Senin, 30 April 2012

Beder for Ægteskab: Ægteskab er Sunnah af apostlene, kopulation fra dig, er Sadaqah


Beder for Ægteskab: Ægteskab er Sunnah af apostlene, kopulation fra dig, er Sadaqah


VedAbu Hafs Osama bin Kamal bin Abdir Razzaq


Som du godt ved, at religionen giver os en masse forslag til at blive gift.
Allah er nævnt i mange vers i bogen og tilskynde os til at udføre det.Blandt dem, Allahs ord Ta'ala i skrivelsen af ​​Ali 'Imran bemærkninger om Zakariya Alaihissalam
"Ja min Herre, skænk mig fra Dig en god dreng. . Du er tilhøreren bøn "[Ali 'Imran: 38]
Allah swt siger
"Og (husk) Zakariya, da han råbte til sin Herre:" O min Herre lad mig leve Du og Du alene blev Waris mest godt. "[Al-Anbiyaa ': 89]
Allah wa Ta'ala siger Subahanhu
"Og sandelig Vi sendte en Messenger, før du, og vi gav dem hustruer og efterkommere ..." [Ar-Ra'd: 38]
Allah swt siger
"Og kawinkanlah de mennesker, der alene blandt jer, og anstændige mennesker (ægtefælle) af sahayamu tjenere og mænd ansatte sahayamu en kvinde. Hvis de er fattige, vil Allah gøre dem i stand til med sin nåde ... "[An-Nuur: 32]
Og de hadith om det meget.
Anas bin Malik af Allah 'anhu, at Profeten sallâ Allâhu' alaihi wa Sallan sagde.
"Hvis en slave gift, så han har perfektioneret halvdelen af ​​sin religion: Derfor lad ham frygte Allah for den resterende halvdel." [1]
Han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde
"Hvem er bevaret af Gud fra det onde af to sager, vil han uden tvivl gå til himlen: Hvad er der mellem de to knogler i hagen (munden), og hvad der er mellem hans ben (hans kønsdele)." [2]
Så, komme ind i Himlen, min bror, fordi du holde dig fra hæslighed af hvad der er i mellem dine ben, og dette i form af ægteskab eller fastende.
Kære broder! Ægteskabet er den største redskab til at holde mennesker fra at falde i sagen er forbudt af Gud, som utroskab, liwath (homoseksuel) og i andre. Forklaring på dette område vil blive forelagt.
Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, med hans talemåde anbefaler vi, at blive gift og leder efter de efterkommere, som berettet af Abu Umamah Allah' anhu.
"Gift dig med mig, fordi jeg faktisk tænkt mig at prale om antallet af personer, du har til andre mennesker på Dommens Dag, og du ikke lide de kristne præster." [3]
Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam i mange hadith opfordrer os til at gifte sig og føde børn. Han opmuntrer os om det, og vi forbød cølibat, fordi denne handling menyelisihi Sunnah.
Jeg nævnte for dig, min kære, en række af hadith, der viser det.
[1]. Ægteskab er Sunnah af apostlene.
Ægteskab er en af ​​de Sunnah af profeten, hvad du går væk, min kære broder?
At-Tirmidhi berettede fra Abu Ayyub Allah 'anhu, sagde han, at profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam sagde.
"Der var fire sager, som omfatter Sunnah af profeten. Skam, slid duftstoffer, bersiwak, og gift" [4]
[2]. Hvem er In Between Du kan gifte sig, gifte sig derefter.
Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam befalede os det, som berettet af al-Bukhari fra' Abdullah ibn Mas'ud Allah 'anhu. Han sagde: "Vi var med profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam som en ung mand, der ikke har noget, så han siger til os:
"O unge, hvem af jer er i stand til at gifte sig og stifte familie. Fordi ægteskabet kan modstå mere og mere for at bevare pubic udsigt. Og dem, der ikke har råd, så lad ham hurtigt, fordi faste kan undertrykke syahwatnya (skjoldet). '" [5]
[3]. Folk der giftede sig med den hensigt at opretholde Renhed selv, så må Gud hjælpe.
Kære bror, hvis du ønsker at blive gift derefter vide, at Allah vil hjælpe sagen.
At-Tirmidhi berettede fra Abu Hurayrah at Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde.
"Der er tre grupper, der ville blive hjulpet af Gud, en slave, der ønsker at indløse sig i rater til sin herre, der blev gift, fordi de ønsker at bevare hellighed, og krigere i vejen for Allah." [6]
[4]. Gifte sig med en kvinde af medfølelse og frugtbar (mange børn) er stolthed for dig på dommedag.
Kære bror, hvis du ønsker at blive gift finde en familie af kvinderne kendte fertilitet (mange børn) og medfølelse for hendes mand, fordi Profeten fred og velsignelser alaihi wa sallam membanggakanmu om det på dommedagen.
Baseret på hvad der blev berettet af Abu Dawood fra Ma'qil Allah ibn Yasar 'anhu, sagde han: "Nogen kom til Profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam sagde:" Jeg fik en kvinde (i en anden beretning (nævnt), 'har en position og skønhed '?), men han kan ikke føde børn (ufrugtbare), hvis jeg kunne gifte mig med hende "Han svarede:' Nej 'Så kom hun til ham en anden gang, men han forbød det. Så hun kom til ham for tredje gang, da han sagde: ". Gift dig med kvinder, der er mere medfølende flere børn, fordi jeg har tænkt mig at prale med det beløb, du er for andre folk '" [7]
[5]. Samleje en af ​​jer er Sadaqah.
Semuslim bror, din seksuelle aktivitet med din kone for at få afkom, eller at opretholde sig selv eller ham, så får du en belønning, baseret på den hadith berettet af Muslim fra Abu Dharr Allah 'anhu, at antallet af ledsagere af Profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam sagde til ham: " Allahs Sendebud, har de rige fået en masse fortjeneste. De bad, når vi beder, at de hurtigt, som vi hurtigt, og de kan bershadaqah over deres ejendom. "
Han sagde:. "Har Gud ikke lavet til dig, hvad du kan shadaqahkan Hver rosenkrans er en sadaqah, hver Takbir er en sadaqah, hver tahmid er en sadaqah, hver tahlil er Sadaqah, sendes til ma'ruf er Sadaqah, forhindrer det fra at være onde, er Sadaqah, og samleje en af ​​jer (hans kone) er sadaqah. "
De spurgte: "O Allahs Sendebud, hvis en af ​​os, der anrette syahwatnya vil blive belønnet?"
Han sagde: "Hvad tror du, hvis han var udluftning syahwatnya til haram, om han fik synd Og så også hvis han tog den ud til den lovlige, så han fik belønning?". [8]
[Kopieret fra bogen Isyratun Nisaa klemme Ilal Alif Yaa, Indonesien Edition Complete Guide fra A til Z ægteskaber, forfatter Abu Hafs Osama bin Kamal bin Abdir Razzaq, Saikhu Oversætter Ahmad, Ibn Reader Publishers Katsair]
Beder for Ægteskab: Gift med Gendan Spirit of Youth



