Jumat, 27 Juli 2012

Loven om bøn ved Grave, Word af profeten Muhammed sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam: لا تجلسوا على القبور ولا تصلوا إليها Må ikke sidde på gravene og beder ikke over for ham. [Muslim (II/668 no. 972) fra Abu Martsad Allah anhu]


Loven om bøn ved Grave, Word af profeten Muhammed sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam: لا تجلسوا على القبور ولا تصلوا إليها Må ikke sidde på gravene og beder ikke over for ham. [Muslim (II/668 no. 972) fra Abu Martsad Allah anhu]


Af:
Præst Abdullah Zaen, Lc, MA [1]


"RIWAS (Wali Songo Pilgrimage Ritual)" et begreb meget velkendt i ørerne nogle kredse. De syntes at kræve mig til at gøre det, mindst en gang om året. Alt gøres for at hente prisen for rejsen. Adspurgt om, hvad der blev gjort der? Deres reaktioner er forskellige. Alle ønsker at bede, bede for en forfremmelse eller for begavelse rizki glat nedkørsel og andre.

Hvem at spørge? Der er åbent bedt om at mbah værge. Men andre siger, at han stadig beder til Allah den Almægtige, men så hurtigt gav dem valgte bevidst dem Graves 'linuwih' er.

Som vil blive diskuteret i det følgende simple inskription er ikke lovligt grav pilgrimsfærd. Derfor er det underforstået Sunnah i Islam, hvis det i overensstemmelse med civiliserede manerer skitseret. Men det ville blive observeret her er: loven i bøn ved graven og bad dér. Efter eksponering kan være nyttigt!

FØRSTE: bede ved graven
Bønner ved graven er haram, endda nogle forskere kategoriserer stor synd. [2] Denne praksis kan føre til løbe og handling at gøre kirkegården som en moské. Derfor er vores religion forbyder denne praksis. Meget mange tekster af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, der bekræfter det. Blandt dem:

A. Ord af hans sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:

لا تجلسوا على القبور ولا تصلوا إليها

Må ikke sidde på gravene og beder ikke over for ham. [Muslim (II/668 no. 972) fra Abu Martsad Allah anhu]

Rahimahullah Imam Nawawi (d. 676 H) konkluderer, "Denne Hadith bekræfter terlarangnya beder vendt mod gravene. Imam Shafi'i rahimahullah sagde: "Jeg hader den handling af ærbødighed til graven bliver brugt som en moské. Af frygt for hende og føre til bagtale folk bagefter. "[3]

al-'Allamah al-Munawi rahimahullah (d. 1031 H) tilføjede, "Profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam forbød bøn over graven, for at minde hans folk, der ikke forherliger sin grav, eller grave af helgener end han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. Fordi de kan være overflødigt at tilbede ham. "[4]

Ifølge den oprindelige lov, viser forbud mod profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam over, at loven forbudte handlinger er ulovlige. Opgørelsen af ​​Imam al-San'ani rahimahullah (d. 1182 H). [5]

2. Profetens ord sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:

اجعلوا في بيوتكم من صلاتكم, ولا تتخذوها قبورا

Laksanakanlah nogle bønner dig i dit hjem, og du ikke gør graven. [HR. Bukhari (I/528-529 nej. 432) af Ibn Umar anhuma]

Denne hadith forklarer, at huset ikke skal tømmes for bøn, for huset, der ikke bruges til bøn, især bede Sunnah, som en grav, der var ikke et sted for bøn.

Imam al-Baghawi rahimahullah (d. 510 H), efter at have hadith ovenstående konkluderede: "Denne hadith indikerer, at kirkegården ikke er et sted at bede." [6]

Lignende konklusioner blev også præsenteret af Ibn Batthal rahimahullah (d. 449 H) [7] og Ibn Rajab, kan Allah have barmhjertighed (d. 795 H). [8]

Ibn Hajar al-'Asqalany rahimahullah (d. 852 H) konkluderer mere bredt. Rahimahullah sagde han, "Justin er ikke et sted at tilbede." [9]

3. Word af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:

الأرض كلها مسجد إلا المقبرة والحمام

Hele Jorden er en moské (et sted for bøn), bortset fra grav og badeværelse. [HR. Ahmad (XVIII/312 nej. 11 788) fra Abu Sa'id Allah anhu. Sanadnya betragtes som en stærk af al-Hakim [10], kan Ibn Taymiyyah Allah have barmhjertighed [11] og al-Albani [12].

Imam Ibn Qudama rahimahullah (d. 620 H) forklarer, at jorden som helhed kunne blive et sted for bøn, undtagen de steder forbudt at bede i det, som graven [13].

En lignende erklæring leveret af Imam an-Nawawi, må Allah have barmhjertighed [14] og al-Hafiz al-'Iraqi rahimahullah (d. 806 H) [15].

4. Bøn af Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:

اللهم لا تجعل قبري وثنا يعبد, اشتد غضب الله على قوم اتخذوا قبور أنبيائهم مساجد

O Allah, gør ikke min grav en afgud, der er tilbedt. Allah er vred på folk der har gravene af deres profeters moské [16]

Imam Ibn Abd al-Barr rahimahullah (d. 463 H) forklarede: "Det plejede at bede mod de arabiske folk og tilbede afguder. Så Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam blev bekymret for hans folk vil gøre, hvad generationer før dem. Normalt, hvis død af deres profet, vil de bo omkring graven, som de gjorde mod idoler. Så Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde: "Oh Allah, gør ikke min grav en afgud, som er tilbedt", med bershalat over for ham, bue ned og tilbede ham. Allah den Almægtige er vred på folk, der gør netop det.

Profeten Muhammed sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam advarede sine ledsagere og hans tilhængere for at undgå at blive ofre for den dårlige opførsel fra fortiden. De beder står grave profeter og gjorde det et mekka og en moské. Da de hedenske praksis af deres idoler. Dette er shirk akbar! "[17]

5. Hadith, som indeholder forbud mod at gøre graven som en moské. Heraf profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:

قاتل الله اليهود; اتخذوا قبور أنبيائهم مساجد

Må Allah udrydde jøderne. De gjorde grave deres profeter som moskeer. [HR. Bukhari (I/531 no. 437) og Muslim (I/376 no. 530) fra Abu Huraira Allah anhu]

Imam Ibn Abd al-Barr sagde, at hadithen rahimahullah ovenstående indeholder "forbud mod at kaste sig på Profeternes Grave. Det er også formidle det samme illegitime næsegrus til andre end Allah den Almægtige. Denne hadith kan også tolkes til at gøre forbuddet mod gravene af profeter som centrum for bøn. Enhver betydning på arabisk, der er indeholdt i denne hadith: så det indeholder en forbudt handling "[18].

Efter at have bragt en hadith, som indeholder et forbud mod at bygge moskeer i løbet af Gravene, sagde Imam Ibn Mulaqqin rahimahullah (d. 804 H), "Denne hadith argument hader bøn ved graven ... heller ikke bede om det, ved siden af ​​eller over for ham. Det gør ingen forskel, dem alle hader (religion). "[19]


Loven om bøn Grave




Hikmah BAG i graven TERLARANGNYA Prayer

Islamiske lærde er enige om at ty til bøn på kirkegården er forbudt. [20] Intet er tilladt ham, endsige fremme det. De adskiller sig kun bestemme 'illah (årsag) terlarangnya gerninger; [21]

De fleste af lærde mener, at årsagen er, fordi den grav, er identisk med den urene. Fordi jord blandes med pus af menneskelige lig. Der er også andre lærde, der hævder, at årsagen er, fordi folk frygter det vil falde i shirk.

Blandt dem, der valgte denne anden udtalelse: Abu Bakr al-Atsram rahimahullah (d. 273) [22], al-Mawardi rahimahullah (d. 450 H) [23], Ibn Qudama rahimahullah [24], kan Ibn Taymiyyah Allah have barmhjertighed (D. 728 H) [25], As-Suyuti (d. 911 H) [26] og andre.

