Zakát V islamu postavenie a ciele Syar'inya ((islamské právo)
Zakát je jedným z pilierov islamu. Zakát je povinný každý moslim, ktorý sa kvalifikoval. Okrem vykonanie príkazu Alaha Subhanahu wa Ta'ala, zakát pensyariatan cieľom je pomôcť moslimom, ktorí potrebujú pomoc a úľavu. Preto, islamské právo dáva veľkú pozornosť a zabezpečiť vyššie postavenie na uctievanie zakát. Pozícia zakát v islame sú dobre známe moslimami v obryse, ale zdôrazniť význam lásky je v núdzi podrobné re-záležitosť v jasnejšie a živšie.
Zakát POZÍCIE v islame
Stav a význam zakát možno vidieť z nasledujúcich možností:
1. Zakát je tretím pilierom islamu a jeden z veľkých pilierov budovy je založený na hadíth rozprávaný z "Umar, že Prorok, nech anhuma" Ibn alejhi wa sallambersabda:
بني الإسلام على خمس: شهادة أن لا إله إلا الله وأن محمدا رسول الله وإقام الصلاة وإيتاء الزكاة وصوم رمضان وحج البيت لمن استطاع إليه سبيلأ
Islam je postavený na piatich prípadoch: krédo, že nie je pánom pravdy okrem Alaha a že Mohamed je Posol Alláhův, vytvoriť modlitbu, platiť zakát, pôst ramadánu a púť do Snemovne pre tých, ktorí sú schopní [Dohodnuté]
2. Alah dávať milodary zladiť objednávky s objednávkami sa modlia u dvadsiateho ôsmeho miesta v al-Koráne. [1] To ukazuje, ako naliehavé a vysoké postavenie v islame. Potom zmienka o modlitby v mnohých veršoch v al-Koráne je niekedy vedľa seba s vierou a láskou niekedy. Niekedy všetky tri skutky sú porovnávané s logickom slede. Viera je vec srdca je základom, zatiaľ čo dobré skutky sú skutky tela ako dôkaz pravdy viery. Prvé činy požadované veriaceho je modlitba, ktorá je badaniyah uctievanie (bohoslužba s pohybom tela), potom zakát, ktorý je poklad uctievania. Preto, po výzve k viere modlitby a žobrácke obťažovanie prednosť pred ostatnými piliermi islamu. To je založené na hadíth "Abbaas anhuma proroka, nech" Ibn alejhi wa sallamsaat on nech 'alejhi wa salam radi Anhui poslal Mu'adh do Jemenu, povedal mu:
إنك تأتي قوما من أهل الكتاب فادعهم إلى شهادة أن لا إله إلا الله وأن محمدا رسول الله فإن هم أطاعوك لذلك فأعلمهم أن الله افترض عليهم خمس صلوات في كل يوم وليلة فإن هم أطاعوك لذلك فأعلمهم أن الله افترض عليهم صدقة تؤخذ من أغنيائهم فترد على فقرائهم
Určite prídeš k ľudu knihy, pozvať ich k viere, že neexistuje žiadny pán pravdy okrem Alaha a že som poslom Božím, v prípade, že riadi vaše pozvanie, povedzte im, že Boh vyžaduje svoje modlitby päťkrát denne a noc , v prípade, že riadi vaše pozvanie a potom im povedať, že Alah si vyžaduje almužny zhotovené z bohatej z nich, a dané byť chudobným z nich [2]
Prorok, nech 'alejhi wa sallamhanya zmieňuje modlitbu a zakát (Hadith vyššie), pretože množstvo pozornosti na oboch a obaja majú prednosť pred iným sbelumnya v da'wah k islamu. Aj v záujme dodržiavať zásadu at-základom každého (postupné zavádzanie od fázy) pri objasňovaní povinnosti islamu. [3]
A existuje mnoho ďalších argumentov z Koránu a al-Hadith ukazuje postavenie zakát v islame.
ÚČEL ZA ZODPOVEDNOSTI syar'i zakát [4]
Islam zaviedol zakát ako povinnosť, a robiť to ako jeden rukunnya a umiestniť ich na slávnej trón znovu. Vzhľadom na implementáciu a presadzovanie obsahuje ciele syar'i (Maqasid Shari'ah), ktorá prináša veľké dobro sveta a posmrtným životom, ako pre bohatých a chudobných. Medzi tieto ciele patrí:
1. Dokázať sa k nevoľníctva, aby Alah vykonávať jeho príkazy.
Mnoho argumentov nariadil, že moslimovia vykonávať túto veľkú povinnosť, ako Alah Všemohúci hovorí v mnohých veršoch, ako sú:
وأقيموا الصلاة وآتوا الزكاة واركعوا مع الراكعين
A nadviazať pravidelné modlitby, platiť zakát a ruku'lah s ľuďmi uklonil. "[Al-Baqarah / 02:43]
Všemohúci Alah tiež vysvetlil, že pravidelné charita je povaha veriacich, ktorí počúvajú. Alah Všemohúci vraví:
إنما يعمر مساجد الله من آمن بالله واليوم الآخر وأقام الصلاة وآتى الزكاة ولم يخش إلا الله فعسى أولئك أن يكونوا من المهتدين
Iba prosperitu mešít Alaha sú tí, ktorí veria v Boha av deň súdny, a ešte modlitby, prax pravidelné charitatívne, a nebojte sa (pre každého) okrem Alaha, potom sú to tí, u ktorých sa očakáva, aby medzi tých, ktorí získať vodítko. [At-Tawbah / 09:18]
Veriaci sa venujú Alah Všemohúci spustením ho cez plnenia zakát záväzkov v súlade s podmienkami stanovenými Shari'ah.
Zakát nie je daní. Zakát je poslušnosť a uctievanie Alláha Všemohúceho vykonáva veriaci vyhrať odmenu a odmenou vo Všemohúceho Alláha. Alah Subhanahu wa Ta'ala hovorí:
إن الذين آمنوا وعملوا الصالحات وأقاموا الصلاة وآتوا الزكاة لهم أجرهم عند ربهم ولا خوف عليهم ولا هم يحزنون
Iste tí, ktorí veria, že dobré skutky, modlitby a rozdávanie almužny, dostanú odmenu od Pána svojho. žiadny strach príde na ne, a nie (aj) oni smúti. [Al-Baqarah / 2:277].
Aj jeho slovo v Koráne, an-Nisa písmeno "verš 162, čo znamená," ale tí, ktorí pevne zakotvené v poznaní medzi nimi a veriacimi, verí v to, čo bolo odoslané na vás ( Al-Quran), a to, čo bolo zjavené skôr a tých, ktorí vytvárajú modlitbu, rozdávanie almužny, a kto verí v Alaha a deň potom. Ľudia, ktorí budú Dali sme im veľkú odmenu. "[-Nisa '/ 4:162]
2. Nevďak voči Bohu, aby charitatívne poklad, že Alah Všemohúci udeľované ako darček k ľudstvu. Alah Všemohúci vraví:
وإذ تأذن ربكم لئن شكرتم لأزيدنكم ولئن كفرتم إن عذابي لشديد
A (nezabudnite tiež), kedy váš Pán vyhlásil, "okrem ye byť vďačný, pridám (uprednostňuje) k vám, a ak popierajú (môj prospech), naozaj môj trest je veľmi bolestivé" [Ibrâhim/14:. 7 ]
Nevďačnosť je povinnosťou moslima, by si priali mu trvá a rastie. Imam as-Subki rahimahullah povedal, "Medzi vnútorné zmysle zakát je nevďak voči Alláhu Subhanahu wa Ta'ala. To platí všeobecne pre všetky taklief (náklad) náboženstvo, či už vo vzťahu k majetku alebo stratu, pretože Alláh Všemohúci dal potešenie človeku v tele a majetku. Musí byť vďačný za také láskavosti, vďačný za priazeň a podporuje stratu majetku. Avšak, aj keď už vieme, že akt vďačnosti za priazeň alebo uprednostňuje stratu majetku, ale niekedy sme stále nie je rozhodnuté. Zakát v tejto kategórii. "[5]
Platobné zakát je ocenenie milosti Alaha, Jeho vďačnosť a používať ich v lahodné potešenie a poslušnosti Alaha Všemohúceho.
3.Menyucikan ľudia, ktorí dávajú milodary od svojich hriechov. Alah Všemohúci vraví:
خذ من أموالهم صدقة تطهرهم وتزكيهم بها وصل عليهم إن صلاتك سكن لهم والله سميع عليم
Vezmite almužnu svoje bohatstvo na charitu, že ste čistí a čistí ich a modliť sa za nich. Naozaj modlitba, ktorú sa, že (a) mier za ich duše. A Boh je počujúci a poznania. [At-Tawbah / 9:103].
