Senin, 27 Agustus 2012

Falske ahaadeeth Om Virtue Tomb religiøs besøg til profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam


Falske ahaadeeth Om Virtue Tomb religiøs besøg til profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam



Ved
Ustadz Abdullah bin al-Buthoni MA taslim



عن عبد الله بن عمر عن النبي صلى الله عليه وسلم قال: من حج فزار قبري بعد وفاتي كان كمن زارني في حياتي

Fra 'Abdullah bin' Umar anhu, fra profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde han: "Den pilgrimsfærd og religiøs besøge min grav, efter jeg dør så han er som en mand, der besøgte mig, da jeg var i live."

Denne hadith af Imam ath-udstedt Thabrani [1], Ibn 'Adi [2], ad Dâraquthni [3], al-Bayhaqi [4] og al-Fakihani [5] med deres Sanad fra Hafs ibn Sulayman Ibn Abi Dawud, fra al-Layth ibn Abi Sulaym, fra Mujahid, fra 'Abdullah ibn' Umar anhu, fra profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam

Denne hadith er en hadith falsk, fordi derinde sanadnya fortælleren hedder Hafs ibn Sulayman Ibn Abi Dawud al-Asadi. Om denne person, sagde præsten Ahmad, Abu Hatim, al-Bukhari, Muslim og an-Nasâ'i: "Dette Fortalt fyr opgivet (fordi det er meget svag)." [6] Imam Yahya bin Ma'in rahimahullah sagde: "Han en løgner ". Selv Ibn Khirasy rahimahullah sagde: "Han er en løgner, (hadith fortællinger) hadith falskmøntnere og han forlod." [7]

I sanadnya også fortællere. Al-Layth ibn Abi Sulaym Imam Ibn Hajar rahimahullah kommentar til denne person ved at sige, "Han er en ærlig mand, men til tider tvetydig og ikke kan skelnes (rigtigt og forkert), så hadith (historien) forlod hende." [8]

Denne hadith er blevet rapporteret fra andre linjer, men der er også fortælleren af ​​isnaad dømt for oprør af ekspert lærde i hadith. [9]

Svagheden ved denne hadith var fatal er blevet foreslået af imam Ibn 'Adi [10] og Ibn' Abd Hadib [11].

Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah rahimahullah sagde: "ligger i Hadith er meget klar (betyder) mod (lære) i Islam." [12]

Shaykh al-Albani rahimahullah også menghukumi falsk hadith som hadith. [13]

En anden Fake hadith der angiver den samme over hadith

عن ابن عمر قال قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: من حج البيت فلم يزرني فقد جفاني

Fra Ibn 'Umar anhuma at profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam sagde: "Den pilgrimsrejse til huset og ikke religiøs besøg (grav) så sandelig, han var at være uhøflige til mig."

Denne hadith er udstedt af imam Ibn 'Adi Ibn Hibban og Ibn al-Jawzi med deres Sanad fra Ibn' Umar fra profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam.

Den anden hadith er også bedømmes som falsk hadith. Fordi den eksisterende sendere sanadnya opkaldt en-Nu'man ibn al-Bahili Syibl al-Basri. Om denne mand, Moses, søn af Arons sagde: "Han er anklaget (have løjet i den fortalte hadith)." [14] Imam Ibn Hibban sagde: "Han bragte stor katastrofe (nogle narrations fejlagtigt) hævdede af beretterne pålidelige , og tog hadith hovedet, fra beretterne hævdede stærk "[15].

Denne hadith er bedømt som falsk hadith af Imam Ibn Hibban [16], Ibn al-Jawzi [17], adh-Dzahabi [18], aske-Syaukani [19] og sheik al-Albani. [20]

Tilsvarende nogle andre hadith om dyder og religiøs besøg til graven forslag profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, alt er meget svag hadith eller falsk. Derfor kan den ikke anvendes som argument og velgørenhedsfond. [21]

Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah rahimahullah sagde: "Se, de hadith (dyder) religiøs besøg i graven profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam varer (meget) svage og kan ikke bruges som håndtag i islam. Derfor disse hadith berettet af ingen (præsterne) ejeren af ​​bøgerne (hadith) og Sahîh Sunan. Hvilket fortælles (præsterne), der kommenterede hadith er (meget) svag (i deres bøger), såsom ad-Dâraquthni, al-Bazzar og andre. "[22]

Shaykh al-Albani rahimahullah sagde: "Vid, at i virkeligheden mange andre hadith (andet end ovenstående hadith) om (den dyd eller anstiftelse) religiøs besøg i graven profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. Alt er udført af as-Subki i sin bog ash-Shifa ', men det hele var en meget alvorlig hadith svagheder, endnu værre end nogle af de andre ... Imam Ibn' Abd al-Hadi har præciseret svaghed alle disse hadith i sin bog ash-Shârimul Manki med en detaljeret og grundig forklaring, der ikke findes i nogen anden bog. "[23]

وصلى الله وسلم وبارك على نبينا محمد وآله وصحبه أجمعين, وآخر دعوانا أن الحمد لله رب العالمين

[Transskriberet fra blade Sunnah 03/Tahun Edition XV / Shaban 1432/2011M. Udgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Gondangrejo Km.8 Selokaton 57 183 Tlf. 0271-858197 Fax 0271-858196]


Bevar ære, Holde Tvivlsomme Case




عن أبي عبد الله النعمان بن بشير رضي الله عنهما, قال: سمعت رسول الله صلى الله عليه وسلم يقول: ((إن الحلال بين, وإن الحرام بين, وبينهما مشتبهات لا يعلمهن كثير من الناس, فمن اتقى الشبهات, استبرأ لدينه وعرضه, ومن وقع في الشبهات وقع في الحرام, كالراعي يرعى حول الحمى يوشك أن يرتع فيه, ألا وإن لكل ملك حمى, ألا وإن حمى الله محارمه, ألا وإن في الجسد مضغة, إذا صلحت صلح الجسد كله, وإذا فسدت فسد الجسد كله, ألا وهي القلب)) . رواه البخاري ومسلم.

Fra Abu Abdillah en Nu'man ibn Bashir radi 'anhuma, sagde han: Jeg hørte Profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam sagde: ". Faktisk er det klart, at halal og haram er klar, og i mellem dem er der tvivlsomme sager (vag er ikke klar), som ikke er kendt af de fleste mennesker. Hvem holder (selv) fra den tvivlsomme, har han distanceret sig (for sikkerhed) religion og hans ære. Og han, der falder i tvivlsom, han gled ind i (ting a) ulovlig. var som en hyrde hyrde husdyr omkring det forbudte område, er det næsten (frygtet) vil indtaste den. Husk, at hver lineal (konge) har forbudt område. Se, sandelig Allah er de forbudte ting Forbud . Husk, at i kroppen er der en klump kød. Når en klump kød var god, (dengang) lade hele kroppen. Og hvis et stykke kød er dårligt, (så) Evil hele kroppen. vide, et stykke kød, der er hjertet. " [HR al-Bukhari og Muslim].

Betydning Hadiths
Hans ordsprog: إن الحلال بين, وإن الحرام بين وبينهما مشتبهات لا يعلمهن كثير من الناس [Faktisk er det klart, at halal og haram er klar, og mellem dem er der tvivlsomme sager (vage, uklare) ikke kendt af de fleste mennesker ], indebærer, at alt er opdelt i tre.

Første: Noget klart halal, såsom fuldkorn, frugt, dyr. Alt var halal, hvis det ikke får en ulovlig måde.

For det andet: Noget tydeligt uægte, såsom at drikke khamr (alkoholholdige drikkevarer), spise ådsler, gifte kvinder mahram.

To ting er kendt, enten ved særlige mennesker (de lærde) eller den gennemsnitlige person.

Tredje: Case-sag tvivlsomt (vagt), der ligger mellem rene og urene. Han har ikke medtaget de åbenlyse ting halal, og er derfor medtaget keharamannya uklar. Sagen er tvivlsomt, ukendt for de fleste mennesker, men det er kun delvist kendt.

Hans siger:

فمن اتقى الشبهات, استبرأ لدينه وعرضه, ومن وقع في الشبهات وقع في الحرام, كالراعي يرعى حول الحمى يوشك أن يرتع فيه, ألا وإن لكل ملك حمى, ألا وإن حمى الله محارمه

[Hvem holder (selv) fra den tvivlsomme, har han distanceret sig (for sikkerhed) religion og hans ære. Og den, der falder i tvivlsom, han gled ind i (de ting) ulovlig. Ligesom en hyrde hyrde husdyr omkring det forbudte område, næsten da (frygtet) vil ind i det. Husk, at hver lineal (konge) har forbudt område. Husk, at Gud er det forbudte ting Forbud].

Denne følelse, en tilbagevenden til den tredje del, de tvivlsomme spørgsmål. Således bør man holde sig væk. Fordi der i et sådant tilfælde er der frelse, som det kom til religion mellem ham og Gud. Der er også en sikkerhed for den ære, at forholdet mellem den med andre. Der er således ingen huller og muligheder for andre til at opsige den.

Men hvis man betragter trivielle sager tvivlsomt, så vil han sandsynligvis falde ind i en klar indsats keharamannya. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam gav en lignelse, som en hyrde hyrde husdyr omkring det forbudte område, så når han er væk fra det forbudte område, så vil det være sikker på dyr græsse kvæg. Men hvis du går tæt på det forbudte område, kan man frygte vil gå sine husdyr, mens han ikke var klar over det.

