Není znamení bohatství slávy, Chudoba není Pomozte ponížení
Podle
Ustadz Abu Olaya, Lc
فأما الإنسان إذا ما ابتلاه ربه فأكرمه ونعمه فيقول ربي أكرمن وأما إذا ما ابتلاه فقدر عليه رزقه فيقول ربي أهانن
Pokud jde o muže, když jeho pán ho zkoušel a on byl oslaven a Jeho radost, pak by řekl: "Rabbku má memuliakanku". Ale když jeho pán (Alláh) test, a omezení výživa (což žijí v chudobě), řekl: "Rabbku menghinakanku." Určitě ne (případ), ... [al-Fajr/89 :15-16]
VYSVĚTLENÍ veršů:
Potěšení na světě být hlavním cílem lidí, kteří nevěří v Boha Všemohoucího a den vzkříšení (nevěřící). Oni bojovali ve dne v noci kvůli pouhé světské úspěchu!. Množství bohatství v jejich pohledu je znamením slávy života a zdroj důstojnosti. A naopak, je nedostatek materiálu, chudoby a hospodářského života těžké v jejich očích náznak ponižování, opět, v pohledu těchto materialistů běžně známý jako mâddiyyûn (množné číslo slova Maddi) v arabštině.
ONE přírody a lidského zrození Kafir
Na tomto základě, někteří učenci říkají, že přes výše uvedeném verši, Alláha Všemohoucího, aby kázal jeden fo nevěřících a polyteisté při přijímání hojnost bohatství a materiální nedostatky a utlačovaných, když hospodářské těžkosti. [1] Někteří jiní učenci říkají, že je to vrozená vlastnost každá lidská bytost, která přichází z přírody Jahl (hloupost, nevědomost o povaze problému) a zhulm (kezhaliman). [2]
Alláh Všemohoucí praví:
فأما الإنسان إذا ما ابتلاه ربه فأكرمه ونعمه فيقول ربي أكرمن
Pokud jde o muže, když jeho pán ho zkoušel a on byl oslaven a Jeho radost, pak by řekl: "Rabbku má memuliakanku".
V tomto verši Alláh Všemohoucí odepřít lidé, kteří mají víru, pokud vzhledem k šíři tohoto ustanovení bylo znamení od Boha k. zadávání slávu pro sebe. Ve skutečnosti, není tomu tak. Nicméně, je to zkouška a zkušební pro ně z Alláha Všemohoucího, [3], a odhalí, zda se vytrvá, nebo si stěžovat, ať vděčný nebo popírat laskavosti. [4] Je to jako slovo Alláha Všemohoucího:
أيحسبون أنما نمدهم به من مال وبنين نسارع لهم في الخيرات بل لا يشعرون
Myslí si, že bohatství a děti, které jsme dali na ně (znamená, že), si pospíšit do svých zásluh? Ne, ve skutečnosti oni si neuvědomují [al-Mukminûn/23 :55-56]
Naopak, v dalším verši:
وأما إذا ما ابتلاه فقدر عليه رزقه فيقول ربي أهانن
Ale když jeho pán (Alláh) test, a omezení výživa (což žijí v chudobě), řekl: "Rabbku menghinakanku"
Když Alláh Všemohoucí člověka zkoušení tím, že zužuje výživě, někteří lidé si myslí, že je to forma ponížení, který obdržel.
Imám al-Qurtubi rahimahullah tvrdí jeden FO nevěřící, "sláva a ponížení, vzhledem k pohanům v rozsahu bohatství ve vlastnictví osoby". [5]
MAJETEK se přihlásit ke slávě, ne nedostatek SIGN ponížení
Alláh Všemohoucí nikdy bohatství a nevýhody, které zahrnují osoby stav jako formu hodnocení nebo pokorná pozicí v slávě Boha všemohoucího. Nicméně, to bylo všechno test a studie, které Alláh dal lidstvu nelze oddělit od jeho osudu a qodho.
Všimněte si slovo Alláha Všemohoucího následující:
قل إن ربي يبسط الرزق لمن يشاء ويقدر ولكن أكثر الناس لا يعلمون
Rci:. "Amen Rabbku rozšiřuje ustanovení pro koho chce a úzké (pro koho chce,), ale většina lidí neví, [Saba/34: 36]
Všemohoucí Alláh dává bohatství těm, kdo ho milují Všemohoucího a ty, kteří nemají rádi ho Všemohoucí, škrtí výživu, který miloval Všemohoucího a ty, kteří nemají rádi ho Všemohoucí. Ustanovení této Alláha jsou úžasný moudrost neznámý už dokonalejší než Něho. Nicméně, většina lidí si neuvědomuje.
Zatímco slovo Alláh Všemohoucí: (كلا) je forma slova vyvrácení vysvětlit, že realita není, jak říkáte, a ne jako názory lidí. Vyvrácení lidem, kteří měří vše s materiálem. Jedním slovem, tam jsou prvky opravuje špatně výše, a že správa a držení ustanovení netýká chovu pro někoho nebo urazit ho. Nicméně, to bylo vše, zkouška od Boha svým služebníkům k.. [6]
Imám Ibn Kathir rahimahullah řekl: "Je to jako by čekal. Na rozdíl od prvního pohledu, také na rozdíl od druhého pohledu. (Příčina) ze dne Alláh dá bohatství lidem, kteří milují Alláha Všemohoucího, a Všemohoucí Alláh nemiluje, zúžení ustanovení o Všemohoucím Alláhem miluje a kdo není všemohoucí ho miluje. Základem tohoto problému je poslušnost k Alláhovi, ve dvou případech, v případě hojné bohatství, by měla být vděčný Bohu za požehnání, k že, když zažívá nedostatek, by měly být pacient ". [7]
Šejch 'Abdur Rahman as-Sa'di rahimahullah vysvětluje, "bohatství a chudoby, šíře a těsnost obživy je zkouška od Boha Všemohoucího a zkoušek k testování své služebníky, aby věděl, kdo jsou vděční a být trpělivý, pak Alláh Azza wa Jalla bude reagovat s velkým odměnu. Ti, kteří nebyli (nejsou vděční, nebo pacient), bude odměněn trest nesmírný ". [8]
Mezitím, Shaykh "Athiyyah rahimahullah Salim také řekl," Alláh Všemohoucí vysvětluje, že on Všemohoucí dá a podržte (dávat) jako test pro otroka ". [9]
Zvažte slovo Alláha Všemohoucího následující:
كل نفس ذائقة الموت ونبلوكم بالشر والخير فتنة وإلينا ترجعون
Každá duše, neokusí smrti. Budeme testovat vás se zlem a dobro jako soud (v pravdě). A právě pro vás jsme kluci vrátili [Al-Anbiyâ/21: 35].
A také slovo Alláh Všemohoucí:
واعلموا أنما أموالكم وأولادكم فتنة وأن الله عنده أجر عظيم
A víte, že vaše majetky a vaše děti jsou, ale soud a tato skutečnost na jedné straně Alláha je veliká odměna [al-Anfal / 08:28]
Jak testování na lidech s neštěstí (věci nepříjemné), Alláh Všemohoucí také testován lidi s radostí.
VÝZNAM introspekce
Věřící při získávání potěšení Alláha Všemohoucího ve formě bohatství, bude mu oslavu svého Pána, a podíval se na ni čistě projev štědrosti a laskavosti Boží vůči němu, není forma slávy, která Alláh dává těm, kteří se kvalifikují. A naopak, pokud utrpení hospodářských problémů, štěstí táhnout, věřící budou trpěliví a čekat odměnu od Alláha Všemohoucího, zatímco vlastní introspekci, tento incident není nic pro mé hříchy. Alláh Všemohoucí je není uražený a byl nepronásledovali mě.