Imam Nawawi rahimahullah povedal: "Hľa, povinnosť platiť zakát vo vyššie uvedenom verši sa týka múdrosti očistenie hriechov". [6]
K dispozícii je tiež Hadise, ktorý potvrdzuje význam vyššie, rovnako ako v Hadith o Muadh bin Jabal Radi Anhui, že Prorok, nech 'alejhi wa sallambersabda:
الصدقة تطفئ الخطيئة كما يطفئ الماء النار
Dole bol schopný uhasiť chyby ako voda hasí oheň. "[HR. Ahmad 5/231 a na-Tirmidhi nie. 2616 a dishahihkan al-Albani v Saheeh Sunan at-Tirmidhi]
Výška verš nazbierali veľa cieľov a syar'i múdrosti obsiahnuté v povinnosti zakát. Ciele a múdrosť, múdrosť je zhrnúť do dvoch slov muhkam to, "charitatívne organizácie, ktorá si čistí a čistí je."
4. Čistenie splnená od prírody hundrošskou. al-Kasane rahimahullah povedal: "Veru splnil charita očistiť dušu od hriechu a nečistoty ozdobená zvrátenej povahy a veľkorysé filantropa. Tiež hodiť hrabivosť a lakomosť, pretože duša je veľmi podobá charakteru majetku. Zakát môžete zoznámiť ľudí, aby sa stal veľkorysý, vycvičené na plnenie mandátu, a dodať práva ich vlastníkov. Všetko, čo je obsiahnuté v slove Alaha Všemohúceho:
خذ من أموالهم صدقة تطهرهم وتزكيهم بها وصل عليهم
Vezmite almužnu svoje bohatstvo na charitu, že ste čistí a čistí ich a mendoalah na ne. [7]
Lakomec je nenávidel a opovrhnutiahodný ochorenia. Tieto vlastnosti robia človek vždy snaží realizovať svoje ambície, sebectvo, láske k životu na svete a radi sa hromadiť bohatstvo. Tieto vlastnosti budú podporovať monopolné prístup ku všetkým. O povahe tohto, Alah Všemohúci hovorí:
وكان الإنسان قتورا
A muž bol veľmi lakomý. [Al-Isra '/ 17:100]
Alah Všemohúci vraví:
وأحضرت الأنفس الشح
Hoci muž v jeho lakomý temperamentu. [-Nisa '/ 4:128]
Tento hamižný povaha z najväčších faktorov, ktoré viedli k ľuďom je závislý na svete, a odvrátiť sa od posmrtného života. Táto vlastnosť je príčinou utrpenia. Prorok, nech 'alejhi wa sallambersabda:
تعس عبد الديناروعبد الدرهم وعبد الخميصة إن أعطي رضي وإن لم يعط سخط تعس وانتكس وإذا شيك فلا انتقش
Mizerná otrok dinár, dirham služobník mizerný, mizerný sluha khamishah! Keby bol potom bol ochotný, ak nie, potom sa hnevá, mizerný a spadol po hlave, keď on bol prebodnutý tŕnia, že sa nebude vytiahnuť. [8]
Milovať svet a majetku je jedným zo zdrojov hriechu a omyle. Ak niekto ju zachránil a chránené pred lakomý povahy potom bude úspech, ako slovo Všemohúceho Alláha, čo znamená, "A kto je uchovávaný mimo lakomosť ho, že sú ľudia, ktorí majú to šťastie." [Al-Hasyr/59: 9]
Alah Všemohúci hovorí o ľuďoch už reptania lakomec,
ولا يحسبن الذين يبخلون بما آتاهم الله من فضله هو خيرا لهم بل هو شر لهم سيطوقون ما بخلوا به يوم القيامة
A nenechaj tých, ktorí sú lakomý s tým, čo Boh dal bohatstvo, ktoré im z milosti si myslia, že je to dobré pre ich lakomosť. lakomosť v skutočnosti je to zlé pre nich. bakhilkan poklad budú nosiť neskôr v krku v deň zmŕtvychvstania. [Ali Imran / 3:180]
al-Fakhrurrazi rahimahullah povedal, "hlboká láska majetku nesmie zanedbávať dušu oddanosti k Bohu, a príprava na posmrtný život. Múdrosť Alah Všemohúci vyžaduje z reaktorov typu AGR vlastníci stráviť nejaký poklady sa konajú, za to, čo vydala do týranie chamtivosti majetku, zabrániť tomu, aby duša neotáča si ceniť celkom a ako pripomienka toho, že ľudská duša je vedomý toho, že šťastie nemožno dosiahnuť obsadené hromadiť bohatstvo. Ale šťastie, ktoré príde s menginfakkan poklad pre Alaha Všemohúceho. Povinnosť zakát je vhodná liečba a musí odstrániť lásku na svete od srdca. Alah Všemohúci múdrosť vyžaduje tento ušľachtilý charitu. To je to, čo sa myslí jeho slová, ktoré znamená "Vezmi almužnu svoje bohatstvo na charitu, že ste čistí a čistí ich a mendoalah im." To čistí a čistí ich od nadmerného pozície v náročnom svete. "[9 ]
5. Čistenie dizakati poklad. Vzhľadom k tomu, nehnuteľnosť je stále žiadny odkaz s právami druhých znamená, že je stále špinavý a kalná. Ak sa práva ľudí, ktoré dosiahli významný poklad bol vymazaný. Tento problém je naznačená proroka, nech 'alejhi wa sallamsaat n vysvetliť dôvody, prečo by mal byť uvedený na charitu rodinu, nech' alejhi wa salam? To je preto, že zakát je poklad ľudské výkaly.
6. Očistiť srdce chudobných zo závisti a žiarlivosti voči bohatým. Keď ľudia vidia chudobných ľudí okolo seba šťastný život s bohatou databáze, zatiaľ čo on sám musel znášať bolesť chudoby, mohlo by to byť príčinou vzniku tohto stavu je pocit závisti, žiarlivosti, nepriateľstvo a nenávisť v srdciach chudobných k bohatým. Tieto chute by oslabil vzťah medzi kolegami moslimami, dokonca potenciálne rozbiť putá bratstva.
Závisť, žiarlivosť a nenávisť sú nebezpečné choroby, ktoré ohrozujú ľudí a otriasol základmi. Islam sa snaží prekonať tým, že vysvetlí nebezpečenstvo a pensyariatan zakát povinnosť. Je to efektívny praktická metóda na prekonanie týchto chorôb a šíriť lásku a súcit medzi členmi komunity. [10]
Ľudia, ktorí splnili sa vynásobí láskavosť a vysoký hodnosť. To zahŕňa dôležitý cieľ shar'i. Alah hovorí, čo znamená, "podobenstvo (príjmy použili), tí, ktorí trávia svoj majetok v ceste Božej je ako semeno, ktoré rastie sedem klasov, v každom uchu sto zŕn. Alah násobí (odmena), pre tých, ktorí On bude. Alah Všemohúci a široké (Jeho dary), všetci-vedieť to. "[al-Baqarah / 2:261]
7. Zábavné a pomáha chudobným.
Al-Kasane rahimahullah povedal, "vrátane vyplácania podpory zakát pre slabé a pomôcť ľuďom v núdzi. Zakát robí ľudí slabé a silné, aby bolo možné implementovať monoteizmus a uctievanie Alláha prikázal, ako prostriedok na realizáciu záväzku je povinné. "[11]
8. Rast dizakati poklad.
Je známe, že v zmysle zakát v arabčine rastie. Potom šaría stanovila tento význam a určenie povinnosti zakát. Alah Všemohúci vraví:
يمحق الله الربا ويربي الصدقات والله لا يحب كل كفار أثيم
Alah zničí úžernícky a vyživujú charitu, a Boh nemá rád každého, kto zostávajú v nevere a hriechu vždy. "(Al-Baqarah / 2:276). Menovite rast a množiť sa. [12]
Tiež jeho slovo, ktoré znamená: "A čokoľvek budete musieť stráviť, potom Boh je nahradí a On dáva najlepšiu možnú šťastie." (Saba `/ 34:39). Najmä Alah nahradená podobnou jeden na svete a v posmrtnom živote s odmenou a odmenou. [13]
Prorok, nech 'alejhi wa sallambersabda:
ما من يوم يصبح العباد إلا وملكان ينزلان فيقول أحدهما اللهم أعط منفقا خلفا ويقول الآخر اللهم أعط ممسكا تلفا
Nie je jeden deň, kedy ľudia dostanú čas v dopoludňajších hodinách, keď sú tam dvaja anjeli padol, jeden z nich povedal: "Ó Alláhu, dať mu náhradu za berinfak." Zatiaľ čo iné hovorí, "Ó Alláhu, daj skazu, ktorí sa odmietajú." [ dohodnutej]
Prorok, nech 'alejhi wa sallamjuga povedal:
ما نقصت صدقة من مال
Charita neznižuje bohatstvo. [Muslim]
9. Uvedomil si, solidaritu a sociálnu solidaritu. Zakát je hlavnou súčasťou radu sociálnej solidarity, ktorá spočíva na poskytovanie základných životných potrieb. Základné životné potreby, ako sú potraviny, oblečenie, prístrešie (doska), nezaplatených pohľadávok, repatriáciu tých, ktorí sa nemôžu vrátiť do svojej krajiny, oslobodenie otrokov a iné formy solidarity uvedené v islame. Prorok, nech 'alejhi wa sallambersabda:
مثل المؤمنين في توادهم وتراحمهم وتعاطفهم كمثل الجسد الواحد إذا اشتكى منه عضو تداعى له سائر الجسد بالسهر والحمى
Podobenstvo o tých, ktorí veria vo vzájomnej náklonnosti, lásky a chrániť ich ako jedno telo, ak jeden člen orgánu chorých, budú ostatní členovia tiež pocit, bez spánku a horúčka. [Muslim]
10. Rastúce islamskej ekonomiky. Zakát má významný pozitívny vplyv na podporu hnutia islamského hospodárstva a rozvíjať ju. Vzhľadom k rastu jednotlivých platiteľov bohatstvo zakát poskytujú pevnosť a hospodársky pokrok pre ľudí. Ako tiež môže blokovať hromadenie bohatstva zakát v rukách bohatých iba. Všemohúci Alah hovorí, čo znamená, "Treasure to nie obehu medzi bohatými medzi vami. Aké je daná apoštol, potom ju prijať a čo zakazuje vás, potom odísť. A strach Alah. Veru Alah veľmi tvrdé rozsudky "[al-Hasyr/59: 7].