Hvad menes der med الحمى (al Hima), er et land eller region (specifikt) den frodige, (som regel) vedligeholdes af linealer (konger). De forbyder folk til ham. Så folk, der mengembalakan dyr flok, han var meget tæt, og næsten ind i det, så det kan skade ham, fordi han bliver straffet. Som for Gud forbudt, er spørgsmål, der er forbudt af Ham. Så bliver det en pligt for enhver til at holde sig væk. Således samt obligatorisk for en person at holde sig væk fra tvivlsomme forhold, som kan leveres til de ulovlige handlinger.

Hans siger:

ألا وإن في الجسد مضغة, إذا صلحت صلح الجسد كله, وإذا فسدت فسد الجسد كله, ألا وهي القلب

[Husk, at i kroppen er der en klump kød. Når en klump kød var god, (dengang) lade hele kroppen. Og hvis et stykke kød er dårligt, (så) Evil hele kroppen. Du ved, et stykke kød, der er hjertet].

المضغة er et stykke kød, hvis størrelse kan tygges. Den indeholder forklaringer, hvordan fantastisk beliggenhed i hjertet af dette organ. Som også indeholde en forklaring om, at hjertet er hersker over hele kroppen. Nå hele kroppen, afhængig af godt hjerte. Tilsvarende ødelæggelse af legemet, afhængigt af skade på leveren.

En Nawawi sagde: hans ordsprog ومن وقع في الشبهات وقع في الحرام, indeholder to betydninger (sagen). First. En mand falder i en forbudt affære, men han tænkte over det ikke haram. Sekund. Nogen tæt på (næsten) falder i ulovlig affære.

Det er, som ordet المعاصي بريد الكفر (umoralsk-umoralsk førte til vantro), fordi hvis nogen falder til afvigende handling (utroskab), så vil han blive gradvist overført til skade (utroskab) er større end originalen. Det er blevet antydet af verset:

ويقتلون الأنبياء بغير حق ذلك بما عصوا وكانوا يعتدون

(... Og dræbte profeterne uden ret Det er fordi de var ulydige og overskredet grænserne -.. Ali 'Imran / 3, præmis 112), der er, de begår ægteskabsbrud gradvist, indtil endelig på tidspunktet for at dræbe profeterne.

Sebuat er i hadith:

لعن الله السارق, يسرق البيضة فتقطع يده, ويسرق الحبل فتقطع يده

(Allah forbande tyven, han stjæler et æg og skar hans hånd Han stjæler et reb og skar hans hånd HR al-Bukhari og Muslim, fra Abu Hurayrah -.. Der er, han iscenesatte det tyveri, der spænder fra at stjæle et æg, så en snor, og så videre og så videre.

Fortællere
En Nu'man ibn Bashir radi 'anhuma herunder små kammerater. Når profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam døde, havde han netop nået en alder af otte år.

I indtaling af denne hadith, har han sagt: سمعت رسول الله صلى الله عليه وسلم يقول (Jeg har hørt profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde).

Dette viser gyldigheden af ​​mumayyiz barn-smitte. Det, der har været i stand til at skelne mellem det gode og det dårlige). Alt, hvad han hørte (fra Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam) i sin barndom, og han gjorde, da en voksen, så accepteret. Tilsvarende hedninge da han hørte vantro, så er (også accepteres), når han taler, når han er muslim.

Nogle lektioner FAIDAH & Hadith
1. Argument, at alt i Shari'a er opdelt i tre dele: en klar halal, haram er klar, og sagen er stadig vag og keharamannya halal (tvivlsom).
2. Tvivlstilfælde er ikke kendt af de fleste mennesker, men kun nogle af dem ved det, både juridiske betænkeligheder og argumenter.
3. Skal lade sagen tvivlsomt, at (virkelig) note halal status.
4. Lignelsen bruges til at forstå den abstrakte sagen til en konkret sag.
5. Faktisk, hvis en person falder i tvivlsomme sager, vil det være let at undervurdere de åbenlyse spørgsmål (ulovlig).
6. En beskrivelse af strålende position af leveren, og hele kroppen følges. Alle medlemmer af kroppen vil være godt, hvis hans hjerte er god, og det ville være slemt, hvis hendes Lurvet.
7. Faktisk fødselsskader (nogen) viser indre skader.
8. Vær forsigtig (og menjuhi selv) fra tvivlsomme spørgsmål om religion er ens selvopholdelsesdrift af manglerne, og beskytter mod pris-bebrejder sig fra kritik.

[Kopieret fra Sunnah Edition magasin 10/Tahun X/1427H/2006M. Udgivet Lajnah Foundation Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Solo Purwodadi Gondanrejo Km.8 Selokaton 57 183 Tlf. 0271-761016]



Må ikke opsige profeten kammerater!

Ved
Ustadz Abu Asma 'Kholid bin Syamhudi


عن أبي سعيد الخدري رضي الله عنه قال قال النبي صلى الله عليه وسلم لا تسبوا أصحابي فلو أن أحدكم أنفق مثل أحد ذهبا ما بلغ مد أحدهم ولا نصيفه

Fra Abu Sa'eed al Khudri radi 'ahnu, sagde han: Profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam har sagt: "Du skal ikke forbande mine ledsagere. Hvis nogen af ​​jer berinfaq guld som Mount Uhud, vil matche mudder (infaq) en af ​​dem og halvdelen ikke gjorde.

TAKHRIJ Hadith

Denne hadith er udstedt af:
• Imam Al-Bukhari i sin Sahih, bog af Al Manaqib, kapitel Qauluhu Lau Itakhadztu Khalilan, no. 3397 og lafadz er lafazh Al Bukhari.
• Imam Muslim i hans Saheeh, bog Fadhail Al ven, kapitel Tahrim Sabbi Ash Ledsagere, nej. 4610 og 4611.
• Imam At Tirmidhi i sin Sunan, bog af Al Manaqib 'An An Profeten, kapitel Fiman Sabba Ashabi An profet, nej. 3796.
• Imam Abu Dawud i hans Sunan, bog af Sunnah, kapitel An Nahyu 'An SABB Ashabi An profet, nej. 4039.
• Imam Ibn Majah i sin Sunan, bog Muqaddimah, kapitel Fadhlu Experts Badr, nej. 157.
• Imam Ahmad i sin Musnad, no. 10 657, 11 092 og 11 180.

Sharh GRUNDORDLISTE
• (لا تسبوا أصحابي): ikke opsige min ven. Kata (أصحابي) ifølge etimoligi afledt af arabisk ord (صحبة), meningsfuldt liv sammen. [1]

Abu Bakr Muhammad ibn al Baqilani Thayyib ALTH (d. 463) sagde, "Arabisk Sprogforskere er enige om, at ord (صحابي) er afledt af ordet (صحبة), snarere end størrelsen af ​​en særlig venskab. I virkeligheden gælder for alle dem, der ledsager nogen, enten en kort eller lang tid, "sagde han senere udtalte," I sproget antyder, (der) dette gælder for dem, der ledsagede profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam i løbet af dagen selvom momentan. Således oprindelsen af ​​denne ordning. "[2]

Mens Imam Ahmad bin Hanbal i sin redegørelse definerer ledsagere: "Enhver person, der var venligt med profeten n år eller en måned eller en dag eller sesaaat eller bare se på det, så det omfatter de ledsagere af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. [3]

Men rajih definition er ifølge Al Hafiz Ibn Hajar, nemlig: "Friend er en person, der mødtes med profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam i en tilstand af troende (tror ham) og døde i en tilstand af Islam [4]. Således omfattet af denne definition støder sammen med ham og bermulazamah (i tid) kort eller lang, folk, der fortælles hadithen fra ham eller ej, dem der kæmper med han eller ej, og mennesker, der så ham, mens ikke bermajelis ham, og der ikke ser ham som blind.

• (فلو أن أحدكم): Tale er rettet til ledsagere af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam til argumentet for eksistensen af ​​denne hadith er historien nævnes i denne hadith, citater af Abu Sa'id:

كان بين خالد بن الوليد وبين عبد الرحمن بن عوف شيء فسبه خالد

Fandt sted mellem Khalid bin Al Walid og Abdurrahman ibn 'Auf fejde, og Khalid bebrejdelse. [5]

Det er således klart stilling Khalid, han er ikke det samme som placeringen af ​​Abdurrahman ibn 'Awf, fordi Abdurrahman herunder venner, der konverterede til islam i den tidlige missionær apostel. Som for Khalid bin Walid til islam senere, efter erobringen af ​​Mekka. Allahs ord Ta'ala:

لايستوى منكم من أنفق من قبل الفتح وقاتل أولائك أعظم درجة من الذين أنفقوا من بعد وقاتلوا وكلا وعد الله الحسنى والله بما تعملون خبير

Ikke lig blandt jer er dem, der tilbringer (rigdom) og kæmpede før erobringen (Mekka). De er højere i rang end dem, der tilbringer (rigdom) og kæmpede bagefter. Gud lover at hver af dem (børn) er bedre. Og Allah ved, hvad du gør. [Al-Hadid: 10]

Men folk, der falder ind under denne forbud setelahnyapun

• (أنفق مثل أحد ذهبا): berinfak guld ved Mount Uhud.
• (ما بلغ مد أحدهم): kan ikke matche mudder infak dem i nogen form. Mudderet er ¼ sha '.
• (ولا نصيفه): en nashif en nisfu meningsfuld, dvs halv mudder.