Efter at have forklaret, at det primære formål at forbyde bøn ved graven var, fordi man frygtede ville resultere i aktion for at gøre kirkegården som en afgud, njelaskan klart Imam Suyuti, at det primære formål at forbyde bøn ved graven var, fordi folk frygtede det ville gøre graven som en afgud, Imam as-Suyuti memeperjelas, "Dette er Derfor shari'a forbyder sådanne handlinger. Og dette også kaster sig ud i de sidste mange mennesker løbe løbe akbar eller under det.

Ikke sjældent man får så mange mennesker på afveje, der ydmyger sig i graven fromme mand, ydmyghed ", underkastelse og tilbeder dem udenad. En form for tilbedelse, som de aldrig gøre, selv i de huse Allah, betyder moskeen! ...

Dette mafsadah (onde), som er forhindret af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam fra kilden. Indtil han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam forbød absolut beder ved graven, selv om målet ikke er at søge velsignelser sted. For at lukke døre eller huller, som potentielt kunne levere til de skader, der kan føre til afgudsdyrkelse. "[27]

Med hensyn til argumentet om, at da forbuddet skyldes, at stedet for urene grav, er det ikke rigtigt, og ikke understøttes af skriften. Rahimahullah Imam Ibn al-Qayyim (d. 751 H) har en lang forpustet i at forklare det. Blandt de argumenter, som han rahimahullah beskrive:

A. Hele Hadith er bede ved graven indeholder forbud gælder ikke skelner mellem nye og grav, der blev gravet op gamle grave.

2. Placer moskeen af ​​profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam plejede at være grave afgudsdyrkerne. Før moskeen blev bygget oven på det, beordrede han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, at graven er gravet, og jorden fladet ud igen. Og han var ikke at vide, at jorden blev overdraget. Selv efter trim, anvendes direkte til bøn.

3. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam forbandede jøderne og de kristne, fordi de gjorde Profeternes Grave, som moskeer. Det er klart, klart, at forbuddet ikke var på grund af urent, for hvis så forbuddet er ikke nødvendigvis specifikt til Profeternes Grave. Desuden er deres grave er hellige steder, og ikke anses for at være urene, fordi Allah forbyder k at spise ligene af deres jord. [28]

Folk bad TOMB AF LOV
Generelt bønner på kirkegården området var off grænser, men hvad med de mennesker, der gjorde det? Hvad er det regerende en, eller hvad?
Hvis vi ser på de faktiske omstændigheder, de mennesker, der beder ved graven området har en række formål. Baseret på dette, loven for hver af de aktører så også variere baseret på hensigten.

Første: Den person, der beder ved graven med det formål at tilbyde bønner for indbyggerne i graven.

Det er helt klart ind under kategorien af ​​shirk Akbar (større), fordi han havde tilbudt tilbedelse til andre end Allah den Almægtige. Allah swt hævdet:

وأن المساجد لله فلا تدعوا مع الله أحدا

Sikkert er det de moskeer fra Allah, så du tilbeder ikke noget udover Allah. [Al-Jinn/72: 18]

Andet: Den person, der beder ved graven med det mål bertabaruk (påberåbe velsignelser) med en vis grav. Sådanne aktioner omfatter de uretfærdige og kættersk afvigelser fra de lære Almægtige Allah og Hans Sendebud sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, er begge grave placeret i retning af Qibla eller ej. Fordi det også skaber en ny i praksis for tilbedelse.

as-Suyuti rahimahullah forklarer: "Hvis en mand ty til bøn eller for at bede ved graven for sig selv i de interesser og anliggender, med det formål at opnå en velsignelse for hende og forvente hendes bønner blev besvaret der, så er kernen i opposition til Allah og Hans Sendebud sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. (Og dette) afviger fra religion og sharia. Også anses for kætteri, der ikke er tilladt af Allahs religion, k, samt Hans Sendebud sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, og de præster, som er troende muslimer til at følge hans lære og Sunnah. "[29]

Ibn Hajar al-Haitami (d. 974 H) [30], al-Munawa [31] og ar-Rumi (d. 1043 H) [32] gav også lignende vidnesbyrd.

Tredje: Bøn på kirkegården uden uheld, bare fordi det sker samtidig med optagelsen af ​​bøn tid. Uden formål bertabarruk (ngalap velsignelse fra ham) eller udbud af tilbedelse til andre end Allah den Almægtige.

Omkring en tredjedel af dette adskiller de lærde [33]. Men mere magtfulde, er udtalelsen fra forbuddet, fordi forbuddet mod profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam er generelt og for den lukkede dør møde, som potentielt fører til shirk. Og dette er udtalelsen fra flertallet af lærde, som beskrevet Imam Ibn al-Mundhir (d. 319 H). [34]

Fire: Bøn i graven med det mål at kroppen bøn.
Hadith af Abu Hurayrah Allah anhu viser, at det kan ske:

أن امرأة سوداء كانت تقم المسجد أو شابا, ففقدها رسول الله صلى الله عليه وسلم فسأل عنها أو عنه, فقالوا "مات". قال "أفلا كنتم آذنتموني". قال فكأنهم صغروا أمرها أو أمره. فقال: "دلوني على قبره" فدلوه فصلى عليها, ثم قال "إن هذه القبور مملوءة ظلمة على أهلها, وإن الله عز وجل ينورها لهم بصلاتي عليهم"

"Det siges, en sort kvinde, der anvendes til at feje moske eller den unge. En dag profeten Shallalalhu 'alaihi wa sallam at miste ham, så beliaupun spørge.
"Han er død" sagde vennen.
"Hvorfor kan du ikke fortælle mig?"
De virkede ikke så meget bekymret over den person. Han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde: "Vis mig, hvor hans grav?"
Efter showet, sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam han bad over det, sagde, "Ja indbyggerne i denne gravplads blev kastet ud i mørket. Nu fremhæve det, fordi jeg beder Allah over dem ". [HR. Bukhari (I/551 no. 438) og Muslim (II/659 no. 956) med en muslimsk editor].

[Kopieret fra As-Sunnah magasin 03/Tahun Edition XV / Shaban 1432/2011M. Publishers Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 Tlf. 0271-858197 Fax 0271-858196]



Position Bøn i islam


Ved
Sheikh Abdullah bin Abdul al-Azhim Khalafi


Der er fem obligatoriske bønner: middagstid, 'Asr, Maghrib,' Isha, og Shubuh.

Anas bin Malik af Allah anhu, sagde han: "Den nat af Isra '(når profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam blev hævet til himlen) er forpligtet til at profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam bad halvtreds gange. Derefter reduceret til fem gange. Så råbte han, "O Muhammad, den egentlige beslutning på min side kan ikke ændres. Og sandelig, du (belønning) af fem er ligesom (belønning) og 50. '"[1]

Af Talha bin 'Ubaidullah Allah anhu, fortæller han os, at når en beduin arabisk, tousle hår kommer til profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam, og sagde: "O Allahs Sendebud, lad mig bede, hvad Gud krævede af mig." Han svarede:

الصلوات الخمس إلا أن تطوع شيئا.

"Bøn fem gange om dagen, medmindre du ønsker at tilføje noget (fra Sunnah bøn)." [2]

Position Bøn i islam
Af 'Abdullah bin' Umar anhu, sagde han, at profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

بني الإسلام على خمس, شهادة أن لا إله إلا الله وأن محمدا عبده ورسوله, وإقام الصلاة, وإيتاء الزكاة وحج البيت, وصوم رمضان.

"Islam er bygget på fem (tilfælde): det vidnesbyrd, at der ikke er nogen Gud har ret til at blive tilbedt end Allah, og Muhammad er Allahs Sendebud, etablere en regelmæssig bøn, udstedte almisser, pilgrimsrejse til Parlamentet, og fastende Ramadan." [3]

A. Juridisk person, der ikke beder
Hele den islamiske ummah enige om, at dem, der benægter nødvendigheden af ​​bøn, så han troede på og ud af Islam. Men de er uenige om de mennesker, der stadig tror på at forlade bøn med sine juridiske forpligtelser. Tvister, fordi de er en række af hadith af Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, der kalder folk, der forlod bønner som hedensk, uden at skelne mellem dem, der benægter og doven til at gøre det.