VedAbu Hafs Osama bin Kamal bin Abdir Razzaq



[6]. Returnerer ånd at blive gift "ungdom".
Ægteskab kan genskabe styrke og ungdom agenturer. Fordi når folk føler sig godt tilpas, kroppen bliver aktive.
Dette er en ven, der forklarede det til os, som berettet af al-Bukhari fra 'Alqamah Allah' anhu, sagde han: "Jeg var med 'Abdullah (bin Mas'ud), derefter' Uthman mødte ham i Mina, sagde han : 'O Abu' Abdirrahman, faktisk har jeg et grundlæggende behov for Dig 'Så de talte (en masse "Alqamah).. 'Uthman sagde til ham: "O Abu' Abdirrahman, ville jeg gifte mig med dig med en pige, der vil minde dig om, hvad du har oplevet før?" Når 'Abdullah følte, at han ikke behøvede det, da han signalerede til mig sagde:' O 'Alqamah! "Da jeg nægtede, sagde han:" Hvis du siger det, så ja profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde til os: "O unge, hvem af jer er i stand til at gifte sig og stifte familie. Og hvem er ikke i stand til, så fastede;. For kontrol faste syahwatnya "[9]
[7]. Alaihi wa sallam Profeten tilskynde mand kone til at udføre seksuelle aktivitet for at få afkom, og giftede sig med en pige.
Imam al-Bukhari berettede fra Abu Hurayrah Radhiyalllahu 'anhu, sagde han: "Profeten Salomons ibn Dawud sagde:" Jeg ville virkelig rotere 70 koner om natten, som hver især konen vil give fødsel til en Mujahid, der stræber i vejen for Allah. En ven sagde til ham: 'Gud vil. " . Men Salomon sagde ikke, og ingen af ​​dem er gravid undtagen én person Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde: ". Havde han sagde Insha Allah, ville de blive kæmpende i Allah'" [10]
I muslimsk historie (nævnt): "Jeg sværger til Herren, at sjælen af ​​Muhammad er Hans hånd" Hvis han skulle til at sige 'inshallah', ville de bestræbe sig på Allahs måde som en soldat overhovedet. '"[11]
Al-Bukhari berettede fra Jabir ibn 'Abdillah, sagde han: "Jeg var med profeten sallâ Allâhu'. Alaihi wa sallam i en krig, det viser sig, untaku langsom og træthed Så profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam kom til mig og irettesætte:" Jabir'! Jeg svarede: 'Ja.' Han spurgte: "Hvad er der galt med dig? ' Jeg svarede: "Untaku langsom og træt, så jeg forlod." Så han gik ned for at binde det med snor, og derefter sagde: '! Come' Jeg var oppe jeg virkelig ønsker at holde ham fra profeten sallâ Allâhu '. Alaihi wa sallam Han spurgte:.'? Er du gift ' Jeg svarede: 'Ja.' Han sagde: "Den pige eller enke?" Jeg svarede: 'enke. " Han sagde: "Hvorfor går du ikke gifte sig med en pige, bare så du kan lege med det, og han legede rundt med dig? ' Jeg svarede: "Sandelig, jeg har søstre, så jeg vil giftes med en kvinde, der kunne samle dem, kæmning dem og vejlede dem." Han sagde: 'Du vil komme, hvis du kommer, så lad det så. "[12] Han spurgte: "Vil du sælge din kamel?" Jeg svarede: 'Ja.' Så han købte det fra mig med en uqiyah (ounces sølv) Så Messenger n til før mig, mens jeg var oppe i morges, da vi kommer til moskeen, jeg mødte ham i døren til moskeen spurgte han:... "Hvad nu, du har kommet ' Jeg svarede: 'Ja.' Han sagde: "Lad din kamel og gå i moskeen, så skal du bede to rak'ahs." .. Så gik jeg og bad Så han beordrede Bilal til at bringe en uqiyah til ham, så Bilal vejer betydeligt i de skalaer Da jeg gik, sagde han: "Kald mig Jabir." Jeg sagde: "Nu, at kamelen er tilbage til mig, men der er intet jeg hader mere end en kamel." Han sagde: '. Tag din kamel, og prisen for dig' "[13]
Ibn Mâjah berettede fra Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, at han sagde
"Nikahlah med en jomfru, fordi deres læber var sødere, mere frugtbar livmoderen, og lidt mere tilfreds med." [14]
[8]. Kan barnets mor og far indtastning til himlen.
Hvordan barnets far og hans mor træder i himlen? Lad os lytte til svaret af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam i hadith qudsi. Imam Ahmad beretter fra nogle ledsagere af Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, at han sagde.
"På kommando til børnene i himlen: 'Gå til Himlen." De sagde: "O min Rabb, (vi ikke går) til far og mor får vi (først)." Når de (far og mor) til at komme, sagde den Almægtige Allah til dem: "Jeg kan ikke se dem blokeres Gå dig i Himlen. '. De siger: "Herre, min far og vores mor?" Han sagde: 'Gå til Himlen med dine forældre. "[15]
Nogle mennesker har besluttet at bede og være en "præst", og ikke gift, med den begrundelse, at alt dette er taqarrub (tættere) til Allah.Vi nævnte til dem følgende to hadith, så de ved lære af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam og behovet for at følge Sunnah i det disabdakannya. Dette er den niende punkt:
[9]. Ikke Gift For All Ved hjælp af tid til at tilbede ham, er Sunnah af profeten sallâ Allâhu alaihi menyelisihi wa sallam
O min kære bror. Du beslutter dig for ikke at gifte sig for at bruge al din tid menyelisihi tilbedelse er Sunnah af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. Fordi, er vores religion ikke religion "præster", og han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam ikke anbefale sagen for os.
I en hadith berettet af al-Bukhari fra Anas bin Malik, sagde han: Der er tre mennesker, der kom til huset koner af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam at spørge om tilbedelse af profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam. Da de fik nyheden, de syntes at føle ubetydelig.De siger: "Hvad betyder det at vi sammenlignede profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, når Gud har tilgivet sine synder i fortid og senere?" En af dem sagde: "Jeg vil bede om natten for evigt." Den anden mand siger: "Jeg vil hurtigt hele tiden og vil aldrig bryde."Den tredje mand sagde: "Jeg vil holde sig væk fra kvinder, og ikke være gift for evigt." Så Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam kom og spurgte:? "Sagde du så og så Ved Allah, jeg frygter Gud mere og mere forsigtige end du, men jeg hurtigt og bryde fasten, bede og sove, og gifte sig med hende Enhver. der hader Sunnahku, er det ikke medtaget golonganku. '"[16]
Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam godkende Salman af Allah' anhu over, hvad han sagde til sin bror, Abud Darda 'Allah' anhuma der var gift, så du skal ikke bruge tid til at tilbede og holde sig væk fra sin kone, nemlig Ummud Darda 'Allah' anha. Han fortalte os de begivenheder, der har fundet sted.
Al-Bukhari berettede fra Wahb ibn 'Abdillah Allah' anhu, sagde han: Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam forenes i venskab mellem Salman og Abud Darda'. Når Salman besøgte Abud Darda ', så han Ummud Darda' mubtadzilah (hvad de skal bære og ikke bære de gode tøj). [17] Han spørger: "Hvordan har du det?" Han svarede: "Din bror, Abud Darda ', der ikke behov for denne verden, (nemlig kvinderne Derudover er der en historie af Ibn Khuzaimah:." Han fastede i løbet af dagen og bede om natten') ".
Så Abud Darda 'kom og Salman lavet maden. "Spis, fordi jeg faster," sagde Abud Darda '. Han svarede: "Jeg vil ikke spise, før du spiser." Abud Darda 'spiste. Da det blev aften, Abud Darda 'gik til sine bønner.
Salman sagde til ham: "Gå i seng!" Han sov. Så tog han til bede, da Salman sagde til ham: "Gå i seng" Når slutningen af ​​natten, siger Salman: "Stå op nu." Så bad sammen.
Da Salman sagde til ham: "Herre, du har ret over dig, har du ret over dig, og din familie har ret til på dig Derfor giver ret til deres respektive ejere.."
Så Abud Darda 'kom til Profeten n at fortælle det til ham, da han sagde: "Salman er sandt." [18]
Al-Bukhari berettede fra 'Abdullah ibn' Amr ibn al-'Allah' anhu, sagde han: Allahs Sendebud sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde: "O' Abdullah, fik jeg i nyhederne, har du altid fastede i løbet af dagen og bede om natten dag? " Jeg svarede: "Ja, O Allahs Sendebud." Han sagde: "Du skal ikke gøre det Faste og spise, stå op og sove For kastet du har rettigheder over dig, dine øjne har rettigheder over dig, og dine koner har rettigheder over dig! '.". [19]
[Kopieret fra bogen Isyratun Nisaa klemme Ilal Alif Yaa, Indonesien Edition Complete Guide fra A til Z ægteskaber, forfatter Abu Hafs Osama bin Kamal bin Abdir Razzaq, Saikhu Oversætter Ahmad, Ibn Reader Publishers Katsair]
Afvises mod polygami fejl af synspunkter