Existencia peňazí v rukách väčšiny členov spoločnosti podporovať vlastníka na nákup životných potrieb, čím sa zvyšuje kúpnu silu pre tovar. Táto situácia môže zvýšiť produkciu zamestnanosti a nezamestnanosti zabíjanie. [14]
11. Da'wah k Alláhu Všemohúcemu. Medzi základné účel zakát káže šíriť náboženstvo Alaha a potrebným a uzatváracie chudobné živobytie. To všetko nabáda ich, aby viac elegantne prijať náboženstvo Alaha a počúvajte Všemohúceho.
Takže mnoho výhod a požehnanie pensyariatan ďalšie charitu, ktorá nezaujal, ale všetko, čo bolo uvedené vyššie, je dostatočná, aby preukázala, aké dôležité a užitočné lásku v živote jednotlivcov i spoločnosti.
Dúfajme, že to môže ďalej motivovať, aby sme naplnili. Zvlášť ak ste vidieť výhody, ktoré vzniknú z tejto charitatívnej pensyariatan.
[Skopírované zo sunny Edition časopisu 04-05/Tahun XV/1432/2011M. Vydavatelia Nadácia Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Gondangrejo Km.8 Selokaton 57 183 Tel. 0271-858197 Fax 0271-858196]
Pozícia zakát V islame
Podľa
Shaykh Abdullah bin Abdul al-Azhim Khalaf
Zakát je jedným z pilierov islamu a jeden z povinnosti. Od Ibn 'Umar anhuma, povedal, že Prorok, nech' alejhi wa salam povedal:
بني الإسلام على خمس, شهادة أن لا إله إلا الله وأن محمدا رسول الله, وإقام الصلاة, وإيتاء الزكاة, وحج البيت, وصيام رمضان.
"Islam je založená na piatich princípoch, ktoré svedčia, že nie je božstvá, ktorá má právo diibadahi správne, ale Alah a Mohamed je posol Alláhův, stanoviť modlitbu, vydaných almužnu, púť do domu, a pôst v ramadánu." [1]
A už bolo spomenuté v tandeme s modlitbou v osemdesiatich dvoch veršoch.
Výzvy na odstránenie zakát
Alah Ta'ala hovorí:
خذ من أموالهم صدقة تطهرهم وتزكيهم بها وصل عليهم إن صلاتك سكن لهم والله سميع عليم
"Vezmi almužnu z ich bohatstva, aby sa očistil a očistiť ich, a na ich berdo'alah. Naozaj do'amu to (rast) pokoj pre svoje duše. Alah je počujúce, vševedúci "[At-Tawbah: 103].
A tiež jeho slovo Ta'ala:
وما آتيتم من ربا ليربو في أموال الناس فلا يربو عند الله وما آتيتم من زكاة تريدون وجه الله فأولئك هم المضعفون
"A ešte niečo riba (ďalšie) dáte, že ľudské bohatstvo zvyšuje, takže nezvyšuje v Božích očiach. A čo dať vo forme zakát myslíš zarobiť potešenie Alaha, potom, že sú ľudia, ktorí dvojité (odmena) "[Ar-Rum: 39].
Bolo vyrozprávané z Abú Hurayrah Radi Anhui, povedal, "prorok, nech 'alejhi wa salam povedal:
من تصدق بعدل تمرة من كسب طيب ولا يقبل الله إلا الطيب, فإن الله يتقبلها بيمينه ثم يربيها لصاحبها كما يربى أحدكم فلوه حتى تكون مثل الجبل.
"Tí, ktorí dávajú almužnu na veľkosti dlane semien z halal zdrojov a Boh je nedostane okrem dobrého zdroja, potom Boh prijíma almužnu s jeho pravou rukou, a potom ju rozbaľte na charitu Boha ako jeden z ka-Ian rozvoj žrebček , až nakoniec (odmena) bude ako hora. "[2]
Ohrozenie tých, ktorí nechcú, aby odobrať zakát
Alah Ta'ala hovorí:
ولا يحسبن الذين يبخلون بما آتاهم الله من فضله هو خيرا لهم بل هو شر لهم سيطوقون ما بخلوا به يوم القيامة ولله ميراث السماوات والأرض والله بما تعملون خبير
"A nenechaj tých, ktorí sú lakomý s pokladom, že Boh im dal Jeho štedrosť si myslia, že je to dobré pre ich lakomosť. Vlastne lakomosť je to zlé pre nich. Bakhilkan poklad budú nosiť neskôr v krku v deň posledného súdu. A Alah patria všetky pôvodné (existujúce) v nebi a na zemi. A Boh vie, čo robíte "[Ali 'Imran: 180].
Bolo vyrozprávané z Abú Hurayrah Radi Anhui, že Prorok, nech 'alejhi wa salam povedal:
من آتاه الله مالا فلم يؤد زكاته, مثل له يوم القيامة شجاعا أقرع له زبيبتان يطوقه يوم القيامة, ثم يأخذ بلهزمتيه - يعنى شدقيه - ثم يقول: أنا كنزك, أنا مالك, ثم تلا هذه الآية: ولا يحسبن الذين يبخلون بما آتاهم الله من فضله
"Ten, kto je daná bohatstvo Božej milosti, a on nedáva charitatívne poklad, potom o niečo neskôr v deň zmŕtvychvstania jeho bohatstvo bude realizovaný vo forme hada, ktorý má dva by potom nosia okolo krku, a had uhryznúť dva kostí spodnej čeľuste, hovorí , "Bol som simpananmu poklad." "Tak Messenger čítať verš," A nech nie som tých, ktorí sú lakomý s pokladmi, ktoré Boh dal im jeho štedrosti, že ... "" [3]
A tiež slovo Božie:
والذين يكنزون الذهب والفضة ولا ينفقونها في سبيل الله فبشرهم بعذاب أليم يوم يحمى عليها في نار جهنم فتكوى بها جباههم وجنوبهم وظهورهم هذا ما كنزتم لأنفسكم فذوقوا ما كنتم تكنزون
"... A tí, ktorí zachovávajú zlato a striebro, a nie menafkahkannya v ceste Alaha, potom hlásajú im bolestivé trápenie. V deň vyhrievaného zlata pe-police v pekle Jahannam, a zápalné čele nimi, žalúdka a chrbta (a povedal) na ne, "To je poklad bendamu budete mať pre seba, potom sa chuť teraz (kvôli .) to, čo budete mať "" [At-Tawbah: 34-35]
Bolo vyrozprávané z Abú Hurayrah Radi Anhui, povedal, že Prorok, nech 'alejhi wa salam povedal:
ما من صاحب ذهب ولا فضة لا يؤدى منها حقها إلا إذا
كان يوم القيامة, صفحت له صفائح من نار فأحمي عليها في نار جهنم فيكوى بها جنبه وجبينه وظهره, كلما بردت أعيدت له, في يوم كان مقداره خمسين ألف سنة, حتى يقضى بين العباد, فيرى سبيله إما إلى الجنة وإما إلى النار. قيل: يا رسول الله! فالإبل? قال: ولا صاحب إبل لايؤدى منها حقها, ومن حقها حلبها يوم وردها إلا إذا كان يوم القيامة بطح لها بقاع قرقر أوفر ماكانت لا يفقد منها فصيلا واحدا تطؤه بأخفافها وتعضه بأفواهها, كلما مرعليه أولاها رد عليه أخراها في يوم كان مقداره خمسين ألف سنة, حتى يقضى بين العباد فيرى سبيله إما إلى الجنة وإما إلى النار.