Sharh hadither
Denne ædle hadith angiver status og dyder af ledsagerne. Ved at kende position og keutamaansahabat, er vi forbudt at fordømme venner. Op hvis en af ​​os berinfak guld på Mount Uhud, ville det ikke være i stand til at matche dem for mudder infak eller halvdelen.

FAIDAH Hadith
1. Forbud opsiges ven.
I islam, fordømte ven, så forbudt, med argumentet:

a). Fordi det er et forbudt bagtalelse og såre de troende, som det er beskrevet i Guds ord:

ولايغتب بعضكم بعضا أيحب أحدكم أن يأكل لحم أخيه ميتا فكرهتموه

Og du ikke logre dels Yaang delvis anden. Sukakah én blandt I spiser kødet af en død bror. Så ville du have væmmes ham. [Al Hujurat: 12]
.
والذين يؤذون المؤمنين والمؤمنات بغير مااكتسبوا فقد احتملوا بهتانا وإثما مبينا

Og dem, der skader de troende og mu'minat uden fejl, de gør, så de er blevet forsynet løgne og åbenbar synd. [Al-Ahzab: 58].

b). Allah være tilfreds med dem. Når således fordømme dem, så de viste ridhaan dem. Sådan er i strid med Guds ord:

لقد رضى الله عن المؤمنين إذ يبايعونك تحت الشجرة فعلم مافي قلوبهم فأنزل السكينة عليهم وأثابهم فتحا قريبا

Det er allerede blevet glad for de troende, når de memba'iatmu under træet, så Gud ved, hvad der er i deres hjerter og sendt ned ro over dem og belønnede dem med en nær sejr (tid). [Al-Fath: 18].

c). Beristighfar kommando (tigge om forladelse) for dem, som repræsenterede Guds ord:

والذين جآءو من بعدهم يقولون ربنا اغفر لنا ولإخواننا الذين سبقونا بالإيمان ولاتجعل في قلوبنا غلا للذين ءامنوا ربنآ إنك رءوف رحيم

Og dem, der kom efter dem (emigranterne og hjælperne), de bad: »Vor Herre, tilgiv os og vores brødre, som har tro foran os, og lader du ikke ondskab i vores hjerter over for dem troende. Vor Herre, ja Du er Alle Trustees uendelig omhu længere. " [Al-Hashr: 10].

»Aisha fortolker dette vers i en erklæring til sin nevø opkaldt Urwah ibn Az Zubair:

يا ابن أختي أمروا أن يستغفروا لأصحاب النبي صلى الله عليه وسلم فسبوهم

O, min nevø, blev de beordret til at tigge tilgivelse for ledsagere af Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, men de bare berated. [6]

Imam Nawawi forklarer udsagnet "Aisha, sagde hun:" Tilsyneladende har han erklærede dette, når egypterne opsige Uthman og Ali opsigelse af Sham, mens Al Haruriyah fordømte begge. Kommandoen at han bad om tilgivelse antydet, det er Guds ord:

والذين جآءو من بعدهم يقولون ربنا اغفر لنا ولإخواننا الذين سبقونا بالإيمان

Og med dette stykke berhujjah Imam Malik, at personen ikke har ret til at opsige venner fa'i skatte. Fordi Gud kun giver ejendommen til de mennesker, der kom efter de kammerater, der tiggede om tilgivelse for dem. [7]

d). Gud forbande ham, som med ordene fra profeten:

من سب أصحابي فعليه لعنة الله

Hvem afværgende bedste ven, så han fik Guds forbandelse. [8]

e). Forbud mod profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam i Hadith af Abu Sa'eed ovenfor.
Selv havde en aftale Ahlu Sunna Wal Jamaa'ah, som anført Ibn Hajar i Fathul Bari (13/34): '. Ahlu Sunnah Wal jama'ah blevet enige om forpligtelsen ikke opsige en af ​​hans ledsagere [9]

2. Fare fordømt ven.
Blandt de farer, som de handlinger fordømt ledsagere er:

a). Fordømte venner som et tegn på ydmyghed synder, og er et kætteri i religion. Det oplyser Abu al Mudzaffar Som Sam'ani: "opsigelse venner er et tegn på ydmyghed synder. Han er også en kebid'ahan og frafald ". [10]

b). De betyder opsige vidner fordømt Koranen og Sunnah, og at bringe gerningsmændene til zindeeq.
Dette blev beskrevet af Imam Abu Zur'ah Ar Razi: "Hvis du ser nogen chikanerende en følgesvend af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, ved, at han er en zindeeq. Fordi ifølge os, var profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam højre og Koranen til højre. Mens levere Koranen og Sunnah af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam fortalte os var hans kammerater. De vil bare have os til at fordømme vidner ødelægge Koranen og Sunnah. Bebrejde dem (modstanderne) er mere passende, og de er zindeeq ". [11]

c). Den letteste straf, nemlig dita'zir (hærget af islamisk regerings politik). [12]

d). Kom Allahs vrede Subhanahu wa Ta'ala, som de ord af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam.

من سب أصحابي فعليه لعنة الله

Hvem afværgende bedste ven, så han fik Guds forbandelse. [13]

e). Beskyldte profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam dårligt, fordi den har en ven, der har ret kritiseret, som det fremgår af Imam Malik: "De er dårlige mennesker, ønsker at miskreditere Profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam, men kunne ikke. Så fornærmer kammerater han at sige "grimme mennesker ville have en grim ven alligevel". [14]

3. Law ledsagere som fordømte profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam.
Folk, der tager afstand ven kan opdeles i flere dele:

a). Folk, der bare tager afstand ven, er det stadig afveg fordi det er mellem raseri og forbandet på grund i'tiqad. [15]

b). Folk, der tager afstand fra venner med selvtillid 'Ali som en gud eller profet, så han var hedensk.
Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah sagde: "Som for dem, der ledsager skylden er med troen på, at Ali som en gud, eller han er en profet, eller en falsk tro på at levere den åbenbaring Gabriel, så ingen tvivl om (a) vantro, vantro utvivlsomt selv folk, der ikke mengkafirkannya" [16].

c). Folk, der fordømte ven, fordi hans tro på hedenske ven, det berdasarkanIjma ', blev han dømt af loven vantro og dræbt. Fordi han var nødt til at benægte noget, der er helt sikkert indregnet i religion, dvs Ijma 'muslimer om troen af ​​kammerater. [17]

Shaykh al-Islam sagde: "De mennesker, der gør, at (dvs. hævet over al kritik, Pen)) at overveje ledsagere havde bortfaldt efter Budbringer n bortset fra et lille antal mindre end et dusin mennesker, og påtager sig hele fasiq ledsagere: så ingen tvivl om deres vantro. Fordi han har nægtet mange tekster af Koranen, som indeholder glæde og en kompliment til dem. Selv de, der er skeptiske over for denne form for utroskab, vantro så det skal ". [18]

d). Folk, der fordømte kammerater helt med tillid, at de er helt fasiq. Så denne fyr dømt kufr, som anført ovenfor Ibn Taymiyyah.

e). Folk, der fordømte ven, vel vidende, at det var den fremgangsmåde de opsiger mig selv (taqarub) til Gud. Denne holdning er natijah (resultat) af deres had til venner, og det er naturligvis som en konsekvens af deres tro om ugudelighed venner. Selvfølgelig er det Kufr og ud af Islam.

Thahawi Imamen sagde: "Had til ven er kufr, nifaq og fremover".

Imam Malik sagde: "De, der står op om morgenen, mens der i hans hjerte er der had mod en af ​​hans venner, så han ramte vers af Koranen, Allahs ord Ta'ala:

ليغيظ بهم الكفار

Fordi Gud ønsker at MIFF vantro (med kraften fra de troende). [Al-Fath: 29]. [19]

f). Folk opsiges ven med bebrejdelse, der ikke ødelægger retfærdighed og deres religion, som erklærede Abu Sufyan Abu Hurairah glæde hunks eller spiser og lignende, så han er berettiget til at blive uddannet og straffes ta'zir.

Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah sagde: "Med hensyn til dem, der fornærmer dem (ledsagere) med hån, der ikke skader den retfærdighed og tro venner-lignende mensifatkan nogle af dem med hunks eller tilbageholdende eller lidt viden eller ingen asketisk natur og lignende-så denne person er berettiget til ta'zir modtage vejledning og straf, og vi ikke menghukuminya vantro alene med tingene alene. " [20]

Fra beskrivelsen ovenfor, kan det konkluderes, som anført af Ibn Taymiyya, der er blandt dem, der fordømte det indlysende kekufurannya ven, og der blev ikke dømt for kufr, og der er stadig dibimbangkan kekufurannya.

4. Lov fordømte profetens koner. [21]
Som for dem, der fornærmer koner af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, så hvem beskylder Aisha med, hvad Allah befri ham fra de afgifter, var han hedensk. Mere end en lærd har udtrykt Ijma 'er. Mens de, der fordømte ham bortset fra blandt Profetens koner sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, så er der to udtalelser.

Først erklære den som fordømme en af ​​hans kammerater.
For det andet hedder det, at en person, der anklages for Ummahat Al Mu'mineen lig med (lovlig) anklaget Aisha. Og det er sandt.

Derfor, pas på, O muslimer. Lad os bevare vores mundtlige fra opsigelse eller ligge på vegne af en ven profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam.

Forhåbentlig nyttige.