VedGejstlige Abu Muhammad Sa'ad Nurhuda


Blandt instruktionerne al Koranen `en, der give et fingerpeg om den lige vej, at lovligheden af ​​polygame mand til fire koner. Men hvis en mand føler ude af stand til at gøre retfærdighed til at bekymre sig, det krævede ham at have nok til at have en kone alene eller kvindelig slave, som ord Allah den Almægtige i det brev, en-Nisa vers 3.
"Hvilket betyder: Og hvis du er bange for du vil ikke være i stand til at gøre retfærdighed til (højre) kvindelige forældreløse børn (hvis I gifter sig), og derefter gifte kvinder (den anden), som du nyder, to, tre eller fire. Så hvis du er bange for du vil ikke være i stand til at gøre retfærdighed, og derefter (gifte) kun én, eller de slaver, som I har. Det er tættere på ikke at gøre uretfærdighed "[1]
Der er flere grunde til, at en mand kan praktisere polygami, blandt hvilke er til gavn for kvinder, på grund af obstruktion af nogle kvinder fra at blive gift. Også til gavn for mænd, kan så der er fordel i sig selv kan optimeres, optimering var det ikke muligt at ske, hvis kun har en kone alene. En anden grund, er til gavn for ummah, som udvidet antallet af muslimer. På grund af antallet af muslimer, der blev født i dette ægteskab, gør dem i stand til at hæve straffen mod Allahs fjender swt som det højeste.
Polygami var sharia er Wise, der kender. Ingen fordømte ham, undtagen en, der var blevet blændet af den almægtige Gud øje med hans utroskab. Restriktioner for polygami til fire koner, er også en begrænsning, der kommer fra Viseste, der kender. Denne begrænsning er nummeret halvvejs mellem mindst (monogami), hvilket førte til at forsømme nogle af fordelene ved mænd eller mange (mere end fire), som frygtede den manglende evne til at opfylde de forpligtelser husstande gennem de hustruer [2]
På den nyligt nye generation har tænkt på som vestlige mennesker.De får en vestlig uddannelse, enten hjemme eller i landet med de vantro, og fodret med orientalisternes ideer er fjendtlige over for islam.
Nogle gange meget indlysende uretfærdighed og også nogle gange det ser godt ud, men bag det der er en skjult afvigelser, til at skabe forvirring og kaos af tanker blandt muslimer. Som i sidste ende udviklet sig til det omfang, de mente fornægtelse af Shari'ah.Forvirring i mente mellem dem, nemlig i form af polygami. Ifølge dem, er polygami betragtes som en handling af synderne, så det er ikke sandt, hvis det er tilladt. Der er nogle, der åbenlyst imod polygami, nogle subtil måde.
Her har vi demonstreret i tvivlsomt, tvivlsomt, om de bringer.
Første tvivlsomt.Modstandere af forbuddet mod polygami hævder profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde Ali at gifte datter af Abu Jahl og udarbejdet af Fatima bint profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam [3].
Ved hælder til et forbud mod profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde Ali ikke at indsamle datter Fatima Abu Jahl, at de fleste modstandere af polygami kommentere og sagde, se, profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam har forbudt Ali at gifte sig med en datter af Abu Jahl og indsamlede med Fatima. Da profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam som et eksempel, forbyder vi manden at gifte sig med en anden kvinde sammen med vores døtre, og vi heller ikke praktisere polygami, fordi disse var blandt de emner, der kunne såre forældrene og hustruer vi.
Svar:Tvivlsomt, om de lancerede det væsentlige allerede afviste Allahs ord swt:
"Det betyder: Så disse kvinder gifte sig med (andre) at du nyder, to, tre eller fire. Så hvis du er bange for du vil ikke være i stand til at gøre retfærdighed, og derefter (gifte) kun én ".
I dette vers, giver Allah den Almægtige en mand at gifte sig med mere end én kvinde, og også beordret til at gifte sig med en kone, hvis bekymring kan ikke retfærdighed. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, som har forbudt blanding Fatima Ali, han sallâ Allâhu' alaihi wa sallam, selv gift med ni hustruer, så at han er beviset på, samt foranstaltninger. Afvisning i detaljer, blandt hvilke der findes i hadith selv. Denne udtalelse er mere mainstream, mens andre er konklusioner og udtalelser fra de lærde. Her er forklaringen.
[1]. Den benægtelse kom i hadith tekster, som beskrevet i ord af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:
لا تجتمع بنت نبي الله صلى الله عليه وسلم وبنت عدو الله أبدا
Datter vil ikke få sammen med datteren af ​​Allahs Profet fjender af Gud fra evighed og til evighed.
I muslimsk historie:
مكانا واحدا أبدا
På et sted for evigt.
I historien om de andre nævnte:
عند رجل واحد أبدا
På den ene mand for evigt.
Så dette er blandt af ægteskab, der indsamler mellem datter af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam med fjenden piger Allah.Således mener nogle forskere.
Ibn Fig sagde: "Den mest korrekte mening i at bringe betydningen af ​​denne historie er, at profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam forbudt at Ali, den datter, han ikke indsamler sallâ Allâhu' alaihi wa sallam med datter af Abu Jahl, fordi det vil skade ham, og såret profeten . haram, ved konsensus Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam: ". jeg ikke forbyde tilfælde af halal," som betyder, at hun (datter af Abu Jahl) lovlig for ham, hvis det ikke var hans kone Fatima Mens indsamling som begge kan skade profeten 'alaihi wa sallam, så det burde ikke være ". [4]
Imam Nawawi rahimahullah hævder, er forbudt at indsamle mellem dem og betydningen af ​​profetens ord: "Jeg er ikke forbyde en lovlig sag," Pointen er, har jeg (profeten) ikke sige noget menyelisihi Allahs lov swt. Hvis Allah swt retfærdiggøre noget, ville jeg ikke mengharamkannya. Og hvis Gud forbyde noget, ville jeg ikke menghalalkannya. Og jeg, ej heller stilhed at fordømme noget, fordi min tavshed betyder penghalalan ting. Så disse er blandt de af ægteskab, der indsamler mellem datter af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam med piger wa Ta'ala Subhanhu fjende af Gud. [5]
[2]. Denne Hadith indikerer i specificiteten af ​​profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, at hans døtre ikke bør være en co-kone. [6]
[3]. Det er særligt for Fatima, fordi hun havde mistet sin mor og søstre, så der ikke flere mennesker tilbage, som kan opfordres til at udveksle ideer eller aflaste sindet, eller at afsløre hemmeligheden, hvis der er en følelse af jalousi [7]. I modsætning til koner af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, for hvis de får et problem som ovenstående, så de kan klage til nogen, der kan løse dette problem, nemlig deres mænd, at profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam. Dette er forårsaget af, hvad der er på hans sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, den blide natur, venlighed, holder følelser. For at alle de koner han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam tilfredse med de gode moral og hele holdningen han sallâ Allâhu' alaihi wa sallam, så hvis det viser sig jalousi, kan det løses i hurtig tid.
[4]. Men det betyder ikke et forbud, men det er, at Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam med holdningen hos tillid og vilje til Allah swt, ved han, at Allah swt-og dette inkluderer den gave af Allah subhanahu wa Ta' stil til ham, vil ikke indsamle Fatima datter af Abu Jahl. Ligesom hvad Anas ibn Nadir ven, når hans søster til at bryde fortand af en kvinde, og profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam beordret til at håndhæve qisas, men Nadir bin Anas sagde: "Vil du bryde tænderne Rabi' Nej, ved Allah gør du ikke?. . kan ødelægge sine tænder, for aldrig så hendes familie er endelig villig til at acceptere diyat og fortænder Rabi'tidak har brudt, så sagde Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:
إن من عباد الله من لو أقسم على الله لأبره
"Hvilket betyder: Sandelig blandt Guds tjenere, hvis han sværger ved Guds navn, var Gud glad for at give det" [8]
Anden tvivlsomt.Modstandere af polygami påstand, er det umuligt for manden er i stand til at gøre retfærdighed mellem de koner, under påskud af Allahs ord swt:
"Det betyder: Hvis du frygter, vil du ikke være i stand til at gøre retfærdighed, og derefter (gifte) kun én." [An-Nisa ': 3]
Og Allah har sagt:
"Hvilket betyder: Og du aldrig vil være i stand til at gøre retfærdighed mellem koner (MU), selv om du virkelig ønsker at gøre det" [An-Nisa ': 129]
SvarHvad menes der med "Og du aldrig vil være i stand til at gøre retfærdighed" i dette vers er følelsen af ​​kærlighed, humor og sex. Som for de Zahir spørgsmål, såsom husly, bruge penge og tid til at overnatte, så er det obligatorisk for en mand mænd, der har mere end én kone til at gøre retfærdighed.
Imam Ibn Taymiyah sagde:.. "De skal ikke foretrække en af ​​de koner i divisionen dog, hvis han elsker en mere end de andre, eller har samleje mere end andre, så er det ikke, hvorfor I dette nummer,Allah swt har sænket sit vers:
"Det betyder: (Og du aldrig vil være i stand til at gøre retfærdighed mellem koner (MU), selv om du virkelig ønsker at gøre det)" [An-Nisa ': 129]
"Det er følelsen af ​​kærlighed og sex".
Imam Nawawi i Sharh Muslim bog forklarer: "Med hensyn til kærlighed, sallâ Allâhu han 'alaihi wa sallam elskede Aisha end andre, og muslimerne enige om, at sidestiller følelsen af ​​kærlighed til dem alle, er ikke en pligt, fordi det er uden evne til nogen undtagen Allah. swt testamenter Som for at være fair, er det så bestilt ". [10]
Imam Ibn Hajar også fundet lignende. Han sagde, "Hvis manden til at opfylde behovene i mad, tøj og husly for alle de koner, betyder det ikke noget for ham, hvis han foretrak nogle andre i form af humor eller give gaver. [11]
I dette nummer af retfærdighed, gav Sheikh Mustafa al Adawi to advarsler.
[1]. Udlign sex, selvom det ikke er obligatorisk, men Sunnah at gøre retfærdighed i dette tilfælde, det er bedre, mere komplet og langt fra at være overdrevet i humor, som udtrykt af mange lærde '. Imam Ibn Qudaamah i sin bog "Mughni" siger: Når det er muligt det er at sætte lighedstegn mellem sex er bedre, mere mainstream og mere i overensstemmelse med messen betydning [12]
I bogen al Majmu 'Sharh al Muhadzab nævnt, er det tilrådeligt for ham at sætte lighedstegn mellem samleje, fordi det er mere perfekt i at gøre retfærdighed. Hvis han ikke gjorde det, så hvorfor ikke.Fordi incitament til samleje er lyst og kærlighed. Og det er ikke muligt at sidestille mellem koner. Derfor er Allah swt siger:
"Hvilket betyder: Og du aldrig vil være i stand til at gøre retfærdighed mellem koner (MU), selv om du virkelig ønsker at gøre det" [An-Nisa ': 129]
Ifølge 'Abdullah ibn' Abbas, nemlig i form af kærlighed og sex.'Aisha selv forklaret, at profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam fordelt blandt sine koner, og gøre retfærdighed, så (han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam) sagde: "Åh, Gud Denne pembagianku på mine koner, som jeg har, og. Du behøver ikke bebrejde mig selv om, hvad du har, og jeg ikke har, "hjertet [13] Og i et andet afsnit står der:." Men det anbefales at udligne mellem de koner i berhungan kroppen, fordi det er målet ".
[2]. En mand er forpligtet til at opfylde de biologiske behov hans kone, selvfølgelig, efter hans evne. Hvis han ikke gjorde det, så ville han ikke føle sig sikker mod skader, som kan ske til sin hustru, og somme tider kan føre til fjendskab, had og strid mellem de to. [15]
Tredje tvivlsomt.Modstandere af polygami hævdede, at polygami sandsynligvis vil stige til mange problemer, der truer integriteten af ​​bygningen Mahligai husstand. Hyppige skænderier opstår. Ikke at nævne den dominoeffekt af psykologisk udvikling af børn født af polygame ægteskaber. Ofte føler sig mindre opmærksomhed, kærlighed-sulten og, desværre, ikke direkte opdraget i en atmosfære af uenighed og strid er uigennemtrængeligt. [16]
SvarDenne udtalelse kan argumenteres som følger:Tvister, der opstår mellem koner er en naturlig, stigende fra den jalousi, der er karakteren af ​​kvinder. For at overvinde denne, afhængigt af mandens evne til at styre husholdningernes anliggender, retfærdighed til hans koner, en følelse af ansvar over for hans familie, samt tawakalnya at Allah swt
Hvis alt dette er opfyldt, vil det tegaklah familieliv, fyldt med kærlighed og hengivenhed blandt familiemedlemmer. Eller hvis ikke er opfyldt, vil Ødelagt familier, begge familier er polygame eller ej.Faktisk i den indenlandske liv synes lide det, men giftede sig kun én kone (monogami). Selv mange skænderier, til indvarsle en skilsmisse, og forårsager børn at blive forsømt.
Det er sandt, nogle gange skændes i en familie, folk, der praktiserer polygami, men dette er tilfældet for manglende uansvarlig mand, og på grund af manglende adilannya mod sin kone. Dette kræver afslutningen af ​​vejen og ikke ved at afvise praksis polygami, hvor der er meget god. Handlinger og adfærd af enkeltpersoner, kan ikke bruges som et argument for at afvise lovligheden af ​​polygami.
Fjerde tvivlsomt.Modstandere siger polygami, var islam, den religion, der ned for at opretholde retfærdighed, aldrig befalede hans tilhængere praksis polygami. Al-Qur'an brev Annisa vers 3 påskud ofte brugt som begrundelse. Faktisk læser lærde verset er ikke ensartet. Der er mindst 3 udtalelser vurderer versene. For det første skal det være ubetinget. For det andet bør en nødsituation, og for det tredje lighairihi haram. Den tredje udtalelse tyder på, at i det væsentlige, er polygami ikke er forbudt. Men på grund af de udskejelser, der har forårsaget utrolig bringe skade, da polygami for at være ulovlig [17]
SvarSubhanallah! Dette er en stor løgn om religion Allah og Hans vers.Hvordan er det muligt overhovedet at sige, at islam aldrig har befalet hans tilhængere praksis polygami? Hvad med vers, der er nævnt Subhanhu Allah wa Ta'ala, nemlig:
"Det betyder: Så disse kvinder gifte sig med (andre) at du nyder, to, tre eller fire" [An-Nisa ': 3]
De lærde forklarer dette vers fortolkning, at den lovlige oprindelse polygami er tilladt. Faktisk siger nogle forskere sagen anbefales til dem der har råd til.
Shaikh Mohammad Amin sagde i bogen af ​​Tafsir Adwa'ul-Bayan, at Islam tillader at gifte sig med mere end én kone, (dvs.) to, tre eller fire [18]
Også Imam Ibn Kathir i hans kommentar om dette vers siger, gifte sig med en kvinde, som du vil have bortset fra dem, hvis du vil have to, tre eller fire personer [19]
Tilsvarende kommandoen af ​​profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam: ".. Gift dig med kvinder, der bærer børn og elsker at manden er jeg stolt af jer foran mange mennesker, andre mennesker" [20]
'Abdullah bin' Abbas sagde også: ".! Gift dig med mig virkelig den bedste af disse mennesker er de mest koner" [21]
Betydning, med så mange mennesker at blive gift vil stige, og det er den destination bryllup. De lærde 'forklares, kan praktisere polygami, skal vilkårene være fair. I dette tilfælde er det rimeligt at Zahir er tilfældet, ikke sindet, såsom kærlighed, humor, som beskrevet ovenfor.
Ordet ", men på grund af de udskejelser, der har forårsaget utrolig bringe skade, da polygami at være ulovlig".
Spørgsmålet er, om noget er tilladt af Allah, og vil bringe god skade? Allah er mest vidende om det gode for sine tjenere, og den mest forsigtige med at etablere hans lov. Så hvis der er en mangel på polygam adfærd forårsagede nogle individer, er det ikke så sidestilles gennemsnit loven. Mengeneralisir vurdering er, at det er en meget forkert at dømme.
Således nogle af den fejlagtige opfattelse, at dilesatkan islams fjender til muslimerne om polygami. For at kunne være voksende tvivl blandt muslimer i almindelighed. Således, skridt for skridt, kan denne tvivl føre til afvisning af Shari'ah af Allah som en helhed. Vi tager husly og bede hjælp fra Allah, Allah swt altid føre os til sandheden. Stadig overholde Al Koranen `en og Sunnah af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallamAllah-Musta'an.
Polygami: udlignende Ansvar kone i Adil Alt materiale i denne bestemmelse Livelihoods