"Je to poklad, ktorý má ložiská zlata a striebra, a on nesplnil zakát, potom na deň posledného súdu bude podľa neho z kovových dosiek, ktoré boli ohrievané v pekle pekle Jahannam, potom doska disetrikakan v žalúdku, čelo a chrbát. Keď bol za studena, bola doska zahrieva znovu. To sa stalo v deň rovnakú dĺžku ako päťdesiat tisíc rokov, až do dňa súdu medzi svojimi sluhami, po ktorom on bude vidieť svoju cestu, či už do neba alebo do pekla. Niekto sa spýtal: "Ó poslať Alláhův, čo o tých, ktorí majú ťavy?" On odpovedal: "Tak to je s tými, ktorí majú ťavu a neplní svoje povinnosti, vrátane povinnosti, ktoré majú vydané, je mlieko doja v období dojenie, potom Rozsudok deň pre tých, ktorí podľa neskôr pokojný terén mu všetko, čo mal zvieraťa, ktoré bolo po odstavení, a všetky zvieratá bola šliapania a skus, keď prvý prešiel pokračoval ďalšie. To sa stalo v deň rovnakú dĺžku ako päťdesiat tisíc rokov, až do doby, kedy súdny deň medzi svojimi sluhami, po ktorom on bude vidieť svoju cestu, či už do neba alebo do pekla. "" [4]
Právnické osoby, ktoré vysunúť zakát
Zakát je jedna z povinností, ktoré boli dohodnuté učenci a bol uznaný všetkými ľuďmi, aby bol jedným zo základov v náboženstve, ktoré, ak niektorý z moslimov, ktorí popierajú svoju povinnosť, potom má prísť z islamu a zabil v neveriaci, ak je nový islamu, potom je odpustené z dôvodu neznalosti zákona.
Pokiaľ ide o tých, ktorí nechcú, aby odobrať zostáva presvedčený, že jeho povinnosťou, potom je vinný, pretože jeho postoje, ale neodstráni ho z moslimov a sudcu (pravítko) môže prijať také dobročinnosť silou [5] a polovica jeho majetku ako trest za svoje činy. To je založené na Hadith Bahz bin Hakim, od svojho otca, od svojho dedka, povedal: "Počul som, že Ra-sulullah nech 'alejhi wa salam povedal:
في كل إبل سائمة, في كل أربعين ابنة لبون, لا يفرق إبل عن حسابها, من أعطاها مؤتجرا فله أجرها, ومن منعها فإنا آخذوها وشطر ماله عزمة من عزمات ربنا تبارك وتعالى, ولا يحل لآل محمد منها شئ.
"Na každých 40 tiav bol odstránený pre seba, Bint labun zakát (vek dieťaťa ťava vo svojom treťom ročníku). Nemal by byť oddelená od ťavej stáda znížiť výpočet zakát. Ten, kto to sa s nádejou na odmenu, potom dostane odmenu, a každý, kto odmietne odstrániť, potom vezmeme ju spolu s polovicou jeho majetku, pretože to je jedna z povinností Alaha. A charita nie je dovolené byť jeden z rodiny Muhammada vôbec. "[6]
Ak národ odmietne odstrániť, aj keď aj naďalej veria, že majú povinnosť a právomoc zakázať ľudia ju zdvihol z nich, potom sa musí bojovať, kým ho uvoľnite, na základe slov alejhi proroka, nech 'wa salam:
أمرت أن اقاتل الناس حتى يشهدوا أن لا إله إلا الله وأن محمدا رسول الله, ويقيموا الصلاة ويؤتوا الزكاة, فإذا فعلوا ذلك عصموا منى دماءهم وأموالهم إلا بحق الإسلام وحسابهم على الله.
"Bol som prikázal bojovať proti ľuďom, kým dosvedčiť, že nie je boha ako správny diibadahi správne, ale Alah a Mohamed je posol Alláhův, stanoviť modlitbu, a platiť zakát. Ak by to urobil, potom museli chrániť svoj majetok predo mnou okrem krvi a pretože tam je právo (zákon) islamu, zatiaľ čo zápočet je späť k Bohu. "[7]
A z Abú Hurayrah Radi Anhui, povedal, "Keď prorok zomrel, potom v kalifátu Abu Bakr, tam sú niektoré pohania mali (v dobe Abu Bakr chcel s nimi bojovať), potom" Umar povedal mu, "Ako sa bude bojovať človek? V skutočnosti, proroka, nech 'alejhi wa salam povedal: "Bol som prikázal bojovať proti ľuďom, kým nepovedia, že žiadny boh je oprávnený diibadahi správne okrem Alaha. A kto to povedal, potom má chrániť jeho život a majetok odo mňa okrem islamských práv a ich zúčtovanie príde späť k Bohu. "Potom Abu Bakr povedal," Pri Alláhovi budem bojovať každý, kto rozlišovať medzi modlitbou a láskou, pravdou je láska práva odvodené z nehnuteľnosti. Pri Alláhovi, v prípade, že sa ma zastaviť od prijatia mladú kozu, keď oni najprv podal proroka, nech 'alejhi wa salam, určite budem proti nim bojovať, pretože ich postoj je. "Po tom" Umar povedal, "Pri Alahovi, po Alah rozširuje srdce Abu Bakra v boji proti nim, potom verím, že pravda. "" [8]
Odstránenie Povinný zakát Who?
Zakát je povinný každej moslimskej nezávislosti, ktorá bola až nisabnya pokladu a prešiel jeden rok (trasa), ak charitatívne plodiny, a tak sa odstráni v čase zberu, ak má k nishabnya, ako Alah hovorí:
أفغير الله أبتغي حكما وهو الذي أنزل إليكم الكتاب مفصلا والذين آتيناهم الكتاب يعلمون أنه منزل من ربك بالحق فلا تكونن من الممترين
"A On je ten, kto robil záhrady a trellises nie sú žiadne trellises, palmy, rastliny rôzne ovocie, olivy a granátové jablká podobné (tvar a farba), a nie rovnaké (skvelé). Jesť ovocie (rôzne nej), keď mu bolo plodné, a jej právo naikanlah deň žať výsledky (s vylúčeného zakát), a to nepreháňam. . Pravda je Boh nemá rád ľudí, prehnaný "[Al-An'am: 141]
[Skopírované z knihy Al-Sunna wal Wajiiz FII Fiqhis Kitaabil Aziiz, autor Shaykh Abdul Azhim Badawai bin al-Khalaf, Indonézia Tour Fiqh Complete Edition, Translation Team Tashfiyah Lipí - Jakarta, Ibn Kathir Knižnica nakladatelství, Vytlačené v ramadánu 1428 - september 2007]
Povinné Vylúčené Aktíva zakát
Podľa
Shaykh Abdullah bin Abdul al-Azhim Khalaf
Treasure zakát je povinné vydáva zlato a striebro, plodiny, ovocie, zvieratá, a poklady.
Prvá: zakát Gold a Silver
Nishab A Povinné opatrenia zavedené
Nisab zlata 20 dinárov, zatiaľ čo striebro 200 dirham, zakát ako štyridsiate ako veľa ako bol vyrozprávaný z "Ali ibn Abi Talib Radi Anhui, od proroka, nech 'alejhi wa salam, povedal:
إذا كانت لك مائتا درهم وحال عليها الحول ففيها خمسة دراهم وليس عليك شئ - يعنى في الذهب - حتى يكون لك عشرون دينارا, فإذا كانت لك عشرون دينار وحال
عليها الحول ففيها نصف دينار.
"Keby si mal 200 dirhamov a jeden rok uplynul, potom zakát o 5 dirhamov. Nie je povinné, na zakát (zlato), ak máte 20 dinárov, ak máte 20 dinárov a jeden rok uplynul, potom sa zakát pol dinár. "[1]
Druhá: zakát Šperky
Zakát je povinné šperky, založený na všeobecnosti poézie a Hadith ukazuje povinnosť zakát, a nie je tam žiadny dôvod pre tých, ktorí sú oslobodení od univerzálnosti veršov a Hadith sú. Okrem toho, tam sú niektoré zvláštne predpokladá, že výstava bude povinnosť šperkov zakát, vrátane:
? Rozprával Umm Salamah Radi anhuma, povedal, "som nosiť šperky zo striebra, a potom som sa opýtal Proroka, nech 'alejhi wa salam," Ó pošli Alláhův, či obsahuje poklady skrýša "On odpovedal:
ما بلغ أن تؤدي زكاته فزكي فليس بكنز.
"Poklad, ktorý bol vydaný v rozsahu, v zakát, zakát a potom prepustený, je už zahrnutý poklady skrýšu." [2]
Aj z "Aisha Radi anhuma, povedal:" Jedného dňa proroka, nech 'alejhi wa salam prišiel a videl tam bol prsteň na mojej ruke bez očí z striebra, a potom povedal: "Čo je to, O' Aa'ishah?" Odpovedal som , "schválne som robil to tak môžem urobiť pre teba, Ó pošli Alláhův." On nech 'alejhi wa salam povedal: "Páči sa vám uplatniť ich zakát?" odpovedal som, "No alebo maasya Boh." Potom povedal, "To je dosť, aby vás do v pekle. "" [3]
Po tretie: zakát rastlín a plodov
Alah Ta'ala hovorí:
وهو الذي أنشأ جنات معروشات وغير معروشات والنخل والزرع مختلفا أكله والزيتون والرمان متشابها وغير متشابه كلوا من ثمره إذا أثمر وآتوا حقه يوم حصاده ولا تسرفوا إنه لا يحب المسرفين
"A On je ten, kto robil záhrady a trellises nie sú žiadne trellises, palmy, rastliny rôzne ovocie, olivy a granátové jablká podobné (tvar a farba), a nie rovnaké (skvelé). Jesť ovocie (rôzne nej), keď mu bolo plodné, a plniť svoje práva v dnešnom žať výsledky (ktoré majú byť vydané zakát) a nemajú preháňať. Alah nemiluje tých, ktorí prehnané "[Al-An'am: 141].