Jabir anhu af Allah, sagde han, at profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

إن بين الرجل وبين الشرك والكفر ترك الصلاة.

"Sandelig, (grænse) mellem shirk og kufr en person med bønnen." [4]

Af Buraidah, sagde han, "Jeg hørte Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

العهد الذي بيننا وبينهم الصلات, فمن تركها فقد كفر.

"Aftalen mellem os og dem er bøn. Hvem forlod det, er en kaafir. '"[5]

Men rajih af udtalelser fra den lærde ", som er den kufr kufr her er ikke et lille problem med religion. Dette er resultatet af et kompromis mellem disse hadith med nogle andre traditioner, herunder:

Af 'Ubadah Allah ibn al-Samit anhu, sagde han, "Jeg hørte Allahs Budbringer sallâ Allâhu' alaihi wa sallam sagde:

خمس صلوات كتبهن الله على العباد, من أتى بهن لم يضيع منهن شيئا استخفافا بحقهن كان له عند الله عهد أن يدخله الجنة, ومن لم يأت بهن فليس له عند الله عهد, إن شاء عذبه وإن شاء غفر له.
»Fem bønner Allah på sine tjenere er påkrævet. Hvem gør det, og ikke spilde under hensyntagen let, så han har en aftale med Gud om at sætte det ind i himlen. Og hvem gør det ikke, da han ikke har en pagt med Gud. Hvis han vil, så han mengadzabnya. Eller hvis han vil, tilgiver han. "[6]

Vi konkluderer, at loven forlod bøn er stadig under graden af ​​kufr og shirk. Fordi Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam gav sagen den person, der ikke gør Guds vilje.

Mens Allah swt siger:

إن الله لا يغفر أن يشرك به ويغفر ما دون ذلك لمن يشاء ومن يشرك بالله فقد افترى إثما عظيما

"Sandelig Allah ikke vil tilgive synd shirk, og han tilgiver alle synder bortset fra (shirk), for hvem Han vil. Hvem er til Allah, så ja han har en stor synd "[An-Nisa ': 48].

Fra Abu Huraira Allah anhu, sagde han, "Jeg hørte Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:" Se, den første gang bragt til konto fra en tjener af muslimer på Dommens Dag er den obligatoriske bøn. Hvis han gør det til perfektion (han overlevede). Hvis ikke, da sige: Se, hvis han havde bedt Sunnah? Hvis han havde bedt Sunnah bøn er obligatorisk at bede sunna blev forfinet af. Så hele praksis obligatorisk bøn blev bragt til konto, så godt. "[7]

Af Hudhayfah ibn al-Yaman, sagde han, at profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde: "Islam vil forsvinde som farves forsvinden i falmede tøj. Indtil der ikke længere ved, hvad faste, bøn, qurban, og Sadaqah. Koranen vil blive løftet på én nat, indtil tersisalah ingen enkelt vers i jorden. Forblev et parti af mænd, der består af ældre og svagelige. De sagde, "Vi fandt vores fædre talte ordene:. La ilaha illallaah, og vi siger det" Shilah sagde til ham: "Er det ikke den sætning LAA ilaha illallaah nogen fordel for dem, hvis de ikke ved hvad det er bøn, faste, qurban, og Sadaqah? "

Så Hudhayfah vendte sig bort. Shilah gentaget tre gange. Hver gang det er også Hudhayfah drejes bort. På den tredje gang, vendte Hudhayfah og sagde: "O Shilah, en sætning, der vil frelse dem fra helvede. Han gentog det tre gange. "[8]

B. Til hvem påkrævet?
Bøn er obligatorisk for enhver muslim, der har baligh og fornuftige
Af Ali Allah anhu, profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, sagde han:

رفع القلم عن ثلاثة: عن النائم حتى يستيقظ, وعن الصبي حتى يحتلم, وعن المجنون حتى يعقل.

"Pena (velgørenhed optagere) løftes fra tre: fra sovekabine til at vågne, fra børn til baligh, og fra den skøre at komme tilbage bevidstløs." [9]

Obligatorisk for forældre at sende deres børn bede bønnen, selvom det ikke var nødvendigt, at det er velkendt for sine bønner.

Af 'Amr ibn Syu'aib, fra sin far fra sin bedstefar, sagde han, at profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam sagde:

مروا أولادكم بالصلاة وهم أبناء سبع سنين, واضربوهم عليها وهم أبناء عشر سنين, وفرقوا بينهم في المضاجع.

"Instruer dine børn til at bede i en alder af syv år. Og slå dem til at forlade ham i en alder af ti år. Samt deres separate senge. "[10]

[Kopieret fra bogen Al-Sunnah wal Wajiiz fii Fiqhis Kitaabil Aziiz, forfatter Azhim bin Abdul al-Khalafi Badawai, Indonesien Guide Fiqh Complete Edition, Translation Team Tashfiyah LIPIA - Jakarta, Ibn Kathir Reader Publishers, trykt i Ramadan 1428 - September 2007M]


Time-Time bønner



Ved
Sheikh Abdullah bin Abdul al-Azhim Khalafi


Jabir bin 'Abdillah Allah anhu, at Profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam Alaihissallam Gabriel havde besøgt, og han sagde til profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, "Stå op og bed!" Så han bad middagstid, når solen er gledet. Så Gabriel kom til ham igen, når 'Asr og sagde: "Stå op og bed!" Så profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam bad 'Asr, når skyggen alle samme længde som den oprindelige objekt. Så Gabriel kom til ham igen som Maghrib og sagde: "Stå op og bed." Så profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam bad Maghrib da solen var gået ned. Så Gabriel kom til ham som 'Isha og sagde: "Stå op og bed!" Så han bad' Isha ', når den røde tusmørket er forsvundet. Så Gabriel kom til ham igen, når Shubuh og sagde: "Stå op og bed!" Så profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam Shubuh da det viste sig daggry bøn, eller Jabir sagde: "Når det var morgen."

Den næste dag Gabriel tilbage til profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam ved middagstid og sagde: "Stå op og bed!" Så hans middagstid bøn, når skyggen alle samme længde som den oprindelige objekt. Så hun kom til ham som 'Asr og sagde: "Stå op og bed!" Så han bad' Asr, når de lange skygger fra alle objekter gange den oprindelige længde. Så kom hun til ham, når Maghrib på samme tid i går og ændredes ikke. Så kom han på 'Isha', når natten har passeret midten eller Jibril sagde en tredje nat, - og han bad 'Isha. Så Gabriel kom til Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, når dagen var meget lys og sagde: "Stå op og bed!" Så han bad Shubuh sagde,' I tiden mellem de to er tid til at bede. "[1]

At-Tirmidhi sagde, at Muhammad (dvs. Ibn Ismael al-Bukhari) sagde: "Det mest autentiske historie af tiden til bøn er Hadith af Jabir."

A. Middag
Timingen af ​​glidning af solen at skygge alle af samme længde som det oprindelige objekt.

2. 'Ashar
Tidspunktet for, hvornår skyggen af ​​alle ting samme længde som den oprindelige, indtil solnedgang.

3. Maghrib
Timingen af ​​solnedgang til tabet af den rødlige farve tusmørke.

Baseret på de ord af profeten sallâ Allâhu alaihi wa sallam: ". Tiden for Maghrib bønner rødlig farve i aften er ikke forsvundet" [2]

Fire. 'Isha
Timingen af ​​tabet af røde skumringen til midten aften.
Baseret på de ord af profeten sallâ Allâhu a'alaihi wa sallam: ". Når de bad 'Isha indtil midten nat"

5. Shubuh
Tiden fra daggry indtil solen står op.
Baseret på de ord af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:

وقت صلاة الصبح من طلوع الفجر مالم تطلع الشمس.