VedUmm Salamah As-Salafiyyah


I bogen al-Fatawa (XXXII/270), siger Ibn Taymiyyah, "Problemet med retfærdighed i deres levende og tøj, så disunahkan er at følge profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, da han var meget rimeligt at give en levende i mellem hans hustruer, som han er også fair igen kløft. Med en meningsforskel mellem den menneskelige race (han er en lærd hensigt,-red) Med hensyn til denne opdeling,? Hvis det er et spørgsmål, der kræves på sin side eller Sunna Og de også uenige om rimeligheden i form af at give en levende, hvad enten obligatorisk eller Sunna sådan? Og nødvendigheden af ​​stærkere love med støtte fra Koranen og Sunnah ".
Sheik Mustafa Al-Adawi sagde: "Og det virkede udadtil-wallahu kender bedst, er, at den opfattelse, at det kræver mere kraftfuld med støtte fra Koranen og Sunnah, som anført af Ibn Taymiyyah Allah kan have barmhjertighed. Og viden om det kun er i hænderne på Gud den Almægtige "[1]
Anas bin Malik af Allah 'anhu, at Um aldrig Sulaim sendte profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam at bringe en klud, hvor der er ruthab datoer (som ikke er blevet tørret). Så Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam holdt det og derefter sende det til flere koner. Og efter at han tog mere en del af disse datoer og give den til nogle af de andre koner. Så satte han sig ned og spiste resten, ligesom at fodre en person, der ved, at han er meget smagfuld for ham "[hadith berettet af Ahmad] [2]
Holdningen Bare lidt om Salaf
Ibn Abi Syaibah rahimahullah i den hellige Al-Mushannaf (IV/387) sagde, Abu Dawud Ath-Thayalisi prædike til os fra Harun ibn Ibrahim, sagde han, jeg har hørt Muhammad sige om en mand, der har to koner, " Dimakruhkan ham til at udføre afvaskning hjemme hos en af ​​dem og andre ikke hjemme ". Dette er en saheeh atsar.
Ibn Abi Syaibah rahimahullah siger i bogen Al-Mushannaf (IV/387), "Jarir fortalte os om Mughirah af Ibrahim Abu Ma'syar fra om en mand, der indsamler mellem de to honning, og så sagde han," Sandelig, han leveler i mellem dem alle, så de resterende overskydende mel og fødevarer, der er blevet blandet, og så delte han det med en håndfuld af en håndfuld, at der stadig er blandede, men kan ikke længere ".
Atsar er saheeh. Og Abu Ziyad bin Kulaib Ma'syar er, at han bersetatus tsiqah (troværdige).
HOLD Lotteri at afgøre, hvem vil deltage i en MÅDE
Fra Ayesha af Allah "anha, sagde hun," Hvis Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam ønskede at gøre en rejse, så han holdt et lotteri blandt sine koner. Hvem blandt dem, der tjener lodtrækningen, at han ville gå ud med hende. Og han plejede at opdele til hver en af ​​hans koner, dag og nat, har kun Sauda bint Zam'ah forudsat dag og nat for at Aisha, kone af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam i håb om at få fornøjelsen af ​​profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam '[ Al-Bukhari hadith History]
Fra Aisha, at Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam bruges til, når du skal på en rejse, så han holdt et lotteri blandt sine koner. Så trækker det faldt om Aisha og Hafsah. Og hvis aftenen af ​​profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam gå med Aisha, mens du chatter. Så Hafsah sagde: "Har du i aften (Aisha) untaku op, og jeg vil ride din kamel at både se hinanden?" Så svarede han, "Ja". Så rejste han sig. Så Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam gik til Aisha' s kamel, som der er Hafsah, så ville han sige goddag til ham, da han gik, indtil de endelig stoppede. Og Aisha miste ham. Og når de stopper, begge fødder er i mellem planterne Aisha Idzkhir og sagde: "Oh min Herre, send mig en skorpion eller en slange, der vil stikke mig, og jeg kan ikke sige noget" [Al-Bukhari hadith Historie og Muslim]
I bogen Al-Mughni (VII/40), siger Ibn Qudama rahimahullah, "Globalt kan vi sige, at en mand, hvis du ønsker at rejse, og alt, hvad han ønskede at bringe sin kone eller forlade hende, så hun ikke behøver at udføre i lotteriet, fordi lotterier var kun nødvendigt at bestemme valget blandt dem, der vil deltage i turen. Og her betyder, at han har behandlet den samme. Og hvis han ønskede at rejse med nogle af dem, så han ikke skulle gøre perjalanann med ham, men efter en lodtrækning. Og det er af den opfattelse de fleste lærde. Malik sagde om sin mand, at han ikke behøver at holde et lotteri, men mener ikke er ægte, fordi Allah Aisha 'anha har berettet, at Profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam når ud at rejse, så han altid holdt et lotteri blandt sine koner. Enhver af hans koner, som tjener på uafgjort, da han ville gå med ham "[Aftalt alaih]
Og på grund af at rejse med en af ​​de koner, uden at gå gennem lotteriet vil betyde som nepotisme så det burde ikke ske uden et lotteri, som ved fastsættelsen af ​​den første tur.
Og hvis en mand ønsker at rejse med mere end én kone, så han skal også gøre i lotteriet. Aisha har berettet, at Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, som hvis han ville gå, så han trækker blandt sine koner, således at lodtrækningen falder på Aisha og Hafsah. {Al-Bukhari hadith History]
Og hver gang han ville rejse med mere end én kone, da han sammenlignede mellem dem, som han behandler samme tid ikke gå "
[Kopieret fra bogen Al-li Intishaar Huquuqil Mu'minaat, Issue Indonesien Få dine rettigheder O muslimske kvinder, Forfatter af Umm Salamah As-Salafiyyah, Ibn Kathir Publisher Reader, Oversætter Abdul Ghoffar EM]
Polygami: Intet ansvar for mand til at udligne kærlighed og parforhold i kroppen



VedUmm Salamah As-Salafiyyah



Imam Al-Bukhari rahimahullah sagde Abdul Aziz bin Abdullah fortalte os, sagde han, Solomon fortæller os, fra Yahya bin Ubaid bin Hunain, han hørte fra Ibn Abbas 'Umar' anhu, "Hun aldrig ind på Hafsah og sagde: 'O min datter, lad dig ikke narre en kvinde, der gjorde profeten forbløffet over hendes skønhed, at hun mente var, Aisha. Så jeg fortalte Messenger sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, og han smilede "
Aisha anha af Allah, sagde han, "The Messenger sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam når man er syg være undrende," Hvor er jeg nu? Hvor er jeg nu? "Fordi han følte sig for gammel til at vente på tur Aisha. Og når min dag kommer, Gud mewafatkan ham ved at læne på mit bryst og begravet i mit hus "[Al-Bukhari hadith Historie og Muslim]
Fra Ayesha af Allah "anha, sagde hun," Wife, profetens kone sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam aldrig sendt Fatima bint profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam, Messenger sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam.Han anmodet om tilladelse til ham, at da det blev liggende med mig på kainku. Så gav han ham tilladelse.Fatima sagde, "Allahs Sendebud, har de virkelige koner sendt mig til jer for at bede for retfærdighed i forbindelse med datter af Abu Quhafah (Aisha), og jeg var tavs".
Aisha sagde: "Så profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde til ham," O min datter, ville du ikke elske, hvad jeg elsker? ".Fatima svarede 'Ja'Hvis ja, så kærlighed til denne kvinde ', spurgte Profeten "
Desuden Aisha sagde, "Så Fatima 's stå, når han hørte om det fra profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam. Derefter vendte han tilbage til koner af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, så fortæl dem, hvad han havde sagt, og også de svar, som profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam til ham. "Så sagde de til ham:" Vi tror, ​​du har ikke formået at formidle Vores budskab til alle. Derfor var det tilbage til profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, og sagde til ham: "Sandelig, din kone spørger istei-messen holdning om Abu Quhafah datter (Ayesha).
Fatima sagde, "Ved Allah, jeg vil ikke tale med ham om hende (for god)".
Aisha sagde: "Så istei-profetens kone sallâ Allâhu 'alaihi wasallam sendt Zainab bint Jahsyin, profetens kone sallâ Allâhu' alaihi wa sallam, som da han stod på den side er med profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. Og jeg kan ikke se en kvinde i verden bedre end Zainab, mere Gud frygt, mere sandfærdig i tale, og endnu sværere at tilslutte et forhold, mere i velgørenhed, en større vilje til at øve sig i velgørenhed og bertaqarrub til Allah Ta ' stil ".
Aisha sagde: "Så Zainab bedt om tilladelse fra profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam er Sendebud Shallalahu' alaihi wa sallam var med Aisha i stoffet er i en tilstand, som Fatima gik ind i huset, der var med ham. Så Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam blev tilladt. Da Zainab sagde: "Allahs Sendebud, de virkelige koner sendt mig til jer for at bede om en fair holdning til datter af Abu Quhafah".
Aisha sagde: "Så fortsætter han taler om mig, så jeg følte noget inde i mig om det. Da jeg så profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, og så hans øjne, han tillade mig at forsvare mig. Zainab var ikke tilfreds med, at han vidste, at profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam ikke har noget imod, hvis jeg forsvare mig selv ".
Aisha sagde: "Så jeg så det, havde jeg ikke længe at se, at jeg var vendt sig bort fra ham".
Desuden, "Aisha sagde:" Så profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde med et smil:
"Ja hun er datter af Abu Bakr" [Hadts muslimsk historie]
Ibn al-Qayyim rahimahullah (V/151) sagde: "Der er ingen forpligtelse til at udligne mellem de koner i form af kærlighed, fordi det er hinsides menneskelig magt. Og Aisha Allah 'anha er den mest elskede hustru af profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam. Fra hadith kan konkluderes, at der ikke er nogen forpligtelse til at generalisere blandt de koner i form af samleje, fordi det afhænger af lidenskab og trenden. Og det er helt i hænderne på Allah, flip-back hjertet. Og i dette spørgsmål er detaljerede forklaringer, at hvis han forlod udviklingen i fravær af kørsel og en manglende lyst til ham, så det kan blive tilgivet. Og hvis tendensen til at forlade den drivende kraft til at skubbe ham, men honning er stærkere, så er det stadig under kontrol, og hans magt, så hvis hun opfyldt sine forpligtelser, er det ikke længere den rette for ham (hans kone), og der er ingen nødvendighed for ham (manden) til generalisere. Og hvis han (manden), der skal forlade ham (siteri), så han er berettiget til at kræve det fra ham (manden) ".
Sheik Mustafa Al-Adawi Hafizhahullah giver to advarsler.
Den første advarsel: Ligestilling i samleje selvom det er obligatorisk, bare, at han er sunnah at være fair i sagen. Og det er bedre og mere perfekt og langt fra ekstravagante tendenser. Og det er blevet foreslået af nogle forskere.
Ibn Qudama rahimahullah siger i bogen Al-Mughni (VII/35), 'Hvis det er muligt at gøre ligningen mellem de to i form af samleje, så det er bedre og højre. Og så er det mere perfekt i forhold til retfærdighed ".
I bogen Al-Sharh Majmuu Muhadzdzab (XVI/430) nævnt, Likes 'ikke længere en mand, der giver en tur af hans koner til at generalisere med hensyn til sjov (enhed forhold), fordi det indebærer en mere perfekt i forhold til retfærdighed " .
I samme bog (XVI/433) anførte endvidere, ".... Det er ligesom menayamakan mellem dem i form af samleje, fordi det er målet ".
Den anden advarsel: En mand og kone skal opfylde de biologiske behov i henhold til hans evne. Fordi, hvis han ikke sikre hustru skaden, så lad det være det kunne være årsag til fjendtlighed, had og splittelse blandt dem "[1]
[Kopieret fra bogen Al-li Intishaar Huquuqil Mu'minaat, Issue Indonesien Få dine rettigheder O muslimske kvinder, Forfatter af Umm Salamah As-Salafiyyah, Ibn Kathir Publisher Reader, Oversætter Abdul Ghoffar EM]
Er Polygami blev anbefalet?