Druhov rastlín a ovocia vydanie povinný zakát:
Nie zakát vydá okrem štyroch druhov rastlín uvedených v nasledujúcom Hadith. Od Abi Burdah, Abu Musa a Mu'adh Radi anhuma, "Hľa, prorok, nech 'alejhi wa salam poslal do Jemenu učiť jemenskej náboženské vedomosti, a nariadil ich oboch, aby sa almužny okrem štyroch druhov rastlín, tj hinthah (pšenica), sya'ir (pšenica), dáta a sušené hrozno. "[4]
Nishabnya:
Podmienky povinné zakát rastliny a plody, ak je to má nishabnya, ako je vysvetlené v nasledujúcom Hadith.
Od Abu Sa'id al-Khudri Radi Anhui, povedal, "Posol Alláha, nech alejhi" wa salam povedal:
ليس فيما دون خمس ذود من الإبل صدقة, وليس فيما دون خمس أواق صدقة, وليس فيما دون خمسة أوسق صدقة.
"Nie je zakát na ťavách a menej ako 5 chvosta, tiež v striebornej menej ako 5 awaq [5], ani dáta sú menej ako 5 ausuq." [6] [7]
Povinné Opatrenie vydania:
Bolo vyrozprávané z Jaabir tohto alejhi proroka, nech "wa salam, povedal:
فيما سقت الأنهار والغيم العشور, وفيما سقي بالسانية نصف العشور.
"(Olej) boli zalievané od rieky a dážď nie je povinnosť zakát desatinu, a napojená na jednu dvadsatinu." [8]
Tiež rozprávaný z Ibn 'Umar, že Prorok, nech' alejhi wa salam povedal:
فيما سقت السماء والعيون أو كان عثريا العشر, وفيما سقي بالنضح نصف العشر.
"Rastliny boli polievať dažďovou vodou alebo vodou, alebo odsávanie vody z pôdy, zakát desiatej, a rastliny boli polievať s ľudskou prácou, zakát dvadsiateho." [9]
Odhad (Khirshu-Nakhiil) * Termíny a Wine
Bolo vyrozprávané z Abu Humaid as-Sa'di, spomínal, "my sme šli do vojny s prorokov, nech 'alejhi wa salam v bitke Tabuk, keď sme dorazili do údolia Qura, bola tu žena, ktorá bola vo svojej záhrade, a proroka, nech' alejhi wa salam povedal svojim spoločníkom, "Odhad množstva ovocných plodín." a Prorok, nech 'alejhi wa salam menaksirkannya ausaq desať, a potom povedal k žene, "Spočítajte, koľko plodín môžete." Až sa vrátime do údolia Qura ( Tabuk), spýtal sa pani majiteľa záhrady, "Ako môžete žať z vašej záhrady?" odvetila, "Ten ausuq, ako ho hodnotí proroka." "[10]
A z "Aisha Radi anhuma, povedal," Keď prorok, nech 'alejhi wa salam poslal' Abdulláha bin Rawahah odhadnúť dátum, kedy to začalo dozrievať skôr, než je spotrebovaná, a potom dal prednosť židovským ľuďom je odhadovaná suma bude zhotovená AMILO zakát alebo tie, ktoré budú odovzdané priamo na alejhi proroka, nech "wa salam, že zakát sa vypočíta pred dátumom prijaté, a vyriešili." [11]
Po štvrté: Animal zakát
Zvieratá sú dizakati existujú tri typy, a to ťavy, kravy a kozy.
1. Zakát Camel
Nishabnya:
Od Abu Sa'id al-Khudri Radi Anhui, rozprával, že Prorok, nech 'alejhi wa salam povedal:
ليس فيما دون خمس ذود من الإبل صدقة.
"Nie je zakát na ťavách, ktorí číslo menšie ako päť jedincov." [12]
Povinné zakát Množstvo vydania:
Od Anas Radi Anhui, že Abu Bakr radi Anhui jej napísal, že keď bola poslaná do al-Bahrain, medzi jeho obsah: "Bismillaahir Rahmaanir rahé (v mene Alaha, Milosrdného, ľútostivého). Je to povinnosť zakát ktorý je vyžadovaný alejhi proroka, nech "wa salam a moslimami je tiež prikázal Alah pošle, potom kto z moslimov, ktorí boli požiadaní, aby odstrániť správnym spôsobom, tak nech odstrániť. A kto je požiadaný viac než to, čo bolo požadované, takže sa nemusíte dať mu, že každých 24 ťavy dolu musí vydať kozu, že každý násobok piatich tiav zakatnya kozu. Ak dosiahnete 25 až 35 ťavy, zakát forma Bint Makhado (dieťa vekové ťavy šliapol na druhom ročníku). Keď dosiahol 36 až 45 ťavy, zakát forma Bint labun (dieťa vekovej ťavy vstupuje do svojej tretej ročník). Keď dosiahol 46 až 60 ťavy, zakát forma hiqqah tharuqatul Jamal (ťava dieťa, ktorého vek vstúpil do štvrtého roku a môže vziať mužskú ťavy). Keď dosiahol 61 až 75 ťavy, zakát forma jaza'ah (ona-ťava, ktorý vstúpil už do piateho roku veku). Keď dosiahol 76 až 90 ťavy, dvouocasý Bint labun zakát. Ak dosiahnete 91 až 120 tiav, dvouocasý zakát hiqqah tharuqatul Jamal. Ak máte viac ako 120 tiav, potom každých 40 ťavy, ťava zakatnya dieťa, ktoré vstúpilo do tretieho roku jeho veku. A každých 50 chvostíky, zakát staré samice ťavy vstúpila do svojej štvrtý ročník. A pre tých, ktorí nemajú na ťave s výnimkou štyroch indivíduí, potom to nie je povinné, ak zakát majitelia chcú to, že keby sa dosiahlo 5 ťavy, musia vydať zakát formu kozy. "[13]
Odstránenie Povinný zakát formulár BarangsiapaYyang Animal Podľa veku špecifického Ale on nemajú
Od Anas, že Abu Bakr radi radi Anhui Anhui písal mu list, ktorý obsahuje povinnosť zakát bolo požadované Boha a posla Jeho, medzi listu povedal, "Ten, kto má počet tiav sa vydá ťava, ktorá vstúpila do piateho roku veku ( jaza'ah), ale nemá to a to má staré ťavy vstupujúce štvrtý ročník (hiqqah), potom by mal odstrániť a dve kozy, ak je to možné alebo 20 Dirhams. Tí, ktorí musia vydať ťavej chlapca, ktorý vstúpil do štvrtého roku svojho veku, ale nemal ho a on mal starý ťava vstúpil do piateho roku, mala by extrahovať a navyše 20 dirhamov alebo dve kozy. Tí, ktorí musia vydať ťavej chlapca, ktorý vstúpil do štvrtého roku svojho veku, ale nemal ho a on mal starý ťava vstúpila do tretieho roka (Bint labun), potom by mal odstrániť plus dve kozy alebo 20 Dirhams. Tí, ktorí musia vydať ťavej chlapca, ktorý vstúpil do tretieho roku jeho veku, ale nemal ho a on má samica ťavy, ktorý vstúpil do štvrtého roku svojho veku, mal by odstrániť plus 20 koruna alebo dve kozy. Tí, ktorí musia vydať ťavej chlapca, ktorý vstúpil do tretieho roku jeho veku, ale nemal ho a on má ťava do druhého roku veku (Bint Makhado), potom by mal odstrániť plus 20 dolár alebo dva kozy. "[14]
2. Zakát Cow
Nishab a veľkosti (počet) Vydané Payer
Rozprával Mu'adh ibn Jabal Radi Anhui, povedal, "Posol alejhi Alaha, nech 'wa salam poslal do Jemenu, a nariadil mi, aby som almužnu každého 40 kusov dobytka, kravy dva rokov a viac (musinnah), a z každého 30 kráv, teľacie viac ako rok staré (Tabi ") muž alebo žena." [15]
3. Zakát Kozy
Nishab A Čiastka Payer vydania
Od Anas, že Abu Bakr napísala mu list, ktorý obsahuje povinnosť zakát bolo požadované Boha a posla Jeho, medzi obsahu, "zakát je prepustený kozie uživili, keď dosiahol počet o 40 až 120 kusov, koza zakát. Ak je viac ako 120 - 200 tail, kozy zakát dva. Ak je viac ako 200 - 300 vľavo, kozy zakát tri. Ak viac ako 300 kôz, potom každých 100 jedincov zakatnya kozy. Ak je počet kôz bol odstránený pre seba, je menej ako 40 hlava, potom to nie je povinné zakát výnimkou, ak majiteľ chce. "[16]
Podmienky povinné zakát chov
1. Dosiahla nishabnya. A to bolo vysvetlené jasne v Hadith, ktoré boli odovzdané.
2. Prešiel vzdialenosť (jeden rok), na základe slov alejhi proroka, nech 'wa salam:
لا زكاة في مال حتى يحول عليه الحول.
