget stor syi'ar islam, og folk, der var samlet til bøn' ID er større end fredagsbønnen. På denne dag. Disyari'atkan Takbir Og udtalelser fra folk, der siger "Prayer" Id fard kifaya ", har disse ord ikke har et solidt fundament. [Majmu 'Fatawa, 23/161]

Her vil vi kort reflektere over kommandoen profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam i Hadith af Umm Athiyah tidligere. I den er der en kommando for kvinder, der har menstruation, og kvindelige slaver til at vidne og prædike gode af muslimerne. Fra denne hadith kan tages to juridiske retspraksis:

A. Disyari'atkan for kvinder at deltage i bønner ud 'Id.
Vi anbefaler, at kvinder til at deltage i menigheden af ​​muslimer, som Allah kommandoer realisering sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. Glem ikke, vi minde dem, såvel som de ansvarlige for pligten til at bære hijab syar'i. Nogle gange nogle mennesker er overrasket over at sharia-domstol for frigørelse af kvinder til Salaah.

Se, dette er sandheden, at der er ingen tvivl om det. Fordi mange Hadith forklarer dette. Her har vi begge ender mødes med Hadith af Umm Athiyah ovenfor. Denne hadith er ikke bare som en proposition disyari'atkannya bøn alene. Endnu mere end det, hvilket indikerer nødvendigheden af ​​bøn for de kvinder, fordi det beordrer profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. Og lovlige oprindelse kommandoen er obligatorisk. Dette bekræftes af historien om Ibn Abi Bakr Abu Syaibah og Allah 'anhu.

حق على كل ذي نطاق الخروج إلى العدين

"Sandt nok, for hver person, der har sayak (skørt), udgang til Salaah" [3]

2. Bad to ferie sted på banen, ikke en moske, selvom det kan være i moskeen.
Fra den anden side, profeten sallâ Allâhu 'stærkt alaihi wa sallam tilskynde kvinder til at deltage i bønner menstruation' Id, mens moskeen ikke er muligt fyldt menstruerende kvinder. Når de besøger moskeen bør ikke være, når din menstruation, så det eneste område, at de skal deltage. Dette er beskrevet i mange ahaadeeth, såsom dem fra Abu Said Al Khudri Radhiyalahu 'anhu, sagde han:

كان رسول الله صلى الله عليه وسلم يخرج يوم الفطر والأضحى إلى المصلى فأول شيء يبدأ به الصلاة

"Tidligere kom profeten ud til mushalla n (felt) på festen 'Eid al-Fitr og adh-ha. Og det første han gjorde, var at bede n (IED)". [4]

Ibn al-Hajj al-Maliki sagde: "Den Sunnah, der har kørt i to bønner IED dette problem, sker i området. Da sagde profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:

صلاة في مسجدي هذا أفضل من ألف صلاة فيما سواه إلا المسجد الحرام

"At bede i masjidku dette tusind gange vigtigere end at bede i en moske i andre, bortset fra Grand Mosque" [5]

Selv om bønner på Profetens Moske store dyder, men han n (stadig) ud i marken, og forlade moskeen. (Al Madkhal, 2/283). Handling baseret på denne sunnah foregår i de tidlige dage, medmindre tvang, ligesom regn og semisalnya. Således udtalelse af fire præster skoler (Hanafi, Malik, Shafi'i og Ahmad) og andre.

Også denne Sunnah (bønnen på området) har stor visdom. Dvs., at muslimerne har to dage (special) i et år. På denne dag samles beboerne i alle lande (en region), mænd, kvinder og børn. De står til Gud helhjertet. De samledes i én sætning, beder bag en imam, bertakbir, bertahlil og beder til Allah den Almægtige med fuld oprigtighed. Som om de var af ét hjerte. De juble, juble med almægtige Allahs velsignelser til dem. Så at ferie er en lykkelig dag.

Jeg håber, at muslimerne reagerede positivt at forfølge deres sunna, drej religion i semestre syi'ar herlighed (myndighed) og deres lykke.