"Tidspunktet for udstedelse af det daggry bøn Shubuh op før solopgang." [4]

A. Hvad menes der med al-al-Wustha Prayer (MID)?
Allah Ta'ala siger:

حافظوا على الصلوات والصلاة الوسطى وقوموا لله قانتين

"Hold alle de bønner (MU), og (vagt) Wusthaa bøn. Stand up for Gud (i bønner) med ydmyghed "[Al-Baqarah: 238]..

Af Ali Allah anhu, sagde han, at på dagen for slaget ved al-Ahzab Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

شغلونا عن الصلاة الوسطى صلاة العصر, ملأ الله بيوتهم وقبورهم نارا.

"De har besat os at bede al-Wustha (dk) bede 'Asr. Må Allah opfylde deres hjem og deres gravsteder med ild." [5]

B. Fremme Sunnah middag bønner i Start Time Når dagen er ikke for varmt.
Jabir bin Samurah, sagde han:

كان النبي صلى الله عليه وسلم يصلى الظهر إذا دحضت الشمس.

"Når profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam middagstid bøn, når solen er gledet (mod vest)." [6]

C. Hvis vejret er meget varmt, Sunnah forsinke bøn indtil middag, vejr lidt koldt (over ikke Out of Time, red.)
Fra Abu Huraira Allah anhu sagde Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:

إذا اشتد الحر فأبردوا بالصلاة, فإن شدة الحر من فيح جهنم.

"Hvis en meget varm dag, er det ikke at bede til vejret blev ganske kold. Virkelig et meget varmt det er en del af Jahannam syde". [7]

D. Skynd Sunnah Prayers 'Asr
Fra Anas Allah anhu:

أن رسول الله J كان يصلى العصر والشمس مرتفعة حية, فيذهب الذاهب إلى العوالي فيأتي العوالي والشمس مرتفعة.

"Det profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam aldrig bede' Asr, mens solen stadig er høj og lys. Så var der en hen og besøgte al-'Awali (et sted på hjørnet af Medina), mens solen stadig er høj." [8]

E. Skipping synd Folk, der beder 'Asr.
Fra Ibn 'Umar anhuma, profeten sallâ Allâhu' sagde alaihi wa sallam, "Folk, der springer bede 'Asr som en reduceret familie og sin ejendom."

Af Buraidah Allah anhu sagde Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:

من ترك صلاة العصر فقد حبط عمله.

"Hvem efterlader bede 'Asr, derefter terhapuslah gerninger." [10]

F. Folk synd Mengakhirkannya Toward Dusk Till (Når solen vil stivne)
Fra Anas Allah anhu sagde: "Jeg hørte Messenger sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:


تلك صلاة المنافق, يجلس يرقب الشمس حتى إذا كانت بين قرني الشيطان قام فنقرها أربعا لا يذكر الله إلا قليلا.

"Det er den bøn hyklere. Han satte sig ned og så solen. Op, når solen er mellem de to horn Satan (tidspunktet for solopgang og solnedgang), rejste han sig og bad fire rak'ahs hurtigt. Han husker ikke Allah, men lidt. "[11]

G. Maghrib bønner og Sunnah trang Dimakruhkan Mengakhirkannya
Af 'Uqbah bin' Amir Allah anhu, at Profeten fred og velsignelser a'alaihi wa sallam sagde:

لا تزال أمتى بخير أو على الفطرة مالم يؤخروا المغرب حتى تشتبك النجوم.

"Min Ummah er altid i god eller i en tilstand af naturen er så længe de ikke beder Maghrib mengakhirkan dukker op en masse stjerner." [12]

Af Salamah ibn al-Akwa 'Allah anhu: "Når profeten sallâ Allâhu'. Alaihi wa sallam bad Maghrib da solen var gået ned og gemme sig bag et forhæng (ikke synlig)" [13]

H. Mengakhirkan Sunnah Prayers 'Isha' Så længe ikke at bebyrde
Af 'Aisha anhuma Allah, sagde han: "Den nat af profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam mengakhirkan bede 'Isha, indtil berlalulah det meste af natten, og beboerne i moskeen havde sovet. Så kom han ud og bad, og sagde: "Sandelig, dette er den tid, jeg kun ønskede ikke at belaste mit folk. [14]

I. Dimakruhkan Sov tidligere og senere samtale ikke er nyttigt.
Fra Abu Barzah Allah anhu: "The Messenger sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam hader søvn før' aften 'og en snak bagefter." [15]

Fra Anas Allah anhu, sagde han, "En aften ventede vi profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam indtil midt om natten. Så kom han og bad sammen med os, så vi anbefaler. Han sagde:

ألا إن الناس قد صلوا ثم رقدوا, وإنكم لم تزالوا في صلاة ما انتظرتم الصلاة.
'
Vid, har sandelig folk bad og derefter sov. Og ja du fortsætte i bøn, så længe du venter på bønnen. "[16]

J. Shubuh fremskynde Sunnah bønner i Tidlig Timing (Ved stadig mørkt)
Af 'Aisha anhuma Allah, sagde han: "Det plejede at troende kvinder at deltage bønner med budbringer fra Allah Shubuh' alaihi wa sallam med deres pakket tøj. Vend derefter tilbage til deres hjem, når det har afsluttet bønnen. Ingen har anerkendt dem om natten. "[17]

K. Hvornår er Nogen Betragtes stadig tid til at Get bøn?
Fra Abu Huraira Allah anhu sagde Profeten sallâ Allâhu alaihi wa sallam:

من أدرك من الصبح ركعة قبل أن تطلع الشمس فقد أدرك الصبح, ومن أدرك ركعة من العصر قبل أن تغرب الشمس فقد أدرك العصر.

"Den, der finder en rak'ah bøn Shubuh før solopgang, så bed han har fundet Shubuh. Og den finder en rak'ah bøn 'Asr før solnedgang, har han fundet bedende' Asr." [18]

Denne lov er ikke i bønnen Shubuh specialisere sig og 'Asr, men for hele bøn.

Fra Abu Huraira Allah anhu sagde Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:

من أدرك ركعة من الصلاة فقد أدرك الصلاة.

"Den, der finder en rak'ah bøn, så beder han har fundet det" [19]

L. Mengqadha Ubesvarede bønner
Fra Anas Radhiyiallahu anhu, sagde han, at Allahs profet sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

من نسى صلاة أو نام عنها فكفارتها أن يصليها إذا ذكرها.

"Enhver, der har glemt, eller sov på en bøn fra ham, så kaffarat (løsesum) er det bad, at hvis han havde i tankerne." [20]

M.Apakah Folk bøn med vilje ikke Out of Time behov op til Mengqadha sådan bøn?
Ibn Hazm sagde i al-rahimahullah Muhallaa (II/235), "Sandelig, har Allah Ta'ala lavet en vis tid, begyndelsen og slutningen, for hver obligatorisk bøn. Indgang og udgang på et bestemt tidspunkt på et bestemt tidspunkt. Der var ingen forskel mellem mennesker, der beder, og dem, der tidligt efter bøn tid. Fordi begge er i tillæg til bøn tid. Konfektion forpligtelser religion. Selvom religion ikke bør være adskilt fra Gud gennem hans apostle mundtligt. Hvis det er obligatorisk for dem, der gør op dem, der bevidst forlader bønnen, indtil frakørsel tid, så helt sikkert Allah og Hans Sendebud, vil ikke blive forsømt og glemt. Eller bevidst gør det svært ved ikke at give en forklaring om det. "Og glem ikke din Herre." (Maryam: 64). Og hver af de Shari'ah er ikke fra al-Qur'an og Sunnah er en løgn. "

[Kopieret fra bogen Al-Sunnah wal Wajiiz fii Fiqhis Kitaabil Aziiz, forfatter Azhim bin Abdul al-Khalafi Badawai, Indonesien Guide Fiqh Complete Edition, Translation Team Tashfiyah LIPIA - Jakarta, Ibn Kathir Reader Publishers, trykt i Ramadan 1428 - September 2007M]



Time-Time bønner forbud




Ved
Sheikh Abdullah bin Abdul al-Azhim Khalafi



N. Time-Time bønner forbud
Af 'Uqbah bin' Amir Allah anhu, sagde han:

ثلاث ساعات كان رسول الله صلى الله عليه وسلم ينهانا أن نصلي فيهن أو أن نقبر فيهن موتانا: حين تطلع الشمس بازغة حتى ترتفع, وحين يقوم قائم الظهيرة حتى تميل الشمس, وحين تضيف الشمس للغروب حتى تغرب.