"Nie je povinné zakát na pozemku, ktoré nedosiahli haulnya (jeden rok)." [17]
3. Nechajte zvieratá sú častejšie pastured rok tým, že nájde trávu sám, na základe slov alejhi proroka, nech "wa salam," zakát kozy boli odstránené pre seba, ak dosiahol počet o 40 až 120 hlavy, koza zakát ... "[ 18]
A tiež jeho výrok:
في كل إبل سائمة في كل أربعين ابنة لبون.
"Na každých 40 tiav boli odstránené pre seba, zakatnya mladá samica ťavy v jeho treťom roku veku." [19]
Typ Treasure nesmiete brať ako zakát
Od Ibn 'Abbaas anhuma, že Prorok, nech' alejhi wa salam, keď poslal Mu'adh do Jemenu, povedal:
وإياك وكرائم أموالهم.
"A vezmeš ich poklady sú vzácne (ako zakát) ..." [20]
Od Anas, že Abu Bakr radi radi Anhui Anhui písal mu list, ktorý obsahuje povinnosť zakát bolo požadované Boha a posla Jeho, ktorý znie: "Nie, aby sa vydávajú pre zvieratá charitu, zvierat starších osôb a osôb so zdravotným postihnutím, a nie bo-ľah vydané muži s výnimkou, ak vlastník rozhodne. "[21]
Treasure of Zobrané zákonov ho dva pravej
Ak zmiešané vlastníctvo dvoch alebo viacerých osôb, ktoré sú splatné, a nedokáže rozlíšiť medzi majetku jedného z nich so sebou, potom sa obaja vytiahol charitu len v prípade, že bol vydaný bude na ne obaja zakát.
Od Anas, že Abu Bakr radi radi Anhui Anhui napísal mu list, ktorý obsahuje povinnosť zakát bolo požadované Boha a posla Jeho, ktorý znie: "Nie je sa sledujú medzi zvieratami zvlášť a nemali by byť oddelené medzi zvieratami dobytok chovaný pre strach vydávanie charitu. Hospodárske zvieratá kolekcia dvoch ľudí, v čase zakát musí vrátiť rozdelený rovnakým dielom medzi nimi. "[22]
Piaty: Treasure zakát (príkazom)
Ar-príkazom je skrytý poklad, pretože dni Jahiliyyah boli neskôr prepustení bez nákladné a pracné.
Povinný bezodkladne vydať zakát bez akýchkoľvek podmienok by mala byť a ťahanie nishab. Je založená na všeobecnosti slov alejhi proroka, nech 'wa salam:
و في الركاز الخمس.
"Zakát je jedna pätina príkazom." [23]
[Skopírované z knihy Al-Sunna wal Wajiiz FII Fiqhis Kitaabil Aziiz, autor Shaykh Abdul Azhim Badawai bin al-Khalaf, Indonézia Tour Fiqh Complete Edition, Translation Team Tashfiyah Lipí - Jakarta, Ibn Kathir Knižnica nakladatelství, Vytlačené v ramadánu 1428 - september 2007]
Nárok Group Príjem ALMS
Podľa
Shaykh Abdullah bin Abdul al-Azhim Khalaf
Alah hovorí:
إنما الصدقات للفقراء والمساكين والعاملين عليها والمؤلفة قلوبهم وفي الرقاب والغارمين وفي سبيل الله وابن السبيل فريضة من الله والله عليم حكيم
"Veru, chudobinec charita, je to len pre chudobných ľudí, chudobných, riadenie-board zakát, moslimský konvertita, ktorý ho presvedčil, pre (oslobodenie) otrokmi, zadlžené, pre príčinu Alaha a tých, ktorí sú v cestovanie, ako to vyžaduje ustanovenie Božie. . A Boh je vševediaci, múdry "[At-Tawbah: 60]
Ibn Kathir rahimahullah povedal pri výklade tohto verša (II/364), "Keď Alah zmieňuje odmietnutie pokrytca a proroka j pencelaannya charitatívnej divízie problém. On pokračuje vysvetliť, že rozdelenie súboru, vysvetľovať zákon a že riešenie tohto problému je sám Boh. On nereprezentuje divízie do jednej, potom ten, kto rozdeľuje Sadaqah k frakcií uvedených v predchádzajúcom odseku. "
Je Rozdelenie priemerných aktív zakát povinné All GolonganTersebut?
Ibn Kathir rahimahullah povedal, "Učenci odporujú o osem skupín majú nárok na zakát, zakát je povinný predložiť akékoľvek triedy či tried môžu byť podané k akejkoľvek časti, ktorá umožňuje za samozrejmosť kepadannya? V tejto problematike existujú dva názory:
Prvá: Povinné predloží ju do všetkých skupín a to je názor imáma SHAFI'I učencov a pútnikov.
Po druhé: Nie je nutné predložiť ju pre všetky triedy, a dokonca aj zdieľať ich s jednej frakcie môžu mať, a dáva zakát na ne, aj keď existujú aj iné skupiny. A to je názor Imam Malik a niektoré z Salaf a Khalaf, medzi nimi "Umar, Hudzaifah, Ibn 'Abbas, Abul' Aliyah, Sa'id bin Zubair a Maimun ibn Mihran. Ibn Jarir povedal: "To je názor väčšiny učencov." Na základe tohto stanoviska, cieľom zmienku tieto frakcie v tomto odseku je vysvetliť skupinu nie je nárok na zakát povinnosť vysvetliť všetkým triedam akcií. "
Ibn Kathir rahimahullah staré povedal, "budeme spomenúť niektoré Hadise týkajúce sa ôsmich skupín:
Prvá: Ľudia Fakir
Bolo vyrozprávané z Ibn 'Amr Radi anhuma, povedal, že Prorok, nech' alejhi wa salam povedal:
لا تحل الصدقة لغني ولا لذى مرة سوي.
"Zakát nie je kóšer vzhľadom k bohatej a tí, ktorí majú moc práce." [1]
Od Adi bin 'Ubaidullah bin' al-khiyar, že existujú dvaja ľudia, ktorí mu povedali, že oni sa stretávajú proroka, nech 'alejhi wa salam požiadať o almužnu na neho. Potom ich pozoroval a videl, že bol stále silný, a povedal:
إن شئتما أعطيتكما ولا حظ فيها لغني و لا لقوي مكتسب.
"Ak chcete, dám vám charitu, ale žiadnu lásku pre bohatých, a oni sú stále silné, aby mohol pracovať." [2]
Druhá: Chudobní ľudia
Od Abu Hurayrah Radi Anhui, že Prorok, nech 'alejhi wa salam povedal:
ليس المسكين بهذا الطواف الذي يطوف على الناس, فترده اللقمة واللقمتان, والتمرة والتمرتان, قالوا فما المسكين يا رسول الله? قال: الذي لايجد غنى يغنيه, ولا يفطن له فيتصدق عليه, ولا يسأل الناس.
"To nie je tým, ktorí boli chudobní putovná žobranie na človeka, potom len sústo alebo dve sústa jedla a jeden alebo dva termíny sa vrátil domov." Spoločníci spýtal, "Kto teda môže byť považovaná za zlú, o počúvanie Alaha? "On odpovedal," chudobní sú ľudia, ktorí nemajú nič, ktorý môže splniť ich potreby. Ale nikto nevie, situáciu tak, že nikto by mu almužnu a on nebol prosiť o človeku. "[3]
Tretia: Amilo zakát
Sú to policajti, ktorí zbierajú zakát a atraktívne, majú nárok dostať zakát ako odmena za ich prácu, a nemali by byť zahrnuté z rodín proroka, nech 'alejhi wa salam zakázal im jesť dekah, ako rozprávaný v moslimskej Shahiih " Abdul Muttalib ibn Rabi'a ibn al-Harith, že on a al-Fadl ibn al-'Abbás šiel do proroka, nech' alejhi wa salam sa opýtať, že obaja slúži ako Amilo zakát, proroka, nech 'alejhi wa salam povedal:
إن الصدقة لاتحل لمحمد ولا لآل محمد, إنما هي أوساخ الناس.