VedUmm Salamah As-Salafiyyah


Allah Ta'ala siger.
"Det betyder: ... derefter gifte kvinder (den anden), at du nyder: to, tre, eller fire. Så hvis man frygter ikke vil være i stand til at gøre retfærdighed, og derefter (gifte) kun en .... "[An-Nisa: 3]
Spørgsmål: Er polygami anbefales?
SvarSheik Mustafa Al-Adawi Hafizhahullah Ta'ala siger: "Placeringen af ​​dianjurkannya polygami er, hvis en mand kan gøre retfærdighed til sine koner. Dette svarer til Allahs ord, den Ophøjede:
"Det betyder: ... Så hvis du er bange for vil ikke være i stand til at gøre retfærdighed, og derefter (gifte) kun en ...."
Og hvis han følte sig sikker fra fitnah af hans koner, og ville ikke spilde ret til Allah på ham, fordi de, samt til at besætte Herren, som de tilbeder. Tabaraka Allah wa Ta'ala siger.
"Betydning: Åh, I der tror, ​​sandelig blandt dine hustruer og dine børn, der er en fjende for dig, så vær forsigtig du er til dem" [At-Taghabun: 14]
Hertil kommer, så han evnen til at bevare deres renhed og for at yde beskyttelse til dem, så han ikke ville give nogen skade på dem.Fordi, er Allah ikke kan lide skade.
Og ifølge hans evne til at han skulle give dem en levende. Tabaraka Allah wa Ta'ala siger.
"Hvilket betyder: Og de, der ikke er i stand til at opretholde ægteskabets hellighed lad (selv) det, således at dem med Guds nåde" [An-Nuur: 33] [1]
Sheikh Muqbil bin Hadi Al-Wadi'i rahimahullah blev spurgt om polygami lovgivning, uanset om Sunnah?
Han svarede, "Nej Sunnah, men bør".
Gør hver indsats som en hus kone EFTER Profetens sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam
Allah Ta'ala siger.
"Hvilket betyder: Og lad dem forblive i deres rumahj" [Al-Ahzab: 33]
Han sagde også.
"Hvilket betyder: Og husk, hvad der er reciteret i jeres huse af Allahs åbenbaringer og visdom (Sunnah af din Profet)" [Al-Ahzaab: 34]
Han sagde også.
"Betydning: Åh, I der tror, ​​ikke ind i Profetens huse, undtagen når du får lov til at" [Al-Ahzab: 53]
Således har Allah swt nævnes, at profetens Sunnah der er nogle stykker, og ikke kun én.
Fra Ayesha af Allah "anha at Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam aldrig spørge, hvornår smerten kørte hans død, Hvor" er jeg i morgen? Hvor jeg i morgen? "Hvad han mente var dagen (skift) Aisha. Så hans koner gav ham lov til at bosætte sig, hvor han lyster, så han boede hjemme, indtil han døde i Aisha side. Aisha sagde: "Så han døde den dag det blev min tur ved mit hus. Så Allah dræbe ham, mens han hviler sit hoved på mit bryst, mens han blandet med sved sved "[Al-Bukhari hadith History]
Fra Anas Allah 'anhu, sagde han, "Profeten havde været i huset af en kone, så er en af ​​Ummahatul Mumineen (hustruer af profeten) sendte en tallerken med mad. Så den kvinde, hvis huset blev besat af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam ramte tjenerens hånd, så pladen tabes og brudt. Så Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam indsamle fraktioner plader og derefter indsamle maden tilbage i det og sagde,' Din mor var jaloux ". Endvidere blev tjeneren arresteret, så han fik en plade af huset besat af profetens hustru. Så tjeneren rakte ham en god parabol til hustru til en ødelagt plade. Mens profeten stadig holder pladen, der brød ud på home plate begivenhed bristede hændelsen "[Al-Bukhari hadith History]
Ibn Syaibah rahimahullah i den hellige Al-Mushannaf (IV/388) sagde, "The Age of bin Al-Layman rapporteret til mig af Ghalib, sagde han," Jeg spørger aldrig-Hasan, eller spurgt om en mand, der har to koner i i et hus? Han svarede, De (ledsagere) memakruhkan al-wajs, at han samleje med den ene af dem, mens andre ser ". Atsar er saheeh.
I bogen Al-Mughni (VII/26), Ibn Qudama rahimahullah sagde, "En mand kan ikke samle to koner fornøjelsen af ​​at leve uden dem, hvad enten ung eller gammel, da mellem dem der er skader, hvor der er fjendskab mellem kedunaya og jalousi. Mens foreningen af ​​de to kan være en kamp og krig. Og hver af dem vil høre bevægelse, hvis han samleje med sin kone til en anden, eller det kan være han vil se det. Og hvis de begge er enige med det, så det er tilladt, da denne ret tilhører dem, så de er begge tolerante til at forlade.
Ligeledes, hvis begge er villige til at sove på deres mænd mellem dem i et tæppe. Og hvis begge er villige til at blande sig i deres ægtemænd En af dem overværet af andre, så så det er ikke tilladt, fordi den indeholder den ydmygelse, skam, og sammenbruddet af autoritet, så de er ikke tilladt, selvom de tillader ".
Imam Al-Qurtubi (XIV/217) sagde, "Ikke tilladt at hente sin kone i et hus, medmindre de er villige".
I bogen Al-Majmu Syarhul Muhadzdzab sige (XVI/415) Hvis en mand har flere koner, som ikke er indplaceret i et hjem, men med deres vilje, eller en af ​​dem, "fordi det kan forårsage et skænderi mellem dem. Og ikke tillod ham at gribe ind i en af ​​dem, når de andre skulle være sammen med ham på grund af demikiian er det ikke gode manerer mere skade forholdet "
Records.Blandt de former for udbredelsen af ​​selvstændigt hus for hver kone ikke er nogen indblanding i form af mad blandt de koner. Det er blevet påvist af tidligere hadith, "Så en af ​​de troendes Ummahatul sende en, hvor der er en tallerken med mad". Denne hadith viser, at hver mad ud fra de andre koner. Men, hvis de blev samlet i en festmiddag med alle de gode fornøjelsen af ​​hans kone, så er det ikke noget problem. Og Allah ved bedst.
[Kopieret fra bogen Al-li Intishaar Huquuqil Mu'minaat, Issue Indonesien Få dine rettigheder O muslimske kvinder, Forfatter af Umm Salamah As-Salafiyyah, Ibn Kathir Publisher Reader, Oversætter Abdul Ghoffar EM]
Kvinde-kvinde Forbudt ægteskab