[Kopieret fra Sunnah Edition magasin 03/Tahun VIII/1425H/2004. Udgivet Lajnah Foundation Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Solo Purwodadi Gondanrejo Km.8 Selokaton 57 183 Tlf. 0271-761016]



Muslimer Victory for folk med svage blandt disse


Ved
Ustadz Abu Abdillah Arief B. Usman bin Rojali:


عن مصعب بن سعد, قال: رأى سعد - رضي الله عنه -, أن له فضلا على من دونه,
فقال النبي - صلى الله عليه وسلم -: ((هل تنصرون وترزقون إلا بضعفائكم)?).

Af Mus'ab ibn Saad, sagde han, at Saad radi 'anhu så selv har forrang over den anden (af de ledsagere). Så profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde: "Er du ikke fodres (vundet) og givet næring men årsagen til de svage mennesker blandt jer?"

KORT TAKHRIJ Hadiths
Denne hadith er autentisk, udstedt af:
• al Imam al Bukhari i sin Sahih, var Kitab al-Jihad Siyar, kapitel Man-Dhu'afa Ista'ana bidh-i vaske Shalihina fil-harbi, nummer (2896) af Muhammad bin Talha, fra Talha, af Mus'ab bin Saad.

• Al Imam an-Nasa-i hans Sunan (al Mujtaba), Kitab al Jihad, Bab al-Da'eef Istinsharu bidh, hadith nummer (3178), fra Mis'ar, fra Talha bin Musharrif af Mush »ab ibn Sa'ad, med lafazh:

عن أبيه, أنه ظن أن له فضلا على من دونه من أصحاب النبي, فقال نبي الله: ((إنما ينصر الله هذه الأمة بضعيفها بدعوتهم, وصلاتهم, وإخلاصهم)).

Fra sin far (dvs. Sa'ad bin Abi Waqqas), han tror, ​​at han har forrang over den anden (af de ledsagere). Så Nabiyullah sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde: "Sandelig Allah er med at hjælpe mennesker, der er svage på grund af dem, ved at bede for dem, deres bønner og deres oprigtighed."

• og andre.

Relateret til konteksten af ​​ovenstående hadith Sanad, sagde Al Hafiz Ibn Hajar al-'Asqalani rahimahullah: "... Så den reelle forbindelse med denne hadith er Mursal isnaad [1], fordi Mus'ab ikke har en hadith siger dette dog har. troede, at han hørte direkte fra sin far. faktisk havde ingen oplysninger om, at Mus'ab høre direkte fra sin fars historie præsenteret af al Isma'ili ... og nævne marfu '.... "[2].

Så fortsatte han sin forklaring og sagde: "... Ligeledes historie udstedt af en-Nasa-i, af vejen Mis'ar, fra Talha bin Musharrif af Mus'ab, fra sin far ..." [3].

Shaykh al-Albani rahimahullah menshahihkan Sanad udstedt af al Imam an-Nasa-i ovenstående inden for sin bog, blandt Sahîh Sunan en-Nasa-i (2/399) og as-aske-Shahihah Lineage (2/409).

Kort biografi hadither sendere [4]
Han kaldte Sa'ad ibn Abi Waqqas Malik bin Wuhaib Venus bin bin bin Abdumanaf Kilab az Zuhri, Abu Ishaq. Han er en af ​​de ti Ledsagere garanteret af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam himlen. Han er også den person, der først ramte pilen i kampen fi sabilillah (på Allah). Han var meget forrang. en berømt udtalelse af de lærde, han døde i al 'Aqiq i år 55 AH Og han var den eneste person mest ende af ti mennesker døde kammerater er garanteret at komme i himlen.

Ordforråd Hadiths
• (رأى), dvs sav eller se. Det er ظن, tanken eller tanke.
Som nævnt i Nasa-i historie [5].

• (على من دونه), dvs over resten af ​​de ledsagere af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, enten mod eller overskydende ejendom, eller enhver anden dyd i almindelighed. [6]

GLOBAL mening og formål Hadiths
Denne hadith, med både lafazh al-Bukhari og en-Nasa-i ovenstående, har fortalt os, at dem, som er svage, er en kilde til godhed, styrke og sejr af muslimer. Dette er blevet forklaret i en anden Hadith-som er en martyr (støtte og styrke betydningen af ​​hadith ovenfor) - fra Abu ad-Darda 'radi' anhu, sagde han:

سمعت النبي يقول: ((ابغوني الضعفاء, فإنما ترزقون وتنصرون بضعفائكم)).

Jeg hørte Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:. "Få mig dem, der er svage, for sikkert du får næring og hjalp (vundet), fordi folk med svag (blandt) du" [7]

Men en ting er vi nødt til at forstå fra denne hadith, at tertolongnya og sejr for muslimerne ikke at rangordne eller ære Essence og retfærdige mennesker, der er svage og fattige muslimer alene. Ikke fordi det er. Det skal bemærkes, da den er tæt forbundet med problemer 'aqeedah. Nemlig Tawassul problemer [8]. Også fordi der er nogle muslimer, der er luft-bevis med denne hadith, især med Sahih al Bukhari lafazh og hadith af Abu ad-Darda «, air-Tawassul bolehnya person med Essence eller position og ære retskafne mennesker er svage af muslimerne.

Lad derfor vide, at dette er en form for luft-Tawassul, der er forbudt i islam [9]. De lærde har også forklaret, at den ovennævnte hadith-by lafazh i Sahih al Bukhari, og lafazh Hadith af Abu ad-Darda'-relaterede hadith lafazh udstedt af al Imam an-Nasa-i. Således udstedte lafazh hadith af al Imam an-Nasa-i er en fortolkning af den generelle lafazh Sahîh al-Bukhari og Abu ad-Darda 'hadith' ovenfor. Nemlig, tertolongnya og sejr af muslimerne er ikke blot en årsag eller stilling ære Essence og retfærdige mennesker, der er svage og fattige muslimer, men fordi bøn, bøn og deres oprigtighed i tilbedelse til Allah Subhanahu wa Ta'ala.

Al Hafiz Ibn Hajar al-'Asqalani rahimahullah sagde: "Ibn Baththal sagde fortolkning (betydning) af denne hadith er svage mennesker er det langt mere oprigtig i at bede (til Allah), og de er mere ydmyghed i tilbedelse (Allah) . På grund af deres hjerter er der ingen afhængighed af smykker verden. " [10]

Shaykh al-Albani rahimahullah sagde: "... denne hadith (med lafazh udstedt af al-Imam an-Nasa i) forklare, at sejren er, kun med bøn for retskafne mennesker, ikke årsagen Essence og deres position ... Så, så vi kan vide og forstå, at hensigten med tertolongnya muslimer med de retfærdige mennesker er årsag til bøn, bøn og deres oprigtighed. "[11]

Al Imam Abdur-Ra'uf al Munawi rahimahullah sagde: (Betydningen af ​​denne hadith) er, med en bøn for dem og deres oprigtighed. Fordi religiøse mennesker er svage mere oprigtig, med bare deres hjerter på grund af sin afhængighed af verden, samt nettet, fordi deres hjerter beslutte, hvad er deres forhold til Gud. Således er formålet og deres koncentration fokuseret på én ting alene (i tilbedelse til Gud). Derfor er det at tilbede deres gerninger, og deres bønner dikabulkanlah. Ordene af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam (بدعوتهم) "med en bøn for dem", er det på ingen måde svaghed og fattigdom viser ingen tegn på styrke i deres krop. Også ikke ensbetydende med svaghed og fattigdom viste ingen magt til at gøre Guds befalinger! Derfor er det slet ikke i strid med de hadith deri beskrevne komplimenter til dem stærke, eller hadith forklarer, at "en stærk tilhænger mere elsket af Allah end en svag troende" [12].

Derefter betydningen af ​​hadith (Sa'ad bin Abi Waqqas) dette er det (dvs. redning, vandt, og gav næring til muslimerne) er en af ​​de eneste grunde andre årsager, der findes. (Fordi), hvor mange af de vantro og fajir givet næring (af Allah), og selv dér de får sejren (af Allah). Men (det hele), fordi istidraj (tildeling af midlertidig fornøjelse, så de får vildledte og væk fra vejledning af Allah). Faktisk er der også et nederlag for muslimerne, men det er så at de vender tilbage og omvende oprigtigt at tilbede (Allah). Så i stedet de får Guds tilgivelse og frihed (sejr) derefter. Så vide, ikke hver gave favoriserer (af Allah) er den ære og herlighed, ligesom ikke alle katastrofe er en straf. [13]

FAIDAH og erfaringerne fra hadither
1. Svage mennesker er kilden til gode muslimer. For ja,. Selv om deres kroppe er svage, men deres tro stærk Tilsvarende deres tillid og tiltro (stærk) til Herren. De er ligeglade om de personlige interesser og mål verdslige. På grund af dette, hvis de beder med oprigtighed, så vil Allah give deres bønner. Gud gav også næring kerpada disse mennesker, fordi (bøn) dem.

2. Denne hadith indeholder anbefaling til tawadhu '(ydmygt hjerte) og ikke anmassende til andre.

3. Denne hadith indeholder (beskrivelse) visdom Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam i at ændre munkar, at blødgøre andres hjerter, og pegede på Gud, hvad er Guds kærlighed og ridhai.

Så forhåbentlig denne korte artikel, kan føje til tro, viden og gode gerninger for os alle. Amen.
Bish-sowab Allah ved bedst.