"Určite to nie je dovolené zakát Mohameda a rodinu Muhammada, ako on vlastne je človek výkaly." [4]
Po štvrté: Mu-allaf (Ľudia, ktorí zmäkčené jeho srdce)
Sú nejaká. Tam sú uvedené zakát, aby pre nich konvertovať na islam, ako prorok, nech 'alejhi wa salam dal Safwan ibn Umayya poklad z vojnovej koristi z Hunain, a bojoval v stave ešte modloslužby, spomínal, "proroka, nech' alejhi wa salam nezastavil Dal-stop korisť, až nakoniec sa stal muž, ktorého milujem, ale pred tým to bol on, nenávidím najviac. "[5]
A medzi nimi sú niektorí, ktorí zámerne vzhľadom zakát tak, aby boli lepšie a silnejšie jeho islamská viera v islame, ako to bolo vykonané proroka, nech 'alejhi wa Salla, keď vojna Hunain, dal sto tiav do skupiny vodcov z ath-Thulaqa " (Kurajšovcov ľudia, ktorí nemajú bojovať v dobe dobytí Mekky), a potom povedal:
إني لأعطي الرجل, وغيره أحب إلي منه, خشية أن يكبه الله على وجهه في نار جهنم.
"Hľa, dávam (vlastnosť) s niekým, ale mám rád iný viac, je to len, že sa obávam Alah vstúpi ho do pekla." [6]
V popol-Shahiihain rozprávaný z Abu Sa'eed, že 'Ali predloží proroka, nech' alejhi wa salam surového zlatých prútov z Jemenu, a rozdával je pre štyri osoby, al-Aqra "bin Out," Uyainah bin Badr, "Alqamah bin "Ulatsah a Zaid al-Khair, a potom povedal:" Chcem, aby zmäkčiť ich srdce. "[7]
Medzi nimi boli uvedené zakát s úmyslom, že sa ľuďom páči prísť k islamu. Tiež tam je, rovnako zakát tak, že neskôr môžete vyzdvihnúť zakát od ľudí, ktorí neskôr alebo aby sa zabránilo nebezpečenstvu niektorých krajín proti moslimom.
Alah vie najlepšie.
Je zakát je venovaná ľuďom, ktorých srdcia sú mäkčené po proroka, nech 'alejhi wa salam zomrel?
Ibn Kathir rahimahullah povedal: "V tejto otázke dôjde disentu:
Bolo vyrozprávané z 'Umar, "Amir, sya'bi a rad ďalších učencov, že neboli dané zakát po proroka, nech' alejhi wa salam zomrel, pretože islam a moslimovia boli víťazný, a zvládli niekoľko krajín, a stal sa predmetom sú veľa ľudí.
A názory druhých hovoria, že oni sú ešte nárok na zakát, pretože Prorok, nech 'alejhi wa salam ešte dať ich zakát po dobytí Mekky a Hawazin. A v prípade, je niekedy potrebné, aby sa zakát náchylné k nim. "
Piaty: Otroci
Bolo vyrozprávané z al-Hasan al-Basra, Ibn Hayyan Muqatil, "Umar ibn 'Abd al-Aziz", Sa'id bin Džubair, an-Nakha'i, az-Zuhri a Ibn zájdite si myslí, že je otrok je al-Mukatab (otrok, ktorý sa uzavrel dohodu so svojím pánom zaplatiť sumu peňazí ako výkupné za neho). To je tiež rozprával Abu Musa al-Asyari. A to je názor imáma SHAFI'I tiež al-Laitsi. Povedal Ibn 'Abbas a al-Hasan, "No prečo je zakát používa ako výkupné oslobodiť otroka." A to je madhhab Ahmad, Malik a Ishaq. To znamená, že dávať almužny na slave je všeobecnejší než len oslobodiť al-Mukatab alebo kúpiť otroka, potom memerdekakannya. Existuje toľko Hadise, ktoré vysvetľujú, o odmeňovať tých, ktorí oslobodiť otrokov. A naozaj, Alah uľahčiť im od ohňa pekelného končatín vyslobodiť z otroka ako odmenu jeho končatín otrokov merdekakan, kým genitals s lonovej [8]. To je všetko kvôli odpovede z praxe vyhovuje ich typ praxe:
وما تجزون إلا ما كنتم تعملون.
"A vy ste boli odmenení nielen podľa skutkov, ktoré robíte."
Po šieste: Ľudia Owe
Sú nejaké, sú dlhy druhých a prišli sme sa v čase, keď on používal jeho bohatstvo platby zaplatiť ju tak, aby bohatstvo tam vonku, ktorí nemôžu splácať svoje dlhy, sú porazení, ako neposlušnosť sa vykonáva potom ľutoval, že sú tí, ktorí majú nárok na zakát .
Veta v tomto probléme je Hadith Qabishah Mukhariq bin al-Hilal, povedal, "ja som za dlhy inej osoby, potom som prišiel do alejhi proroka, nech" wa salam požiadať o jeho pomoc, povedal, "Počkajte, či zbierame zakát . dodáme vám ho "Potom povedal:
يا قبيصة, إن المسألة لاتحل إلا لأحد ثلاثة: رجل تحمل حمالة فحلت له المسألة حتى يصيبها ثم يمسك, ورجل أصابته جائحة اجتاحت ماله فحلت له المسألة, حتى يصيب قواما من عيش أو قال سدادا من عيش, ورجل أصابته فاقة حتى يقوم ثلاثة من ذوى الحجا من قومه: لقد أصابت فلانا فاقة, فحلت له المسألة, حتى يصيب قواما من عيش أو قال سدادا من عيش, فما سواهن من المسألة يا قبيصة! سحتا يأكلها صاحبها سحتا.
"O Qabishah, vlastne prosiť nie je prípustné, s výnimkou jedného z troch ľudí, ktorí nesú dlhy ostatných, potom môže prosiť, kým sa ho splácať, a potom sa zastavil prosiť, nešťastie postihne osobu, ktorá trávi svoj majetok , môže prosiť, aby sa nevrátil živý, alebo povedal, niečo, čo by uspokojili ich potreby, a tí, ktorí žijú na tri prepísať trápenie svojho ľudu skúseného (zbožné) povedal, "tak a tak bol prepísaný trápenia života." Možno prosí, aby sa nevrátil živý, alebo povedal: Čokoľvek, čo môže uspokojiť svoje potreby. Okrem týchto troch skupín, O Qabishah, je nezákonné jesť, a tými, ktorí jedia potraviny, ktoré sú zakázané. "" [9]
Za siedme: Ľudia bojujú v Božom spôsobom (FII Sabilillaah)
Sú armáda, ktorá nemá právo pokladnice. Pokiaľ ide o Imam Ahmad, al-Hasan a Ishaq povedať, že púť zahrnutá v FII sabilillaah, na základe Hadith.
I (autor) povedal: "To, čo znamená hadíth je Hadith Ibn 'Abbas povedal," Posol Alláha, nech' alejhi wa salam chcel ísť na Hajj, a tam bol žena, ktorá hovorí, že so svojím manželom, "Zahrnúť ma na púť s prorokov." Manžel je odpovedal, "ja nemám vlastnosť, že by som mohol použiť na membiayaimu hádžem." Potom povedala jeho žena, "ja som ťava Hajikanlah to." povedal, "to je ťava, ktorý môžem použiť k boju na ceste Božej." Potom prišiel na Prorok, nech 'alejhi wa salam a povedal, "Ó pošli Alláhův, po pozdrave skutočnú manželku a on ma požiadal, aby som menghajikannya s tebou, povedal," som Hajikanlah s prorokov, nech' alejhi wa salam. "Potom som povedal:" Iste nemám Chcel by som použiť poklad membia-yaimu hádžem. "povedal," Potom som s ťavej hajikanlah ju. "Povedal som mu," to je ťava, ktorý môžem použiť k boju v ceste Božej.'' Potom prorok, nech 'alejhi wa salam povedal: "Veru, ak ste menghajikan s ťavy sú tiež zahrnuté v sabilillaah FII. '" [10]
Za ôsme: Ibnus Sabil
On je cestovateľ, ktorý bol v krajine a nemajú nič, čo by mu pomohol na ceste, potom je daný zakát možno ochutnať ju vrátiť domov, aj keď možno, že má malú poklad. A tento zákon sa vzťahuje na tých, ktorí cestujú mimo svojej krajiny a vôbec nič s ním, potom je uvedený poklad zakát môže byť nedostatočné pre poskytovanie domácej dovolenky. A ich argument je bod o triede majú nárok na zakát, aj to, čo je samo-wayatkan by Imam Abu Dawud, Ibn Majah z Hadith Ma'mar z Yazid ibn Aslam, z ibn Yasar "Átha", z Abu Sa'eed Radi Anhui, že povedal, že Prorok, nech 'alejhi wa salam povedal:
لا تحل الصدقة لغني إلا خمسة: العامل عليها أو رجل اشتراها بماله أو غارم او غاز في سبيل الله أو مسكين تصدق عليه فأهدى منها لغني.
"Zakát nie je prípustné, rovnako pre bohatých, ale päť druhov, a to AMILO zakát alebo ľudia, ktorí si kupujú svoj majetok alebo osoba, ktorá dlhuje peniaze alebo tých, ktorí bojujú na ceste Božej alebo zlé prijatých almužnu, potom on predstavoval ho bohatý." [11 ]
Slová Ibn Kathir dokončená. "-Pent.