"Tre gange profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam forbød os at bede eller begrave vores døde på det tidspunkt:. Hvor solopgang til at gå op, når der midt på eftermiddagen, indtil solen gled, når solen er i vest til vasken" [1]

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam har forklaret årsagerne til forbud mod bøn i disse tider gennem hans ord til' Amr bin 'Abasah: "Arbejde Shubuh bøn. Så stopper bede, indtil solen står op og stiger. For sandt solopgang, er solen mellem de to horn af Satan. På det tidspunkt de vantro næsegrus til solen. Efter at Den bøn, fordi bøn er vidne til og faktisk deltog. Till skygger klatrede så højt som et spyd. Så stopper bede. Siden dengang Jahannam turbulent. Hvis billedet er blevet drejet mod vest, Pray, fordi bøn faktisk deltog og var vidne til. Indtil du bede 'Asr. Så stopper bede, indtil solen går ned. For sandelig, han går på mellem de to horn af Satan. Og når de vantro nedliggende til solen. "[2]

O. Undtaget fra dette forbud bestemt tid og sted
Med hensyn til tiden, er, når solen er direkte oven på fredag:
Beviserne er opgørelsen af ​​profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:

لا يغتسل رجل يوم الجمعة فتطهر ما استطاع من طهر ويدهن من دهن أو يمس من طيب بيته, ثم يخرج فلا يفرق بين اثنين, ثم يصلى ما كتب له, ثم ينصت إذا تكلم الإمام, إلا غفر له, ما بينه وبين الجمعة الأخرى.

"Det er ikke nogen bad om fredagen, så rensning så godt som muligt, bære en hår olie, eller bære parfume hus. Så gå ud og ikke adskilt mellem de to mænd, og derefter bede Sunnah kan. Efter at han var tavs, da præsten berkhutbah, men vil blive tilgivet sine synder mellem denne fredag ​​med hinanden fredag. "[3]

Han talte Sunnah bøn og forbød ikke deres bedste, men efter udgivelsen af ​​præsten. Derfor er mange tidligere forskere, blandt dem 'Umar ibn al-Khattab Allah anhu, efterfulgt af al-Imam Ahmad bin Hanbal, sagde frigivelse af præsten for at stoppe de bønner, og prædiken stopord. De gjorde frigivelsen af ​​præsten som en barriere for bøn, ikke midt på eftermiddagen.

Undtagelserne er steder, Mekka, må Gud tilføje herlighed og storhed-. Fordi Allah Ta'ala har melebihkannya med herlighed og majestæt. Bed er der ikke en dimakruhkan på tidligere tidspunkter.

Baseret på de ord af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam: "O Bani' Abdi Manaf og tror du fyre forhindre enhver der gjorde tawaf og bede i huset til enhver tid. Både nat og dag. "[4]

Bønner er forbudt i disse tider er sunnah bøn ren er der ingen hvorfor. Til tider er det tilladt at mengqadha ubesvarede bønner, hvad enten obligatorisk eller Sunnah.

Beviserne er baseret på ord af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:

من نسى صلاة فليصل إذا ذكرها لاكفرة لها إلا ذلك.

"Hvem glemte at en bøn, så lad ham bede, når husket. Ingen kaffarat til ham, medmindre (bøn) var." [5]

Bøn efter wudoo 'er også tilladt at gøre på ethvert tidspunkt.

Beviserne er baseret på Hadith af Abu Huraira Allah anhu, hvor profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde til Bilal, når Shubuh, "O Bilal, lod jeg gerninger det højeste, du ville forvente (belønning), som du gør i islam. For sandelig siger jeg hørte sandaler er foran mig i himlen. "Bilal svarede," Det er ikke en praksis, jeg mest jeg havde håbet (belønning). Det er bare ikke mig rensning, både i løbet af aftenen eller eftermiddag, men jeg beder Sunnah med ham. "[6]

Også tilladt tahiyyatul moské bønner.
Baseret på de ord af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:

إذا دخل أحدكم المسجد فلا يجلس حتى يصلي ركعتين.

"Hvis en af ​​jer ind i moskeen, så skal du ikke sidde ned for at bede to rak'ahs." [7]

P. Sunnah bønner forbudt efter solopgang og før den Dawn Prayer Shubuh.
Af tidligere slaver Yasar Ibn 'Umar, sagde han, "Ibn' Umar så mig bede efter daggry. Så sagde hun, 'O Yasar, ja profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam kom ud for at møde os, når vi gør denne bøn. Så sagde han: "Lad de tilstedeværende af jer til at fortælle, at ikke er til stede. Beder du efter daggry, undtagen to rak'ah. "[8]

Q. Sunnah bønner forbudt efter Iqamat
Fra Abu Huraira Allah anhu sagde Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:

إذا أقيمت الصلاة فلا صلاة إلا المكتوبة.

"Hvis iqamat bøn er udtryk for, så er der ingen bøn bortset fra den obligatoriske bøn." [9]

R. Steder forbud mod bøn
Fra Abu Huraira Allah anhu sagde Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:

فضلت على الأنبياء بست: أعطيت جوامع الكلم, ونصرت بالرعب, وأحلت لي الغنائم, وجعلت لي الأرض طهورا ومسجدا, وأرسلت إلى الخلق كافة, وختم بي النبيون.

"Jeg overdrevet på profeterne med seks tilfælde: (1) Jeg fik en kort tale og fuld af mening, gjorde (2) hjalp jeg med frygt (en fjende på mig), (3) lovlig mig krigsbytte (4) af jorden bruges som et middel rensning og moské for mig, (5) Jeg er blevet sendt til alle væsener, og (6) af profeterne var lukket for mig. "[10]

Al jorden er en moske andre, der er undtaget i nogle hadith nedenfor:

Af Jundub bin 'Abdillah Allah al-Bajali anhu, sagde han, "Fem dage før profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam døde, jeg hørte at han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

ألا وإن من كان قبلكم كانوا يتخذون قبور أنبيائهم وصالحيهم مساجد, ألا فلا تتخذوا القبرر مساجد, إنى أنهاكم عن ذلك.

'Se, sandelig dem, før du foretager de grave deres profeter og retfærdige mennesker, de kaldte en moské. Vide, du ikke gør graven som en moské. Ja, jeg forbyder dig at gøre det. '"[11]

Fra Abu Sa'id al-Khudri Allah anhu, sagde han, at profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

الأرض كلها مسجد إلا المقبرة والحمام.

"Al jorden er en grav, og i moskeen, undtagen i badeværelset." [12]

Fra al-Bara 'bin' Azib Allah anhu, sagde han, at profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam blev spurgt om bøn i penderuman kamel. Han svarede:

لا تصلوا في مبارك الإبل فإنها من الشياطين.

"Du skal ikke bede i penderuman kamel. Fordi det også Djævelen. "

Og han bad til bøn på sikringsanordning ged. Han svarede:

صلوا فيها فإنها بركة.