Maraji `og Mashadir:
1. At-Tawassul, Anwa'uhu wa Ahkamuhu, Muhammad Nashiruddin al Albani (1332-1420 H), Tansiq: Muhammad 'Id al-' Abbasi, al-Maktab al-Islami, Beirut, Prints V År 1406 AH / 1986 AD
2. Bahjatun-Nazhirin Syarhu Riyadhis-Righteous, Salim bin 'Id al-Hilali, Dar Ibn al-Jawzi, KSA, Matter H. VI År 1422
3. Faidhul Syarhu-Qadir al-Shagir Jami'ush, Abdur-Ra'uf al Munawi, al Maktabah på Tijariyah al-Kubra, Egypten, Matter jeg, Årgang 1356 AH
4. Fathul-Bari, Ibn Hajar al-'Asqalani (773-852 H), Verifikation: Muhibbuddin al Khatib, Dar al ma'rifah, Beirut.
5. Hasyiah Imam al-Sindi, as-Sindi (1138 H), Verifikation: Maktab at-Turats al Islami, Dar al ma'rifah, Beirut, Libanon, Prints V År 1420 AH / 1999 AD
6. Jami 'at-Tirmidhi, Abu Isa Muhammad ibn Isa at-Tirmidhi (209-279 AH), Verifikation: Ahmad Muhammad Shakir et al, Dar Ihya at-Turats, Beirut.
7. Musnad al-Imam Ahmad, Abu 'Abdillah Ahmad ibn Muhammad ibn Hanbal ash-Syaibani (164-241 H), Mu'assasah Qurthubah, Egypten.
8. Sunan Abi Daud, Abu Daud Sulayman ibn al Ash'ath as-Sijistani (202-275 H), Verifikation Muhammad Muhyiddin Abdul Hamid, Dar al-Fikr.
9. Sahih al-Bukhari, Abu 'Abdillah Muhammad bin Ismail bin al Mughirah al Bukhari (194-256 H), Tarqim: Muhammad Fuad Abdul Baqi, Darus-Salam, Riyadh, KSA, Prints II, Dhu al-Hijjah 1419 AH / marts 1999 M.
10. Sunan an-Nasa-i (al Mujtaba), Abu 'Abdir-Rahman bin Shoaib Ahmad et-Nasa-i (215-303 H), Verifikation: »Abdul Fattah Abu Ghuddah, Maktab al Mathbu'at, Halab, skimmel II År 1406 H/1986 M.
11. Sahih Muslim, Abu al Hushain Muslim ibn Hajjaj al Qushayri en-Naisaburi (204-261 H), tahqiq Muhammad Fuad Abdul Baqi, Daar Ihya på Turats, Beirut.
12. Slægtsforskning al ahadith aske Shahihah, Muhammad Nashiruddin al Albani (1332-1420 H), Maktabah al Ma'arif, Riyadh, KSA, th 1415 H / 1995 AD
13. Sunan Ibn Majah, Abu Abdillah Muhammad ibn Yazid ibn Majah (207-275 H), Verifikation: Muhammad Fuad 'Abdul Baqi, Dar al-Fikr, Beirut.
14. Sharh al-'Aqidah ath-Thahawiyah, al-Imam al-Qadi' Ali ibn Muhammad ibn Ali ibn Abi al-'Izz ad-Dimasyqi (792 H), Verifikation: Jama'atun me-Ulama. Takhrij: Nashiruddin Muhammad al Albani (1332-1420 AH), al-Maktab al-Islami, Beirut og Libanon, Prints IX År 1408 AH / 1988 AD
15. Taqrib at-Tahdheeb, Ibn Hajar al-'Asqalani (773-852 H), Verifikation: Abu al Asybal al Bakistani, Dar al' Ashimah, Riyadh, KSA, Prints II, Årgang 1423 AH

[Kopieret fra Sunnah Edition magasin 03/Tahun XI/1428H/2007. Udgivet Lajnah Foundation Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Solo Purwodadi Gondanrejo Km.8 Selokaton 57 183 Tlf. 0271-761016]


Rettigheder og Specificitet Alaihi wa sallam Profeten sallâ



Ved
Ustadz Kholid Syamhudi


أنا سيد ولد آدم يوم القيامة ولا فخر, وبيدي لواء الحمد ولا فخر, و ما من نبي يومئذ آدم فمن سواه إلا تحت لواءي و أنا أول من تنشق عنه الأرض ولا فخر.

Jeg var leder på dagen adam dreng og i stedet for stolthed, og i hænderne på Al-HAMD flag snarere end arrogant, og ingen Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam var heller ikke Adam er andre, når det, medmindre alle under flag, og Jeg var den første til at komme ud af jorden / grav i stedet arrogant.

TAKHRIJ Hadith
Fortalt af Hos Tirmidziy i Jami 'Attirmidziy, bog Al Manaaqib, kapitel Fi Fadhli An Profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam No. 3614 (5/548), og i bogen af ​​Tafsir, kapitel Israail Bani Wa Min brev (med lafadz og lang historie) No.3148 (5/288), Ibn Majah i at spørge Azzuhud bog, kapitel Dzikru ASY No.4308 Forbøn (4 / 522) og Ahmad i Musnadnya (3/2) af en ven Abi Said Al Khudriy, sagde Imam At-Tirmidziy engang fortalt denne hadith: Denne hadith hasan Saheeh.

I denne Hadith den Sanad blev Zaid bin Jad'an en svag fortællere, men i Ibn Hibban i Dzomaan No Mawaarid. 2127 ledsagere berettede fra Abi Said Al Khudriy også med en Saheeh isnaad og har nogle martyrium af nogle venner, som præsenterede Sheikh Al Albaniy i Lineage ahadith Ash shohihah hadith No 4/99-100. 1571:

1. Abu Hurairah berettet af Ibn Saad i Thabaqatnya (1/20) og (7/59) med to Sanad og den anden muslimske Imam shohih ovennævnte krav.

2. Jabir bin Abdillah berettet af Al-Haakim i Al Mustadrok med Sanad svag, fordi Al Qaashim bin Muhammad bin Abdillah bin Muhammad bin Uqail fortællere der matruk og Ubaid Al Athaar blevet svækket af en række forskere.

3. Anas bin Malik berettede optælles ved Al Bukhari i sin bog Tarikh 4/1/400 med Sanad På fortællere alle tsiqah undtagen Lubaid og Hadith Anas har regres i Sunan Ad-Darimi (1/27) og Ahmad (3/144) og sanadnya godt, fortællere er fortællere af Imam Bukhari.

Denne hadith dishahihkan af Imam Al-Albany i Sisilah Shahihah ahadith.

Sharh og ordforråd hadith [1]
1. Hans Ord: أنا سيد ولد آدم يوم القيامة: Dette er nyhederne fra ham om Guds nåde Subhanahu wa Ta'ala ham om forrang, lederskab og meddelelse til sit folk til deres tro som det skal være Rasululloh derfor sagde han bagefter: ولا فخر: forrang betyder, at jeg får, er en Karama af Allah Subhanahu wa Ta'ala og jeg ikke komme ud af mig selv og på min egen, så jeg ikke er arrogant med det. Annawawiy Imam forklarer betydningen af ​​de ord, han siger, at han talte af to grunde:

Første: Udfør kommandoer af Allah.

وأما بنعمة ربك فحدث

Og at favorisere jeres Herre, så lad du nævner (med taknemmelighed). [Adh Dhuhaa: 11]

For det andet: Det er en pligt for hans forklaring til at formidle over for muslimerne, så de ved, tror og praktiserer konsekvenserne.

2. Hans Ord: لواء الحمد: Liwa "på arabisk, hvilket betyder banner (flag) som kun indehaves af chefen for tropperne, som beskrevet af Ibn al-Athir i Annihayah 4/279.maksudnya her er han i besiddelse af et banner, der hedder banner Al HAMD (ros) på Dommedag.

3. Hans Ord: و أنا أول من تنشق عنه الأرض: først rejst på Dommens Dag.

FAIDAH Hadith
Denne hadith indikerer forrang og specificiteten af ​​profeten Muhammed sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam over alle Adams sønner, på denne Muwaffaqoddin Imam Abu Abdillah Muhammad bin Ahmad Al-Maqdisiy Qudamah rahimahullah sagde: Og Muhammad profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam var Profeternes Segl og føreren af apostle, ikke trofaste med keimananyang lige så nogen vil apostolske tro og vil bevidne nabiannya. Og blandt menneskeheden er ikke taget stilling til Dommedag undtagen årsagen syafa'atnya. Og det er ikke en, der gik forud for umatpun i himlen fra folket. Han (profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam) er det nationale luftfartsselskab og ejeren af ​​Al-Hamdi prisværdigt position, ejeren af ​​søen på den sidste dag. Han er imam af profeterne og deres højttalere samt give deres forbøn. Hans folk er de bedste mennesker og kammerater er den bedste af de kammerater af profeten.

Shaykh Muhammad ibn Saalih al-Uthaymeen rahimahullah give en forklaring af ordet Imam Ibn Qudama ovenfor som følger:

Er den mest fremtrædende er apostlene derefter profeter så Shiddiqun derefter Martyrs så folk Salih. Og Allah Subhanahu wa Ta'ala har nævnt dette niveau i præmis 69 i Surat an-Nisa ':

ومن يطع الله والرسول فأولائك مع الذين أنعم الله عليهم من النبيين والصديقين والشهدآء والصالحين وحسن أولائك رفيقا {النساء: 69}

Og hvem overholdelse af Allah og (Hans), ville de være sammen med de mennesker, der tildelte Guds gunst, nemlig: profeterne, de shiddiiqiin de mennesker, der led martyrdøden, og de fromme mennesker. Og de er de bedste venner er. [An-Nisa ': 69]

Og apostlene, det vigtigste er »Ulul 'Azmi hvoraf fem er: Noah, Abraham Moses, Jesus og Muhammad. Og Allah Subhanahu wa Ta'ala har nævnt deres hilsner brev al-Ahzab vers 7:

وإذ أخذنا من النبيين ميثاقهم ومنك ومن نوح وإبراهيم وموسى وعيسى ابن مريم ......