VedSheikh Abdullah bin Abdurrahman bin Ali Bassam Salih


Kvinder er forbudt at gifte sig, er af to slags: Kvinder er forbudt at gifte sig for evigheden, og kvinden er forbudt at gifte sig med indtil et bestemt tidspunkt. Den første gruppe på syv mennesker til Nasab forbindelser, nemlig:
[1]. Mor og så videre ind i den bane[2]. Kvindelige børn og så videre til bundlinjen[3]. Hendes halvbror eller halv-Seibu Seibu eller[4]. Kones datter (hendes steddatter)[5]. Brother piger[6]. Faster[7]. Tante af moderen
I deres forbud, er Guds ord.
"Det betyder: 'Forbudt for dig (at gifte sig) jeres mødre" .. Og så videre [An-Nisa: 23]
Også forbudt er på denne måde på grund af deres stilling amning forhold, baseret på de ord af profeten sallâ Allâhu alaihi wa sallam, "Forbudt på grund af amning som en bandlyst, fordi Nasab".
Kvinden forbudt at gifte sig, fordi forholdet er perbesanan.
[1]. Kones mor og så videre ind i den bane[2]. Deres kvindelige børn, og så på den nederste linje, hvis kone er fucked.[3]. Koner, fædre, søstre og så videre til den øverste jalaur[4]. Koner, sønner og så videre til bundlinjen
Også forbudt er ligesom dem på grund af amning. Beviserne er Guds ord: "Mor jeres hustruer." [An-Nisa: 23]
Kvinderne er forbudt at gifte sig med indtil et bestemt tidspunkt, gift med hendes bror, tante i rækken af ​​far og mor, hustru af fem uafhængige mand, der allerede har fire hustruer, kvindelige ægteskabsbrydere, der har omvendt sig, blevet skilt kvinder, der slog sig ned, indtil hun bliver gift med En anden mand, kvinde ihramnya ihram indtil han var færdig, kvinden ved udløbet af den ventetid, indtil iddahnya.
Ud over disse nævnte lovformeligt ægteskab, når de som Guds ord det siger, at kvinder ikke må gifte sig.
"Hvilket betyder: og lovlige til dig i tillæg til en sådan" [An-Nisa: 24].
I de følgende to hadith i dette kapitel nævnt nogle af de ovennævnte signaler.
"Betydning: Fra Umm Habibah bint Abu Sufyan anhuma Allah, at han sagde:". O Allahs Sendebud, gifte sig med hendes søster, datter af Abu Sufyan "Han spurgte:" Kan du lide det "Han svarede:" Ja?. Jeg har ingen forbehold mod dig og jeg elsker de mennesker, der er allieret med den gode, at hans egen søster. "Profeten sallâ Allâhu alaihi wa sallam sagde:" Sandelig, der ikke er tilladt for mig ". Umm Habibah sagde:" Vi hører, at du vil gift med datter af Abu Salama. "Han er en beta," Datter af Abu Salamah? "sagde jeg," Ja. "Han sagde," Hvis han ikke er min stedsøn, som kubesarkan i mit hus, han stadig ikke er lovligt for mig. Han er også datter og søster, fordi jeg sesusuanku Abu Salamah ligeligt til Tsuwaibah fodring.Derfor du må ikke give nogen mere til mig, dine døtre eller dine kvindelige slægtninge. "Urwa sagde, "er slave af Abu Lahab Tsuwaibah. Første Abu Lahab befriet sig selv, og han blev fodre profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam.Da Abu Lahab var ved at dø, det meste af hans familie ser ham i en svag tilstand. Han spurgte: "Hvad du finde?" Abu Lahab svarede, "Jeg har ikke finde noget godt efter dig. Det er bare at jeg har plejet dette kumerdekakan slaver, nemlig Tsuwaibah".
Generel betydningUmm Habibah bint Abu Sufyan var en af ​​de troendes Ummahatul anhuma Allah. Han fik en fremtrædende plads og føle lykke i ægteskab med profeten sallâ Allâhu alaihi wa sallam. Det er hensigtsmæssigt, at han følte det. Han forlangte, at han gifte sig med hans søster.
Profeten sallâ Allâhu alaihi wa sallam var ta'ajub, for hvordan kunne han tolerere hendes mand gifter sig med en anden kvinde, der ville blive den honning, fordi kvinder har en stor jalousi i dette. Så spurgte han med en følelse af undren, "Kunne du lide det?"
Han svarede: "Ja, jeg kan lide det". Han beskriver sine foretrukne årsager Havde han ønskede at gifte sig med sin søster, at der må være andre kvinder, der havde allieret sig med ham i venlighed og godhed, at han ikke vil have det for sig selv. Så hvad er den skade, hvis det er allieret i sin fordel er hans egen søster.
Som om han ikke vidste, forbuddet mod at gifte sig med to brødre.Derfor er profeten sallâ Allâhu alaihi wa sallam fortalte ham, at hans søster ikke må gifte sig med ham. Så Umm Habibah fortæller ham, at han hørte nyheden om, at han vil gifte sig med en datter af Abu Salama.
Igen spurgte han, "Hvad mener du datter af Um Salama?"?
Umm Habibah svarede, "Ja".
Så forklarede han historien ligger, "Se, datter af Umm Salamah er ikke lovligt for mig af to grunde.
Først: Fordi han er min stedsøn, som kuasuh i mit hus, fordi hun var datter af min kone.Andet: Fordi han er min brors datter fra sesusuan, fordi mig og hendes far, Abu Salamah at Tsuwaibah aldrig ammet, den tidligere slave Abu Lahab. Betyder, at jeg er også en onkel.
Derfor behøver du ikke tilbyde dine døtre og jeres søstre til mig.Jeg ved bedre og har mere ret end du til at oprette min virksomhed af denne art ".
KONKLUSION HADITS[1]. Forbud mod at gifte sig med søster koner, og det er ikke tilladt[2]. Forbud mod at gifte sig med hende steddatter, datter af en kone, der er blevet forstyrret.[3]. Omtalen af ​​dette hus, ikke målet her, men omtale af formålet med unddragelse.[4]. Sesusuan bror giftede sig med datteren af ​​et forbud på grund af sesusuan forbudt som forbudt fra Nasab[5]. En mufti skal indsende oplysninger om fatwaen når du bliver spurgt om et juridisk spørgsmål er anderledes, med forskelle på alle sider.[6]. Mufti bør vejlede rekvirenten med en forklaring på, hvad der skal præsenteres og accepteres, især mod dem, der havde hans pointe, og han guide, som barn og kone.[7]. Ifølge zhahirnya, forstår Umm Habibah pembolehan søster hustru til Profeten sallâ Allâhu alaihi wa sallam, fordi den indeholder speciale for ham. Det er fordi der ikke er nogen qiyas mellem søsterselskaber koner og stedbørn. Men da han hørte at han ville gifte sig med hende stedsøn, er padahl forbudt i henhold til paragraf, som forbyder foreningen af ​​to brødre, da han tænkte på specialisering af denne generalitet.
"Betydning: Fra Abu Hurayrah radi anhu, sagde han: Allahs Sendebud sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:" Ingen kvinde bør gifte sig godt med sin moster fra fædrene og moderens linjer heller ikke ".
Generel betydningSharia er den hellige kommer til at bringe noget, som er gode og velfærd, kamp mod alt, hvad den indeholder skader og skader.Blandt andet sendte han sin kærlighed og hengivenhed, forbyder opsigelse, fjendtlighed og had
Da profeten sallâ Allâhu alaihi wa sallam mempebolehkan polygami på grund af den fordel, da nogle kvinder kom sammen for at være gift med en mand, er det ikke ualmindeligt, fjendskab og had blandt dem, kernen som er jalousi. Det er derfor, han forbød polygami blandt pårørende, frygter en kontradiktorisk forhold mellem slægtninge.
Han forbød brødrene at gifte sig, samt faster datter bror, brors datter med sin moster, og andre, som, hvis nogen af ​​dem var drenge og de andre kvinder, så hendes ægteskab er forbudt i henhold til beregninger Nasab.
Denne Hadith til specialisering af den generelle betydning af Guds ord, "Og lovlig til dig udover sådan". Vi har fået klarhed over love, der ikke længere har brug for detaljer, for efter al sin mening var klar og ikke længere fælles.
FAIDAH HADITSBrothers gifte kvinder, er kvinder med en faster, en kvinde med en moster, forbudt, som ifølge Ibn al-Mundhir erklæring, "Jeg kan ikke se en uenighed så langt på sagen. De lærde var enige". Ibn Abd al-Barr, Ibn Hazm, Al-Qurthuby og An-Nawawy citere enighed om dette spørgsmål i henhold til Ibn al-Id Daqiq, der udledes fra Sunnah. Hvis opgørelsen af ​​Bogens pembolehan sæt, som er baseret på Guds ord. "Og lovlig for dig, end den måde", kun præsterne i hele regionen med speciale i ovenstående afsnit den generelle betydning af hadith. Dette er et argument af specialiseret generalitet tilladt Bog med khabar Ahad. Det mener de fire præster.
Ifølge Ash-Shan'any, betød khabar Ahad her er ikke en person, prædiken, men prædiken end mutawatir. Ifølge Al-Hafiz Ibn Hajar nævner, at hadith er berettet tretten kammerater. Dette er en tilbagevisning til dem, der mener, at denne Hadith berettet af Abu Hurairah alene.
En anden Faidah, giftede sig med en kvinde Bogen er tilladt i henhold til stk Al-Maidah. Dette er udtalelse Salaf og Khalaf jumhur, fire præster og andre. Måske skal det sige, Gud karakterisere dem (Book) ved Shirk, i hans ord, "De gjorde præster og munke, i modsætning til andre end Allah". Dette kan besvares som følger: I en grundlæggende religion af bogen er der ingen løbe fra. Selv hvis de blev tilskrevet at fralægge sig, fordi shirk, at de skaber.Grundlaget for deres religion er at følge skrifterne afsagt, hvilket bragte monoteisme og ikke polyteisme. Det er ord Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah.

[Kopieret fra bogen Sharh Umdatul Taisirul Ahkam-Allam, Indonesien Issue Indstillinger Sharh Bukhari hadith Muslim, Sheikh Abdullah bin Abdurrahman Forfatter Salih bin Ali Bassam, Publisher Darul Fallah]
Tabdzir og overdrivelse i Wedding Party



VedSheikh Abdul Aziz bin Abdullah bin Baz



Taknemmelig for enhver forpligtelse glæde og ikke skal bruge det er ikke det rette sted.
Priset være Allah, må bønner og hilsner til profeten Allah hæld, hendes familie og venner. Amma ba'du.
Sommetider Allah swt at teste sine tjenere med armod og fattigdom, som det skete til befolkningen i dette land (Saudi Arabien), i det tidlige 14. århundrede Hijri. Allah swt har sagt.
"Det betyder: Vær sikker på at vi skal teste dig giver, med lidt frygt, sult, mangel på rigdom, liv, frugt og giver glade budskab til dem, der venter Det er mænd, der, når modgang vederfares, de siger: 'Se..Vi tilhører Gud, og kun Ham er vores afkast ". [Al-Baqarah: 155-156]
Allah swt give sine forsøg i form af glæde og fritid Rizki, som vores nuværende virkelighed, for at teste deres tro og taknemmelighed til Gud. Han talte som følger.
"Hvilket betyder: Sandelig rigdom og dine børn er fristelser og Gud på sin side er der en stor belønning.". [A-Taghabun: 15]
Prisværdigt i efterfølgeren, at alle forsøg er for dem, der frygter ham, det vil sige folk, der af deres adfærd på linje med, hvad Gud disyari'atkan, som patienten og bare forvente belønning i dårlig stand, tak Gud for hver gave og bruge ejendommen på korrekt anvendelse og rig på simple tid på ejendommen på plads, både for at spise og drikke, uden nærig mod sig selv og familien, eller israf (overdrevet) i udgifterne til ejendomme noget, der ikke var behov.
Allah swt har forbudt sådan en dårlig holdning, som han siger.
"Hvilket betyder: Og du behøver ikke gøre dine hænder lænket til din hals (nærig) og ikke være for handed (israf) derfor bliver du dadelværdigt og fortryder". [Al-Isra: 29]
Og ord.
"Hvilket betyder: Og ikke overlade det til folk, der ikke har været perfekt vid og sans, deres ejendom (som er i din magt), der tjener Gud som en fast bestanddel af livet". [An-Nisa: 5]
I ovenstående vers Allah forbyder overgive ejendommen til folk, der ikke færdiggør deres sind, fordi de vil tilbringe det ikke på plads.Så betyder det, at i stedet for at bruge den rigdom af sted (som syar'i) er et spørgsmål, der er forbudt.
Allah swt siger også.
"Betydning:.. O Children of Adam (mennesket), bære smukke tøj i hver (enter) moske, spise og drikke, og ikke overdrives Allah elsker ikke dem, der overdrives" [Al-A'raf : 31]
"Hvilket betyder: Og du behøver ikke rutte med (din rigdom) er spild Lo-waster wasters er brødre satan." [Al-Isra: 26-27].
Israf tilbringer rigdom, der overstiger de krav. Mens tabdzir ikke bruger det på det rette sted.
Faktisk, mange mennesker i dag, der fik en retssag, som er overdrevet i form af mad og drikkevarer, især når det holdes en hurtig-fest og bryllup modtagelse, er de ikke tilfredse med blot de nødvendige midler, endda mange af dem, som smider mad ud af huset tilovers fra den mad, du har spist på andre mennesker, smidt i papirkurven, og i gaderne. Dette er en lækker Kufr, og den faktor, der forårsager tab af nydelse.
En rationel person er en, der er i stand til at veje alt efter vægt krav, så hvis der er et svagt overskud af den nødvendige mad, blev det hurtigt på udkig efter folk, der har brug for det, og hvis han ikke får det, så han satte resten væk fra det sted, ydmygelse, at blive spistved Kryb i Gud eller enhver, der ønsker, og for at undgå ydmygelse.Det er obligatorisk for enhver muslim gøre alt muligt for at undgå forbud mod Allah og være kloge i alle sine handlinger, mens forventer god fornøjelse af Gud, fejrer hans nåde, så det ikke at nedgøre eller bruge dem i stedet på det rigtige sted.
Allah swt siger.
"Hvilket betyder: Og husk, når din Herre erklærede: Hvis I ikke være taknemmelige for, vil jeg tilføje (Ni'mat) til dig, og hvis du fornægter (Ni'mat mig), så ja Allahs tilgivelse min meget smertefuld" [Ibrahim.:7]
"Det betyder: Derfor, husk, at du fortalte mig, alligevel vil jeg huske dig, og vær taknemmelige mod Mig og benægter ikke (Ni'mat)-I".[Al-Baqarah: 152]
Allah swt oplyste også, at taknemmelige (tak), det skal være en velgørende, ikke bare med ord. Han sagde.
"Det betyder: Work O Davids hus for at sige tak (til Allah) og meget få af Mine tjenere er taknemmelige". [Saba: 13]
Så tak Gud, det er gjort med omhu, oral og gerninger. Hvem takker ham i form af ord og gerninger, vil Allah tilføje ham en del af gaven og gav ham efterfølgeren (skæbne) er god, og dem, der benægter Gud og Ni'mat ikke bruge det til højre, så han er i en position af fare, der er stor, fordi Allah har truet ham med Allah er en meget gribende.
Må Gud behager at forbedre tilstanden af ​​muslimer og vejlede os og dem at være taknemmelige for ham og for at bruge alle de gaver og lydighed mod ham og ni'matNya til gavn for hans tjenere. Han alene har magt til at gøre det hele. Bønner og hilsener stadig kan uddelegeres til vores profet, Muhammed, hans familie og hans shabatnya.
[Ibn Baz, Fatawa wa Majmu Maqalat Mutanawwi'ah vol. 4, s.. 37]
[Transskriberet fra. The Book of Ash-Al-Fatawa Al-Masa'il Syar'iyyah Fi Al-Fatawa Min Ashriyyah Ulama Al-Balad al-Haram al-Khalid Composer Juraisy, Indonesien Fatwa Fatwa Edition Sidste, oversættere Musthofa Aini et al, udgiver Dar al-Haq]
Der er ingen modsigelse i verset Polygami