"Bed om det, fordi han er velsignet." [13]

[Kopieret fra bogen Al-Sunnah wal Wajiiz fii Fiqhis Kitaabil Aziiz, forfatter Azhim bin Abdul al-Khalafi Badawai, Indonesien Guide Fiqh Complete Edition, Translation Team Tashfiyah LIPIA - Jakarta, Ibn Kathir Reader Publishers, trykt i Ramadan 1428 - September 2007M]



Lov Athan, Adhan Virtue og procedurer Athan


Ved
Sheikh Abdullah bin Abdul al-Azhim Khalafi


A. Athan lov
Athan er en meddelelse om ankomsttidspunkt bøn med en speciel lafazh [1]. Statutten er obligatorisk.

Af Malik Ibn al-Huwairits, sagde Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:

إذا حضرت الصلاة فليؤذن لكم أحدكم وليؤمكم أكبركم.

"Hvis det er kommet (tid) bøn, så lad en af ​​jer en opfordring til bøn for dig. Og om den, som de fleste af jer lede den gamle dig." [2]

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam beordrede kald til bøn, og indeholder kommandoen kendt som obligatorisk.

Fra Anas Allah anhu, han, at da Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam med os at kæmpe mod et folk, er ikke kæmpe, indtil daggry. Han ventede, når jeg hører en opfordring til bøn, han ikke bekæmpe dem. Omvendt, hvis du ikke høre kald til bøn, da han angreb dem. "[3]

B. Virtue Athan
Af Muawiyah Allah anhu, profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam der sagde:

إن المؤذنين أطول الناس أعناقا يوم القيامة.

"Sandelig, var MU-adzin den mest lang hals på Dommens Dag." [4]

Af 'Abdurrahman ibn' Abdillah bin 'Abdirrahman Sha'sha'ah bin Abi al-Ansari og al-Mazini af sin far, han rapporterede, at Abu Sa'id al-Khudri sagde til ham: "Sandelig siger jeg ser dig som får og ørken (indre ). Hvis du var blandt de geder eller gurunmu, så adzanlah keraskanlah bønner og din stemme til denne appel. For vel er det ikke jinn, mennesker og andre mu-adzin hørt, men de ville vidne for ham på Dommens Dag. "Abu Sa'id fortsatte," Jeg hørte fra profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. "[5]

C. Athan Procedurer
Af 'Abdullah bin Zaid bin' Abdi Rabbih, sagde han: "Da profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam har indvilget i at slå på klokken, men han hadede det, fordi det ligner de kristne, jeg drømte, at jeg løb ind i en mand natten. Han havde en grøn kjole holder to klokker. "Jeg sagde til ham:" O tjener af Allah, du sælger en klokke? "Han spurgte:" Hvad gjorde du med det? ", Svarede jeg," Vi plejede at kalde bøn. "Han sagde," Vil du kutunjuki (vejen) mere ?. bedre end det "sagde jeg," Selvfølgelig "sagde han," Sig:

ألله أكبر ألله أكبر, ألله أكبر ألله أكبر.

أشهد أن لا اله إلا الله, أشهد أن لا اله إلا الله.

أشهد أن محمدا رسول الله, أشهد أن محمدا رسول الله.

حي على الصلاة, حي على الصلاة.

حي على الفلاح, حي على الفلاح.

ألله أكبر ألله أكبر. لا اله إلا الله.

Noget senere fortsatte han, "Så hvis du ønsker at oprette bøn (skrællen iqamat) siger:

ألله أكبر ألله أكبر.

أشهد أن لا اله إلا الله, أشهد أن محمدا رسول الله.

حي على الصلاة, حي على الفلاح.

قد قامت الصلاة, قد قامت الصلاة.

ألله أكبر ألله أكبر, لا اله إلا الله.

Da morgenen kom, gik jeg til profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, og jeg fortalte ham om, hvad jeg så (i en drøm). Så Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde: "Sandelig, dette er en drøm, om Gud vil." Så han beordrede bøn. Og Bilal slaver, der blev frigivet ved et kald til bøn med Abu Bakr (lafazh det). [6]

Sunnah med henblik på at kombinere de to Takbir mu'adzin i ét åndedrag.

Fra 'Umar ibn al-Khattab Allah anhu, sagde han, at profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam sagde: "Hvis mu'adzin siger, 'Allahu Akbar, Allahu Akbar." Så lad en af ​​jer siger, "Allahu Akbar, Allahu Akbar . "Så hvis at sige, 'ASYHADU allaa ilaaha illallaah." Så sagde han, "ASYHADU allaa ilaaha illallaah." ... "[7] Her er der et klart tegn på, at muezzin kombinere en to Takbir i ét åndedrag. og lyttere også svare sådan. [8]

Disunnahkannya ved-Tarjiil (Repetition).
At-tarjiil er to sætninger tro fremsiger to gange, efter at udtalen af ​​de to sætninger tro to gange med en blød stemme. [9]

Fra Abu Mahdzurah, profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, som lærte ham Adhan (vejen) er, "Allahu Akbar, Allahu Akbar. ASYHADU allaa ilaaha illallaah, ASYHADU allaa ilaaha illallaah. ASYHADU Muhammadar Rasulullaah anna, anna ASYHADU Muhammadar Rasulullaah. "Så gentager og siger," ASYHADU allaa ilaaha illallaah, ASYHADU allaa ilaaha illallaah. ASYHADU Muhammadar Rasulullaah anna, anna ASYHADU Muhammadar Rasulullaah. Hayya 'alash Shalaah. to gange. Hayya 'alal Falaah. to gange. Allahu Akbar, Allahu Akbar. La ilaha illallaah. "[10]

At-Tatswib (*) I den første Shubuh Athan.
Fra Abu Mahdzurah, at profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam undervist bøn, hvor der er lafazh, "Hayya' alal falaah, Hayya 'alal falaah. Ash-shalatu Khairun nauum dominerende, dominerende Khairun nauum shalatu Aske. "På (bøn) begyndelsen Shubuh. (Derefter fortsættes der med) "Allahu Akbar, Allahu Akbar. La ilaha illallaah. "[11]

Al-Amir al-Salaam San'ani sagde i Subulus (I/120): Ibn Ruslan sagde, "At-Tatswib kun Shubuh disyari'atkan på den første kald til bøn. Fordi det tjener til at vække den sovende. Den anden bøn underrette indrejse funktion af tid og en opfordring til bøn. "

Sunnah bøn i begyndelsen af ​​tid og prioritering til at bede specifikt for Shubuh.
Jabir bin Samurah, sagde han, "Bilal bøn, når solen er gledet, og han ikke reducere (det mindste af lafazh bøn). Og han ikke iqamat til profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam ud. Hvis han kom ud, så han erklærede iqamat når at se det. "[12]

Fra Ibn 'Umar anhuma, profeten sallâ Allâhu' sagde alaihi wa sallam, "Sandelig Bilal bøn om natten, og derefter spise og drikke, indtil Ibn Umm Maktum du kalder til bøn." [13]

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam har forklaret visdom at sætte bøn Shubuh af sin tid med sin sige, "Ved I ikke kalde til bøn Bilal blokere nogen af ​​jer fra måltidet. Fordi han faktisk kalde til bøn, og han sagde: ringer om aftenen, så folk, der beder for dig igen i aften (pause), og også at vække den sovende af jer "[14].

[Kopieret fra bogen Al-Sunnah wal Wajiiz fii Fiqhis Kitaabil Aziiz, forfatter Azhim bin Abdul al-Khalafi Badawai, Indonesien Guide Fiqh Complete Edition, Translation Team Tashfiyah LIPIA - Jakarta, Ibn Kathir Reader Publishers, trykt i Ramadan 1428 - September 2007M]



Hvad skulle høre Athan Og udtalt, når Iqamat.




Ved
Sheikh Abdullah bin Abdul al-Azhim Khalafi



D. Hvad skulle høre ytret Når Athan og Iqamat.
Sunnah for dem, der hører kaldet til bøn og til at sige iqamat udtales som muezziner.