V těchto dvou verších obsažených vodítko k významu jednoho realizuje při příjmu hojnost hospodářské výživě nebo utlačované. Například, řekněme, "Proč Alláh Všemohoucí dává bohatou obživu? Co je žádoucí ode mě? Určitě bych mu vděčný. Proč Alláh Všemohoucí testování mě s nedostatkem majetku a nemoci? Jistě Alláh chce, abych byl trpělivý.
Takže, musí vždy dívat dovnitř ve dvou podmínek. Takový postoj bude, aby lidé ze dvou špatných dispozice, nevědomosti a nespravedlnosti. Pro hojnost bohatství a nedostatek výživy stane moudrostí a spravedlností Alláh Všemohoucí [10]. Lidé musí ještě chválit Alláha Všemohoucího v obou podmínkách. [11]
POUČENÍ Z veršů:
- Pohled z pohanské materialismu
- Zobrazit materialismus pochází z hubbun dun-ya (láska na světě)
- Pohled na materialismu není nový pohled, protože pohled je již zakotvena v srdcích modloslužebníky z Kurajšovců od 14. století.
- Alláh Všemohoucí nenávidí kufr a kufr laskavosti
- Alláh Všemohoucí miluje akt vděčnosti
- Význam introspekce za všech okolností.
- Význam islámu, jak to bude představí objevovat pravdu a podstatu celé věci. Alláh ví nejlépe.
[Přepsaný z časopisů sunna 03/Tahun Edition XV / Shaban 1432/2011M. Vydavatelé Nadace Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Gondangrejo Km.8 Selokaton 57 183 Tel. 0271-858197 Fax 0271-858196]
_______
Strands Luqman Poradenství pro ovocné srdce
Podle
Ustadz Abu Abdillah Arief B. Usman bin Rozali
وإذ قال لقمان لابنه وهو يعظه يا بني لا تشرك بالله إن الشرك لظلم عظيم
A (pamatovat si), když Luqman řekl svému synovi, když dal lekci mu: "Můj synu, nebuď Bohu, opravdu připisovat (Alláh), je opravdu skvělé kezhaliman". [Luqmân/31: 3].
WHO Luqman?
Tam jsou učenci se přou o otázku pojmenování otce a nasabnya, prorocké a profesionální a fyzikální vlastnosti. [1]
Al-Háfiz Ibn Kathir rahimahullah vysvětluje, že je Luqman bin 'Anqâ bin Sadun. [2] Většina učenců Salaf řekl Luqman rahimahullah není prorokem a nedostal zjevení, ale on je wali Alláh Subhanahu wa Ta'ala zbožný, spravedlivý , a přemýšlivý, což je dáno Allah Subhanahu wa ctností Ta'ala mnoha, jako je intelekt, hluboké porozumění islámu, uzavřenost a klidu, a moudrost ve slovech. [3]
Pokud jde o povolání Luqman rahimahullah, mezi učenci jít perpedaan názor. Někteří říkají, že byl černý otrok, který pracoval jako tesař. Je zde také říká jako švadlena. Je zde také říká jako pastýř. A tam byli ti, kteří řekl kádí (rozhodčí), na děti Izraele. [4] Pokud jde o jeho fyzikálních vlastností, mnoho učenců, kteří vysvětlil, on byl černý otrok, který Habasyah, tlusté rty a popraskané tlapky. [ 5]
Vyhýbat IS obrovský KEZHALIMAN
Ve výše uvedeném verši, Luqman radil jeho syn rahimahullah, Tsarân [6], aby nedošlo ke spáchání vyhýbat. Jako otec, který byl obdařen Allah Subhanahu wa Ta'ala promyšlené povahy a schopnost mluvit s hloubkou významu a plné moudrosti, [7] Luqman dává neocenitelné rady na své dítě, které milovala.
Poradil jí, aby se připisovat partnerů k Alláhovi Subhanahu wa nic Ta'ala, protože Shirk je obrovský kezhaliman. Protože v tomto vyhnout nikdo neměl největší hřích a hřích horší než přidružování partnerů k Alláhovi Subhanahu wa Ta'ala s Jeho stvořením, aby rovnocenná míru hříchu Alláha nejdokonalejší a Všemohoucí má právo být uctíván, protože dokonalost Jeho atributy,. se svým stvořením naložené chyby a nedostatky [8]
Proto Alláh Subhanahu wa Ta'ala není odpustit někomu, kdo se dopustí ulejvat, pokud je zemřít ve stavu zatvrzelý skutků syiriknya. Alláh Subhanahu wa Ta'ala říká:
إن الله لا يغفر أن يشرك به ويغفر ما دون ذلك لمن يشاء ومن يشرك بالله فقد افترى إثما عظيما
Amen Alláh neodpustí Shirk, a On odpouští všechny hříchy kromě (ulejvat), pro koho chce, a ten, kdo k Bohu, pak skutečně má velký hřích. (Surat-Nisa '/ 4:48).
Shirk je obrovská kezhaliman, a víru muslima nemusí rovnoměrně a přímočaře, je-li ve směsi s kezhaliman tohoto, protože není možné monotheistic víra a vyhýbají a KUFR směsi s.
Výše verš také dává jasný signál k otci nebo rodiče, učitele, pedagogy a poradce obecně, že radí své děti brzy. To je vyvoláním a porozumění a učí základní principy a islámské víry, přesvědčení nebo monoteismu. To také bylo ilustrováno pomocí otce, mentor, a nejlepší učitel, prorok, nechť 'alejhi wa salam, když radil jeho bratrance, "Abbas Abdulláha bin' o té době velmi mladý věk. [9]
"Abdulláha ibn 'Abbaas anhuma řekl, což znamená: Jeden den, nikdy jsem dibonceng skrze proroka, nechť' alejhi wa salam, a řekl:" Ó můj synu, opravdu chci naučit pár vět, "Nech Bůh, Alláh postarat se o tebe. Udržovat Alláha, najdete ho před sebou. Pokud se chcete zeptat, zeptejte se Alláha., a pokud chcete prosit o pomoc, pak požádat o pomoc k Bohu. Nezapomeňte, že pokud všichni lidé vzájemně kombinují a vytvářejí přínos pro vás, všichni nebudou schopni poskytnout výhody, které, pokud Bůh nastavte ji pro vás., a pokud se vše dohromady poskytnout madharrat / nebezpečí na vás, všichni nebudou moci dát madharrat / nebezpečí, že pokud Bůh nastavit (je) pro vás. Pena má jmenován, a notebook (charita) se suší. "" [10]
MUSÍ uctívat a poslouchat PRO RODIČE PRO PORUŠOVÁNÍ jeho objednávky šaría,
ووصينا الإنسان بوالديه حملته أمه وهنا على وهن وفصاله في عامين أن اشكر لي ولوالديك إلي المصير وإن جاهداك على أن تشرك بي ما ليس لك به علم فلا تطعهما وصاحبهما في الدنيا معروفا واتبع سبيل من أناب إلي ثم إلي مرجعكم فأنبئكم بما كنتم تعملون
A jsme přikázal muže (dělá dobře) jeho dvě matky otec, jeho matka počala ho ve oslabeném stavu, které zvyšují neustále, a odstavení do dvou let. Buďte vděční ke mně a vašim otcům dvou matek, pouze na husbandman váš návrat. A v případě, že se snaží spojit s něčím, co nemám žádné povědomí o tom, pak neposlouchají je, jak ve světě a pergaulilah dobře, a po cestě zpátky ke mně, a pak jen k návratu oráče, Ku- ti, co jsi udělal. [Luqmân/31 :14-15].