Og (husk), når Vi tog den pagt fra profeterne og fra dig (alene), fra Noa, Abraham, Moses og Jesus søn af Maria, ...

Og de vigtigste budbringere er Profeten Muhammad sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam som ord af hans:

أنا سيد الناس يوم القيامة (البخاري و مسلم)

Jeg er mester alle mennesker på Dommedag [Bukhari og Muslim]

Og deres bønner bag Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam på tærsklen til Ascension er en anden proposition, der viser det.

Så Abraham, fordi han er far til profeten, og han var Millah Millah korte af alle Millah (Religion), derefter Moses var en profet, fordi han var den vigtigste snarere end profeter Bani Israel og syari'atnya er oprindelsen / hovedstol for deres shari'a, så Noah og Isa.

Blandt de rettigheder og specificitet af Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, der kan drages af ovenstående hadith og argumenterne er:

1. Dommedag og de menneskelige ledere Al-HAMD fanebærer på Dommens Dag, og alle profeterne under hans flag.

2. Den mand, der første gang rejste på Opstandelsesdagen, fordi hadith Abi Sa'eed Al-Hudry radi 'anhu ovenfor.

3. Seal af profeterne, fordi Allah Subhanahu wa Ta'ala siger i vers 40 i Al-Ahzab:

ماكان محمد أبآ أحد من رجالكم ولكن رسول الله وخاتم النبيين

Muhammed er ikke far til tider en mand iblandt jer, men han er Allahs Sendebud og profeterne dæksel

4. Ikke perfekt tro trofaste tjener, indtil han skal apostel, for Allah Subhanahu wa Ta'ala siger:

فلا وربك لايؤمنون حتى يحكموك فيما شجر بينهم ثم لا يجدوا في أنفسهم حرجا مما قضيت ويسلموا تسليما

Så ved din Herre, de er (i virkeligheden) mener ikke, før de gør du dommeren i sagen, at de er forskellige, så de har ingen forbehold i deres hjerter over afgørelsen, som du gav, og de modtager den fulde. [An-Nisa ': 65]

5. Ikke besluttet mellem mennesker på Dommedag undtagen ved hans forbøn.

6. Befolkningen i Muhammad er de første mennesker til at træde ind i himlen på grund af den generelle betydning af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:

نحن الآخرون السابقون يوم القيامة (ابن ماجه و مسلم)

Vi er den sidste af de første mennesker / forud for Dommedag. [Ibn Majah, dishahihkan af Imam Al-Albaani rahimahullah]

7. Ejer position er prisværdige gerninger lovprist af Skaberen og skabningen. Allah Subhanahu wa Ta'ala siger:

عسى أن يبعثك ربك مقاما محمودا

Forhåbentlig din Herre hæve dig til en rost. [Al-Israa ': 79]

Og denne position er, hvad der vindes ved ham fra Manaqib / hendes egenskaber, forbøn og andre udbydere.

8. Dam ejere, der bragte den dag, der er en enorm sø, at en masse af besøgende, for hvis det er bare en normal sø har været kendt, at hver Profeten har en sø.

9. Imam af profeten.

10. En ret til at tale med Allah Subhanahu wa Ta'ala repræsenterer alle profeter.

11. Give forbøn for dem. Denne Hadith af Ubay Ibni Ka'b at profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

إذا كان يوم القيامة كنت إمام النبيين و خطيبهم و صاحب شفاعتهم غير فخر

Hvor har den tid, jeg er imamen dommedag profeter, deres højttalere og deres forbøn giveren snarere end arrogant. [Tirmidhi historie, dihasankan af Imam Al-Albani].

12. Hans folk er den bedste af de mennesker, for Allahs ord Subhanahu wa Ta'ala:

كنتم خير أمة أخرجت للناس

Du er de bedste folk er født til mænd ... [Al-Imran: 110]

Det vers 47 i Surah Al-Baqarah, som lyder:

يا بني إسرائيل اذكروا نعمتي التي أنعمت عليكم وأني فضلتكم على العالمين

O Israels børn, husk Min nåde, som jeg har skænket dig og (husk alligevel), at jeg har foretrukket dig frem for alt mennesker. [Al-Baqarah: 47]

Dette spørgsmål er en moderne mennesker (profeten Moses).

Og yderligere Shaykh Muhammad Ibn 'Uthaymeen sagde i sit essay "Huquq" ting. 10-12: Rettigheder af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam var de væsentligste rettigheder rettigheder væsener. Allah Subhanahu wa Ta'ala siger:

إنآ أرسلناك شاهدا ومبشرا ونذيرا. لتومنوا بالله ورسوله وتعزروه وتوقروه وتسبحوه بكرة وأصيلا.

Vi har sendt dig som vidne, bærer af gode nyheder og som advarer, at I tror på Allah og Hans Sendebud, stout (religion) Hans-raising Nya.Dan ære Ham i morgen og aften. [Al-Fat-h: 8-9]

Det er derfor obligatorisk at sætte kærligheden af ​​profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam i kærlighed til alle mennesker til selv, børn og forældre.

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

لا يؤمن أحدكم حتى أكون أحب إليه من ولده و والده و الناس أجمعين (متفق عليه)

Ikke perfekt tro på, at han elsker mig mere end hans søn, hans forældre og hele folket. [Bukhari, Muslim]

Herunder retten til Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam blev rejst og ære og ophøjelse af den tilsvarende mengagungkannya med ham uden overdrivelse atupun reducere. Glorificere ham, når hans liv er at herliggøre Sunnah og hans velvillige selv. Glorificere ham efter døden er at forherlige Sunnah og syari'atnya denne straight. Enhver, der kender sine ledsagere til at respektere og ære ham så han vil vide, hvordan at herliggøre ham, hvordan de ædle ledsagere opførte sig mod ham og bære ham Haq-Haq.

Sig 'Urwah Ibn Mas'ud Quraysh, da han blev taget sig af at formidle, hvad apostlen på Hudaibiyah aftale, sagde han: Jeg har været i over konger, kejsere og fyrster og Najasyi, så jeg kan ikke se en af ​​dem, hædret af ledsagere som profet hædret af kammerater. Når de bestilte deres hastværk at udføre sine ordrer, da han lavede afvaskning, blev hans følgesvende næsten kæmper for sit ablutions kamp, ​​da han talte dem kue deres stemmer i siden og de er ikke viser at han på grund af deres lovprisning.

Så de forherlige profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, som Allah har skabt i ham den moralske selv-herlig, blød, let og hvis han hårdt og ru kursus vil de løbe væk fra ham.

Og det omfatter retten af ​​profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam blev bekræftet, at han prædiker alle de spørgsmål, der har været og vil være, at realisere sine ordrer, væk fra forbuddet, der mener, at ledelse af profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam var den mest perfekte vejledning og Shari'ah ' syaria'at atnya er den mest perfekte, og det tager ikke forrang for den anden syri'at eller regler af enhver oprindelse. Allah Subhanahu wa Ta'ala siger:

قل إن كنتم تحبون الله فاتبعوني يحببكم الله ويغفر لكم ذنوبكم والله غفور رحيم

Sig: "Hvis du (virkelig) elsker Allah, så følg mig, vil Allah elske jer og tilgive jer jeres synder." Allah er Tilgivende, Barmhjertig. [Al-Imran: 31]

Og inklusive de rettigheder, han forsvarer petunjukknya syari'atnya og så hårdt som en person, også med kanoner, når omstændighederne kræver det, når angribe fjender med sind / pandapat og tvivlsomt så vi forsvarede med videnskab, vi argumentere og bryde deres meninger og dubiøse og vi forklarer kaos og ødelæggelse alle IRU, og hvis de bliver angrebet med våben af ​​forsvaret er sådan så godt. Og det er ikke muligt for en troende overalt, da han hørte profeten eller selvstændig Shari'ah angreb ham, og han bare ikke sige noget over det, når han var i stand til at forsvare.

Og sagde Ibn Nasir Shaikh Abdurrahman As-Sa'dy rahimahullah: På Ali Imran vers 31 bogstaver i posen er en balance, der kan være kendt for ham, som er væsentlige mencuntau Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam og suapa der blot hævder at elske profeten sallâ Allâhu' alaihi wa salalm og intet tegn på at elske Allah Subhanahu wa Ta'ala er at følge profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, at Allah Subhanahu wa Ta'ala har gjort, at mengikitinya og alt hvad du har bestilt er kærligheden til Allah Subhanahu wa Ta'ala og ridhoNya undtagen at retfærdiggøre hvad Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam bragt fra Al-Qur'an og Sunnah og udføre kommandoer og undgå forbuddene i begge.

Forhåbentlig er det nyttigt at forfattere i dommedag velgørenhed og til læserne, som jeg elsker, kan være nyttige i verden og det hinsides, håber jeg Allâh tilgiver synd, mine forældre, mine lærere og alle muslimer. Sandelig Allah wa Ta'ala Subahnahu Barmhjertige, Barmhjertig. Ameen.