Fra Abu Sa'id Allah anhu sagde Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, "Hvis du hører kaldet til bøn, muezzin os bare sige, så udtalt." [1]

Fra 'Umar ibn al-Khattab Allah anhu, sagde han, at profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam sagde: "Hvis muezzin sige 'Allahu Akbar, Allahu Akbar." Så lad en af ​​jer (også) sige:' Allahu Akbar, Allahu Akbar. "Så hvis muezzin at sige, 'ASYHADU allaa ilaaha illallaah." Så sagde han, "ASYHADU allaa ilaaha illallaah." Så hvis det muezzin at sige,' ASYHADU Muhammadar Rasulullaah anna. "Så sagde han," ASYHADU Muhammadar Rasulullaah anna. " Så hvis muezzin at sige, 'Hayya' alash shalaah. "Så sagde han," Laa haula mawla quwwata illaa billaah. "Så hvis det mu-adzin sige, 'Hayya' alal falaah." Så sagde han, "Laa haula mawla quwwata illaa billaah . "Så hvis muezzin sige 'Allahu Akbar, Allahu Akbar." Så sagde han, "Allahu Akbar, Allahu Akbar." Så hvis muezzin siger,' La ilaha illallaah. "Så sagde han, 'La ilaha illallaah,' med et hjerte oprigtig, da han vil gå til himlen. "[2]

Hvem sagde, som mu-adzin ytring, eller når muezzin siger Hayya 'alatain ("Hayya' alash shalaah" og "Hayya 'alal falaah"), sagde han, "Laa haula mawla quwwata illaa billaah", eller kombinere hvad der blev sagt ved og hauqalah muezzin ("Laa haula mawla quwwata illaa billaah."), så har han at gøre det rette, om Gud vil.

Hvis muezzin kald til bøn og iqamat afsluttet, og lytteren er nødt til at svare, så lad os sige, hvad der er i de to følgende hadith:

Af 'Abdullah bin' Amr, hørte han profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

إذا سمعتم المؤذن فقولوا مثل ما يقول, ثم صلوا علي, فإنه من صلى علي صلى الله بها عليه عشرا, ثم سلوا الله لي الوسيلة, فإنها منزلة في الجنة لا تنبغى إلا لعبد من عباد الله, وأرجو أن أكون أنا هو, فمن سأل الله لي الوسيلة حلت عليه الشفاعة.

"Hvis du hører MU-adzin, så bare sige, som han talte. Så bershalawatlah for mig. For dem, der bershalawat mig en gang, Allah så vil bershalawat med ham ti gange. Så har al-Wasilah til Gud for mig. Det er et sted i himlen opnås ikke med undtagelse af en tjener, af Guds tjenere. Og jeg håber, det er mig. Hvem Wasilah bede mig til Gud, så han fortjener en syafa'atku. " [3]

Af Jabir, sagde profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:

من قال عند يسمع النداء: "اللهم رب هذه الدعوة التامة, والصلاة القائمة, آت محمدا الوسيلة والفضيلة وابعثه مقاما محمودا الذي وعدته," حلت له شفاعتى يوم القيامة.

"Hvem sagde, at da han hørte kald til bøn," O Allah, Herren over dette perfekte kald og etablerede bøn og dyd Wasilah Muhammad. Sæt det i en herlig position som du lovede. "Så han fortjener en syafa'atku på Dommens Dag." [4]

Bemærk:
Sunnah for en muslim med henblik på at udvide kald til bøn og påkaldelse iqamat. Fordi bøn blev hørt, på det tidspunkt.

Fra Anas Allah anhu, sagde han, at profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

الدعاء لايرد بين الأذان والإقامة.

"Dom kaldet til bøn og iqamat ikke afvist." [5]

E. Det er Sunnah for Mu-adzin [6]
For mu-adzin sunnah at følge de følgende ting:
A. Forvent Guds ansigt med adzannya, så lad ham tage en løn.

Af 'Uthman ibn Abi al-`anhu Allah, sagde han," sagde jeg, "O Allah, gør mig en præst for mit folk". Han sagde, 'Du er en præst dem. Følg en af ​​de svageste blandt dem (at gøre det som en benchmark-red.), Og en mu-adzin lift, der tager ingen løn fra adzannya. "[7]

2. Hadats helgen af ​​store og små
Som det er blevet revideret i diskussionen om "tingene er Sunnah wudu 'i det."

3. Lige overfor bederetningen
Ibn al-Mundhir sagde: "Det blev aftalt, at standen, når et kald til bøn er Sunnah. Fordi kald til bøn blev mere hørbar. Og omfatter Sunnah skal vende mod bederetningen, når et kald til bøn. På grund af mu-adzin Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam plejede at kalde til bøn, mens mod Qibla. "

4. Drej hans hoved og hals til højre ved at sige, "Hayya 'alash shalaah", og til venstre som til at sige: "Hayya'. Alal falaah"

Fra Abu Juhaifah, så han Bilal var bøn. Han sagde: "Jeg fulgte hans mund frem og tilbage som bøn." [8]

5. Indsættelse af to fingre ind i øret
Baseret på de ord Allâhs Abu Juhaifah anhu, jeg "se kald til bøn, var Bilal og følge hans mund, rulle frem og tilbage. Mens de to fingre er i hans ører. "[9]

6. Raising hans stemme, når du ringer
Baseret på de ord af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, "Det er ikke jinn, mennesker og andre høre din stemme-adzin, men ville vidne for ham på Dommens Dag." [10]

F. Hvor lang er afstanden mellem adhan og Iqamat?
Mellem bøn og iqamat skal adskilles nok tid til at forberede sig på at deltage i bønnen. Det er formålet disyari'atkannya bøn. Ellers er den lektie tabt.

Ibn Baththal sagde [11], "Der er ingen begrænsning i dette tilfælde med undtagelse af sikkerhed for indrejse tid og indsamling af folk, der ønsker at bede."

G. Afslut forbudt fra moskeen efter Athan
Fra Abu Sya'tsa ", sagde han," Vi har aldrig sidde i moskeen sammen med Abu Huraira Allah så MU-adzin anhu var en opfordring til bøn. Så er der en mand, der stod op og gik ud af moskeen. Abu Huraira følg derefter den med øjnene, indtil han forlod moskéen. Da Abu Hurairah sagde, "Denne person har adlød Abul Qasim (profeten Muhammed). Sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam' "[12]

H.Adzan og Iqamat for den glemte bønner
Af bøn, der sover eller glemmer, så disyari'atkan for ham at ringe og iqamat.

Baseret på den hadith berettet af Abu Dawud i historien om Dormition af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam og hans ledsagere på en rejse for at bede Shubuh gå glip af. At profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam bad Bilal (for bøn og iqamat), så alle opkald til bøn og iqamat Bilal. "[13]

Hvis bøn er glemt mere end en, så kald til bøn én gang iqamat for hver bøn.

Baseret på hadith fra Ibn Mas'ud Allah anhu, sagde han: "Sandelig, havde polyteisterne besat profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam arbejde på fire bønner på dagen for slaget ved renden. Indtil berlalulah nat efter Guds vilje. Så befalede han Bilal at kalde til bøn, og derefter iqamat over middag bønner. Så iqamat og bede 'Asr. Så iqamat derefter bede Maghrib. Så iqamat derefter bad' Isha. "[14]

[Kopieret fra bogen Al-Sunnah wal Wajiiz fii Fiqhis Kitaabil Aziiz, forfatter Azhim bin Abdul al-Khalafi Badawai, Indonesien Guide Fiqh Complete Edition, Translation Team Tashfiyah LIPIA - Jakarta, Ibn Kathir Reader Publishers, trykt i Ramadan 1428 - September 2007M]


Bøn af Juridiske vilkår


Ved
Sheikh Abdullah bin Abdul al-Azhim Khalafi


For bøn at være gyldig, kræves følgende:
A. Kendskab til den tid indtastning
Baseret på Guds ord:

إن الصلاة كانت على المؤمنين كتابا موقوتا

"... Faktisk er det er en forpligtelse for bøn er timet til dem, der tror "[An-Nissa ': 103]..

Uautoriseret indtrængen af ​​bøn udføres før eller efter det tidspunkt ud af tiden, medmindre der er en hage.