Ve verši 14 a 15 písmeny Luqman, po Allah Subhanahu wa Ta'ala nám přikázal plnit své právo uctívat pouze jemu a ne přidruženým nic s ním, pak Bůh Subhanahu wa Ta'ala přikázal nám splnit nároky rodičů, svědomitý a poslušný k němu tak dlouho, dokud nejsou menyelisihi šaríja příkazy. Je nám přikázáno konat dobro a poslušná rodičů, protože oni způsobili nás v tomto světě Alláhem Subhanahu wa Ta'ala, a ještě více tak poslušná mé matce, protože matka počala nás, pocit únavy, když jsme ještě v žaludku. Až nakonec nás vede k odolávání vysokým bolest. Matka riskoval svůj život, pro naši spásu. Nejen, že ona také krmení nás, péče o pacienta, odstavit nás ve lhůtě dvou let. Do rosteme, silný a vyspělý. [11] Podobně, otec, musel dřít na živobytí, aby vyhovoval našim potřebám a matka.
Z tohoto důvodu je vhodné, pokud poslušný a oddaný rodičům je závazek, který musí být provedeno každé dítě. Samozřejmě, tato povinnost platí pro oddanost a poslušnost svých objednávek ani menyelisihi nebo porušují šaríja. To je široce popsána v Koránu a hadith Saheeh, takový jako jeho slovo následujících možností:
Také jeho řka:
ووصينا الإنسان بوالديه حسنا وإن جاهداك لتشرك بي ما ليس لك به علم فلا تطعهما إلي مرجعكم فأنبئكم بما كنتم تعملون
A jsme uložila muže (dělat) dobrý na dvě matky otci. A v případě, že se snaží spojit mě s něčím, co nemáte znalosti o tom, pak se jimi řídit. Pouze na mně je váš návrat, pak jsem vám říct, co jste dělali. [Al-'Ankabût/29: 8].
Konkrétně, jak hrál Sa'ad bin Abi Waqqas Radi anhu, když jeho matka jej donutila vzdát se islámu. Učenci argumentují, verš 8 písmeno al-'Ankabut, a verš 14 a 15 je nad písmenem Luqman dolů, protože Sa'ad bin Abi Waqqas příběh radi anhu. [12]
V Sahih Muslim, ze Sad ibn Abi Waqqâsha, řekl, což znamená:
Matka Sa'ad (bin Abi Waqqas) [13] přísahal, že si s ním promluvit navždy, dokud Sa'ad kufr (out) náboženství (tj., islám). On také přísahal, že jíst a pít. Řekl: "Vy jste řekl, že Bůh přikazuje, abyste poslouchat / filial se svými rodiči, a já jsem tvoje matka, a já jsem vám řekl, abyste kufr (od islámu)." Sad matka přežije (jíst ani pít) na tři dny, dokud se zhroutil z vyčerpání. Pak jeden z kluků s názvem "Umarah dala mu napít. Matka Sa'ad Sa'ad se modlím za zlo, Bůh ajja wa Jallamenurunkan Al-Koránu verše: "A jsme přikázal muže (dělá dobře) jeho dvě matky otec, jeho matka počala ho ve oslabeném stavu zvýšené přidané, a odstavení do dvou let. vděčný Mně a vašim otcům dvou matek, pouze na hospodáře tvůj návrat. A v případě, že se snaží spojit s něčím, co já mám žádnou znalost o tom, pak nejsou jimi řídit, a pergaulilah jak ve světě s dobrým ... "[14].
Proto, bez ohledu na stav starších lidí, jsme povinni Bohem, aby byl poslušný a oddaný k nim, [15] tak dlouho, jak nemorální není záležitost Boha a posla Jeho. Takže, pokud rodiče nám řekli, aby se zapojily do nemorálním Boha a posla Jeho, pak není povinnost řídit se jimi. Prorok, nechť 'alejhi wa salam řekl:
«... إنما الطاعة في المعروف».
Skutečně, v poslušnosti ... dobrá věc. [16]
On nechť 'alejhi wa salam také řekl:
«... لا طاعة لمخلوق في معصية الخالق».
... Není poslušnost stvoření v neposlušnosti vůči Stvořiteli (Alláh Subhanahu wa Ta'ala). [17]
Luqman se svým synem rahimahullah embed POWER Aqeedah Boha je absolutní a VENGEANCE DEN
يا بني إنها إن تك مثقال حبة من خردل فتكن في صخرة أو في السماوات أو في الأرض يأت بها الله إن الله لطيف خبير
(Luqman řekl): "Ó můj synu, opravdu, pokud je (skutek) hmotnost hořčičného semínka, a musí být ve skále či v nebesích nebo na zemi, bude Alláh přivést ji (je tam) Určitě Bůh je důvtipný, All-Vědět [Luqman.. / 31:16].
Ve verši 16, Luqman radil jeho syna znovu, že bez ohledu na to, jak malé akce jednotlivců, ať už poslušnost nebo neposlušnost, jistě Alláh Subhanahu wa Ta'ala odměníme. Dobré skutky, pak odpověď Alláh Subhanahu wa Ta'ala je dobrá. Pokud zákon je špatný, pak odpověď Alláh Subhanahu wa Ta'ala taky. [18]
Alláh Subhanahu wa Ta'ala říká:
ونضع الموازين القسط ليوم القيامة فلا تظلم نفس شيئا وإن كان مثقال حبة من خردل أتينا بها وكفى بنا حاسبين
Budeme instalovat příslušné váhy v den zmrtvýchvstání, pak dotčená osoba ani žádné zásluhy, a je-li (praxe je), je stejně těžké jako hořčičné semínko Musíme také přinést (na účet): a dost se nám k tomu výpočty. [Al-Anbiya '/ 21:47].
Tak, tam je nic skrytého před zraky Boha všemohoucího. Proto, na konci písmene Luqman verš 16, Alláh Subhanahu wa Ta'ala říká:
إن الله لطيف خبير
Jistě Bůh je důvtipný, All-Aware.
Luqman rahimahullah nařídil jeho syna PRO STANOVENÍ modlitbu, dělá dobře a vyhnout se zlu ZřIZOVÁNÍ A KATASTROF pacienta s
يا بني أقم الصلاة وأمر بالمعروف وانه عن المنكر واصبر على ما أصابك إن ذلك من عزم الأمور
Můj syn, být vytrvalý v modlitbě a odeslání (lidé) dělají dobře a zapovídá (je) z nespravedlivých akcí a být trpělivý než to, co postihne vás. Vpravdě obsahuje věci, které jsou nutné (Alláhem). [Luqmân/31: 17].