ياأيها الذين ءامنوا استجيبوا لله وللرسول إذا دعاكم لما يحييكم

"Åh, I der tror, ​​at opfylde Guds kald, og opfordringen til apostel til apostlene opfordre dig til at give liv til dig" [Surat al-Anfal: 24]

B. Hvornår skal du ikke FIELD Takbir loddes
Af Az Zuhri rahimahullah, at profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam plejede at gå ud på ferie og bertakbir at komme til området, og at afslutte bønnen. Når du er færdig, han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam stopper Takbir. [6]

I denne hadith er der argumentet disyari'atkannya handlinger begået af nogle muslimer, nemlig Takbir højlydt, mens du går mod feltet. De fleste mennesker begynder meremehkam denne sunnah, indtil nu syntes at være blevet historien om fortiden (og næsten ingen steder at finde igen-rød). Dette skyldes den svage deres religion, og skammer mig over at bekende og afsløre denne sunnah.

Ironisk nok, blandt dem er der en pligt til at give vejledning og undervisning til mennesket. (Men) som vejledning i deres opfattelse er begrænset til at overføre viden til den menneskelige læreren. Med hensyn til noget, der er desperat brug for at vide, har dette ikke få deres opmærksomhed. Faktisk mener de diskussionen og give en advarsel i denne sag, både i ord og gerning som en handling af affald, som ikke fortjener at blive bemærket i de handlinger og lære. Innalillahi wa Inna ilaihi raji'un.

Alt hvad du behøver for at få opmærksomhed her, nemlig Takbir skrællen disyari'atkan ikke blive delt med én stemme, som udføres af nogle mennesker. Ligeledes med disyari'atkan dhikr højt eller ej højt disyari'atkan. Det er ikke alt disyari'atkan menigheden. Og semisalnya med dette, er den bøn i menigheden, som er kendt i Damaskus med navnet Athan Al Juuq. Ofte forsamlingskirken dhikr (med én stemme) til at forårsage afslutningen af ​​et ord eller en sætning, som ikke bør være waqaf (stop) ordet eller sætningen, som "lailaha" i tahlil efter Fajr og Maghrib, da det gentages gange vi hører.

Derfor bør vi altid være på vagt og altid huske ordene af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam

وخير الهدى هدى محمد

"Og det bedste af vejledning er vejledning profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam'.

C. LIFT i hver hånd Takbir bede »ID
Der er ingen retshistorie af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, som erklærede han sallâ Allâhu' alaihi wa sallam hæve deres hænder i bøn, når Takbir 'Id. Men, siger Ibn al-Qayyim: "Og Ibn 'Umar, da han var meget opsat på at følge Sunnah af profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam - holdt op med begge hænder samtidig med hver Takbir". (Zaadul Ma'ad, 1/441). Og bedst af vejledning er vejledning af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, selvom Ibn Umar fortalt denne hadith og far til Allah' anhuma, men vil ikke gøre det som en Sunnah. Desuden er det ikke sandt historie.

Shaykh Al-Albani sagde: "Den historie Umar, bliver fortalt af Bayhaqi med en svag sanad. Mens historien om Ibn Umar, har jeg ikke fået det. Og sandelig Imam Malik sagde, "jeg har ikke hørt om denne haditspun '." [Tamamul Minnah, s.. 349].

Således udtalelse fra Imam Malik, som er indeholdt i Al Madunah (1/169). Og denne udtalelse blev citeret af Imam Nawawi i Majmu «(5/26). Kun Ibn Mundhir sagde: "Imam Malik sagde, 'I dette tilfælde, er der ingen bestemt Sunnah. Dem som ønsker, da han løftede sin hånd hver gang takbir. Og jeg brænder mest for, nemlig den første (ikke holdt sin hånd) '. "

D. QABLIYAH Sunnah bøn før Salaah ANERKENDELSER OG "SOM bøn JAAMI'AH" før stående til bøn
Synspunkter, som hovedparten muslimske land, at de mennesker, der deltog i bønnen "Id i feltet bede to rak'ahs før sad på sin plads, at afvente etableringen af ​​præsten at bede. Bad to rak'ahs der ikke er oprindelsen af ​​profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, selv om der er en historie af Allah ibn Abbas' anhu

أن النبي صلى الله عليه وسلم خرج يوم الفطر فصلى ركعتين لم يصل قبلها ولا بعدها

"Det profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam bad to rak'ahs på Højtiden. Han ikke bede to rak'ahs før og efter, at" [HR. Bukhari og Muslim]

Al Hafiz Ibn Hajar sagde: "Konklusionen er, at der ikke omskærelsen før og efter bede bønnen" Id, den samme person, han mengkiaskannya (svarende bede 'Id) med fredagsbønnen. " [Fath-Hul Bari, 2/476].