B. Hadats helgen af ​​store og små
Baseret på Guds ord:

أيها الذين آمنوا إذا قمتم إلى الصلاة فاغسلوا وجوهكم وأيديكم إلى المرافق وامسحوا برءوسكم وأرجلكم إلى الكعبين وإن كنتم جنبا فاطهروا

"Åh, I der tror, ​​når I beder, så vask jeres ansigter og jeres hænder op til albuerne, gnide jeres hoveder og vask) jeres fødder til anklerne, og hvis du junub derefter vaske ..." [Al- MAA-Idah: 6].

Og Hadith af Ibn 'Umar, profeten sallâ Allâhu' sagde alaihi wa sallam:

لا يقبل الله صلاة بغير طهور.

"Gud har ikke modtaget bøn (gjort) uden rensning." [1]

C. Hellighed Tøj, krop og stedet er brugt til bøn
Argumentet for hellighed disyaratkannya skjorte er Guds ord:

وثيابك فطهر

"Og rent outfit." [Al-Muddatstsir: 4].

Og de ord af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:

إذا جاء أحدكم المسجد, فليقلب نعليه, ولينظر فيهما فإن رأى خبثا, فليمسحه بالأرض ثم ليصل فيهما.

"Hvis en af ​​jer gik til moskeen, lad ham vende sig om og ser sandal. Da han så beskidte, lad ham gnid det med jorden. Så lad ham bede sammen med ham." [2]

Argumentet for legemets hellighed er disyaratkannya Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam til' Ali. Hun spurgte ham om madhiy og sagde:

توضأ واغسل ذكرك.

"Wudu 'og vaske din nøgenhed." [3]

Han sagde til den kvinde, der istihadhah:

اغسلي عنك الدم وصلي.

"Vask blod fra dig og bed." [4]

Som begrundelse for sine hellige steder er ord af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam fortalte sine ledsagere, når en beduin vandladning i moskéen:

أريقوا على بوله سجلا من ماء.

"Siramlah urin med en spand vand." [5]

Bemærk:
Enhver, der er blevet bedt, og han vidste ikke, om han udsættes for urent, så hans bøn er ugyldig og må ikke gentage. Hvis han vidste, hvornår bønnen, så hvis det er muligt at eliminere det-lignende sandaler, eller noget mere end at dække nøgenhed, så han skulle tage den ud og fuldender hans bøn. Hvis det ikke giver mulighed for det, så hun fortsatte med at gentage sin bøn og ikke obligatorisk.

Baseret på hadith af Abu Sa'id: "Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam aldrig bad og tog begge sandaler. Så folk blev hjulpet ud af deres sandaler. Når du er færdig, vendte han sig og sagde, 'Hvorfor har du tage dine tøfler? " De svarede, 'Vi har set du tager det ud, så vi lod ham gå. " Han sagde: "Sandelig Gabriel kom til mig og sagde, at på begge sandaler er urent. Hvis en af ​​jer gik til moskeen, lod sine tøfler og vendte at se det. Hvis han så urene, lad ham gnid det ned i jorden. Så lad ham bede sammen med ham. "[6]

D. Luk Aurat
Baseret på Guds ord:

يا بني آدم خذوا زينتكم عند كل مسجد

"Søn af Adam, slid smukke tøj i hver (enter) moskeen ..." [Al-A'raaf: 31].

Det vil sige, at nøgenhed på din frivillig. Fordi de bruges til at circumambulate House nøgne.

Også ord af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:

لا يقبل الله صلاة حائض إلا بحمار.

"Allah ikke accepterer de bønner af kvinder, der havde menstruation (baligh) undtagen ved at bære en hovedbeklædning (hijab)." [7]

Mandlige kønsorganer mellem navlen og knæene. Som i Hadith af 'Amr ibn Syu'aib anhum Allah, fra sin far, fra sin bedstefar, en marfu':

ما بين السرة والركبة عورة.

"Mellem navlen og knæene er nøgenhed." [8]

Af Jarhad al-Aslami, sagde han, "Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam bestået, når jeg var iført en klud, der ser løftede mit lår. Han sagde:

غط فخذك فإن الفخذ عورة.

"Luk dine ben. Fordi den virkelige låret er nøgenhed." [9]

Som for kvinder, er det nøgenhed af hele hans krop med undtagelse af ansigt og sine hænder i bøn.

Baseret på de ord af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:

المرأة عورة.

"Kvinder er en nøgenhed." [10]

Hans ord også:

لا يقبل الله صلاة حائض إلا بحمار.

"Allah ikke accepterer de bønner af kvinder, der har haft menstruation (baligh) undtagen ved at bære et stofbetræk." [11]

E. Facing the bederetningen
Baseret på Allahs ord, den Ophøjede:

فول وجهك شطر المسجد الحرام وحيث ما كنتم فولوا وجوهكم شطره

"... palingkanlah ansigtet til Grand Mosque. Og uanset hvor I (alle) er, så dit ansigt mod ham palingkanlah ... "[Al-Baqarah: 150].

Også ord af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam til fattige mennesker i bøn:

إذا قمت إلى الصلاة فأسبع الوضوء ثم استقبل القبلة.

"Hvis du vil bede, så berwudhu'lah perfekt. Derefter står den Qibla ... "[12]

Værelser (bøn) ved ikke vender mod Qibla, når i en tilstand af frygt, og når bønnen er frivillig på køretøjet under transporten.

Han sagde:

فإن خفتم فرجالا أو ركبانا

"Hvis du er i en tilstand af frygt (fare), derefter Bed mens du går eller kører ..." [Al-Baqarah: 239].

Ibn 'Umar anhuma sagde, "Facing the Qibla eller ej vender det."

Nafi 'sagde: "Jeg tror, ​​ikke Ibn' Umar anhuma nævne det, men fra profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam." [13]

Fra Ibn 'Umar anhuma, sagde han, "Når profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam bad over køretøjet vender i alle retninger og beder Witr på det. Men han er ikke obligatorisk bøn på det. "[14]

Bemærk:
Hvem forsøgte at finde retningen af ​​bederetningen og han bad vender Qibla retning af ham som påstået, men det viser sig forkert, så må han ikke gentage.

Af 'Amir bin Rabi'a Allah anhu, sagde han, "Vi har delt profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam på en rejse på en mørk aften, og vi vidste ikke retning af bederetningen. Så hver enkelt af os bede i henhold til deres retning. Da det blev morgen, vi fortæller det til profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. Så vers kom ned:

فأينما تولوا فثم وجه الله

"... så hvor I tænder der er Guds ansigt ... "[Al-Baqarah: 115]." [15]

F. Hensigt
Lad dem, der ønsker at bede en bøn hensigt og beslutter han ønskede at gøre med hans hjerte, såsom (hensigt) middagstid bøn, 'Asr eller Sunnah bønner [16]. Disyari'atkan ikke sige det, fordi profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam aldrig udtale. Hvis profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam stod op til bøn, han mengucapan, "Allahu Akbar" og ikke sige noget før. Tidligere har han melafazhkan ingen planer overhovedet, heller ikke sige, "Jeg beder til Allah, denne bøn, vendt mod bederetningen, fire rak'ahs, som en præst eller menighed." Ikke at sige, "Kontant eller gøre op '..."

Disse er alle kættere. Ingen blev fortalt med en saheeh sanad eller Da'eef, Musnad eller Mursal. Ingen andre lafazh. Ikke fra en af ​​hans ven, det er heller ikke anses for god ved Tabi'in, eller de fire imamer. [17]

[Kopieret fra bogen Al-Sunnah wal Wajiiz fii Fiqhis Kitaabil Aziiz, forfatter Azhim bin Abdul al-Khalafi Badawai, Indonesien Guide Fiqh Complete Edition, Translation Team Tashfiyah LIPIA - Jakarta, Ibn Kathir Reader Publishers, trykt i Ramadan 1428 - September 2007M]





kilde: http://almanhaj.or.id/

Tidak ada komentar:

Posting Komentar