Luqman nařídil dítě, aby se modlili, protože je nejdůležitější fyzický uctívání. Navíc, dělá dobře a vyhnout nespravedlivé objednávky. Tato činnost vyžaduje znalost záležitostí, které ma'ruf a Munkar, a jejich podporovatelé, že vlídnost a trpělivost. Vzhledem k tomu, jistě bude těžkou zkouškou při spuštění nařídila a zakazovat zlo, Luqman nařídil, že pacienta. To má svůj význam, včetně "Azmil-věku (případ znovu upozorní více), takže nikdo získala Taufika jej spustit s výjimkou lidí, kteří spáchali oceli [19]
Zejména vývoj dětí k práci brzy modlitby, proroka, nechť 'alejhi wa salam řekl:
مروا أولادكم بالصلاة وهم أبناء سبع سنين, واضربوهم عليها وهم أبناء عشر سنين, وفرقوا بينهم فى المضاجع.
Poučte své děti k modlitbě, když je sedm let, a bijte je (pokud nechcete, aby se modlili), když je deset, a oddělte je v posteli. [20]
Luqman rahimahullah učil svého syna STANE arogantní, SELF hrdí a pyšní NOT
ولا تصعر خدك للناس ولا تمش في الأرض مرحا إن الله لا يحب كل مختال فخور
A nejsou zase svůj obličej od mužů (k hrdosti) ani chodit v drzosti po zemi. Jistě Bůh nemiluje arogantní pýchu sám znovu. [Luqmân/31: 18]
V jiném verši Alláh wa Jalla ajja řekl:
ولا تمش في الأرض مرحا إنك لن تخرق الأرض ولن تبلغ الجبال طولا
A nechodí na zemi povýšeně, neboť ty nikdy schopen proniknout na zemi a občas nebudete dosáhnout hory ve výšce. [Al-Isra '/ 17:37].
A opravdu, je Luqman radí také učil alejhi proroka, nechť "wa salam na nás, jak je uvedeno v některé z následujících hadith.
Hadith o "Abdullah ibn Mas'ud, proroka, nechť 'alejhi wa salam řekl:
لا يدخل الجنة من كان في قلبه مثقال ذرة من كبر », قال رجل: إن الرجل يحب أن يكون ثوبه حسنا, ونعله حسنة, قال:" إن الله جميل يحب الجمال, الكبر بطر الحق وغمط الناس
"Je to (bude) vstoupí Paradise muže, v jehož srdci existuje malá mravenec arogance". (Pak) tam je pořekadlo: "Určitě někdo rád, kdyby pěkné tričko a pěkné sandály," (pak) Prorok řekl: ". Opravdu, Bůh je krásný a miluje krásu Arrogant odmítá pravdu a znevažovat ostatní" [21].
Hadíth Abu Hurayrah Radi anhu, proroka, nechť 'alejhi wa salam řekl:
بينما رجل يتبختر يمشي في برديه قد أعجبته نفسه, فخسف الله به الأرض, فهو يتجلجل فيها إلى يوم القيامة.
Když vzpěry / arogantní nosit dvě vrstvy oblečení, Bůh ho pochovali do země. On také pokračuje dělat tak nahoru a dolů v zemi až do dne vzkříšení. [22]
1. Haaritsah Hadith al-Khuzaa'i bin Wahb radi anhu, slyšel Proroka, nechť 'alejhi wa salam řekl:
ألا أخبركم بأهل النار ... », قالوا:? بلى, قال:" كل عتل جواظ مستكبر.
"... Řekneš mi: Kdo z ohně" Řekli, "Jistě". Prorok řekl: "Každý, kdo byl hrubý, chamtivý / chamtivý a arogantní" [23].
Luqman rahimahullah učil svého syna Agar TAWAADHU ', klidu a nevztahují se zvýšenou hlas
واقصد في مشيك واغضض من صوتك إن أنكر الأصوات لصوت الحمير
A jak jednoduché si v chůzi a lunakkanlah hlas. Opravdu, zvuk je špatný, špatný zadek hlas. [Luqmân/31: 19].
Ve verši 19, Luqman také radu, aby se jeho syn tawâdhu "(skromný), tichý, pomalý a ne příliš pomalé chůzi. On také radí svého syna k umírněnosti v řeči, a ne zvyšovat svůj hlas na něco, co není prospěšné pro jednání. Do té míry, že Luqman mengumpamakannya s Bad Ass hlasem.
Al-Háfiz Ibn Kathir rahimahullah řekl: ". Stejně špatná jako nejhorší podobenství, který vznesl jeho hlas je jako osel v ringkikannya Sčítání, je zvuk také nenáviděl Alláhem Subhanahu wa Ta'ala" [24].
MESSAGE A RADY Ibn al-Qayyim rahimahullah PRIEST k Otci, rodiče a vychovatele ve všeobecném
Před uvažuje Imám Ibn Qayyim rahimahullah radu, dejte nám kontemplovat a pochopit první slovo alejhi proroka, nechť "wa salam následuje:
ما من مولود إلا يولد على الفطرة, فأبواه يهودانه وينصرانه ويمجسانه ... .
Nikdo (ani děti) se rodí, ale on se narodil ve stavu přírody jsou (islám), a pak oba jeho rodiče dělají židovského lidu, křesťané, a Zoroastrian ..... [25]
Imám Ibn al-Qayyim Jauziyyah rahimahullah řekl: [26]
Někteří Ahlul "ILMI (učenci) řekl: Amen Alláh Subhanahu wa Ta'ala požádá otce na den Vzkříšení-(asi), co udělal pro svého syna, před Bohem řekl dítěti, (asi), co udělal proti jeho otci.
Protože, jak otec má právo být splněna jeho synem, děti mají také práva, která musí být splněna otcem. A stejně jako Bůh řekl.
ووصينا الإنسان بوالديه حسنا
A my ukládají lidé (dělat) dobré, aby jeho dva mateřském otci .... -Al-'Ankabut/29 bod 8 - Alláh říká:
يا أيها الذين آمنوا قوا أنفسكم وأهليكم نارا وقودها الناس والحجارة
Vy, kteří věříte, střežit sebe a své rodiny z ohně, jehož palivem je muži a kameny .... -at-Tahrim/66 verš 6 -, a "Ali bin Abi Talib radi anhu řekl:" To je, učit a vychovávat své děti "[27].
Tak, Alláh nařizuje otec věnovat pozornost a plnit práva dětí, více než Alláh přednost, než jeho velením pro děti pro sledování a splnit nároky svého otce. (As) Boží slovo:
ولا تقتلوا أولادكم خشية إملاق
A nezabíjí své děti ze strachu z chudoby ... -Al-Isra '/ 17 verš 31 -, že ten, kdo zanedbávat vzdělání svých dětí, aby se znát věci, které jsou užitečné pro něj, a zbytečně ji: pak skutečně udělal zlý na svého syna s nejhorším. A většina dětí, které nemohou být přerušena, ale protože jeho otec. Otec, který nedokáže vychovávat své děti a vštípit nedbalé a pochopit základní principy náboženství-Sunna a sunny. Konečně, (táta takhle je) promrhala jeho (vlastní) od dětství, a nedal mu výhodu. Takže když vyrostl, on nemá (nemůže) poskytnout žádnou výhodu svého otce. Jak se stalo v některých dětí, které odsoudil jeho otce (kvůli nedbalosti), řekl: "Otče můj, jak jsi se vzdělávat mě dětství, takže teď, když jsem vyrostl neuposlechnout O můj otec, jak jste zbytečně sám (dříve! ), když jsem byl dítě, tak teď jsem vyplýtval nyiakanmu, když se stanete starý muž ".
Některé lekce a průchody FAIDAH [28]
1. Stanovení (povinné) monoteismu a hrozeb (nebezpečí) Shirk.
2. Vysvětlení moudrosti, která je vděčná Allah Subhanahu wa Ta'ala poslouchat a pamatovat si ho. Vzhledem k tomu, že není vděčný, ale racionální a inteligentní člověk.