Maroji ':
• Al-Quran og Tarjamanya, skimmel Arabien 1418 H
• Taisir Karimir FII Tafsiri Kalami Rahman Al-Manan, Forfatter: Shaykh Nasir As-Sa'diy Abdurrhman, skimmel Ar-Risala Foundation reviderede udgave, i 1420H/1999 M
• Lum'atul I'tiqod Al-Hadi Al-Rasyaad Ilaa Sabiil, forfatter til Imam Ibn Qudama, pensyarah Shaykh Muhammad al-'Uthaymeen, skimmel Maktabah Adhwaaussalaf til-3 i 1415 H/1995 M
• Huquuq Da'at Ilaiha wa al-fitrah Qorroroha As-Shari'ah, AD forfatteren Shaykh Muhammad al-'Uthaymeen, skimmel Daar Al-Buhuts Al-IFTA wal Ilmiyah år 1417 AH / 1996
• Sunan At-Tirmidhi
• Sunan Ibn Majah
• Slægtsforskning Ahaadits Ash shohihah
• Tuhfatul Ahwadziy osv..

[Transskriberet fra blade Sunnah Foundation Edition Udgivet 11/Tahun V/1422H/2001M Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Purwodadi Km. 8 Selokaton Gondangrejo Solo 57 183 Tlf. 08121533647, 08157579296]


Undgå de ting, Forbidden (2)


Ved
Abdul Sheikh Abdullah bin Adhim


عن أبي هريرة قال قال رسول اله من يأخذ عني هؤلاء الكلمات فيعمل بهن أو يعلم من يعمل بهن فقال أبو هريرة فقلت أنا يا رسول اله n فأخذ بيدي فعد خمسا وقال اتق المحارم تكن أعبد الناس وارض بما قسم الهت لك تكن أغنى الناس وأحسن إلى جارك تكن مؤمنا وأحب للناس ما تحب لنفسك تكن مسلما ولا تكثر الضحك فإن كثرة الضحك تميت القلب

"Fra Abu Hurayrah sagde:" Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde: "Hvem vil tage disse ord fra mig, der skal udføres, eller at blive undervist" Abu Hurayrah sagde: "I, O Allahs Sendebud! Han tog min hånd og begyndte at tælle fem, da han sagde: "Undgå de ting, der er forbudt, vil du være den mest fremragende tilbedelse, ridlalah at dele, hvad Gud har for dig, vil du være de rigeste mennesker gør godt for din nabo, du bliver troende, kærlighed til andre, hvad du elsker dig selv, vil du blive en muslim, og du ikke griner meget, fordi en masse latter går sløver hjertet.

Disse sætninger omfatter kerne-core ordsprog, har profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam givet motivation til at samle det op og derefter praktiseret og undervist i at forbedre aspekter af sig selv og andre. Som Allah siger:

والعصر. إن الإنسان لفي خسر. إلا الذين ءامنوا وعملوا الصالحات

"Af hensyn til tiden. Sikkert hele menneskeheden er i tab, bortset fra dem, der tror og gør gode gerninger "

Med tro og gode gerninger, de forfine sig selv, og:

وتواصوا بالحق وتواصوا بالصبر

"Gensidig råd til at rådgive med sandheden og med tålmodighed"

Med råd sandhed og tålmodighed og raffinering andre.

• De ord Abu Hurayrah: "أنا" Jeg mener, at det at tage disse ord fra dig. Her er et tegn på ånden i hans radi 'anhu mod godhed.
• Hans ord: »فأخذ بيدي" betyder at tælle de ord, eller fordi apostel (som regel) holde hænderne på folk, der fik en lektion.
• Hans ord "فعد خمسا" (da han talte fem) betyder en optælling af fem eller finger, som det er blevet forstået, at én efter én.

Tredje: Word han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam.

وأحسن إلى جارك تكن مؤمنا

Gør godt til din nabo, vil du være en troende.

Allah har befalet at gøre godt mod naboen, sagde han:

واعبدوا الله ولاتشركوا به شيئا وبالوالدين إحسانا وبذي القربى واليتامى والمساكين والجار ذي القربى والجار الجنب والصاحب بالجنب وابن السبيل وماملكت أيمانكم

Tilbed Allah og ikke forbinder ham med ingenting. Og gøre godt til hans to mor-far, bedste venner slægtninge, forældreløse, de fattige, naboer nære og fjerne naboer, ligesindede og tjener Ibn sabil sahayamu [An-Nisaa: 36]

Og der er mange hadith der taler om det, herunder:

ما زال جبريل يوصيني بالجار حتى ظننت أنه سيورثه

Gabriel holdt intestatarv mig om de naboer, for så vidt som jeg troede, at en nabo vil få arven fra sin nabo. [13]

من كان يؤمن بالله واليوم الآخر فليحسن إلى جاره

Enhver, som tror på Allah og den yderste dag lod ham gøre godt for sin nabo. [14]

خير الأصحاب عند اله u خيرهم لصاحبه وخير الجيران عند اله خيرهم لجاره

Den bedste venner med Allah er den bedste til sin ven, og den bedste nabo med Allah er den mest godt at hans nabo. [15]

Hvis du ikke kan gøre noget godt for dine naboer, så du ikke såre hende. Hvis han såre dig så være tålmodig, indtil Gud giver en vej ud for dig.

Al-Hasan sagde: "Good tentangga ikke blot ikke ondt, men det er en god nabo, der udholde interferens (fra andre naboer).."

Såre naboer haram, fordi det såre nogen uden sandhed (grund) er forbudt, men forbudt at såre naboer igen.

Ibn Mas'ud radi 'anhu berettede, at profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam blev spurgt:

يا رسول الله أي الذنب أعظم قال أن تجعل لله ندا وهو خلقك قلت ثم أي قال أن تقتل ولدك خشية أن يأكل معك قال ثم أي قال أن تزاني حليلة جارك

Allahs Sendebud, hvad er den største synd? Han svarede: "Du gør allierede til Gud, da han skabte dig." Han spurgte igen: "Hvad så?" Han svarede: "Du dræbte din søn, fordi du frygter han spiser med dig" spurgte han igen: "? Så hvad" Han svarede: "Du begået ægteskabsbrud med kone din nabo. [16]

Fra Miqdam ibn al-Aswad, sagde profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam til sine ledsagere:

ما تقولون في الزنا قالوا حرمه الله ورسوله فهو حرام إلى يوم القيامة قال فقال رسول الهت صلى اله عليه وسلم لأصحابه لأن يزني الرجل بعشرة نسوة أيسر عليه من أن يزني بامرأة جاره قال فقال ما تقولون في السرقة قالوا حرمها اله ورسوله فهي حرام قال لأن يسرق الرجل من عشرة أبيات أيسر عليه من أن يسرق من جاره

? Hvad siger du til spørgsmålet om utroskab "De svarede:" Urene, utroskab er blevet forbudt af Allah og Hans Apostel, blev haka det forbudt indtil Dommedag "Allahs Budbringer sagde:" Sandelig, en mand begået ægteskabsbrud med ti kvinder, stadig lysere (synd) end han begået ægteskabsbrud (en gang) med næstes hustru "Så spurgte han dem om at stjæle, svarede de:". Urene er stjæle blevet forbudt af Allah og Hans Apostel, så er det haram indtil Dommedag "Han sagde:" Sandelig, nogen stjal ti huse , er det stadig lettere end det hjem, han engang stjal en nabo. [17]

Fra Abu Hurayrah sagde profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:

واله b لا يؤمن واله لا يؤمن واله) لا يؤمن قيل ومن يا رسول الهل قال الذي لا يأمن جاره بوايقه

Ved Allah, han ikke tror! Ved Allah, han ikke tror! Ved Allah, mener han ikke, "Apostlen spurgte," Hvem er Allah "Han svarede:"!? One, hvis nabo ikke føle sig sikker mod interferens. [18]

Og Abu Hurayrah også sagde profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:

لا يدخل الجنة من لا يأمن جاره بوائقه

Vil ikke ind i himlen, der gjorde naboerne føle sig trygge fra indblanding. [19]

Og profeten rådede nabo til at give hinanden gaver, besøger hinanden, og han blev bandlyst fra at give opsige naboer. Fra Abu Hurayrah sagde profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:

وتهادوا تحابوا

Lad jer give hinanden gaver, helt sikkert du vil elske. [20]

Og det blev også profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

يا نساء المسلمات لا تحقرن جارة لجارتها ولو فرسن شاة

O de troende kvinder, ikke undervurdere for en nabo (give) til naboerne dog (form) ged tånegle "[HR.Bukhari og Muslim]

Abu Dhar radi 'anhu sagde: "The Messenger sallâ Allâhu' alaihi wa sallam har sagt:

يا أبا ذر إذا طبخت مرقة فأكثر ماءها وتعاهد جيرانك

O Abu Dhar hvis du koge grøntsagerne derefter gange vand (flydende) og give nogle til dine naboer. [21]

Af Aisha radi 'Anha:

يا رسول اله إن لي جارين فإلى أيهما أهدي قال إلى أقربهما منك بابا

Jeg sagde: "O Allahs Allâh, jeg har to naboer, hvor jeg giver en gave", svarede han: "Til den nærmeste dør fra dig. [22]

Ord af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam: "Og gøre godt til din nabo, vil du blive en troende" betyder de perfekte tro, for troen kan vokse og kan reduceres som repræsenteret overbevisning Ahlu Sunna Wal jama'ah Sholeh tilhængere af Salaf.

Fjerde: ordene af Allah sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam.