Imam Ahmad sagde: "Der er ingen frivillige bønner før og efter" Id ". (Masail Al Imam Ahmad, no. 469). Og han sagde også: "Der er ingen frivillige bønner før og efter 'Id. Profeten kom ud at bede 'Id ikke udføre bønnen før eller siden. De fleste af Basrah beboere til at bede før, og nogle beboere Kuffah frivillige bøn efter ". [Masail Al Imam Ahmad, nej. 479]

Ibn al-Qayyim sagde: "Han og hans ledsagere n g omskæring ikke udfører bønner før og efter bad" id, når det har nået jorden ". (Zaadul Ma'ad, 1/443). Da profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa salam havde nået på området, blev han bad "id bøn og iqamat uden, og uden at sige" aske shalatu jami'ah ". Og er loven, ikke gøre en smule af det. (Zaadul Ma'ad, 1/442 og På Tamhid, 1/243).

E. TURN NIGHT KONGERIGE
Mange præster og prædikanter aktivt tilskynde folk til at nærme sig Gud, nemlig ved at dreje om aftenen fest. Faktisk er deres råd ikke fundet bagsiden af ​​gyldighed.

De er ikke nok til at opmuntre folk til at vende i aften. Selv de (modig) attribut (hviler) hilsen til Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam ved hjælp af argumenter:

من أحي ليلة الفطر والأضحى لم يمت قلبه يوم تموت القلوب

"Den vendte natten 'Eid ul-Fitr og adh-ha, vil hans hjerte ikke dø på dagen for hans død forsigtig mand" [7].

Historien om en falsk hadith, og bør ikke tilskrives profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, langt mindre velgørende til ham og kaldte for et menneske at gøre det.

F. Prædiken ÅBNING OG MANGE sige med Takbir Takbir prædikener
Ibn al-Qayyim sagde: "Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam altid åbnede sin tale med at prise Gud. Der er ingen historie i nogen hadith, at han begyndte at prædike to id med Takbir. Kun, Ibn Mâjah fortalt i hans Sunan fra Sa'ad Al Qardhi, at profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam reproducere Takbir i midten af ​​prædiken, og vægten Takbir to ferie prædikener.

Men historien angiver ikke, når han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam startede prædiken med Takbir.

Folk har været på kant på spørgsmålet og festen af ​​åbningen to istisqa. Nogle siger "prædiken" id og istisqa begynder med Takbir ", og andre siger" istisqa prædiken begynder med tilgivelse ", og andre siger" både begynder med hamdalah ".

Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah sagde: "(Han begyndte prædiken med hamdalah), det er rigtigt". [Zaadul Ma'ad, 1/447-448].

Berømte Sheikh, sagde: "Den svage hadith tidligere. I sanadnya er der en svag mand. Nemlig Abdurrahman bin Sa'ad bin Ammar bin Sa'ad Al Muadzan. Sidstnævnte majhul (ikke kendt), Sa'ad den Ammar bin. Så det ikke bør være sunnatnya berhujjah Takbir i midten af ​​prædiken med hadith ". [Tamamul Minnah, 351]

G. AT 'De to IED Med plads prædiken og adskilt
Alt den historie, der er relateret til dette emne, er svag, kan ikke bruges som bevis. Imam Nawawi rahimahullah sagde: "Ingen af ​​den legitime historie af spørgsmålet om gentagelse prædiken". [Se Fiqh Sunnah, 1/223 og Tamamul Minnah, 348]

Således nogle af de problemer med uregelmæssigheder berkaitang fremherskende i gennemførelsen af ​​festen "Id. Kan være nyttige. Og Allah ved bedst.

*) Tilpasset og sammenfattet af bogen om Al Qaulul Mubin Fi Akhtha 'Al Mushallin, berømte værker af Shaykh Hasan Salman, med nogle tilføjelser.

[Kopieret fra As-Sunnah magasin X/1427H/2006 09/Tahun Edition. Fonden Udgivet Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Solo Gondangrejo Purwodadi Km.8 Selokaton 57 183 Tlf. 0271-761016]






kilde: http://almanhaj.or.id/
________

Tidak ada komentar:

Posting Komentar