3. Předepsané poradenství a vedení, a to jak pro seniory, malé děti cizinců, a příbuzných.
4. Velké množství (zla) Shirk, a vysvětlení, že se vyhýbají, je velmi velký kezhaliman.
5. Vysvětlení trvání kojení, který je po dobu dvou let, ne více.
6. Nutnost uctívání a dobro pro rodiče.
7. Stanovení pravidlo "no poslušnost stvoření v neposlušnosti vůči Stvořiteli (Alláh Subhanahu wa Ta'ala)". To je tím, že poslušnost (příkaz) rodiče ve věcech, které nejsou dobré (v závislosti na šaría).
8. Povinen sledovat cestu těch, kteří věří, ze Ahlus-Sunnah wal-Jama'ah, a nezákonných herci následovat cestu hereze a apostaze.
9. Povinné pocit, že Alláh Subhanahu wa Ta'ala neustále sledoval a učil se pohyby (každá lidská bytost), a neměly by podceňovat dobrotu nebo špatnost se provádí, bez ohledu na to, jak malý.
10. Musí prosazovat modlitbu, nařídila a zakazovat zlo, a nesou s čímkoli, co se stane s pachateli a Nahi Munkar nařídila jim.
11. Haram platí povýšený a arogantní v chůzi, a nutnost jednoduché, tichá chůze a mluvení. To není příliš rychlý v běhu, a ne příliš zvedl hlas v řeči, pokud je to nezbytné.
Takže, doufám, že můžeme využít vysvětlení faidah a poezie Boží slavná. Takže to může učinit vědu, víru a dobré skutky neustále rostoucí a zlepšení. Amen.
Wallahu A'lamu bish-sowab.
Maraji "& Mashadir:
1. Al-Isti'âb fi Bayan al-asbab, Salim bin 'Id al-Hilali a Muhammad ibn Musa Nasr Alu, Dar Ibn al-Jawzi, KSA, Matter I, rok 1425 AH
2. Aisarut-Tafâsîr Kalâmil li-'Aliyyil-Kabir, Abu Bakr al-Jabir Jazairi, Maktabah al-Ulúm wal Hikam, al-Medína al-Munawwarah, KSA, VI reprodukce, Rok 1423 AH / 2003 AD
3. Tafsír al-Qurtubi (al-Jami 'li Ahkâmil-Korán), Abu' Abdillah Muhammad ibn Ahmad al-Qurtubi, tahqiq 'Abdur Razzaq al-Mahdi, Dar Al Kitab al-' Arabi, tisky II, rok 1421 H / 1999 M.
4. Tafsir Tabari (Jâmi'ul-Bayan "Ta'wîli Âyil-Korán), Abu Ja'far Muhammad bin Jarir Tabari (224-310 H), tahqiq Shakir Mahmoud, Dar Ihya at-Turâts, Bejrút , Matter I, rok 1421 AH / 2001 AD
5. Tafsir Ibn Kathir (Tafsîrul-Korán popouštět-'Azhîm), Abu al-Fida' Isma'il ibn 'Umar ibn Kathir (700-774 H), tahqiq Sami bin Muhammad as-Salama, Dar ath-Thaibah, Riyadh, reprodukce I, Rok 1422 H/2002 M.
6. Taisîrul-Karîmir-Rahman fi Tafsîri Kalâmil-Mannan, "Abdurrahman ibn Nasir jako-Sa'di, tahqiq" Abdurrahman ibn al-Luwaihiq Mu'alla, Dar as-Salam, Riyadh, KSA, Matter I, rok 1422 H/2001 M .
7. Tuhfatul-Maudûd Ahkâmil bi-Maulud, Abu 'Abdillah Muhammad bin Abu Bakr ibn Ayyub az-Zar'i, Ibn al-Qayyim Jauziyyah (691-751 AH), Abu Usamah tahqiq Salim bin' Id al-Hilali, Dar Ibn al-Qayyim a Dar Ibn 'Affan, Cairo, Egypt, reprodukce II, rok 1428 H/2007 M
8. Zâdul-Masir, Abu al-Faraj Jamaluddin "Abdurrahman ibn 'Ali ibn Muhammad al-Jawzi al-Baghdadi (508-597 AH), al-Maktab al-Islami, Bejrút, reprodukce. III, Rok 1404 AH / 1984 AD
[Přepsaný z časopisů sunna 03/Tahun Edition XII / Jumada al-Thani 1429/2008M. Vydavatelé Nadace Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Gondangrejo Km.8 Selokaton 57 183 Tel. 0271-858197 Fax 0271-858196]
Nejdou It Easy A to Halal Haram
Podle
Ustadz Asim bin Mushthofa
ولا تقولوا لما تصف ألسنتكم الكذب هذا حلال وهذا حرام لتفتروا على الله الكذب إن الذين يفترون على الله الكذب لا يفلحون متاع قليل ولهم عذاب أليم
A neříkej, co se říká o jazyku, je lež "je zákonné, a to je nezákonné," vymyslet lež proti Bohu. Opravdu, ti, kteří vymýšlejí lži proti Bohu Nor štěstí. (Bylo to) trochu potěšení, a pro ně bolestivé trápení. [-Nahl / 16: 116-117]
VYSVĚTLENÍ veršů
Kultura nevědomosti, Právo Stanovení Nastavte chtíčem.
Neznalost kultura v rozporu s učením islámu tolik. Islám přišel zrušit lidstvo tak být vždy na povaze svého vzniku.
Výše verš hovoří o jednom z mnoha kultur, které se vyvíjely ve střední jahiliyyah za starých časů, předtím, než konečně vymazány Shari'a o alejhi Muhammada, nechť 'wa salam. Jmenovitě, zakazují a odůvodňuje něco bez ohledu a bez ohledu na božské zjevení, jakož i ustanovení jiných zákonů, které pocházejí z božského Allah Subhanahu wa Ta'ala, All-Vědět dobro všech bytostí. Ve skutečnosti, oni tvrdí, že jsou stoupenci proroka učení Abrahama Alaihissallam. Takže Bůh Subhanahu wa Ta'ala zakazuje muslimům následovat cestu mushrikeen. [1]
Reality se stane, že zakazují zákonné věci, a místo toho odůvodňuje to, co je nepřípustné, Alláh al-Khaaliq. Vydali zákony čisté a nečisté podle jeho přání. S touto akcí, udělali iftirâ "alallah ta'ala (lež ve jménu Alláha Ta'ala).
Alláh Subhanahu wa Ta'ala vysvětlil podstatu odstavce výše se několika dalších veršů. Mezi nimi:
قل هلم شهداءكم الذين يشهدون أن الله حرم هذا فإن شهدوا فلا تشهد معهم
Rci: "Přineste své svědky, kteří mohou dosvědčit, že Alláh zakázal (jídlo,) je zakázáno." Pokud se vypovídat, nejdeš (také) být svědkem s nimi; ... [al-An'am / 6: 150]
Alláh Subhanahu wa Ta'alaberfirman:
قل أرأيتم ما أنزل الله لكم من رزق فجعلتم منه حراما وحلالا قل آلله أذن لكم أم على الله تفترون
Rci: "Vysvětlete mi, o štěstí, že Alláh zjevil na vás, a pak že se některé z haram a (některé věci) zákonné." Rci: "Bůh vám dal svolení (o tom), nebo budete muset vymyslet Boha?" [Yûnus/10: 59].