VedSheikh Abdul Aziz bin Abdullah bin Baz



Spørgsmål.Sheikh Abdul Aziz bin Abdullah bin Baz blev spurgt: I Koranen er der et skriftsted, der taler om polygami mengatkan.
"Betydning: Så hvis du er bange for du vil ikke være i stand til at gøre retfærdighed, og derefter (gifte) kun én". [An-Nisa: 3]
Og i et andet vers siger Allah.
"Hvilket betyder: Og du aldrig vil være i stand til at gøre retfærdighed mellem koner (MU), selv om du virkelig ønsker at gøre det." [An-Nisa: 129]
I første afsnit blev det oplyst, at polygami rimelig tilstand, mens den i andet afsnit forklarede, at messen er et krav om polygami er ikke uopnåelige. Betyder dette, at det første vers, er ophævet (fjernet lov) og må ikke gifte sig med mere end ét, fordi de betingelser skal være fair ikke at være opfyldt? Vi anmode om en forklaring, må Allah tilbagebetale Sheikh.
Svar.Der er ingen modsætning mellem to vers blev ophævet, og ingen vers til hinanden, fordi reel retfærdighed befalede i verset, er at gøre retfærdighed, der er retfærdig i divisionen mu'asyarah og giver et levende. Med hensyn til fairness i form af mecintai, herunder spørgsmålet om samleje (Jima ") er en retfærdighed, som ikke er mulig. Det er fra Allahs ord swt.
"Hvilket betyder: Og du aldrig vil være i stand til at gøre retfærdighed mellem koner (MU), selv om du virkelig ønsker at gøre det." [An-Nisa: 129]
Derfor er der hadith af Profeten, som kommer fra en historie om Allâh anha Aisha. Han sagde.
"Betydning: Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam foretage udlodninger (blandt sine hustruer), og hans retfærdighed, og han bad:" O Allah er pembagianku efter min evne, så vær ikke du i de ting, mencercaku du kan gøre, og jeg ude af stand til at gøre det. "[Berettet af Abu Dawud, At-Timidzi, An-Nasa'i, Ibn Mâjah og Ibn Hibban karakter Sahih af Al-Hakim og]
[Fatawal mar'ah, hal.62 af Shaykh Ibn Baz]
[Transskriberet fra. The Book of Ash-Al-Fatawa Al-Masa'il Syar'iyyah Fi Al-Fatawa Min Ashriyyah Ulama Al-Balad al-Haram al-Khalid Composer Juraisy, Indonesien Fatwa Fatwa Edition Sidste, oversættere Musthofa Aini et al, udgiver Dar al-Haq]
Mut'ah ægteskab, argumenterne mengharamkannya, Ulama målsætning Om Pengharamannya




VedAbu Hafs Osama bin Kamal bin Abdir Razzaq


Det er, gifte kvinder indtil et bestemt tidspunkt. Hvis tiden er udløbet, så skilsmisse sker automatisk.
Shari'ah strengt forbyder det, men sekt shiamuslimske Imami tillader det. Ægteskab er allerede populær i Europa på dette tidspunkt, og de kaldte det et "ægteskab eksperiment". [1]
Sådanne ægteskaber er også spredt blandt muslimerne, med den begrundelse, at ægteskabet ikke blev forbudt af den islamiske Shari'ah. Det sker på grund af uvidenhed om muslimer mayorits.Derfor vil jeg gerne diskutere det særskilt i vores diskussion.
Mengharamkannya argumenter fra hadith autentiske.
1). Hvad er berettet af Abu Dawud og at-Tirmidhi fra Ibn 'Abbas Allah' anhuma, sagde han: "Islam er i de tidlige mut'ah mut'ah kvinder Nogen kom i et land med merchandise, mens han ikke havde folk, der kan. perniagaannya vagt og indsamle ham, og han giftede sig med en kvinde, indtil det tidspunkt, han havde brug for at afslutte sin virksomhed på dette tidspunkt versene i Koranen-en (a) til at læse (og anvende Guds ord).:
"Så de hustruer, der har du nydt (blande) i mellem dem, give dem hendes medgift (til perfektion)." [An-Nisa ': 24]
Op ned verset:
"Forbudt for jer (gift) mor-mor, de kvindelige børn, dine brødre er kvinder; brødre din fars søstre, brødre mors søstre, døtre af dine brødre mænd; døtre af dine brødre, at kvinden, mor-mor, der menyusuimu, sepersusuan søster, hustruer, mødre (i loven), koner, børn, der er i pemeliharaanmu af kone, at du har lidt kontrol, men hvis du ikke har blandet med hustru af dine (og du allerede er skilt), så du gifte dig med hendes uskyldige, (og forbudt for jer) hustruer din fødsel barn (datter) og samles (i ægteskab) to kvinder er søstre, men der er sket i fortiden. sikkert Allah er Tilgivende, Barmhjertig. Og (også forbudt at gifte sig med dig) en gift kvinde, bortset fra dem, som din højre hånd besidder. (Gud har indstiftet loven), som hans love på jer. lovlig jer, end den måde, (dvs.) søger koner med din rigdom at gifte sig, ikke at begå utroskab ... "[An-Nisa ': 23-24]
Mut'ah senere opgivet, og (specificeret) permanent ægteskab. Hvis ikke, kan han skille sig fra hende, og hvis du kan lide det, han holde det på kone. Begge er arvet, og de ikke har nogen myndighed i denne sag. "[2]
2). Al-Bukhari berettede fra 'Ali ibn Abi Talib Allah' anhu, at Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam forbød gifte kvinder at gifte sig og spise kød mut'ah på Khaibar indenlandske æsler. [3]
3). Muslim berettede fra al-Rabi 'bin Saburah Radhiyalahu' anhu, at hans far havde kæmpet side om side RasulullahShallallahu 'alaihi wa sallam Fat-hu i Mekka. Han sagde: "Vi levede i 15 dage, derefter profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam giver os mulighed for at gifte sig med kvinder, mens. Så gik jeg ud med nogen af ​​mine folk. Jeg har det i over skønhed, mens han har langt mindre smuk.Hver af os har et sjal. Selendangku grim, mens tørklæde er et tørklæde, at min kusine er stadig nyt. Indtil når vi er i bunden af ​​Mekka region, eller det højeste, gik en pige som jomfru kameler os.Så vi spurgte: "Er nogen af ​​os kan gifte sig, mens? Han spurgte: 'Hvad vil du give? " Så hver enkelt af os at opgive sit sjal, og så begyndte han at se disse to mænd. Min ven så, da han så på sig selv, da han sagde: "Dette fattig mand tørklæde, og selendangku stadig ny." Han sagde: 'Sjalet ikke hvorfor, (sagde) tre gange eller to gange. " Så jeg blev gift et stykke tid, og jeg kom ikke ud, før Messenger n mengharamkannya. "[4]
Nævnt i en historie.
"Enhver, der har været gift med en kvinde indtil et bestemt tidspunkt, og derefter give ham, hvad er det tilsvarende for ham og ikke bede om returnering af noget, der er blevet givet til ham, og skilt ham. Derfor, Allah den Almægtige har mengharamkannya indtil Dommedag." [5]
I muslimsk historie, Messenger af Allah 'alaihi wa sallam der sagde:.
"Enhver, der har noget af de kvinder, der giftede sig med en stykke tid, så lad hende skilsmisse ham." [6]
4). Muslim berettede fra Ibn Salamah Iyas, fra Labiyyah Allah 'anhu, sagde han: "Profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam gav lindring i Authas [7] for en midlertidigt ægteskab for tre (dage), så han forbød det." [8]
[Kopieret fra bogen Isyratun Nisaa klemme Ilal Alif Yaa, Indonesien Edition Complete Guide fra A til Z ægteskaber, forfatter Abu Hafs Osama bin Kamal bin Abdir Razzaq, Saikhu Oversætter Ahmad, Ibn Reader Publishers Katsair]__________Fodnoter[1]. 'Audatul Hijaab (II/60).[2]. HR. At-Tirmidhi (nr. 1121) en-Nikaah bog, og det er der Musa ibn 'Ubaydah, han Da'eef, og andre fortællere-fortællere tsiqah. Se 'Aunul Ma'buud (V/58).[3]. HR. Al-Bukhari (nr. 5115) bog en-Nikaah, muslim (nr. 1406) en-Nikaah bog, at-Tirmidhi (nr. 1135) en-Nikaah bog, Ibn Mâjah (nr. 1961) en-Nikaah bog.[4]. HR. Muslim (nr. 1406), en-Nikaah bog. Mellem denne hadith og hadith, før hende der kemusykilan. Al-Hafiz Ibn Hajar sagde i al-Fat-h (IX/168, 169), sagde-Suhaili: "I relation til denne hadith (dvs. Hadith af 'Ali bin Abi Talib) er der en advarsel på kemusykilan Fordi det var. kan forbyde ægteskab på dagen Khaibar mut'ah. Det er noget, som ingen mand vidste af historikeren og fortælleren af ​​hadith. Hvad syntes var indførelsen og slutter i AZ-Zuhri lafazh.
Ibn 'Abd al-Barr sagde gaden bin Qasim al-Humaidi Ashbagh, at omtale af Ibn' Uyainah, at forbuddet mod Khaibar handler om den domesticerede æsel kødet. Mens ud over bryllupsdagen mut'ah Khaibar.Ibn 'Abd al-Barr sagde: "Dette er den mest udbredt opfattelse af mænd."
Abu 'Awaanah i Shahihnya sagde: "Jeg hører de lærde sige:" Betydningen af ​​Hadith af' Ali, at han blev forbudt på dagen for Khaibar af æsel kød. Med hensyn til mut'ah, squelched han det. Han var mengharamkannya om erobringen af ​​Mekka. "Der er andre meninger at fjerne kemusykilan, mændene på grundlag af forbuddet på dagen for Khaibar mut'ah, og giver lindring af ham efter det, så mengharamkannya igen på dagen for erobringen af ​​Mekka. Men Ali havde ikke levere nødhjælp i det. "
Efter dette, siger Ibn al-Qayyim i Zaadul Ma'aad (III/460): "På hadith fortællinger Saburah ikke mere, at et forbud mod Hajj af Wada ', det er en mærkelig historie, og stærk er en omtale i historienerobringen af ​​Mekka. "