وأحب للناس ما تحب لنفسك تكن مسلما

Kærlighed til andre, hvad du elsker dig selv, vil du blive en muslim

Det ville være en perfekt muslim hans islam. Det giver en følelse af, at deres version blev formindsket værdi sammenlignes med den manglende følelse af kærlighed.

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam har sat dette punkt at komme i himlen. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

فمن أحب أن يزحزح عن النار ويدخل الجنة فلتأته منيته وهو يؤمن بالله واليوم الآخر وليأت إلى الناس الذي يحب أن يؤتى إليه

Hvem ønsker at blive frelst fra helvede og komme i himlen, så lad ham dø i en tilstand af tro på Allah og den Sidste Dag, og lad ham memperlakukkan andre som han ønsker sig diperlakukkan af andre. [23]

Folk vil kun være i stand til at opnå denne grad af renlighed hjertet af misundelse og jalousi, misundelse og jalousi er årsag nogen ikke kan lide eller ikke lide behandlet efterligne hans venlighed, hun ønsker hendes særlige midt i mængden med de fordele, han har. Mens tro er anderledes med det, han (krævede), at de troende, som ellers at føle sig godt, at Gud giver til ham, uden at dette berører den mindste af venlighed.

Sammenfattende er det et must for en troende til troende elsker for andre, hvad han elsker for sig selv, og hader for andre, hvad han hader sig selv. Hvis han ser en fejl på sin Deen, så han forsøgte at løse det. Hvis han så dyd eller fordel på andre, der overgår dem, han håber at være som en anden sagde, hvis overskridelsen er relateret til religion, da det er en god ønske. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

لا حسد إلا في اثنتين رجل آتاه اله مالا فسلطه على هلكته في الحق وآخر آتاه الله حكمة فهو يقضي بها ويعلمها

Ingen (be) misundelse undtagen for to ting: en person, der er gudgivne rigdom og han tilbringer i vejen for sandheden, og én, at Gud gav visdom og han gav beslutningen om at ham og lærte ham. [24]

Men hvis det er over verdslige problemer, så er det godt misundelse det. Allah siger:

ولا تتمنوا مافضل الله به بعضكم على بعض

Og vær ikke jaloux på, hvad Gud gav dig mere end delvis afgjort nogle andre. [An-Nisaa: 32]

Og Allah siger om Qarun:

فخرج على قومه في زينته قال الذين يريدون الحياة الدنيا ياليت لنا مثل مآأوتى قارون إنه لذو حظ عظيم

Karun kom ud til sit folk i pragt. Og han sagde dem, der ønskede liv i denne verden: "Jeg ville ønske, vi havde gerne hvad der er blevet givet til Karun: se, han virkelig har en stor formue [Al-Qasas: 79].

Da Gud druknede Qarun og hans hus ned i jorden, folk i dag vil have den holdning Qarun sagde:

ويكأن الله يبسط الرزق لمن يشآء من عباده ويقدر لولآ أن من الله علينا لخسف بنا ويكأنه لايفلح الكافرون

Ah det er sandt, Allah forstørrer hensættelse til hvem Han vil af sine tjenere og indsnævre det: Hvis Gud ikke skænke Hans nåde over os er virkelig Han har begravet os (også). Ah det er sandt, var ikke heldige mennesker, der benægter (Allahs). [Al-Qasas: 82]

Femte: Ordet han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam.

ولا تكثر الضحك فإن كثرة الضحك تميت القلب

Du må ikke grine en masse, fordi faktisk en masse latter går sløver hjertet.

I denne hadith er der en reel forbud fra en masse grin og en redegørelse for det forbud, der er en masse latter, der gør hjertet synke i mørket, menjadikanya som en død person, der ikke kan drage fordel for sig selv med et nyttigt, og kunne ikke forhindre ham i noget skidt. Mens liv og lys i hjertet, som er kilden til alt godt, og døden og mørket er kilden til alle onder. Med hjertet af livet der styrke, hørelse, syn og opfattelser af arten af ​​oplysninger og i overensstemmelse med sandheden.

I denne hadith der idzin for et par griner, især for et sådant formål. Dette er tegn på, profeter og Guds tjenere Righteous. Allah siger om Solomon, da han hørte tale om myrer:

فتبسم ضاحكا من قولها

Så smilede han lo, fordi hans ord (myren). [An-Naml: 19]

Fra Sa'ad ibn Abi Waqash, sagde han: "Der var en mand polyteist provokere muslimerne så Profeten sagde til Saad:" Panahilah det ". Sa'ad sagde: "Så vil jeg cabutkan pile, der ikke banebrydende, så jeg bar ham ned, og han åbnede sine private dele. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam lo indtil jeg kunne se den molære tænder sallâ Allâhu' alaihi wa salalm. [25]

Spænding af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam var forårsaget af terkenanya mand sagde, ikke på grund af åben nøgenhed. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam var ikke muligt på grund af åbningen af ​​kønsorganer grine.

Fra Abdullah bin Mas'ud: Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa salalm sagde:

إني لأعلم آخر أهل النار خروجا منها وآخر أهل الجنة دخولا رجل يخرج من النار حبوا فيقول اله اذهب فادخل الجنة فيأتيها فيخيل إليه أنها ملأى فيرجع فيقول يا رب وجدتها ملأى فيقول اذهب فادخل الجنة فيأتيها فيخيل إليه أنها ملأى فيرجع فيقول يا رب وجدتها ملأى فيقول اذهب فادخل الجنة فإن لك مثل الدنيا وعشرة أمثالها أو إن لك مثل عشرة أمثال الدنيا فيقول تسخر مني أو تضحك مني وأنت الملك فلقد رأيت رسول اله n ضحك حتى بدت نواجذه وكان يقول ذاك أدنى أهل الجنة منزلة

Faktisk kender jeg seneste helvede ud af det, og det senest indtastede himlen. Der var en mand frigivet fra helvede at kravle, så Gud sagde til ham: "Gå, gå himlen" Han gik til himlen og himlen sig for ham, at det var fuld, da han kom tilbage og sagde: "Herre, jeg har himlen fuld "Gud sagde til ham:" Gå, gå himlen "Manden gik til himlen og himlen syntes ham, at det var fuld, da han kom tilbage og sagde:" O Herre, jeg har himlen fuld af "Gud sagde til ham:" Gå, gå himlen ! Faktisk, verden er din føjet til ti gange "manden havde sagt," Du gør grin med mig eller grine ad mig, mens Du er kongen ". Fortællere sagde: "Hvad jeg så profeten lo indtil hans kindtænder ser", så sagde han: "Det er placeringen af ​​den laveste Heaven. [26]

Men dette er ikke for vane at grine som profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, de fleste af de griner han sallâ Allâhu' alaihi wa sallam var smilende.

Fra Sammak ibn Harb: "Jeg spurgte Jabir bin Samurah:" Har du nogensinde brugt til at sidde med Allahs Budbringer "Han svarede:" Ja, ofte. Han plejede at ikke stige fra sin plads at bede Fajr indtil solopgang, når solen stod op, rejste han sig. Den følgesvende almindelig samtale, undertiden de fornærme Jahiliyyah tilfældet, så de griner og hans smil. [27]

Umar blev spurgt: "Har de kammerater nogensinde blev grine?" Han svarede: ". Ja, men tro i deres hjerter-med Gud mere robuste end de høje bjerge"

Blandt nåde Islam er at gøre et smil og strålede, da hans bror mødtes med trosfæller som Sadaqah. Abu Dhar sagde: "Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa salalm sagde til mig:

لا تحقرن من المعروف شيئا ولو أن تلقى أخاك بوجه طلق

Må ikke nogensinde undervurdere dine gode gerninger, selvom (bare) du møder din bror med et strålende ansigt. [28]

Islam er en sand religion, ikke flyver højt i fantasien og lignelser tomme. Islam som et menneske på jorden er reel. Islam betragter ikke mænd som englevinger har to, tre eller fire. Men Islam betragter mennesket som et menneske (behov) for at spise, og gå på markedet (for at købe deres behov). Således Islam kræver ikke dem til at være alt, hvad de siger dhikr, ikke kræver, at al stilhed tænker, og ikke kræver dem til at bruge al deres fritid i moskeen.

Islam anerkender udvidelse, natur og deres instinkter. Gud har skabt mennesket i en tilstand kan være glade og lykkelige, i stand til at spille, som Gud har skabt dem i en tilstand stand til at spise og drikke. Så der er ingen skade i et muslimsk lov glad og sjov med hvad han kan lide eller underholde sig selv og deres venner til spillet er. Bare lad det ikke blive en vane i hver gang, der tilbragte morgen og eftermiddag så neglectful af told og kunne gøre det ikke alvorligt.

Der er et vers, der siger: "Giv ytringer var sjov om størrelsen af ​​salt blandes i en grøntsag" (berguraulah nødvendige midler ikke går overbord)

Dette er råd af profeten til Abu Hurayrah. Selvom råd er rettet til Abu Hurairah, men det betyder ikke, at det er bare for ham alene. Også vi er i live i dag, hvis vi er i stand til at bære de beskeder Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam var så alle løfter Apostlen sikkert vi vil finde det.

Allah ved bedst bisshawab

[Transskriberet fra blade Sunnah Foundation Edition Udgivet 10/Tahun V/1422H/2001M Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Purwodadi Km. 8 Selokaton Gondangrejo Solo 57 183 Tlf. 08121533647, 08157579296]

Kilder: http://almanhaj.or.id/

Tidak ada komentar:

Posting Komentar