Význam tohoto odstavce -an-Nahl/16 verše 116-117 - bude stále zřejmější, s ohledem na předchozí odstavec. Že Alláh Subhanahu wa Ta'ala přikázal, že jíst potraviny, které jsou košer zase v pořádku. Alláh Subhanahu wa Ta'ala říká:
فكلوا مما رزقكم الله حلالا طيبا واشكروا نعمت الله إن كنتم إياه تعبدون
Takže jíst z legálního a štěstí, že Bůh dal vám, a dát díky laskavosti Alláha, pokud si jen uctívat sám. [An-Nahl/16: 114].
Navíc, Bůh Subhanahu wa Ta'ala vysvětlit věci, které jsou zakázané, aby jim v dalším verši:
إنما حرم عليكم الميتة والدم ولحم الخنزير وما أهل لغير الله به فمن اضطر غير باغ ولا عاد فإن الله غفور رحيم
Jest pouze zakázáno na vás (brát) zdechlina, krev, vepřové maso a něco poražena jménem jiného než Boha, ale ten, kdo byl nucen jíst ji nepronásledovali ani překročit limit, tedy Bůh je odpouštějící, slitovný. [An-Nahl/16: 115].
Ve skutečnosti, to není v souladu s tím, co bylo zjištěno při Alláhovi al-Hakam (Essence z nejvýraznějších zákona) ve verši. Jsou to vlastně důvodem mršinu, krev a zvířata jsou porážena bez jména Alláha Ta'ala. A naopak, že zakazují používání zvířat, a to jak pro spotřebu a jako mount, který je přípustný pro lidstvo.
Například, jak je uvedeno v následujících slovech Všemohoucího Boha:
ما جعل الله من بحيرة ولا سائبة ولا وصيلة ولا حام ولكن الذين كفروا يفترون على الله الكذب وأكثرهم لا يعقلون
Alláh je nikdy žádné bahîrah mensyari'atkan, sâibah, washîlah a lidská práva. Ale nevěřící vymýšlet lži proti Bohu, a většina z nich nerozumí. [Al-Ma `idah / 5:103] [2].
Pojem halal-haram v očích lidí v minulosti Jahiliyyah. Shaykh Salih al-Fawzaan-Hafizhahullah-stavy, které mají být viníkem v této věci, je to z důvodu vášně a touhy pasti a nauky o jejich velkých postav [3].
V souhrnu, začátek tohoto verše zakazuje někoho k poklesu posouzení halal a haram za něco, co nebylo povoleno nebo zakázáno Alláhem Subhanahu wa Ta'ala. Vzhledem k tomu, že je to lež a lež ve jménu Alláha Ta'ala. [4]
Převýšily Chyba Deeds Shirk
Není pochyb o tom, vyhýbat se velmi velký hřích a fatální chyba. Vyhýbat, protože to obsahuje akce, které přirovnávají mezi al-Khaaliq nejdokonalejší ze všech stvoření, které jsou načteny všechny slabiny každé straně. Nicméně, to bylo hlášeno Alláhem Subhanahu wa Ta'ala, že je vyšší míra hříchu, než vyhýbat ošklivost. Hřích leží ve jménu Alláha Subhanahu wa Ta'ala. Protože ve skutečnosti, jsou všechny hříšníky pochází z klamu ve jménu Alláha Subhanahu wa Ta'ala. Alláh Subhanahu wa Ta'ala říká:
قل إنما حرم ربي الفواحش ما ظهر منها وما بطن والإثم والبغي بغير الحق وأن تشركوا بالله ما لم ينزل به سلطانا وأن تقولوا على الله ما لا تعلمون
Rci: "Rabbku pouze zakázáno ohavné skutky, jak viditelné a skryté, a hřích, porušují lidská práva je v rozporu s právem, (nedej) Alláhu s něčím, co Bůh neprohrálo, a důkazem (zakázané) INVENT proti Bohu to, co vy nevíte. " [Al-`am / 7:33].
Ibn al-Qayyim rahimahullah řekl:... "Bůh chraň, vyslovte jméno Boha, aniž by základní znalosti v záležitostech fatwa nebo právní soudu včetně záležitostech, kategorizuje největší bastarda Fakt, dal ho na prvním místě [5] Vzhledem k tomu, řád záležitosti, které jsou zakázány v předchozím odstavci v-ta'âli (řádově nejnižší k nejhorší hodnocení) [6].
Kuala katastrofy
Příznaky této obavy, zřejmě pocházel z konkrétního faktoru. Není událost, která právě děje bez příčiny. Šejch Bakr Abu Zayd rahimahullah bod jevy at-ta'âlum (smart ass) jako významný faktor. Konkrétně, příroda cítí více uvědomují, myslíte, že máte schopnost vydávat fatwy či odpovědi, ale schopnost je ještě velmi daleko a plná chyb.
Shaykh Bakr Abu Zayd řekl rahimahullah: "Určitě na-ta'âlum vstup do" mluvit ve jménu Boha bez vědeckého základu. "Nejen to, ta'âlum, singularita názor, vyhledávání rukhshah, slepý fanatismus: vše, co je dveře, které vedly k trestné činnosti vyslovením jména Alláha bez znalosti ". [7]
Berfatwa významnou pozici. V této fatwy, někdo se snažil vyřešit problémy, kterým čelí osoby nebo veřejnosti. Vzhledem k silnému vlivu fatwa-dávat akcí, pak by nikdo neměl přinést fatwy, kromě těch, kteří jsou již dosažení konkrétních vědeckých dovedností, není zbytečná lidi. [8]
Odborníci Bid'ah ohrožených Verse
Imám Ibn Katsiir rahimahullah řekl: "V rámci tohoto verše, že každá osoba páchá herezi" [9]. Důvod je zřejmý. Jmenovitě se přidávají k něčemu s myšlenkou, že vše, co účtovat je součástí náboženství islámu, po považujte to za dobrý skutek, ale šaría neříká.
Vážné hrozby proti pachatelům, kteří Lying jménem Boha
Když akce je buď již zaujímá velmi nebezpečné úrovně, nebylo by to divné, kdyby výnos je velmi těžké. Chcete-li jednat lež ve jménu Alláha Ta'ala ospravedlnit nebo následek zákaz nedbalosti, pak Alláh stanovil návrat, jak je uvedeno v Jeho slově:
إن الذين يفترون على الله الكذب لا يفلحون متاع قليل ولهم عذاب أليم
Opravdu ... kdo vymýšlí lži proti Bohu Nor štěstí. (Bylo to) trochu potěšení, a pro ně bolestivé trápení. [-Nahl / 16:116-117].
Alláh Subhanahu wa Ta'ala skutek dopravu falešné hrozby pro jejich názvu ve jménu Jeho zákonů syar'i. Také tvrzení o v případě, že není zakázáno "haram", nebo v případě, že není zákonné "je zákonné." Tento verš je popis Alláh Ta'ala, že sluha neměl říkat halal nebo haram, ale po že Bůh ospravedlňuje nebo mengharamkannya [10].