[Skopírované z knihy Al-Sunna wal Wajiiz FII Fiqhis Kitaabil Aziiz, autor Shaykh Abdul Azhim Badawai bin al-Khalaf, Indonézia Tour Fiqh Complete Edition, Translation Team Tashfiyah Lipí - Jakarta, Ibn Kathir Knižnica nakladatelství, Vytlačené v ramadánu 1428 - september 2007]
_______
Poznámka pod čiarou
[1]. Saheeh: [Shahiih al-Jaami'ish Shaghiir (č. 7251)], Sunan at-Tirmidhi (. II/81, č 647), Sunan Abi Dawood (. V/42, nie 1617), a rozprávaný z Abu Hurairah z : Sunan Ibni Majah (I/589, č 1839.), Sunan-Nasa-i (V/99).
[2]. Saheeh: [Sunan Abi Dawud Shahiih (č. 1438)], Sunan Abi Dawood (V/41, č 1617.), Sunan-Nasa-i (V/99).
[3]. Muttafaq na: [Shahiih II/719 moslim, nie. 1039), a to je lafazhnya, Shahiih al-Bukhara (Fat-Hul Baar III/341, no. 1479), Sunan-Nasa-i (V/75), Sunan Abi Dawood (V/39, no. 1615) .
[4]. Saheeh: [Shahiih al-Jaami'ish Shaghiir (č. 1664)], Shahiih Muslim (II/752, č 1072.), Sunan Abi Dawood (VII/205, no 2969.), Sunan-Nasa-i (V / 105). Hovorí-Nawawi, "definícia nešťastných ausaakhun, že taký charitatívne ako upratovačka a pensuci pre ich života a majetku, ako Alah hovorí:" Vezmite almužnu ich bohatstvo, charitatívne, ktorý čistí a čistí je. "Tak, zakát developer je ako so špinou. "(Muslim Shahiih Sharh-Nawawi (VII/251), SEČ. Qurthubah).
[5]. Saheeh: [Shahiih Mukhtasar Muslim (č. 1588)], Shahiih Muslim (. II/754, č 1 072 (168)), Sunan Abi Dawood (. VIII/205-208, nie 2969), Sunan-Nasa-i ( V / 105-106)
[6]. Muttafaq na: Shahiih al-Bukhara (Fat-Hul Baar) (I/79, č 27)., Moslim Shahiih (I/132, č 150)., Sunan Abi Dawood (XII/440, no 4659.), Sunan -Nasa-i (VIII/103).
[7]. Muttafaq na: Shahiih al-Bukhara (Fat-Hul Baar) (VIII/67, no 4351.), Sha-moslimský hiih (II/741, č 1064.), Sunan Abi Dawood (XIII/109, no 4738.) .
[8]. Saheeh: [Shahiih al-Jaami'ish Shaghiir (č. 6051)]. Nahlásil na-Tir-midzi od hadíth Abu Hurayrah Radi Anhui povedal, "Počul som Proroka, nech 'alejhi wa salam povedal:
من اعتق رقبة مؤمنة أعتق الله منه بكل عضو منه عضوا من النار حتى يعتق فرجه بفرجه.
"Ten, kto oslobodí veriaci otrok Alah oslobodiť ho (Slave končatiny) každý člen orgánu, ktorí memerdekakannya z ohňa pekla do jeho penis s jeho penis." (III/49, no. 1541).
[9]. Saheeh: [Shahiih Mukhtasar Muslim (č. 568)], Shahiih Muslim (II/722, č 1044.), Sunan Abi Dawood (V/49, č 1624.), Sunan-Nasa-i (V/96). Vrátane zawil Hija inteligentný a chytré ľudí.
[10]. Hasan Saheeh: [Saheeh Sunan Abi Dawood (č. 1753)], Sunan Abi Dawood (V/465, no 19740.), Mustadrak al-Hakim (I/183), al-Bayhaqi (VI/164).
[11]. Saheeh: [Shahiih al-Jaami'ish Shaghiir (č. 725)], Sunan Abi Dawood (V/44, 1619.), Sunan Ibni Majah (I/590, č 1841.).
Zakát fithrah
Podľa
Shaykh Abdullah bin Abdul al-Azhim Khalaf
Štatút
Odstránenie zakát fitrah, povinný každé moslimské, hadíth Ibn 'Umar Radi anhuma, povedal, "Posol Alláha, nech' alejhi wa salam vyžadujú desiatky z jedného DSP" termínov alebo jeden DSP "pšenice na voľný a otrok, muž- muži a ženy, veľké a malé z moslimov. A nariadil im byť odstránené skôr, než ľudia modlili sa ("Eid al-Fitr)." [1]
Lekcia zakát Fitrah
Od Ibn 'Abbaas anhuma, povedal, "Posol Alláha, nech' alejhi wa salam vyžadujú desiatky ako čistiaci prostriedok pre pôstneho osoby z rozprávania k ničomu a špinavý, a ako potrava pre chudobných. Ten, kto to pred modlitbou ("Id), dostal zakát. A kto, že ho vydal po modlitbe, potom sa stal pravidelným ekah. "[2]
Pre koho zakát Fitrah je povinné?
Desiatky povinné na moslimské nezávislé, čo má výhody základných potravín pre seba a svoje rodiny v priebehu dňa a noci, vydá zakát ho pre seba a pre ľudí v jeho zodpovednosti, ako sú ženy, deti, a otroci. Ako rozprával Ibn 'Umar z anhuma, povedal, "Posol Alláha, nech' alejhi wa salam nariadil uvoľniť desiatky deti i dospelých, slobodní muži a otroci vám na živobytie." [3]
Veľkosť zakát Fitrah
Každá osoba musí byť vydané pol sha "z qamh (pšenica) alebo jednu DSP" s dátami, alebo hrozienok alebo sya'ir (pšenica), syr alebo iné potravinových prísad, ako s vyššie, ako je ryža, kukurica a ďalších, ktoré obsahujú potraviny hlavné.
Pokiaľ ide o potrebu vydávania polovice DSP "z qamh, potom hadíth" Urwah bin Zubair Radi Anhui, že Asma 'Bint Abi Bakr Radhiyalahu zakát Anhui vydané počas proroka, nech' alejhi wa salam k rodine, či už otrok alebo voľne, rovnako ako dva bahno hinthah (pšenica) alebo jeden DSP "z dát s veľkosťou Sha" a blata, ktoré sa používajú na použitie v tej dobe. [4]
Pokiaľ ide o potrebu vydávania SHA "qamh na rozdiel od potravín (pšenica), na základe hadíth Abu Sa'eed al-Khudri Radi Anhui, povedal:" Vždy sme odstrániť čo najviac desiatky Sha "potravín alebo jednej sya'ir DSP" alebo jeden DSP "termínov alebo jeden DSP" syra alebo jedného hrozienkami DSP "." [5]
A väčšina učencov zakazujú vydávanie ceny zakát fitrah, zatiaľ čo Abu Hanifah dovolí. Tento problém je spomenutý na-Nawawi v knihe Sharh moslimskej Shahiih (VII/60).
I (autor) povedal: "Abu Hanif názor nemôže byť prijatý, pretože Boh nikdy nezabudne, ak hodnota ceny desiatkov byť dostatočná, Alah a Jeho posol sa to vysvetliť. A povinný každý moslim pochopiť argumenty podľa zhahirnya, bez zmien a ta'wil. "
Tráviť čas
Bolo vyrozprávané z Ibn 'Umar, povedal, "prorok, nech' alejhi wa salam nariadil, že (zakát fitrah) vydané pred exit modliť (" Eid al-Fitr). "[6]
Môže predložiť ho Amilo zakát rýchlejšie, ako jeden deň, alebo Eid dvojdňové ul-Fitr. Rozprával Nafi "povedal," Ibn 'Umar podal zakát desiatky výboru, potom zdieľajú jeden alebo dva dni pred dňom "Eid al-Fitr." [7]
A zakázané mengakhirkan výdavky času bez zjavného dôvodu. Bolo vyrozprávané z Ibn 'Abbaas anhuma, povedal, "prorok, nech' alejhi wa salam vyžadujú desiatky ako čistiaci prostriedok pre pôstneho osoby z rozprávania zbytočné a špinavé, rovnako ako potraviny pre chudobných. Takže ten, kto je pred modlitbou ("Id), dostal zakát. A kto je jeho odstránenie po modlitbe, sa stal obyčajný charity. "[8]
Ľudia, ktorí Oprávnené Embrace
Desiatky by nemal byť podávaný s výnimkou chudobné, na základe slov proroka, nech 'alejhi wa salam v hadíth Ibn' Abbaas anhuma, "a (zakát fitrah) ako sú potraviny pre chudobných." [9]
[Skopírované z knihy Al-Sunna wal Wajiiz FII Fiqhis Kitaabil Aziiz, autor Shaykh Abdul Azhim Badawai bin al-Khalaf, Indonézia Tour Fiqh Complete Edition, Translation Team Tashfiyah Lipí - Jakarta, Ibn Kathir Knižnica nakladatelství, Vytlačené v ramadánu 1428 - september 2007]
zdroj: http://almanhaj.or.id/
Tidak ada komentar:
Posting Komentar