ANGIVELSE AF PENGHARAMANNYA ulama.1). Ibn Qudama rahimahullah sagde: "Betydningen af ​​ægteskabet er at gifte sig med en kvinde mut'ah stykke tid. For eksempel siger man: 'Jeg blev gift dig med min datter i en måned, et år, eller indtil slutningen af ​​sæsonen "Dette er en falsk ægteskab.. Ahmad menashkannya med ordene: "Ægteskab mut'ah er ulovligt." [9]
2). Rahimahullah Imam Shafi'i sagde: "All mut'ah ægteskab er forbudt. Alt for ægteskab til en fremtid, både på kort og lang sigt.Det er, nogen sagde til hende: "Jeg blev gift en dag, ti dage eller en måned." Så fortsatte han: ". Ligeledes gift med et bestemt tidspunkt eller ikke kendt, så ægteskabet, betragtes som ugyldige" [10]
3). Rahimahullah Ibn Hazm sagde: "Ægteskabet er ikke tilladt mut'ah, ægteskabet indtil et bestemt tidspunkt. Det er aldrig tilladt på det tidspunkt af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, og derefter fjerne dem via den orale Allahs Sendebud sallâ Allâhu' alaihi wa sallam evigt indtil dommedag. [11]
4). Al-Hafiz Ibn Hajar sagde i Sharh rahimahullah ash-Shahiih bog: "Den erklæring:" Profeten kapitel mut'ah Ægteskab Ban ', hvilket betyder, at gifte sig med hende, indtil et bestemt tidspunkt, hvis tiden er udløbet, så skilsmissen sker.. " [12]
Sammendrag af rådgivning OM Nikah mut'ah.Al-Khaththabi rahimahullah udtalte: "Forbuddet mod ægteskabet mut'ah enighed blandt muslimer. Ægteskab er aldrig tilladt i de tidlige dage af Islam, så Allah mengharamkannya ... "til sin erklæring:". Der er ingen uenighed om det på denne dag blandt folket, bortset fra udtalelsen fra nogle af de Rafidhah (shiitiske) "[13]
Blandt de taler om ægteskabet penya'ir mut'ah Ghana er Abul-im Muhammad bin 'Ali en-Nursi al-kufi, der sagde
O, min ven, lad migAf udtalelsen om ægteskab mut'ahHvem er erklæret lovligDet betyder, at et sådant ægteskab raj'ahDu lyverAllah kan ikke lide noget, der ligner bedrageriKvinder har to mænd i en tilstand af renhedOg det mål hellige (godt) han har syvHvis det er fraskiltSå det tog ved hjælp afDenne kvinde af alle menneskerMut'ah komme i hendes liv [14]
[Kopieret fra bogen Isyratun Nisaa klemme Ilal Alif Yaa, Indonesien Edition Complete Guide fra A til Z ægteskaber, forfatter Abu Hafs Osama bin Kamal bin Abdir Razzaq, Saikhu Oversætter Ahmad, Ibn Reader Publishers Katsair]__________Fodnoter[9]. Al-Mughni bisy Syarhil Kabiir (7/571).[10]. Al-Umm (V/113).[11]. Al-Muhalla (IX/519).[12]. Fat-Hul Baari (IX/167).
Bemærk:De fleste af deres svar om de hadith, der tillader mut'ah ægteskab.Hadith af Jabir bin 'Abdillah, nej. 5117 i Sahîh al-Bukhari, fra Jabir ibn 'Abdillah og Salamah ibn al-Akwa ", sagde de:" Vi er i centrum af kraft, så profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam kom til os og siger: "Allah giver dig mulighed for at blive gift, mens , så gør det 'fornægtelse over det fra to aspekter, som anført af Shaykh Mustafa al-' Adawi i Ahkaamun Nisa '.:
1). Jabir bin 'Abdillah Allah' anhu og hans ledsagere, der mut'ah ægteskab under Abu Bakr og 'Umar, har de ikke fået nyheden om forbud fra profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam (enten fra Hadith af 'Ali Allah' anhu og hadith Saburah).
2). 'Umar' anhu mut'ah ægteskab forbud gennem fortælling af Jabir Allah 'anhu i muslimsk historie, mens' Umar blev retledet kalif og profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam befalede os at følge Sunnah Khilafat-al-ur Rashidun Mahdiyyin.Ibn al-Qayyim sagde i Zaadul Ma'aad v (III/462), der citerer fra udtalelsen af ​​visse klasser af hadith. Han sagde:.. "Den anden gruppe argumenterer om hadith gyldighed Saburah Selv om det ikke autentisk, så Hadith af 'Ali Allah' anhu er autentisk, at profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam har forbudt ægteskab mut'ah Derfor skal hadith forstås at Jabir hvad der er rapporteret om mut'ah ægteskabet at gøre det, på grund af hans haraman med ham om det endnu. Forbuddet har ikke været populært indtil det tidspunkt, 'Umar' anhu. Når der er en tvist om det, fordømmer det til forgrunden og blive populær. Således hadith- hadith, der var angiveligt omkring bolehnya mut'ah ægteskab er ikke længere gyldige, og det er nok for os, at Jabir havde forladt efter at have hørt mut'ah ægteskab forbud mod anvendelse af 'Umar, og han ophævede den stærke. "
På tilbagevisning Tale Ibn 'Abbas:Al-Hafiz Ibn Qayyim rahimahullah Shamsuddin sagde, kommentere på Sunan Abi Dawud, der blev citeret fra 'Aunul Sharh Sunan Abi Dawud Ma'buud (VI/1158): "Med hensyn til Ibn' Abbas, at han er i vejen for at lade det når det er nødvendigt og under forholdnødsituation, hvilket dog ikke tillader det helt. Når det kom til ham, at mange mennesker gør, så han trak sin mening, og forbyde de mennesker, der ikke kræver det. "
Al-Khaththabi sagde al-Minhal, fra Ibn Jubair, han sagde: Jeg spurgte Ibn 'Abbas: "Ved du, hvad du har pr-made, og om hvad du fatwakan Folk, der har været misbrugt fatwamu? og penya'ir vise det. " Han spørger: "Hvad siger de?" Jeg svarede: "De sagde:Jeg sagde til en forælder, når den lange afholdtO, min Ven, er der ikke en fatwa af Ibn 'Abbas?Fik du ikke får nødhjælpSammen med pigen, indtil folk går?Ibn 'Abbas sagde: "Innaa lillaahi innaa ilaihi raaji'uun wa. For Allahs skyld, så jeg gør ikke berfatwa og ikke som det er, hvad jeg mener.Jeg kan ikke menghalalkannya undtagen som halal kroppe, blod og svinekød. Alt er halal, undtagen for dem, der virkelig har brug for (en nødsituation). Så ægteskab er ikke noget, men mut'ah som ådsler, blod og svinekød. "
Rahawaih bin Ishaq siger, at Ibn 'Abbas sagde:. "Islam er i de tidlige mut'ah mut'ah kvinder Nogen kom i et land med merchandise, mens hun har ingen som kunne se efter ham og hente varerne perniagaannya ham, så han gifte sig med en kvinde, indtil den tid det tager at afslutte sin virksomhed Så vers i Koranen læser.:
"Så de hustruer, der har du nydt (blande) i mellem dem, give dem hendes medgift, var at (perfekt)." [An-Nisa ': 24]
Op ned verset:
"Forbudt for dig (gift) mor-mor, de kvindelige børn, dine brødre er kvinder; brødre din fars søstre, brødre mors søstre, døtre af dine brødre de mænd, børn Pigerne fra kvindernes brødre, mor-mor, der menyusuimu, sepersusuan søster, hustruer, mødre (i loven), koner, børn, der er i pemeliharaanmu af kone, at du har lidt kontrol, men hvis du ikke har blandet med kone det (og få din skilsmisse), så du gifte dig med hendes uskyldige, (og forbudt for jer) hustruer din fødsel barn (datter) og samles (i ægteskab) to kvinder er søstre, men der er sket i fortiden. Sandelig Allah er Tilgivende, Barmhjertig.Og (også forbudt at gifte sig med dig) gifte kvinder, bortset fra dem, som din højre hånd besidder. (Gud har indstiftet loven) som sine vedtægter på jer. Lovlig jer, end den måde, (er) på udkig efter koner med din rigdom at gifte sig, ikke at begå utroskab ... "[An-Nisa ': 23-24]
Mut'ah derefter til venstre for at passe sig selv. Hvis du foretrækker, at hun blev skilt, og hvis du kan lide, holde det på kone. Begge er arvet, og de har ikke nogen myndighed i sagen. Så Ibn al-Qayyim sagde: "To af grænserne for historiens Ibn 'Abbas, er at fortolke hensigt Ibn' Abbas fra en historie, der er absolut grænsen, wallaahu ved bedst."
Al-Khaththabi sagde: "Det (den første historie Ibn 'Abbas), at forklare dig, at han er simpelthen den måde qiyas og likening de mennesker, der virkelig sulten efter mad. At qiyas dette er ikke sandt, på grund af en nødsituation i dette spørgsmål ikke realiseres som en nødsituation i spørgsmålet om mad, der bliver grundlaget for sjælen, og dens fravær vil medføre døden. Men dette (ægteskab) er et spørgsmål om lyst, der dominerer, og patienten kan stadig gøres noget ved det. Lust kan dipupuskan med faste og gode gerninger. En af de to (gift) er ikke inkluderet i kategorien af ​​nødlove som alle andre (spisning). Wallaahu kender bedst. "(Citeret fra Ahkaamun Nisa ', al-' Adawi).
Ibn 'Abd al-Barr, siger efter at have nævnt atsar af Ibn' Abbas om dette kapitel, "Hele ledsagerne og forskere såvel som efter deres Tabi'in Khalaf og jurister af muslimer, blev de alle forbudt at mut'ah.Blandt dem var Imam Malik blandt indbyggerne i Medina, ATH-Tsauri og Abu Hanifa i Kufa i befolkningen, blandt Shafi'i, der tilstræber løbet af de eksperter fra hadith og fiqh og nazhar med ittifaaq (aftale), al-Auza'i blandt Sham, Sa'id al-Layth ibn blandt befolkningen i Egypten, og alle Ahlul atsar. (At-Tamhiid (X / 121)).
Shaykh al-'Azhim i Sharh Abi Dawood Century (VI/59) siger: "Vid, at han sagde i al-Hidaayah, sagde rahimahullah Malik:'. Ægteskab mut'ah er tilladt!" Ibn Hammam sagde: "Denne tale Penisbatan tilMalik er forkert. " Daqiq Ibn al-'Eid sagde: "Hvad sagde nævne nogle af Malik omkring bolehnya Hanafiyyah mut'ah ægteskabet er forkert For Malikiyyah er udtrykkeligt forbyder midlertidigt ægteskab, så de tager tid ud til at fastslå årsagen halal.." 'Iyadh sagde: "De var enige om, at betingelserne for annullering bekræftes af tilstanden."[13]. Citeret fra 'Aunul Ma'buud, Sunan Abi Dawood (II/558).[14]. Az-Zawaaj fil Islam, Ahmad al-Husayn (s. 71-72).
kilde: http://almanhaj.or.id