Nebudou prosperovat v tomto světě a na onom světě. A určitě Bůh Subhanahu wa Ta'ala odhalí jejich hanbu. I když si užívat života v pohodlí v tomto světě, ale je to jen okamžik potěšení. Umístěte je zpět je peklo. Tam, pro ně bolestivé trestání. [11]
Řekněte jménu Alláha Control Bez vědy
V komunitě, můžeme vidět hodně rozptýlených fatwy bez ospravedlnitelných důvodů. Překvapivě, lidé se snaží pomoci sám mluvit (tvrdí) v oborech obecných věd za přítomnosti odborníků. Konkrétně, a non-lékaři nejsou pohodlné mluvení v lékařských problémů v přítomnosti lékaře. Nebo ne architekti cítit nepříjemný mluvit o architektuře v přítomnosti inženýra. Nicméně, ne svědkem podobný postoj v náboženských záležitostech. Příroda cítit lépe věděl příliš dotěrný. A věří v Boha slyší všechna slova, vidoucí při odstraňování právní, ocenění nebo Fatwa [12].
Názory lichý byl zvýšen. Někdy dokonce směšné, opravdu ukázat, jak povrchní její znalost. Chaos se rozšířila po celém světě. Takže, řešení "sociální problémy", které je endemická a nelze brát na lehkou váhu, což je také řešení všech problémů, je vštípit pocit strachu Alláh Subhanahu wa Ta'ala a zvýšit úroveň zbožnosti, a tvořit mentalitu zdržet mluvit nebo neodpověděl a nevydala fatwu, pokud je to opravdu nic neví, nebo jen polovina věděla. A třeba chápat, že je to Bůh, kdo má právo zřizovat a vytvořit (al-khalqu wal-Amr). Neexistuje tvůrce jiný než On. Nikdo jiný než šaríja šaría pro jeho stvoření. On je oprávněn požadovat něco, mengharamkannya advokát a odůvodnit.
Proto, pokud se někdo zeptal neznal problém, dejte odpověď nahlas bezostyšně a řekl: "Já nevím, já nevím, zeptejte se někoho jiného." Odpovědi jako by to naznačují dokonalost intelekt, laskavost, víru a zbožnost, a skromnost před Alláhem Subhanahu wa Ta'ala [13].
Generace obezřetnost Salaf v této otázce [14]
V minulosti, učenci Salaf generace, se chovají Wara `(guard) při vydávání prohlášení" je to halal a haram ", ze strachu z výše uvedeného odstavce. Kromě toho, že je ukázat své vysoké mravy v přítomnosti Boha a posla Jeho, právo určit právo lidské rasy, i když věděly, nebo pengharamannya penghalalan problém jasně.
Imam Maalik rahimahullah vypráví isnaad o Qabîshah bin Dzuaib, že tam byl muž, který řekl, aby Affan "Uthman ibn 'Radi anhu o dvou sestrách, jejichž předchozí stav jako otrok. "Uthman radi anhu odpověděl:" verš menghalalkannya a další verše mají mengharamkannya Pokud jde o mě, nemám rád, jak to udělat. "[15].
Imám al-Qurtubi rahimahullah vypráví: ad-Darimi řekl ve svém Musnad: Aaron řekl nám Ḩafş al-A'masy, řekl: "Nikdy jsem neslyšel o Ibrahim (-Nakha` i) řekl: "(to ) halal nebo haram, "ale řekl, že (pokud menghukumi):" V minulosti, lidé se to nelíbilo, nebo první, lidé milují to "".. [16]
Ibn Wahb rahimahullah Imam Malik rahimahullah řekl: "To není zvyk lidí (dnes) nebo pro ty, kteří prošli, ani je zvykem lidí, které jsem následují říct" je halal, je haram. "Neodváží k tomu. V té době, oni jen říct nakrahu kadza (nemáme rádi), naraahu hasanan (viděli jsme oba), nattaqî hadha (my vyhnout), WALA Nara Hadza (nemáme-li zobrazit, že tak) ".
V jiném vyprávění: "Neříkají" je halal nebo haram. "Už jsi neslyšel Alláh říká (což znamená):" Rci:. Vysvětlete mi o štěstí, že Alláh zjevil na vás, a pak že se některé z haram a (některé věci) zákonné "Say : "Co Bůh vám dal svolení (o tom), nebo si vymyslet i proti Bohu?"-Qs Yûnus/10 verš 59 - a pak řekl:. "halal je vše, co je povoleno Alláhovi a jeho poslovi. Protiprávní je vše, co je zakázáno Alláhovi a jeho poslovi "[17].
V knize al-Umm, Imam Shafi'i rahimahullah říkával ahabbu ilayya, uhibbu, akrahu a další takové lafazh-lafazh posoudit celou řadu případů. Alláh ví nejlépe.
POUČENÍ veršů
1. Haram halal a haram nenastavovat zbytečně syar'i, qath'i a zhanni, s výjimkou těch, které již věřil být téměř zakázáno věc.
2. Haram lež ve jménu Alláha Ta'ala.
3. Lidé, kteří leží ve jménu Boha Všemohoucího, nebude prosperovat na onom světě. Zatímco na zemi, bude postižena ponížení.
4. Musí udržovat verbální a opatrný v mluvení.
5. Odborníci hereze ohrožovala s odstavcem výše. Alláh ví nejlépe
Maraaji ":
1. Aisarut-Tafâsîr, Abu Bakr al-Jabir Jazairi, Maktabah "Ulum wal-Hikam, Medina.
2. Al-Jami li Ahkâmil-Qur'an (tafsíru al-Qurtubi), Abu 'Abdillah Muhammad ibn Ahmad al-Ansari al-Qurtubi, tahqiq: "Abdur-Razzaq al-Mahdi, Darul-Kitâbil-' Arabi, Matter IV, rok 1422 H - 2001 AD
3. I'laamul Muwaqqi'în "Rabbil" alamin Ibn al-Qayyim, Ověření: Abu 'Ubaidah bin Masyhuur Salmána Hasan Alu Daar Ibn Jawzi, Ed. I, Th. 1423H.
4. Kitab ul-'Ilmi, Shaykh al-Uthaymeen, ats-Tsurayya, I, 1420H-1999M.
5. Ma'âlimut-Tanzil, Abu Muhammad al-Husajn ibn al-Mas'ud Baghawi, ověřování a Takhrîj: Muhammad 'Abd-NAMR, "Uthman Dhumairiyyah Gomaa, a Sulaiman al-Kharsy muslim, Dar Thaibah, Rok 1411 H .
6. Tafsîrul-Korán popouštět-'Azhîm, al-Háfiz Abul-Fida Isma'il ibn' Umar ibn al-Kathir Qurasyi, Ověření: Sami bin Muhammad as-Salama, Dar Thaibah, Matter I, Rok 1422 H - 2002 AD
7. Taisîrul-Karîmir-Rahman "Allamah Shaykh Abdur-Rahman bin Násir as-Sa'di, Dar al-Mughni, Riyadh, Ed. I, Th. 1419 H - 1999 AD
[Přepsaný z časopisů sunna 06-07/Tahun Edition XII / Ramadán 1429/2008M. Vydavatelé Nadace Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Gondangrejo Km.8 Selokaton 57 183 Tel. 0271-858197 Fax 0271-858196]
All Hell Will Zadání
Podle
Ustadz Asim bin Mustafa, Lc
وإن منكم إلا واردها كان على ربك حتما مقضيا ثم ننجي الذين اتقوا ونذر الظالمين فيها جثيا
A nikdo z vás, kteří nepřijdou k němu (peklo). Je to pro Pán tvůj je ustanovení, které bylo nastaveno. Pak jsme se zachránit ty, kteří se bojí Boha, a nechat lidi zhalim v (Hell) je na kolenou. [Maryam/19: 71 až 72]
VYSVĚTLENÍ veršů:
Tento verš (první odstavec), je tento příběh od Alláha ke všem bytostem, milí lidé zbožní, ani bezbožné, věřící i nevěřící. Každý člověk půjde do pekla. To bylo poskytování Alláh Všemohoucí a svůj slib, že svým služebníkům. Není pochyb o výskytu události. Alláh Všemohoucí jistě stane. [1]
Chcete-li na vědomí, že komentátoři Učenci nesouhlasí smyslu slova al-wurûd [2] (jít do pekla) ve verši. Někteří učenci tvrdí,, že peklo je uveden v přítomnosti všech tvorů, takže každý bude cítit strach. Po tom, Alláh Všemohoucí uložit Muttaqin (spravedliví lidé). Nebo podle jiného výkladu, všechny bytosti vstoupit. Přestože věřící vstoupit, ale sakra bude v pohodě a bezpečí pro ně. Kromě toho, že jsou jiné výklady, které interpretují blížící peklo. A tam bylo navrhl, že záměrem je, aby tepelné ztráty zažívají věřící, když trpí tepla nemoci. [3]
Šejch 'Abdul Muhsin řekl, že nejpopulárnější výklad výše uvedeném verši existují dva názory. Zaprvé, všechny do pekla, ale oni (věřící) nezažívají nebezpečí. Za druhé, všichni prošel shirath (most) v souladu s úrovní charitativní shalehnya.Jembatan je rozložena na povrchu pekla. Takže lidé, kteří jsou řekl, aby prošli peklem. Tento výklad rahimahullahdari citoval Ibn Kathir Ibn Mas'ood Radi "anhu. [4]
Z těchto dvou názorů, Imám Ibn Abil "Izzi rahimahullah (d. 792 H) se domnívá, že druhý názor, že je nejsilnější a râjih. Řekl: "Učenci se liší o výkladu Word al-wurûd pochopení Boží Dopis Maryam verši 71, kde stanovisko je správné? Názory nejzřejmější a silnější je přechod shirath. "[5]
K posílení tohoto argumentu, Imám Ibn Abil "Izzi rahimahullah berhujjah následující verš (QsMaryam/19: 72), a hadís vypráví imámem muslimů rahimahullah v knize Shahihnya bez. 6354. Vypravoval imámem muslimů rahimahullah isnaad z Umm Mubasysyir Radi "Anha, slyšel Proroka, nechť 'alejhi wa salam řekl, zatímco vedle Anha Hafsah Radi", "Nikdo z lidí, kteří mají berbaiat pod stromeček (k účasti na Hudaibiyah smlouva, červená) půjdou do pekla ". Hafsah (přemýšlel) řekl: "Budou do ní vstoupit, Ó Posle Alláhův". Prorok, nechť 'alejhi wa salam byl protestovali. Hafsah Radi "Anha předpokládaly čtení poezie (což znamená, že):" A nikdo z vás, kteří nepřišli k němu (peklo). Je to pro Pán tvůj je ustanovení, které bylo nastaveno. (On to uslyšel) Prorok, nechť 'alejhi wa salam pak (zakořeněným problémům při) řekl: "Vskutku Alláh poté řekl: Potom jsme se zachránit ty, kteří se bojí Boha, a nechat lidi zhalim v (Hell) je na kolenou)" .
Po uvedených výše hadith, Imám Ibn Abil "Izzi rahimahullah řekl, že (Messenger), nechť 'alejhi wa salam naznačil (v hadith), že alwurûd záměr (do pekla) by neměla vstoupit. Takže je přežití (někdo) z nebezpečí, že by neměl zkušenosti. Nicméně, s podmínkou (dlažba), že nastala dost (pak přežil hrozbu toho). Kdož sledovaný nepřátel, kteří ho chtějí zabít, ale nepřítel nebyl schopen chytit, tak pro lidi, kteří nejsou chyceni to by se dalo říci: Bůh ho zachránil. Proto Alláh Všemohoucí praví, co se rozumí:
ولما جاء أمرنا نجينا هودا
A když Alláh nám přišel, jsme zachránili HUD ... [HUD / 11:58],
فلما جاء أمرنا نجينا صالحا
Takže když rozhodnutí Přišli jsme, jsme zachránili Sáliha ... [HUD / 11:66]
ولما جاء أمرنا نجينا شعيبا
Takže když rozhodnutí Přišli jsme, jsme zachránili Shoaib [HUD / 11:94]
Trest Alláha není vyměřen na ně, ale oni se stalo někomu jinému, než v případě, že žádné bezpečnostní faktory, které Alláh Všemohoucí uděleny na ně zejména bude trápit stihne jim stejně. Podobně, porozumění al-wurûd (do pekla), což znamená, tito lidé projdou peklem shirath. Pak Alláh Všemohoucí spasit ty, kdo to pravé a nechat lidi ve stavu bezpráví v pekle kolena "[6]
V souladu s výše uvedeným popisem, původně Imam Nawawi rahimahullah (d. 676 AH) také zesiluje význam celé shirath. On rahimahullah řekl při vysvětlování hadith o Anha Umm Mubasysyir Radi ":" Opravdu, myslím al-wurûd (přišel) ve verši je přes shirath. Shirath je most, který se klene nad peklem. Obyvatelé z ohně se do ní padá. Mezitím, navíc budou v bezpečí. " [7]
V knize al-Jawâbuss Saheeh (1/228), Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah také merâjihkan rahimaullah pochopení al-wurûd křížením shirath [8]. Shaykh Abu Bakr al-Jazairi Hafizhahullah také rozhodli toto stanovisko ve svém komentáři [9].
HAPPY PEOPLE NAPŘÍČ opatrný shirath
Pietní charity bude velmi vlivný v procesu absolvování shirath. Více charitativní zbožný člověk na světě, bude rychlejší v kříži. Všemohoucí Alláh spasit ty, kdo se ho bojí podle svých skutků.
Shaykh as-Sa'di rahimahullah řekl: "Lidé na celém tom v souladu s úrovní amaliahnya (ve světě). Někteří předán stejně rychle jako mrknutí, nebo vítr, běží tak rychle, jako je rychlost vyškolených koně a dobytek prchají. Most (cross) s berlarilari, chůzi a plazit se. Ostatní udeřil a vrhl pád v pekle. Každý podle zbožnosti. Proto Alláh Všemohoucí praví, co znamená "Potom jsme se zachránit ty, kteří se bojí (Alláh Jeho velení a utéct od svého zákazu) a nechat lidi zhalim (která menzhalimi sebe s nedůvěrou a vice) v (Hell) je na kolenou. "[10]
Května Alláh k s milosti a lásky potěšující, chraň nás všechny z pekla.
POUČENÍ Z veršů:
1. Obsahující ukládá povinnost věrný existenci pekla.
2. Stanovení odpovědnosti víry shirath.
3. Stanovení jistoty přešel most přes peklo.
4. Vyhláška ze dne Alláh Všemohoucí nevyhnutelné.
5. Lidé strach bude zachráněn před trápení pekla.
6. Lidé fâjir (zlo) zahynou, protože jejich vyhýbat a nemorální.
Alláh ví nejlépe.
[Zkopírováno ze sunny Edition časopisu 09/Tahun XIII/1430H/2009M. Publikováno Lajnah Foundation Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Solo Purwodadi Gondanrejo Km.8 Selokaton 57 183 Tel. 0271-858197 Fax 0271-858197]
zdroj: http://almanhaj.or.id/
Tidak ada komentar:
Posting Komentar